Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Административное право, 14 ноября 2023, вопрос №96744 240₴

зняття автомобіля з військового обліку та реєстрація на нового власника

Ситуація склалася наступним чином:
я (фізична особа) придбав транспортний засіб (автомобіль) з аукціону конфіскованого майна ДП “СЕТАМ”.
Транспортний засіб належав юридичній особи (по техпаспорту власник - юридична особа)

поїхав з техпаспортом в СЦ переоформлювати автомобіль на себе.

В АКТі приватного виконавця чорним по білому написано, що цей акт є документом, що підтверджує виникнення в мене права власності на придбане з електронних торгів майно (транспортний засіб у цьому випадку) для подальшого переоформления (державної реєстрацiї на своє iм'я).

СЦ відмовляється знімати з реєстрації автомобіль посилаючись на відсутність довідки “про зняття з обліку транспортного засобу” від ТЦК та СП.

ТЦК та СП за місцем мого фактичного проживання від цього питання “відхрестився” ніби не хоче брати на себе відповідальність.
Далі я звернувся до ТЦК та СП за місцем реєстрації юридичної особи, якій належав ТЗ, з думкою, що вони точно все видадуть. Знайшов навіть відповідальну за ці питання людину. Але там все знов звертають на юридичну особу. Кажуть хай від тої фірми йдуть люди…роблять запити…отримують довідки і т .ін.

Приватний виконавець, на якого покладено обов'язок організовувати такого роду торги теж "нульовий" і розводить руками. Бідолаха не може особисто звернутися до ТЦК та СП для вирішення питання, а відправляє туди якогось "рішала" який в кінцевому результаті так нічого і не порішав.
Тож, хотілось би по можливості його теж якось провчити.
Хоча би в плані компенсації моїх майбутніх витрат на юридичний супровід питання, яке мав би вирішувати виконавець.
Сподіваюся отримати кваліфіковану консультацію тут (на сайті) щодо моїх подальших дій.
Розглядаю також можливість залучити юриста для вирішення питання “під ключ”.
Всім мирного неба!
СЛАВА УКРАЇНІ

Ответы юристов (13)

    Корнійчук Євген Іванович
    12.5%

    Доброго дня, мав досвід у вирішенні даного питання. Ви повинні звернутися до тцк за місцем реєстрації (вашого місця проживання) з даним актом та поставити на військовий облік даний транспортний засіб , про це отримати відповідний документ з яким треба звертатися у сервісний центр.

    Правозахисник Корнійчук Євген Іванович, маю всі необхідні знання та навички для вирішення питань будь якої складності.

    • Андрій Клиент 5 месяцев назад

      А вони не хочуть ставити його на облік.

      Кажуть, що це має зробити уповноважена особа від власника по тех паспорту (юр. особа).Вони там на АКТ приватного виконавця взагалі не зважають

    Корнійчук Євген Іванович

    Звертайтесь до всіх у письмовому вигляді, і отримуйте письмові відповіді.

    Також рекомендую написати заяву про видачу довідки про зняття транспортного засобу у Тцк де він перебуває на обліку.

    https://www.kmu.gov.ua/npas/243093422

    Турчин Ярослав Александрович
    12.5%

    Вітаю Вас, пане Андрій! Нажаль є така проблема з автотранспортом, який належав юридичним особам!

    Як багато хто для себе з"ясовує, військовий обов"язок є не лише у чоловіків з 18 до 60 років в Україні, а й у транспортних засобів )))

    Що рекомендую зробити у Вашому випадку.

    По-перше зрозуміти в якому ТСЦ МВС перебував на обліку транспортний засіб, який Вам пощастило (або не дуже) набути у власність. Це можна зробити за наявними номерними знаками. В інтернеті є багато сервісів для цього.

    Особисто я рекомендую клієнтам цей сайт... https://baza-gai.com.ua/nomer/BI2331CE

    По-друге. Визначившись з ТСЦ МВС - подати туди письмовий запит щодо повідомлення в якому органі військового управління за даними обліково-реєстраційної справи перебуває набутий Вами у власність транспортний засіб. Якщо така довідка подавалася попереднім власником. Якщо Вам нададуть відповідь, що авто було зареєстроване і постановлене на облік в ті далекі радісні часи, коли нікому не морочили голову "повинностями", "обов"язками" та візитами до військкоматів / ТЦК, то Ви можете ставити авто на реєстраційний облік в ТСЦ МВС НАНОВО, підклавши під заяву до ТСЦ МВС за місцем перереєстрації - відповідний лист-відповідь ТСЦ МВС. Якщо авто не ставилось на військовий облік, то неможливо його з такого обліку зняти.

