Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня,
Моя мати (ІІ група пожиттєво), з чоловіком розлучена (чоловік пенсіонер).
Двоє дітей - два сини (обидва військовозобов'язані). Мати обирає мене як одного із синів на основі свіжого абзацу 13 для відстрочки.
Чи реально після Постанови Камбіну №560 обійтись все-таки без ЛКК про постійний догляд для осіб з інвалідністю ІІ групи? Закон же має вищу силу, аніж постанова КМУ.
Очевидно, що для ІІ групи ніхто такого постійного догляду на дасть (лише поодинокі випадки з псих. захворюваннями). Не знаю чи це робилось свідомо, чи просто по-тупості КМУ, важко сказати.
1. Чи в контексті цього всього можливо буде отримати відстрочку через суд? (мати з ІІ групою обрала одного із синів, але вона не має ЛКК. Невійськовозобов'язаних в сім'ї немає) І наскільки великий шанс є виграти цей суд?
2. Чи у випадку програшу в суді дадуть "умовно" (замість відбування покарання) якщо в сім'ї згідно тексту самого закону військовозобов'язаний мав би мати таке право на відстрочку (але не зміг довести документально через ці недолугі ЛКК для осіб з ІІ групою інвалідності). Чи буде слугувати це пом'якшуючим фактором для того, щоб отримати "умовно" (без в'язниці)?
3. Що робити конкретно зараз, як уже планувати свій захист, які документи збирати уже, куди звертатись за актом догляду? І як взагалі правильно називається цей Акт до абзацу 13 (тому що це ж НЕ акт встановлення факту здійснення догляду на основі ЛКК з постійним доглядом, це різні речі).
4. Наскільки мені відомо Постанови від КМУ піддаються доволі частому редагуванню в частинах тексту. Наприклад, Постанова 57 про правила перетину кордону зазнає змін практично щомісяця. Чи існує якийсь реально діючий важіль впливу на КМУ щоб змусити відредагувати текст Постанови 560 і прибрати звідти ЛКК для ІІ групи в абзаці 13? Маю на увазі депутатські звернення, оскарження постанови в суді від імені спілки осіб з інвалідністю за участю хорошого, компетентного адвоката? І т.д.
Дякую!
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Моя мати (ІІ група пожиттєво), з чоловіком розлучена (чоловік пенсіонер).Двоє дітей - два сини (обидва військовозобов'язані). Мати обирає мене як одного із синів на основі свіжого абзацу 13 для відстрочки.
Чи реально після Постанови Камбіну №560 обійтись все-таки без ЛКК про постійний догляд для осіб з інвалідністю ІІ групи? Закон же має вищу силу, аніж постанова КМУ.
Поки невідомо. ТЦК точно буде брати до уваги норми даної постанови, але вона не відповідає Закону України і по факту не має застосуватися. Очевидно, що для ІІ групи ніхто такого постійного догляду на дасть (лише поодинокі випадки з псих. захворюваннями). Не знаю чи це робилось свідомо, чи просто по-тупості КМУ, важко сказати.
Абсолютно з Вами згодний, скоріше за все по тупості, хоча, вони не настільки тупі, як можна подумати. Просто відсіюють таким чином доволі велику категорію потенційних відстрочок.1. Чи в контексті цього всього можливо буде отримати відстрочку через суд? (мати з ІІ групою обрала одного із синів, але вона не має ЛКК. Невійськовозобов'язаних в сім'ї немає) І наскільки великий шанс є виграти цей суд?
Можливо, шанси на успішне судове оскарження є, але предметно про це говорити поки що складно. Наразі потрібно чекати подальших кроків та дій, новин, вони точно мають бути.
2. Чи у випадку програшу в суді дадуть "умовно" (замість відбування покарання) якщо в сім'ї згідно тексту самого закону військовозобов'язаний мав би мати таке право на відстрочку (але не зміг довести документально через ці недолугі ЛКК для осіб з ІІ групою інвалідності). Чи буде слугувати це пом'якшуючим фактором для того, щоб отримати "умовно" (без в'язниці)?
