Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 15 липня 2024, питання №115494 500₴

Оновлення даних в Резерв+

Добрий день.
Служив в ЗСУ, був звільнений за сімейними обставинами (причин на відстрочку вже нема). Оновив дані в Резерв+ і пише "не військовозобов'язаний" , причина зняття/виключення: військовослужбовці.
Що це означає і що очікувати при зустрічі з ТЦКтаСП?

Відповіді юристів (9)

    Дерій Владислав Олегович
    14.2%

    Доброго дня!

    ТЦК не внесли необхідну інформацію в Реєстр військовозобов'язаних, тому про Вас неактуальні дані в Резерв+

    При зустрічі з ТЦК - Вам вручать повістку на уточнення даних, а якщо відмовитесь від неї, то поліцейський, який входить в групу оповіщення може Вас затримати та доставити в ТЦК.

    Щоб Вас не мобілізували Ви повинні мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Згідно пункту 54 постанови КМУ 560 Під час перевірки військово-облікового документа: уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком) ;

    поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку , визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки).

    Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення.

    Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину. Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Отже, тепер за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть на законних підставах затримати громадянина та доставити його до ТЦК.

    Але, згідно статті 261 КУпАП під час затримання повинен бути складений протокол, поліцейські повинні повідомити Ваших родичів та Вашого правозахисника (або центр безоплатної правової допомоги)

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Турчин Ярослав Олександрович
    14.2%

    ВІТАЮ ВАС, пане МАКСИМЕ!

    Це означає, що коли Ви звільнилися з військової служби, в Реєстр внесли відомості у В/ч про це.

    А от ТЦК - дармоїди. Бо не внесли Вас у Реєстр як особу, що перебуває у них на військовому обліку.

    У Вас на руках є військовий квиток з відміткою про прийняття на облік після звільнення з військової служби? Чи Ви не вставали на облік і я дарма катаю бочку на ТЦК?

    Якщо є відмітка про прийняття на облік - все ок. ТЦК знає, що вони не всі дані внесли. Якщо немає, можуть розглядати Вас як особу, яка не встала на військовий облік після демобілізації і виписати повістку на явку до ТЦК для постановки на військовий облік.

    В умовах коли немає права на відстрочку, щиро не рекомендую піднімати скандал та вимагати актуалізувати дані. Бо дані вони актуалізують, але й знову в армію Вас можуть відправити з легкістю, бо звільнення не є підставою для немобілізації знову.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    • Максим Клієнт 4 місяці тому
      Вітаю! На облік став відразу після звільнення, штамп в військовому присутній.
      • Турчин Ярослав Олександрович

        Тоді це недопрацювання ТЦК. Треба писати заяву про включення відомостей про облік до Реєстру.

        Якщо звісно у Вас є право на відстрочку чи бронь, бо якщо нагадаєте про себе ТЦК - вони з радістю почнуть вживати заходи щодо Вашої мобілізації.

        Згідно з пунктами 1 - 5 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 передбачено:

        Військово-обліковий документ є документом, що визначає належність його власника до виконання військового обов’язку, який оформляється (створюється) та видається громадянину України, який є призовником, військовозобов’язаним або резервістом, у тому числі, якщо він був виключений з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідно до пунктів 3 і 4 частини шостої статті 37 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” та не отримував такий документ до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 “Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа”.

        Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається (замінюється):

        • в електронній формі - засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста та/або Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та/або Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації);
        • у паперовій формі — на бланку, форма якого затверджується постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559.

        Особа може мати на бланку лише один військово-обліковий документ.

        Відомості, що зазначені у військово-обліковому документі громадянина України, який перебуває або був виключений з військового обліку Збройних Сил, СБУ, розвідувального органу, повинні відповідати відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

        У разі коли відомості, зазначені у графах 1-5, 13 та 14 військово-облікового документа на бланку, не відповідають відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, він вважається недійсним.

        ...

        У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

        • у паперовій формі - повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;
        • в електронній формі - повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

        Зміни вносяться протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви.

