Задайте вопрос юристу

882 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 14 ноября 2023, вопрос №96732 250₴

Як повинна виконуватись постанова Кабміну

Доброго дня, я навчаюсь на аспірантурі в університеті на 4 курсі (останній рік), коли я вступав мені була сформована індивідуальна програма, за якою у мене було 4 роки на виконання всіх умов договору (навчальна і наукова частина), а після закінчення 4 курсу відповідно постанови яка діяла тоді було ще 3 місяці (а за відповідних обставин 2 роки) для проведення захисту ступеня. Після початку повномасштабного вторгнення, а саме в постанові 44 (22.03.22) кабмін прийняв постанову, що період дії воєнного стану, а також наступні три місяці після його припинення або скасування, не враховуються під час обчислення строків, таким чином давши фору аспірантам для того щоб мати можливість на фоні війни виконати запланований план, проте вже 19 травня 2023 випускає постанову 502, в якій змінює порядок доведення до захисту таким чином, що за дев’ять місяців до завершення 4 року потрібно йти на передзахит, тобто вже мати майже готову роботу.
Питання наступне: чи повинні студенти 4 року підпадати під ці зміни і виходити на передзахист за 9 місяців до завершення навчання, а це до 31 листопада 2023, враховуючи що постанова набуває чинності з 1 січня 2024?

Ответы юристов (13)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    50%

    Вітаю, Олексію!

    Питання наступне: чи повинні студенти 4 року підпадати під ці зміни і виходити на передзахист за 9 місяців до завершення навчання, а це до 31 листопада 2023, враховуючи що постанова набуває чинності з 1 січня 2024?

    Насправді постанова Кабінету Міністрів України від 19.05.2023 № 502 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань підготовки та атестації здобувачів наукових ступенів", окремі положення якої набирають чинності з 01.01.2024. визначає НЕ ТЕ, ЩО ВИ МАЄТЕ ВЖЕ ЗА 9 МІСЯЦІВ ДО ЗАВЕРШЕННЯ НАВЧАННЯ ПРОЙТИ ПЕРЕДЗАХИСТ, А ТЕ, ЩО не пізніше ніж протягом дев’яти місяців до завершення нормативного строку навчання за акредитованою освітньо-науковою програмою здобувач:

    1) отримує довідку про виконання освітньо-наукової програми і висновок наукового керівника (керівників) з оцінкою роботи здобувача у процесі підготовки дисертації та виконання індивідуального плану наукової роботи та індивідуального навчального плану;

    2) звертається до структурного підрозділу закладу, що виконує відповідну освітньо-наукову програму та здійснює підготовку здобувача, з письмовою заявою про отримання висновку про наукову новизну, теоретичне та практичне значення результатів дисертації. До заяви додаються дисертація в друкованому вигляді та електронній формі, наукові публікації (або їх копії), в яких висвітлено наукові результати дисертації, довідка про виконання освітньо-наукової програми та висновок наукового керівника (керівників).

    Тобто за новими правилами здобувач протягом останніх 9 місяців має отримати довідку про виконання освітньо-наукової програми і висновок наукового керівника (керівників) з оцінкою роботи здобувача у процесі підготовки дисертації та виконання індивідуального плану наукової роботи та індивідуального навчального плану, а також звернутися з письмовою заявою про отримання висновку про наукову новизну, теоретичне та практичне значення результатів дисертації.

    Як це буде втілюватись на практиці, поки не зовсім зрозуміло. Але ГОЛОВНЕ, ЩО ТРЕБА РОЗУМІТИ, ЦІ ЗМІНИ ТІЛЬКИ НАБИРАЮТЬ ЧИННОСТІ З 01.01.2024. ДО 31.11.2023 ВИ ТОЧНО НЕ ЗОБОВ'ЯЗАНІ ВЧИНЯТИ ВІДПОВІДНІ ДІЇ, А ЗАКЛАД ОСВІТИ НЕ МАЄ ВИМАГАТИ ЇХ ВЧИНЕННЯ.

    ВЖЕ З 01.01.2024 - ВАРТО ОЧІКУВАТИ РОЗ'ЯСНЕНЬ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ.

    Успіхів. Всього доброго!

    • Олексій Клиент год назад

      Доброго дня, дякую за відповідь.

      Уточнення: це формально не передзахист, але для отримання висновку необхідно здати готову роздруковану роботу і провести її презентацію, що дуже наближено до передзахисту.

