Задайте питання юристу

856 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 27 серпня 2024, питання №118358 350₴

Чи потрібно проходити повторне ВЛК, якщо особу заброньовано підприєммством, але при цьому вона визнана тимчасово непридатною терміном на 2 місяці

Вітаю!
Чоловік військовозобов’язаний, своєчасно не звернувся в ТЦК за місцем реєстрації для того, щоб стати на військовий облік та оновити свої дані. Згодом, як він все ж таки став на військовий обік, на нього, за порушення правил військового обліку, було накладено штраф у розмірі 17 000 грн. Штраф було заплачено. Чоловіка поставили на військовий облік, оновили дані і направили на ВЛК. Після проходження ВЛК з’ясувалося, що чоловік має проблеми із коліном, відтак, потрібно робити операцію, після чого реабілітацію. За результатами ВЛК було надано тимчасову відстрочку за станом здоров’я строком на два місяці для проведення операції і подальшої реабілітації. Повторний візит у ТЦК після проходження ВЛК був призначений на 22 серпня 2024 року. Операцію ми так і не зробили. Тим часом, підприємство, на якому працює мій чоловік, 20 серпня 2024 року його забронювало через застосунок «Дія» на строк до 20 серпня 2025 року. Інформацію про бронювання чоловіка відображено у Резерв +.
22 серпня 2024 року чоловік прийшов у ТЦК по повістці і показав документи (Витяг про бронювання з «Дії») про те, що його заброньовано. Представники ТЦК сказали, що це немає значення і йому все одно потрібно проходити повторне ВЛК, оскільки без нього йому не дадуть паперовий військово-обліковий документ. Чоловік сказав, що йому потрібно проконсультуватися із юристом.
Запитання:
Скажіть, будь ласка, чи обов’язково проходити повторну ВЛК, якщо особу заброньовано підприємством, і ці відомості відображено в електронних реєстрах?
Які наслідки того, що чоловік усно відмовився від повторного ВЛК, не отримав на нього направлення і не має паперового військово-облікового документа, а лише електронний?
Яким чином потрібно вчинити, щоб дотриматися норм законодавства, уникнути повторного штрафу та не піддатися ризику бути мобілізованим найближчим часом

Відповіді юристів (5)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Згідно законодавства військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    Це встановлено п. 63 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період (ПКМУ від 16 травня 2024 р. № 560).

    .

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Ольга!

    Скажіть, будь ласка, чи обов’язково проходити повторну ВЛК, якщо особу заброньовано підприємством, і ці відомості відображено в електронних реєстрах?

    Згідно статті 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    "1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    1) заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку".

    Згідно Постанови КМУ №650 "ПОРЯДОК бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг":

    "19. У разі позитивного результату перевірки, проведеної відповідно до пункту 18 цього Порядку, засобами Реєстру військовозобов’язаних автоматично здійснюється переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки.

    З моменту переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік він вважається заброньованим та йому надається відстрочка на період, визначений пунктом 2 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 15, ст. 940), — із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2024 р. № 650."

    У Постанові КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період» зазначено наступне:

    "Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом".

    Процедура надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у зв’язку з бронюванням та відстрочки, передбаченої підпунктами 16-23 пункту 1 додатка 5, не передбачає направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду".

    Які наслідки того, що чоловік усно відмовився від повторного ВЛК, не отримав на нього направлення і не має паперового військово-облікового документа, а лише електронний?

    Чи підтягнулись всі необхідні дані до е-ВОД? ТЦК, в якому чоловік перебуває на обліку, звання, ВОС, статус "військовозобов'язаний"?

    Відповідно до Постанови КМУ №559 від 16.05.2024 року «Порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:

    2. Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається (замінюється):

    в електронній формі — засобами Електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста, Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі — Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації);

    у паперовій формі — на бланку, форма якого затверджується постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559. Особа може мати на бланку лише один військово-обліковий документ.

    3. Відомості, що зазначені у військово-обліковому документі громадянина України, який перебуває або був виключений з військового обліку Збройних Сил, СБУ, розвідувального органу, повинні відповідати відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі коли відомості, зазначені у графах 1—5, 13 та 14 військовооблікового документа на бланку, не відповідають відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, він вважається недійсним.

    Відповідність відомостей, зазначених у військово-обліковому документі на бланку, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, перевіряється через:

    електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста;

    • районний (міський) територіальний центр комплектування та соціальної підтримки
    • або його відділ (орган СБУ, розвідувальний орган).

