Начните консультацию с юристом онлайн
Вітаю,
Шановні Панове Юристи.
Мені 33.
В цьому році (2023р), вступив до ВНЗ до аспірантури.
У зв’язку з можливими скорішими прийнятими правок,
Маю наступні птання:
1.Чи втрачу я можливість законної відстрочки, якщо всеж таки приймуть закон в приблизно такій редакції?
2.Ситуація. Прийняли такий закон. Добре. Я маю право скористатись ст.58КУ про те, що закон не має зворотньої сили.
Тобто, всі кто вступив у цьому році і віком 30+ - не можуть бути призвані. Це вірне мож трактування чи НІ ??
3.Мені підходить термін сплачувати за новий семестр. Сума немала. Університет вже трохи тисне.
Чисто практичне і людське таке питання. ЧИ є сенс мені платити за навчання? Що скажете, панове ?
Адже заплачені кошти мені потім не повернуть.
П.С. Як я розумію, якщо на це пішло все діло, вірогідність змін досить велика.
Дякую!
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (6)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Леоніде!
В цьому році (2023р), вступив до ВНЗ до аспірантури.У зв’язку з можливими скорішими прийнятими правок,Маю наступні птання:
1.Чи втрачу я можливість законної відстрочки, якщо всеж таки приймуть закон в приблизно такій редакції?
ТАК, ВТРАТИТЕ, ЯКЩО БУДЕ ПРИЙНЯТА ТА РЕДАКЦІЯ, ЯКУ МИ МАЄМО СТАНОМ НА ЗАРАЗ.
2.Ситуація. Прийняли такий закон. Добре. Я маю право скористатись ст.58КУ про те, що закон не має зворотньої сили.Тобто, всі кто вступив у цьому році і віком 30+ - не можуть бути призвані. Це вірне мож трактування чи НІ ??
У ДАНОМУ ВИПАДКУ РОЗРАХОВУВАТИ НА ЦЕ НЕ ПОТРІБНО. ЯКЩО ВИ ВСТУПИЛИ, ДО НАБРАННЯ ЧИННОСТІ ЗМІНАМИ МОЖЕТЕ ОФОРМИТИ ВІДСТРОЧКУ, НАПРИКЛАД, НА ПІВРОКУ. ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ДАНОГО СТРОКУ У ВАС НЕ БУДЕ ПРАВА НА ВІДСТРОЧКУ.
АБО МОЖЛИВО ТЦК НАДАСТЬ ВАМ БЕЗСТРОКОВУ ВІДСТРОЧКУ ДО НАБРАННЯ ЧИННОСТІ ЦИМ ЗАКОНОМ, У ТАКОМУ ВИПАДКУ МАЄ ЗАСТОСУВАТИСЬ СТАТТЯ 58 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ.
ЗАГАЛОМ ЯКЩО ЗМОЖЕТЕ ОФОРМИТИ ВІДСТРОЧКУ ДО НАБРАННЯ ЧИННОСТІ, МАТИМЕТЕ ВІДСТРОЧКУ АБО ДО КІНЦЯ СТРОКУ, АБО БЕЗ СТРОКІ ДІЇ.
3.Мені підходить термін сплачувати за новий семестр. Сума немала. Університет вже трохи тисне.Чисто практичне і людське таке питання. ЧИ є сенс мені платити за навчання? Що скажете, панове ?Адже заплачені кошти мені потім не повернуть.
ЯК НА МІЙ ПОГЛЯД, СЕНСУ НЕМАЄ. ВИ ПРОСИЛИ ЧІТКОЇ ВІДПОВІДІ, Я ЇЇ НАДАВ. РОЗРАХОВУВАТИ НА ВІДСТРОЧКУ БУДЕ НЕ ТАК ПРОСТО.
Всього доброго. Успіхів! З повагою!
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Все залежить від того в якому виді відбудуться зміни до ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".
Згідно Правил військового обліку військовозобов'язані повинні надавати ТЦК документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.
Якщо військовозобов'язаний не зможе підтвердити право на відстрочку - відповідно він може бути призваний під час мобілізації.
Відстрочка діє поки існує підстава згідно статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.
Якщо Ви отримали відповідну відмітку у військово-обліковому документі, то відстрочка вважатиметься дійсною до терміну зазначеного у відмітці.
Якщо ніде не зафіксовано, що Ви маєте відстрочку, то при повістці для уточнення даних - Ви не зможете довести право на відстрочку згідно нової підстави.