      Зрозумів що до 01.01.24 університет не має права вимагати. Я боюсь що може бути так, що під час атестації в лютому, будуть вимагати цей висновок про новизну, і так як у мене його не буде, це буде підставою про відрахування.

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Олексію!

        Я б зараз не думав про це в такому негативному руслі. Якщо Ви маєте певні побоювання, Ви можете звернутись з приводу цього до свого наукового керівника або керівника аспірантури з приводу отримання додаткових роз'яснень.

        Тим не менше, доведення такої надважливої інформації до здобувачів освіти має робитись централізовано і з повною серйозністю. Якщо зараз Ваш ЗВО цього не робить, думаю підстави для побоювання відсутні.

        Успіхів.

    Корнійчук Євген Іванович
    10%

    Доброго дня, на разі діє постанова 44, тому треба дотримуватися її. Постанова 502 вступить в силу з 1 січня 2024 року. Думаю до цього часу вже надійдуть роз'яснення, про її застосування.

    Корнійчук Євген Іванович

    Зверніться за роз'ясненням до освітнього омбудсмена https://eo.gov.ua/

    +380951438726

    Айвазян Юрій Климентійович
    10%
    Айвазян Юрій Климентійович год назад

    Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Олексію!

    Дійсно, у пункті 25 Постанови Кабінету Міністрів України від 19.05.2023 № 502 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань підготовки та атестації здобувачів наукових ступенів", який регулює стан підготовки дисертації здобувача до захисту визначається науковим керівником (або консенсусним рішенням двох керівників), Сказано:

    "Не пізніше ніж протягом дев’яти місяців до завершення нормативного строку навчання за акредитованою освітньо-науковою програмою здобувач:

    1) отримує довідку про виконання освітньо-наукової програми і висновок наукового керівника (керівників) з оцінкою роботи здобувача у процесі підготовки дисертації та виконання індивідуального плану наукової роботи та індивідуального навчального плану;

    2) звертається до структурного підрозділу закладу, що виконує відповідну освітньо-наукову програму та здійснює підготовку здобувача, з письмовою заявою про отримання висновку про наукову новизну, теоретичне та практичне значення результатів дисертації. До заяви додаються дисертація в друкованому вигляді та електронній формі, наукові публікації (або їх копії), в яких висвітлено наукові результати дисертації, довідка про виконання освітньо-наукової програми та висновок наукового керівника (керівників)".

    По суті це означає, що Ви, як аспірант, протягом 9 місяців повинні отримати довідку про виконання власної наукової программи разом із висновком Вашого наукового керівника про оцінку роботи. Після того Вам слід звернутись із заявою, щодо отримання висновку про наукову новізну роботи та її теоретичне й практичне значення.

    Наразі МОН України з цього приводу жодних роз'яснень не давало, і тому складно сказати, як все це буде реалізовано в житті. За змістом згаданої Постанови КМУ зазначені вище зміни наберуть законної сили лише на початку 2024 року.

    В данний момент Ви не маєте обов'язку перед Вашим ВНЗ виконувати ці вимоги, оскільки вони фактично ще не є чинними.

    У разі ж якщо Вас за відсутності довідки та висновку спробують відрахувати з аспірантури, то такі дії ВНЗ будуть грубим порушенням чинного законодавства про освіту, та їх буде легко оскаржити в МОН чи до суду.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олександрович
    10%

    Вітаю Вас, Олексій! Ні. Жоден нормативно-правовий акт зворотньої дії в часі немає, за виключенням випадків, коли він пом"якшує відповідальність особи.

    Отже, власне як і у випадку з особами, які як вступали в аспірантуру для захисту дисертацій кандидатів наук - так і захистили дисертації кандидатів наук, а які вступили на програми докторів філософії з відповідних наукових галузей - захищають та будуть захищати дисертаційні дослідження докторів філософії... так і з Вами, нормативно-правові акти, видані після Вашого зарахування та які впливають на Ваші законні права та обов"язки - не можуть регулювати правовідносини ПО-ІНШОМУ. Це незаконно і грубо порушує принцип правової визначеності, який є складовою загальноєвропейського принципу верховенства права.

    Звісно правова грамотність у вищих навчальних закладах України залишає бажати кращого... не дарма ж з лав вітчизняних закладів вийшла відома "професура" типу пана Стефанчука (голова Верховної Ради, який не знає, що під час воєнного стану не можна змінювати Конституцію та проводити вибори), пан Веніславський (який грозиться зміни до мобілізаційних законів розповсюдити на мертвих і живих, і ненароджених, незважаючи ні на що), пані екс-генпрокуроркиня, а нині посол України в Швейцарії Венедіктова (яка взагалі мало що знає, окрім бьюті-індустрії та як вивести гроші з України по дипломатичній пошті) та ін.

