Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Предпринимательское право, 03 июня 2023, вопрос №86297 150₴

Новий бізнес - благоустрій

Доброго дня
Я маю на своїй ділянці некапатільну споруду (типу МАФ), зареєстрована ФОП, перевела оплату електроенергії на комерційну та частину земельного податку оплачую як для комерційних потреб, бо вона в житловому фонді - але там лише МАФ, тому сплачую частину земельного податку по звичайному тарифі, частину - комерційно
Питання - чи може працівник благоустрою приходити з перевірками на мою приватну територію та що може вимагати від мене? Чи може взагалі благоустрій до мене звертатися на моїй території? Дякую

Ответы юристов (5)

    Карпенко Андрей Владимирович
    33.3%

    Вітаю!

    Благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля. (стаття 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів»).Благоустрій населених пунктів — це сукупність різноманітних видів впорядкування міст, селищ і сіл, що створюють зручні, здорові й культурні умови життя населення.Система благоустрою населених пунктів включає:

    1. управління у сфері благоустрою населених пунктів;
    2. визначення суб'єктів та об'єктів у сфері благоустрою населених пунктів;
    3. організацію благоустрою населених пунктів;
    4. нормування у сфері благоустрою населених пунктів;
    5. фінансове забезпечення благоустрою населених пунктів;
    6. здійснення державного, самоврядного і громадського контролю у сфері благоустрою населених пунктів;
    7. встановлення відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів.

    До основних видів благоустрою населених пунктів належать: зовнішнє впорядкування вулиць, площ, набережних і житлових кварталів; транспортне обслуговування населення; водопостачання, освітлення, озеленення, обводнення, телефонізація, радіофікація, очищення міст (в тому числі каналізація) тощо.

    Завданнями благоустрою є:

    • розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів;
    • організація належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення;
    • створення умов для реалізації прав суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

    Відповідно до статті 12 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.

    До об'єктів благоустрою населених пунктів належать:1) території загального користування:а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики;б) пам'ятки культурної та історичної спадщини;в) майдани, площі, бульвари, проспекти;г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки;ґ) пляжі;д) кладовища;е) інші території загального користування;2) прибудинкові території;3) території будівель та споруд інженерного захисту територій;4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.До об'єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту (стаття 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів»).

    За приписами ч.ч. 1, 2 ст. 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

    Підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані:

    • утримувати в належному стані об’єкти благоустрою (їх частини), що перебувають у їх власності або користуванні, а також визначену правилами благоустрою території населеного пункту прилеглу до цих об’єктів територію;
    • утримувати в належному стані закріплені за ними на умовах договору з балансоутримувачем об'єкти благоустрою (їх частини);
    • усувати на закріплених за ними об'єктах благоустрою (їх частинах) за власний рахунок та в установлені строки пошкодження інженерних мереж або наслідки аварій, що сталися з їх вини;
    • усувати на закріплених за ними об'єктах благоустрою (їх частинах) наслідки надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру в установленому порядку;
    • проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства;
    • у процесі утримання об'єктів благоустрою (їх частин) дотримуватися відповідних технологій щодо їх експлуатації та ремонту, регулярно здійснювати заходи щодо запобігання передчасному зносу об'єктів, забезпечення умов функціонування та утримання їх у чистоті й належному стані;
    • відшкодовувати збитки та іншу шкоду, завдану ними внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою та охорони навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, установлених законодавством України;
    • допускати на об’єкти благоустрою, що перебувають у їх власності або користуванні, аварійно-рятувальні та інші служби для здійснення заходів щодо запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

    Правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила. Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ населення до затверджених Правил.Правила включають:порядок здійснення благоустрою та утримання територій об'єктів благоустрою;

    1. вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій;
    2. вимоги до утримання зелених насаджень на об'єктах благоустрою - територіях загального користування;
    3. вимоги до утримання будівель і споруд інженерного захисту території;
    4. вимоги до санітарного очищення території;
    5. розміри меж прилеглої до підприємств, установ та організацій території у числовому значенні;
    6. порядок розміщення малих архітектурних форм;
    7. порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів;
    8. інші вимоги, передбачені цим та іншими законами.

