Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Предпринимательское право, 04 октября 2023, вопрос №94138 1300₴

Відкриття кав'ярні на винос чи магазину солодощів

Які документи і процедури потрібні для правильного відкриття кав'ярні на винос, з великим асортиментом солодощів в оригінальному пакуванні, в сільській місцевості, в арендованому приміщенні ± 6 м²? Чи можливо краще відкрити магазин солодощів з додатковим приготуванням кави з собою?

Ответы юристов (6)

    Винограденко Антон Анатолійович
    100%

    Доброго дня! Вам потрібно відкрити ФОП на 2-ій групі єдиного податку.

    Зареєструвати фоп можно не виходячи з дому через Дію Якщо магазин/кав'ярня буде знаходитися територіально у сільської місцевості, то використовувати РРО (касовий апарат) вам НЕ обов' язково.

    Що саме відкрити магазин солодощів з продажу кави чи навпаки - немає різниці взагалі.

    Щодо документів вам потрібно буде мати:

    1.Виписку про державну реєстрацію фоп (отримаєте після реєстрації фоп в електронному вигляді)

    2. Вы яз з реєстру платника єдиного податку. Потрібно замовити і отримати в кабінеті платника податків https://guide.diia.gov.ua/view/nadannia-vytiahu-z-...

    3. Вам також потрібно буде надати повідомлення в податкову про об'єкти, які пов' язані з оподаткуванням за формою 20-опп https://od.tax.gov.ua/media-ark/local-news/468667...

    4. Договір оренди на приміщення в якому здійснюється торгівля або документ яке підтверджує ваше право власності на таке приміщення.

    5. Документы на товар (договоры на придбання кави, солодощів та іншого що ви будете використовувати в діяльності) , яким ви торгуєте з усіма сертифіккатими відповідності/якості. Щоб бути впевненими в товарах і щоб покупці мали можливість у разі необхідності з ними ознайомитися.

    • Ігор Клиент 7 месяцев назад

      Чи має значення квадратура приміщенні для податкової? Чи потрібна наявність санвузла?

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Ігоре!

    Взагалі в цьому процесі немає нічого особливо складного і йому буде потрібно приділити мінімум часу у порівняні з опрацюванням того ж бізнес-плану кав’ярні.

    Для того щоб зареєструвати такий бізнес, якщо ви працюватимете без алкоголю, вам достатньо відкрити ФОП 2-ї групи з КВЕДами кав’ярні, кафе й магазину. Бажано додати КВЕДи магазину, адже, як колись показала ситуація з карантином, коли магазини мали очевидні переваги перед кафе, ви щонайменше зможете продавати навинос інші товари й додаткові продукти.

    Якщо збираєтеся готувати й продавати тільки кавові напої, сміливо обирайте КВЕД 56.30 «Обслуговування напоями». Цей клас видів діяльності включає приготування напоїв і обслуговування для негайного споживання на місці. І ви можете відкрити бар, кафе, ларьок або пересувний кіоск.

    Ще для кав'ярні підійде КВЕД 56.10 «Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування». Тоді ви зможете продавати не лише каву, а й випічку, десерти.

    За цим класом працюють кафе й ресторани, заклади самообслуговування, де відвідувачі можуть куштувати страви в приміщенні або забирати замовлення із собою, можна продавати хот-доги, шаурму та інший фастфуд з авто й пересувних вагончиків, палаток.

    А от ще корисні КВЕДи у Вашому випадку:

    56.21 Постачання готових страв для подій.

    56.29 Постачання інших готових страв.

    Далі для того, щоб працювати, вам потрібно буде підписати договір оренди приміщення чи МАФа. Якщо МАФ стоїть окремо й у вас немає проточної води та туалету, слід установити умивальник і помпу. Це перевірятиме Держспоживнагляд, як, наприклад, наявність вогнегасника. Обов’язково завести санітарні книжки й укласти договір з якимось найближчим кафе чи офісом, щоб ваші гості та персонал могли користуватися їхнім санвузлом. Усе, більше нічого складного.

    Повторюсь, щоб відкрити маленьку кав’ярню з посадкою потрібні туалет і проточна вода.

    А ось базовий, стандартний набір документів, який потрібен для відкриття будь-якого кафе.

    1. Зареєструвати підприємство, ФОП будь-якої групи.

    2. Отримати декларацію Держспоживнагляду й пожежну декларацію.