Навіть умовний строк не позбавляє обов'язку проходити військову службу. Тобто якщо після цьог особа все одно ухиляється, все завершиться реальним строком.
3. Що робити конкретно зараз, як уже планувати свій захист, які документи збирати уже, куди звертатись за актом догляду? І як взагалі правильно називається цей Акт до абзацу 13 (тому що це ж НЕ акт встановлення факту здійснення догляду на основі ЛКК з постійним доглядом, це різні речі).
Чекати! Проста порада, але іншого не вбачаю. Органи влади наразі не готові видават такі Акти, бо їх не існує просто. Жодних роз'яснень не має, тільки прийнята постанова, якою ТЦК точно будуть керуватися.
4. Наскільки мені відомо Постанови від КМУ піддаються доволі частому редагуванню в частинах тексту. Наприклад, Постанова 57 про правила перетину кордону зазнає змін практично щомісяця. Чи існує якийсь реально діючий важіль впливу на КМУ щоб змусити відредагувати текст Постанови 560 і прибрати звідти ЛКК для ІІ групи в абзаці 13? Маю на увазі депутатські звернення, оскарження постанови в суді від імені спілки осіб з інвалідністю за участю хорошого, компетентного адвоката? І т.д.
Є можливість подати позов до суду про визнання даної постанови неправомірною та її скасування, але перспективи позову розцінюю як доволі низькі.
З повагою!
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, надаю відповіді на ваші запитання
Чи реально після Постанови Камбіну №560 обійтись все-таки без ЛКК про постійний догляд для осіб з інвалідністю ІІ групи? Закон же має вищу силу, аніж постанова КМУ.
Очевидно, що для ІІ групи ніхто такого постійного догляду на дасть (лише поодинокі випадки з псих. захворюваннями). Не знаю чи це робилось свідомо, чи просто по-тупості КМУ, важко сказати.
Дивіться ситуація не однозначна, що можу сказати з цього приводу. По перше закон має вищу юридичну силу ніж постанова, у законі України про мобіліційну підготовку та мобілізацію пунктом 13 не передбачено догляд, якщо треба щоб був догляд, то виходячи з логіки не треба було взагалі робити пункт 13, якщо така підстава передбачено пунктом 9. По друге немає порядку заповнення додатку 8, тобто в цьому акті де пункт документи які підтверджують догляд можно поставити прочерк.
По третє, якщо ви не отримували повістку, треба трохи почекати поки з'явиться судова практика з цього питання.
Тому наразі готуйте документи, які є. Спробуйте отримати акт у виконкомі де мова йде про догляд поставлять прочерк. У разі необхідності подасте заяву, з наявними документами. У разі відмови ми зможемо оскаржити її у суді.
Наразі це є поле для маніпуляції працівниками ТЦК. Тому у разі спроби вручення вам мобілізаційного розпорядження, відмовляйтеся її підписувати, у такому разі буде складено акт відмови в якому ви зазначте причину своєї відмови у вашому випадку це наявність та утримання матері, яка має 2 групу інвалідності, що є підставою для відстрочки.
Таким чином ми перенесемо , розгляд справи у судовому порядку, де буде набагато легше відстояти свої права ніж у ТЦК.
1. Чи в контексті цього всього можливо буде отримати відстрочку через суд? (мати з ІІ групою обрала одного із синів, але вона не має ЛКК. Невійськовозобов'язаних в сім'ї немає) І наскільки великий шанс є виграти цей суд?
Треба чекати судову практику, моя думка з цього приводу, що так. 2. Чи у випадку програшу в суді дадуть "умовно" (замість відбування покарання) якщо в сім'ї згідно тексту самого закону військовозобов'язаний мав би мати таке право на відстрочку (але не зміг довести документально через ці недолугі ЛКК для осіб з ІІ групою інвалідності). Чи буде слугувати це пом'якшуючим фактором для того, щоб отримати "умовно" (без в'язниці)?
Умовне це вже крайня міра, 90 відсотків вироків умовний термін, якщо людина визнає свою провину. За одне порушення людина не може бути притягнено декілька разів, тому якщо умовно , вас вже не мобілізують та не будуть судити знову.
