Начните консультацию с юристом онлайн
Машина застрахована от повреждений при перевозке. Капот ударили при перевозке авто. Капот в Америке уже был бит сверху. Был ремонтопригоден. При перевозке ударили спереди и стал не ремонтопригоден. Ответ перевозчика: "Капот был поврежден на момент покупки автомобиля. Деталь нуждалась в рихтовке и в покраске на аукционе. За такие детали Перевозчик не отвечает.". В моей версии договора такого пункта нет, про поврежденную деталь. Они его добавили летом, меня не уведомили. Свою версию договора прилагаю, договор действующий, от февраля этого года.
Что делать в данной ситуации?
Договор (6 страниц):
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (4)
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеЯкщо договір передбачає одностороннє внесення змін Вашим контрагентом - то Ваш контрагент на це має право. І навпаки.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Максиме!
Доречи, чи не могли б Ви повісити свій договір в іншому форматі - в PDF, наприклад, бо я не можу його відкрити і відповідно ознайомитись з ним.
Наразі ж з приводу пошкодження товару, зокрема авто, під час транспортування можу сказати таке:
Стаття 920 Цивільного кодексу України вказує на те, що в разі порушення зобов'язань, передбачених договором перевезення, сторони несуть відповідальність, яку визначено за їх домовленістю, якщо інше не встановлено Цивільним кодексом України, іншими законами або транспортними кодексами. Отже, сторонам надано можливість самостійно визначити в договорі відповідальність за невиконання зобов'язань, якщо це не суперечить законодавству.
Варто зазначити, що в деяких договорах передбачається, що винна сторона за порушення зобов'язання має сплатити і штраф, і пеню, однак це суперечить статті 61 Конституції України, оскільки штраф і пеня є різновидами одного виду юридичної відповідальності, а згідно з вищевказаною статтею Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.
Також відповідно до законодавства зі сторони, яка порушила зобов'язання, можуть бути стягнуті збитки, спричинені невиконанням або неналежним виконанням договору. Це може бути упущена вигода або ж відшкодування вартості товару, який зіпсувався або був пошкоджений внаслідок неналежних дій винної сторони.
Однак варто пам'ятати, що для стягнення збитків необхідно обґрунтувати їх розмір відповідними документами. Це можуть бути документи, якими підтверджується вартість пошкоджених або зіпсованих товарів, договори на їх перепродаж тощо.
Якщо внаслідок пошкодження вантажу його якість змінилась настільки, що він не може бути використаний за прямим призначенням, одержувач вантажу має право від нього відмовитись і вимагати відшкодування за його втрату.
Такими обставинами можуть бути:
Для того щоб стягнути заборгованість з перевізника, спочатку необхідно надіслати йому претензію про відшкодування завданих збитків, сплату неустойки. Строки, протягом яких може бути предявлена претензія перевізнику складають 6 місяців.
У разі відмови перевізника в задоволенні претензії або ж взагалі її ігнорування замовник може звертатись до суду, обґрунтувавши свою позицію відповідними документами: договором перевезення, документами, що підтверджують вартість вантажу, збитки від порушення договору перевізником тощо.
Після набрання рішенням законної сили позивачу видається виконавчий лист, який пред'являється до відповідної державної виконавчої служби або ж до приватного виконавця. Часто буває, що виконавці не можуть нічого вдіяти, оскільки на рахунках фірми перевізника відсутні кошти. Аби запобігти таким ситуаціям, необхідно ретельно перевіряти перевізників перед укладенням договору: переглянути державні реєстри щодо наявності судових справ, діючих виконавчих проваджень, перевірити інформацію щодо розміру статутного фонду, дізнатись інформацію про засновників.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеЗдравствуйте, Максим... Если в версии договора, которая у Вас на руках нет пункта, на который ссылается перевозчик - то их действия неосновательны.
Надеюсь у Вас на руках действительно договор с мокрыми печатями, а не качественный принт на струйном принтере, как это любят делать подобные фирмы )))
Для начала нужно ссылаясь на Ваш договор подготовить грамотное досудебное письмо-претензию, в которой расписать и обосновать фирме-перевозчику их ответственность и возможные риски при передаче дела в суд. Как правило такие умники думают, что большинство людей махнёт рукой и не будет связываться с судом.
Кроме того, Важное значение имеет то, каким образом было оформлено и зафиксировано повреждение... чтоб в суде эти умники не заявили, что авто было доставлено в надлежащем виде как на фото, а это Вы потом его разбили.
Авто Вы уже забрали? Акт приема-передачи Вы подписали? Сколько времени прошло с момента подписания акта / доставки авто в порт Литвы, если он подписывался?
Плохо, что договор подписан непонятно кем на основании доверенности, копии которой не приложено к договору, потому недобросовестное ТОВ может всегда заявить, что они никакого Герасименко не уполномачивали на подписание договоров. Нужно аккуратно в письме-претензии их заставить признать факт подписания договора надлежащим лицом.
Посмотрел эту фирму в Судебном реестре... У них есть эпизоды судебных споров и очень недобропорядочного поведения... например продажи заказанного и оплаченного авто другому покупателю и т.д. Потому скорее всего без суда с них Вы ничего не получите. Уставной капитал ТОВ 750 тысяч гривен. Вот в пределах этой суммы Вы можете на что-то претендовать... т.к. собственники ТОВ - граждане Грузии и сомневаюсь, что находятся в Украине и будут за что-то отвечать свыше суммы уставного фонда (если он конечно же не освоен уже давно).
В связи с тем, что дело подсудно будет самому по моему мнению "токсичному и коррумпированному" суду Украины - Шевченковскому райсуду г. Киева, то Вам следует найти в Киеве адвоката, который работает с этим судом.
На будущее совет. Проверяйте фирму - исполнителя по судебному реестру. Если имеются эпизоды недобропорядочных действий, о которых заявляют истцы - лучше с такими фирмами не связываться.
С уважением, юрист Ярослав Турчин
А как проверить печать?
https://ibb.co/q5y7Bgq