    Це мінімум документів. Надалі вам знадобиться лише внутрішній пакет документів, який потрібен для вашої роботи:

    • Завести журнали охорони праці й пожежної безпеки.
    • Створити куточок споживача з книгою відгуків і пропозицій та статутними документами.
    • І якщо ви вмикатимете музику у своїй маленькій кав’ярні, укласти договір з компанією, яка дозволяє вам транслювати музику за авторськими правами. Наприклад, в Україні це УААСП.
    Для відкриття кав'ярні вже в готовому приміщенні, тобто там де вже була кав'ярня, Вам знадобиться лише розв’язати організаційні питання,:
    • вибрати форму оподаткування;
    • подати документи до податкової інспекції;
    • забрати всі дозвільні документи у власника та віднести їх до служб, вже зі своїм договором оренди;
    • переукласти договори на себе та почати працювати.
    Якщо приміщення, яке вам сподобалося, раніше не використовувалося в громадському харчуванні, спочатку краще звернутися в проєктну компанію. Бажано, щоб вона була членом саморегулівної організації (СРО) з проєктних робіт. Більшість звичайних дизайнерських фірм не зможуть повноцінно допомогти вам отримати всі необхідні дозволи. Проєктна компанія допомагає вам на етапах:

    - проєктування;

    - отримання дозволу на реконструкцію;

    - проведення реконструкції;

    - отримання дозволу на введення приміщення в експлуатацію;

    - затвердження нового технічного плану у БТІ.

    Не забудьте перед початком будь-яких проєктних робіт укласти договір оренди мінімум на рік та зареєструвати його у Держреєстрі. Це обов’язкова умова, щоб отримати ліцензію на торгівлю алкоголем. Без договору оренди та документів на нерухомість ви не зможете отримати ліцензію.

    При відкритті кафе з нуля доведеться тісно співпрацювати з різними інстанціями:

    • СЕС (будьте готові до дотримання норм, що стосуються вентиляції, освітлення, вологості, розмірів та структури приміщення).
    • Пожежна інспекція (вимагатиме наявність протипожежного захисту, сигналізації, плану евакуації, норми вентиляції тощо).
    • Водоканал, енергозбут.
    Щоб успішно зареєструватися у податковій інспекції, одразу підготуйте весь пакет документів. Не варто залишати деякі з них на потім: так ви затягнете і без того нешвидкий процес.

    Реєстрація ФОП в Україні потребує мінімальних матеріальних та тимчасових витрат. Достатньо:

    • заповнити реєстраційну форму;
    • принести та показати паспорт та довідку з ІПН.
    Необхідно обов’язково отримати висновок санітарно-епідеміологічної служби. Він не знадобиться вам тільки в тому випадку, якщо в приміщенні, що орендується, до цього був інший заклад громадського харчування і ви не плануєте реконструювати або переобладнувати його.

    Щоб отримати висновок СЕС, потрібно надати:

    • посвідчення про держреєстрацію;
    • паспорт платника податків;
    • довідку з БТІ;
    • архітектурний та технологічний проєкт, що включає схему кондиціювання, вентиляції;
    • заяву власника;
    • копію статуту ТОВ (якщо ви оформляєте заклад на юрособу);
    • договір купівлі-продажу чи оренди приміщення;
    • погодження введення об’єкта в експлуатацію із боку СЕС.

    Безперечно, ви можете довірити збір документів стороннім компаніям під ключ, але вам у будь-якому випадку потрібно знати, що і для чого вони збирають. Як мінімум, щоб потім перевірити їхню роботу і контролювати процес збору.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Юрій
    Юрій 7 месяцев назад

    Юрист, г. Киев, 6 лет опыта

    Друга група фізичної особи-підприємця підходить в даному випадку найкраще. Через дію можна відкрити підприємницьку діяльність, а приміщення орендувати, уклавши договір оренди.

    На сьогоднішній день, ліміт доходу для цієї групи становить 5 004 000 грн.

    Ви зможете використовувати працю найманих працівників до 10 осіб.

    Розмір податку та єдиного соціального внеску обчислюється щомісячно і він є фіксований, залежить від розміру мінімальної заробітної плати та обчислюється у відсотковому співвідношенні.

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Ігор!

    Вибачте, ледь не забув!

    Вам також можуть бути корисними додаткові дозвільні документи для відкриття кав'ярні.

    Після реєстрація у податковій, оформлення договору оренди та гіпотетично можливого отримання ліцензій на продаж алкоголю, вам потрібно укласти договори на:

    - обслуговування з організацією, що забезпечує протипожежну безпеку;

    - вивіз сміття;

    - дератизацію та дезінсекцію.

    Ці документи допоможуть вам під час проходження перевірок Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів та ДСНС.

    Богданов Микита
    Богданов Микита 7 месяцев назад

    Юрист, г. Одесса, 10 лет опыта

    Доброго дня. Чи це кав'ярня, чи це магазин - різниці немає. Вам спершу необхідно відкрити ФОП та обрати спрощену систему оподаткування. При відкритті ФОП обираються усі КВЕДи (види діяльності) для магазинів, приготування їжі та кав'ярень.Після цього вам необхідно укласти договір оренди на приміщення, щоб зареєструвати РРО/ПРРО на цей магазин. Далі подати повідомлення в Держпродспоживслужбу і все. Звертайтесь, допоможу на всіх стадіях


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України