Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Здраствуйте
Прошу пояснити питання про отримання відстрочки від призову на військову службу.
• В мене освіта бакалавра. Закінчив в 2019році.
Факультет психології
Спеціальність Психологія. код 053
-
• Тепер я вступаю до магістратури.
Факультет психологія.
Спеціальність Соціальна робота. код 231
Для подальшої моєї роботи, мені потрібно обов'язково спеціалізація Соціальна робота. Код 231
-
Для отримання відстрочки від мобілізації
- Потрібно довідка ЄДЄБО.
- Потрібно зареєструватися в резерв+ та надати документ для реєстрації в університеті.
-
- Я не реєструвався в резерв+ та тцк .
У мене немає військово облікових документів нового зразка з кюар кодом. Але є військовий квиток старого зразка.
На початку 2024 року я одружувався, -Всі мої дані є в реєстрі ДРАЦС(загс)
-Також мої дані були передані в тцк при одруженні,
-Також останні 20 років мої дані залишалися без змін.
По базі даних Оберіг, в розшуку мене нема.
На порталі ДІЯ військовий обліковий документ не генерується, мене нема в базі.
Питання:
1. Чи буде в довідці про здобувача освіти за даними ЄДЕБО визначено що я не порушую процедуру продовження освіти за спеціальністю?
2. Які мої дії якщо я отримаю довідку з ЄДЄБО про порушення процедури продовження освіти за спеціальністю?
3. Чи буде достатньо для ТЦК довідки з університету про те що я навчаюся на факультеті психології? (якщо довідка з ЄДЄБО буде з повідомленням про порушення навчання)?
4. Після вступу в університет та отримання довідки ЄДЄБО я відправлю документи на отримання відстрочки поштою Заказним листом.
Чи можуть ТЦК накласти штраф за порушення військово обліку, якщо:
Інформація про мої дані передавалася до ТЦК при одруженні на початку 2024р, та є в інших державних реєстрах. МРЕО. ДРАЦС(загс)
5. Як це відразу пояснити тцк в надісланих документах?
6. Які мої дії, якщо мені ТЦК відмовлять у наданні відстрочки?
Які мої дії якщо ТЦК відмовили у наданні відстрочки та наклали штраф?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (7)
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Олександре!
Ось вичерпні відповіді на всі Ваші питання:
Так в довідці ЄДЕБО буде зазначено, що Ви не порушуєте послідовність освіти, оскільки спеціалізація не має до того абсолютно ніякого відношення. Головний аспект в цьому полягає в тому, що в Законі України «Про освіту» чітко визначена єдина вимога в таких випадках: після закінчення бакалавратури студент повинен вступити до магістратури, тобто на рівень освіти вищий за попередній.
Згідно із частиною другою статті 10 згаданого Закону рівнями освіти є (необхідне Вам я виділив жирним шрифтом):
дошкільна освіта;
початкова освіта;
базова середня освіта;
профільна середня освіта;
перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
фахова передвища освіта;
початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;
перший (бакалаврський) рівень вищої освіти;
другий (магістерський) рівень вищої освіти;
третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень вищої освіти.
Такого стовідсотково не станеться, але якщо за якихось інших обставин Ви отримаєте довідку ЄДЕБО зі згаданим негативним дописом, Ви матимете право після запиту до Міністерства освіти та науки (далі - МОН) з вимогою відкорегувати довідку та дати коректну відповідь і отримання відмови, звернутись до Київського окружного адміністративного суду з відповідним позовом про скасування незаконного допису в довідці ЄДЕБО, розпорядником якого МОН є, та зобов'язаннЯ МОН внести певні зміни у згадану довідку.
Така адвокатська практика віднедавна вже існує, і я в своїй роботі теж її застосовую.
Так. для отримання відстрочки буде достатньо надання довідки з ЄДЕБО.
Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період» зазначений наступний перелік документів, що подаються військовозобов’язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу:
"довідка про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, або довідка закладу освіти про зарахування на навчання до інтернатури та довідка закладу охорони здоров’я про місце роботи на посаді лікаря-інтерна".
Крім того, варто додати до цього нотаріально завірені копії:
паспорту,
РНОКПП,
Військово-облікового документу.
