Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Автомобильное право, 22 декабря 2023, вопрос №99160 550₴

Не остановился по требованию полицейского 122 ч2

Ехал по автобусной полосе, спереди стояла машина на аварийке я перестраиваюсь в полосу слева, и в последний момент из-за машины выходит полицейский вытягивает палку (полицейская машина стояла за той что была на аварийке). Я был на большой скорости и палку вытянули в последний момент, почему то инстинктивно решил не останавливаться. В итоге через мин 5 меня остановила другая полицейская машина и выписали протокол по 122 ч2 и штраф за автобусную полосу. Полиции сказал что я не увидел то что меня останавливали. Могут ли за это лишить прав? У меня помимо этого много штрафов, полиция удивляется когда смотрят. Что говорить в суде?

Ответы юристов (7)

    Турчин Ярослав Александрович
    21.8%

    ЗДРАВСТВУЙТЕ, ДЕНИС!

    То что других штрафов многовастенько - это конечно плоховастенько.

    Видео у полицаев есть о Вашем правонарушении?!

    Нет?! - На нет и суда нет.

    По ст. 122-2 КУпАП действительно предусмотрено лишение прав. Вам копию протокола на месте выдали? Желательно иметь его на руках, чтоб не было потом внезапно возникших свидетелей, очевидцев, видео других нарушений по которым нельзя определить авто, № водителя. Всякого навидался от новой полиции.

    Если у полиции нет доказательств Вашего нарушения - дело закроют. Но суд сам Ваши права не защитит. Надо давать письменные пояснения. Желательно прийти на суд вместе с адвокатом.

    Согласно ст. 268 КУпАП лицо, которое привлекается к админ.ответственности имеет право знакомиться с материалами дела, давать пояснения, подавать доказательства, заявлять ходатайства, пользоваться юридической помощью адвоката, иного специалиста в сфере права, который по закону имеет право на предоставление правовой помощи.

    Если с момента составления протокола прошло уже 3 месяца и более - Вы имеете право вернуть своё водительское удостоверение, а дело подлежит закрытию.

    Как правило кроме отсутствия доказательств по делу, следует обратить внимание суда на следующее.

    Згідно ч. 1ст. 256 КУпАПу протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

    Так,стаття 122-2 КУпАП містить дві частини, що передбачають відповідальність за окремі склади адміністративних правопорушень, а правова кваліфікація дій за ст. 122-2 КУпАП - очень часто не содержит конкретной части, по которой квалифицируется правонарушение. В таком случае нужно ходатайствовать о возврате материалов полиции на дооформление. Как правило это позволяет затянуть сроки.

    Кроме того, нужно реально понимать что написано в протоколе. Иначе это всё гадание на кофейной гуще.

    С уважением, юрист Ярослав Турчин

    Корнійчук Євген Іванович
    9.1%

    Доброго дня, треба ознайомитися з матеріалами справи, якщо відсутнє відео фіксація вашого ігнорування вимог працівника поліцію, це вже заявка на успіх. Також можно затягнути строк розгляду справи на 3 місяця, тоді суд закриє справу. У будь якому випадку вам потрібно юридична допомога. Перше, що треба зробити взяти матеріали справи.

    ст 122.-2

    Невиконання водіями вимог поліцейського, а водіями військових транспортних засобів - вимог посадової особи військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України про зупинку транспортного засобу, -

    , тягне за собою накладення штрафу в розмірі дев’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців

    Пономаренко Наталія
    21.8%

    Доброї ночі, шановний Денис!

    1. З чого Ви вирішили, що Вас можуть позбавити права керування ТЗ?

    2. Чи були Вам надані докази Вашого порушення при складенні матеріалів адмінправопорушення та винесення постанови?

    3. Постанова була складена по ч. 2 ст. 122 КУпАП чи по ст. 122-2 КУпАП?

    Позбавити право керування транспортним засобом вправі лише суд. Особа вважається позбавленою права керування транспортним засобом після набрання законної сили рішенням суду про позбавлення цього права. Про тимчасове вилучення посвідчення водія робиться запис у протоколі про адміністративне правопорушення.