    Враховуючи наведене мною, високі ризики того, що заклад вищої освіти буде намагатися розповсюдити на Вас "новації", але це незаконно і Ви маєте відстоювати та захищати своє право на продовження роботи за індивідуальним планом. В тому числі, якщо не знайдете адекватності та розуміння у закладі вищої освіти - то і в судовому порядку.

    Слід нагадати, що відповідно до цивілізованої правничої практики, в тому числі практики Європейського суду з прав людини, багатьох роз"яснень Конституційного Суду України, складовою принципу верховенства права є принцип правової визначеності.

    Одним із елементів верховенства права є принцип правової визначеності, у якому стверджується, що обмеження основних прав людини та громадянина і втілення цих обмежень на практиці допустиме лише за умови забезпечення передбачуваності застосування правових норм, встановлюваних такими обмеженнями. Тобто обмеження будь-якого права повинне базуватися на критеріях, які дадуть змогу особі відокремлювати правомірну поведінку від протиправної, передбачати юридичні наслідки своєї поведінки.

    (абзац третій підпункту 3.1 пункту 3 мотивувальної частини)Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо відповідності Конституції України (конституційності) абзацу восьмого пункту 5 частини першої статті 11 Закону України „Про міліцію“ від 29 червня 2010 року № 17-рп/2010

    Елементами верховенства права є принципи рівності і справедливості, правової визначеності, ясності і недвозначності правової норми, оскільки інше не може забезпечити її однакове застосування, не виключає необмеженості трактування у правозастосовній практиці і неминуче призводить до сваволі (абзац другий підпункту 5.4 пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 22 вересня 2005 року № 5-рп/2005). Принцип правової визначеності означає, що „обмеження основних прав людини та громадянина і втілення цих обмежень на практиці допустиме лише за умови забезпечення передбачуваності застосування правових норм, встановлюваних такими обмеженнями. Тобто обмеження будь-якого права повинне базуватися на критеріях, які дадуть змогу особі відокремлювати правомірну поведінку від протиправної, передбачати юридичні наслідки своєї поведінки“ (абзац третій підпункту 3.1 пункту 3 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 29 червня 2010 року № 17-рп/2010).

    (речення перше, друге абзацу другого підпункту 4.1 пункту 4 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням громадянина Багінського Артема Олександровича щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 14-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (справа про адміністративну відповідальність у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху) від 22 грудня 2010 року № 23-рп/2010

    Одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який у сфері соціального захисту означає, зокрема, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею.

    (абзац третій підпункту 2.2 пункту 2 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням правління Пенсійного фонду України щодо офіційного тлумачення положень статті 1, частин першої, другої, третьої статті 95, частини другої статті 96, пунктів 2, 3, 6 статті 116, частини другої статті 124, частини першої статті 129 Конституції України, пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України, пункту 2 частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України в системному зв’язку з окремими положеннями Конституції України від 25 січня 2012 року № 3-рп/2012

    Складовими принципу верховенства права є, зокрема, правова передбачуваність та правова визначеність, які необхідні для того, щоб учасники відповідних правовідносин мали можливість завбачати наслідки своїх дій і бути впевненими у своїх законних очікуваннях, що набуте ними на підставі чинного законодавства право, його зміст та обсяг буде ними реалізовано (абзац третій пункту 4 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 11 жовтня 2005 року № 8-рп/2005).

    (речення друге абзацу першого підпункту 2.1 пункту 2 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Мартинова Володимира Володимировича щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 469 Митного кодексу України від 31 березня 2015 року № 1-рп/2015

    Конституційний Суд України вважає, що принцип правової визначеності вимагає чіткості, зрозумілості й однозначності правових норм, зокрема їх передбачуваності (прогнозованості) та стабільності.

    (абзац шостий пункту 2.1 мотивувальної частини)Рішення Великої палати Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 7 частини другої статті 42 Закону України "Про вищу освіту" від 20 грудня 2017 року № 2-р/2017

    Згідно із принципом правової визначеності як одним із елементів принципу верховенства права обмеження основних прав людини та громадянина і втілення цих обмежень на практиці допустимі, зокрема, за умови забезпечення передбачуваності застосування правових норм, якими встановлюються такі обмеження.

