Начните консультацию с юристом онлайн
Можете ли вы через личный кабинет гражданина в Пенсионном фонде провести ревизию правильности зачисления стажа и свои выводы не подавая в суд отправить в ПФ, где начислялась пенсия с уведомлениях
об ошибках при исчислении стажа ? И сколько надо перечислить за услугу? Спасибо за ответ .
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (18)
Адвокат, г. Першотравенск, 13 лет опыта
Доброго дня . Таке можливо , але це можна робити виключно з Вашим ЕЦП. Звертайтесь через кнопку , розповім деталі
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Вікторе!
Підтвердження відомостей, наданих для призначення (перерахунку) пенсії встановлюється за результатами перевірки підстав їх видачі, яка проводиться спеціалістами органів Пенсійного фонду України на підприємствах (установах, організаціях).
Під час таких перевірок обов’язково використовуються первинні документи. Це і книги наказів, і відомості про нарахування заробітної плати, а також особові рахунки працівників, які підтверджують достовірність даних, зазначених у довідках для призначення та перерахунку пенсій, накази про проведення атестації робочих місць, для підтвердження пільгового стажу застрахованих осіб. За результатами такої перевірки складається акт щодо достовірності документів, наданих для призначення (перерахунку) пенсії.
Важливість проведення заходів контролю полягає, перш за все, у запобіганні виникненню переплат та недоплат пенсій. І звичайно, що такі перевірки мають важливе значення в упередженні нецільового використання коштів Пенсійного фонду України внаслідок подання документів, що містять недостовірну інформацію про стаж роботи та заробітну плату.
Для забезпечення правильності призначення та перерахунку пенсій, управління контрольно-перевірочної роботи Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області тісно співпрацює з архівними установами, підприємствами і організаціями Київської області.
Для зниження випадків розбіжностей в довідках необхідно звернути увагу на такі найпоширеніші помилки страхувальників під час складання довідок про заробітну плату:
– неправильно здійснюється приведення грошових одиниць, які використовувалися до вересня 1996 року (суми заробітку перераховуються у співвідношенні 1 гривня дорівнює 1000 карбованців);
– зазначення у довідці видів оплати праці, на які не нараховувалися страхові внески, та які не враховуються під час визначення середньомісячного заробітку для обчислення пенсії;
– суми лікарняних та відпускних не розподілені на місяці, за які вони нараховані;
– зазначення сум, виплачених після звільнення працівника (компенсація за невикористану відпустку, тощо).
Страхувальник, надаючи достовірні відомості про пільговий стаж і заробітну плату, забезпечує вірне та своєчасне нарахування (перерахування) пенсії своїм працівникам.
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеЯкщо замість своєї відповіді копіюєте чужу інтелектуальну власніть, майте сміливість робити посилання.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеКолего!
Це не моя інтелектуальна власність, а офіційне роз'яснення органів державної влади, на яке я можу посилатись без будь-яких обмежень.
Ознайомтесь: https://kadrovik.isu.net.ua/news/534656-yak-prokho...
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
По-перше, посилатись, тобто називати джерело, а не викладати матеріал, як свій. По-друге, офіційним є нормативний матеріал органу державної влади, а не приватна стаття цього органу. По-третє, стаття за змістом не має відношення до питання автора.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеЯ Вам так вдячний за слушну пораду, обов'язково візьму до уваги!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Вікторе!
Відповідь на Ваше питання міститься за цим посиланням: https://kadrovik.isu.net.ua/news/534656-yak-prokho...
Під час таких перевірок обов’язково використовуються первинні документи. Це і книги наказів, і відомості про нарахування заробітної плати, а також особові рахунки працівників, які підтверджують достовірність даних, зазначених у довідках для призначення та перерахунку пенсій, накази про проведення атестації робочих місць, для підтвердження пільгового стажу застрахованих осіб. За результатами такої перевірки складається акт щодо достовірності документів, наданих для призначення (перерахунку) пенсії.
Важливість проведення заходів контролю полягає, перш за все, у запобіганні виникненню переплат та недоплат пенсій. І звичайно, що такі перевірки мають важливе значення в упередженні нецільового використання коштів Пенсійного фонду України внаслідок подання документів, що містять недостовірну інформацію про стаж роботи та заробітну плату.
Для забезпечення правильності призначення та перерахунку пенсій, управління контрольно-перевірочної роботи Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області тісно співпрацює з архівними установами, підприємствами і організаціями Київської області.