    ххх

    Контроль у сфері благоустрою населеного пункту спрямований на забезпечення дотримання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Типових правил благоустрою території населеного пункту та інших нормативно-правових актів.Державний контроль за дотриманням законодавства у сфері благоустрою території населених пунктів здійснюється місцевими державними адміністраціями.Самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.Для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням Правил благоустрою території населеного пункту, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій, сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів.

    Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів здійснюється шляхом:1) проведення перевірок території;2) розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян;3) участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій;4) подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об'єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території населеного пункту.Положення про інспекцію з благоустрою населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною або міською радою на підставі Типового положення, яке затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.(ст.40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів»).

    Порушеннями правил благоустрою вважаються:

    • неналежний санітарний стан територій;
    • влаштування звалищ побутового та будівельного сміття на прилеглій та дворовій території (до уваги – особливо в районі приватного сектора);
    • стоянка транспортних засобів на газонах;
    • самовільне розміщення на спорудах, стовпах, опорах та інших не відведених для цього місцях оголошень, плакатів, об’яв;
    • відсутність відповідного дозволу на розміщення реклами;
    • несвоєчасне косіння об`єктів рослинного карантину, забур’яненість;
    • відсутність договорів на вивезення сміття або сплати за надані послуги;
    • виконання робіт з благоустрою без затверджених проектів на виконання земельних робіт та відповідного ордеру, виданого селищною радою ;
    • відсутність огорожі на місці розриття;
    • відсутність урн для сміття тощо.

    Згідно зі статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення, порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян-суб’єктів підприємницької діяльності – від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Відповідно до ст. 255 КпАП складати протокол за порушення, передбачені ст. 152 КпАП, мають право:— уповноважені на те посадові особи органів внутрішніх справ (Національної поліції);— посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами (а у населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, — виконавчими органами, що виконують їх повноваження) сільських, селищних, міських рад;— член громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону.Відповідно до ст. 257 КпАП протокол надсилається органу (посадовій особі), уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення.Відповідно до статей 218, 219 КпАП України розглядають справи про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 152 КпАП, адміністративні комісії та виконавчі комітети (виконавчі органи) сільських, селищних, міських рад, а в населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, — виконавчі органи, що виконують їх повноваження.КпАП України не містить окремих уточнень якому ж органу направляти такі протоколи. В такій ситуації уповноваженій особі дається право вибору: направити протокол до адміністративної комісії чи виконавчого комітету.

    ІНСПЕКТОР З БЛАГОУСТРОЮ МАЄ ПРАВО ПЕРЕВІРЯТИ РОБОТУ ВАШОГО ФОП, В НЕЗАЛЕЖНОСТІ ЩО ОБ'ЄКТ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗНАХОДИТЬСЯ НА ПРИВАТНІЙ ТЕРИТОРІЇ.

    Дерій Владислав Олегович
    33.3%

    Доброго дня!

    Так, може. Згідно ч.2 ст. 41 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» громадські інспектори благоустрою населених пунктів беруть участь у проведенні спільно з працівниками органів державного контролю рейдів та перевірок додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства у сфері благоустрою населених пунктів.

    Відповідно до п.2.5.2 Рішення міської ради від 27.11.2013 № 44/43 "Про затвердження Правил благоустрою території міста Дніпра" підприємства, установи, організації та фізичні особи-підприємці у сфері благоустрою міста зобов’язані допускати на об’єкти благоустрою, що перебувають у їх власності або користуванні, аварійно-рятувальні та інші служби для здійснення заходів щодо запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також посадових осіб виконавчих органів та інших уповноважених осіб Дніпровської міської ради для здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утримання території міста, отримувати акти перевірки дотримання вимог Правил благоустрою території міста Дніпра, приписи про усунення виявлених порушень, надавати необхідні відомості для складання акта перевірки та протоколу про адміністративні правопорушення.