    (абзац другий підпункту 2.5 пункту 2 мотивувальної частини) Рішення Великої палати Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) частини дев’ятої статті 61, частини третьої статті 105 Закону України „Про вибори народних депутатів України“, пункту 3 розділу II „Прикінцеві та перехідні положення“ Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про вибори народних депутатів України“ щодо виключення кандидатів у народні депутати України з виборчого списку партії у багатомандатному окрузі“ (справа про виключення кандидатів у народні депутати України з виборчого списку політичної партії) від 21 грудня 2017 року № 3-р/2017

    Конституційний Суд України вважає, що принцип правової визначеності вимагає від законодавця чіткості, зрозумілості, однозначності правових норм, їх передбачуваності (прогнозованості) для забезпечення стабільного правового становища людини.

    (абзац дев’ятий підпункту 4.3 пункту 4 мотивувальної частини)Рішення Великої палати Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями 48 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень абзаців тринадцятого, чотирнадцятого пункту 32 розділу І Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи“ та Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положення абзацу першого підпункту 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України (справа про оподаткування пенсій і щомісячного довічного грошового утримання) від 27 лютого 2018 року № 1-р/2018

    Юридична визначеність дає можливість учасникам суспільних відносин завбачати наслідки своїх дій і бути впевненими у своїх легітимних очікуваннях (legitimate expectations), зокрема у тому, що набуте ними на підставі чинного законодавства право буде реалізоване. Юридичною визначеністю обумовлюється втілення легітимних очікувань, тобто досягнення бажаного результату шляхом вчинення правомірних дій з огляду на заздалегідь передбачені ймовірні наслідки. Втілення легітимних очікувань унеможливлюється, зокрема, у випадку, коли особа не може досягнути прогнозованого результату внаслідок зміни юридичного регулювання у такі строки, що не є розумними та обґрунтованими.

    (абзаци другий – четвертий підпункту 2.2 пункту 2 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України (Перший сенат) у справі за конституційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю „МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРІ УКРАЇНА“ щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень абзаців двадцять четвертого, двадцять п’ятого, двадцять шостого розділу I Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні“ від 23 березня 2017 року № 1989–VIII від 5 червня 2019 року № 3-р(І)/2019 № 3-р(І)/2019

    Конституційний Суд України виходить з того, що принцип юридичної визначеності як складова конституційного принципу верховенства права є сукупністю вимог до організації та функціонування системи права, процесів правотворчості та правозастосування у спосіб, який забезпечував би стабільність юридичного становища індивіда. Зазначеного можна досягти лише шляхом законодавчого закріплення якісних, зрозумілих норм.

    (абзац третій підпункту 3.3 пункту 3 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України (Велика палата) у справі за конституційними поданнями Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та 65 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень пункту 5 частини першої статті 3, абзацу третього частини третьої статті 45 Закону України „Про запобігання корупції“, пункту 2 розділу II „Прикінцеві положення“ Закону України „Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей фінансового контролю окремих категорій посадових осіб“ від 6 червня 2019 року № 3-р/2019

    Враховуючи зміст статті 8 Конституції України та практику Конституційного Суду України, верховенство права слід розуміти, зокрема, як механізм забезпечення контролю над використанням влади державою та захисту людини від свавільних дій державної влади. Верховенство права як нормативний ідеал, до якого має прагнути кожна система права, і як універсальний та інтегральний принцип права необхідно розглядати, зокрема, в контексті таких основоположних його складових: принцип законності, принцип поділу державної влади, принцип народного суверенітету, принцип демократії, принцип юридичної визначеності, принцип справедливого суду. … Таким чином, верховенство права означає, що органи державної влади обмежені у своїх діях заздалегідь регламентованими та оголошеними правилами, які дають можливість передбачити заходи, що будуть застосовані в конкретних правовідносинах, і, відповідно, суб’єкт правозастосування може передбачати й планувати свої дії та розраховувати на очікуваний результат.

