Начните консультацию с юристом онлайн
Добрый день, подскажите, пожалуйста, я меняю бумажный паспорт на id карту, нужно ли мне сделать копию старого паспорта и заверить его натариально. Вдруг в будущем возникнет ситуация, в документах будет указан мой старый паспорт или мои старые прописки, как я смогу доказать, что это мое. Например дарственная на дом оформленная на старый паспорт и т.п. Или мне нужно доказать, что я проживала не менее 5 лет в общ, что б приватизировать комнату, а в процессе проживания изменилась нумерация и обновили прописку та же улица, тот же дом, только вместо просто общ. теперь в прописке указан номер комнаты и соответственно новая прописка уже менее 5 лет получается. Как то сохранена связь между старым паспортом и новым и прописки сохранены где то?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (8)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Тетяно!
Це не вимагається чинним законодавством, але Ви можете зробити копію паспорта-книжечки для себе. Однак враховуйте, що ці копії не матимуть юридичної сили, оскільки сам паспорт-книжечка буде замінений на id-картку.
Це може знадобитись лише для екстернних ситуацій, однак у моїй практиці таких випадків не було.
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Адвокат, 24 года опыта
Доброго дня.
Якщо Ви бажаєте, то Ви можете зробити таку копію. Відомості щодо старого паспорта, у випадку необхідності можливо отримати в Міграційній службі України.
Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Тетяна!
Ніхто не забороняє Вам зробити нотаріально завірену копію паперового паспорту громадянина України.
Порядок заміни такого паспорту и на id-картку такий:
На підставі ЗУ «Про Єдиний Державний Демографічний Реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, що засвідчують особу або її спеціальний статус» оформлення паспорта громадянина нашої держави вперше надається паспорт ID. Отримання паспорта на кшталт 1994 року як книжки міграційної служби є неможливим.
1 фото 10 х 15 см, якщо людина сама не може з'явитися (стан здоров'я, місця позбавлення волі).
Щоб отримати сучасний безконтактний електронний паспорт необхідно:
Інформація про старий паспорт буде зберігатися в базі міграційної служби того регіону, де він отримувався. В ЄДДР він буде значитись як нечинний.
Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Постараюсь на них відповісти.
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, так ви можно зробити нотаріально завіну копію паспорта. У разі винекнення ситуації, ви зможете звернутися до суду про встановлення факту.
Також ваші дані зберігають у Державній міграційні служби України. Тому вам не слід хвилюватися з цього приводу, все буде гаразд.
Для детальної консультації та обміну контактів натискайте кнопку звернутися.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Відповідно до Порядоку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України у разі обміну паспорта-книжечки на ІD-картку, такий паспорт буде визнаний недійсним та анульованим шляхом пробивання двох отворів наскрізь на кожному аркуші, обкладинці документа у формі книжечки, після чого комісія у складі не менше трьох посадових осіб територіального органу та територіального підрозділу ДМС його знищить. Комісія складає акт про знищення недійсних паспортів у трьох примірниках.
Територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС із застосуванням засобів Реєстру вносить до бази даних Реєстру інформацію про визнання недійсним, вилучення (у тому числі тимчасово), анулювання та знищення паспорта.
Інформація про серії та/або номери недійсних паспортів надається з відомчої інформаційної системи ДМС із застосуванням засобів Реєстру МЗС, МВС, Національній поліції, Адміністрації Держприкордонслужби, СБУ, Офісу Генерального прокурора та розміщується на офіційному веб-сайті ДМС.
Інформація про місце проживання особи зберігається на безконтактному електронному носії, що міститься у паспорті, у хронологічному порядку.
У разі зміни місця проживання особи, яка проживає в Україні, відомості до безконтактного електронного носія та до бази даних Реєстру вносяться територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС із застосуванням засобів Реєстру в установленому порядку.