    Відповідно до статті 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до об'єктів благоустрою населених пунктів належать території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.До об'єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту

    Тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

    Якщо Ви використовуєте тимчасову споруду для здійснення підприємницької діяльності Вам потрібно керуватися Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

    Згідно п.2.1 даного Порядку підставою для розміщення тимчасової споруди (ТС) є паспорт прив'язки ТС (додаток 1)

    2.11 Паспорт прив’язки ТС включає:

    • титульний аркуш із зазначенням реквізитів замовника (найменування/прізвище, ім’я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напряму підприємницької діяльності;
    • схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1 : 500;
    • ескізи фасадів ТС у кольорі М 1 : 50 (для стаціонарних ТС);
    • технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж.

    Цей перелік документів є вичерпним.

    Висновок - використовуючи тимчасову споруду для провадження підприємницької діяльності - Ви повиннні мати паспорт прив'язки ТС - комплект документів, у яких визначено місце встановлення тимчасової споруди та благоустрій прилеглої території на топографо-геодезичній основі М 1 : 500, інженерне забезпечення, зовнішній архітектурний вигляд ТС та напрям підприємницької діяльності. Все обладнання має бути передбачено схемою розміщення ТС.

    Інспектор з благоустрою може на законних підставах може потребувати документи, які підтверджують розміщення тимчасової споруди або обладнання відповідно до паспорту прив'язки. У випадку самовільного розміщення ТС (обладннання) - Вас можуть зобов'язати його демонтувати, а при певних обставинах притягнути до адміністративної відповідальності за ст 152 КУпАП.

    Постанова КМУ від 26 серпня 2009 р. N 982 https://www.kmu.gov.ua/npas/242405053 втратила чинність, тому на неї не слід орієнтуватись.

    При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго!

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    Перевірки можливі, інспектор благоустрою має на це право. Перевіряти об'єкти сезонної торгівлі.

    До відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів (ст.42 Закону України «Про благоустрій населених пунктів») притягаються особи, винні у:

    1) порушенні встановлених норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів;

    2) проектуванні об'єктів благоустрою населених пунктів з порушенням затвердженої в установленому законодавством порядку містобудівної документації та державних будівельних норм;

    3) порушенні встановлених законодавством екологічних, санітарно-гігієнічних вимог та санітарних норм під час проектування, розміщення, будівництва та експлуатації об'єктів благоустрою;

    4) порушенні правил благоустрою територій населених пунктів;

    5) порушенні режиму використання і охорони територій та об'єктів рекреаційного призначення;

    6) самовільному зайнятті території (частини території) об'єкта благоустрою населеного пункту;

    7) пошкодженні (руйнуванні чи псуванні) вулично-дорожньої мережі, інших об'єктів благоустрою населених пунктів;

    8) знищенні або пошкодженні зелених насаджень чи інших об'єктів озеленення населених пунктів, крім випадків, передбачених статтею 28 цього Закону;

    9) забрудненні (засміченні) території населеного пункту;

    10) неналежному утриманні об'єктів благоустрою, зокрема покриття доріг, тротуарів, освітлення територій населених пунктів тощо.

    Законом може бути встановлена відповідальність і за інші види правопорушень у сфері благоустрою населених пунктів.

    Притягнення осіб, винних у порушенні законодавства у сфері благоустрою населених пунктів, до відповідальності, передбаченої законом, не звільняє їх від обов'язку відшкодування шкоди, завданої внаслідок порушення вимог цього законодавства.

    Шкода, завдана внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення незалежно від сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів у розмірах, які визначаються на підставі затверджених у встановленому порядку такс, методик, розрахунків щодо обрахування шкоди. Відсутність таких такс, методик, розрахунків не може бути підставою для відмови у відшкодуванні шкоди. У такому разі шкода компенсується за фактичними витратами, затвердженими в установленому порядку рішенням органу місцевого самоврядування, на облаштування одного квадратного метра території міста або базової вартості одного квадратного метра землі на відновлення порушеного стану об'єкта благоустрою або довкілля.

