Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

ДТП, транспортное право, 29 октября 2023, вопрос №95815 240₴

Велосипедист проехал на красный свет и попал под колеса авто. Кто виноват?

Добрый вечер! Ситуация печальная. Велосипедист в ночное время ехал против движения и проехал на красный свет не уступив дорогу. Его сбила машина перед пешеходным переходом. Сейчас велосипедист в коме. Шансы выжить 50/50. У него не было катафотов, света, просто его не было видно вообще. И как врачи говорят, что он был пьян. Водитель авто был трезвый. Какие шансы у водителя авто доказать свою невиновность? И, что может грозить водителю авто?

Ответы юристов (7)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    14.6%

    Доброго вечора, Євгене!

    Перша обов'язкова порада: знайдіть собі адвоката, який спеціалізується саме на ДТП.

    В цілому шанси захистити себе у Вас є, оскільки, як слідує з Ваших слів, велосипедист допустив купу порушень правил дороднього руху, що власне, і призвело до трагедії. Отже, повторюю, шанси "вийти сухим з води" у Вас доволі високі. Але, як би там не було, участь досвідченного спеціаліста в таких випадках має величезне значення!

    Спробуйте пригадати, як все відбувалося, та звіртесь з алгоритмом дій, що я надаю Вам нижче. Чи нічого Ви не упустили? Чи все зробили правильно?

    П.6 статті 2 Кодексу цивільного захисту України визначає, що дорожньо-транспортна пригода – подія, що сталася під час руху дорожнього транспортного засобу, внаслідок якої загинули або зазнали травм люди чи заподіяна шкода майну. П.п. 2.10. п.2 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України передбачено, що у разі причетності до дорожньо-транспортної пригоди водій зобов’язаний негайно зупинити транспортний засіб і залишатися на місці пригоди. Ніколи не залишайте місце ДТП, зникнувши з місця аварії, Ви автоматично вважаєтеся винним. За залишення місця ДТП винний може бути притягнутий до кримінальної відповідальності. Так, за залишення водіями транспортних засобів, іншими учасниками дорожнього руху на порушення встановлених правил місця дорожньо-транспортної пригоди, до якої вони причетні, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 3 400 грн. або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від одного до двох років, або адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб.

    Вкрай важливо, щоб всі події на місці скоєння дорожньо-транспортної пригоди були зафіксовані уважно, ретельно, чітко та без помилок. Тому, одне із ключових завдань водія при ДТП – не переміщати транспортний засіб і предмети, що мають причетність до пригоди. Дії водіїв при ДТП повинні бути направлені, перш за все, на збереження цілісності місця пригоди. Якщо хтось буде порушувати стан речей чи намагатися щось приховати, необхідно втручатися та перешкоджати протиправним діям. Також, дії при ДТП допускають відео реєстрацію та фото всіх важливих деталей. Співробітники поліції повинні зафіксувати все, що допоможе встановити обставини подій, що передували аварії, та їх точний розвиток.

    Співробітники поліції, які прибули на виклик, підготують цілий список документів, серед яких протокол про огляд місця ДТП, протокол стану автомобілів, схематичне зображення розвитку подій, свідчення свідків та учасників.

    Водій також зобов’язаний вжити можливих заходів для надання домедичної допомоги потерпілим, викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги, а в разі відсутності можливості вжити зазначених заходів звернутися по допомогу до присутніх і відправити потерпілих до закладу охорони здоров’я.

    Далі Ви маєте повідомити про дорожньо-транспортну пригоду поліцію для обов’язкової реєстрації події, складання протоколу та схеми ДТП. (підписуйте документи тільки в разі повного погодження їх змісту з Вами!). Також до прибуття поліцейських Ви можете записати прізвища та адреси очевидців.

    Крім того, водій повинен вжити всіх можливих заходів для збереження слідів пригоди, огородження їх та організувати об’їзд місця пригоди. Також за наявності фотоапарата, бажано сфотографувати місце події, взаємне розташування транспортних засобів, пошкодження автомобілів, учасників ДТП.

