Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрый день! Исходные данные:
1. Есть военный документ: Временное удостоверение. Получен 5 лет назад и с тех пор никакие данные не менялись (паспорт, место жительства, телефон). То есть, по сути, у них есть все мои актуальные данные (новый транспортных средств также не ставил на учёт с тех пор).
2. Был на консультации у психиатра. Он поставил диагноз: "тяжелое генерализованное тревожное расстройство", который, при нормальных обстоятельствах, должен попадать под 17 статью пункт А или пункт Г (Наказ № 402). Официально у психиатра на учёте не стою (могу стать).
Еще стою на учёте у уролога по мочекаменной болезни и еще одно болезни, диагноз которой он поставить до сих пор не может и, соответственно, понять попадание под ту или иную статью возможности нет.
Вопрос:
1. Как лучше поступить в данной ситуации с обновлением данных? Достаточно ли этого, для оспаривания потенциального штрафа за не обновление данных? Или лучше обновить в Резерв+?
2. Не хотелось бы рисковать с прохождением ВЛК в надежде на получение отсрочки (учитывая как всё там справедливо проходит), но на всякий случай (в случае насильной доставки на ВЛК и т.п.) как подготовиться к ВЛК особенной в части психиатра? Как доказать свой диагноз, ведь, в отличие от других болезней, по анализам и визуально его не поставить? Могут же сказать что все с тобой хорошо и годен (полиграф же не пройдешь.).
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (6)
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.
У разі перебування на території України уточнити дані можливо:
За неоновлення даних можливий штраф.
Проте, положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Тобто, якщо ТЦК отримає необхідну інформацію з інших реєстрів (податкова, МВС, ДМС, реєстр територіальної громади) - Вас не повинні притягнути до відповідальності за неуточнення даних. Поки що судової практики по цьому питанню немає, тому яку позицію займе ТЦК невідомо.
Прийняття рішення щодо придатності до військової служби віднесено виключно до компетенції ВЛК.
Порядок визначення ступеня придатності до військової служби визначено в «Положенні про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», затверджене Наказом Міноборони України від 14.08.2008 № 402 .
Перш за все Вам потрібно, щоб Ваші діагнози були підтверджені належними медичними документами. Як правило це форма первинної облікової документації № 028/о “Консультаційний висновок спеціаліста”, історія хвороби, Виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого: форма № 027/о.
Якщо Ви явитесь до ВЛК без медичних документів, то існує ризик, що лікарі ВЛК автоматично запишуть Вас в категорію придатних. Якщо Ви натрапите на відповідального лікаря, то Вас направлять на додаткові обстеження в ПНД.
Згідно пункту 3.11. Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України у разі коли лікарям ВЛК ТЦК та СП важко остаточно визначити стан здоров’я військовозобов’язаного, він направляється лікарем - членом ВЛК на амбулаторне або стаціонарне обстеження з подальшим оглядом ВЛК ТЦК та СП, з унесенням відповідного запису про направлення до ЕСОЗ. Після проведення обстеження складається Акт дослідження стану здоров’я (додаток 10), який підписується керівником закладу охорони здоров’я (установи). Акт подається до ВЛК ТЦК та СП на розгляд. Якщо обстеження проводилось у закладі охорони здоров’я в системі Міністерства оборони України, то огляд проводиться госпітальною (гарнізонною) ВЛК.
У Вашому випадку найоптимальнішим варіантом буде звернутися до ПНД та повідомити про Ваші проблеми зі станом здоров'я. Вас направлять на стаціонар, де після проведення всіх необхідних досліджень та отримання відповідних висновків/виписок можна буде думати про звернення до ТЦК.
Щоб не залежати від рішення ВЛК - ознайомтесь також з іншими підставами для відстрочки, які зазначені у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Дмитро!
У будь якому варіанті (оновлення, неоновлення) Вам прийде повістка за адресою фактичного місця проживання або ж за адресою, яку Ви вкажете при оновленні даних у ЦНАП чи Резерв+.
Оскарження постанови ТЦК про притягнення до адмінистративної відповідальності на неоновлення даних:
1. Відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.
2. Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.
Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.
Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.
Так, Ви праві, психічні захворювання - це окрема тема. Вам потрібно стати на облік, оскільки заключення приватних лікарів, а тим паче, психіатрів, ВЛК до уваги навряд чи прийме. Тому Вас або все ж таки направлять на додаткове обстеження, або, як Ви і зазначаєте, винесуть постанову, що Ви придатні до проходження служби, якщо не бкде запису в ЕСОЗ.
Отже, якщо є можливість стати на облік та отримати заключення саме профільного лікаря з державної лікарні, то я би наполегливо рекомендував це зробити. Крім того, бажано мати при собі медичні документи щодо Ваших інших захворювань.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіЗДРАВСТВУЙТЕ, ДМИТРИЙ!