– неправильно здійснюється приведення грошових одиниць, які використовувалися до вересня 1996 року (суми заробітку перераховуються у співвідношенні 1 гривня дорівнює 1000 карбованців);
– зазначення у довідці видів оплати праці, на які не нараховувалися страхові внески, та які не враховуються під час визначення середньомісячного заробітку для обчислення пенсії;
– суми лікарняних та відпускних не розподілені на місяці, за які вони нараховані;
– зазначення сум, виплачених після звільнення працівника (компенсація за невикористану відпустку, тощо).
Страхувальник, надаючи достовірні відомості про пільговий стаж і заробітну плату, забезпечує вірне та своєчасне нарахування (перерахування) пенсії своїм працівникам.
Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото.
Адвокат, г. Ровно, 6 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня,
Якщо у вас підходить час виходу на пенсію, ви маєте право звернутися з відповідною заявою про її призначення до Пенсійного фонду. Вам нададуть відповідь, де буде вказано який у вас стаж на даний момент, з якої дати ви маєте право на пенсію і , якщо такий період є, чому певний стаж не враховано в страховий. Іноді навіть вказують, що зробити, щоб цей стаж було таки враховано в страховий. Залежно від цієї інфомації - можна починати працювати з пенсійним фондом.
Маєте запитання - звертайтесь.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеВіктор!
На доповнення до моєї відповіді...
Якщо результати перевірки територіального управління чи управління контрольно-перевірочної роботи ГУ ПФУ Вас не влаштують, Ви маєте право оскаржити висновок Фонду до відповідного окружного адміністративного суду. В цьому я можу Вам допомогти. Для того лише треба буде укласти зі мною договір про надання правової допомоги.
Гарних вихідних!
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
На "Порталі електронних послуг" Пенсійного фонду можу проаналізувати Ваші відомості (дані про заробітну плату та страховий стаж) з Реєстру застрахованих осіб ПФУ .
Також через даний портал можу подати Заяву на перерахунок пенсії та\або при необхідності заповнити та подати звернення (питання, пропозицію, скаргу, клопотання).
Якщо Ви не зареєстровані на даному порталі - допоможу з Он-лайн реєстрацією (без особистого відвідування органу ПФУ)
Для цього необхідний - Ваш електронний цифровий підпис (ключ ЕЦП)
Ключ ЕЦП можна отримати онлайн через ДІЮ, через онлайн-банкінг (наприклад приват24), зверненням до ДПС або на електронному пенсійному посвідченні (ЕПП).
При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго!
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
Для цього треба мати Ваш особистий ЕЦП (електронний цифровий пвдпис). Для входу. Висновки можна написати на папері та направити до ПФУ поштою, або через Ваш кабінет.
Відповідно до статті 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Обчислення страхового стажу здійснюється на підставі відомостей персоніфікованого обліку, що містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а за періоди до 1 січня 2004 – на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, яке діяло до набрання чинності Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».
Таким чином, з 1 січня 2004 тривалість страхового стажу напряму пов’язана зі сплатою страхових внесків та їх розміром.
Якщо сума сплачених за певний місяць страхових внесків є меншою, ніж мінімальний страховий внесок, тобто сплачений внесок менше суми, обчисленої виходячи з мінімальної заробітної плати, такий місяць зараховується до страхового стажу як неповний – пропорційно сплаченим внескам .
Законодавством передбачено можливість зарахувати такі місяці до страхового стажу як повні за певних умов.
Для того, щоб неповні місяці були зараховані до страхового стажу як повні, людина має право самостійно доплатити до суми мінімального страхового внеску у кожному з неповних місяців.
Доплата здійснюється виключно за місяці, в яких є нарахування зарплати та сплата страхових внесків.
Доплатити до мінімального страхового внеску за окремі місяці роботи з 1 січня 2004 року може будь-яка особа, яка підлягала загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, та має неповні місяці страхового стажу.
Визначити, за які місяці можна здійснити доплату, можна за даними системи персонiфiкованого облiку внесків.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня,
Облік страхового стажу та розрахунок пенсіїПісля набуття чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» найактуальнішими є питання щодо змін в порядку обчислення страхового стажу. З 1 січня 2021 року мінімальний страховий стаж для призначення пенсій за віком становить 25 років і поступово збільшується щороку до 2028 року на 1 рік.