    По-третє. Якщо авто дійсно ставили на військовий облік у ТСЦ за місцезнаходженням його попереднього власника, то слід звернутися із письмовою заявою про зняття авто з військового обліку у зв"язку з набуттям права власності на нього фізичною особою. Вам мають надати письмову відповідь на Ваше звернення. Якщо відмовлять - то залежно від причини є два шляхи:

    • звернення до суду з позовом про визнання права власності на авто, оскільки його фактично заперечуватиме ТЦК та ТСЦ МВС...
    • оскарження в адміністративному суді протиправних дій ТЦК щодо відмови у знятті з обліку авто.

    Нажаль без вирішення питання з військовим обліком, ТСЦ МВС (колишнє МРЕВ ДАІ) має формальне право відмовити Вам у реєстрації авто.

    Із гарних новин, якщо у Вас на руках реєстраційне свідоцтво транспортного засобу - Ви можете пересуватися на авто незалежно від його реєстрації.

    В іншому питання складне і в більшості своїй залежить від особистого фактору конкретних клерків у кабінетах, а не закону.

    Наостанок. Транспортні засоби, які належать фізичним особам - НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ ПОСТАНОВЛЕННЮ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК.

    З повагою, юрист Ярослав Турчин (місто Гамбург, Німеччина)

    Гіммельфарб Станіслав  Олегович
    12.5%

    Доброго дня.

    Вимоги СЦ неправомірні.

    Відповідно до п. 8 Правил державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок,

    Реєстрація транспортних засобів здійснюється на підставі заяви власника, поданої особисто, і документів, що посвідчують його особу, правомірність придбання транспортного засобу, оцінку його вартості, яка провадиться спеціалістом, що пройшов необхідну підготовку у порядку, встановленому МВС, Мін'юстом, Держпромполітики, Держмитслужбою та Фондом державного майна і має відповідні документи, відповідність конструкції транспортного засобу встановленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не приймаються до реєстрації транспортні засоби, зібрані (складені) з вузлів та агрегатів серійних транспортних засобів без дотримання вимог Закону України "Про дорожній рух".

    Відповідно до п. 3.1 Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них,

    Реєстрація ТЗ здійснюється на підставі заяви власника, документа, що посвідчує його особу, правомірність придбання ТЗ, відповідність конструкції ТЗ встановленим вимогам безпеки дорожнього руху.

    Надання інших документів чинним законодавством не передбачено.

    Необхідно отримати письмову відмову від СЦ

    Андрій Клиент 5 месяцев назад

    Євгене, добрий день.Дякую за зворотній зв'язок.

    Скажіть ,будь ласка, які правові підстави звернення до ТЦК з таким проханням саме від фізичної особи?

    Хіба потрібна така процедура для транспортних засобів фізичних осіб ?

    • Корнійчук Євген Іванович

      1.Підстави звернення це ЗУ "про звернення громадян" ви маєте право звертатися у будь який державний орган

      https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...

      2. Якщо ви ФОП, якщо просто фіз особа тоді не треба.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    12.5%

    Доброго дня, Андрію!

    Відповідно до Постанови КМУ "Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів":

    "8. Державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність, для юридичних осіб - організаційно-розпорядчий документ про проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів та видана юридичною особою довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України "Про дорожній рух")".

    Більш детально з процедурою та переліком документів для реєстрації (перереєстрації) авто можливо ознайомитись за посиланням:

    https://guide.diia.gov.ua/view/reiestratsiia-perer...

    Раджу Вам отримати письмову відмову від сервісного центру.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Андрій Клиент 5 месяцев назад

      Вітаю, Юрію.Дякую за вашу відповідь!Для того, щоб отримати письмову відмову СЦ потрібно надсилати на поштову адресу СЦ листа Укрпоштою?Чи можливо це зробити на місці одразу приїхавши із заявою та зареєструвавши її безпосередньо в СЦ?

      • Айвазян Юрий Климентьевич
        10%

        Можете зробити на місці. При тому, на другому Вашому екземплярі листа працівник СЦ повинен поставити відмітку про дату отримання з власним підписом та по можливості вхідним номером. В той самий час листа і Укрпоштою, але замовним листом з описом вкладення.

