Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Здравствуйте. Я прочитал новость "Восени 2024 року відбудеться перший обмін інформацією про фінансові рахунки відповідно до Загального стандарту звітності CRS."
Как через время можно проверить если ли у меня какие-либо нарушения или неоплаченные штрафы? Чтобы все заплатить как можно быстрее и мне не начислялись какие-либо дополнительные наказания.
У меня ФОП на упрощенной системе 3тья группа.
Может для него что-то будет, может для меня лично.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (8)
Юрист, м. Одеса, 11 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня. Відповідно до Загального стандарту звітності CRS фінансові установи країни-учасниці зобов’язані здійснювати належну комплексну перевірку (due diligence) фінансових рахунків та серед власників рахунків (у певних випадках і серед їх контролюючих осіб) виявляти осіб, які є податковими резидентами інших юрисдикцій-партнерів з обміну інформацією. Інформація про такі рахунки подається фінансовими установами до компетентного органу країни-учасниці, який надалі надсилає відомості про фінансові рахунки юрисдикціям, резидентами яких є власники та контролюючі особи власників фінансових рахунків. Таким чином, якщо виявиться, що у вас в інших країнах є банківські рахунки, цю інформацію передають до контролюючих органів в Україні. Податкові органи вже будуть надсилати вам запити щодо надання інформації.Якщо ви ФОП, ви повинні приймати оплату на ваш рахунок ФОП та сплачувати з цього 5% податку.
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіЗДРАВСТВУЙТЕ, ДМИТРИЙ!
Проверить наличие штрафов по линии налоговой в Украине можно в Электронном кабинете налогоплательщика.
https://cabinet.tax.gov.ua/
Кроме того, если Вы не в Украине сейчас, но не утрачивали статус нерезидента Украины, то Вам желательно бы подать онлайн заявление на то, чтоб вся переписка Ваша с налоговой не приходила по обычной почте, а только на электронную почту (как уведомление о том, что в электронный кабинет пришли какие-то уведомления или документы).
- Заява про бажання отримувати документи через Електонний кабінет подана до контролюючого органу онлайн (код заяви F1391602)
По другому узнать нельзя, увы. Вплоть до захода штрафов в исполнительную службу и открытия исполнительного производства.
О наличии исполнительных производств можно узнать в Реестре должников Украины
https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors
Нужно анализировать Вашу ситуацию более детально. В особенности на предмет двойного налогообложения в связи с возможным возникновением двойного налогового резидентства (Украина + страна пребывания больше 180 дней в году).
Но я думаю, что Вас бы уже нашла иностранная налоговая, если было бы что не так.
Но должен отметить, что тема CRS мало связана с налогами, а больше с банковским сектором и счетами. Разве что только, как я выше писал, с возможностью установить Ваш статус как двойного резидента.
Украина является участником международного глобального движения, направленного на обеспечение более прозрачной налоговой среды, и делает активные шаги к эффективному внедрению международных стандартов по прозрачности и обмену информацией.
Необходимость имплементации международных стандартов определена не только внутригосударственными программными документами Правительства, но и международными обязательствами, которые Украина взяла на себя как член Глобального форума по прозрачности и обмену информацией, и в контексте активизации евроинтеграционных процессов.
Одним из таких стандартов является Стандарт автоматического обмена информацией о финансовых счетах для налоговых целей, общеизвестный как Common Reporting Standard (CRS).
Common Standard on Reporting and Due Diligence for Financial Account Information (CRS) или Общий стандарт отчетности и надлежащей проверки информации о финансовых счетах (далее – Общий стандарт отчетности CRS или Стандарт CRS) – это международный стандарт, принятый Советом ОЭСР 15 июля 2014 года требует от стран, имплементирующих его, осуществлять сбор информации от финансовых учреждений о финансовых счетах владельцев счетов и ежегодно на автоматической основе обмениваться такой информацией с юрисдикциями-партнерами по обмену в рамках Многостороннего соглашения компетентных органов об автоматическом обмене информацией о финансовых счетах (Multilateral Competent Authority Agreement on Automatic Exchange of Financial Account Information (далее – Многостороннее соглашение MCAA CRS).