Порядок визначення страхового стажу наведено у статті 24 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Як до ухвалення Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій", так і після страховий стаж із січня 2004 року обчислюють за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, до зазначеної дати - на підставі документів і в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цього Закону.
В 2023 році для виходу на пенсію після досягнення чоловіками та жінками віку 60 років у 2023 році потрібно мати страховий стаж не менше 30 років.
Якщо немає необхідного страхового стажу, громадянин зможе вийти на пенсію за віком пізніше. У 2023 році:
Щоб вийти на пенсію за віком при досягненні 60 років, або раніше 63-х чи 65 років, потрібно допрацювати необхідний період або докупити необхідний страховий стаж.
При цьому періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до 01.01.2004 р., зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що було чинним раніше (на підставі документів: трудової книжки, диплома про освіту, військового квитка, свідоцтва про народження дитини тощо).
При визначенні розміру пенсії застосовується величина оцінки вартості одного року страхового стажу на рівні 1%. Тобто, при наявності страхового стажу 35 років пенсія встановлюється у розмірі 35% заробітку, визначеного для обчислення пенсії.
Зарахування місяця роботи до страхового стажу як повного місяця здійснюється за умови сплати за відповідний місяць страхових внесків у сумі не менше, ніж мінімальний страховий внесок.
Мінімальний страховий внесок визначається як добуток розміру мінімальної заробітної плати (у 2023 р. – 6 700 грн) і розміру єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (22%), встановленого законодавством, на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід). У 2023 році мінімальний страховий внесок становить 1474 грн (ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 №2464 (далі – Закон №2464), ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет на 2023 рік» від 03.11.2022 №2710 (далі – Закон №2710).
У разі, якщо в особи недостатньо страхового стажу для призначення пенсії, за її бажанням страховий стаж можна докупити. Для цього, на підставі договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, який укладається шляхом звернення до податкової служби за місцем проживання, одноразово сплачується сума єдиного внеску за певний період (починаючи з 1 січня 2004 року), коли особа не працювала та за який не сплачено єдиний внесок. При цьому, сума внеску за кожен місяць страхового стажу не може бути меншою ніж мінімальний внесок на момент укладення зазначеного договору, помножений на коефіцієнт 2 (частина п'ята статті 10 Закону №2464). Виходячи із розміру єдиного внеску у 2023 році, мінімальний розмір внеску за 1 місяць страхового стажу за договором про добровільну участь (при купівлі страхового стажу) становитиме 2 948 грн
Для обчислення пенсії враховується заробітна плата за період роботи з 1 липня 2000 року по місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії (за даними реєстру застрахованих осіб). За бажанням особи та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами (особові рахунки тощо), при обчисленні пенсії додатково може враховуватися заробітна плата за будь-які 60 місяців роботи підряд (відповідно до записів у трудовій книжці) до 1 липня 2000 року.
Шляхом співвідношення заробітку особи із середньою заробітною платою в країні, з якої сплачено єдиний внесок, у розрізі кожного календарного місяця роботи, визначається індивідуальний коефіцієнт заробітної плати конкретної особи.
Для отримання заробітку, з якого обчислюватиметься розмір пенсії, індивідуальний коефіцієнт заробітної плати особи множиться на усереднений показник середньої заробітної плати в країні, з якої сплачено страхові внески, за три роки, що передують зверненню за призначенням пенсії. У 2023 році для цього застосовуватиметься показник середньої заробітної плати в країні за 2020-2022 роки (зазначений показник буде відомий у березні ц.р., після опрацювання звітності за IV квартал 2022 р.).
У період до визначення зазначеного показника при призначенні пенсій застосовується усереднений показник середньої заробітної плати, який враховувався у попередньому, тобто 2022 році (10 846,37 грн).
Після визначення показника середньої заробітної плати за 2020 - 2022 роки всі пенсії, призначені за зверненнями з 1 січня 2023 року, мають бути автоматично перераховані з урахуванням визначеного показника середньої заробітної плати із проведенням доплати недоодержаного розміру пенсії з моменту її призначення.
Стосовно пенсій, призначених до 1 січня 2023 року, то при їх обчисленні застосовуються такі показники середньої заробітної плати: для призначених до 31.12.2018 року включно – 6 186,32 грн*; у 2019 році – 6188,89 грн, у 2020 році – 7763,17 грн, у 2021 році – 9118,81 грн, у 2022 році – 10 846,37 грн (стаття 40 Закону №1058).