    ТЕПЕР ЗУПИНЮСЬ КОРОТКО НА ПРОБЛЕМНИХ ПИТАННЯХ, ЯКІ ВИНИКАЮТЬ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ КРИМІНАЛЬНИХ СПРАВ, ПОВ'ЯЗАНИХ З ДТП.
    Проблеми огляду місця ДТП

    Проблемним питанням огляду місця події ДТП та фіксацією первинних доказів із загиблими або з постраждалими є те, що учасники ДТП, які загинули або отримали тілесні ушкодження, об’єктивно не можуть бути присутніми при огляді та фіксації первісних доказів в силу перелічених обставин. Їхні близькі, які в майбутньому стають потерпілими у кримінальних провадженнях, у цей момент більше зайняті рятуванням життя учасників ДТП, ніж контролем за фіксацією слідів ДТП, збиранням доказів. А в подальшому, не будучи присутніми при складанні протоколу огляду ДТП, в багатьох випадках вони піддають сумніву складені при огляді місця пригоди документи і схеми. У деяких випадках небезпідставно.

    Відповідно до статті 53 Кримінального процесуального кодексу України, та закріпити можливість для слідчого залучити захисника для проведення цієї окремої процесуальної дії в порядку, передбаченому статтею 49 цього Кодексу, якою врегульовано залучення захисника для здійснення захисту за призначенням. Так, є труднощі у залученні захисника, оскільки статус осіб ще не визначено, на цій стадії невідомо, хто буде потерпілим, хто буде підозрюваним, і не зовсім зрозуміло, в якій якості залучати захисника.

    Однак вся суть залучення захисника саме на цьому етапі полягає у тому, щоб збір первинних доказів проходив у присутності особи, адвоката, не зацікавленого в результаті розгляду справи, який би, в свою чергу, виступав певним гарантом, що докази не сфальсифіковані, усі первинні дані зафіксовані вірно, оскільки від правильно записаної, наприклад, довжини гальмівного шляху, розташування транспортних засобів тощо, залежатиме, якими будуть висновки автотехнічних чи трасологічних експертиз.

    Роль понятих при огляді місця ДТП

    Слід розуміти, що понятими при огляді місця події часто стають водії автомобілів, які або зупинились допомогти постраждалим, або випадково були зупинені працівниками поліції. При цьому понятим не завжди роз’яснюються або навіть приховуються від них їхні права та обов’язки, в тому числі обов’язок дати пояснення у якості свідка слідчому чи суду. Інколи понятими обираються особи, які проживають в іншій місцевості, що ускладнює чи взагалі унеможливлює їхній допит у статусі свідків. Тому при залученні понятих слідчі повинні враховувати місце їхнього проживання і можливість їх з’явлення для допиту слідчим чи судом.

    Складання схеми ДТП слідчим

    Щодо складання схеми ДТП слідчим. При складанні схеми ДТП одним з основних параметрів є місце зіткнення транспортних засобів чи місце наїзду на пішохода. При цьому різні учасники ДТП можуть вказувати на різні місця зіткнення. На практиці це виглядає так: або вказане одне місце зіткнення, з яким погодились учасники ДТП; або вказані два місця зіткнення, тобто зі слів одного учасника та іншого учасника; або ж взагалі на схемі місце зіткнення не зазначається. Працівник поліції повинен вказати на схемі ДТП місце зіткнення (наїзду) зі слів учасників (свідків) ДТП, та об’єктивно оглянувши місце ДТП на наявність слідів, вказати місце зіткнення (наїзду) на свою думку. При розгляді справи у суді інколи встановлення саме місця зіткнення (наїзду) викликає найбільші спори. Тому, гадаю, у розпорядженні суду повинні бути такі дані, щоб можна було з точністю відтворити подію ДТП. І якщо різні учасники вказують різні місця зіткнення, відповідно, і висновки експертів із цього питання також мусять бути отримані такі, щоб експерт дав відповідь, чиї покази правдиві, а чиї неспроможні.

    Фіксування транспортних засобів

    Важливе значення має точне фіксування місцеположення транспортних засобів, слідів автомобілів, тіл загиблих, речових доказів на місці ДТП. При цьому необхідно прив’язувати транспортні засоби, пошкоджені в ДТП, шляхом вимірювання відстані від передніх і задніх коліс, до нерухомого орієнтиру (кут будівлі, дорожні споруди, навіть електроопори тощо). І робити це слід так, щоб у разі проведення відтворення обставин події ДТП можна було розташувати транспортні засоби так, як вони були розташовані при первинному огляді. Важливо, щоб у замірах дороги слідчі чітко фіксували ширину проїзної частини та ширину узбіччя. І не було помилок, коли, наприклад, ширину дороги розуміють по-різному, тобто один слідчий відносить сюди розмір узбіччя, інший – тільки розмір проїжджої частини дороги.