Проходження законодавчих ініціатив у парламенті відбувається за встановленою процедурою, яка включає їх розгляд в комітетах, надання на ознайомлення народним депутатам, а також винесення на розгляд на пленарному засіданні Ради. Відповідні етапи відбуваються у визначені Регламентом терміни. Згідно з Регламентом, приблизні терміни ухвалення законопроєкту становлять близько 80 днів.
Закони швидко не приймаються та не відомо у якому остаточному виді вони будуть прийняті. Тому щоб не втратити відстрочку поки зміни не відбулися - можете сплатити кошти ще за семестр. Якщо сума значна - спробуйте взяти академ відпустку та зачекайте поки ситуація з даним законопроектом проясниться.У разі виникнення додаткових питань - звертайтесь! Всього доброго!
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Доброго вечора, Леонід!
ЗМІНИ ПОКИ ЩО НЕ ВІДБУЛИСЯ.
ЯКЩО ВИ ВЖЕ ОТРИМАЛИ ВІДСТРОЧКУ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, ТО ВОНА У ВАС ЗАЛИШАЄТЬСЯ:
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):
Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)
"Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
{Офіційне тлумачення частини першої статті 58 див. в Рішенні Конституційного Суду № 1-рп/99 від 09.02.99}
Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
{Офіційне тлумачення статті 58 див. в Рішеннях Конституційного Суду № 1-зп від 13.05.97, № 6-рп/2000 від 19.04.2000}".
У разі наявності питань, використовуйте функціонал біля фото.
Всього доброго!
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас, пане Леонід!
Якщо Ви вступили в аспірантуру ДО набрання чинності згадуваним законопроектом у якості закону, то зберігаєте право на відстрочку від призову, оскільки Закон не має зворотньої дії в часі крім обставин, коли він пом"якшує вину особи. У разі невизнання такого Вашого права ТЦК та СП - Ви можете його захищати в судовому порядку.
Тут діє аналогія з пенсійним законодавством... якщо людина вже вийшла на пенсію, її не можна через 5-10 років викинути з пенсії працювати, сказавши, що вибачай, у нас тут трохи пенсійний вік виріс і закони помінялися )))
Спроби інакшого застосування закону - грубе та цинічне порушення загальноєвропейських принципів верховенства права, одним із параметрів якого є принцип правової визначеності.
У Рішенні Конституційного Суду України від 9 лютого 1999 року N 1-рп/99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) зазначено, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Положення частини першої статті 58 Конституції України про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб.До події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ним чинності. Заборона зворотної дії є однією з важливих складових принципу правової визначеності.
Принцип неприпустимості зворотної дії в часі нормативних актів знайшов своє закріплення в міжнародно-правових актах, зокрема і в Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини (стаття 7) на підставі якої діє Європейський суд з прав людини.
Правова позиція, яка висловлена Верховним Судом України в постанові від 22 лютого 2017 року у справі № 6-2705цс16 тільки підтверджує, що за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі.
Між тим як свідчить історія, принцип "закон зворотної сили не має" ("lex ad praeterіan non valet") був сформульований ще давньоримськими юристами на протидію сваволі законодавця, який надавав зворотної сили законам, що погіршували становище людей, піддавали їх несприятливим наслідкам за дії, які на час їх вчинення визнавалися законними. Отже, мета цього принципу - поставити заслін ущемленню прав і свобод людини з боку влади.
Саме така спрямованість цього принципу робить його важливою гарантією безпеки людини і громадянина, їх довіри до держави, про що вірно зазначається в мотивувальній частині Рішення Конституційного Суду України.
Надання зворотної сили законам, які передбачають розширення змісту та обсягу прав і свобод людини і громадянина чи звільнення їх від певних обов'язків, не може підірвати впевненість людей у стабільності свого правового становища. (Окрема думка судді Конституційного Суду України Козюбри М.І. (справа про податки).
ОТЖЕ, за загальним правилом закон зворотної сили не має. Це правило надає визначеності і стабільності суспільним відносинам. Це означає, що закони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності.
Винятки з цього правила рідкісні і допускаються:
а) за наявності вказівки в законі про надання йому (або окремим статтям) зворотної сили;
б) у загальному правилі про неодмінне надання зворотної сили кримінальному закону, який скасовує або пом'якшує кримінальну відповідальність.
