Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий день !
В сім‘ї сталась неприємна ситуація. В сім‘ї не було вирішено питання розподілу майна між членами родини оскільки батько (власник майна) помер і мати після цього взялась за оформлення документів. Документи оформила , переписала все на себе. У неї є троє дітей , двоє з яких проживають за кордоном. Вдома живе середній брат з невісткою.
Мама пішла в сільську раду дізнатись інформацію про субсидію і випадковим чином дізналась , що в неї змінився склад сім‘ї. Виявляється син з невісткою приписали в хаті своїх дітей (до того діти та дружина були прописані у будинку мами дружини).
При спробі вияснити яким чином вони зробили це без власника майна і без його згоди(звісно що це не законно) дружина сказала , що це потрібно було для того , щоб молодшу дитину взяли в садок (але приписали двоє дітей і до того діти були приписані в одному селі просто різні вулиці).
Але ми дізнавались в людини , яка буквально цього літа завершила свою роботу завідуючої того ж садочку і нам сказала , що такої довідки ніколи не вимагали.
Питання: Для чого можуть виконуватись такі дії ?
Пізніше також виплила ще одна інформація:
В цьому ж будинку прописана сестра з двома дітьми (яка проживає за кордоном) вони були прописані там все життя , і зараз виявилось що ті двоє дітей не прописані тут (а тобто нігде)
На запитання «як так сталось?» дружина брата відповіла , що при переході села до складу міста сільська Рада ніби то не передала дані до ЦНАПу чи то ЦНАП просто не приписав. І виходить , що ці діти досить довгий час (≈1-1.5 роки) нігде не прописані.
Чи можливо взагалі таке ?
Допоможіть розібратись в ситуації , бо брат з сестрою які за кордоном не можуть зрозуміти для чого робляться такі дії ?
Бо виглядає це все дуже незаконно.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (5)
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас, пані Ірино! Так, це може бути на практиці. Нажаль, програмісти дуже погано прописали функціонал взаємодії Реєстру територіальної громади з Єдиним державним демографічним реєстром. Тому дуже багато людей не внесені в нього і сам Реєстр територіальної громади наповнюється навмання.. все залежить від відповідальності голови громади та його підлеглих, відповідальних за цей процес. З практики міст - Реєстр громади наповнюється даними явочним принципом.. Тобто лише людьми, які змінюють місце реєстрації або кому треба підтвердити своє місце реєстрації шляхом отримання відповідної довідки. Наприклад особи, які отримали ID-паспорт замість паспорта громадянина України у формі книжечки.
Це одвічна проблема, яка тягнеться ще з часів, коли реєстрація називалася "ПРОПИСКОЮ" і цим займалися паспортні столи районні та міські відділи й управління МВС України.
В 2013 році повноваження були передані Державній міграційній службі.. В цей же час прийняли нормативну базу щодо Єдиного державного демографічного реєстру. Але, МВС не поспішив оцифровувати свої відмості. Вірніше, МВС бреше, що у нього дані паспортних столів не оцифровані. Коли їм треба, то у них є дані щодо будь-якої особи, хоч в 90х останній раз зареєстрованих... Але ці данні використовуються виключно для задоволення потреб МВС та Нацполіції. В Демографічний реєстр ніякі дані не передані. Тому, доречі, трапляються часті випадки, коли суд не може достовірно встановити місце проживання учасників судових справ. В цій галузі бардак повний.
Ще через кілька років, законодавець подумав і вирішив знову від централізації повноважень повернутися до стану речей 80-90-х років ХХ століття і повернути широкі повноваження громадам і місцевим органам самоврядування.
11 грудня 2003 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», який набув чинності 15 січня 2004 року та яким визначено, що громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання. Батьки або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження.
Функції реєстрації місця проживання на той час виконували територіальні органи Державної міграційної служби України.
2 березня 2016 року Кабінетом Міністрів України затверджено Постанову № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру», згідно якої функції реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування покладено на виконавчі органи сільської, селищної або міської ради.
Тому, відповідаю ствердно на Ваше питання. Так, таке може бути і дуже легко. Ніхто автоматично не наповнює Демографічний реєстр та Реєстр територіальної громади. Інколи дані з Реєстру громади не відображаються у Демографічному реєстрі... Чому так.. скоріш за все треба спитати програмістів, які розробляли реєстри... звісно, якщо було завдання створити нормальне програмове середовище, а не щоб можна було посадовцям між крапельками вирішувати свої питання, користуючись подібними недоречностями та плямами у реєстрах. Власне так само було й із Земельним кадастром.