    Первинний та повторний огляд місця ДТП

    Первинний огляд місця ДТП має найважливіше значення при досудовому розслідуванні та судовому розгляді справ подібної категорії, оскільки є можливість закріпити у ньому усі наявні на місці ДТП докази. Інколи доцільно проводити повторні огляди місця ДТП, відновлення обставин і місця події ДТП. Так, наприклад, при детальному огляді пошкодженого в ДТП автомобіля було встановлено, що карданний вал автомобіля пошкоджений і має на собі нашарування асфальтобетонного покриття. В цьому випадку було додатково оглянуте місце події і зафіксовано, чи є пошкодження асфальтобетонного покриття, спричинені відірваним карданним валом, їх розташування, тощо, що у подальшому мало б значення при проведенні трасологічної експертизи.

    Кожний розмір, слід, доказ, фраза у показах є вихідними даними при виготовленні експертами висновку автотехнічної експертизи. Якщо слід гальмування, залишений на дорозі шинами, становить, наприклад, 50 метрів, а слідчий вказує на схемі 25 метрів, то відповідно, в наступному зміниться і розрахунок швидкості, з якою рухався автомобіль учасника ДТП. Відповідно, це може призвести до зміни усіх фактичних даних, і відповідно – до зміни вини учасників.

    Покази водіїв-учасників ДТП та оголошення підозри

    Одним із важливих вихідних даних для отримання висновку експерта-автотехніка є покази водіїв-учасників ДТП, оскільки вони володіють найбільшою інформацією про умови і причини ДТП. Але одразу виникає запитання, в якій якості їх допитувати? Якщо ДТП очевидне, то є можливість оголошувати одному із водіїв про підозру, допитувати його як підозрюваного, а іншого водія допитувати в якості потерпілого. Але що ж робити, коли ознаки кримінального правопорушення у ДТП неочевидні, або до проведення усього комплексу експертиз незрозуміло, хто є винуватим у його настанні? Якщо допитати учасника ДТП як свідка, а в подальшому його процесуальний статус зміниться і він стане підозрюваним, то такі докази будуть визнані недопустимими. Якщо не допитувати, а опитати, то цей позапроцесуальний шлях отримання свідчень не може бути покладений в основу для отримання висновку експерта-автотехніка.

    Збирання доказів стороною захисту

    Щодо збирання доказів стороною захисту, то частина 3 статті 93 Кримінального процесуального кодексу України надає їм можливість:

    1) витребувати та отримати від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, копій документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій, актів перевірок;

    2) ініціювання проведення слідчих (розшукових) дій, негласних слідчих (розшукових) дій та інших процесуальних дій

    3) шляхом здійснення інших дій, які здатні забезпечити подання суду належних і допустимих доказів.

    Згідно статті 99 КПК України, документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об’єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження. До документів можуть належати матеріали фотозйомки, звукозапису, відеозапису та інші носії інформації (у тому числі електронні). Адвокат повинен подати відповідне клопотання про додання документів (п. 1 ч. 2 ст. 99 КПК) у вигляді матеріалів фото-, відеозйомки до кримінального провадження слідчому, а той повинен у свою чергу або долучити документи до матеріалів кримінального провадження, або відмовити у цьому. А вже відмову слідчого можливо оскаржити до слідчого судді.

    Пропорції кримінальної відповідальності учасників ДТП

    Кримінальна відповідальність учасників ДТП, як і усіх осіб, звинувачених у скоєнні кримінальних правопорушень, настає за наявності вини особи. При цьому ДТП з постраждалими – це неумисний злочин. Тому вина особи може бути виражена у вигляді необережності, яка, у свою чергу, поділяється на злочинну самовпевненість (наприклад, рух із перевищенням швидкості, при впевненості водія, що він зможе вчасно зреагувати на якусь подію на дорозі), та злочинну недбалість (наприклад, їзда на технічно несправному автомобілі, коли водій повинен був перевірити технічний стан авто перед виїздом, але не зробив цього). При цьому слід розуміти, що у деяких ДТП є не один винний учасник, а можуть бути винні два чи навіть більше водіїв. Звісно, вина одного учасника ДТП може бути більшою за вину другого, але якщо у іншого учасника ДТП також є вина у скоєнні ДТП, то навіть якщо його вина значно менша, це не звільняє його від кримінальної відповідальності, оскільки кримінальна відповідальність настає за наявності вини, незалежно від її обсягу.