Це правило зафіксоване в Міжнародному пакті про громадянські та політичні права, ухваленому Генеральною Асамблеєю ООН 16 грудня 1966 р. Воно повинне бути відтворене в кримінальних кодексах країн, які підписали цей міжнародний документ. У ст. 15 цього пакту, зокрема, говориться: «...не може призначатися важче покарання, ніж те, що підлягало застосуванню в момент вчинення кримінального злочину. Якщо після вчинення злочину законом встановлюється легше покарання, дія цього закону поширюється на даного злочинця».
Більше того, на відміну від кримінального матеріального закону, новий кримінальний процесуальний закон не має зворотної дії навіть у тих випадках, коли його правила є більш сприятливі для учасників кримінального провадження. Повернення процесу (процесуальних дій) неможливе (Верховний Суд України, 17 грудня 2015 року, справа № 5-205кс15.
Успіхів у навчанні! Бережіть себе!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
доброго дня!
Проект 9672
на даний час це лише проект, змін не зареєстровано та не приймалося голосуванням депутатів у залі , мови про них йти не може.
До того ж згідно ст. 58 Конституції України - Закони України не мають зворотної дії у часі, тож для діючих студентів змін не має бути.
На думку ініціатора пана Веніславського - це буде стосуватись студентів від 30 і далі , які вступили після 24.02.22, якщо це друга вища освіта. (наприклад уже є будівельна, а тепер вступили на економіста)
ст. 23 ЗУ «Про мобілізацію та моб. Підготовку» (надалі - Закон про військову службу), відстрочка від призову на строкову військову службу для здобуття освіти на весь період навчання надається громадянам призовного віку, які навчаються у закладах фахової передвищої та/або вищої освіти з денною формою навчання, у тому числі під час здобуття наступного ступеня освіти.
відстрочка від призову на строкову військову службу для здобуття освіти на весь період навчання надається громадянам призовного віку, які навчаються:
у школах та професійно-технічних навчальних закладах з денною формою навчання. У разі досягнення такими призовниками 21-річного віку відстрочка втрачає силу;
у ВНЗ з денною формою навчання, у тому числі під час здобуття наступного вищого освітньо-кваліфікаційного рівня вищої освіти (магістерського)
у середніх або вищих духовних навчальних закладах з денною формою навчання;
в інтернатурі, аспірантурі або докторантурі з відривом або без відриву від виробництва;
в навчальних закладах інших держав в рамках міжнародних договорів України
Вам необхідно до 1 жовтня подати заяву про продовження відстрочки з додаванням довідки з закладу освіти про проходження навчання встановленої форми № 20
після аспірантури можете пройти далі по спеціальності на здобуття доктора наук по цій спеціальності це одна спеціальність буде просто вищого рівня.
За інформацією Міністра освіти України:
Отсрочка от мобилизации не будет распространяться на мужчин старше 30 лет, которые получают непоследовательное высшее образование, — министр образования Лисовый
Для студентов-мужчин, которые еще не достигли 30 лет и получают последовательное образование, а также для педагогических работников, работающих в учебных заведениях (по основному месту работы не менее чем на 0,75 ставки), отсрочка будет сохраняться.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Закон України " Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"(https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text):
" Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації...
Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;".
Конституція України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...):
"Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України...
Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи...
Стаття 60. Ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.
За віддання і виконання явно злочинного розпорядження чи наказу настає юридична відповідальність.".ськового
"Правила військового обліку" (Додаток 2 до Порядку організації військового обліку; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...):
"1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:...
" 8) особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 Закону України “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів”, а також надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;..".
---
Доброї ночі, пане Леоніде! По-перше, на даний момент діє чинна, наведена норма ст.23 Закону про мобілізації, яка була чинною на момент зарахування Вас на навчання. Не розумію, чому законопроект №9672 після його прийняття та набрання ним чинності має застосовуватись до Ваших обставин. Ви зараховані на навчання за відсутності можливих в майбутньому обмежень, чому вони мають стосуватись відносин у минулому. По-друге, крім норми Конституції України про заборону зворотної сили закону у часі, маютьмісце інші наведені норми:ст.19 - про право громадян не робити того, що не передбачено законодавством, про обов'язок службовців РТЦК та СП діяти виклчючно в межах чинного законодавства; ст.60 - про право громадян не виконувати явно злочинні накази чи розпорядження. Інша справа, що правила війського обліку зобов'язують особу подавати до РТЦК та СП документи, що підтверджують правор на відстрочку, точніше, належно подати заяву про підтвердження та оформлення відстрочки. Але навіть неподання документів, заяви не скасовує права на відстрочку.