Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Уголовное право, 04 декабря 2023, вопрос №98167

Робота з дипломом бакалавра в прокуратурах України - чи можливо це?

Всіх вітаю, майбутні колеги! Вже навесні отримаю диплом бакалавра (як я сподіваюсь) за спеціальністю 081-"Право", та цікавить можливе працевлаштування до прокуратури, щоб отримувати юридичний стаж. В Законі України "Про прокуратуру" є перелік вимог до посад прокурора, де потрібен і стаж, і диплом магістра. Але вимог до посади слідчого там я не знайшов. Чи слідчий в прокуратурі теж має мати диплом магістра?

В Законі України "Про Національну поліцію" є така посада, як помічник слідчого, але вона не є офіцерською та там не є обов'язковою вимогою наявність диплому бакалавра.

Тому в мене виникло питання: на що я можу розраховувати в прокуратурах з дипломом бакалавра-юриста?

Ответы юристов (3)

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня!

    Стаття 27 Закону України «Про прокуратуру» містить такі вимоги до кандидатів на посаду прокурора:

    Прокурором місцевої прокуратури може бути призначений громадянин України, який має вищу юридичну освіту, стаж роботи в галузі права не менше двох років та володіє державною мовою.

    Для цілей цього Закону:

    1) вищою юридичною освітою є освіта, здобута в Україні (або на території колишнього СРСР до 1 грудня 1991 року) за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра, а також вища юридична освіта за відповідним освітньо-кваліфікаційним рівнем, здобута в іноземних державах та визнана в Україні в установленому законом порядку;

    2) стажем роботи в галузі права є стаж роботи особи за спеціальністю після здобуття нею вищої юридичної освіти за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра.

    Прокурором регіональної прокуратури може бути призначений громадянин України, який має стаж роботи на посаді прокурора не менше трьох років.

    Прокурором Генеральної прокуратури України може бути призначений громадянин України, який має стаж роботи на посаді прокурора не менше п’яти років.

    Військовими прокурорами призначаються громадяни з числа офіцерів, які проходять військову службу або перебувають у запасі і мають вищу юридичну освіту, за умови укладення ними контракту про проходження служби осіб офіцерського складу у військовій прокуратурі.

    Посади військових прокурорів та відповідні їм військові звання включаються в переліки військових посад.

    Військові звання офіцерського складу військової прокуратури відповідають класним чинам працівників прокуратури. При звільненні офіцерів військової прокуратури (до полковника включно) з військової служби і призначенні на посади прокурорів в територіальні чи спеціалізовані прокуратури їм присвоюються відповідні їх військовим званням класні чини, а при прийнятті на військову службу у військову прокуратуру прокурорів, які мають класні чини (до старшого радника юстиції включно), їм присвоюються відповідні військові звання згідно із законодавством.

    В окремих випадках за наказом Генерального прокурора України на посади прокурорів та слідчих військової прокуратури можуть бути призначені особи, які не є військовослужбовцями і не перебувають у запасі та відповідають вимогам ч. 1 та 5 ст. 27 ЗУ «Про прокуратуру».

    На посаду прокурора не може бути призначена особа, яка:

    1) визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною;

    2) має захворювання, що перешкоджає виконанню обов’язків прокурора;

    3) має незняту чи непогашену судимість або на яку накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Александрович

    Вітаю Вас, шановний Алекс! В прокуратурах Ви можете розраховувати ні на що. Адже в Україні існує не передбачений Конституцією орган - ОГПУ (Офіс Генерального прокурора України) та підпорядковані йому структурні підрозділи (прокуратури), які не мають посад слідчих з 2021 року.

    Нажаль, після ряду реформ у прокуратури відібрано як функцїї з загального нагляду, так і функції слідства, а залишено лише процесуальний нагляд за слідством та підтримка державного обвинувачення.

    Тому, в прокуратурі наразі НЕМАЄ посад слідчих...

    Як наслідок радянську модель прокуратури знищили, а американську не побудували і ніколи не побудують.

    Відповідно до пункту 17 частини першої статті 3 Кримінального процесуального кодексу України слідчийслужбова особа органу Національної поліції, органу безпеки, органу Державного бюро розслідувань, органу Бюро економічної безпеки України, Головного підрозділу детективів, підрозділу детективів, відділу детективів, підрозділу внутрішнього контролю Національного антикорупційного бюро України, уповноважена в межах компетенції, передбаченої цим Кодексом, здійснювати досудове розслідування кримінальних правопорушень.

    Згідно з пунктом 1 розділу VI Положення про слідчі підрозділи Національної поліції України, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.07.2017 № 570 "Про організацію діяльності органів досудового розслідування Національної поліції України", слідчий - службова особа органу Національної поліції України, уповноважена в межах компетенції, передбаченої КПК України, здійснювати досудове розслідування кримінальних правопорушень.

    Особливості статусу слідчого визначаються тим, що він, з одного боку, виступає посадовою особою відповідного правоохоронного органу, де є слідчі підрозділи, а з другого - учасником кримінального провадження, тобто процесуальною фігурою. Відповідно в організаційному розумінні статус слідчого може розглядатися як сукупність прав та обов'язків, а також вимог до слідчого як державного службовця, специфіка яких визначається законами України.

    До кінця 2020 року прокурори органів прокуратур мали завершити свою діяльність по розпочатим до створення ДБР кримінальним провадженням.

    Нажаль, як це часто буває, Верховна Рада України не сподобилася прийняти закон, який би регулював статус слідчих.

    Водночас, кваліфікаційні вимоги конкурсів на посади слідчих Нацполіції України часто передбачають доступ до професії осіб з освітою бакалавра, спеціаліста, магістра.

    Але, Ви маєте враховувати, що у разі вибору між Вами та особою з дипломом спеціаліста / магістра, оберуть не Вас.

    В той же час, рекомендував би завчасно отримати сертифікат про вільне володіння державною мовою.

    Натомість вимоги до посад слідчого Державного бюро розслідувань передбачають вимогу до наявності вищої юридичної освіти рівня спеціаліст або магістр у слідчого.

    ОТЖЕ, теоретично Ви можете претендувати лише на посаду слідчого органів поліції, і то за жорсткої нестачі кадрів з вищою юридичною освітою рівня спеціаліст або магістр на ці посади. Як правило з рівнем бакалавра права працевлаштовуються у яких-небудь службах Пробації, на цивільну державну службу (посади категорії "В"), в оперативні підрозділи Нацполіції тощо.

    В будь-якому разі, страховий стаж, здобутий Вами до отримання ступеня магістра - не буде враховано ні на адвоката, ні на нотаріуса, ні на суддю, ні на інші посади за конкурсом, доступ до яких вимагає наявності вищої юридичної освіти.

    Вибачте за невтішні новини.

    З повагою, юрист Ярослав Турчин

    • Alex Клиент 4 месяца назад

      Коли розумієш, що витратив багато років життя та чимало грошей на вітер, то новини дійсно не дуже мотивуючі. А я навіть три курси був претендентом на диплом з відзнакою в своїй групі. Потрібно було раніше підіймати питання щодо працевлаштування після випуску... За відповідь дуже дякую, вона вичерпна та змістовна.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України