        Військово-обліковим документом призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а також громадян, виключених з військового обліку відповідно до пунктів 3 та 4 частини шостої статті 37 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”, в електронній формі (далі - військово-обліковий документ в електронній формі) є відображення в електронній формі відомостей про громадянина України, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а також відомостей щодо звернення або повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення до Національної поліції.

        При цьому, згідно з пунктом 12 частини 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 11 квітня 2024 року № 3633-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку":

        https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3633-20#Text

        військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа;

        Тому може існувати варіант в якому без звернення до суду внести зміни не вдасться.

        Хоча у більшості випадків клієнтів - вони зверталися із листами до ТЦК і протягом місяця дані виправляли. Навіть електронною поштою. Але це був м. Київ.

        Якщо ТЦК буде проявляти бездіяльність. Можна оскаржити дії РТЦК та СП спочатку до обласного ТЦК (для областей) або до ТЦК м. Києва (для РТЦК районів м. Києва).

        Строк звернення до суду - 6 місяців з дати порушення прав. Проте бажано подавати трохи раніше, щоб справу не залишили без розгляду по строкам, обліковуючи не з дати коли мали б відповісти протягом місяця, а наприклад відповідно до постанови КМУ № 559, протягом 5 днів з дня отримання заяви.

        Згідно з пунктом 2 частини першої статті 9 Закону України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів" та Постанову КМУ № 559 від 16.05.2024 р.

        https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1951-19#Text

        Призовник, військовозобов’язаний та резервіст має право:

        • звертатися в порядку, встановленому адміністратором Реєстру, до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру запису про себе, виправлення недостовірних відомостей Реєстру.

        ОТЖЕ, рекомендую такий порядок дій:

        1) спочатку спробувати звернутися до служби підтримки в Резерв+ (окремим людям допомагає, але можуть сказати - зверніться до ТЦК).

        2) звернутися до ТЦК та СП електронною поштою із відповідною заявою (поштові адреси ТЦК за гіперпосиланням на цьому тексті), посвідченою разом з документами відсканованими Вашим електронним цифровим підписом. Документ за допомогою ЕЦП України можна посвідчити на сайті Міністерства цифрової трансформації України безкоштовно.

        https://czo.gov.ua/sign

        3) Якщо не нададуть відповідь і проігнорують. Можна спробувати направити в ТЦК незасвідчені копії документів і заяву.

        4) Якщо надійде відповідь, що документи треба посвідчити - тоді вже посвідчити підписи на Заяві та копії документів нотаріально і - направити через Укрпошту рекомендованим листом з описом вкладення та ПАПЕРОВИМ (не смс-кою) повідомленням про вручення.

        Якщо відмовлять, не змінять дані та / або взагалі проігнорують у місячний термін, відведений Законом України "Про звернення громадян" - Ви можете звернутися дистанційно до окружного адміністративного суду з відповідним позовом про визнання дій / бездіяльності протиправною та зобов"язання вчинити певні дії - в якому просити зобов"язати ТЦК внести відповідні відомості в Реєстр.

        Система "Електронний суд" дозволяє за допомогою ЕЦП надавати довіреності на ведення справ у судах своїм представникам та самостійно подавати і підписувати ЕЦП позовні заяви до суду, мати актуальну інформацію щодо справ, які існують щодо Вас в судах України.

        Дуже зручна річ. Усі фахові юристи та адвокати такою наразі користуються. https://cabinet.court.gov.ua/

        Без цього досить високі ризики того, що Вас при перевірці документів на вокзалі чи ще десь - "скруте" ("бусифікує") патруль оповіщення ТЦК та доставить до місцевого ТЦК для психологічної і фізичної обробки з метою проходження ВЛК і направлення в армію по мобілізації. Декого навіть умудрялися добровольцями записувати під тиском і обіцянками відпустити до дому.