Согласно Общему стандарту отчетности CRS финансовые учреждения страны-участницы обязаны осуществлять надлежащую комплексную проверку (due diligence) финансовых счетов и среди владельцев счетов (в определенных случаях и среди их контролирующих лиц) выявлять лиц, являющихся налоговыми резидентами других юрисдикций-партнеров с обмена информацией Информация о таких счетах представляется финансовыми учреждениями в компетентный орган страны-участницы, который в дальнейшем направляет сведения о финансовых счетах юрисдикциям, резидентами которых являются владельцы и контролирующие лица владельцев финансовых счетов.
Следует отметить, что имплементация Стандарта CRS координируется Секретариатом ОЭСР с целью обеспечения унифицированного подхода юрисдикций к его толкованию и применению, а внедрение этого международного стандарта в украинское законодательство и практику осуществляется при поддержке Глобального форума по вопросам прозрачности и обмена информацией для налоговых целей и Программы по поддержке управления государственными финансами в Украине (EU4PFM).
По состоянию на январь 2024 года около 110 юрисдикций являются участниками международного многостороннего автоматического обмена информацией о финансовых счетах, включая все государства-члены Европейского Союза. В целях присоединения Украины к этой международной системе автоматического обмена информацией Правительство Украины в августе 2021 года направило письмо в Секретариат ОЭСР, которым официально выразило намерение имплементировать Общий стандарт отчетности CRS и присоединиться к Многостороннему соглашению СRS (распоряжение Кабинета Министров Украины от 18.08.2021 г. «Об одобрении проекта письма Правительства Украины в Организацию экономического сотрудничества и развития по внедрению Стандарта по автоматическому обмену информацией о финансовых счетах в налоговых целях»).
Для обеспечения выполнения взятых международных обязательств в августе 2022 года Государственная налоговая служба Украины как компетентный орган Украины присоединилась к многостороннему соглашению CRS, предусматривающему обеспечение соответствия национального законодательства и практики требованиям Общего стандарта отчетности CRS.
С этой целью 20 марта 2023 года Верховная Рада Украины приняла Закон Украины № 2970-ІХ «О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины и другие законодательные акты Украины об имплементации международного стандарта автоматического обмена информацией о финансовых счетах» (далее – Закон 2970-ІХ), вступивший в силу 28.04.2023.
С 1 июля 2023 Закон 2970-ІХ требует от подотчетных финансовых учреждений Украины применять меры надлежащей проверки к финансовым счетам для установления того, являются ли счета подотчетными. Если счет подотчетен, финансовое учреждение обязано включить сведения о счете в отчет о подотчетных счетах и подать этот отчет в Государственную налоговую службу Украины.
Новые требования по проверке финансовых счетов и представлению по ним отчетности в ГНС применяются к четырем категориям организаций, определенных разделом VIII Общего стандарта отчетности CRS:
Стандарт CRS содержит отдельные правила надлежащей проверки для счетов открытых и начиная с 1 июля 2023 года. В зависимости от этого установлены отдельные правила надлежащей проверки счетов и сроки завершения этой проверки.
https://mof.gov.ua/uk/crs-578
То есть, поскольку Вы не являетесь субъектом мониторинга CRS (если конечно не управляете инвестиционными активами, например - на бирже от имени клиентов), я сомневаюсь, что на Ваш финансовый и предпринимательский статус это как-то повлияет.
P.S. Крипта по прежнему не является платёжным и инвестиционным средством на территории Украины.
Успешного Вам бизнеса!
С уважением и пониманием, юрист Ярослав Турчин (г. Гамбург, Германия)
Адвокат, м. Київ, 11 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Обмін інформацією про фінансові рахунки за Загальним стандартом звітності (CRS) може вплинути на вас, якщо у вас є фінансові рахунки за кордоном або якщо податкова служба буде використовувати ці дані для перевірки вашої фінансової діяльності.
Щоб перевірити, чи є у вас які-небудь порушення або неоплачені штрафи, і щоб уникнути додаткових покарань, рекомендую виконати наступні кроки:
1. Перевірка стану розрахунків з податковоюДля того, щоб перевірити наявність заборгованостей або штрафів:
- Зайдіть до Електронного кабінету платника податків: Ви можете скористатися цим сервісом на офіційному сайті Державної податкової служби України (ДПС). Після авторизації за допомогою електронного підпису ви зможете переглянути ваші податкові нарахування, стан рахунку та наявність штрафів.