Ні. В законі про свободу пересування та вільний вибір місця проживання все красиво написано... але ж на практиці виходить трохи по-іншому. Як в тому анекдоті про АвтоЗАЗ "Я ж казав місце прокляте, а Ви пане директор все кричали, що руки не з того місця ростуть..."
ЩОДО ВАШОГО ПИТАННЯ. Відсутність даних в Реєстрі не є підставою вважати, що у людини немає зареєстрованого місця проживання. Треба дивитися документи таких осіб, які у них мають бути на руках. Чи в наявності домові (будинкові) книги домоволодінь? Можна звертатися до сільської ради, а у разі її ліквідації до уповноваженого старости відповідного населенного пункту... Отримувати відповідні довідки, на їх підставі звертатися до відділу реєстрації місця проживання ЦНАПу та актуалізувати інформацію. Крім того, відповідно до чинного законодавства, до отримання паспорту громадянина України місцем проживання дітей вважається місце проживання їх батьків, або одного з них. Звісно в сільських місцевостях, та й в містах в більшості випадків - ніхто не здійснював ніяку реєстрацію новонароджених.
Зокрема органи місцевого самоврядування на своїх офіційних сайтах регулярно звертають увагу, що відомості про зареєстроване місце проживання малолітніх та неповнолітніх дітей в Реєстрі територіальної громади (РТГ) майже відсутні.
Будинкова книга була покликана документувати інформацію про місце реєстрації громадян.
Порядок ведення будинкових книг був запроваджений Інструкцією про порядок прописки, реєстрації та виписки громадян, затвердженої наказом МВС СРСР від 09.10.1975 № 261.
Інструкцією передбачалося, що прописка та виписка на житлову площу, що належить громадянам на праві власності, провадиться за будинковими книгами, встановленого зразка.
Будинкові книги зберігалися на руках власників цих будинків. Інформація про відповідальних за їхнє зберігання також позначалася у будинковій книзі.
У будинках місцевих рад депутатів, державних та громадських організацій, житлово-будівельних кооперативів та гуртожитках прописка громадян здійснювалася за картами прописки та поквартирними картами.
У 2003 році Кабінетом Міністрів України було затверджено Тимчасовий порядок реєстрації місця проживання фізичних осіб (№ 35). Саме цей порядок мав прокласти шлях від застарілого поняття "прописка" до сучасного "зареєстрованого місця проживання".
Проте, будинкова книга в цьому порядку все ще не була забута. Так, відповідно до пункту 6 Тимчасового порядку, особи, які проживають у приватних будинках, які не обслуговуються житлово-комунальними підприємствами, повинні були звернутися до відповідних уповноважених органів особисто (з оформленою належним чином будинковою книгою).
Зазначений Тимчасовий порядок втратив чинність згідно з постановою Кабінету Міністрів України 11 травня 2006 року № 617.
У період із 2004 року відбувався (декларувався чиновниками) процес перенесення інформації за місцем реєстрації мешканців будинків із будинкових книг у карти реєстраційного обліку фізичних осіб (форма 16).
Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг” (10.12.2015 № 888-19) передбачив, що орган реєстрації – це виконавчий орган сільської, селищної чи міської ради, сільський голова. А реєстрація місця проживання зводиться до внесення інформації до Реєстру територіального товариства, документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/знаходження особи, із зазначенням адреси житла/місця перебування з подальшим внесенням відповідної інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 року № 207 затверджено Правила реєстрації місця проживання (далі - Правила).
Правилами не передбачено не лише ведення таких книг, а й надання цих книг для реєстрації.
Саме тому, у багатьох територіальних громадах активно провадиться вилучення будинкових книг для перенесення інформації про зареєстрованих у приміщеннях осіб. Порядок перенесення інформації з будинкових книг та їхнє вилучення затверджується відповідними рішеннями виконавчих комітетів.
Передати будинкову книгу на зберігання до реєстраційного відділу може:
Багато причин. Ну наприклад для доведення факту проживання з спадкодавцем однією сім"єю. У такому разі можна звертатися до нотаріуса щодо оформлення спадщини без дотримання строків для прийняття спадщини, які встановлені протягом 6 місяців з моменту смерті спадкодавця. Крім того, у разі наявності у осіб за законом права на обов"язкову частку у спадщині (стаття 1241 Цивільного кодексу України).
