Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 11 липня 2024, питання №115084 350₴

Обновленин данных в ТЦК, надо ли?

Я 20 летний, студент Украины в академ отпуске. В данный момент нахожусь в странах ЕС. Выехал в 22ом году в возрасте 17 лет.
В Украине я из города Северодонецка, и там сейчас Россия.
Кроме того города никакой больше прописки в стране я не имею, так же как и :
Банковских счетов
Имущества и тд.
Последний раз я проходил военкомат в возрасте 16 лет когда вставал на учет и получил приписное.

Вопрос: Нужно ли мне обновлять данные в ТЦК? И какие последствия в случае обновления/необновления данных?

Потому что после войны я планирую въехать в Украину. И не хочу быть уголовником.

Відповіді юристів (7)

    Богун Сергій Павлович
    14.3%

    Доброго дня.

    Оскільки Ви громадянин України, маєте статус призивника чи військовозобов'язаного Ви зобов'язані оновити облікові дані.

    Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    Чи потрібно це вам? Вирішуйте самі.

    "Уголовником" Ви не станете.

    Це при тому що ви військовозобов'язаний.

    А якщо ви призивник - взагалі жодних проблем вас не буде.

    Карпенко Андрій Володимирович
    14.3%

    Вітаю!

    ВАМ ПОТРІБНО ОНОВИТИ ДАНІ, ЩОБ НЕ НАРАЖАТИСЯ НА АДМІНІСТРАТИВНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.

    В КОНСУЛЬСТВІ ВИ НЕ ЗМОЖЕТЕ СТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК, ТОМУ ЩО ВИ НЕ ПМЖ.

    НАДСИЛАТИ ІНФОРМАЦІЮ НЕОБХІДНО НА АДРЕСУ ТОГО ТЦКСП, ДЕ ВІЙСЬКОЗАБОВЯЗАНИЙ СТОЇТЬ НА ВІЙСЬКОВОМУ ОБЛІКУ. ВИ НЕ СТАВАЛИ НА ОБЛІК ПІСЛЯ ЗНЯТТЯ, ТОМУ ВАША СПРАВА ЗНАХОДИТЬСЯ В СТАРОМУ ТЦКСП.

    ТАКОЖ ВИ МОЖЕТЕ ОНОВИТИ ДАНІ В РЕЗЕРВ +.

    Відповідно до підпункту 1 пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    • у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до ТЦК та СП за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до ЦНАП , або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);
    • у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті ТЦК та СП за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Реєстрація у «Резерв+» є добровільною. А отже, нести відповідальність (як кримінальну так і адміністративну) за відсутність цього додатку особа не буде. Вона може оновити свої персональні дані (оскільки перебуває за кордоном) шляхом надіслання повідомлення на електронну адресу ТЦК та СП.

    Після оновлення даних, військовозобов’язані можуть отримати повістки.

    Щодо тих, хто проживає за кордоном та оновив дані електронною поштою, виклику до ТЦКПС ще алгоритму немає. Чи будуть їх викликати до ТЦК та СП, невідомо. Логічно, що якщо Ви вкажете іноземну реєстрацію, туди надсилати повістки точно не будуть та за Постановою №560 такого порядку не передбачено. Електронною поштою також не передбачено надіслання повісток.

    ПІСЛЯ ОНОВЛЕННЯ ДАНИХ, ПІДСТАВ ПРИТЯГУВАТИ ВАС ДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НЕ БУДЕ.

    Турчин Ярослав Олександрович
    14.3%

    ЗДРАВСТВУЙТЕ, ВЛАД!

    Никакой ответственности не будет.

    О Вас банально не знают!

    Живите себе спокойно в Европе.

    Кроме того, юристы уже разложили на молекулы законодательство и нашли там куча обоснований, почему никаких штрафов не будет за необновление данных.

    Об уголовной ответственности вообще смешно читать. Где Вы такое берёте?! Как же можно так людей запугать, чтоб так боялись беспредела каких-то чиновников с сомнительным статусом. Вы же в Западной Европе сейчас... Тут же воздух свободы. Какая ответственность, какой преступник.

    Необновление данных - это никакое не правонарушение даже для тех, кто в Украине сейчас живёт. На Европу в принципе украинское законодательство и суверенитет не распространяются.

    Юристы Минобороны допустили роковую ошибку, которая не позволит ТЦК на законных основаниях привлекать людей к какой-либо ответственности за необновление данных, ведь в законе (ст. 27 ЗУ "О мобилизационной подготовке и мобилизации") четко прописано, что ответственности подлежат необновляющие люди (не уточнят) данные согласно ч. 1, 3 ст. 22 ЗУ "О мобилизационной подготовке и мобилизации". При этом там идет речь, что данные должны быть обновлены в течение 60 дней со дня вступления в силу указа Президента Украины об объявлении мобилизации, утвержденном Верховной Радой Украины.

    Указ о мобилизации вступил в силу еще в феврале 2022 года, а закон об обязанности уточнить данные - вступил в силу 18 мая 2024 года.

    То есть такая обязанность не возникает у граждан Украины на основании ч. 3 ст. 22 Закона, ведь после его принятия Верховная Рада мобилизацию не утверждала, а президент ее не объявлял.

    Согласно статье 58 Конституции Украины, законы не оказывают обратного действия во времени. То есть нельзя обязывать человека вернуться в прошлое и сделать обновление через 60 дней после 24.02.2022 г. или привлечь к ответственности за то, что в 2022 году не требовалось.

    Чтобы ч. 3 ст. 22 Закона заработала - надо отменить военное положение и мобилизацию... и запустить ее снова, но предполагаю, что пока это будут делать, люди прорвут границу и убегут все, кто сможет.