- Замовте витяг з реєстру платників єдиного податку: Це дозволить вам переконатися, що всі платежі за вашим ФОП були здійснені своєчасно та правильно.
2. Перевірка наявності штрафів за адміністративні порушення- Зайдіть на сайт МВС або скористайтеся додатком "Дія": У цих сервісах можна перевірити наявність адміністративних штрафів (наприклад, за порушення ПДР або інші правопорушення).
- Регулярно перевіряйте електронну пошту та фізичну поштову скриньку: Податкова або інші органи можуть надсилати повідомлення про наявність штрафів.
3. Звернення до податкової інспекції- Якщо ви маєте сумніви або не впевнені в правильності нарахувань, зверніться до вашої податкової інспекції особисто або за допомогою електронного звернення. Вони можуть надати детальну інформацію про стан ваших рахунків.
4. Планове спостереження за фінансовими операціямиРекомендую регулярно перевіряти ці дані, щоб уникнути непередбачених ситуацій та штрафів.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Дмитро!
З 30 вересня 2024 року Україна почне отримувати відповідну інформацію про рахунки від податкових органів інших країн щодо резидентів України. Для цього не потрібен буде окремий запит, а повідомляти власника рахунку не потрібно.
Таким чином, Державна податкова служба України (ДПС) отримає інформацію про стан банківських рахунків громадян України за кордоном.
Штрафи податкової або штрафні санкції визначені законодавчо, як плата, що стягується з платника податків, який порушив правила / вимоги податкового законодавства. Плата може бути фіксованою або в процентному відношенні.
Податкові перевірки можуть бути:
Штрафи за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності:
За неподання або подання платником звітності з порушенням строків, визначених ПКУ, передбачена відповідальність у вигляді штрафу в розмірах, встановлених п. 120.1 Кодексу, залежно від того, чи застосовувалися до платника протягом року штрафні санкції за таке порушення.
Для визначення початку перебігу річного терміну (365 або 366 календарних днів для високосного року) приймається дата винесення контролюючим органом податкового повідомлення-рішення за результатом камеральної/документальної перевірки, як за основним так і неосновним місцем обліку платника щодо будь-яких податків та зборів за неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності.
На період до припинення або скасування воєнного стану на території України справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу. Відповідно, штрафні санкції, встановлені пунктом 120.1 ПКУ, застосовуються до платників у разі неподання або подання після 20.07.2022 податкової звітності з:
- податку на прибуток, в т.ч. для неприбуткових установ та організацій, частини чистого прибутку (доходу) - за 2021 рік;
- податку на прибуток, в т.ч. для неприбуткових установ та організацій, частини чистого прибутку (доходу), єдиного податку третьої групи (зі ставкою 3 або 5 відсотків), рентної плати, екологічного податку, збору за місця для паркування транспортних засобів, туристичного збору - за І квартал 2022 року;
- податку на прибуток (у разі подання звітності відповідно до пп. 133.4.3 ПКУ), ПДВ, рентної плати, плати за землю (у разі подання щомісяця) - за лютий - травень 2022 року;
- податків і зборів / платежів за інші звітні періоди - пізніше строків, визначених ПКУ для подання податкової звітності з таких податків і зборів / платежів.
Платник податків може отримати інформацію про наявність (відсутність) податкового боргу, скориставшись Електронним кабінетом, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua/ , а також через офіційний вебпортал ДПС: https://tax.gov.ua/ .
Після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, користувач у приватній частині Електронного кабінету в меню «Стан розрахунків з бюджетом» отримує доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, яка містить дані по кожному виду платежу, зокрема й щодо податкового боргу.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Не вважається податковою інформацією, яка може бути використана контролюючим органом для визначення суми податкових зобов’язань платника податків, інформація, отримана контролюючим органом від іноземних компетентних органів відповідно до Багатосторонньої угоди CRS та яка стосується фінансового рахунку або рахунків громадянина України, відкритих у фінансових установах іноземних юрисдикцій, якщо сукупний залишок або вартість усіх фінансових рахунків, власником яких є одна особа - громадянин України, не перевищує еквівалент 250 тисяч доларів США станом на 31 грудня календарного року, який припадає на період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.