Как Вы правильно заметили, ВЛК сейчас работают уж очень "быстро" и "законно". Принцип конвеера.
НО, они стараются страховаться и не беспределить в отношении тех, чьи диспансерные учёты внесены в ЕСОЗ (Электронную систему здравоохранения). Система достаточно кривая, но как правило врач ВЛК имеет доступ к данным, если они там внесены через Хелзи или другую программу-посредник, которые стоят в учреждениях здравоохранения.
Потому в идеале Вам конечно же на учёт к участковому врачу - психиатру стать. И попросить, чтоб данные в ЕСОЗ внёс. Это не помешает уж точно.
По факту справок и учёта данные также должен внести со своей стороны так называемый - семейный врач (ранее более известен как участковый врач - терапевт из поликлиники).
Вам нужно учитывать, что по линии психиатрии решение принимает не ВЛК визуально, а на основании Акта осмотра в местной психиатрической больнице в условиях стационара. То есть чтоб получить исключение - надо по народному говоря "Лечь на дурку". Сейчас ооочень много случаев, когда врачи психиатрической больницы делают всех здоровыми, даже стоявших на учёте у психиатра мнооого лет... особенно из числа ВПО... находясь в сговоре с ВЛК и соответственно выполняя задачи ТЦК.
Было несколько клиентов, у которых дети имели психиатрические учёты с дества, но псих.больницы на Западной Украине их по запросу ТЦК признали "здоровыми" и "годными".
Так что решать Вам.
Кроме того, лично я убеждён в том, что Вы не подлежите административному преследованию, т.к. имеете психиатрический диагноз и фактически не можете нормально осознавать свои действия и нести за них ответственность. Это можно использовать в суде, если ТЦК по беспределу вынесет штрафы.
Лицо, действовавшее в состоянии крайней необходимости, необходимой обороны или находящееся в состоянии невменяемости, не подлежит административной ответственности.
Статья 17 Кодекса Украины об административных правонарушениях (далее – КУоАП) приводит исчерпывающий перечень обстоятельств, исключающих возможность привлечения лица к административной ответственности в случае совершения им административного правонарушения:
Согласно статье 20 КУоАП, Не подлежит административной ответственности лицо, которое во время совершения противоправного действия или бездействия было в состоянии невменяемости, то есть не могло осознавать свои действия или руководить ими вследствие хронической душевной болезни, временного психического расстройства, слабоумия или иного болезненного состояния.
Статья 20 КУоАП устанавливает два критерия, совокупность которых дает основания для признания лица невменяемым. Это медицинский и юридический критерии.
Медицинский критерий невменяемости характеризуется наличием у лица одного из видов заболеваний, указанных в статье 20 КУоАП.
Хроническая душевная болезнь – это трудноизлечимое психическое заболевание, имеющее длительный характер и тенденцию к нарастанию болезненных явлений: шизофрения, эпилепсия, прогрессирующий паралич и т.д.
Временное психическое расстройство - это психическое заболевание, характеризующееся внезапным началом, быстрым развитием, относительно непродолжительным протеканием и, как правило, заканчивается полным выздоровлением лица: острый алкогольный психоз, реактивное состояние (болезненное расстройство вследствие тяжелого душевного потрясения), так называемые патологическое опьянение, патологический эффект и т.д.).
Слабоумие - это врожденное или приобретенное в раннем детстве или развившееся вследствие другого психического заболевания, болезненное состояние психики, характеризующееся неполноценностью умственной деятельности (идиотия, имбецильность, дебильность).
Другое болезненное состояние – это тяжелые формы психопатии, душевные расстройства, вызванные инфекционными заболеваниями, аномалии психики у глухонемых и т.д.
Медицинский критерий документируется в медицинском диагнозе, однако самого медицинского заключения недостаточно для признания лица невменяемым. Для этого и требуется второй, юридический критерий.
Юридический критерий невменяемости включает в себя интеллектуальный и волевой признаки.
Интеллектуальный признак указывает на неспособность личности осознавать противоправный характер своего действия (бездействия) на момент совершения им конкретного противоправного деяния.
Волевой признак заключается в неспособности личности управлять своими действиями (бездействием), предусмотренными законом об административной ответственности как правонарушение.
Для признания наличия юридического критерия достаточно установить один из названных его признаков – интеллектуальный или волевой.
Совокупность медицинского критерия (одного из вышеуказанных видов заболеваний) и юридического критерия (интеллектуального или волевого признака) дает основания для признания лица невменяемым, и оно в связи с этим не подлежит административной ответственности.
Так что конечно решать Вам в семейном кругу, но обновление данных это автоматическая регистрация на желание получить повестку на ВЛК.
С необновлением можно работать потом юристам или вообще забить, если на Вас нет имущества и доходы не поступают на карту.