    Підставою тимчасового вилучення посвідчення водія є наявність підстав вважати, що водієм вчинено правопорушення, передбаченого Кодексом України про адміністративні правопорушення за яке може бути накладено адміністративне стягнення у вигляді позбавлення права керування транспортним засобом.

    Тимчасове вилучення водійського посвідчення не передбачає того, що Ви будете позбавленні права керування транспортним засобом.

    За заявою водія у разі, коли суд не прийняв у тримісячний строк рішення про позбавлення водія права керування транспортним засобом або не розглянув у встановлений законом строк справу про адміністративне правопорушення.

    За подання такої заяви та повернення особі тимчасово вилученого посвідчення водія не може стягуватись плата. Такі звернення особи є обов’язковими для виконання незалежно від стадії вирішення справи про адміністративне правопорушення.

    Але, положення ч. 2 ст. 122 КУпАП не передбачають такої санкції як вилучення посвідчення водія.

    Положення ст. 122-2 КУпАП передбачають це, але орган влади має доказати це не лише протоколом, а й іншими доказами.

    Як правило, якщо копія протоколу не вручалася на місці - то патрульна домальовує до матеріалів справи покази підставних чергових свідків, які завжди все бачать і все чують, та готові підтвердити будь-що для інтересів патрульної поліції.

    Щодо законності постанови або протоколу патрульної поліції.

    Приписами частини 3 статті 283 КУпАП передбачено імперативний обов`язок відповідача щодо зазначення технічного засобу, яким здійснено фото або відеозапис у постанові по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.

    У разі відсутності в оскаржуваній постанові по справі про адміністративне правопорушення посилань на технічний засіб, за допомогою якого здійснено відеозапис, такий відеозапис згідно з вимогамистатті 70 КАС України(у редакції, чинній на час ухвалення судами попередніх інстанцій рішень у цій справі) не може вважатися належним та допустимим доказом вчинення адміністративного правопорушення.

    Постановою Верховного Суду від 13.02.2020 року у справі № 524/9716/16-а передбачено , що постанова повинна містити інформацію про будь-яку фіксацію правопорушення.

    Процесуальний обов`язок щодо доказування правомірності винесення постанови про притягнення особи до адміністративної відповідальності відповідно до положень процесуального законодавства покладено на суб'єкта владних повноважень - відповідача.

    Аналогічна правова позиція, викладена у постановах Верховного Суду від 15.11.2018 у справі № 524/5536/17 та від 17.07.2019 у справі № 295/3099/17.

    Згідно з п. 1ст. 247 КпАП України обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події адміністративного правопорушення. Наявність події правопорушення доводиться шляхом надання доказів.

    В силу принципу презумпції невинуватості, діючого в адміністративному праві, всі сумніви у винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості.

    Рішення суб`єкта владних повноважень повинно бути законним і обґрунтованим і не може базуватись на припущеннях та неперевірених фактах.

    Постанова інспектора ПП є саме предметом спору між сторонами та не може розглядатися як доказ за відсутності інших доказів на підтвердження обставин вказаних в оскаржуваній постанові. Зазначені правові позиції викладені у постановах № 524/5536/17 від 15.11.2018, №338/855/17 від 26.04.2018, № 338/1/17 від 26.04.2018 Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.

    Постанову може бути оскаржено протягом 10 днів з дня її винесення. Якщо копія постанови не була вручена особі, строк звернення може бути поновлений судом.

    У разі складення протоколу по ст. 122-2 КУпАП, справу на розгляд суду передає саме поліція. В такому випадку бажано надати обгрунтовані заперечення проти протоколу. Але бажано розуміти, що є в матеріалах справи.

    З повагою, адвокат Наталія Пономаренко

    Айвазян Юрий Климентьевич
    18.2%

    Доброго дня, Денисе!

    ПО-ПЕРШЕ

    Як завжди я кажу в таких випадках своїм клієнтам: хочете отримати повну й предметну консультацію з Вашого питання, дайте мені можливість побачити матеріали справи. І у Вашому випадку ця фраза не втрачає свого смислового навантаження.