Ще може бути багато всяких причин... Популярним протягом останніх 9 років є зміна місця реєстрації для надання можливості соціально незабезпеченим власникам оформити субсидію на ЖКП.
Конкретніше нажаль сказати наразі важко. Адже інформації обмаль і причин може бути дуже багато.
Бажано повідомити орієнтовний вік дітей, які проживають з матір"ю закордоном і "ніде не зареєстровані". Але ж знову-таки повторюся. Якщо в Реєстрі громади немає даних, це ще нічого не значить. Треба дивитися первинні дані обліку. У домових книгах, у паспортних документах, у архівах та прописочних картотеках сільської ради. Позаяк, реєстрацію дитини до 16 років раніше ніхто не робив навіть у містах.. особливо у 90-2000-ні роки... Наразі у зв"язку з видачею паспорту у формі ІД-картки в 14 років - саме у цьому віці здійснюють реєстрацію дітей у домоволодінні. Звісно ж закон вимагає зареєструвати і новонароджену дитину у домоволодінні. Але юридична грамотність молодих батьків наразі на досить низькому рівні... тож дуже часто це ніхто не робить. Особливо на селі. Позаяк, вважаючи, що місцем реєстрації дітей є місце реєстрації матері чи іншої особи, з якою вони проживають та під опікою / піклуванням котрої знаходяться.
Загалом дуже багато українців й досі не привчені до того, що потрібно реєструвати своє реальне місце проживання чи перебування. Відповідальності жодної. Контролю теж. Бо більшість контролюючих органів всі роки незалежності зайняті лише збиранням хабарів, замість прямого функціоналу. Тож як кажуть - суворість законів компенсується необов"язковістю їх виконання. Пів країни зареєстровані з дитинства десь там... змінивши у дорослому житті 2-3, а то й десяток населених пункти навіть в різних областях. Що казати, якщо нігелізм в цьому питанні демонстрували навіть державні посадовці високого рівня... в тому числі керівники підрозділів МВС тощо.
Не додали ясності в цьому питанні й намагання закріпачити українських чоловіків воєнкоматами та мантру, яку й досі чуємо про реєстрацію та зміну місця проживання лише "з попереднього дозволу воєнкома".
Так і виходить, що усі 30 років незаленості держава і чиновництво живуть окремо, а народ - окремо! Одні не актуалізують дані, не проводять їх притомну верифікацію, свідомо завищують показники населення, щоб отримувати всі роки дотації в розрахунку на кількість людей, яких немає в цих містах і селах вже давно... Микола Гоголь "Мертві душі"... сучасна інтерпретація. А люди живуть (часто виживають) за принципом - подалі від державних чиновників, не вбачаючи сенсу мати актуальну адресу реєстрації, окрім наразитися на чергові адміністративні санкціївід держави, яка дуже добре пам"ятає про "борги собі", а не про борги і зобов"язання держави перед населенням та громадянами.
Вибачте за маленький ліричний відступ на тему.
З повагою, юрист Ярослав Турчин
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Ірина!
Ось відповіді на Ваші питання
По-перше, одразу хочу наголосити на тому, що син з невісткою без згоди матері, тобто власника житла, мали право прописати у згаданому Вами будинку своїх малолітніх дітей.
Процедура прописки малолітніх дітей аналогічна процесу реєстрації місця проживання повнолітніх громадян, проте має ряд юридичних особливостей. Зокрема, прописка дитини до 14 років може бути здійснена виключно за місцем реєстрації одного з батьків. Згода власника житла для цього не потрібна.
Декларування/реєстрація місця проживання (перебування), зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), зміна місця проживання (перебування), скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування) особи здійснюється органом реєстрації, на території територіальної громади, на яку поширюються повноваження відповідної ради, у тому числі через ЦНАП (центр надання адміністративних послуг) (пункт 3 Порядку встановлення заборони або обмеження на вибір місця перебування чи місця проживання осіб на території, на якій діє воєнний стан, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 року № 1450 ).
Орган реєстрації - виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, який на території територіальної громади, на яку поширюються повноваження відповідної ради, забезпечує формування та ведення реєстру територіальної громади, облік задекларованого місця проживання/зміну місця проживання особи (пункт 7 частини першої статті 2 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні"
Реєстрація місця проживання (перебування) особи здійснюється під час особистого відвідування органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) за адресою житла незалежно від форми власності (пункт 27 Порядку).