        А документи раніше видані при цьому вони взагалі можуть забрати силою та знищити. І Ви ніколи в житті не доведете, що у Вас такі документи були (звісно, якщо завчасно не будете мати їх копії, посвідчені нотаріально - сховані у родичів / у іншому надійному місці).

        На жаль таке дике життя наразі маємо. ТЦК увібрало в себе найгірші якості та властивості, які мали раніше ліквідовані як антинародні органи типу ДАІ, міліції та ін. До речі сумно чи смішно, але за свідченнями громадян України - в ТЦК наразі як раз колишні працівники міліції, звільнені за грубі порушення закону, тортури і катування людей - і працюють. Тому й методи роботи відповідні (припускаю). Бо жоден з моїх знайомих, які служили в ЗСУ і комісовані , але психічно здорові та морально стійкі - не захотіли йти служити в ТЦК, пояснюючи - "Я був у тому пеклі і не хочу брати на себе гріх відповідальності за інших, яких туди відправлятиму". Це дійсно нормальна позиція військового. Тому розуміємо які моральні якості у тих, кого такі питання не турбують і вони готові відправляти кого завгодно - з відкритою формою туберкульозу, діабетиків без пальців та ін. (це не плітки, а реальні люди, яких присилають командирам в бойові підрозділи).

        Щасти Вам!

    Айвазян Юрій Климентійович
    14.2%

    Доброго дня, Максиме!

    Скорше за все, дані підтягнулись некоректно, оскільки ТЦК після звільнення не внесли до Реєстру інформацію щодо Вашого взяття на облік військовозобов'язаного.

    При зустрічі з ТЦК та СП Вам видадуть повістку на уточнення даних. Крім того, після 16 липня Ви можете отримати повістку рекомендованим листом на адресу, яку вказали при оновлені даних.

    Відповідно до Постанови КМУ №560 від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    Перевірка військово-облікових документів під час мобілізації.

    49. У період проведення мобілізації (крім цільової) уповноважені представники територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейські, а також представники Держприкордонслужби мають право вимагати у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки). Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    Згідно із тію ж Постановою:

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням (поштовим відправленням з оголошенням цінності з описом вкладення) з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ надсилається адресату не пізніше ніж протягом наступного дня після підпису повістки відповідним керівником. При цьому день явки за викликом резервіста або військовозобов’язаного визначається не раніше чотирнадцятого дня від дня надсилання повістки засобами поштового зв’язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

    41. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

    Що з Вашою підставою для відстрочки? Ви зазначаєте, що її більше немає, з якої причини? Можливо є шанс знайти вихід з цієї ситуації?

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.2%

    Вітаю Вас.

    Це означає, що уповноважені працівники ТЦК та СП не внесли до системи відомості про звільнення Вас з військової служби. Нічого страшного, насправді. При зустрічі з ТЦК Вас очікує повістка до ТЦК про уточнення військово-облікових даних. Далі, якщо Ви не матимете права на відстрочку, Ви можете бути мобілізованим, на жаль.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 560Київ

    Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.

    Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності.

    Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    З повагою!

    Середницький Євгеній Вікторович
    14.2%

    Доброго дня! Давайте розглянемо вашу ситуацію детальніше.

    Що означає статус "не військовозобов'язаний" з причиною "військовослужбовці":

    Це може означати, що ваші дані в системі ще не оновлені належним чином після вашого звільнення з військової служби. Можливо, система все ще розглядає вас як військовослужбовця, який був звільнений за певними обставинами, і тому ви зараз позначені як "не військовозобов'язаний".