    Гончаренко Константин
    25%

    Доброго дня!

    згідно пункту 7 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 року № 1388:

    Власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники (далі - власники) зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Строк державної реєстрації продовжується у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. У разі припинення або скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях власники зобов’язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом дев’яноста днів.

    Тому Ви можете вільно пересуватись на авто поки діє в воєнний стан, а потім зареструвати авто протягом 90 днів після припинення воєнного стану.

    Але, щоб до Вас виникало менше питань з боку поліції краще зареєструвати авто.

    ---

    Підстава для відмови у наданні послуги

    подання до суб’єкта надання адміністративної послуги неповного пакета документів;

    невідповідність ідентифікаційних номерів складових частин транспортного засобу із зазначеними в поданих документах;

    у результаті перевірки за Єдиним державним реєстром транспортних засобів, автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, банком даних Генерального секретаріату Інтерполу, Державним реєстром обтяжень рухомого майна, Єдиним реєстром боржників установлено наявність відомостей про арешт, розшук, заборону на зняття з обліку та/або перереєстрацію транспортного засобу, або про особу в Єдиному реєстрі боржників.

    згідно Постанови Кабінету міністрів України від 7 вересня 1998 року № 1388 "Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів"

    Інших підстав не передбачено.

    У тех паспорті авто мають бути вказані всі характеристики ТС, які необхідні для реєстрації

    ---

    Способи оскарження рішень, дій та бездіяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування

    Нерідко унаслідок рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади та місцевого самоврядування порушуються права та охоронювані законом інтереси громадян, підприємств та організацій. Одним із способів відновлення порушених таким чином прав є оскарження неправомірних рішень, дій чи бездіяльності органів, що мають владні повноваження:

    • у досудовому порядку шляхом звернення до:
    • вищестоящого в порядку відомчої підлеглості органу;
    • вищестоящої посадової чи службової особи;
    • у судовому порядку.

    Куди подавати скаргу?

    Скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням - безпосередньо до суду (ст. 16 Закону України «Про звернення громадян»).

    Зверніть увагу! Скарги Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни розглядаються першими керівниками державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій особисто.

    Скарги на рішення загальних зборів членів колективних сільськогосподарських підприємств, акціонерних товариств, юридичних осіб, створених на основі колективної власності, а також на рішення вищих державних органів вирішуються в судовому порядку. Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.

    Як подавати?

    Громадянин може подати скаргу особисто або через уповноважену на це іншу особу. Скарга в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб подається їх законними представниками. Скарга в інтересах громадянина за його уповноваженням, оформленим у встановленому законом порядку, може бути подана іншою особою, трудовим колективом або організацією, яка здійснює правозахисну діяльність. До скарги додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, які після її розгляду повертаються громадянину. Особливості розгляду скарг громадян на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів речових прав на нерухоме майно визначаються Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". Особливості розгляду скарг громадян на реєстраційні дії, відмову в державній реєстрації, бездіяльність державного реєстратора визначаються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

    Строки оскарження

    Стаття 17 Закон України "Про звернення громадян" визначає строки оскарження: скарга на рішення, що оскаржувалось, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються.

    Пропущений з поважної причини термін може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу.

    Рішення вищого державного органу, який розглядав скаргу, в разі незгоди з ним громадянина може бути оскаржено до суду в термін, передбачений законодавством України.

    Права громадян

    Стаття 18 Закон України "Про звернення громадян" визначає , що громадянин , який звернувся із скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб має право:

    • особисто викласти аргументи особі, що перевіряла скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяві;
    • знайомитися з матеріалами перевірки;
    • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає скаргу;
    • бути присутнім при розгляді скарги;
    • користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
    • одержати письмову відповідь про результати розгляду скарги;
    • висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду скарги;
    • вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.

    Обов'язки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг визначені статтею 19 Закон України "Про звернення громадян"

    Органи державної влади і місцевого самоврядування їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані:

    • об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти скарги;
    • у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді скарги скласти про це мотивовану постанову;
    • на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його скаргу;
    • скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням;
    • забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з скаргою рішень;
    • письмово повідомляти громадянина про результати перевірки скарги і суть прийнятого рішення;
    • вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об'єднання громадян за місцем проживання громадянина;
    • у разі визнання скарги необгрунтованою роз'яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;
    • не допускати безпідставної передачі розгляду скарг іншим органам;
    • особисто організовувати та перевіряти стан розгляду скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

    У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань.