Якщо ж в довідці з ЄДЕБО буде зазначено, що Ви порушуєте послідовність освіти, то у відстрочці Вам буде відмовлено. Що при тому робити, я написав Вам вище. Крім того доведеться оскаржувати в судовому порядку відмову ТЦК.
Проте повторюсь у Вашому випадку такий варіант, скорше за все, виключений. Зміна спеціальності на позитивний допис в довідці ЄДЕБО жодним чином не впливає.
По-перше, відправка заяви про відстрочку з підтверджувальними документами поштою є цілком законною. Проте Ви повинні знати, що деякі ТЦК не визнають такий спосіб подання заяви, посилаючись на пункт 58 Постанови КМУ №560:
"За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації".
Я навіть зіткався з випадками, коли ТЦК відмовляли у відстрочці на підставі її начебто незаконної форми подання.
В такому випадку Вам прийдеться звертатись до суду.
По-друге, навряд чи зміна сімейного стану та невчасне повідомлення про це може стати причиною притягнення Вас до відповідальності за ст. 210 КУпАП. Оскільки таку інформацію ТЦК міг отримати із доступни х йому джерел інформації, зокрема із Реєстру актів громадського стану.
Згідно примітки до ст. 210 КУпАП:
"Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи".
Це не треба додатково пояснювати, оскільки це визначено у законі, який працівники ТЦК зобов'язані знати і ним керуватись у своїй діяльності.
У разі відмови у відстрочці Ви маєте право звернутись до суду та оскаржити таку відмову.
Згідно пункту 59 Постанови КМУ №560:
"У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.".
Що робити у разі відмови у відстрочці від мобілізації я Вам вже написав.
Тепер що стосується оскарження постанови про адміністративне правопорушення (хоча повторююсь, я його у Вас не бачу). Втім, таку постанову ТЦК можна оскаржити до районного суду.
Відповідно до статті 288 Кодексу України про адміністративні правопорушення постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено.
Підставою для оскарження може бути недотримання процедури:
Також штраф можна оскаржити у випадку відсутності підстав для накладення:
Оскаржити штраф можна і у випадку неналежних дій ТЦК та СП:
Скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови,
В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.
Скарга на постанову по справі про адміністративне правопорушення розглядається правомочними органами (посадовими особами) в десятиденний строк з дня її надходження, якщо інше не встановлено законами України.
Порядок розгляду скарги на постанову ТЦК наступний:
Орган (в даному випадку суд) при розгляді скарги на постанову по справі про адміністративне правопорушення перевіряє законність і обгрунтованість винесеної постанови і приймає одне з таких рішень:
Якщо буде встановлено, що постанову винесено органом (посадовою особою), неправомочним вирішувати цю справу, то така постанова скасовується і справа надсилається на розгляд компетентного органу (посадової особи) (стаття 293 КУпАП).
Копія рішення по скарзі на постанову по справі про адміністративне правопорушення протягом трьох днів надсилається особі, щодо якої її винесено. В той же строк копія постанови надсилається потерпілому на його прохання (стаття 295 КУпАП).
Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 7 та частиною першою статті 287 КУпАП. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.
Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову. Місцевий суд протягом трьох днів надсилає апеляційну скаргу разом із справою у відповідний апеляційний суд.
Апеляційний перегляд здійснюється суддею апеляційного суду протягом двадцяти днів з дня надходження справи до суду.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Якщо Ви раніше не вступали, а потім відраховувались з магістратури - то в довідці з ЄДЕБО повинно бути зазначено, що Ви не порушуєте послідовності здобуття освіти. Вік та спеаціальність немає значення.
Потрібно буде проаналізувати причини формування такої довідки і якщо Вам неправомірно вказали про порушення послідовності освіти - потрібно оскаржувати таке рішення.
Для оскарження довідки ЄДБО Вам потрібно звернутись Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Міністерства освіти і науки України, ДП “Інфоресурс” та ВНЗ (далі - відповідачі), в якому зобов`язати їх внести зміни до довідки ЄДБО.
Позовні вимоги мотивувати тим, що порушено Ваше право на отримання довідки ЄДБО, в якій вказано, що Ви не порушуєте послідовності здобуття освіти.
Перед зверненням до суду Ви можете звернутись до ДП "Інфоресурс" з листом щодо коригування даних у ДОВІДЦІ ЄДБО.