Тобто, Закон прямо забороняє податківцям використовувати з метою донарахування ПДФО інформацію, отриману в межах автообміну, при дотриманні двох умов:
1. Залишки за рахунками за кордоном не перевищують 250 тис.дол.
2. Якщо ця дата припадає на період дії
Отже, зі сторони української податкової Вам точно нічого не загрожує, якщо Ви отримуєте кошти виключно на український рахунок ФОП, сплачуєте всі належні податки згідно законодавства України та у Вас немає закордонних рахунків вартістю понад 250 тис. доларів.
Якщо Ви знаходитесь за кордоном та вважаєтесь резидентом іноземної країни, то при певному збігу обставин Вам іноземні контролюючі органи можуть донарахувати податки за дохід отриманий від підприємницької діяльності здійсненої на український підприємницький рахунок.
Але, тут багато нюансів. Наприклад, як саме банк визначатиме резидентство? Базовим і тут буде самоідентифікація клієнта. Хоча банк може використовувати доступну йому іншу інформацію та/або вимагати додаткову інформацію від клієнта.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Загалом дізнатися про податкові штрафи можливо такими способами:
1. Скориставшись Електронним кабінетом ДПС України: https://cabinet.tax.gov.ua та через офіційний.
Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису.
У приватній частині Електронного кабінету режим «Стан розрахунків з бюджетом» надає користувачу Електронного кабінету доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані інтегрованої картки платника). Червоним кольором позначені суми заборгованості перед бюджетом.
2. Громадяни мають право звернутися з письмовою заявою до податкового органу:
- за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо нарахованої суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
- за своєю податковою адресою (місцем реєстрації) для проведення звірки даних щодо нарахованої суми транспортного податку;
- за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо нарахованої суми плати за землю.
3. Інформацію про наявність податкового боргу громадяни отримують із надісланої (врученої) їм податкової вимоги.
Основні вимоги до встановлення фінансовими агентами підзвітних рахунків та подання звітів про підзвітні рахунки для цілей Угоди FATCA та Багатосторонньої угоди CRS визначені ст. 39 прим. 3 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 118 прим. 1.1 ст. 118 прим. 1 ПКУ передбачені штрафні санкції за:
- неподання у встановлені строки звіту про підзвітні рахунки – 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року ,
- несвоєчасне подання Звіту – 0,5 розміру мінімальної заробітної плати, за кожний календарний день несвоєчасного подання звіту про підзвітні рахунки, але не більше 100 розмірів мінімальної заробітної плати;
- подання Звіту з неповними або недостовірними відомостями чи помилками - 0,5 розміру мінімальної заробітної плати;
- повідомлення про депонентів – інвесторів інститутів спільного інвестування компанії з управління активами або надання у повідомленні неповних відомостей, або ненадання компанії з управління активами відповіді на її запит - 30 розмірів мінімальної заробітної плати;
- порушення вимог щодо строків зберігання документів та інформації щодо фінансових рахунків – в розмірі однієї мінімальної заробітної плати.Ті самі порушення, що призвели до невключення підзвітного рахунку до звіту про підзвітні рахунки або порушення строків зберігання (або відсутності) документів самостійної оцінки CRS особи, для якої рахунок є підзвітним, – 50 розмірів мінімальної заробітної плати;
- систематичне умисне або інше істотне порушення фінансовим агентом вимог ст. 39 прим. 3 ПКУ – у розмірі 1 відс. суми доходу (виручки) фінансового агента за даними його окремої фінансової звітності з а календарний рік, що передує року, в якому застосовано штраф;
- умисне надання власником рахунку документів самостійної оцінки CRS стосовно себе та/або стосовно його контролюючих осіб, з недостовірними відомостями, що призвело до невстановлення підзвітності рахунку для власника рахунку та/або для його контролюючих осіб, – 100 розмірів мінімальної заробітної плати.
НЕ ДУМАЮ, ЩО ПІД ЧАС ВЕДЕННЯ ФОП ВАМИ БУЛИ ДОПУЩЕНІ ТАКІ СЕРЙОЗНІ ПОМИЛКИ. ТОМУ, НА МОЮ ТОЧКУ ЗОРУ, ВАС НЕ ПОВИННО ХВИЛЮВАТИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ CRS.