    Також хотілося б знати деякі обставини, які супроводжували чи точніше фіксували саму подію, що відбулася. Чи є, наприклад, службове відео патрульного, на якому чітко і недвозначно видно, як Ви порушуєте згадане Вами правило дорожнього руху? Або, можливо, у Вас, без огляду на обмеження, встановлені воєнним часом, працював у цей момент Ваш власний відеореєстратор? Наявність або відсутність такого відео одразу поставила б всі крапки над "і", і я би точно сказав, чи варто Вам витрачати далі гроші на адвоката, чи краще просто дочекатись рішення суду і вчасно заплатити штраф, не чекаючи, коли він подвоїться.

    ПО-ДРУГЕ

    Відповідаючи на Ваше питання, дійсно, виникає сильне бажання вточнити; що саме Ви все ж таки маєте на увазі - елемент диспозиції частинини другої статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якою регулюється питання відповідальності за "перевищення встановлених обмежень швидкості руху, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху та порушення інших правил дорожнього руху" (необхідне я виділив жирним шрифтом):

    "Порушення правил проїзду перехресть, зупинок транспортних засобів загального користування, проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, порушення правил обгону і зустрічного роз’їзду, безпечної дистанції або інтервалу, розташування транспортних засобів на проїзній частині, порушення правил руху автомагістралями, користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів, користування під час руху транспортного засобу засобами зв’язку, не обладнаними технічними пристроями, що дозволяють вести перемови без допомоги рук (за винятком водіїв оперативних транспортних засобів під час виконання ними невідкладного службового завдання), а так само порушення правил навчальної їзди, -

    тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.".

    Чи статтю 122-2 КУпАП про невиконання водіями вимог про зупинку

    "Невиконання водіями вимог поліцейського, а водіями військових транспортних засобів - вимог посадової особи військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України про зупинку транспортного засобу, -

    тягне за собою накладення штрафу в розмірі дев’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців

    Це має принципове значення як щодо визначення виду та мірі покарання за конкретне адміністративне правопорушення, так і у підходах до вирішення Вашого питання з точки зору тактики захисту.

    Також, як Ви самі можете бачити із санкій вказаних статей КУпАП, в першому випадку позбавлення права керування авто немає, а в другому такий вид покарання передбачений.

    ПО-ТРЕТЄ

    Якщо не буде доказано самого факту порушення ПДР, то згідно статті 247 КУпАП, в якій зазначені обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення:

    "Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:

    1. відсутність події і складу адміністративного правопорушення;"

    Тож, якщо у Вас буде досвідчений в цій категорії адміністративних справ адвокат, то не те що до позбавлення правап керування транспортним засобом, Вас не повинні притягнути до жодної відповідальності!

    Вам також слід мати на увазі, що скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом 10 днів з дня винесення постанови, а щодо постанов по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, протягом 10 днів з дня вручення такої постанови. В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.

    В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу

    Згідно вимог статті 291 КУпАП постанова адміністративного органу (посадової особи) у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого статтею 26 КУпАП, постанов по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксованого в автоматичному режимі, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксованого в режимі фотозйомки (відеозапису), а також у випадках накладення штрафу, що стягується на місці вчинення адміністративного правопорушення.

    Постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксоване в автоматичному режимі, або про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), набирає законної сили після її вручення особі або отримання поштового повідомлення про вручення або про відмову в її отриманні, або повернення поштового відправлення з позначкою про невручення, або під час її виконання у випадках, передбачених частиною першою статті 300-1 КуПАП.

    Постанова про позбавлення права керування транспортним засобом набирає чинності з наступного дня після закінчення строку на її оскарження, визначеного цим Кодексом, а у випадку такого оскарження - з дня набрання законної сили рішенням за результатами такого оскарження, яке винесено за наслідками розгляду справи по суті.

    Скарга на постанову по справі про адміністративне правопорушення розглядається правомочними органами (посадовими особами) в 10 строк з дня її надходження, якщо інше не встановлено законами України.