Перелік документів для звернення до суду - позовна заява, копію довідки ЄДБО, виписку з ЄДБО (https://info.edbo.gov.ua/check-person/), лист-відповідь на Ваше звернення до ДП "Інфоресурс", копії документів про здобуту освіту.
На даний час немає судової практики по цьому питанню, адже сам по собі процес оскарження даної довідки займе від 2-3 місяців і більше.
Крім того, не виключено, що після виграшу в першій інстанції, МОН подасть до апеляції та касації. Тому саме оскарження може затягнутися більше року.
Лише після того, як будуть судові прецеденти можна говорити про доцільність відстоювання своїх інтересів у судовому порядку.
На час оскарження довідки з ЄДБО - Ви не маєте права на відстрочку. Проте, можна буде подати клопотання про забезпечення позову, тобто щоб на час розгляду справи ТЦК не мало права Вас мобілізувати, але суд може відмовити в такому клопотанні.
Для оформлення відстрочки до ТЦК потрібно надати:
Згідно постанови КМУ 560 для оформлення відстрочки Вам необхідно надати ТЦК :
1. Заяву про відстрочку (Додаток 4)
2. Довідку про здобувача освіти, сформовану в Єдиній державній електронній базі з питань освіти. (Додаток 9 )
Самої довідки про навчання на факультеті буде недостатньо.
В реаліях сьогодення притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу можуть по абсолютно надуманим причинам, проте такий штраф Ви зможете оскаржити.
Якщо Вам не приходили повістки - то притягнути до адміністративної відповідальності за неповідомлення про шлюб Вас не повинні, адже згідно ПРИМІТКИ до статті 210 КУпАП - положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Тобто, всі Ваші дані повинні були міститись в реєстрах (ДМС, ДРАЦС, ДПС, МВС, реєстрі територіальної громади) і Ви зможете оскаржити штраф за неповідомлення даних .
Ознайомтесь з корисним матеріалом за посиланням https://sud.ua/uk/news/publication/304961-begat-do...
Це не потрібно вказувати у надісланих документах.
Якщо Вас захочуть оштрафувати, то повинен відбутися розгляд справи, де Ви маєте право надавати пояснення та користуватися послугами правозахисника.
Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
У разі відмови у наданні відстрочки Вас повідомлять письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7 постанови КМУ 560. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.
Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки відповідно до статті 283 КУпАП виносить постанову по справі про адміністративне правопорушення (додаток 4) Постанова може бути оскаржена в судовому порядку, визначеному статтями 287-289 КУпАП.
Тобто, якщо Вам відмовлять у відстрочці та накладуть штраф - потрібно ознайомитись з підставами таких рішень і оскаржувати їх в судовому порядку.
Цей процес краще не затягувати, адже штраф Ви можете оскаржити протягом 10 днів з моменту вручення постанови про накладення штрафу.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Ключова Ваша проблема, як мені видається, етап зарахування до закладу освіти. Як я зрозумів, Ви ще не вступили і заклад вимагає у Вас подання е-ВОД. Якщо Ви не змогли згенерувати його через Дію, на превеликий жаль, Ви не зможете це зробити і через Резерв +. І ось це найголовніша проблема у даній ситуації. Потрібно домовлятися із закладом освіти, не інакше.
Питання:1. Чи буде в довідці про здобувача освіти за даними ЄДЕБО визначено що я не порушую процедуру продовження освіти за спеціальністю?
Так, у Вашій довідці буде зазначено - "ТАК, НЕ ПОРУШУЄ".
2. Які мої дії якщо я отримаю довідку з ЄДЄБО про порушення процедури продовження освіти за спеціальністю?
Фактично - ніякі, хіба що оскаржувати формулювання "НІ, ПОРУШУЄ" у судовому порядку.
3. Чи буде достатньо для ТЦК довідки з університету про те що я навчаюся на факультеті психології? (якщо довідка з ЄДЄБО буде з повідомленням про порушення навчання)?
Ні, для ТЦК потрібна тільки довідка ЄДЕБО із зазначенням формулювання "ТАК, НЕ ПОРУШУЄ".