Отже, інформація про недійсний паспорт буде міститися в базі даних Державної міграційної служби, при необхідності Ви можете звернутися до ДМС для видачі відповідної інформації. А інформація про місце проживання буде зберігатися на безконтактному електронному носії ІD-картки у хронологічному порядку.
Ви маєте право завірити копію свого старого паспорта, адже після нотаріального засвідчення копія набуває чинності документа. Але копія діє той самий період, що й сам оригінал. А так як після обміну паспорта він буде визнаний недійсним, то і копія буде визнана недійсною.
При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
До паспорта громадянина України у формі картки вноситься така інформація: назва держави; назва документа; ім’я особи; стать; громадянство; дата народження; унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі; номер документа; дата закінчення строку дії документа; дата видачі документа; уповноважений суб’єкт, що видав документ (код); місце народження; відцифрований образ обличчя особи; відцифрований підпис особи.
Паспорти громадянина України у формі книжечки не підлягають обов’язковій заміні на паспорти громадянина України у формі картки.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 302 «Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України» (зі змінами) здійснюється оформлення і видача паспорта громадянина України у формі картки громадянам України, яким паспорт громадянина України оформляється вперше після досягнення 14-річного віку.
Новий паспорт у формі картки оформляється та видається також у разі втрати або викрадення паспорта особі замість втраченого або викраденого.
Згаданою постановою передбачено, що обмін паспорта здійснюється у разі:
зміни інформації, внесеної до паспорта (крім додаткової змінної інформації);
отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - РНОКПП) або повідомлення про відмову від прийняття зазначеного номера (за бажанням);
виявлення помилки в інформації, внесеній до паспорта;
закінчення строку дії паспорта;
непридатності паспорта для подальшого використання (паспорт/фотокартка має пошкодження (та/або відсутня його/її частина), що не дають змогу візуально ідентифікувати особу, прочитати прізвище, власне ім’я, по батькові, дату та місце народження, ким виданий паспорт, підпис посадової особи та дату видачі, пошкодження перфорованої серії та номера, що не дають змогу встановити реквізити паспорта, виправлення, зокрема внесення змін до персональних даних особи/найменувань органу/штампа/печатки, пошкодження, які блокують можливість зчитування, а також внесення змін до інформації безконтактного електронного носія);
якщо особа досягла 25- чи 45-річного віку та не звернулася в установленому законодавством порядку не пізніше як через місяць після досягнення відповідного віку для вклеювання до паспорта зразка 1994 року нових фотокарток;
наявності в особи паспорта зразка 1994 року (за бажанням).
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Доброго вечора, Тетяна!
ТАК, МАЄТЕ ПРАВО ЗРОБИТИ КОПІЮ ПАСПОРТА ГР.УКРАЇНИ ТА ПОСВІДЧИТИ ЇЇ НОТАРІАЛЬНО, ЦЕ ВАШЕ ПРАВО, АЛЕ НЕ ОБОВ'ЯЗОК.
Щоб завірити копію документа так, аби вона мала юридичну значимість, потрібно звернутися до нотаріуса. Саме він має право своїм підписом і печаткою засвідчувати вірність документа або його копію. Відповідно до п. 10 ст. 34 ЗУ Про нотаріат, нотаріуси засвідчують вірність копій (фотокопій) документів і виписок з них. Засвідчення вірності копій документів і витягів з них здійснюється нотаріусом за усним зверненням заінтересованої особи. При підготовці до засвідчення вірності копій документів, нотаріус зобов`язаний звірити з оригіналом документа копію чи виписку з документа, вірність яких він засвідчує
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".
Всього доброго!
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня!