    QR-код військово-облікового документа в електронній формі є формою військово-облікового документа в електронній формі у вигляді двовимірного штрихкоду, що містить відомості про зазначений військовообліковий документ, які за допомогою відповідних технічних засобів можна відтворити у формі, придатній для зчитування, зокрема у візуальній.

    Військово-обліковий документ в електронній формі є дійсним лише за наявності QR-коду та не може використовуватися без нього.

    9. Військово-обліковий документ в електронній формі та військовообліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

    Наслідки неявки можуть бути лише у тому випадку, коли чоловік отримав повістку на проходження ВЛК або відповідне направлення. У такому випадку можна говорити про відповідальність за статтею 210-1 КУпАП.

    Яким чином потрібно вчинити, щоб дотриматися норм законодавства, уникнути повторного штрафу та не піддатися ризику бути мобілізованим найближчим часом
    Я не бачу ризиків мобілізації Вашого чоловіка, навіть за умови проходження ним повторної ВЛК, оскільки він має право на відстрочку у зв'язку із бронюванням та перебуває на спеціальному обліку в ТЦК. Анулювання бронювання можливе лише за наступних обставин й то, не знаходиться у компетенції ТЦК:

    Постанова КМУ №76 "Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час":

    13. Надана відстрочка підлягає анулюванню у разі:

    1) закінчення строку її дії;

    2) завершення підприємством, установою, організацією виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;

    3) позбавлення підприємства, установи та організації статусу критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період органом, який прийняв рішення про визначення такого підприємства, установи та організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;

    4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації;

    5) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації);

    6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з підприємством;

    7) обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації;

    8) надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;

    9) припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення - для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна, відповідно до укладених міжнародних договорів України;

    10) невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності.

    Щодо військово-облікового документу нового зразка у паперовом вигляді, то так, ТЦК не видають останній у період тимчасової непридатності, оскільки до ВОД потрібно внести дані про ступніь прилдатності Вашого чоловіка.

    З повагою, адвокат Айвазян.
    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Скажіть, будь ласка, чи обов’язково проходити повторну ВЛК, якщо особу заброньовано підприємством, і ці відомості відображено в електронних реєстрах?

    Якщо бронювання відображається в Резерв+, то це означає, що чоловіка зараховано на спеціальний військовий облік та він має відстрочку від призову на військову службу під час мобілізвції.

    Згідно пункту 63 Постанови КМУ 560 Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    Згідно пункту 17 Постанови КМУ 559 Для отримання (заміни) військово-облікового документа на бланку громадянин зобов’язаний особисто звернутися з письмовою заявою до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (відповідного органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку або виключення з військового обліку та надати кольорову фотокартку встановленого розміру.

    Згідно пункту 18 Постанови КМУ 559 Військово-обліковий документ на бланку повинен бути виданий (замінений) протягом п’яти робочих днів з дати реєстрації заяви в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки або його відділі (відповідному органі СБУ, підрозділі розвідувального органу).

    Отже, для оформлення ВОД на бланку проходити ВЛК не обов'язково.

    Які наслідки того, що чоловік усно відмовився від повторного ВЛК, не отримав на нього направлення і не має паперового військово-облікового документа, а лише електронний?

    Якщо чоловіку не вручили повістку або направлення на ВЛК і не було складено Акту відмови від повістки, то усна відмова ніде не зафіксована. Отже, чоловіка не мають права притягнути до адміністративної відповідальності.

    Яким чином потрібно вчинити, щоб дотриматися норм законодавства, уникнути повторного штрафу та не піддатися ризику бути мобілізованим найближчим часом

    Так як у чоловіка є дійсне бронювання - мобілізувати його не мають права.

    У чоловіка є такі варіанти дій:

    1. Подати до ТЦК заяву про видачу ВОД на бланку та надати фотокартку і витяг з резерв + про бронювання. Якщо ВОД не видають та видають направлення на ВЛК - викликати поліцію та подати заяву про перевищення працівником ТЦК службових повноважень та при необхідності оскаржувати бездіяльність ТЦК у судовому порядку.

    2. Подати до ТЦК заяву про видачу ВОД на бланку та надати фотокартку і витяг з резерв + про бронювання.

    Обов'язково зареєструйте заяву - для цього її необхідно подати в 2-х екземлярах. На другому екземлярі ТЦК має проставити відмітку про те, що вони отримали від чоловіка заяву: печатку/підпис та дату прийому. Він цей екземляр маєте залишити в себе, як доказ подачі документів про видачу ВОД.