    Строки розгляду скарги передбачений статею 20 Закон України "Про звернення громадян"

    Скарги розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у скарзі питання неможливо, керівник відповідного органу, або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала скаргу. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого вище терміну.Зверніть увагу! Скарги громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

    Оскарження рішення, дії та бездіяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в судовому порядку

    Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Порядок звернення до суду регламентований процесуальним законодавством, зокрема Кодексом адміністративного судочинства України (надалі – КАС). Так, стаття 2 КАС визначає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб’єктів владних повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження (Провадження в адміністративній справі).

    З повагою, Костянтин Гончаренко

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Відмова сервісного центру МВС неправомірна тому її потрібно оскаржувати. У Вас немає обов'язку подавати довідку з ТЦК. Крім того саме керівник підприємства порушив законодавство, адже саме він повинен був повідомити ТЦК про авто, яке було продане на аукціоні.

    Згідно пункту 11 Положення про військово-транспортний обов'язок для державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів у територіальних органах з надання сервісних послуг МВС (крім транспортних засобів, власниками яких є громадяни), крім документів, необхідних для реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку, представником підприємства, установи чи організації, транспортні засоби яких підлягають реєстрації (перереєстрації), зняттю з обліку, подається довідка, форма якої визначається Міноборони, з відміткою керівника територіального центру комплектування та соціальної підтримки про постановку транспортного засобу на військовий облік або зняття з такого обліку.

    Згідно пункту 16 Положення. Керівники підприємств, установ та організацій, транспортні засоби і техніка яких призначені для задоволення потреб військових формувань на особливий період, у разі зміни найменування підприємства, установи та організації або форми власності, відправки транспортних засобів і техніки в інші регіони або за межі території України на тривалий час, передачі права власності на транспортні засоби і техніку іншим юридичним особам або громадянам, в довгострокову оренду (лізинг), а також якщо транспортний засіб або техніка є предметом застави як виконання зобов’язання за договорами про надання кредиту та гарантії перед банківською установою, та в інших випадках, коли унеможливлюється передача транспортних засобів і техніки військовим формуванням, зобов’язані у семиденний строк повідомити про це територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, на військовому обліку яких перебувають транспортні засоби і техніка.

    Згідно пункту 8 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів

    Державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, а також правомірність придбання, отримання транспортних засобів.

    Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені в установленому порядку є акт про проведений електронний аукціон або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем.

    Згідно пункту 18 розділу VI Порядку реалізації арештованого майна Акт про проведений аукціон за фіксованою ціною є підставою для отримання майна у зберігача. Зазначений акт підтверджує виникнення права власності у особи, що придбала рухоме майно.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю успіхів!

    Адвокат Евгений Александрович
    15%

    Доброго вечора, Андрій!

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про правовий режим воєнного стану

    (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 28, ст.250):

    Про правовий режим воєнного... | від 12.05.2015 № 389-VIII (rada.gov.ua)

    З 24 лютого 2022 року, відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану", в Україні введено режим воєнного стану!

    Строк державної реєстрації продовжується у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. У разі припинення або скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях власники зобов’язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом 90 днів.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА

    від 7 вересня 1998 р. № 1388Київ

    Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів:

    Про затвердження Порядку держав... | від 07.09.1998 № 1388 (rada.gov.ua)

    ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 7 вересня 1998 р. № 1388(у редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 23 грудня 2009 р. № 1371)

    ПОРЯДОКдержавної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів

    На території України встановлена єдина процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків (пункт 1 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388 (далі - Порядок).

    Для державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортного засобу необхідно звернутися до:

    • сервісних центрів Міністерства внутрішніх справ України (МВС);
    • мобільного територіального сервісного центру МВС (спеціально облаштованого транспортного засобу) за окремим графіком роботи (крім транспортних засобів, визначених абзацом другим пункту 12 Порядку*);
    • суб’єктів господарювання, які стоять на обліку в Головному сервісному центрі МВС та здійснюють продаж нових транспортних засобів (крім транспортних засобів, визначених абзацом другим пункту 12 Порядку*);
    • центри надання адміністративних послуг (крім транспортних засобів, визначених абзацом другим пункту 12 Порядку*);
    • центрами МВС через державне підприємство, що належить до сфери управління ДМС, на підставі узгоджених між ними рішень у порядку, установленому МВС (крім транспортних засобів, що були в експлуатації за кордоном).