За наявності підстав до зазначених періодів застосовуються і норми законодавства щодо пільгового обчислення стажу. Наприклад стаття 60 Закону України «Про пенсійне забезпечення» передбачає подвійне обчислення стажу за роботу в окремих медичних закладах і відділеннях (психіатричних, інфекційних, реанімаційних тощо). Пільговий порядок обчислення стажу роботи, передбачений законодавством, що було чинним раніше, за періоди роботи після 1 січня 2004 року застосовується виключно в частині визначення права на пенсію за віком на пільгових умовах та за вислугу років.
До страхового стажу для обчислення розміру пенсії за віком, з якого обчислюється розмір пенсії по інвалідності або у зв'язку з втратою годувальника, крім наявного страхового стажу зараховується також на загальних підставах, відповідно, період із дня встановлення інвалідності до досягнення особою віку, передбаченого частиною першою статті 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", і період із дня смерті годувальника до дати, коли годувальник досяг би віку, передбаченого частиною першою статті 26 цього Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Період, протягом якого особа, що підлягала загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню на випадок безробіття, отримувала допомогу по безробіттю (крім одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності) та матеріальну допомогу в період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації, також включається до страхового стажу.
Час перебування на інвалідності у зв'язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням зараховується до стажу роботи зі шкідливими умовами, який дає право на призначення пенсії на пільгових умовах та в пільгових розмірах.
Якщо за період із 1 липня 2000 року по 31 грудня 2016 року в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування немає відомостей, необхідних для обчислення страхового стажу військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), поліцейським, особам рядового і начальницького складу відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", страховий стаж обчислюється на підставі довідки про проходження військової служби та про сплачені суми страхових внесків.
Страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню або брала добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, якщо сума сплачених за цей місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.
У разі якщо сума сплачених за відповідний місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, є меншою, ніж мінімальний страховий внесок, цей період зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови здійснення в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду України, відповідної доплати до суми страхових внесків таким чином, щоб загальна сума сплачених коштів за відповідний місяць була не меншою за мінімальний страховий внесок.
Якщо зазначену доплату не було здійснено, до страхового стажу зараховується період, визначений за кожен місяць сплати страхових внесків за формулою: ТП = Св : В, де: ТП - тривалість періоду, що зараховується до страхового стажу та визначається в місяцях; Св - сума фактично сплачених страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених, виходячи з мінімальної заробітної плати, за відповідний місяць; В - мінімальний страховий внесок за відповідний місяць.
Пунктом 3-1 розділу XV «Прикінцеві положення» Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначено особливості обчислення страхового стажу для визначення права на призначення пенсії згідно зі статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".Зокрема, для визначення права на призначення пенсії до стажу включаються періоди:
Нормами статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" ще з 2004 року передбачено добровільну участь осіб у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Тобто в періоди після 1 січня 2004 року, коли страховий стаж зараховується лише за умови сплати страхових внесків, людина, яка не належала до категорії застрахованих осіб (наприклад, офіційно на території України не працювала або працювала неофіційно), може звернутися до органів фіскальної служби та укласти відповідний договір про добровільну участь у системі загальнообов'язкового соціального страхування згідно з нормами статті 10 Закону України «Про збір nа облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Законом передбачено два види договорів про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування. Зокрема, частиною другою статті 10 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначено, що особи беруть у ній участь протягом строку, визначеного в договорі про добровільну участь, але не менше як один рік (крім договорів про одноразову сплату). Тобто людина, укладаючи цей договір, зобов'язується щомісяця, протягом не менше року від дати укладання договору, сплачувати ЄСВ і кожен місяць, за який сплачено внески, буде зараховано до страхового стажу. При цьому сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок і більшою за суму єдиного внеску, обчисленого виходячи з максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановлених на дату укладання договору. Мінімальний внесок становить 22% від мінімальної зарплати (з 01.01.2018 мінімальний розмір заробітної плати по Україні 3723 грн). Тобто за кожен місяць страхового стажу особа має сплатити 819,06 грн, якщо договір укладено на поточний рік.