    Пройти ВЛК та отримати ВОД на бланку. Якщо чоловіку вручатимуть мобілізаційне розпорядження - вимагати Акт відмови, де чоловік вкаже, що має бронювання та викликати поліцію і ДБР, щоб зафіксувати перевищення службових повноважень керівником ТЦК.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    У відповідності до пунктів 58, 69 Порядку №560 органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації зобов'язані оформити відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації військовозобов'язаним працівникам (державним службовцям), які заброньовані, у районному (міському) ТЦК та СП, на території відповідальності якого вони розміщуються. Процедура надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у зв'язку з бронюванням не передбачає направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду.

    Однак, законодавство не забороняє направляти працівників, включених до списку військовозобов'язаних, для проходження медичного огляду з метою визначення їх придатності до військової служби, вважають у Департаменті мобілізації Міністерства оборони України.

    ВИ ПОВИННІ ЗАКІНЧИТИ ПРОХОДИТИ ВЛК.

    Військовозобов'язаним, заброньованим згідно з рішенням Мінекономіки, надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації. У рішенні Мінекономіки також зазначається строк дії відстрочки. На підставі рішення Мінекономіки про бронювання військовозобов'язаних ТЦК та СП у строк не більш як п'ять робочих днів з дня його отримання зараховує такого військовозобов'язаного на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов'язаних та резервістів.

    НЕ ОТРИМАННЯ ПАПЕРОВОГО ВОД В ПОДАЛЬШОМУ МОЖЕ СТАТИ ПЕТЕШКОДОЮ ДЛЯ ПРОДОВЖЕННЯ БРОНЮВАННЯ.

    З 18 червня 2024 року набрала чинності Постанова Кабміну № 721.

    Цією постановою внесені зміни до Порядку № 559, яким у травні цього року було затверджено вимоги до ВОД нового зразка.

    Нагадаємо, що до 18 травня цього року військово-обліковими документами вважалися:

    • для призовників - посвідчення про приписку до призовної дільниці;
    • для військовозобов'язаних - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов'язаного;
    • для резервістів - військовий квиток.

    Однак з 18 травня отримують не військовий квиток чи посвідчення для підтвердження свого статусу, а військово-обліковий документ, який видається за єдиною формою.

    ВОД може бути в електронній та паперовій формі. При цьому ВОД в електронній формі та ВОД у паперовій формі мають однакову юридичну силу. Про це вказано у п. 9 Порядку № 559.

    Які вимоги встановлені до ВОД в електронній формі та чи може він повноцінно замінити ВОД у паперовій формі?:

    Головна вимога передбачена у п. 81 Порядку № 559. ВОД в електронній формі є дійсним лише за наявності QR-коду та не може використовуватися без нього.

    Саме через QR-код можна перевірити відомості, які вказані у ВОД в електронній формі.

    Чому це важливо? Тому що ВОД в електронній формі може бути роздрукований. Про це вказано у новому п. 82 Порядку № 559.

    Це має дещо спросити для роботодавців процедуру прийняття на роботу осіб, які є військовозобов’язаними або призовниками, але не мають військово-облікового документу ні старого, ні нового зразка в паперовій формі. Обов’язок роботодавця в частині перевірки таких документів наразі діє і його не скасовано - це передбачено у п. 34 Порядку № 1487.

    А у п. 20, який згадано у п. 34 Порядку № 1487, визначено, що військовий облік ведеться на підставі даних паспорта громадянина України та військово-облікових документів.

    Роботодавець має перевірити наявність військово-облікового документу у кандидата при прийнятті його на роботу. І якщо у нього немає ВОД у паперовій формі, то він може надати для перевірки ВОД в електронній формі. При цьому він може завантажити копію цього документу у форматі PDF файлу. Це також передбачено у новому п. 82 Порядку № 559.

    Але доцільно також і посадовій особі відділу кадрів при оформленні нового працівника перевірити ВОД в електронній формі через додаток Резерв+. Оскільки цей застосунок дозволяє сканувати QR-код електронного ВОД і без авторизації у додатку, то працівник відділу кадрів при оформленні новоприйнятого працівника на роботу може перевіряти QR-код його електронного ВОД, використовуючи свій смартфон. Працівник у свою чергу може особисто сформувати ВОД у форматі PDF файлу і передати посадовій особі відділу кадрів. Такий файл слід роздрукувати і можна додати до особової справи працівника.