    Слід розуміти, що жоден експерт-автотехнік не вкаже у своєму висновку, що вина одного водія становить 70%, а вина іншого водія – 30%. Ці приклади я наводжу для того, щоб читачі зрозуміли, що вина водіїв може бути різною, але кримінальна відповідальність настає за будь-якої частки вини, навіть якщо вина одного водія становить 95%, а іншого – 5%.

    ВИСНОВОК:

    Одним словом наразі більше питань, аніж відповідей.

    Що стосується предметних порад по стратегії і тактиці Вашого захисту, то тут бажано детально вивчати всю ситуацію, як також документи, що на цей момент зібрані у справі.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.6%

    Вітаю, Євгенія!

    Добрый вечер! Ситуация печальная. Велосипедист в ночное время ехал против движения и проехал на красный свет не уступив дорогу. Его сбила машина перед пешеходным переходом. Сейчас велосипедист в коме. Шансы выжить 50/50. У него не было катафотов, света, просто его не было видно вообще. И как врачи говорят, что он был пьян. Водитель авто был трезвый. Какие шансы у водителя авто доказать свою невиновность? И, что может грозить водителю авто?

    Шанси довести невинуватість дуже високі, якщо водій автомобіля їхав згідно з Правилами дорожнього руху та був у тверезому стані. Прикра ситуація, але схоже, що вина повністю лежить на велосипедисту. Дай Боже, аби він вижив.

    Поліція так чи інакше відкриє кримінальне провадження, а далі все залежить від матеріалів справи та доказів, які будуть подані сторонами. Так чи інакше, але для кожної зі сторін у даній ситуації рекомендую мати адвоката, зокрема для водія.

    Можливі статті для кваліфікації:

    Стаття 286. Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами

    1. Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особою, яка керує транспортним засобом, що спричинило потерпілому середньої тяжкості тілесне ушкодження, -

    карається штрафом від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років.

    2. Ті самі діяння, якщо вони спричинили смерть потерпілого або заподіяли тяжке тілесне ушкодження, -

    караються позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років або без такого.

    3. Діяння, передбачені частиною першою цієї статті, якщо вони спричинили загибель кількох осіб, -

    караються позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років.

    Примітка. Під транспортними засобами в цій статті та статтях 286-1, 287, 289 і 290 слід розуміти всі види автомобілів, трактори та інші самохідні машини, трамваї і тролейбуси, а також мотоцикли та інші механічні транспортні засоби.

    {Стаття 286 із змінами, внесеними згідно із Законами № 270-VI від 15.04.2008, № 586-VI від 24.09.2008, № 2617-VIII від 22.11.2018}

    Стаття 286-1. Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами в стані сп’яніння

    1. Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особою, яка керує транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, що спричинило потерпілому середньої тяжкості тілесне ушкодження, -

    караються позбавленням волі на строк до трьох років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк від трьох до п’яти років.

    2. Ті самі діяння, вчинені в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, якщо вони заподіяли потерпілому тяжке тілесне ушкодження, -

    караються позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк від п’яти до восьми років.

    3. Діяння, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, якщо вони спричинили смерть потерпілого, -

    караються позбавленням волі на строк від п’яти до десяти років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк від п’яти до десяти років.

    4. Діяння, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, якщо вони спричинили загибель кількох осіб, -

    караються позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк від семи до десяти років.

    Успіхів. Всього доброго!

    Гончаренко Константин
    14.6%

    Доброго дня!

    Велосипедисту забороняється:

    a)керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби та в умовах недостатньої видимості — з вимкненим ліхтарем (фарою) чи без світлоповертачів;

    б)рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїзній частині, коли поряд облаштовано велосипедну доріжку;

    в)рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);

    г)під час руху триматися за інший транспортний засіб;

    ґ)

    їздити, не тримаючись за руль, та знімати ноги з педалей (підніжок);

    д)

    перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років, які перевозяться на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками);

    е)

    буксирувати велосипеди;

    є)

    буксирувати причеп, не передбачений для експлуатації з велосипедом.

