Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 24 квітня 2024, питання №106541 250₴

Як отримати бронь якщо не стоїш на обліку в ТЦК?

Як бути тим людям, в яких є якась організація, яка готова взяти їх на роботу та оформити їм бронь, але ці люди не стоять на обліку в ТЦК? Виходить, що вони мають спочатку прийти в ТЦК для проходження ВЛК та постановки на облік, після чого їх з високою ймовірністю успішно мобілізують. І замість броні в них буде бронік, ггг. То чи це прям глухий кут, чи ні? Яка практика в цьому питанні? Бо таких людей досить багато.

Відповіді юристів (6)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Бронювання військовозобов'язаних працівників - це надання тимчасової відстрочки(до шести місяців) від мобілізації (призову) ключовим працівникам підприємства, компанії, установи чи організації, які працюють у компаніях і є критично важливими для забезпечення їх стабільного функціонування.

    Порядок та організація бронювання, критерії, перелік посад і професій, а також обсяги бронювання військовозобов'язаних визначаються цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, прийнятими на його виконання.

    Бронюванню підлягають лише військовозобов'язані, які стоять на військовому обліку.

    Такі вимоги законодавства.

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Євгене!

    На жаль, навіть за умови Вашої роботи на підприємстві критичної інфраструктури, яке має право оформлювати бронь на своїх працівників, без Вашої постановки на військовий облік у відповідному територіальному центрі комлектації за місцем Вашої реєстрації чи фактичного проживання нічого не вийде.

    Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76 «Про порядок бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану» визначено наступний порядок бронювання працівників підприємств критичної інфраструктури:

    "Бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється згідно з рішенням Мінекономіки за списками військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час (далі — список), погодженими Генеральним штабом Збройних Сил (військовозобов’язаних, які перебувають на військовому обліку в СБУ, Службі зовнішньої розвідки, — за списками, погодженими СБУ, Службою зовнішньої розвідки).

    Заброньованим військовозобов’язаним надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації (далі — відстрочка).

    У рішенні Мінекономіки зазначається строк дії відстрочки, який не може перевищувати:

    строку проведення мобілізації — для військовозобов’язаних, зазначених в абзаці другому пункту 1 цього Порядку;

    шість місяців — для військовозобов’язаних, зазначених в абзацах третьому — п’ятому пункту 1 цього Порядку.

    3. Керівники органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій відповідають за включення військовозобов’язаних працівників до списків, а також за відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.

    У разі потреби звіряння відповідності військово-облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам здійснюється в установленому законодавством порядку.

    Органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями під час формування списків можуть враховуватися критерії бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та на воєнний час згідно з додатком 6 до Порядку бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2015 р. № 45, — із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 р. № 12, а також переліки посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 р. № 493...

    ...7. Підприємства, установи і організації, які здійснюють виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, подають список до центральних органів виконавчої влади, що здійснюють керівництво Збройними Силами, іншими військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, в інтересах яких вони здійснюють виробництво товарів, виконують роботи, надають послуги, або до Мінстратегпрому.

    Список подається за формою згідно з додатком 1 в паперовій та/або електронній формі разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2.

    В обґрунтуванні зазначається інформація про:

    виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, дату і номер укладеного державного контракту (договору) на поставку товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;

    відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.

    Військовозобов’язані керівники зазначених підприємств, установ і організацій та їх заступники, а також працівники підприємств, установ і організацій паливно-енергетичного комплексу, перелік яких затверджується Міненерго, підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.

    Кількість військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, повинна становити 50 відсотків кількості військовозобов’язаних підприємства, установи і організації на дату подання списку. У разі наявності обґрунтованої потреби кількість військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, може перевищувати 50 відсотків кількості військовозобов’язаних підприємства, установи і організації на дату подання списку.

    До підприємств, установ і організацій паливно-енергетичного комплексу, перелік яких затверджується Міненерго, не застосовується обмеження щодо кількості військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, зазначені в абзаці сьомому цього пункту.