4. Після вступу в університет та отримання довідки ЄДЄБО я відправлю документи на отримання відстрочки поштою Заказним листом.Чи можуть ТЦК накласти штраф за порушення військово обліку, якщо:Інформація про мої дані передавалася до ТЦК при одруженні на початку 2024р, та є в інших державних реєстрах. МРЕО. ДРАЦС(загс)
Відповідати на дане питання - як ворожити на кавовій гущі. Однозначно точно не сказати. Тим не менше, якщо Вас захочуть притягти до відповідальності за новими розмірами штрафів - це буде незаконно.
АЛЕ ЗВЕРТАЮ УВАГУ!!!
Стаття 38. Строки накладення адміністративного стягнення
...
Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
5. Як це відразу пояснити тцк в надісланих документах?
Можна зробити окремо заяву про оформлення відстрочки, до якої додати копії паспорту, коду, а також довідку ЄДЕБО. До заяви можливо додати окреме пояснення, хоча, на мій погляд, краще взагалі не піднімати це питання.
6. Які мої дії, якщо мені ТЦК відмовлять у наданні відстрочки?
Якщо Ви матимете довідку ЄДЕБО із зазначенням про дотриманням послідовності - Вам не відмовлять, не хвилюйтеся.
Які мої дії якщо ТЦК відмовили у наданні відстрочки та наклали штраф?
Оскаржувати незаконну відмову та постанову про притягнення до відповідальності за порушення правил військового обліку.
ВИСНОВОК: ключова проблема - вступ. Якщо Ви не вступили, деталі оформлення відстрочки - питання другорядне. Повірте, скілкьи моїх клієнтів забігали наперед, а в результаті вони просто не вступали через відсутність змоги згенерувати е-ВОД.
Якщо будуть проблеми зі вступом - спробуйте подати таке зобов'язання:
"...Я, ___, (прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), дата народження)
зобов’язуюся оформити електронний військово-обліковий документ, а також уточнити свої персональні дані, визначені статтею 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів», у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки протягом 60 (шестидесяти) календарних днів з моменту мого зарахування для здобуття освіти до ...
Не заперечую щодо мого відрахування із закладу освіти у разі ненадання мною оновленого військового-облікового документу протягом 60 (шестидесяти) календарних днів з моменту мого зарахування...".
Якщо вступите - далі справа техніки.
Повний алгоритм для оформлення відстрочки у Вашій ситуації:
1. Отримуєте довідку з ЄБЕДО із зазначенням "ТАК, не порушує" щодо послідовності здобуття освіти.
2. Готуєте заяву про оформлення відстрочки, до якої додаєте ПРОСТІ копії паспорту, РНОКПП, військово-облікового документу, довідку ЄДЕБО та направляєте це все до ТЦК поштовим зв'язком (рекомендований лист з повідомлення про вручення з описом вкладення).
3. Реєструєтеся в електронній черзі до ТЦК та СП.
https://q.mod.gov.ua/registration-place
4. Готуєте повторно той же пакет документів, що і надісланий поштою, лише вже з нотаріальними копіями.
5. Йдете до ТЦК та в першу чергу намагаєтеся зареєструвати заяву про відстрочку. Якщо реєструєте - чудово, якщо направляють на ВЛК - йдете та проходите ВЛК.
6. Якщо після ВЛК направляють для реєстрації заяви про відстрочку - чудово, якщо вручають "бойову" - відмовляєте від отримання через незаконність дій працівників ТЦК та СП. Жодної юридичної відповідальності за це Ви не понесете.
7. В кінцевому результатів реєструєте заяву про відстрочку, чекаєте +- 2-3 тижні, забираєте довідку про відстрочку від мобілізації.
З повагою!
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
1 - 2. ВИ НЕ ПОРУШУЄТЕ ПОСЛІДОВНІСТЬ ОСВІТИ - СПЕЦІАЛЬНІСТЬ НЕ МАЄ ЗНАЧЕННЯ.
ВИ МАЄТЕ ПРАВО НА ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ.
3. ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ НЕОБХІДНА ТІЛЬКИ ДОВІДКА ЄДЕБО - ЦЕ ВИМОГА ДОДАТКА 5 ПОСТАНОВИ КМУ 560.
АЛЕ НЕ ХВИЛЮЙТЕСЬ - У ВАС Є ВСІ ПІДСТАВИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ НЕОБХІДНОЇ ВАМ ДОВІДКИ.