Відповідно до частини п'ятої статті 10 Закону України «Про збір nа облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» договором про добровільну участь може бути передбачена одноразова сплата особою єдиного внеску за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню (починаючи з 1 січня 2004 року). Із 01.01.2018 р. сума сплаченого ЄСВ за договором про одноразову сплату за минулий час за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок на дату укладання договору, помножений на коефіцієнт 2. Тобто, починаючи з 01.01.2018 місячна сума одноразової сплати складає 1638,12 грн
ВАЖЛИВО! Докупити можна лише загальний страховий стаж. Не можна докупити спеціальний стаж, наприклад, стаж шахтаря, металурга, вчителя чи лікаряДокументи, які потрібні для призначення виплатиДля початку потрібно звернутися до Пенсійного фонду та надати всі потрібно документи. Це можна зробити офлайн або онлайн.
Вам потрібно ( примірний список документів):
Більш детально за посиланням
https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/%D0%9E%D0%B...
Для обміну контактів та детальної консультації натискайте кнопку звернутися.
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
ПЛАГІАТ! Сайт "Безоплатна правова допомога", стаття "Обчислення пенсій" (https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/%D0%9E%D0%B...). Мало того, що матеріал "здертий", так ще й паразитується на безоплатному ресурсі.
Юрист, г. Киев, 8 лет опыта
ВІтаю Позасудовий порядок звернення за призначенням пенсії за віком
Призначення пенсій і оформлення документів для їх виплати здійснюється органами Пенсійного фонду України.Для призначення пенсії необхідно подати заяву до органів Пенсійного фонду України за місцем проживання заявника через структурний підрозділ, який здійснює прийом та обслуговування осіб (сервісний центр).
Заява про призначення пенсії працюючим особам може бути подана через уповноважену посадову особу підприємства, установи, організації (далі - посадова особа) за місцезнаходженням такого підприємства, установи, організації.
Звернення за призначенням пенсії може здійснюватися в будь-який час після виникнення права на пенсію або не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку. При цьому пенсії за віком призначаються незалежно від того, припинено роботу на час звернення за пенсією чи вона продовжується.
Перелік необхідних документівВідповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1 до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи:1. документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган і мають відмітку у паспорті) або свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування;2. трудова книжка та документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637.У разі якщо страховий стаж починаючи з 01 липня 2000 року становить менше 60 місяців, особою подається довідка про заробітну плату (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 01 липня 2000 року.У тих випадках, коли в трудовій книжці немає відомостей, що підтверджують право на пенсію на пільгових умовах, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій (далі – підприємства) або їх правонаступників. Коли йдеться про підтвердження роботи в особливо шкідливих і шкідливих умовах праці за Списками № 1 та № 2, такі довідки є необхідними, оскільки в трудових книжках не зазначається, в яких умовах працювали особи, та не вказується, чи були такі особи зайняті певними роботами або на певних виробництвах протягом повного робочого дня.У довідці мають бути вказані:
3. документи про місце проживання (реєстрації) особи;4. документи, які засвідчують особливий статус особи (при призначенні відповідної пенсії на пільгових умовах):
- посвідчення учасника бойових дій та довідка військового комісаріату про період (періоди) участі у бойових діях;
- довідка МСЕК про визнання особи особою з інвалідністю унаслідок поранення, контузії, каліцтва, одержаних при захисті Батьківщини або при виконанні інших обов’язків військової служби (службових обов’язків), або внаслідок захворювання, пов’язаного з перебуванням на фронті чи виконанням інтернаціонального обов’язку;
- висновок МСЕК щодо причинного зв’язку смерті особи з пораненням, контузією, каліцтвом, одержаними при виконанні обов’язків військової служби (службових обов’язків), або захворюванням, пов’язаним з перебуванням на фронті, ліквідацією Чорнобильської катастрофи чи виконанням інтернаціонального обов’язку;
- довідка МСЕК про визнання особи особою з інвалідністю по зору I групи – сліпим;
- закладу охорони здоров’я про наявність відповідного захворювання: гіпофізарний нанізм (ліліпути), диспропорційні карлики;
- посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою Постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09 березня 1988 року № 122, або довідка військової частини, у складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, або довідка архівної установи, або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об’єкт, де особою виконувались роботи з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи та довідка про період (періоди) проживання (роботи) на територіях радіоактивного забруднення, видана органами місцевого самоврядування (підприємствами, установами, організаціями);
- документи про народження та виховання дитини до чотирнадцятирічного віку;
- документи про народження дитини, виховання її до шестирічного віку, про визнання дитини заявника особою з інвалідністю з дитинства або дитиною з інвалідністю;
- заява матері про згоду щодо призначення пенсії батьку або документи, що підтверджують її відсутність (свідоцтво органу державної реєстрації актів цивільного стану про смерть, рішення суду про визнання її безвісно відсутньою тощо), у разі звернення за пенсією батька, яким здійснювалось виховання п’ятьох або більше дітей чи дитини з інвалідністю.