    Але чи достатньо такої роздруківки для повноцінного військового обліку працівника за місцем його роботи і чи є у цьому ризики з точки зору відповідальності за достовірність військового обліку?:

    Скоріш за все роздрукована копія PDF файлу - це варіант тимчасового вирішення питання, щоб виконати вимоги п. 37 Порядку № 1487, де вказано, що до справи, яка має бути сформована до відповідних списків персонального військового обліку, додаються копії військово-облікових документів призовників, військовозобов'язаних та резервістів.

    Зверніть увагу на те, що роздрукована копія електронного ВОД може бути додана за умови, що у ній є вся інформація для заповнення всіх відповідних граф списку і така інформація є актуальною!

    Але чи завжди це так? У п. 7 Порядку № 559 вказано, що ВОД в електронній формі формується на безоплатній основі за бажанням особи після проходження нею електронної ідентифікації та автентифікації.

    І в ньому вказується інформація, яка вже «підтягнулася» в Єдиний держреєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів із інших держреєстрів. Можна навіть не сумніватися, що така інформація може бути частково недостовірна або неактуальна.

    Саме тому важливо врахувати, яка дата і який час оновлення облікових даних та дата і час формування ВОД вказані у PDF-копії ВОД. Нагадаємо, що з 18 травня по 16 липня цього року всі військовозобов’язані, призовники та резервісти мають оновити свої військово-облікові дані. Тож логічно, що дата оновлення ВОД має відповідати цьому періоду.

    Крім того важливо врахувати п. 7 Порядку № 559, де вказано, що строк дії військово-облікового документа в електронній формі становить не більше одного року з дати його формування та не може перевищувати строк дії відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов’язаних та резервістів.

    Зверніть увагу, що ВОД в електронні формі за певних умов може бути недійсним!

    Про це також вказано у п. 7 Порядку № 559:

    Давайте уточнимо, про які відомості йдеться.

    - прізвище, власне ім'я (усі власні імена); по батькові (за наявності);

    - дата народження;

    - Індивідуальний податковий номер;

    - відомості про наявність відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів;

    - відомості про виконання військового обов'язку (категорія обліку);

    - відомості про військовий облік (вид обліку та територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому перебуває на обліку);

    - відомості щодо звернення або надсилання до Нацполіції повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення.

    Отже ВОД в електронній формі вважається недійсним, якщо він містить вказані відомості, які на момент зчитування інформації не відповідають відомостям в ЄДРПВР.

    Чи може посадова особа відділу кадрів перевірити достовірність всіх цих відомостей, маючи лише застосунок Резерв+? Навряд чи.

    Тож як бути?

    Давайте виходити з того, що поява ВОД в електронній формі базується на тому, що особа має також ВОД у паперовій формі. Чи не за таким принципом сформовано такі електронні документи як паспорт громадянина України чи посвідчення водія у додатку Дія?

    Тому доцільно все ж запропонувати працівнику звернутися до ТЦК і отримати ВОД у паперовій формі (тобто на бланку). Особливо це важливо у разі, якщо у його електронному ВОД відсутня дата оновлення даних, або відомості по окремих реквізитах взагалі відсутні.

    Відсутність паперового ВОД у працівника суттєво ускладнить, або й взагалі зробить неможливим його бронювання, якщо у підприємства є для цього підстави.

    Нагадаю, що відповідно до п. 3 Порядку № 76 керівники підприємств, установ та організацій відповідають за включення військовозобов’язаних працівників до списків, а також за відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.

    Тож для керівника підприємства важливо, щоб у списках, які подаються для бронювання працівників, були вказані достовірні і актуальні військово-облікові дані.

    Та й звірка з ТЦК також може мати негативні наслідки, якщо виявиться, що у працівника є ВОД в електронній формі, який містить помилкову або недостовірну інформацію.

    Тому ВОД в електронній формі – це практично і сучасно, але з військово-обліковим документом на бланку все ж більш безпечно. Принаймні для керівника підприємства, де працює військовозобов’язаний, у якого є ВОД лише в електронній формі.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас!

    Скажіть, будь ласка, чи обов’язково проходити повторну ВЛК, якщо особу заброньовано підприємством, і ці відомості відображено в електронних реєстрах?

    Загалом якщо уважно проаналізувати вимоги чинного законодавства, можливо знайти норми, які б свідчили про необов'язковість проходження чоловіком ВЛК у даній ситуації.