4 ЯКЩО ВСІ ОБЛІКОВІ ДАНІ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ ТЦКСП, Є В ДЕРЖАВНИХ РЕЄСТРАХ, ТО ВАС НЕ МАЮТЬ ПРАВА ПРИТЯГНУТИ ДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.
РЕЄСТРАЦІЯ В РЕЗЕРВ + НЕ Є ОБОВ'ЯЗКОВОЮ.
Кодекс України про адміністративні правопорушення
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text
Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
...
Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
5. ВАМ В ЗАЯВІ НА ВІДСТРОЧКУ, КОТРУ ВИ ВІДПРАВИТЕ ПОШТОЮ ДО ТЦКСП, НЕ ТРЕБА НІЧОГО ПОЯСНЮВАТИ З ПРИВОДУ ВАШІХ ОБЛІКОВИХ ДАНИХ - ЧЕКАЙТЕ НА ВІДПОВІДЬ.
ФОРМАЛЬНО ВИ ПОРУШИЛИ ЗАКОН (НЕ ОНОВИЛИ ДАННІ), ТОМУ ВАС МОЖУТЬ ОШТРАФУВАТИ. НЕЗАКОННІСТЬ ТАКОГО ШТРАФУ ВАМ ПРИЙДЕТЬСЯ ДОВОДИТИ В СУДОВОМУ ПОРЯДКУ - ТОМУ ЩО ВИ ПРО ЦЕ ДІЗНАЄТЕСЯ ПОСТФАКТУМ.
Спочатку треба розібратись зі шляхом, який проходить штраф від ТЦК - від "виписування" до примусового стягнення. І його я умовно поділяю на 2 етапи.
1️. ТЦК та СП виносить постанову про притягнення до адміністративної відповідальності і дає строк на сплату штрафу (15 днів).
2️. Якщо за 15 днів штраф не сплачений, ТЦК та СП передає постанову до органів Державної виконавчої служби, де штраф подвоюється, відкривається виконавче провадження, накладаються арешти на майно та банківські рахунки.
І тепер "сюрприз": на першому етапі не існує реєстру, з якого ви могли б дізнатись про цей штраф - ані платного, ані безоплатного!
Тому на цьому етапі про штраф можна дізнатись лише з листа, направленого Укрпоштою (за умови, що ТЦК та СП такий лист направить, а ви його отримаєте).
А от вже на другому етапі такий реєстр є - і інформацію з нього можна отримати безкоштовно!
Достатньо ввести свої дані в полі "Дані боржника" та натиснути пошук:
https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors
Скажу ще раз іншими словами: якщо ви вже побачили інформацію про себе в цьому реєстрі, це означає, що справа вже перебуває у виконавчій службі, а штраф вже подвоївся.
6. ВІДМОВИЛИ В НАДАННІ ВІДСТРОЧКИ - РІШЕННЯ ОСКАРЖУЙТЕ В СУДОВОМУ ПОРЯДКУ.
ПРИТЯГНУЛИ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА НЕОНОВЛЕНЕЯ ДАНИХ - ОСКАРЖУЙТЕ ПРАВОМІРНІСТЬ НАКЛАДАННЯ ШТРАФУ В СУДОВОМУ ПОРЯДКУ.
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДОДАТКОВО - ЧИ МОЖНА ОСКАРЖИТИ ШТРАФ:
ПО-ПЕРШЕ, якщо військовозобов’язаний не з’явився по повістці, то ТЦК не має права заочно розглядати справу про адміністративне правопорушення і штрафувати.
КУпАП чітко визначає, що справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Тобто, перед тим, як розглянути справу про адмінправопорушення та накласти штраф, ТЦК зобов’язаний надіслати громадянину повістку про виклик його до ТЦК для розгляду справи про адміністративне правопорушення. На відміну від повісток про виклик до ТЦК за законодавством про мобілізацію, повістка про виклик для розгляду справи про адмінправопорушення надсилається за правилами КУпАПу, а тому повинна бути особисто врученою.
З практики скажу, що зазвичай громадяни дізнаються про накладення на них штрафів за статтями 210 чи 210-1 КУпАП, коли на їх мобільний додаток Дія надходить постанова про відкриття виконавчого провадження про примусове стягнення штрафу. При цьому ТЦК розглядає справу заочно, без їх участі та ніяких викликів про прибуття для розгляду справи їм не надсилалося. А це є прямим порушенням закону!
ПО-ДРУГЕ, ТЦК має доступ до всіх державних реєстрів, інформаційно-комунікаційних систем та баз даних, які містять персональні дані, визначені у законі "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів".
Тому у разі винесення штрафів за не уточнення персональних даних, ТЦК потрібно буде доводити у суді неможливість отримати інформацію про персональні дані військовозобов’язаного у цих вищевказаних базах, реєстрах і системах.
Юрист, м. Дніпро, 24 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
1. Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:
- у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).
2. Відповідальність за Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку визначена ст. 210 КУпАП:
«Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -
тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -
тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -
тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
3. При вступі до закладів освіти військовозобов'язаним абітурієнтам потрібно мати документ про військовий облік. Приймальні комісії можуть приймати як паперову, так і електронну версію військово-облікового документа.
Згідно з пунктом 1 розділу X Порядку прийому до вищих навчальних закладів у 2024 році, який був ухвалений Наказом Міністерства освіти і науки України 6 березня 2024 року, абітурієнти повинні надати документ, що підтверджує їхній військовий облік. Це може бути військовий квиток або тимчасове посвідчення – для тих, хто є військовозобов’язаним чи резервістом, а для призовників – документ про приписку до призовної дільниці.
Районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки здійснюють взяття, зняття або виключення з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів у випадках, передбачених законодавством.
Електронний формат військово-облікового документа є аналогом паперового варіанта.
Формування військово-облікового документа в електронній формі для друку може здійснюватися особисто засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста та/або адміністратором центру надання адміністративних послуг засобами Порталу Дія (у разі особистого звернення) за умови уточнення облікових даних.
Сформуйте Е-ВОД.
Крім того, згідно Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. №559:
Військово-обліковий документ на бланку повинен бути виданий (замінений) протягом п’яти робочих днів з дати реєстрації заяви в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки або його відділі (відповідному органі СБУ, підрозділі розвідувального органу).
Тобто для отримання ВОД в паперовій формі Вам необхідно подати заяву до ТЦКСП.
4. Згідно з ст. 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”
призову в особливий період не підлягають:
Здобувачі професійної (професійно-технічної) освіти
Здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти та здобувають рівень освіти. Що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначений у частині другій статті Закону України "Про освіту".
Докторанти
Особи, зараховані на навчання до інтернатури.
Підготовка фахівців з вищою освітою здійснюється за відповідними освітніми чи науковими програмами на різних рівнях вищої освіти:
початковий рівень (короткий цикл)
перший (бакалаврський) рівень
другий (магістерський) рівень
третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень
науковий рівень.
Згідно з п. 56 - 60 Порядку №560 відстрочка від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надається військовозобов’язаним з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.
За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5 до Порядку.
В Вашому випадку це Довідка про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, або довідка закладу освіти про зарахування на навчання до інтернатури та довідка закладу охорони здоров’я про місце роботи на посаді лікаря-інтерна.
Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.
Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.
Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.
Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади. На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.
Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення. У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6 до Порядку.
До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби (п. 63).
У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7 до Порядку.
Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, ви маєте право на відстрочку.
У зв'язку зі змінами підстава виглядає так:
Послідовність вищої освіти у вашому випадку зберігається.
Для отримання відстрочки вам потрібно подати заяву на ім'я комісара тцк про надання відстрочки від мобілізації додавши до неї нотаріально завірені копії таких документів
Студентський квиток
Наказ про зарахування до навчального закладу
Довідка з навчального закладу Форми 20.
довідка про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти ( https://info.edbo.gov.ua/check-person/ )
Цих документів цілком достатньо для отримання відстрочки, додатково можно додати ще договір з навчальним закладом, чек про оплату навчання
Заяву пишіть у двох екземплярах щоб на одному поставили штамп про її прийняття, і вона залишилась доказом її подачі.
Пунктом 63 Пастанови 560 передбачено у разі подачі заяви на відстрочку на ВЛК не мають право направляти. Тому при вступі, одразу подавайте заяву.
Зразок заяви додається.