    Що очікувати при зустрічі з ТЦКтаСП (Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки):
    1. Перевірка документів: Вас попросять надати всі необхідні документи, що підтверджують ваше звільнення зі Збройних Сил України, а також документи, що підтверджують причину вашого звільнення.
    2. Оновлення даних: Працівники ТЦКтаСП можуть оновити ваші дані в системі, щоб відобразити ваш актуальний статус. Це включає зміну статусу з "не військовозобов'язаний" на той, що відповідає вашій поточній ситуації (наприклад, резервіст або військовозобов'язаний).
    3. Оформлення нових документів: Вам можуть видати новий військовий квиток або інший документ, який підтверджує ваш оновлений статус.
    4. Подальші дії: Залежно від вашого поточного стану здоров'я та сімейних обставин, вам можуть запропонувати повернутися до військової служби, стати на облік як резервіст або залишити вас у статусі військовозобов'язаного з відстрочкою.
    Рекомендації:
    1. Підготуйте документи:
      • Свідоцтво про звільнення з військової служби.
      • Документи, що підтверджують причину вашого звільнення.
      • Паспорт громадянина України.
      • Ідентифікаційний код.
    2. Зверніться до ТЦКтаСП: Відвідайте свій місцевий ТЦКтаСП та поясніть свою ситуацію. Надайте всі необхідні документи та поясніть, що ваша ситуація змінилася з моменту звільнення.
    3. Отримайте консультацію: Якщо у вас виникають питання або сумніви, зверніться за консультацією до юриста або військового консультанта.
    Можливі наслідки:
    • Оновлення обліку: Ваші дані будуть оновлені, і ви будете знати свій актуальний статус.
    • Повернення до служби: Якщо ваші обставини змінилися і ви знову підлягаєте призову, вас можуть призвати на військову службу.
    • Відстрочка або звільнення від служби: Якщо у вас є підстави для відстрочки або звільнення від служби, це буде відображено у ваших документах.
    Підсумок:

    Ваш поточний статус "не військовозобов'язаний" може бути результатом незавершеного оновлення даних після вашого звільнення з ЗСУ. Зверніться до ТЦКтаСП, щоб уточнити ваш статус та оновити необхідну інформацію. Це дозволить вам зрозуміти свої подальші обов'язки та права.

    Богун Сергій Павлович
    15%

    Доброго дня.

    Це відсутність повної інформації в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Я думаю через декілька тижнів інформація актуалізується.

    Згідно Порядку ведення реєстру:

    До відомостей про виконання призовником, військовозобов’язаним та резервістом військового обов’язку відносяться дані про:

    проходження військової служби;

    участь в бойових діях, міжнародних операціях з підтримки миру і безпеки;

    виконання військового обов’язку в запасі.

    Актуалізація (внесення змін) відомостей Реєстру здійснюється:

    в електронному режимі - шляхом інформаційної взаємодії між Реєстром та інформаційно-телекомунікаційними системами, реєстрами, базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи;

    у ручному режимі - шляхом внесення призначеною відповідальною особою за ведення Реєстру відомостей до електронних форм облікових карток призовників, військовозобов’язаних та резервістів, відповідно до нормативно-правових актів з питань ведення військового обліку.

    Виправлення недостовірних відомостей Реєстру, а також включення (не включення) до Реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, у тому числі осіб, звільнених з військової служби, які мають право на пенсію, здійснюється за результатами розгляду їхньої мотивованої заяви із зазначенням підстав, передбачених законодавством, яка подається до органів ведення Реєстру.

    Корнійчук Євген Іванович
    14%

    Доброго дня, Служив в ЗСУ, був звільнений за сімейними обставинами (причин на відстрочку вже нема). Оновив дані в Резерв+ і пише "не військовозобов'язаний" , причина зняття/виключення: військовослужбовці.

    Що це означає і що очікувати при зустрічі з ТЦКтаСП?

    Це означає, що іфнормація відрізніяюється від інформації зазначеної в реєстрі, зробіть витяг зі штрих кодом зі додатку резерв плюс, можливо при зустрічі з ТЦК це вас убереже від отримання повістки.

    Але по факту, ви підлягаєте мобілізації, і у разі виявлення цього , вас буде направолено на ВЛК , після чого якщо вас стан здоров'я буде придатним до військової служби вас мобілізують.