    Так, порушеннями правил благоустрою вважаються:

    неналежний санітарний стан територій;

    влаштування звалищ побутового та будівельного сміття на прилеглій та дворовій території (до уваги – особливо в районі приватного сектора);

    стоянка транспортних засобів на газонах;

    самовільне розміщення на спорудах, стовпах, опорах та інших не відведених для цього місцях оголошень, плакатів, об’яв;

    відсутність відповідного дозволу на розміщення реклами;

    несвоєчасне косіння об`єктів рослинного карантину, забур’яненість;

    відсутність договорів на вивезення сміття або сплати за надані послуги;

    виконання робіт з благоустрою без затверджених проектів на виконання земельних робіт та відповідного ордеру, виданого селищною радою ;

    відсутність огорожі на місці розриття;

    відсутність урн для сміття тощо.

    Згідно зі статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення, порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян-суб’єктів підприємницької діяльності – від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Відповідно до ст. 255 КпАП складати протокол за порушення, передбачені ст. 152 КпАП, мають право:

    — уповноважені на те посадові особи органів внутрішніх справ (Національної поліції);

    — посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами (а у населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, — виконавчими органами, що виконують їх повноваження) сільських, селищних, міських рад;

    — член громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону.

    Відповідно до ст. 257 КпАП протокол надсилається органу (посадовій особі), уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення.

    Відповідно до статей 218, 219 КпАП України розглядають справи про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 152 КпАП, адміністративні комісії та виконавчі комітети (виконавчі органи) сільських, селищних, міських рад, а в населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, — виконавчі органи, що виконують їх повноваження.

    КпАП України не містить окремих уточнень якому ж органу направляти такі протоколи. В такій ситуації уповноваженій особі дається право вибору: направити протокол до адміністративної комісії чи виконавчого комітету.

    Водночас необхідно враховувати положення ст. 288 КпАП, яка встановлює порядок оскарження постанови у справі про адміністративне правопорушення. В ній, зокрема, зазначається, що:

    — постанову адміністративної комісії може бути оскаржено до виконавчого комітету відповідної ради або до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими КпАП;

    — рішення виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради може бути оскаржено до відповідної ради або до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими КпАП.

    Враховуючи означене вище, доцільно, аби уповноважена особа направляла протокол спочатку до відповідної адміністративної комісії.

    За загальними правилами ст. 276 КпАП визначено, що справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення. При цьому частиною шостою вказаної статті уточнено, що адміністративними комісіями справи про адміністративні правопорушення розглядаються за місцем проживання порушника.

    В свою чергу ст. 277 КпАП визначено граничний строк розгляду справи про адміністративне правопорушення — він становить п’ятнадцять днів з дня одержання органом (посадовою особою), правомочним розглядати справу, протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.

    Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову у справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради у справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення (ст. 283 КпАП).

    Відповідно до ст. 284 КпАП у справі про адміністративне правопорушення орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов:

    1) про накладення адміністративного стягнення;

    2) про застосування заходів впливу, передбачених статтею 241 КпАП;

    3) про закриття справи.

    Постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, передачі матеріалів на розгляд громадської організації чи трудового колективу або передачі їх прокурору, органу досудового розслідування, а також при наявності обставин, передбачених ст. 247 КпАП.

    Слід зазначити, що Кодексом України про адміністративні правопорушення відмінено такий вид відповідальності як попередження.

    Крім того, відповідно до статті 153 Кодексу знищення або пошкодження об’єктів озеленення в межах населених пунктів, пошкодження дерев і чагарників за межами населених пунктів, що не віднесені до лісового фонду, або їх незаконна порубка – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів і на посадових осіб або фізичних осіб-підприємців – від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Айвазян Юрий Климентьевич
    33.3%

    Я маю на своїй ділянці некапатільну споруду (типу МАФ), зареєстрована ФОП, перевела оплату електроенергії на комерційну та частину земельного податку оплачую як для комерційних потреб, бо вона в житловому фонді - але там лише МАФ, тому сплачую частину земельного податку по звичайному тарифі, частину - комерційно

    Питання - чи може працівник благоустрою приходити з перевірками на мою приватну територію та що може вимагати від мене? Чи може взагалі благоустрій до мене звертатися на моїй території? Дякую

    Доброго дня, Олена!