    Центральні органи виконавчої влади, що здійснюють керівництво Збройними Силами, іншими військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, або Мінстратегпром проводять перевірку повноти заповнення списку, наявності наданого до нього обґрунтування, а також дотримання вимог щодо кількості військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, та подають його на погодження Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).

    8. Підприємства, установи і організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, подають список до центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської військової/військово-цивільної адміністрації (у разі її утворення), на території юрисдикції якої вони розташовані.

    Спеціалізовані установи ООН, закордонні дипломатичні установи в Україні, представництва донорських установ, виконавці проектів міжнародної технічної допомоги, представництва міжнародних організацій, міжнародні та українські неурядові організації, які реалізують гуманітарні проекти за кошти міжнародних партнерів, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, подають список до Секретаріату Кабінету Міністрів України або МЗС.

    Список подається за формою згідно з додатком 1 в паперовій та/або електронній формі разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2.

    В обґрунтуванні зазначається:

    дата прийняття і номер рішення центрального органу виконавчої влади, іншого державного органу, органу державного управління, юрисдикція якого поширюється на всю територію України (за відповідною сферою управління та галуззю національної економіки), або обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, або обласної, Київської та Севастопольської міських військових/військово-цивільних адміністрацій (у разі їх утворення) про визначення підприємства, установи і організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період або рішення МЗС чи Секретаріату Кабінету Міністрів України про затвердження переліку таких підприємств;

    інформація про відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.

    Військовозобов’язані керівники зазначених підприємств, установ і організацій та їх заступники, а також працівники підприємств, установ і організацій паливно-енергетичного комплексу, перелік яких затверджується Міненерго, а також працівники зазначених в абзаці другому цього пункту підприємств, установ і організацій підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.

    Кількість військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, повинна становити 50 відсотків кількості військовозобов’язаних підприємства, установи і організації на дату подання списку. У разі наявності обґрунтованої потреби кількість військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, може перевищувати 50 відсотків кількості військовозобов’язаних підприємства, установи і організації на дату подання списку.

    До підприємств, установ і організацій паливно-енергетичного комплексу, перелік яких затверджується Міненерго, а також до зазначених в абзаці другому цього пункту підприємств, установ і організацій не застосовується обмеження щодо кількості військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, зазначені в абзаці восьмому цього пункту.

    Центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або обласна, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, або обласна, Київська та Севастопольська міські військові/військово-цивільні адміністрації (у разі їх утворення), МЗС, Секретаріат Кабінету Міністрів України проводять перевірку повноти заповнення списку, наявності наданого до нього обґрунтування, дотримання вимог щодо кількості військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, та подають його на погодження Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).

    9. Погоджені Генеральним штабом Збройних Сил (СБУ, Службою зовнішньої розвідки) за результатами розгляду щодо повноти заповнення та наявності обґрунтувань списки, подані відповідно до пунктів 4—8 цього Порядку, Генеральний штаб Збройних Сил (СБУ, Служба зовнішньої розвідки) подає Мінекономіки.

    10. За результатами перевірки списків, поданих відповідно до пункту 9 цього Порядку, щодо повноти їх заповнення, наявності обґрунтувань та погодження Генеральним штабом Збройних Сил (СБУ, Службою зовнішньої розвідки) Мінекономіки приймає рішення про бронювання військовозобов’язаних.

    Зазначення в рішенні Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаного неправильної інформації про його прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), рік народження, військово-облікову спеціальність (профіль), найменування (повне та скорочене) та місцезназходження органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) може бути підставою для відмови у зарахуванні такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік.

    11. З метою оформлення військовозобов’язаним відстрочок Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов’язаних органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).

    Генеральний штаб Збройних Сил (СБУ, Служба зовнішньої розвідки) у триденний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки).

    Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа і організація видає військовозобов’язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3.

    Витяг, завірений підписом керівника та печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.

    Витяг видається військовозобов’язаному під розпис у відомості видачі бланків спеціального військового обліку, складеній за формою згідно з додатком 4.

    Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації у п’ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов’язаному надсилають до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки), повідомлення про бронювання військовозобов’язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.

    Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідний підрозділ Центрального управління та/або регіональний орган СБУ, відповідний підрозділ Служби зовнішньої розвідки), на підставі рішення про бронювання військовозобов’язаних зараховує такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік.

    12. Надана відстрочка підлягає анулюванню у разі:

    1) закінчення строку її дії;

    2) завершення підприємством, установою, організацією виконання мобілізаційного завдання (замовлення) або його скасування;

    3) завершення підприємством, установою, організацією виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;

    4) позбавлення підприємства, установи і організації статусу критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період органом, який прийняв рішення про визначення таких підприємств, установ і організацій критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;

    5) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації;

    6) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації".

    ВИСНОВОК:

    Отже, виходячи зі змісту та логіки наведеної вище Постанови Кабміну, можна дійти висновку, що вже на той момент, коли підприємство подає список про бронювання своїх військовозобов'язаних працівників, Ви повинні мати чинний військово-обліковий документ та стояти на обліку в ТЦК та СП за місцем проживання.

    Іншого шляху отримати бронь на підприємстві, аніж той, який я зазначив, на жаль не існує. І так, якщо Ви звернетесь до ТЦК для постановки на облік та поновлення Ваших персональних даних, є дуже висока імовірність того, що Вас можуть мобілізувати.

    Втім, можливо у Вас є інші підстави для відстрочки від мобілізації, про які Ви навіть не підозрюєте. Аби Ви могли переконатися в тому, я би радив Вам уважно ознайомитись із статтею 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    яка надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації

    Також інформую Вас, що Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку" нещодавно були прийняті зміни до зазначеної статті, які наберуть законну силу, починаючи з 19 травня цього року.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Поки Ви не стоїте на військовому обліку в ТЦК Вас не можуть поставити на персональний облік на підприємстві критичної інфраструктури. Відповідно Вас не зможуть забронювати. На даний час взяття на військовий облік в ТЦК відбувається за особистої присутності, проте після запровадження інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром військовозобов’язаних та іншими реєстрами - передбачається взяття на військовий облік дистанційно.

    Згідно пункту 21 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    Взяттю на персонально-первинний та персональний військовий облік в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях підлягають громадяни України з числа військовозобов’язаних та резервістів.

    Взяття громадян на персонально-первинний та персональний військовий облік, а також їх виключення з такого обліку здійснюється лише після взяття (зняття, виключення) зазначених громадян на військовий облік (з військового обліку) у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки.

    Відповідно до пункту 34 даного Порядку з метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють оформлення документів, необхідних для бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час;

    Згідно пункту 9 Порядку бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану

    З метою погодження списки, подані відповідно до пунктів 4-8 цього Порядку, розглядаються щодо повноти заповнення та наявності обґрунтувань Генеральним штабом Збройних Сил (СБУ, Службою зовнішньої розвідки) у строк не більше ніж 10 робочих днів з дня їх отримання.

    Згідно пункту 11 Порядку бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану

    підприємства, установи і організації у п’ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов’язаному надсилають до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки), повідомлення про бронювання військовозобов’язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.

    Тобто, якщо підприємство, навіть, подасть Вас на бронювання то виникнуть такі проблеми:

    1. Бронювання не буде погоджено Генштабом ЗСУ

    2. Вас не зарахують на спеціальний облік у зв'язку з тим , що підприємство не знатиме якому ТЦК відправляти повідомлення про бронювання

    3. ТЦК відмовить у зарахуванні на спеціальний військовий облік, адже Ви не стоїте на загальному військовому обліку.

    Йти до ТЦК для уточнення даних без бронювання або інших підстав на відстрочку, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, дуже ризиковано, адже не виключено що представники ТЦК відразу після ВЛК вручать Вам повістку на відправку.

    Ви можете просто далі працювати без бронювання, а в разі вручення повістки - ТЦК візьме Вас на військовий облік. До проходження ВЛК повідомити, що Ви працюєте на об'єкті критичної інфраструктури. За час поки Ви будете проходити ВЛК, повідомте підприємство, що Ви стоїте на військовому обліку в ТЦК, щоб воно подало Вас на бронювання.