Постановою Кабінету Міністрів України від 8 серпня 2023 року № 828 поновлено строки надання адміністративних послуг та видачі документів дозвільного характеру, які були зупинені відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 165 “Про зупинення строків надання адміністративних послуг та видачі документів дозвільного характеру”.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2022 року № 1202 "Деякі питання реалізації актів законодавства у сфері міграції в умовах воєнного стану" установлено, що паспорти громадян України у формі картки, строк дії яких закінчився за 30 днів до 24 лютого 2022 року та після 24 лютого 2022 року, та паспорти громадянина України зразка 1994 року, до яких не вклеєно фотокартку особи у разі досягнення нею 25- чи 45-річного віку, строк вклеювання до яких настав за 30 днів до 24 лютого 2022 року та після 24 лютого 2022 року, є документами, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України та підлягають обміну або вклеюванню нових фотокарток відповідно до досягнутого віку протягом 30 календарних днів з дня припинення чи скасування воєнного стану.
Окрім цього, у додатку ДІЯ з'явився єДокумент, який є документом, що посвідчує особу в період дії воєнного стану, у формі відображення в електронній формі інформації, що ідентифікує особу та міститься в паспорті громадянина України та/або в паспорті громадянина України для виїзду за кордон, та/або в посвідченні водія (постанова Кабінету міністрів України від 10 березня 2022 року № 248 "Деякі питання застосування єДокумента в період дії воєнного стану").
Документи для оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта можуть подаватись до:
- центрів надання адміністративних послуг;
- державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, і його відокремлених підрозділів;
- територіальних органів та територіальних підрозділів ДМС.
Зверніть увагу! Урядом запроваджено експериментальний проект щодо оформлення ID-картки та закордонного паспорта громадянам України, які перебувають закордоном. Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 10 червня 2022 року № 678, якою затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянам України, які перебувають за межами України.Експериментальним проектом передбачено, що прийняття документів для оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянам України, які перебувають за межами нашої країни, здійснюватиме розміщений за межами України відокремлений підрозділ державного підприємства «Документ», яке належить до сфери управління ДМС України.
Перелік держав, у яких буде здійснюватися прийняття документів для оформлення паспортів громадянина України, визначатиметься ДМС за погодженням з Міністерством закордонних справ.
Термін зберігання готових документів у центрах обслуговування громадян «Паспортний сервіс» (ДП «Документ») на території Європи становить три місяці з моменту їх надходження.
Прийом заяв на оформлення паспортних документів здійснюється як за попереднім електронним записом, так і у порядку живої черги, а робота по наданню послуг проводиться як у стаціонарних умовах, так і з використанням мобільних програмно-технічних комплексів, розміщених у спеціальних мікроавтобусах з символікою ДП «Документ». Наразі, у Республіці Польща діє 4 відокремлених підрозділи ДП «Документ»: у Варшаві, Кракові, Ґданську та Вроцлаві.
Електронна черга на закордонний паспорт та ID-картку у м. Варшава
До відома!Оформити паспорт громадянина України можна скориставшись порталом державних послуг www.igov.org.ua
Обмін паспорта здійснюється у разі:
У разі виникнення обставин (подій), у зв’язку з якими паспорт підлягає обміну (крім закінчення строку дії паспорта або обміну паспорта зразка 1994 року за бажанням), документи для його обміну подаються протягом одного місяця з дати настання таких обставин (подій).У разі закінчення строку дії паспорта документи для його обміну можуть бути подані протягом одного місяця до дати закінчення строку його дії. У такому випадку або в разі обміну паспорта зразка 1994 року за бажанням, паспорт, що підлягає обміну, після прийому документів повертається особі та здається нею під час отримання нового паспорта.
Для обміну паспорта заявник подає такі документи:
У разі обміну паспорта, оформленого територіальним підрозділом ДМС, МВС, який припинив діяльність або тимчасово не здійснює свої повноваження, заявник додатково подає всі наявні документи, у тому числі документи, що містять фотозображення особи, які дають змогу ідентифікувати таку особу.
Видача заявникові паспорта здійснюється територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС, уповноваженим суб’єктом, який прийняв документи для його оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта.У разі отримання паспорта законним представником/уповноваженою особою подається документ, що посвідчує їх особу та підтверджує громадянство.