У вашому випадку, треба подавити заяву на відстрочку у разі відмови, звертатися до суду.
У разі спроби вручення вам бойової повістки на відправку відмовляйтеся її підписувати у такому разі буде складено акт відмови, в якому ви зазначте причину відмови, у вашому випадку це наявність підстав для відстрочки.3. Що робити конкретно зараз, як уже планувати свій захист, які документи збирати уже, куди звертатись за актом догляду? І як взагалі правильно називається цей Акт до абзацу 13 (тому що це ж НЕ акт встановлення факту здійснення догляду на основі ЛКК з постійним доглядом, це різні речі).
Для цього вам потрібно звернутися у виконком міської ради за місцем реєстрації матері. У графі документ який підтверджує догляд, вимагайте проставлення прочерку 4. Наскільки мені відомо Постанови від КМУ піддаються доволі частому редагуванню в частинах тексту. Наприклад, Постанова 57 про правила перетину кордону зазнає змін практично щомісяця. Чи існує якийсь реально діючий важіль впливу на КМУ щоб змусити відредагувати текст Постанови 560 і прибрати звідти ЛКК для ІІ групи в абзаці 13? Маю на увазі депутатські звернення, оскарження постанови в суді від імені спілки осіб з інвалідністю за участю хорошого, компетентного адвоката? І т.д.
Думаю, що зміни обов'язково будуть, бо вони зробили один додаток під різні підстави, залишивши поле для маніпулювання свідомістю людини.
Постанови оскаржувати не має сенсу, краще зупинитись у разі відмови у отриманні відстрочки оскаржити у судовому порядку.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Павло!
Моя мати (ІІ група пожиттєво), з чоловіком розлучена (чоловік пенсіонер).Двоє дітей - два сини (обидва військовозобов'язані). Мати обирає мене як одного із синів на основі свіжого абзацу 13 для відстрочки.
На мою думку це нереально. Без довідки ЛКК Ви не матимете право на відстрочку, ТЦК Вам цього не дозволить. Все це було передбачено і зроблено навмисно.
Думаю, що це робилось свідомо, як і вимога щодо постійного догляду у пункті 13.
Вам прийдеться оскаржувати у адмінистративному суді протиправні дії ТЦК щодо ненадання відстрочки та просити суд зобов'язати ТЦК надати Вам останню. Все це буде можливо, коли ТЦК надасть Вам письмову відмову відповідно до Додатку 7 Постанови 560. Я не думаю, що шанси виграти цю справу будуть високі, оскільки є багато прикладів станом на зараз рішення судів про те, що Постанова не суперечить Закону, а лише доповнює його.
Також врахуйте наступне з тієї ж постанови:
"63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.
У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби".
Тобто, після відмови у наданні Вам відстрочки Вас направлять на ВЛК, а потім видадуть МБ і ніхто не чекатиме на закінчення розгляду справи у суді.
Якщо ми говоримо про те, що Ви відмовитись від мобілізаційного розпорядження, то одразу попереджаю, що у суді Вам прийдеться щиро "покаятися" і повністю визнати свою провину, інакше взагалі нічого не вийде. Умовний строк в таких справах можливий або за рішенням самого судді, або при укладанні угоди про визнання винуватості з прокурором. Проте, майте на увазі, що умовний строк не надає Вам право на відстрочку.
Цей акт (Додаток 8) передбачений Постановою 560. Це вже не той акт, який передбачений для перетину кордону, і який раніше можна було подати до ТЦК на підтвердження догляду. Це акт, який складається комісією, створеною керівником виконкому та видається військовозобов'язанному на підтвердження здіснення ним постійного догляду (догляду) з урахуванням матеріалів наданих ТЦК.
Пункт 61 Постанови 560.