Строки розгляду питанняДокументи про призначення пенсій розглядаються органом, що призначає пенсії, не пізніше 10 днів з дня їх надходження.Повідомлення про відмову в призначенні пенсії із зазначенням причин відмови та порядку оскарження орган, що призначає пенсії, видає або надсилає підприємству, організації або заявникові не пізніше 5 днів після винесення відповідного рішення.Пенсії за віком призначаються з дня досягнення пенсійного віку, якщо звернення за пенсією надійшло не пізніше 3 місяців з дня досягнення пенсійного віку. Якщо звернення надійшло пізніше 3 місяців з дня досягнення пенсійного віку, пенсії за віком призначаються з дня звернення за пенсією.Пенсії за віком призначаються довічно, незалежно від стану здоров’я.
Підстави для відмовиУ разі якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи, орган, що призначає пенсію, письмово повідомляє заявника про те, які документи необхідно подати додатково, про що в заяві про призначення пенсії робиться відповідний запис. Якщо вони будуть подані не пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, то днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття заяви про призначення пенсії або дата, зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви.Підставами для відмови в призначенні пенсії за віком є:
- відсутність встановленого законодавством стажу;
- недосягнення встановленого законодавством віку;
- відсутність підтвердження належності особи до відповідної категорії (при призначенні пенсії за віком на пільгових умовах).
Порядок оскарження дій, пов’язаних з призначенням пенсіїУ разі, якщо особа вважає, що орган, що призначає пенсію, прийняв рішення, що суперечить законодавству про пенсійне забезпечення або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, особа має право оскаржити таке рішення:
https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/%D0%9F%D0%B...
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо Вашого питання
В особистому кабінеті є можливість:
Крім того, в особистому кабінеті є можливість розрахувати орієнтовний розмір майбутньої пенсії за допомогою сервісу “Пенсійний калькулятор”.
Ви зможете увійти до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua.) за допомогою Дія.Підпис або кваліфікованого електронного підпису (КЕП), або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, в т.ч. з використанням технології Bank ID.
Також, отримати доступ до особистого кабінету та електронних сервісів Пенсійного фонду України можна у зручному форматі – з мобільних пристроїв (смартфонів та планшетів), завантаживши мобільний застосунок “Пенсійний фонд”. Версії мобільного додатку для пристроїв з операційними системами Android та IOS розміщені в Goоgle Play та AppStore відповідно.
Успіхів
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Добрий день!
1) Не зачет в стаж подтвержденных архивом лет стажа - у даному випадку можна спочатку оскаржити дане рішення у органі Пенсійного фонду України вищого рівня відповідно до Порядку розгляду скарг на рішення органів Пенсійного фонду України щодо пенсійного забезпечення, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 12 жовтня 2007 року № 18-6 , а якщо не буде досягнуто позитивного результату - звертатися до адміністративного суду відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
2) Можете ли вы через личный кабинет гражданина в Пенсионном фонде провести ревизию правильности зачисления стажа и свои выводы не подавая в суд отправить в ПФ, где начислялась пенсия с уведомлениях - так, це можливо зробити (звичайно якщо Ви надасте логін та пароль від вашого особистого кабінету). Однак, тут потрібно розуміти: пенсійний допустив помилку при розрахунках чи свідомо не врахував стаж, підтверджений довідкою з архіву. Адже, в такому випадку цієї довідки скоріш за все навіть не буде у вашій пенсійній справі (як електронній, так і паперовій).
Далі наводжу інформацію щодо зарахування періодів роботи до Реєстру застрахованих осіб у судовому порядку:
У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили. Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду (пункт 4 розділ IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування).
Для початку особі необхідно звернутися до органів Пенсійного фонду України із заявою про зарахування не включених періодів трудового стажу.
Отримавши відмову у органах Пенсійного фонду можна звертатися у порядку адміністративного судочинства із позовною заявою про визнання бездіяльності протиправною та зобов’язання вчинити певні дії до окружного адміністративного суду за місцем знаходження відповідача.
Позовна заява повинна відповідати вимогам статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідачем у цій справі буде територіальне управління Пенсійного фонду України.