    Втім, моя СУБ'ЄКТИВНА точка зору полягає в тому, що ВЛК пройти ПОТРІБНО, Без медичного огляду військово-лікарською комісією чоловіку дійсно можуть не видати актуальний військово-обліковий документ, а займатися у даній справі судовими засіданнями Вам точно не вигідно.

    Головна його гарантія - ВІН МАЄ ПРАВО НА ВІДСТРОЧКУ.

    Якщо він був заброньований через ДІЮ, він автоматично повинен був бути зарахований на спеціальний військовий облік, як передбачено чинним законодавством. За таких умов, ТЦК не має жодного права та інструментів для відміни цього статусу, ніяким чином не можуть вплинути на бронювання. Але оновити військово-обліковий документ Ви точно повинні, для цього до ТЦК йти доведеться.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 5 червня 2024 р. № 650 Київ

    Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану

    19. У разі позитивного результату перевірки, проведеної відповідно до пункту 18 цього Порядку, засобами Реєстру військовозобов’язаних автоматично здійснюється переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки.

    З моменту переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік він вважається заброньованим та йому надається відстрочка на період, визначений пунктом 2 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 15, ст. 940), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2024 р. № 650.

    ...

    22. За заявою працівника в електронній формі, поданою засобами Порталу Дія, може формуватися витяг про бронювання військовозобов’язаного (далі - витяг), який є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.

    23. Витяг формується в електронній формі засобами Порталу Дія у довільній формі, придатній для сприйняття його змісту. Витяг надсилається засобами Порталу Дія в електронний кабінет користувача.

    24. Витяг містить інформацію про:

    повне найменування державного органу, підприємства, установи;

    код державного органу, підприємства, установи згідно з ЄДРПОУ;

    прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) військовозобов’язаного;

    дату народження військовозобов’язаного;

    реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);

    серію (за наявності) та номер (за наявності) військово-облікового документа військовозобов’язаного або унікальний номер запису в Реєстрі військовозобов’язаних;

    найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на обліку;

    дату формування витягу;

    номер витягу;

    строк дії відстрочки.

    Якщо Ви маєте на руках Витяг, який містить передбачену вище інформацію, Ви офіційно вважаєтеся заброньованим. ТЦК не має можливості Вас мобілізувати.

    Тому я за те, аби проходити ВЛК та отримувати нормальний паперовий ВОД. Крім того, наразі, за наявності бронювання, це найкращий час для проходження ВЛК.

    Які наслідки того, що чоловік усно відмовився від повторного ВЛК, не отримав на нього направлення і не має паперового військово-облікового документа, а лише електронний?

    Скажімо так, можливо серйозних наслідків і не буде, але все ж мати паперовий військово-обліковий документ - РЕКОМЕНДУЮ, тим паче, що Ви вже були в ТЦК і пройшли одного разу ВЛК.

    Хоча юридично - електронний і паперовий ВОД мають однакову юридичну силу.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 559 Київ

    Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа

    9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

    10. Відомості про сформований військово-обліковий документ в електронній формі відображаються у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    11. Перевірка військово-облікового документа в електронній формі здійснюється шляхом зчитування QR-коду ініціатором перевірки за допомогою технічних засобів, які дають змогу відтворити відомості військово-облікового документа в електронній формі у формі інформаційного повідомлення.

    QR-код повинен бути придатним для зчитування технічними засобами ініціатора перевірки, цілісним, неушкодженим, нанесеним на будь-який носій достатнього розміру та необхідної контрастності.

    Підставою непідтвердження військово-облікового документа в електронній формі є непридатність QR-коду для зчитування технічними засобами.

    Яким чином потрібно вчинити, щоб дотриматися норм законодавства, уникнути повторного штрафу та не піддатися ризику бути мобілізованим найближчим часом

    Свої рекомендації вище я зазначив. Чоловік вже має право на відстрочку, і головне, як я зрозумів - ТЦК НІЧОГО ПРОТИ ЦЬОГО НЕ ЗАПЕРЕЧУЄ. ЇХНІ ДІЇ ЗАГАЛОМ ВІДПОВІДАЮТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ ТА ЛОГІЦІ СИТУАЦІЇ.

    З повагою!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Поради юристів 16 0 10 вер. 2024
Поради юристів 27 0 9 вер. 2024
Поради юристів 101 0 7 вер. 2024