    Організація роботи, пов'язаної з реєстрацією (перереєстрацією), зняттям з обліку транспортних засобів, оформленням та видачею реєстраційних документів і номерних знаків, здійснюється за місцем звернення власника або його уповноваженої особи незалежно від задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) на території України фізичної особи чи місцезнаходження юридичної особи в порядку, визначеному МВС.

    При цьому в реєстраційних документах зазначається задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) на території України фізичної особи (для внутрішньо переміщених осіб - місце проживання на підставі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, у якій зазначено фактичне місце проживання, або її відображення в електронній формі засобами Порталу Дія чи витягу з реєстру територіальної громади про задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) або його відображення в електронній формі засобами Порталу Дія) або місце реєстрації юридичної особи, за якою реєструється транспортний засіб (пункт 24 Порядку).

    Транспортні засоби, що належать декільком фізичним або юридичним особам (співвласникам), за їх письмовою заявою реєструються за однією з таких осіб. У разі відсутності одного із співвласників державна реєстрація транспортних засобів проводиться на підставі його письмової заяви, справжність підпису якого засвідчується нотаріально (пункт 6 Порядку).

    Транспортні засоби, що належать фізичним особам - підприємцям, реєструються за ними як за фізичними особами.

    Перелік необхідних документів:
    • заява - подана особисто або уповноваженим представником;
    • реєстраційний номер облікової картки платника податків;
    • документ, що посвідчує особу та/або підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність; для юридичних осіб - організаційно-розпорядчий документ про проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів та видана юридичною особою довіреність);
    • документ, що підтверджує правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення транспортного засобу;
    • документ щодо відповідності конструкції транспортного засобу установленим вимогам безпеки дорожнього руху;
    • свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт);
    • документ, де зазначена вартість транспортного засобу (для первинної реєстрації транспортного засобу);
    • реєстраційний або прирівняний до нього документ, що підтверджує реєстрацію транспортного засобу у відповідних органах іншої держави (для реєстрації транспортного засобу, який перебував в експлуатації за межами України і був зареєстрований у відповідних органах іншої держави);
    • документ, що підтверджує реєстрацію транспортного засобу за межами України (крім транспортних засобів, що належать дипломатичним представництвам та консульським установам, представництвам міжнародних організацій в Україні, їх персоналу та членам сімей персоналу, акредитованих в установленому порядку в МЗС, а також міжурядовим організаціям та їх співробітникам, які не є резидентами України), (для реєстрація тимчасово ввезеного на митну територію України транспортного засобу);
    • платіжні документи (квитанції), які засвідчують оплату адміністративної послуги (пункт 8 Порядку).

    Слід зауважити, що документ щодо відповідності конструкції транспортного засобу установленим вимогам безпеки дорожнього руху, так званий сертифікат відповідності, згідно з підпунктом 3 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 09 червня 2011 року № 738 "Деякі питання сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання" видається:

    • виробником або його уповноваженим представником - резидентом України на кожний транспортний засіб, тип якого відповідає вимогам єдиних технічних приписів, що підтверджується сертифікатом типу транспортного засобу;
    • уповноваженими органами або визначеними Міністерством інфраструктури органами із сертифікації, акредитованими відповідно до законодавства, на кожний новий транспортний засіб, який відповідає вимогам єдиних технічних приписів, але відповідність типу якого не підтверджена сертифікатом типу транспортного засобу, а також на той, що був у користуванні.

    Документами, що підтверджують правомірність отримання транспортного засобу, можуть бути:

    1. договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках;
    2. укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС/центрах надання адміністративних послуг у присутності адміністраторів таких органів/центрів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;
    3. договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений між покупцем та суб’єктом господарювання, який є власником зареєстрованого за ним транспортного засобу і здійснює оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, підписаний уповноваженою особою такого суб’єкта господарювання та скріплений печаткою (у разі наявності);
    4. укладені та оформлені в центрах надання адміністративних послуг у присутності адміністраторів таких центрів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;
    5. нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;
    6. договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб’єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб’єктів уповноваженою особою;
    7. договір комісії між власником транспортного засобу і суб’єктом господарювання, який за таким договором є комісіонером, та договір купівлі-продажу транспортного засобу, за яким продавцем є такий суб’єкт господарювання, які підписані від імені суб’єкта господарювання уповноваженою особою, - у разі продажу транспортних засобів суб’єктами господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами на підставі договору комісії, укладеного з власником транспортного засобу;
    8. свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати;
    9. рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів чи особами, уповноваженими управляти таким майном;
    10. рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність;
    11. копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин;
    12. довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску;
    13. акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу, щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача;
    14. митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане митним органом посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;
    15. договір фінансового лізингу та договір купівлі-продажу предмета лізингу;
    16. акт про проведений електронний аукціон або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем;
    17. рішення про безоплатну передачу конфіскованого майна, винесене комісією, утвореною відповідно до пункту 11 Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 року № 985;
    18. акт про придбання майна на аукціоні з продажу майна боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність);
    19. договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений за результатами прилюдних торгів (аукціону) або електронних торгів, за яким продавцем виступає Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, або акт про реалізацію активів на електронних торгах, виданий Національним агентством з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів;
    20. акт про придбання товару на електронному аукціоні, виданий митним органом у разі продажу транспортних засобів у випадках, передбачених статтею 243 Митного кодексу України;
    21. договір купівлі-продажу, оформлений в електронній формі засобами електронного кабінету водія або Порталу Дія.
    22. документи, що підтверджують придбання транспортного засобу для необхідності використання його під час проведення оперативно-розшукових, контррозвідувальних, розвідувальних заходів та негласних слідчих (розшукових) дій відповідно до законодавства (крім транспортних засобів, не зареєстрованих у сервісних центрах МВС);

    На зареєстровані в уповноважених органах МВС транспортні засоби видаються:

    1. свідоцтво про реєстрацію;
    2. два номерні знаки (крім тимчасово ввезених на митну територію України транспортних засобів особистого користування) – на автотранспорт: один номерний знак – на мототранспорт, мопед, причіп та напівпричіп; дозволи на встановлення на транспортних засобах спеціальних світлових і (або) звукових сигнальних пристроїв.

    У свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу ідентифікаційний номер двигуна не зазначається. Вивезення (пересилання) за межі України номерних знаків, виданих на території України, окремо від транспортних засобів не дозволяється.

    Свідоцтво про реєстрацію (технічний паспорт), технічний талон та номерні знаки старого зразка діють до їх заміни на нові.

    Підстави для відмови у наданні послуги:
    • подання до суб’єкта надання адміністративної послуги неповного пакета документів;
    • невідповідність ідентифікаційних номерів складових частин транспортного засобу із зазначеними в поданих документах;
    • в результаті перевірки за Єдиним державним реєстром МВС та автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби встановлено, що транспортний засіб перебуває в розшуку або під арештом;
    • у разі звернення особи, яка внесена до Єдиного реєстру боржників, для здійснення перереєстрації, зняття з обліку транспортного засобу з метою його відчуження (частина п'ята статті 34 Закону України "Про дорожній рух").

    В окремих випадках наявність обтяжень відносно транспортного засобу в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна та відсутність або наявність відповідної інформації про фізичну особу в Єдиному державному демографічному реєстру, Єдиному реєстрі боржників.

    Зняття з обліку транспортного засобу

    Зняття з обліку транспортних засобів (крім вибракування транспортного засобу в цілому) проводиться в сервісному центрі МВС або в центрі надання адміністративних послуг на підставі заяви власника, документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України чи спеціальний статус особи, виконавчого напису нотаріуса, постанови державного або приватного виконавця чи рішення суду та за умови проведення експертного дослідження фахівцями, які проводять експертне дослідження транспортних засобів та реєстраційних документів і внесення відповідних відомостей, що містяться у висновку експертного дослідження, до Єдиного державного реєстру транспортних засобів з урахуванням вимог пункту 15 цього Порядку(пункт 40 Порядку).

    Вибракувані транспортні засоби підприємств знімаються з обліку на підставі затверджених актів, а громадян - за заявами їх власників.

    Зняття з обліку в таких випадках проводиться без огляду транспортних засобів. Номерні знаки і реєстраційні документи здаються до сервісних центрів МВС.

    Забороняється перереєстрація на нового власника та зняття з обліку транспортних засобів, які перебувають в розшуку або щодо яких у Єдиному державному реєстрі транспортних засобів є відомості про накладення арешту або заборону на зняття з обліку та/або перереєстрацію на підставі судового рішення чи постанови державного або приватного виконавця.

    Всього доброго.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України