    Згідно статті 39 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» (далі - Закон), -

    «Державний контроль за дотриманням законодавства у сфері благоустрою території населених пунктів здійснюється місцевими державними адміністраціями».

    У відповідності із статтею 40 Закону, -

    «Самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.

    2. Для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням Правил благоустрою території населеного пункту, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій, сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів.

    3. Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів здійснюється шляхом:

    1) проведення перевірок території».

    Також, стаття 41 Закону, яка регулює питання громадський контроль у сфері благоустрою населених пунктів, зазначає, що, -

    «Громадський контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється громадськими інспекторами благоустрою населених пунктів згідно з положенням, яке затверджується спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

    2. Громадські інспектори благоустрою населених пунктів:

    1) беруть участь у проведенні спільно з працівниками органів державного контролю рейдів та перевірок додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства у сфері благоустрою населених пунктів;

    2) проводять перевірки і складають протоколи про порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів і подають їх органам державного контролю у цій сфері та правоохоронним органам для притягнення винних до відповідальності».

    До порушення правил благоустрою законодавством віднесені:

    неналежний санітарний стан територій;

    влаштування звалищ побутового та будівельного сміття на прилеглій та дворовій території (до уваги – особливо в районі приватного сектора);

    стоянка транспортних засобів на газонах;

    самовільне розміщення на спорудах, стовпах, опорах та інших не відведених для цього місцях оголошень, плакатів, об’яв;

    відсутність відповідного дозволу на розміщення реклами;

    несвоєчасне косіння об`єктів рослинного карантину, забур’яненість;

    відсутність договорів на вивезення сміття або сплати за надані послуги;

    виконання робіт з благоустрою без затверджених проектів на виконання земельних робіт та відповідного ордеру, виданого селищною радою ;

    відсутність огорожі на місці розриття;

    відсутність урн для сміття тощо.

    Отже перевірки благоустрою проводитись можуть. Згідно зі статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення, порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів –

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян-суб’єктів підприємницької діяльності – від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Відповідно до ст. 255 КпАП складати протокол за порушення, передбачені ст. 152 КпАП, мають право:

    «— уповноважені на те посадові особи органів внутрішніх справ (Національної поліції);

    — посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами (а у населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, — виконавчими органами, що виконують їх повноваження) сільських, селищних, міських рад;

    — член громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону».

    Що стосується МАФів, то порядок їх розміщення та роботи передбачений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011№ 244 «ро затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності».

    Для отримання права використовувати МАФ на своїй ділянці Вам необхідно оформити паспорт прив’язки ТС (тимчасової споруди).

    Згідно пункту 2.2 - 2.7 згаданого Наказу, -

    «2.2. Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.

    2.3. До заяви додаються:

    графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1 : 500 кресленнями контурів ТС з прив’язкою до місцевості;

    реквізити замовника (найменування/прізвище, ім’я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напрям підприємницької діяльності.

    Цей перелік документів є вичерпним.

    2.4. Для визначення відповідності намірів щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам відповідний комплект документів направляється до органу з питань містобудування та архітектури сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.

    У разі відсутності у складі відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради органу з питань містобудування та архітектури відповідність намірів щодо місця розташування ТС на території сільської, селищної, міської ради визначає орган з питань містобудування та архітектури відповідної районної державної адміністрації за територіальною належністю.

    2.5. Про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом десяти робочих днів з дня отримання відповідного комплекту документів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.

    2.6. Для оформлення паспорта прив'язки ТС замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив'язки ТС, до якої додає:

    схему розміщення ТС (додаток 1);

    ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб'єкт господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1);

    технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.