    6.7

    Велосипедисти повинні виконувати вимоги цих Правил, що стосуються водіїв або пішоходів і не суперечать вимогам цього розділу.

    Джерело з коментарем для кожного випадку тут:

    https://vodiy.ua/pdr/6/

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Турчин Ярослав Александрович
    14.6%

    Здравствуйте Евгения! Действительно у украинского "право/криво судия" существует предвзятое отношение к подобным эпизодам... выбежавшие на дорогу пьяные пешеходы... велосипедисты и т.д...

    Вам действительно нужен хороший местный адвокат по ДТП и большое значение будет иметь авто-техническая экспертиза... которая должна установить - мог ли видеть водитель этого "ездуна" и принять меры или не мог.

    К сожалению, на водителей почти всегда вешают всех собак... конечно если Ваша фамилия не Суркис, Шуфрич или Меладзе...

    ЗМІ-2020 рік. Верховний суд визнав винним водія, що збив пішохода, який переходив дорогу на червоне світло.

    Суд першої інстанції виправдав цього водія. Хоч внаслідок наїзду пішохід і помер. Натомість, Апеляційний суд м. Києва визнав винним водія. А вже Касаційний кримінальний суд у складі Верховного Суду не погодився з доводами захисника, який переконував у наступному: протиправність дій потерпілого пішохода виключає винуватість засудженого. У своєму рішенні Апеляційний суд посилався на аналіз висновку експерта-автотехніка. Проаналізувавши ситуацію, він зауважив – у тій дорожній ситуації водій мав технічну можливість уникнути наїзду на пішохода, застосувавши екстрене гальмування. Замість чого водій подав сигнали аварійної зупинки, а потім перелаштувався в правий ряд.

    Звісно, через грубе порушення правил дорожнього руху потерпілий створив небезпеку для дорожнього руху, проте водій був зобов’язаний виконати їх. Тому вирок водієві у вигляді 3 років позбавлення волі "умовно" та позбавлення права керувати на рік залишився в силі.

    Порушення правил дорожнього руху пішоходом, не означає, що водій не повинен виконувати ці правила. В даному випадку водій відреагував на ситуацію, але не так як мав би. Задля уникнення зіткнення він повинен був застосувати гальма, натомість включив сигнал термінової зупинки і перелаштувався в інший ряд. Якби він зробив так як мав, то, за висновком експерта, під колесами його авто пішохід би не загинув. Водночас, суд врахував вину пішохода, яка вплинула на ситуацію і виніс нежорстке покарання у вигляді умовного терміну, а не реального: три роки умовного позбавлення волі – відповідає судовій практиці.

    Проте в будь-якому випадку пішохід має отримати відшкодування матеріальної та моральної шкоди. Але, якщо доведена вина пішохода, це буде символічна сума відшкодування шкоди. Коли винуваті обидва – водій та пішохід, відшкодування буде суттєвим, а якщо лише водій сума буде ще більшою.

    Подавати цивільний позов про відшкодування моральної та матеріальної шкоди можна протягом трьох років після скоєння ДТП.

    Є Й ІНШИЙ ПІДХІД ВЕРХОВНОГО СУДУ, але вже Касаційного цивільного суду у складі ВС.https://reyestr.court.gov.ua/Review/85836172

    Верховний Суд відмінив правило «пішохід завжди правий». Якщо ДТП трапилося з його вини, пішохід повинен матеріально відшкодувати витрати автомобілісту.

    Згідно з даними єдиного реєстру судових рішень, суд розглянув випадок, де пішохід раптово вибіг на проїжджу частину в недозволеному місці поблизу перехрестя у момент, коли на світлофорі було зелене світло для водіїв. Внаслідок цього пішохід отримав тілесні ушкодження, автомобіль (позашляховик Toyota Land Сruiser) – механічні пошкодження.

    Суд встановив, що водій рухався з дозволеною швидкістю руху і не мав технічної можливості уникнути наїзду. Витрати на ремонт автомобіля склали понад 100 тис. грн, які суд першої інстанції постановив стягнути з пішохода. Розгляд апеляційної та касаційної скарг останнього тривав майже чотири роки і закінчився на користь водія.