    ВИСНОВОК:

    Це все, якщо взагалі та довколо... Повторюсь для реальної, а головне об'єктивної відповіді на всі Ваші питання щодо законності дій патрульного та тактики захисту в суді треба бачити матеріали Вашої справи про зазначене Вами адміністративне правопорушення та знати безпосередньо від Вас усі нюанси самої події.

    Звичайно, це буде складно вирішити за допомогою правників сайту у форматі онлайн, але за певних обставин все ж таки можливо. Також Ви могли б звернутись щодо захисту Ваших прав в суді до місцевого адвоката, який має досвід успішного вирішення подібних справ.

    З повагою, Адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    14.5%

    Доброго дня, Денисе!

    Ще не відомо чи взагалі буде суд, адже значна кількість протоколів про адміністративні правопорушення, складаються без дотримання вимог, визначених законом, що у подальшому дає підстави для повернення протоколу на доопрацювання, закриття справи і винесення висновків про необґрунтованість відкриття провадження у справі.

    Якщо представники поліції протягом двох місяців не подадуть протокол та матеріали справи до суду або будуть тривалий час їх доопрацьовувати, то суд закриє справу згідно пункту 7 статті 247 КУпАП , в якому зазначено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 КУпАП.

    Якщо справа все ж таки дійде до суду, то все буде залежати від доказового матеріалу у справі, який мають надати працівники поліції. Якщо відеодоказів не буде - відповідно у Вас всі шанси уникнути адміністративної відповідальності.

    Відповідно до ч. 2 ст. 251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених ст. 255 цього Кодексу.

    Відповідно до практики Європейського суду з прав людини у справах суд не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, оскільки, таким чином, неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

    Ви в свою чергу не зобов'язані доказувати Вашу невинуватість. Вам достатньо буде повідомити суду, що ПДР Ви не порушували, всі законні вимоги поліції виконували.

    Лише після оцінки доказів, які будуть додані до протоколу про адміністративне правопорушення, можна буде зробити висновок чи є вони належними, допустимими, достовірними та достатніми доказами факту невиконання Вами вимог поліцейського про зупинку.

    Склад адміністративного правопорушення передбачає наявність об`єктивних і суб`єктивних ознак. Відсутність хоча б однієї ознаки означає відсутність складу адміністративного правопорушення в цілому.

    У відповідності до положень ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачяться на її користь.

    Якщо суд буде позбавлений можливості встановити винність чи невинність особи увчинені адміністративного правопорушення за відсутності належних,об`єктивних тадопустимих доказів - відповідно до положень статті 247 КУпАП, провадження усправі підлягає закриттю за відсутності складу адміністративного правопорушення.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю успіхів!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.5%

    Вітаю Вас!

    Ехал по автобусной полосе, спереди стояла машина на аварийке я перестраиваюсь в полосу слева, и в последний момент из-за машины выходит полицейский вытягивает палку (полицейская машина стояла за той что была на аварийке). Я был на большой скорости и палку вытянули в последний момент, почему то инстинктивно решил не останавливаться. В итоге через мин 5 меня остановила другая полицейская машина и выписали протокол по 122 ч2 и штраф за автобусную полосу. Полиции сказал что я не увидел то что меня останавливали. Могут ли за это лишить прав? У меня помимо этого много штрафов, полиция удивляется когда смотрят. Что говорить в суде?

    У першу чергу, наскільки я розумію, на Вас було складено:

    1. Постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, за ч. 2. статті 122 КУпАП.

    Стаття 122. Перевищення встановлених обмежень швидкості руху, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху та порушення інших правил дорожнього руху

    частина 2

    "Порушення правил проїзду перехресть, зупинок транспортних засобів загального користування, проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, порушення правил обгону і зустрічного роз’їзду, безпечної дистанції або інтервалу, розташування транспортних засобів на проїзній частині, порушення правил руху автомагістралями, користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів, користування під час руху транспортного засобу засобами зв’язку, не обладнаними технічними пристроями, що дозволяють вести перемови без допомоги рук (за винятком водіїв оперативних транспортних засобів під час виконання ними невідкладного службового завдання), а так само порушення правил навчальної їзди, -

    тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян..."