    Зазначені документи замовником отримуються самостійно.

    2.7. Паспорт прив'язки ТС надається органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви».

    Отже, якщо у Вас не має паспорту прив’язки Вашого МАФу, то інспектор по благоустрою може в будь який момент винести постанову про демонтаж тимчасової споруди, а можливо й про адміністративне правопорушення. То ж рекомендую якомога швидше виправити цей недолік.

    Виникнуть додаткові підстави, натискайте кнопку «звернутись» біля мого фото. Постараюсь на них відповісти.

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Контроль у сфері благоустрою населеного пункту спрямований на забезпечення дотримання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Типових правил благоустрою території населеного пункту та інших нормативно-правових актів.

    Громадський контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється громадськими інспекторами благоустрою населених пунктів згідно з положенням, яке затверджується спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.Громадські інспектори благоустрою населених пунктів:1) беруть участь у проведенні спільно з працівниками органів державного контролю рейдів та перевірок додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства у сфері благоустрою населених пунктів;2) проводять перевірки і складають протоколи про порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів і подають їх органам державного контролю у цій сфері та правоохоронним органам для притягнення винних до відповідальності;3) надають допомогу органам державного контролю у сфері благоустрою населених пунктів у діяльності щодо запобігання порушенням законодавства про благоустрій населених пунктів;4) здійснюють інші повноваження відповідно до закону.Результати громадського контролю за станом благоустрою територій підлягають оприлюдненню на зборах мешканців відповідної території та розгляду органами місцевого самоврядування в порядку, визначеному законодавством.Відповідно до Положення про громадський контроль у сфері благоустрою населених пунктів, громадськими інспекторами можуть бути громадяни України, що досягли 18 років, мають досвід роботи у сфері благоустрою та пройшли співбесіду в відповідній місцевій державній адміністрації .Громадянин, який бажає бути громадським інспектором, подає до відповідної місцевої державної адміністрації письмову заяву довільної форми. До заяви може додаватись подання організації, що його рекомендує, або письмове клопотання відповідного структурного підрозділу місцевої державної адміністрації з питань житлово-комунального господарства, до відання якого належать питання з благоустрою населеного пункту.Громадські інспектори призначаються відповідними місцевими державними адміністраціями після проходження співбесідита виявлення претендентом знань з основ законодавства з питань благоустрою населених пунктів.Громадські інспектори отримують посвідчення встановленого зразка, що підтверджують їх повноваження (додаток).Посвідчення громадського інспектора благоустрою населених пунктів видають відповідні місцеві державні адміністрації терміном на один рік із щорічним продовженням за результатами оцінки щоквартальних та щорічного звітів громадського інспектора про виконану роботу.У посвідченні громадського інспектора визначається територія, у межах якої він може здійснювати свої повноваження.Громадські інспектори виконують роботу на громадських засадах, без звільнення від основної роботи і без додаткової оплати праці.Громадський інспектор повинен пройти інструктаж у відповідній місцевій державній адміністрації, якою видано посвідчення, з питань здійснення інспекційних перевірок, складання за їх результатами протоколів про правопорушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів та інструктаж з техніки безпеки.Громадські інспектори працюють у тісній взаємодії з відповідними місцевими державними адміністраціями, які призначили їх і видали посвідчення громадського інспектора благоустрою населених пунктів, іншими державними органами, які здійснюють контроль за станом та утриманням об'єктів благоустрою населених пунктів.Кожний громадський інспектор закріплюється за відділом або сектором відповідного структурного підрозділу місцевої державної адміністрації з питань житлово-комунального господарства, до відання якого належать питання з благоустрою населеного пункту, сфера діяльності яких збігається з галузевим напрямком діяльності громадського інспектора.Результати громадського контролю за станом благоустрою територій підлягають оприлюдненню на зборах мешканців відповідної території та розгляду органами місцевого самоврядування в порядку, визначеному законодавством.

    Успіхів


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України