    Теперь же требуют обновить данные на основании абзаца 4 пункта 1 части 2 раздела ІІ "Заключительные и переходные положения" Закона № 3633-IX (более известного как законопроект № 10449), который вступил в силу с 18.05.2024 г. За это нарушение законом ответственности не предусмотрено и не может быть ни штрафа, ни временного водительского ограничения. Заметьте, что речь в законе идет именно о временном ограничении, а не об аннулировании или изъятии. На общих основаниях его применить невозможно, если персональные данные человека находятся в государственных реестрах и государство само способно получать их без того, чтобы переводить это на людей.

    То есть юристы Министерства обороны – переиграли сами себя и человек не несет никакой ответственности за необновление данных по переходным положениям.

    Додатково хочу надати аналогічні позиції колег - адвокатів, юристів, які працюють у публічному просторі та звертають увагу на цю тему.

    Зокрема, відео адвоката, кандидата юридичних наук Олега Лукьянчикова (Адвокатське об"єднання "Легаліст", м. Харків).

    Також відео адвоката Віталія Стамбули (м. Херсон)

    Ну і наостанок:

    За неоновлення даних ТЦК штрафуватиме лише у разі відсутності інформації в реєстрах — заступниця міністра оборони.

    https://www.telegraf.in.ua/kremenchug/10130118-za-...

    Хай Вам щастить!

    С уважением и пониманием, юрист Ярослав Турчин (г. Гамбург, Германия)

    Айвазян Юрій Климентійович
    14.3%

    Доброго дня, Владе!

    Відповідно до Закону України 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», який набрав чинності з 18 травня цього року:

    II. Прикінцеві та перехідні положення

    2. Установити, що:

    1) під час дії Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 24 лютого 2022 року № 65/2022, затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 3 березня 2022 року № 2105-IX:

    громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Нужно ли мне обновлять данные в ТЦК? И какие последствия в случае обновления/необновления данных?

    Оскільки Ви стояли на обліку у військкоматі, то відповідні дані можуть міститись у Реєстрі. У разі оновлення Вами даних я не бачу особливих ризиків, оскільки Ви є особою призовного віку та не підлягаєте мобілізації до 25 років, крім того знаходитесь за кордоном.

    У разі неоновлення даних з боку ТЦК можлива спроба притягнення Вас до адмінистративної відповідальності. Проте у Вашому випадку з урахуванням того, що Ви не маєте прописки на підконтрольній Україні території, рахунків у банку, рухомого та нерухомого майна це Вам нічим не загрожує. Крім того всі постанови ТЦК Ви зможете з легкістю оскаржити.

    Потому что после войны я планирую въехать в Украину. И не хочу быть уголовником.

    Ви ні за яких обставин не будете вважатись "ухилянтом", оскільки за неоновлення даних передбачена лише адмінистративна відповідальність.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    14.3%

    Доброго дня!

    Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    У разі перебування за кордоном уточнити дані можна:

    • шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або
    • на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або
    • через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);

    За неоновлення даних можливий штраф.

    Проте, положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    За неоновлення даних або неявку по повістці для уточнення даних передбачена лише адміністративна відповідальність за статтями 210 та 210-1 КУпАП.

    Кримінальна відповідальність можлива лише якщо Ви пройдете ВЛК, Вам вручать повістку на відправку, а Ви по ній без поважних причин не явитесь.

    Згідно статті 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

    Тому, якщо Вас все ж таки зможуть притягнути до адміністративної відповідальності за неоновлення даних - другий раз не мають права накладати штраф саме за неоновлення даних.

    Але, якщо громадянину вручили повістку - він не явився, його можуть притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу.

    Якщо після сплати/несплати штрафу чоловіку знову виписали повістку та він не з'явився до ТЦК - тоді це буде вважатися повторним правопорушенням.

    Ви повинні знати, що без виненесення постанови керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.3%

    Вітаю Вас.

    Згідно із законодавством, Ви повинні уточнити свої дані.

    З 18 травня законодавство передбачає, що:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку , зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані...".

    Чи треба це робити з точки зору доцільності - питання виключно суб'єктивне і не зовсім коректно його обговорювати у публічному просторі.

    Чи Прискорить таке оновлення вірогідність бути мобілізованим?

    Все може бути, але точної відповіді на це питання Вам ніхто не надасть. Цілком очевидно, шо уточнення даних, зокрема місця проживання, здійснюється з метою надсилання по цим адресам поштових повісток. Навіть постанова КМУ № 560 це підтверджує:

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 560 Київ

    Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    Щодо подвоювання розміру штрафу, на даний момент це питання точно не досліджено, але формально виконавча служба має на це право, що передбачено статтею 308 КУпАП.

    Стаття 308. Примусове виконання постанови про стягнення штрафу

    У разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.

    З повггою!

    Корнійчук Євген Іванович
    14.3%

    Доброго дня, надаю відповідь на ваше запитання:

    Я 20 летний, студент Украины в академ отпуске. В данный момент нахожусь в странах ЕС. Выехал в 22ом году в возрасте 17 лет.В Украине я из города Северодонецка, и там сейчас Россия.Кроме того города никакой больше прописки в стране я не имею, так же как и :Банковских счетовИмущества и тд.Последний раз я проходил военкомат в возрасте 16 лет когда вставал на учет и получил приписное.

    Вопрос: Нужно ли мне обновлять данные в ТЦК? И какие последствия в случае обновления/необновления данных?

    Потому что после войны я планирую въехать в Украину. И не хочу быть уголовником.

    Так, вам треба звернутись у консульство України і оновити свохї дані. У іншому випадку, вам буде відмовленно у наданні консульських послуг за кордоном.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України