Для реєстрації місця проживання дитини, яка не досягла 14 років, необхідна лише присутність обох батьків або нотаріально завірена згода батька (матері) на прописку дитини за новою адресою.
Формально цього не повинно було статися, але можливо, що дійсно при переході села, де знаходиться будинок матері, до складу міста і передачі цифрових даних в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та в Реєстрі територіальної громади сталася технічна помилка. Це, звичайно, припущення, але цілком допустиме.
Передбачений Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV порядок виправлення помилок, допущених у відомостях Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань подаю нижче.
Перш за все адміністратору центру надання адміністративних послуг треба надати наступні документи:
1. письмове повідомлення заявника про виявлення у відомостях Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки);
2. документи, з виправленими помилками, якщо помилки у відомостях Єдиного державного реєстру були допущені внаслідок наявності помилок у раніше поданих документах;
3. судове рішення про виправлення помилок (якщо воно необхідне);
4. документ, що підтверджує внесення плати за виправлення помилки – у разі допущення її не з вини суб’єкта державної реєстрації; безоплатно, якщо помилка допущена суб’єктом державної реєстрації. За виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, справляється адміністративний збір у розмірі 30 відсотків адміністративного збору.
5. Надаючи повідомлення заявник пред’являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, передбачений Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус». У разі якщо заявником є іноземець або особа без громадянства, документом, що посвідчує особу, є національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або інший документ, що посвідчує особу іноземця або особи без громадянства.
6. У разі подання документів представником, крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі, додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що підтверджує його повноваження.
Строк, протягом якого надається адміністративна послуга - протягом 24 годин після надходження документів, крім вихідних та святкових днів.
Втім набагато простіше буде просто ще раз прописати дітей сестри в будинку матері. Це може легко зробити власник житла, тобто Ваша матір і без присутності батьків, якщо останні нададуть нотаріально завірену згоду на прописку своїх дітей. Таку згоду можна оформити в українському консульстві в країні перебування та переслати її додому в Україну. Також згоду можна завірити у місцевого нотаріуса, перекласти, а переклад завірити в українського нотаріуса.
Проте, якщо Ви вбачаєте в діях невістки корисні мотиви і порушення закону, які межують із адміністративними або ж навіть кримінальними правопорушеннями, Ви цілком маєте право звернутись до правоохоронних органів. Про це я Вам написав ще у Вашому безоплатному питанні, яке Ви ставили на цьому сайті в той же день.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Якщо дітям було до 14 років - зміна місця реєстрації дитини до 14 років може бути здійснена виключно за місцем реєстрації одного з батьків (разом з матір’ю чи батьком, або за їх спільною адресою). Згода власника житла на реєстрацію дитини не потрібна. Тому, тут все законно.
Можете ознайомитись з інформацією за посиланням https://guide.diia.gov.ua/view/reiestratsiia-mists...
Реєстрація місця проживання не є підставою для набуття права власності на квартиру, отже всі хто прописаний в квартирі не набувають автоматично право власності на неї. З якою метою виконувались такі дії невідомо, але стати власником будинку у такий спосіб стати не вийде.
Так, таке можливо. Скоріш за все це помилка саме сільської ради. Адже виписати дітей без виписки Вашої сестри - неможливо!
Але хвилюватися не потрібно, Ваша сестра може самостійно прописати своїх дітей (якщо їм до 14 років) через ДІЮ
https://diia.gov.ua/services/zmina-miscya-prozhiva...
Якщо їм більше 14 років - для зміни реєстрації місця проживання потрібна згода власника житла, тобто Вашої мами.
Отже, не виключено, що така ситуація могла виникнути через помилку у роботі органів місцевого самоврядування.
З повагою, Дерій В.О.!
Всього доброго!
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, По-перше хочу вас заспокоїти, приписка ні яким чином не впливає на право власності. Тому ні яких загроз з цього приводу не має.
За законом України кожен громадянин повинен мати місце реєстрації,
ВідповідальністьЯкщо під час подання документів встановлено, що особа, яка є громадянином України, звернулася для реєстрації нового місця проживання після закінчення 30 календарних днів після зняття з реєстрації з попереднього місця проживання або подала для реєстрації місця проживання недійсний паспорт громадянина України, посадова особа органу реєстрації або адміністратор центру надання адміністративних послуг складає протокол про адміністративне правопорушення відповідно до статті 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Штраф 17 гривень.