    На жаль, на даний час взяття на військовий облік відбувається за особистої присутності в ТЦК. Проте, в майбутньому це можна зробити через ЦНАП.

    Згідно пункту 81 Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    Взяття на військовий облік, зняття та виключення з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пункті 15 цього Порядку). При цьому взяття на військовий облік, зняття або виключення з нього здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України та військово-облікових документів, визначених у пункті 20 цього Порядку.

    Згідно пункту 15 Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    За умови запровадження інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами, базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, відповідно до Закону України “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів”:

    взяття на військовий облік, зняття з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, відомості про яких наявні та актуалізовані (верифіковані) в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, за умови дотримання ними правил військового обліку здійснюється на підставі відомостей про декларування, зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання осіб в електронній формі, надісланих органами, що здійснюють реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб (далі - органи реєстрації) через єдину інформаційну систему МВС до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    ВИСНОВОК

    1. Без перебування на військовому обліку в ТЦК - Вас не зможуть забронювати

    2. На даний час взяття на військовий облік відбувається за особистої присутності в ТЦК, проте в майбутньому передбачається, що за допомогою Реєстра військовозобов'язаних стати на військовий облік можна буде без відвідування ТЦК.

    3. Щоб Вас не мобілізували Ви повинні мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю Вам успіхів!

    Турчин Ярослав Александрович

    ВІТАЮ ВАС, пане ЄВГЕНІЙ!

    Ніяк не отримати. Практика в цьому питанні така, що до подання на бронювання вносяться відомості з військово-облікового документу. Потім ці відомості має перевіряти Генштаб. Звісно, що в реаліях відсутності діючого реєстру "Оберіг" з наповненими даними про усіх військовозобов"язаних - ніхто нічого не перевіряє, тому фактично і відбуваються помилки і ТЦК потім такі бронювання має нахабство не визнавати.

    Тут вже питання навіть не стільки у бронюванні, а в тому, як Ви працевлаштовані без перебування на військовому обліку? Що тоді написав кадровик відповідальний за військовий облік та мобілізацію у Вашій особовій картці (форма П-2)?

    Єдиний варіант, якщо Ви дійсно працюєте на критичній інфраструктурі, піти до ТЦК і по-людськи пояснити, що з Вас набагато більше користі на Вашому підприємстві, ніж в окопі і при цьому Вас поставлять на військовий облік без подальшої мобілізації.

    Буває, що люди це розуміють і ставляться адекватно, а бувають ті, кому всеодно, аби план по мобілізації виконати та премію отримати. На кого Ви попадете - гарантії ніхто не дасть.

    Взагалі то, пристойні організації, які дорожать своїми працівниками, в особі своїх кадровиків налагоджують ділову комунікацію з ТЦК та СП та вирішують ці питання замість працівників. Тобто працівник за попередньою домовленістю з ТЦК приходе і лише оформлює особисто документи.

    Інших варіантів наразі немає.

    Можливо з"являться якісь шпарини внаслідок запровадження Електронного кабінету військовозобов"язаного та Порядку мобілізації, отримання відстрочки та бронювання, яке має затвердити Кабінет Міністрів України протягом цих двох місяців.

    З повагою, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, такий хитрий механізм + до цього не законі дії працівників ТЦК і ви вже у військовій частині. Самий гарний варіант, це мати підстави для відстрочки передбачені ст.23 зУ про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    Враховуючи прийняті зміни.