    «Тривалий час у нас діяло таке собі негласне правило “пішоход завжди правий”. В основі такого підходу була концепція “автомобіль – джерело підвищеної небезпеки”. Цікаво, що алкоголь і нерозумність, які штовхали деяких пішоходів на перебігання доріг, таким джерелом не вважались, – прокоментував цю ситуацію Владислав Власюк, представник Міністерства юстиції України. – Верховний суд поставив крапку у чотирирічній судовій тяганині, постановивши стягнути вартість заподіяної автівці шкоди з пішохода.За обставинами, пішохід раптово вибіг на дорогу, і зіткнувся з авто. Чому це важливий прецедент: тому що суд не пішов протореним шляхом “твоє джерело підвищеної небезпеки – твоя проблема”, а дослідив вину обох сторін, і винним визнав лише пішохода. На мій погляд, це справедливе рішення, і може повернути практику деяких судових суперечок в інший бік. Ключове: категорія пішоходів-любителів перебігти автостраду чи встигнути на маршрутку (на червоне) тепер потенційно відшкодовуватимуть витрати за шкоду автівкам, з якими стається зіткенення.

    Основною світлофорною сигналізацією є червоний сигнал, під час горіння якого рух транспортних засобів заборонено.

    Згідно підпункту "б" п. 2.3 Правил дорожнього руху України, для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов"язаний бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою та відповідно реагувати на її зміну.

    Кримінальна відповідальність

    Настає в результаті порушення правил дорожнього руху, що спричинили заподіяння тілесних ушкоджень середньої тяжкості або тяжких тілесних ушкоджень, а також у разі настання смерті потерпілого або потерпілих.

    Якщо особою, яка спричинила виникнення ДТП є водій транспортного засобу, то відповідальність настає за статтею 286 Кримінального кодексу України (порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами). Санкція даної статті передбачає покарання в залежності від ступеня тяжкості тілесних ушкоджень.

    Якщо в результаті ДТП потерпілому було завдано середньої тяжкості тілесне ушкодження - штраф від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років.

    Якщо в результаті ДТП настала смерть потерпілого або заподіяно тяжке тілесне ушкодження - позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років або без такого.

    Якщо ДТП спричинило загибель кількох осіб - позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років.

    В такой категории дел специалист - адвокат должен работать ДО приговора и во время досудебного расследования, а не после... После может быть уже поздно пить Боржоми.

    С уважением, юрист Ярослав Турчин

    Крикун Сергій  Павлович
    14.6%

    КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text):

    "Стаття 24. Умисел і його види

    1. Умисел поділяється на прямий і непрямий.

    2. Прямим є умисел, якщо особа усвідомлювала суспільно небезпечний характер свого діяння (дії або бездіяльності), передбачала його суспільно небезпечні наслідки і бажала їх настання.

    3. Непрямим є умисел, якщо особа усвідомлювала суспільно небезпечний характер свого діяння (дії або бездіяльності), передбачала його суспільно небезпечні наслідки і хоча не бажала, але свідомо припускала їх настання.

    Стаття 25. Необережність та її види

    1. Необережність поділяється на кримінальну протиправну самовпевненість та кримінальну протиправну недбалість.

    2. Необережність є кримінальною протиправною самовпевненістю, якщо особа передбачала можливість настання суспільно небезпечних наслідків свого діяння (дії або бездіяльності), але легковажно розраховувала на їх відвернення.

    3. Необережність є кримінальною протиправною недбалістю, якщо особа не передбачала можливості настання суспільно небезпечних наслідків свого діяння (дії або бездіяльності), хоча повинна була і могла їх передбачити.";

    "Стаття 2. Підстава кримінальної відповідальності

    1. Підставою кримінальної відповідальності є вчинення особою суспільно небезпечного діяння, яке містить склад кримінального правопорушення, передбаченого цим Кодексом.".

    "ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/1306-2001-%D0%...):

    " 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ...

    1.2. В Україні установлено правосторонній рух транспортних засобів.

    6. ВИМОГИ ДО ВЕЛОСИПЕДИСТІВ...

    6.2. Велосипедист має право керувати велосипедом, який обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду - білого кольору, по боках - оранжевого, позаду - червоного. Для руху в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на велосипеді повинен бути встановлений та увімкнений ліхтар (фара)...