    (абзаци третій, четвертий, шостий пункту 4 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України (Велика палата) у справі за конституційним поданням 62 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України „Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів“ від 20 червня 2019 року № 6-р/2019

    Конституційний Суд України зазначає, що кожна особа влаштовує своє життя з усвідомленням того, що правове регулювання вимагає стабільності й органи державної влади не можуть свавільно вносити зміни, які порушують засадничі принципи права. Отже, очікування індивіда у зв’язку зі зміною законодавчого регулювання є правомірними, якщо вони є розумними та існує можливість заподіяння шкоди від порушення таких очікувань. Конституційний Суд України підкреслює, що під час правового регулювання суспільних відносин, пов’язаних зі здійсненням, зокрема, соціальної політики, у зв’язку з прийняттям нових законів або внесенням змін до чинних органи державної влади мають надавати особам можливість адаптуватися до нової правової ситуації, щоб їх законні очікування були захищені. Таким чином, законні очікування як складова принципу верховенства права є одним із основних критеріїв конституційної оцінки норм права.

    (абзаци шостий, сьомий підпункту 4.2 пункту 4 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України (Велика палата) у справі за конституційним поданням 62 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України „Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів“ від 20 червня 2019 року № 6-р/2019

    Вимогою верховенства права є дотримання принципу юридичної визначеності, що обумовлює однакове застосування норми права, недопущення можливостей для її довільного трактування. Юридична визначеність норми права є ключовою умовою забезпечення кожному ефективного судового захисту незалежним судом.

    (абзаци перший, другий підпункту 2.3 пункту 2 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України (Велика палата) у справі за конституційним поданням 55 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 375 Кримінального кодексу України від 11 червня 2020 року № 7-р/2020

    Складовим елементом загального принципу юридичної визначеності як вимоги верховенства права (правовладдя) також є принцип правомірних (легітимних) очікувань, який, за тлумаченням Венеційської Комісії, „виражає ідею, що органи публічної влади повинні додержуватися не лише приписів актів права, а й своїх обіцянок та пробуджених очікувань“ (спеціальне Дослідження Венеційської Комісії „Мірило правовладдя“, CDL-AD(2016)007, пункт ІІ.В.5.61).(речення перше підпункту 2.1.2 підпункту 2.1 пункту 2 мотивувальної частини)

    <…> виникнення у певної категорії громадян (конкретно – прокурорів) відчуття краху легітимних очікувань, що є несумісним з вимогою юридичної визначеності як складовим елементом принципу верховенства права (правовладдя). Конституційний Суд України звертає увагу на те, що недотримання законодавцем принципу юридичної визначеності як складового елемента принципу верховенства права (правовладдя) спричинило неоднакове застосування судами припису <…>.(речення шосте, сьоме підпункту 2.1.2 підпункту 2.1 пункту 2 мотивувальної частини)

    Рішення Конституційного Суду України (Другий сенат) у справі за конституційною скаргою громадянки України Левченко Ольги Миколаївни щодо відповідності Конституції України (конституційності) припису пункту 5 розділу ІІІ „Прикінцеві положення“ Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення“ від 2 березня 2015 року № 213–VIII від 18 червня 2020 року № 5-р(II)/2020

    Водночас доступність учасникам суспільних відносин акта права для ознайомлення не гарантує доступності його змісту, якщо припис такого акта викладений неякісно, зокрема нечітко або суперечливо.

    (абзац перший підпункту 4.2 пункту 4 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України (Другий сенат) від 21 липня 2021 року № 4-р(ІІ)/2021 у справі за конституційною скаргою Бівалькевича Богдана В’ячеславовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 8 розділу ХІ „Прикінцеві та перехідні положення“ Закону України „Про Національну поліцію“.

    З повагою, юрист та аспірант Я.О. Турчин (м. Гамбург, ФРН).

    Гончаренко Константин
    10%
    Гончаренко Константин год назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    наразі ще діє Постанова КМУ 44 , Постанова 502 , коли вступить у силу з 1 січня 24 року необхідно буде отримати роз ясненя з її застосування.

    Рекомендую звернутися обо до МОН , або до Уповноваженого з захисту учасників освітнього процесу.

    МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

    Проспект Берестейський, 10, м. Київ, 01135, Україна

    тел. (044) 481-32-21, факс (044) 481-47-96

    mon@mon.gov.ua

    https://eo.gov.ua/podaty-zvernennia/2020/06/21/

    З повагою, Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович
    10%
    Крикун Сергій Павлович год назад

    Юрист, г. Днепр, 31 год опыта

    Пост. КМУ №44/2022 " Про затвердження Порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії " (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/44-2022-%D0%BF...):

    "... 3. Установити, що період дії воєнного стану, а також наступні три місяці після його припинення або скасування, не враховуються під час обчислення строків, визначених Порядком присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії , затвердженим цією постановою...

    "ПОРЯДОК присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії"...