    Як бачите, дана санкція передбачає адміністративний штраф у розмірі 510 грн., і це максимум.

    ДАНА ПОСТАНОВА ВЖЕ Є РІШЕННЯМ УПОВНОВАЖЕНОГО ОРГАНУ ТА НЕ ПОТРЕБУЄ ЇЇ ЗАТВЕРДЖЕННЯ СУДОМ. ТОМУ ВИ МОЖЕТЕ АБО ПОГОДИТИСЯ З ТАКИМ РІШЕННЯМ, АБО ОСКАРЖИТИ ЙОГО ДО СУДУ. СПОСІБ ОСКАРЖЕННЯ ДО ВИЩЕСТОЯЩОГО КЕРІВНИЦТВА ПОЛІЦЕЙСЬКОГО ЗАСТОСОВУВАТИ НЕ РАДЖУ - ПРОСТА ТРАТА ЧАСУ.

    2. Протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 статті 122-2 КУпАП.

    Стаття 122-2. Невиконання водіями вимог про зупинку

    Невиконання водіями вимог поліцейського, а водіями військових транспортних засобів - вимог посадової особи військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України про зупинку транспортного засобу, -

    тягне за собою накладення штрафу в розмірі дев’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців.

    САНКЦІЯ: штраф у розмірі 153 грн або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців.

    ПРОТОКОЛ НЕ Є ОСТАТОЧНИМ РІШЕННЯ І СПРАВА БУДЕ РОЗГЛЯДАТИСЯ В СУДІ. А ТАМ - ВСЕ ЗАЛЕЖАТИМЕ ВІД ДОКАЗІВ, ПОДАНИХ ПРАЦІВНИКА НАЦПОЛІЦІЇ.

    ТАКОЖ ВАМ НЕ ЗАВАДИВ БИ АДВОКАТ, ОСКІЛЬКИ З НИМ ВІРОГІДНІСТЬ ВИГРАТИ СПРАВУ ТА ЗАКРИТИ ПРОВАДЖЕННЯ - ДОВОЛІ ВИСОКА. ТАКОЖ ВАЖЛИВО ПРОАНАЛІЗУВАТИ САМ ПРОТОКОЛ ПРО ПРИТЯГНЕННЯ ВАС ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    ЯКЩО В ПРОТОКОЛІ, НАПРИКЛАД, НЕ ВКАЗАНА ЧАСТИНА СТАТТІ 122-2 КУПАП, ЦЕ ВЖЕ СЛУГУЄ ДОСТАТНЬОЮ ПІДСТАВОЮ ДЛЯ ЗАКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ПОСТАНОВУ Сколівського районного суду Львівської області ВІД 18.03.2021 Справа № 453/101/21

    "Зокрема, згідност. 256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення повинен бути зазначений нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення.

    Разом з тим, а ні в протоколі про адміністративне правопорушення, а ні в долучених до нього матеріалах не вказано частину статті за якою притягується особа до адміністративної відповідальності, зазначена лише «ст. 122-2», яка складається з двох частин, а отже протокол складений неправильно та неконкретно, що розцінюється судом як відсутність основного належного та допустимого доказу складу адміністративного правопорушення, тому за приписами ст.7, ч. 1 ст.247 КУпАП,ст. 62 Конституції України, провадження в справі належить закрити.

    Інші долучені до протоколу докази не спростовують зазначених висновків суду та не дозволяють суду прийняти інше рішення ніж зазначено вище, з огляду на відсутність як першоджерела основного належного та допустимого доказупротоколу про адміністративне правопорушення.

    На підставі викладеного, керуючись ст.122-2, ст. ст.247,283,284 КУпАП, суддя

    п о с т а н о в и в:

    Провадження всправі проадміністративне правопорушеннявідносно ОСОБА_1 заст.122-2КУпАП закрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення..."

    ТАКОЖ ВАЖЛИВО ПРОАНАЛІЗУВАТИ ЇХ ДОКАЗИ.