С уважением и пониманием, юрист Ярослав Турчин (г. Гамбург, Германия).
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Згідно із законодавством, Ви повинні уточнити свої дані.
З 18 травня законодавство передбачає, що:
"...громадяни України, які перебувають на військовому обліку , зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані...".
Чи треба це робити з точки зору доцільності - питання виключно суб'єктивне і не зовсім коректно його обговорювати у публічному просторі.
Чи Прискорить таке оновлення вірогідність бути мобілізованим?
Все може бути, але точної відповіді на це питання Вам ніхто не надасть. Цілком очевидно, шо уточнення даних, зокрема місця проживання, здійснюється з метою надсилання по цим адресам поштових повісток. Навіть постанова КМУ № 560 це підтверджує:
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 16 травня 2024 р. № 560 Київ
Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період
34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.
У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.
Щодо Ваших медичних документів, я б радив Вам мати декілька медичних консультативних заключень, а ще краще - виписку після стаціонарного лікування.
З повагою!
Юрист, м. Дніпро, 24 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:
- у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).
Оновити облікові дані потрібно. Я сам особисто зробив це через Резерв +.
Відповідальність за Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку визначена ст. 210 КУпАП:
«Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -
тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -
тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -
тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.»
Штраф має бути сплачений порушником:
- не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу,
- а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення (ст. 307 КУпАП).
Ступінь придатності до військової служби, перелік хвороб, розладів здоров’я та питання проведення військової лікарської експертизи військовослужбовців регулюється Положенням про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого Наказом Міністра оборони України від 14 серпня 2008 року № 402.
Згідно Положення № 402 постанови ВЛК приймаються на підставі Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби (додаток 1), пояснень щодо застосування статей Розкладу хвороб (додаток 2) та таблиць додаткових вимог до стану здоров'я ТДВ) (додаток 3).
При встановленні ступеня придатності до військової служби ВЛК керується Поясненнями щодо застосування статей Розкладу хвороб, станів та фізичних вад (Додаток 2 до Положення № 402).
Лікарі, які включаються до складу ВЛК із закладів охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, під час проведення медичного огляду ознайомлюються з медичними записами в ЕСОЗ та з іншими медичними документами, які надає військовозобов’язаний, що характеризують його стан здоров’я, а також вносять до ЕСОЗ відповідні медичні записи на підставі отриманої інформації.
Військовозобов’язаний під час проведення медичного огляду зобов’язаний надати членам ВЛК ТЦК та СП медичну карту амбулаторного хворого за формою № 025/о, затвердженою наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року № 110 «Про затвердження форм первинної облікової документації та Інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та підпорядкування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (далі - форма № 025/о), виписки з медичної документації щодо перенесених захворювань, отриманих травм, поранень тощо, якщо така інформація відсутня в ЕСОЗ.
У воєнний час та під час мобілізації, на особливий період відстрочка від призову за станом здоров'я надається військовозобов'язаному на строк від 1 до 6 місяців залежно від захворювання (травми, поранення, контузії, каліцтва) та прогнозованої тривалості лікування. Після закінчення відстрочки військовозобов'язані оглядаються для вирішення питання про придатність до військової служби.
У разі коли лікарям ВЛК ТЦК та СП важко остаточно визначити стан здоров’я військовозобов’язаного, він направляється лікарем - членом ВЛК на амбулаторне або стаціонарне обстеження з подальшим оглядом ВЛК ТЦК та СП, з унесенням відповідного запису про направлення до ЕСОЗ. Після проведення обстеження складається Акт дослідження стану здоров’я (додаток 10 Положення № 402), який підписується керівником закладу охорони здоров’я (установи). Акт подається до ВЛК ТЦК та СП на розгляд. Якщо обстеження проводилось у закладі охорони здоров’я в системі Міністерства оборони України, то огляд проводиться госпітальною (гарнізонною) ВЛК.
Якщо військовозобов’язаний під час призову на військову службу, збір, а також чергового огляду з метою обліку визнаний таким, що потребує лікування (відстрочки від призову на військову службу, збір), то лікар - член ВЛК ТЦК та СП направляє військовозобов’язаного на отримання відповідних медичних послуг. Після закінчення лікування військовозобов’язаний оглядається ВЛК ТЦК та СП.
До моменту проходження ВЛК ТЦКСП, я рекомендую пройти комплексне медичне обстеження, мати медичні висновки про хронічні хвороби, виписки та інші медичні документи, що характеризують Ваш стан здоров’я.
У разі незгоди з рішенням ВЛК Ви маєте право на його оскарження.
Варіантів оскарження є два: у досудовому порядку та через суд.
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня,
є Примітка до ст 210. Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Тобто вони самостійно можуть оновити ваші дані.
На мою думку всі штрафи за не поновлення даних можно буде з легкістю скасувати у судовому порядку.
З таких підстав: