Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Фінансове право, 10 вересня 2024, питання №119167 350₴

зміна місця реєстрації для банку без реальної зміни місця реєстрації документальної

яка відповідальність передбачена за зміну адреси реєстрації в банківській анкеті без реальної зміни місця реєстрації? які є нюанси у цього?

Відповіді юристів (9)

    Богун Сергій Павлович

    Добро дня.

    Суб’єкти первинного фінансового моніторингу під час ідентифікації та верифікації резидентів встановлюють:

    для фізичної особи - прізвище, ім’я та (за наявності) по батькові, дату народження, номер (та за наявності - серію) паспорта громадянина України (або іншого документа, що посвідчує особу та відповідно до законодавства України може бути використаний на території України для укладення правочинів), дату видачі та орган, що його видав, відомості про місце проживання або місце перебування, реєстраційний номер облікової картки платника податків, номер (та за наявності - серію) паспорта громадянина України, в якому проставлено відмітку про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, чи номер паспорта із записом про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності). Якщо за звичаями національної меншини, до якої належить особа, прізвище або по батькові не є складовими імені, зазначаються лише складові імені.

    Виходячи з Вашого питання - жодних штрафних санкцій закон щодо фізичних осіб не передбачає.

    Максимум з Вами розірвуть ділові відносини та закриють рахунок в фінансовій установі.

    • Валентина Клієнт 2 місяці тому

      а якщо мова йде про фоп? через дію можна змінити місце реєстрації фоп без фактиної зміни місця реєстрації, але в банку ці дані відмовляються оновлювати без довідки про зміну місця реєстрації або довідки впо. а потрібно змінити в банку реквізити на відповідні до даних в ЄД

      • Богун Сергій Павлович

        ФОП це інша історія.

        Для фізичної особи - підприємця - прізвище, ім’я та (за наявності) по батькові, дату народження, номер (та за наявності - серію) паспорта громадянина України (або іншого документа, що посвідчує особу та відповідно до законодавства України може бути використаний на території України для укладення правочинів), дату видачі та орган, що його видав, відомості про місце проживання або місце перебування, реєстраційний номер облікової картки платника податків, номер (та за наявності - серію) паспорта громадянина України, в якому проставлено відмітку про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, чи номер паспорта із записом про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії; дату та номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про проведення державної реєстрації; реквізити банку, в якому відкрито рахунок, і номер поточного рахунка (за наявності), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності). Якщо за звичаями національної меншини, до якої належить особа, прізвище або по батькові не є складовими імені, зазначаються лише складові імені.

        Банки мають доступ до ЄДР.

        При відкритті рахунку Ви зазначаєте свою юридичну адресу згідно ЄДР.

    Валентина Клієнт 2 місяці тому

    тоді не дуже зрозуміло чому довідка з ЄДР не є підставою для зміни реквізитів в банку

    • Богун Сергій Павлович
      25.1%

      Переглянте свій договір з банком. Там визначені ці питання. Також отримайте офіційну відмову від банку.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Валентина!

    Оскільки Ви вносите зміни до ідентифікаційних даних, то повинні надати банківській установі документ, що підтверджує Ваше місце проживання або перебування. Навряд чи Вам вдасться внести відповідні зміни до анкети без витягу із реєстру територіальної громади.

    Відповідно до Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення":

    9. Суб’єкти первинного фінансового моніторингу під час ідентифікації та верифікації резидентів встановлюють:

    1) для фізичної особи - прізвище, ім’я та (за наявності) по батькові, дату народження, номер (та за наявності - серію) паспорта громадянина України (або іншого документа, що посвідчує особу та відповідно до законодавства України може бути використаний на території України для укладення правочинів), дату видачі та орган, що його видав, відомості про місце проживання або місце перебування, реєстраційний номер облікової картки платника податків, номер (та за наявності - серію) паспорта громадянина України, в якому проставлено відмітку про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, чи номер паспорта із записом про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності). Якщо за звичаями національної меншини, до якої належить особа, прізвище або по батькові не є складовими імені, зазначаються лише складові імені;

    2) для фізичної особи - підприємця - прізвище, ім’я та (за наявності) по батькові, дату народження, номер (та за наявності - серію) паспорта громадянина України (або іншого документа, що посвідчує особу та відповідно до законодавства України може бути використаний на території України для укладення правочинів), дату видачі та орган, що його видав, відомості про місце проживання або місце перебування, реєстраційний номер облікової картки платника податків, номер (та за наявності - серію) паспорта громадянина України, в якому проставлено відмітку про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, чи номер паспорта із записом про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії; дату та номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про проведення державної реєстрації; реквізити банку, в якому відкрито рахунок, і номер поточного рахунка (за наявності), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності). Якщо за звичаями національної меншини, до якої належить особа, прізвище або по батькові не є складовими імені, зазначаються лише складові імені;

    3) для юридичної особи - повне найменування, місцезнаходження; дату та номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про проведення державної реєстрації, відомості про виконавчий орган (органи управління); ідентифікаційні дані осіб, які мають право розпоряджатися рахунками та/або майном; ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України; реквізити банку, в якому відкрито рахунок, і номер поточного рахунка.

    Документом, який підтверджує місце реєстрації є витяг із реєстру територіальної громади.

    Такий документ видається органом реєстрації або центром надання адміністративних послуг у паперовій формі за зверненням особи, яка декларує/реєструє місце проживання (перебування), власника (співвласників) житла, законного представника (представника) особи або власника (співвласника) житла, уповноваженої особи житла, іпотекодержателя або довірчого власника.

    Суб’єкт звернення для отримання витягу може також звернутися через Єдиний державний вебпортал електронних послуг «Дія».

    Витяги з реєстру територіальної громади, отримані в електронній або паперовій формі, мають однакову юридичну силу.

    Для підтвердження інформації про місце проживання (перебування), зареєстроване до набрання чинності Законом №1871-IX, особа може подавати відомості про місце проживання, що були внесені до:

    • паспорта громадянина України, виготовленого у формі книжечки;
    • паспорта громадянина України або паспорта громадянина України для виїзду за кордон у формі е-паспорта або е-паспорта для виїзду за кордон;
    • витягу з реєстру територіальної громади.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    24.6%

    Вітаю Вас!

    Щоб внести зміни про адресу місця проживання, Ви повинні надати один із документів, який може це підтвердити:

    • штамп про реєстрацію місця проживання в паспорті громадянина України (для паспорта у формі книжечки);
    • інформація зчитана з безконтактного електронного носія (для паспорту у формі ID-картки);
    • витяг з державного демографічного реєстру про місце проживання;
    • для внутрішньопереміщених осіб — довідка внутрішньопереміщеної особи.

    На підставі відомостей з ЄДР банк може не змінити Вам адресу в анкетних даних.

    Проте, Ви можете подати запит до банку про зміну адреси, а в разі відмови - вимагайте надати обгрунтовані причини відмови у письмовому виді

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Середницький Євгеній Вікторович
    25.1%

    Вітаю,

    Надам Вам кілька ключових аспектів та нюансів, які варто враховувати:

    1. Порушення умов договору з банком:
    • Коли ви відкриваєте рахунок або користуєтеся послугами банку, ви підписуєте договір з банком. У цьому договорі, як правило, є пункт про те, що ви зобов'язуєтеся надавати правдиву і актуальну інформацію. Надання неправдивих даних, включаючи адресу реєстрації, може бути порушенням умов договору.
    • Якщо банк виявить, що ви вказали неправильну адресу, він має право:
      • Вимагати виправлення даних;
      • Заблокувати рахунки до моменту виправлення помилок;
      • Відмовити в наданні певних послуг або навіть розірвати договір.
    2. Порушення закону про фінансовий моніторинг:
    • Банки зобов'язані проводити фінансовий моніторинг своїх клієнтів, зокрема для боротьби з відмиванням грошей та фінансуванням тероризму. Неправдива інформація про місце проживання може викликати підозру у банку щодо вашої особи або транзакцій.
    • В Україні, згідно з Законом "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів", надання неправдивої інформації банку може призвести до додаткової перевірки ваших рахунків і транзакцій.
    3. Відповідальність за надання неправдивих даних:
    • Цивільно-правова відповідальність: банк може подати на вас до суду за порушення договору або вимагати компенсації збитків, якщо надання неправдивої інформації завдало шкоди банку.
    • Адміністративна відповідальність: формально, зміна адреси реєстрації без фактичної зміни може бути розцінена як порушення правил подання інформації до фінансових установ, але прямих адміністративних штрафів за це не передбачено. Однак, у разі виникнення суперечок, банк може звернутися до суду.
    • Кримінальна відповідальність: якщо виявиться, що неправдива інформація була частиною шахрайської схеми або використовувалася для отримання вигоди, це може розцінюватися як шахрайство. Відповідальність за шахрайство передбачена ст. 190 Кримінального кодексу України і може включати штрафи, обмеження волі або позбавлення волі.
    4. Можливі наслідки:
    • Погіршення кредитної історії: Якщо виявиться, що ви надали неправдиву інформацію, банк може відмовитися видавати вам кредити або надавати інші послуги.
    • Проблеми з отриманням банківських документів: У разі використання неправдивої адреси ви можете не отримати важливі документи від банку (повідомлення про зміну умов договору, кредитні повідомлення тощо).
    5. Що робити, якщо дані вже змінено?
    • Якщо ви випадково або з інших причин вказали неправильну адресу, краще якнайшвидше виправити ситуацію. Зверніться до банку і надайте актуальну інформацію. Це допоможе уникнути можливих правових наслідків і проблем із банком.

    Документ який є підтвердженям місця реєстрації є витяг із реєстру територіальної громади.

    Вказаний документ видається органом реєстрації або в ЦНАП у паперовій формі за зверненням особи, яка декларує/реєструє місце проживання (перебування), власника (співвласників) житла, законного представника (представника) особи або власника (співвласника) житла, уповноваженої особи житла, іпотекодержателя .

    Висновок:

    Зміна адреси реєстрації без реального переїзду може бути порушенням умов договору з банком і вимог фінансового моніторингу. Якщо банк виявить такі дії, це може призвести до блокування рахунків, розірвання договору або інших наслідків.

    Тому я рекомендую уникати подібних дій та забезпечити надання правдивої інформації банку, а якщо така ситуація відбулася то негайно повідоляти банк про це

    Кирда Вячеслав Володимирович
    25.1%

    Вітаю Вас.

    яка відповідальність передбачена за зміну адреси реєстрації в банківській анкеті без реальної зміни місця реєстрації? які є нюанси у цього?

    На рівні законодавства юридичної відповідальності за це не передбачено. Водночас, як мінімум, це можна розцінювати як порушення договірних відносин з банком. У подальшому це може призвести, у тому числі, до розірвання договірних відносин, якщо банк не побачить в таких діях чогось більшого, наприклад, порушення фінансового моніторингу.

    Згідно зі ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

    Відповідно до ст. 202, ч. 2 ст. 203, ст. ст. 205, 207, 237 Цивільного кодексу України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків; правочин може вчинятися усно або в письмовій формі; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами); правочин, який вчиняє юридична особа, підписується особами, уповноваженими на це її установчими документами, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства, та скріплюється печаткою; представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов`язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє; представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства.

    Згідно з ч. 2 ст. 64 Закону України «Про банки і банківську діяльність» банк зобов`язаний ідентифікувати та верифікувати відповідно до вимог законодавства України: клієнтів (крім банків, зареєстрованих в Україні), що відкривають рахунки в банку.

    Банк здійснює ідентифікацію, верифікацію клієнта (особи, представника клієнта) і вживає заходів відповідно до законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, до відкриття рахунка клієнту, укладення договорів чи здійснення фінансових операцій, зазначених у частині другій цієї статті.

    Банк має право відмовитися від встановлення (підтримання) договірних відносин (у тому числі шляхом розірвання договірних відносин) чи проведення фінансової операції у разі встановлення клієнту неприйнятно високого ризику за результатами оцінки чи переоцінки ризику.

    З повагою!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України