    статтю 23 викласти в такій редакції:

    “Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    1) заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку;

    2) визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін 6–12 місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);

    3) жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, крім тих, які мають заборгованість із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці;

    4) жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років, якщо другий з батьків такої дитини (дітей) помер, позбавлений батьківських прав, визнаний зниклим безвісти або безвісно відсутнім, оголошений померлим, відбуває покарання у місцях позбавлення волі, а також коли особа самостійно виховує та утримує дитину за рішенням суду або запис про батька такої дитини в Книзі реєстрації народжень здійснений на підставі частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;

    5) жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки- вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;

    6) жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки- вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч,

    26

    тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;

    7) жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;

    8) усиновлювачі, на утриманні яких перебуває дитина (діти), яка (які) до моменту усиновлення була (були) дитиною-сиротою (дітьми-сиротами) або дитиною (дітьми), позбавленою (позбавленими) батьківського піклування, віком до 18 років, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, на утриманні яких перебуває дитина-сирота (діти-сироти) або дитина (діти), позбавлена (позбавлені) батьківського піклування, віком до 18 років;

    9) зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю (батьком чи матір’ю дружини (чоловіка), якщо вона сама потребує постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, померла (загинула), визнана зниклою безвісти або безвісно відсутньою, оголошена померлою, і батько чи мати дружини не має інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати за ними догляд), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;

    10) опікун особи, визнаної судом недієздатною;

    11) які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи;

    12) які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю ІІІ групи, встановленої внаслідок онкологічного захворювання, відсутності кінцівок (кінцівки), кистей рук (кисті руки), стоп ніг (стопи ноги), одного з парних органів, або за наявності у особи з інвалідністю ІІІ групи онкологічного захворювання, психічного розладу, церебрального паралічу або інших паралітичних синдромів;

    13) які мають одного із своїх батьків з інвалідністю І чи ІІ групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю І чи ІІ групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю;

    27

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас!

    Як бути тим людям, в яких є якась організація, яка готова взяти їх на роботу та оформити їм бронь, але ці люди не стоять на обліку в ТЦК? Виходить, що вони мають спочатку прийти в ТЦК для проходження ВЛК та постановки на облік, після чого їх з високою ймовірністю успішно мобілізують. І замість броні в них буде бронік, ггг. То чи це прям глухий кут, чи ні? Яка практика в цьому питанні? Бо таких людей досить багато.

    Я знаю ТЦК та СП, які не мобілізовують особу, якщо роботодавець надсилає листа, що даний працівник буде поданий в списки на бронювання. А загалом, без обліку ніяким чином не отримати таке бронювання. І без належного військово-облікового документу.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Стаття 24. Мета бронювання військовозобов’язаних

    Бронювання військовозобов’язаних, які перебувають у запасі, здійснюється в мирний та у воєнний час з метою забезпечення функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій в особливий період

    Стаття 25. Організація і порядок бронювання військовозобов’язаних

    1. Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють:

    1) в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, у разі якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів;

    2) на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі якщо це необхідно для виконання встановлених мобілізаційних завдань (замовлень);

    3) на підприємствах, в установах і організаціях, які здійснюють виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань;

    4) на підприємствах, в установах і організаціях, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. Критерії та порядок, за якими здійснюється визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 27 січня 2023 р. № 76 Київ

    Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час

    2. Бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється згідно з рішенням Мінекономіки за списками військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час (далі - список), погодженими Генеральним штабом Збройних Сил (військовозобов’язаних, які перебувають на військовому обліку в СБУ, Службі зовнішньої розвідки, - за списками, погодженими СБУ, Службою зовнішньої розвідки).

    3. Керівники органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій відповідають за включення військовозобов’язаних працівників до списків, а також за відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.

    У разі потреби звіряння відповідності військово-облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам здійснюється в установленому законодавством порядку.

    ...

    Одним із документів, що готується в процесі бронювання, є СПИСОК військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час.

    Список передбачає зазначення інформації про:

    - Найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіонального органу СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки) (за місцем розташування органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації).

    - Найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіонального органу СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки) (за місцем перебування військовозобов’язаного на військовому обліку)

    ПОПЕРЕДНІЙ ВИСНОВОК: незважаючи на те, що Порядок бронювання прямо не передбачає норми щодо бронювання виключно тих військовозобов'язаних, які перебувають на обліку, це само собою зрозуміла річ, тим паче, виходячи зі статті 24 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    Але можливо Ваш роботодавець може сприяти, аби Вам безболісно поставили інформацію про ВОС у Ваш військово-обліковий документ.

    З повагою до Вас!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України