Стаття 197. Проживання без паспорта громадянина України або без реєстрації місця проживання
Проживання громадян, зобов’язаних мати паспорт громадянина України, без паспорта громадянина України або за недійсним паспортом громадянина України, а також проживання громадян без реєстрації місця проживання -
тягнуть за собою попередження.
Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення, передбачені частиною першою цієї статті, -
тягнуть за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Тому тут також нічого хвилюватися.
Після приїзду сестри за кордону вона зможе прописати з собою дітей.
Декларування місця дитини віком до 14 роківПодання заяви про реєстрацію місця проживання (перебування) особи віком до 14 років здійснюється одним з її батьків або інших законних представників за згодою іншого з батьків або законних представників (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).
Згода батьків або інших законних представників може бути надана у присутності особи, яка приймає заяву про реєстрацію місця проживання, або засвідчена нотаріально в установленому законодавством порядку (пункт 33 Порядку).
Детальніше див.: Порядок реєстрації місця проживання/перебування, у тому числі новонародженої дитини
У випадку, якщо один з батьків не надав згоди на реєстрацію місця проживання дитини з другим з батьків, реєстрація місця проживання дитини здійснюється на підставі рішення суду чи органу опіки та піклування щодо визначення місця проживання дитини.
Декларування місця дитини віком від 14 роківДитина віком від 14 років самостійно декларує місце свого проживання за місцем проживання батьків* чи одного з них без їх згоди. Дитина самостійно декларує місце свого проживання за адресою іншого житла, ніж місце проживання батьків чи законних представників, за згодою батьків чи закони представників чи одного з них. " (пункт 14-15 Порядку)
У разі коли місце проживання батьків або інших законних представників дитини задекларовано/зареєстровано за однією адресою, згода іншого з батьків або законних представників не надається.
У разі декларування місця проживання, у тому числі з одночасним зняттям з попереднього задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), батьками або одним з них разом з дитиною (дітьми) віком до 14 років на кожного з них формуються окремі декларації протягом 24 годин, які надсилаються до органу реєстрації.
У разі декларування місця проживання у гуртожитку на період здобуття освіти така згода не надається. Особа, яка є здобувачем освіти і проживає в гуртожитку, що належить до сфери управління закладу освіти, декларує своє місце проживання в такому гуртожитку згідно з Порядком.
Місце проживання дитини віком до 14 років може бути задекларовано за адресою місця проживання одного з батьків або інших законних представників, зокрема одночасно із зняттям з попереднього задекларованого/зареєстрованого місця проживання, за декларацією, поданою одним з її батьків або інших законних представників за згодою іншого з батьків або законних представників дитини (пункт 16 Порядку).
Детальніше див.: Порядок електронного декларування місця проживання
Згода іншого з батьків або законних представників дитини підтверджується електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
У разі ненадання одним із батьків згоди реєстрація місця проживання дитини, яка не досягла 14 років, здійснюється відповідно до пункту 33 Порядку.
Дозвіл щодо перереєстрації місця проживання малолітньої дитини без згоди одного з батьківДозвіл щодо перереєстрації місця проживання малолітньої дитини без згоди одного з батьків надається за результатами подання заяви в службу у справах дітей (вона ж орган опіки, інколи документи в цю службу можливо подати через органи ЦНАП).
Документи, що необхідно надати для отримання дозволу:
Заяву з документами можна подати як особисто так і направити поштою. Дозвіл надається на безоплатний основі на протязі 30 днів з моменту звернення в випадку позитивного розгляду та повноти поданих документів.
Можу допомогти розібратися в вашій ситуації.
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
На что же все-таки влияет зарегистрированное место проживания:
Если Ваше зарегистрированное место проживания не совпадает с фактическим, рекомендуем периодически проверять почту по месту регистрации, а также мониторить информацию по себе в открытых реестрах или через специальные сервисы (например, Opendatabot).
За проживання без реєстрації місця проживання та за несвоєчасну «прописку» передбачена адміністративна відповідальність: попередження, якщо таке правопорушення вчинене вперше; накладення штрафу від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, якщо таке правопорушення вчинене повторно. (51 грн)
на право володіння майном реєстрація жодним чином не впливає.
З повагою, Костянтин Гончаренко
--