    10. Після завершення навчання за акредитованою освітньо-науковою програмою здобувач:...

    1) отримує академічну довідку про виконання освітньо-наукової програми, оформлену за формою, затвердженою МОН, і висновок наукового керівника (керівників);

    2) звертається до структурного підрозділу закладу, що реалізує відповідну освітньо-наукову програму та/або здійснює підготовку здобувача, з письмовою заявою щодо отримання висновку про наукову новизну, теоретичне та практичне значення результатів дисертації. До заяви додаються дисертація в друкованому та електронному вигляді, наукові публікації (або їх копії), в яких висвітлено наукові результати дисертації, академічна довідка про виконання освітньо-наукової програми та висновок наукового керівника (керівників).

    11. З метою надання висновку про наукову новизну, теоретичне та практичне значення результатів дисертації проводиться публічна презентація здобувачем наукових результатів дисертації та її обговорення на засіданні структурного підрозділу закладу, що реалізує відповідну освітньо-наукову програму та/або здійснює підготовку здобувача. Результати обговорення та проведення презентації відображаються у висновку про наукову новизну, теоретичне та практичне значення результатів дисертації, який підписується головуючим на засіданні структурного підрозділу закладу.

    13. За умови отримання позитивного висновку про наукову новизну, теоретичне та практичне значення результатів дисертації здобувач має право звернутися до вченої ради закладу, в якому він виконав освітньо-наукову програму, з письмовою заявою про утворення разової ради. (абз.перший - прим.авт.)...".

    Пост. КМУ №602/2023 " Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань підготовки та атестації здобувачів наукових ступенів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/502-2023-%D0%B...):...

    2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім підпункту 2 пункту 1, пункту 3 змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності з 1 січня 2024 року...

    3. У Порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії , затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2022 р. № 44, (Офіційний вісник України, 2022 р., № 11, ст. 586):

    1) пункти 10-12 виключити;

    2) у пункті 13:

    абзац перший викласти в такій редакції:

    “13. За наявності позитивного висновку про наукову новизну, теоретичне та практичне значення результатів дисертації здобувач звертається до вченої ради закладу, в якому він виконав освітньо-наукову програму, з письмовою заявою про утворення разової ради не пізніше ніж протягом двох тижнів з дня отримання зазначеного висновку.”;..".

    ---

    Доброго дня, пане Олексію! Як казав Шерлок Холмс: "Це елементарно, Ватсон!". Мають місце різні і самостійні юридичні факти, врегулювання різних, самостійних відносин. Пост. КМУ №44/2022 на час воєнного стану та 3 місяців після його припинення або скасування не враховуються, відтерміновуються строки, визначені Порядком присудження ступеня доктора філософії. Пост. КМУ №602/2023 внесені зміни до цього Порядку, які набирають чинності з 01.01.2024р. Тобто, з набранням чинності цих змін (до п.13 Порядку), після 01.01.2024р. на них все одно поширються дія пост.КМУ №44/2022 - неврахування, зупинення строку у два тижні, передбаченого цим п.13 Порядку. Також звертає на себе увагу скасування, припинення дії з 01.01.2024р. п.п.10-12 Порядку.

    • Олексій Клиент год назад

      дякую, тобто навіть після 01.01.24 грубо кажучи можна не звертати уваги на цей пункт про 9 місяців до завершення нормативного терміну навчання аж до закінчення воєнного стану, правильно?

      • Крикун Сергій  Павлович
        Крикун Сергій Павлович год назад

        Юрист, г. Днепр, 31 год опыта

        Олексію, у змінах до Порядку я не бачив умови щодо 9 місяців, не знайшов цієї умови і в чинному Порядку - не розумію, про що йде мова. Але у будь-якому випадку, чи то в чинній редакції, чи то в редакції після 01.01.2024р. до Порядку застосовується норма п.3 пост.КМУ №44/2022 про відтермінування строків на час воєнного стану та 3 місяців після нього.

        • Олексій Клиент год назад

          дякую. це пост. 502, розділ "Підготовка здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії в аспірантурі (ад’юнктурі)", п.25

          • Крикун Сергій  Павлович
            Крикун Сергій Павлович год назад

            Юрист, г. Днепр, 31 год опыта

            Це ці п.10-12 Порядку присудження..., які вилучені з 01.01.2024р. та перекочували у Порядок підготовки..


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 19 0 23 нояб. 2024
Официальный блог Юристы.UA 0 0 19 нояб. 2024