З повагою!
Юрист, м. Дніпро, 24 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Відповідно до Стандарту CRS фінансові установи країни-учасниці зобов’язані здійснювати належну комплексну перевірку (due diligence) фінансових рахунків та серед власників рахунків (у певних випадках і серед їх контролюючих осіб) виявляти осіб, які є податковими резидентами інших юрисдикцій-партнерів з обміну інформацією. Інформація про такі рахунки подається фінансовими установами до компетентного органу країни-учасниці, який надалі надсилає відомості про фінансові рахунки юрисдикціям, резидентами яких є власники та контролюючі особи власників фінансових рахунків.
В межах багатостороннього обміну надаватиметься інформація про рахунки та залишки на них, незалежно від сум.
Автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки (обмін між країнами) здійснюється за резидентством клієнта. Тобто, фінансова установа перевіряє, як податковий статус клієнта - фізичної особи, так і податковий статус кінцевих бенефіціарних власників (контролюючих осіб) організації (юридичної особи, партнерства, траста чи іншого правового утворення).
Отже, податкові органи юрисдикцій, які приєднались до вказаної багатосторонньої угоди та імплементували CRS, щорічно отримуватимуть визначений масив даних в уніфікованому форматі щодо тих іноземних рахунків, які належать їх податковим резидентам, або які належать організаціям, що перебувають під контролем таких резидентів. У відповідь юрисдикції надають аналогічну інформацію податковим органам юрисдикцій-партнерів щодо рахунків їх податкових резидентів. Збір інформації про рахунки, що підлягає обміну, здійснюють визначені види фінансових установ, які подають звіти податковим органам юрисдикцій, де вони здійснюють діяльність.
Очікувана дата першого обміну України з іншими країнами:
30 вересня 2024 року - по новим рахункам та рахунки фізичних осіб з високою вартістю;
30 вересня 2025 року - по рахункам фізичних осіб з низькою вартістю та рахункам організацій з залишком або вартістю, що перевищує 250 тис. доларів США станом на 30 червня 2023 року.
Таким чином, вже після 30 вересня 2024 року Україна почне отримувати інформацію про підзвітні рахунки своїх резидентів за кордоном, а відповідні країни інформацію про українські рахунки своїх резидентів.
При цьому, відповідно до п.п. 53 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України не вважається податковою інформацією, яка може бути використана контролюючим органом для визначення суми податкових зобов’язань платника податків, інформація, отримана контролюючим органом від іноземних компетентних органів відповідно до Угоди CRS та яка стосується фінансового рахунку або рахунків громадянина України, відкритих у фінансових установах іноземних юрисдикцій, якщо сукупний залишок або вартість усіх фінансових рахунків, власником яких є одна особа – громадянин України, не перевищує еквівалент 250 тисяч доларів США станом на 31 грудня календарного року, який припадає на період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України.
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, надаю відповідь на ваше запитання:
Як перевірити заборгованість ФОП?Спосіб 1. Персональне звернення до податкової служби. Надавши свій ідентифікаційний код, ви отримаєте інформацію стосовно актуальних заборгованостей.
Спосіб 2. Онлайн в електронному кабінеті на сайті податкової служби. Оновлення на ресурсі здійснюється щомісяця.
Спосіб 3. На сайті фіскальної служби України. Після входу в систему оберіть пункт "Порядок розрахунку з бюджетом". Перед вами з'явиться список всіх необхідних податків з актуальними рахунками для здійснення оплати. Якщо навпроти платежу горить червоний вогник – є заборгованість. Якщо вогник зелений – борг відсутній.
Альтернативний спосіб перевірки податкової заборгованостіРобота державних сервісів не завжди відрізняється зрозумілим інтерфейсом і швидкістю обробки пошукових запитів. Процес реєстрації досить складний і в ньому легко заплутатися. Альтернатива – аналітична система YouControl. За пару секунд перевірки по ІПН, ви дізнаєтесь про наявність податкової заборгованості та звірите на предмет відповідності основні реєстраційні дані.
Також ви можете звернутись по телефону до податкової у вашій обілсті де ви зареєстровані.
https://tax.gov.ua/others/kontakti