    6.6. Велосипедисту забороняється:

    а) керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості - з вимкненим ліхтарем (фарою) чи без світлоповертачів;..

    6.7. Велосипедисти повинні виконувати вимоги цих Правил, що стосуються водіїв або пішоходів і не суперечать вимогам цього розділу...";

    "4. ОБОВ'ЯЗКИ І ПРАВА ПІШОХОДІВ

    4.1. Пішоходи повинні рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правого боку.

    Якщо немає тротуарів, пішохідних доріжок або пересуватися по них неможливо, пішоходи можуть рухатися велосипедними доріжками, тримаючись правого боку...".

    ---

    Доброго дня, пані Євгеніє! Крім інших правопорушень велосипедиства. визначальним для водія авто є рух велосипедиста назустріч авто по проїзній частині дороги. За таких осбтавин, в нічну пору доби, без увімкненого ліхтаря, при русі на "красне" світло світлофора ("зелене" світло для водія) водій не передбачав і не міг передбачити появу в даному місці людини чи іншої перешкоди. Тобто виключається не лише умисна, але й необережна вина водія. Тобто, за відсутності вини. відсутній склад кримінального правопорушення, а отже, або кримінальне провадження підлягає до закриття на стадії досудового розслідування, або під час судового розгляду підлягає винесення виправдального вироку.

    Адвокат Евгений Александрович
    12.5%

    Здравствуйте, Евгения.

    ВСЕ ЗАВИСИТ ОТ РЕЗУЛЬТАТОВ ПРОВЕДЕННОЙ СУДЕБНО-АВТОТЕХНИЧЕСКОЙ ЭКСПЕРТИЗЫ, ПО МАТРИАЛВМ УГОЛОВНОГО ПРОИЗВОДСТВА. С УЧЕТОМ ОБСТОЯТЕЛЬСТВ ДЕЛА, ДОРОЖНОЙ ОБСТАНОВКИ.

    НУЖНО ПРОВЕСТИ ЭТУ ЭКСПЕРТИЗУ САМОСТОЯТЕЛЬНО И РЕЗУЛЬТАТЫ, ПОСЛЕ ЧЕГО С ЗАЯВЛЕНИЕМ ПРЕДОСТАВИТЬ СЛЕДОВАТЕЛЮ, ПРОКУРОРУ ДЛЯ ПРИСОЕДИНЕНИЯ К УГОЛВОНОУМ ДЕЛУ.

    Корнійчук Євген Іванович
    14.6%

    Доброго дня. Треба бачити схему ДТП. Ознайомитися з матеріалами справи.

    Кримінальна відповідальність

    Настає в результаті порушення правил дорожнього руху, що спричинили заподіяння тілесних ушкоджень середньої тяжкості або тяжких тілесних ушкоджень, а також у разі настання смерті потерпілого або потерпілих.

    Якщо особою, яка спричинила виникнення ДТП є водій транспортного засобу, то відповідальність настає за ст. 286 Кримінального кодексу України (порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами). Санкція даної статті передбачає покарання в залежності від ступеня тяжкості тілесних ушкоджень.

    Якщо в результаті ДТП потерпілому було завдано середньої тяжкості тілесне ушкодження - штраф від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років.

    Якщо в результаті ДТП настала смерть потерпілого або заподіяно тяжке тілесне ушкодження - позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років або без такого.

    Якщо ДТП спричинило загибель кількох осіб - позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років.

    Окрім того, статтею 286-1 Кримінального кодексу України передбачено відповідальність за порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами в стані сп’яніння.

    Санкція даної статті передбачає більш суворе покарання, яке також залежить від наслідків вчиненого правопорушення.

    Якщо винною за вчинення ДТП особою було визнано пішохода, то покарання настає за статтею 291 Кримінального кодексу України, що регламентує відповідальність за порушення чинних на транспорті правил, норм і стандартів виготовлення, переобладнання, ремонту транспортних засобів, якщо це спричинило загибель людей або інші тяжкі наслідки та карається штрафом від двохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбавленням волі на строк до п'яти років.

    правозахисник Корнійчук Євген Іванович, маю всі необхідні знання та навичики для вирішення питань будь якої складності


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України