Позивач зобов’язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Доказами у цій справі є:
В якості доказів до уваги можуть бути прийняті також відомості із членських профспілкових квитків. В таком випадку, до страхового стажу будуть враховані тільки ті періоди за які внесені відмітки про сплату членських внесків.
Ящо доументами не можливо підтвердити стаж роботи через їх відсутність у зв'язку з військовими діями, стаж роботи встановлюється на підставі усних джерел. В тому числі свідченнями не менше двох свідків які працювали з особою на одному підприємстів, установі, організації. У свою чергу свідки, повинні мати відповідні документи які підтверджують, що вони дійсно у вказаний період працювали на одному підприємстві із заявником.
За звернення до суду необхідно буде сплатити судовий збір - 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. До позовної заяви додається документ про сплату судового збору або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до Закону України "Про судовий збір".
У позовній заяві необхідно ставити таку вимогу - Визнати бездіяльність органу Пенсійного фонду України щодо незарахування періодів роботи протиправною та зобов’язати орган Пенсійного фонду України зарахувати до страхового стажу особі періоди роботи, які не були включені до страхового стажу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!
Юрист, г. Сумы, 12 лет опыта
Вітаю!
Можете ли вы через личный кабинет гражданина в Пенсионном фонде провести ревизию правильности зачисления стажа - так, це можливо зробити (звичайно якщо Ви надасте логін та пароль від вашого особистого кабінету). Однак, тут потрібно розуміти: пенсійний допустив помилку при розрахунках чи свідомо не врахував стаж, підтверджений довідкою з архіву. Адже, в такому випадку цієї довідки скоріш за все навіть не буде у вашій пенсійній справі (як електронній, так і паперовій). У такому випадку потрібно буде подавати скаргу про перерахунок пенсії, а в разі відмови - оскаржувати її до вищестощого пенсійного органу чи в судовому порядку.
Подання скарги на рішення органу, що призначає пенсію, у органі Пенсійного фонду України вищого рівня:
Скарга на рішення органу, що призначає пенсії, подається громадянином особисто або законним представником відповідно до законодавства або представником, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
Скарга подається:
Рішення за розглядом скарги заявника приймає керівник відповідного органу Пенсійного фонду України (або його заступник відповідно до розподілу функціональних повноважень).
Скарги Героїв Радянського Союзу, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни розглядаються відповідно Головою правління Пенсійного фонду України, начальниками регіональних органів Пенсійного фонду України особисто.
За бажанням особи скарга може бути розглянута Комісією з питань розгляду скарг громадян на рішення органів Пенсійного фонду України щодо пенсійного забезпечення, утвореною при Пенсійному фонді України або при регіональних органах Пенсійного фонду України.Рішення Комісії, прийняте за розглядом скарги, носить рекомендаційний характер.За результатами розгляду скарги Комісія вносить рекомендації Голові правління Пенсійного фонду України або іншій особі, яка уповноважена приймати рішення.
Скарга може бути подана до органу Пенсійного фонду України вищого рівня протягом одного року з моменту прийняття рішення, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення заявника з прийнятим рішенням.Пропущений з поважної причини термін може бути поновлений органом Пенсійного фонду України, що розглядає скаргу.
Скарга повинна бути викладена в письмовій формі та підписана заявником із зазначенням дати.Скарга надсилається до органу Пенсійного фонду України поштою або передається заявником особисто.
У скарзі має бути зазначено:
Скарга, оформлена без дотримання цих вимог, що не дає можливості розглянути скаргу по суті, повертається заявнику з відповідними обґрунтуваннями не пізніше ніж через десять днів від дня отримання такої скарги.У разі необхідності заявник може подавати інші документи, необхідні для розгляду скарги, які після її розгляду повертаються заявнику.
Орган Пенсійного фонду України зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його у термін не більше одного місяця від дня надходження скарги на адресу заявника поштою або надати йому під розписку.Якщо в місячний термін вирішити порушені у скарзі питання неможливо, орган Пенсійного фонду України може прийняти рішення про продовження строків розгляду скарги заявника, про що письмово повідомити заявника до закінчення тридцятиденного строку. При цьому загальний термін розгляду скарги не може перевищувати сорока п'яти днів.На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду скарги може бути скорочено від встановленого цим пунктом терміну.У разі, якщо останній день строків розгляду скарги припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший наступний робочий день.