Особливості видачі паспорта у період дії воєнного стану або на період карантину:
Постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2022 року № 1220 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оформлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України» внесено зміни до Порядку, якими врегульовано механізм видачі паспорта громадянина України, у період дії воєнного стану.
У разі коли рішення про оформлення паспорта приймалося територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС, який тимчасово не здійснює свої повноваження або надсилання персоналізованих бланків до якого неможливе у зв’язку з веденням бойових дій або тимчасовою окупацією території України, персоналізований бланк паспорта надсилається до іншого визначеного ДМС територіального органу/територіального підрозділу ДМС для організації видачі.
Заявник може звернутися до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, закордонної дипломатичної установи або до розміщеного за межами України відокремленого підрозділу (філії, представництва) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, із письмовою заявою, поданою особисто у довільній формі (у тому числі під час подання документів для оформлення паспорта), щодо визначення іншого територіального органу/територіального підрозділу ДМС, розміщеного за межами України відокремленого підрозділу (філії, представництва) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, або закордонної дипломатичної установи, якою буде здійснюватися видача паспорта.
У разі необхідності організації видачі паспорта у розміщеному за межами України відокремленому підрозділі (філії, представництві) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, паспорт разом з копіями заяви, заяви-анкети та актом-приймання передачі (у двох примірниках) передається територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС, який оформив паспорт, до державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, яке здійснює доставку таких паспортів до розміщеного за межами України відокремленого підрозділу (філії, представництва) такого державного підприємства. Паспорт за письмовою заявою та за рахунок коштів заявника може бути надісланий державним підприємством, що належить до сфери управління ДМС, міжнародним поштовим відправленням до розміщеного за межами України відокремленого підрозділу (філії, представництва) такого державного підприємства.
Для організації видачі паспорта в закордонній дипломатичній установі копія заяви супровідним листом надсилається закордонною дипломатичною установою до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, який здійснив його оформлення.
Територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС надсилає паспорт разом з копією заяви-анкети та актом приймання-передачі (у двох примірниках) МЗС, яке забезпечує його надсилання до відповідної закордонної дипломатичної установи. Надсилання паспорта може здійснюватися МЗС за рахунок коштів заявника міжнародним поштовим відправленням.
Паспорт видається:
Паспорт, який оформлюється вперше, видається не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його отримання.
Перевірити стан оформлення паспорта можна на сайті Державної міграційної служби УкраїниОсобі відмовляється в оформленні або видачі паспорта, якщо:
У разі виявлення факту подання не всіх необхідних документів або подання документів, оформлення яких не відповідає вимогам законодавства, територіальний орган ДМС/територіальний підрозділ ДМС, уповноважений суб’єкт інформує заявника про відмову в прийнятті документів із зазначенням підстав такої відмови. За бажанням заявника відмова надається в письмовому вигляді.Заявник має право повторно звернутися до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта в разі зміни або усунення обставин, у зв’язку з якими йому було відмовлено в прийнятті документів.
Рішення про відмову в оформленні, обміні та видачі паспорта може бути оскаржено особою в адміністративному порядку або до суду.ДМС, територіальний орган ДМС має право переглянути рішення, прийняте відповідно територіальним органом ДМС або територіальним підрозділом ДМС, і за наявності підстав зобов’язати його скасувати попереднє рішення про відмову в оформленні, обміні та видачі паспорта і прийняти нове рішення на підставі раніше поданих документів.Інформація про результати розгляду скарги доводиться до відома заявника в установлений законодавством строк.
Відповідно до статті 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення проживання громадян, зобов’язаних мати паспорт громадянина України, без паспорта громадянина України або за недійсним паспортом громадянина України, а також проживання громадян без реєстрації місця проживання тягнуть за собою попередження.
Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення, передбачені частиною першою цієї статті, - тягнуть за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Всього найкращого!