.Військовозобов’язані, які здійснюють догляд (постійний догляд) за особами, зазначеними у пунктах 9, 13, 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, та які не мають права на призначення компенсації (допомоги, надбавки) на догляд за ними, для розгляду питання надання їм відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації звертаються до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем свого перебування на військовому обліку із заявою у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста, до якої додається письмова заява особи, яка потребує догляду чи постійного догляду, довільної форми із зазначенням реєстраційного номера облікової картки платника податків, про підтвердження відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані її утримувати (чоловік/дружина, працездатні діти), чи інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати постійний догляд.
Районний (міський) територіальний центр комплектування та соціальної підтримки або його відокремлений відділ перевіряє перебування такого військовозобов’язаного на військовому обліку, родинні зв’язки військовозобов’язаної особи та особи, яка потребує догляду (постійного догляду), наявність інших зареєстрованих/задекларованих осіб за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи, яка потребує догляду, з використанням відомостей Державного електронного реєстру військовозобов’язаних України, Державного реєстру актів цивільного стану громадян та Єдиного державного демографічного реєстру, інших інформаційних систем, реєстрів та баз даних, у тому числі шляхом інформаційного обміну. Матеріали за результатами перевірки надсилаються керівнику виконавчого органу місцевого самоврядування за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання військовозобов’язаного, який здійснює догляд.
У разі виявлення невідповідності наведених у заяві військовозобов’язаного даних або непідтвердження факту встановлення здійснення ним догляду (постійного догляду) комісією заява не розглядається.
Для встановлення факту здійснення догляду (постійного догляду) військовозобов’язаний, який здійснює догляд (постійний догляд), звертається із заявою на ім’я керівника виконавчого органу сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання.
Розгляд заяви здійснює комісія із встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду), рішення про утворення якої приймається керівником виконавчого органу сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання військовозобов’язаного, який звернувся із відповідною заявою.
До складу комісії із встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) можуть входити депутати місцевої ради, представники виконавчих органів місцевого самоврядування, громадських організацій загальною чисельністю не менше п’яти осіб.
За результатами роботи комісія із встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) з урахуванням наданих районним (міським) територіальним центром комплектування та соціальної підтримки або його відділом матеріалів складає акт про встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) (додаток 8). Зазначений акт є одним із документів, які надаються військовозобов’язаним до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.
Є варінт визнання Постанови протиправною та нечинною, але в реаліях сьогодення...
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Поки що судової практики по цьому питанню немає. Та й буде досить складно довести щось, адже потрібно визнавати нормативно-правовий акт неконституційним або оскаржувати бездіяльність ТЦК (хоча вони орієнтуються на закон), або оскаржувати відмову у видачі довідки ЛКК.
Так, це повинно бути пом'якшуючим фактором, але все залежить від суду. Загалом на даний час ральний термін дають рідко.
Цей документ називається Акт про встановлення факту здійснення догляду (додаток 8 до Постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 року «Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»)
Для встановлення факту здійснення догляду Вам потрібно звернутися із заявою на ім’я керівника виконавчого органу сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання.
Розгляд заяви здійснює комісія із встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду), рішення про утворення якої приймається керівником виконавчого органу сільських, селищних,міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання військовозобов’язаного, який звернувся із відповідною заявою.
До складу комісії із встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) можуть входити депутати місцевої ради, представники виконавчих органів місцевого самоврядування, громадських організацій загальною чисельністю не менше п’яти осіб.
За результатами роботи комісія із встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) з урахуванням наданих районним (міським) територіальним центром комплектування та соціальної підтримки або його відділом матеріалів складає акт про встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) (додаток 8).
Скоріш за все, такі правки з часом відбудуться. Адже це абсурд, для оформлення відстрочки по даній підставі надавати додатково довідку ЛКК.
Можливо ще буде офіційне роз'ясненя даного положення.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, м. Дніпро, 24 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
При наданні відстрочки комісії ТЦКСП будуть керуватися Постановою 560.
Порядком передбачена процедура оскарження у разі відмови в оформленні відстрочки.
Орієнтуйтесь на це.
Щодо наслідків "відмови від мобілізації" все буде вирішуватися при розгляді справи в суду.
Суд буде розглядати "пом'якшуючі обставини" за своїм внутрішнім переконанням виходячи з норм процесуального законодавства.