Орган Пенсійного фонду України при розгляді скарги заявника перевіряє законність і обґрунтованість рішення, що оскаржується, і приймає одне з таких рішень:
Рішення за розглядом скарги заявника приймає керівник відповідного органу Пенсійного фонду України (або його заступник відповідно до розподілу функціональних повноважень).
Скарги Героїв Радянського Союзу, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни розглядаються відповідно Головою правління Пенсійного фонду України, начальниками регіональних органів Пенсійного фонду України особисто.
Рішення органу Пенсійного фонду може бути оскаржене в органі Пенсійного фонду України вищого рівня або в судовому порядку. Рішення Пенсійного фонду України, прийняте за розглядом скарги, може бути оскаржене в судовому порядку в термін, передбачений законодавством України.
Громадяни, яких не задовольняє рішення органу Пенсійного фонду України, мають право:
У разі, якщо громадянин вважає, що орган, що призначає пенсію, прийняв рішення, що суперечить законодавству про пенсійне забезпечення або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, громадянин має право оскаржити таке рішення шляхом подання до суду адміністративної позовної заяви у строк не пізніше 6 місяців з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення свого права (ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
У разі судового оскарження дій (бездіяльності) посадових осіб органів Пенсійного фонду України, слід керуватися нормами КАС України. Так, стаття 160 КАС України встановлює вимоги до позовної заяви.У позовній заяві зазначаються:
Якщо позовна заява подається особою, звільненою від сплати судового збору відповідно до закону, у ній зазначаються підстави звільнення позивача від сплати судового збору.
Відповідно до статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п’ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження:
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 КАС України.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття. Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями) (ст. 325 КАС України).
Судовий збір сплачується відповідно до Закону України «Про судовий збір».
Успіхів!
Юрист, г. Днепр, 12 лет опыта
Вітаю Вас! Основною умовою призначення пенсії є наявність необхідної кількості стажу. Основним документом, який підтверджує стаж роботи до 01.01.2004 року є трудова книжка, після 2004 року стаж рахується на підставі даних, що містяться в системі персоніфікованого обліку Пенсійного фонду. Однак, існують випадки, коли при оформленні трудових книжок, чи окремих записів у ній, допускаються певні помилки, які стають приводом для не зарахування Пенсійним фондом всього трудового стажу (до 01.01.2004 року) чи окремого періоду стажу. Такими помилками зокрема є: виправлення у даті прийняття чи звільнення з роботи, виправлення наказу про прийняття чи звільнення з роботи, відсутність печатки після запису про звільнення з роботи, запис про звільнення завірений печаткою з логотипом «УРСР» після 1993 року, чи без ідентифікаційного коду підприємства після 1996 року тощо).
Існують два шляхи вирішення даної проблеми – досудове вирішення спору (отримання довідок про підтвердження стажу роботи) та судовий порядок врегулювання спору (зобов’язати Пенсійний фонд зарахувати стаж роботи).
Розберемо більш детально другий варіант. На жаль, більшість приватних підприємств (малі приватні підприємства, кооперативи тощо), які здійснювали свою діяльність до 01.01.2004 року, на сьогодні є ліквідованими. Окрім того, майже всі такі підприємства після ліквідації не передавали документи до архівних установ, що унеможливлює отримання довідки про підтвердження стажу роботи.
Тому, єдиним варіантом зарахувати спірний період роботи для призначення пенсії є звернення до суду із позовною заявою. Разом із позовною заявою, суду потрібно надати докази, які підтверджують факт того, що отримати підтверджуючі довідки про стаж неможливо. Такими доказами можуть бути довідки з Управління статистики про ліквідацію підприємств, чи довідки з архівних установ про відсутність документів ліквідованих підприємств.
Звертаючись до суду, варто звернути увагу на те, що формальні неточності у документах, за загальним правилом, не можуть бути підставою для органів Пенсійного фонду для обмеження особи у реалізації конституційного права на соціальний захист (такий висновок міститься у постанові Верховного Суду від 30.09.2019 року по справі № 638/18467/15-а).
Формулюючи позовні вимоги слід виходити з того, що Пенсійний фонд повинен компенсувати недоотримані кошти з моменту звернення за оформленням пенсії. Тут необхідно звернути увагу на строк звернення до суду. Відповідно до ч. 2 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк. Даний строк буде відраховуватися від дня отримання офіційного листа Пенсійного фонду з відмовою у зарахуванні певного стажу роботи.