    Для уникнення мобілізації раджу мати підстави для вісдтрчоки:

    Основне: “Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
      • заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку;
      • визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін 6–12 місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);
      • жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, крім тих, які мають заборгованість із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці;
      • жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років, якщо другий з батьків такої дитини (дітей) помер, позбавлений батьківських прав, визнаний зниклим безвісти або безвісно відсутнім, оголошений померлим, відбуває покарання у місцях позбавлення волі, а також коли особа самостійно виховує та утримує дитину за рішенням суду або запис про батька такої дитини в Книзі реєстрації народжень здійснений на підставі частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;
      • жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки- вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;
      • жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки- вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;
      • жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;
      • усиновлювачі, на утриманні яких перебуває дитина (діти), яка (які) до моменту усиновлення була (були) дитиною-сиротою (дітьми-сиротами) або дитиною (дітьми), позбавленою (позбавленими) батьківського піклування, віком до 18 років, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, на утриманні яких перебуває дитина-сирота (діти-сироти) або дитина (діти), позбавлена (позбавлені) батьківського піклування, віком до 18 років;
      • зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю (батьком чи матір’ю дружини (чоловіка), якщо вона сама потребує постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, померла (загинула), визнана зниклою безвісти або безвісно відсутньою, оголошена померлою, і батько чи мати дружини не має інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати за ними догляд), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;
      • опікун особи, визнаної судом недієздатною;
      • які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи;
      • які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю ІІІ групи, встановленої внаслідок онкологічного захворювання, відсутності кінцівок (кінцівки), кистей рук (кисті руки), стоп ніг (стопи ноги), одного з парних органів, або за наявності у особи з інвалідністю ІІІ групи онкологічного захворювання, психічного розладу, церебрального паралічу або інших паралітичних синдромів;
      • які мають одного із своїх батьків з інвалідністю І чи ІІ групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю І чи ІІ групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю;
      • члени сім’ї другого ступеня споріднення особи з інвалідністю I або ІІ групи, зайняті постійним доглядом за нею (не більше одного та за умови відсутності членів сім’ї першого ступеня споріднення або якщо члени сім’ї першого ступеня споріднення самі потребують постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я). У разі відсутності членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення норма цього пункту поширюється на членів сім’ї третього ступеня споріднення особи з інвалідністю I або ІІ групи;
      • жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років і чоловіка (дружину), який (яка) проходить військову службу за одним із видів військової служби, визначених частиною шостою статті 2 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”;
      • керівники міністерств та їх заступники, керівники державних органів, органів державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
      • народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
      • судді, судді Конституційного Суду України, члени Вищої ради правосуддя, члени Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, керівник служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя, його заступник, дисциплінарні інспектори Вищої ради правосуддя;
      • Уповноважений Верховної Ради України з прав людини;
      • Голова та інші члени Рахункової палати;
      • працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів) Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, апарату Міністерства внутрішніх справ України та експерти установ експертної служби Міністерства внутрішніх справ України;
      • дипломатичні службовці, які займають дипломатичні посади, Міністерства закордонних справ України, а також особи, які мають дипломатичний ранг Надзвичайний і Повноважний Посол;
      • державні службовці, які готують висновки до проектів нормативно- правових актів, проводять їх фахову, наукову, юридичну експертизу та/або експертизу прийнятих нормативно-правових актів, державні службовці, які безпосередньо виконують функції із забезпечення кібербезпеки, кіберзахисту та безпеки інформаційних технологій, роботи з розроблення програмного забезпечення, адміністрування баз даних, впровадження та підтримки новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в органах, що забезпечують діяльність Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України;
      • інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.
    2. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
      • Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в пунктах 3–15 частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути прийняті на військову службу за контрактом.
    3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
    • здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України “Про освіту”, а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;
    • наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно- технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
    • жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:
    • військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;
    • працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;
    • осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;
    • осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами;
    • жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану;
    • члени сімей (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, рідний (повнорідний) брат чи сестра) осіб, яким посмертно присвоєно звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції Гідності (листопад 2013 року – лютий 2014 року).

Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України