    Постанова Голосіївського районного суду від 21.09.2022 справа № 752/8563/22

    "...Суд належним чином повідомляв ОСОБА_1 про день час та місце судового розгляду протоколу, проте останній в судове засідання не з`явився, причини неявки суду не відомі. Клопотання про відкладення судового розгляду до суду не надходило. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути протокол без участі ОСОБА_1 .

    Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 122-2 КУпАП.

    Приймаючи таке рішення суд виходить з наступного, в матеріалах справи міститься лише протокол про адміністративне правопорушення, буди-яких інших належних та переконливих доказів того, що ОСОБА_1 вчинив правопорушення, суду не надано. Сам протокол про адміністративне правопорушення не може слугувати як єдиний доказ винності особи у вчиненні правопорушення, оскільки відомості, відображенні в протоколі повинні підтверджуватись іншими доказами, передбаченими ст. 251 КУпАП.

    Будь-яких інших доказів того, що ОСОБА_1 порушив вимоги ПДР, відмічені в протоколі, суду не надано.

    Пунктом 1 ст. 247 КУпАП передбачено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

    На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 7, 122-2, ч. 1, 247 п. 7 КУпАП , -

    п о с т а н о в и в :

    Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 122-2 КУпАП закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення..."

    ВИСНОВОК: ТРЕБА АНАЛІЗУВАТИ МАТЕРІАЛИ СПРАВИ ТА БУДУВАТИ ВАМ ТАКТИКУ ЗАХИСТУ.

    Успіхів. З повагою!

    Токмач Галина Николаевна

    Вітаю!

    Могут ли за это лишить прав? - ні, не можуть. Ч.2 ст.122 КУпАП не передбачає такої санкції (лише штраф у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 510 грн). Тому не хвилюйтеся. Справи про адміністративні правопорушення за ч.2 ст.122 КУпАП розглядають органи національної поліції, а не суд (це чітко визначено ст.222 КУпАП). Тобто, поліцейський самостійно виносить постанову про накладення адміністративного стягнення, що і сталося у вашому випадку. Наразі Вам лише потрібно сплатити цей штраф (510 грн) на реквізити та в строки, зазначені у постанові.

    ІНСТРУКЦІЯ з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1408-15#Text):

    I. Загальні положення

    4. У разі виявлення правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, розгляд якого віднесено до компетенції Національної поліції України, поліцейський виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення без складання відповідного протоколу.

    Постанова виноситься в разі виявлення адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, передбачених статтями 80 і 81 (в частині перевищення нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах транспортних засобів), частинами першою, другою, третьою, п'ятою, шостою, восьмою, десятою і одинадцятою статті 121, статтями 121-1, 121-2, частинами першою і другою статті 121-3, частинами першою, другою, третьою, п’ятою і шостою статті 122, частиною першою статті 123, статтями 124-1, 125, частинами першою, другою і четвертою статті 126, частинами першою, другою і третьою статті 127, статтями 128 - 129, частиною першою статті 132-1, частинами третьою, шостою, восьмою, дев'ятою, десятою і одинадцятою статті 133-1, частинами першою, другою і третьою статті 140, частинами шостою, сьомою і восьмою статті 152-1 КУпАП.

    III. Розгляд справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху

    2. Постанова по справі про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 80 і 81 (в частині перевищення нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах транспортних засобів), частинами першою, другою, третьою, п'ятою, шостою, восьмою, десятою і одинадцятою статті 121, статтями 121-1, 121-2, частинами першою і другою статті 121-3, частинами першою, другою, третьою, п’ятою і шостою статті 122, частиною першою статті 123, статтями 124-1, 125, частинами першою, другою і четвертою статті 126, частинами першою, другою і третьою статті 127, статтями 128 - 129, частиною першою статті 132-1, частинами третьою, шостою, восьмою, дев'ятою, десятою і одинадцятою статті 133-1, частинами першою, другою і третьою статті 140, частинами шостою, сьомою і восьмою статті 152-1 КУпАП, виноситься на місці вчинення адміністративного правопорушення.

    VI. Виконання постанов у справах про адміністративні правопорушення

    1. Стягнення штрафу за бажанням особи, притягнутої до адміністративної відповідальності, здійснюється поліцейським на місці вчинення адміністративного правопорушення незалежно від розміру, виключно за допомогою безготівкових платіжних пристроїв. У такому разі особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, видається квитанція.

    У разі несплати штрафу на місці вчинення адміністративного правопорушення провадження в справі, а потім виконання постанови здійснюються в порядку, передбаченому КУпАП.

    2. Штраф сплачується особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, не пізніш як через п’ятнадцять днів з дня вручення їй постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п’ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

    3. У разі несплати особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, штрафу в установлений КУпАП строк постанова у справі про адміністративне правопорушення протягом п'ятнадцяти днів із заявою (додаток 6) надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання (перебування), роботи особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, або за місцезнаходженням її майна в порядку, установленому законодавством.

    Постанова по справі про адміністративне правопорушення може бути надіслана для примусового виконання до органу державної виконавчої служби у формі електронного документа відповідно до Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

    ХХХ

    Додатково зазначу, що відповідно до ст.35 ЗУ "Про Національну поліцію" поліцейський може зупиняти транспортні засоби у разі:

    1) якщо водій порушив Правила дорожнього руху;

    2) якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;

    3) якщо є інформація, що свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, або якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб чи вантаж можуть бути об’єктом чи знаряддям учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення;

    4) якщо транспортний засіб перебуває в розшуку;

    5) якщо необхідно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;

    6) якщо необхідно залучити водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським або як свідка під час оформлення протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод;

    7) якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження чи заборону руху;

    8) якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;

    9) порушення порядку визначення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв;

    10) якщо зупинка транспортного засобу, який зареєстрований в іншій країні, здійснюється з метою виявлення його передачі у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту;

    11) якщо є наявна інформація, яка свідчить про те, що водій або пасажир транспортного засобу є особою, яка самовільно залишила місце для утримання військовополонених.

    Дії тa прaвa водія після виконaння вимоги прaцівникa поліції України:

    1. Водій мaє прaво знaти про особу, що його зупинилa — співробітник Національної поліції України зобов’язaний привітaтися, нaзвaти свою посaду, звaння тa прізвище.
    2. Водій мaє прaво впевнитися в нaявності посвідчення у співробітникa Національної поліції України, при чому мaти реaльну здaтність і прaво переписaти aбо іншим чином зaфіксувaти дaні з посвідчення (стaття 18 Зaкону Укрaїни «Про Національну поліцію»).
    3. Водій мaє прaво не дaвaти ніяких пояснень співробітнику Національної поліції України. Крім того, у водія немaє обов’язку відповідaти нa питaння «куди і звідки їдете?», «Який був знaк?», Чи читaли пункт … прaвил? »Тa інші (стaття 63 Конституції Укрaїни).
    4. Водій мaє прaво знaти і йому повинні чітко роз’яснити причину зупинки — співробітник Національної поліції України зобов’язaний нaзвaти причину зупинки трaнспортного зaсобу (стaття 16 Зaкону Укрaїни «Про дорожній рух») і суть скоєного прaвопорушення, якщо тaке мaло місце (ч.2 ст.35 Закону України “Про Національну поліцію”).

    Лише при законній зупинці автотраспорту водій забов’язаний пред’явити у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться у наступних документах:

    • посвідчення водія відповідної категорії;
    • техпаспорт – реєстраційний документ на транспортний засіб (для армійських авто – технічний талон);
    • поліс (сертифікат) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів або чинний внутрішній електронний договір зазначеного виду обов’язкового страхування у візуальній формі страхового поліса (на електронному або паперовому носії);
    • передбачену спеціальними правилами документацію – на великовагових і великогабаритних транспортних засобах та транспортних засобах, що здійснюють дорожнє перевезення небезпечних вантажів;
    • дозвіл, виданий Державтоінспекцією МВС – у разі встановлення на транспортних засобах проблискових маячків і (або) спеціальних звукових сигнальних пристроїв;
    • тримати руки в полі зору поліцейського або посадових осіб військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України і не виходити з транспортного засобу без дозволу.

    Всього найкращого!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України