Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Права людини, 16 листопада 2024, питання №122883 1100₴

Як получити письмову відмову у консульстві?

Виїхав дуже давно і ніколи не мав війскового. Треба продовжити/зробити новий закордонний паспорт але в консульстві вимагають резерв зі статусом "на обліку".

Пропустив новину про нові закони і дізнався тільки коли почав планувати віновлення паспорту.

Був у консульстві та робив документи для дитини. Запитав про себе - відповіли що не зможуть підказати.

Консульство не близько, жива черга триває всього годину на день та десь від 40 людей у черзі.

Так як не мав війскового то і на обліку ніколи не стояв.
Навчався у школі за кордоном але 11 клас закінчив в Україні, не помятаю шоб я був у військкоматі.
В мене тоді мало буте припісне так як пізніше коли навчався в ОНПУ, нас студентів возили на мед коміссію у Кріжанівку. Але якщо воно було, то вже втрачено. Потім я знов віїхав за кордон і закінчував Університет вже там. Це все було у 2000-ні роки.
Зрозуміло, що якщо я зареєструюсь у резерві то це не поможе так як статус буде "треба уточнити данні" або інший не дійсний.

Останний раз навідувався в Україну у 2017 році.

Виїзд на ПМП в Україні не оформлював. Не виписувався з місця проживання.

Зробив Дію та банковский рахунок в монобанк, все онлайн. Але в мене паспорт книжечка і не має ІД. Мій закордонний не є біометричний тому неможу мати цифровий підпис у дії та спробувати подати заяву шоб зробити військово-обліковий документ.

Питання:
1. Як получити письмову відмову у консульстві? Як вона має вігладати. Якшо у консульстві відкажуть в ії видачі, які в мене є подставі шоб змусити консульство видати відказ.
2. Чи ще діє можливість тимчасовою альтернативною опція постановки на тимчасовий консульський облік для отримання консульської послуги ? Якщо так, чи буде Резерв+ зі статусом "не на обліку, Інформація в реєстрі Оберіг неповна" або іньшим (ще не знаю який там в мене статус) подставою до отримання тимчасового консульського обліку?

Дякую заздалегідь.

Відповіді юристів (11)

    Олександр Клієнт 20 годин тому

    Пошуком онлайн я зрозумів наступне:

    • - Якщо не мав ВОД то його не можливо зробити онлайн. Має буте медкомісія та інші звязані с ВОД процедури.
    • - Якщо немае оформленного виїзду на ПМП та штампу у паспорті то консульство не зможе поставити на військовий облік.
    • - Існує строк давності щодо притягнення до адмінистративної відповідальності.
    • - Я був повиннен з 17 років стояти на військовому обліку призовників, а з 25 років на військовому обліку військовозобов'язаних.
    • - Штрафу за неуточнення даних не буде так як не був на військовому обліку.
    • - Порушення призовниками правил військового обліку - штраф від від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17*1500).
    • - Штраф не застосовується у разі можливості отримання даних через державні органи.- Якщо сума боргу не перевищує 160 тис грн то не мають права на стягнення житла.
    • - Закордонні дипломатичні установи України інформують військовозобов’язаних та резервістів, які не мають відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, та сприяють їх поверненню в Україну
    • - Що громадянин України може скористатися тимчасовою альтернативною опцією: стати на тимчасовий консульський облік чи оновити свої дані консульського обліку, і тоді подати заяву на отримання консульської послуги, не маючи електронного чи паперового військово-облікового документа.
    • - Термін 60 днів для оновлення даних вже сплив тому не може бути притягнутиме до відповідальності.
    • Турчин Ярослав
      Турчин Ярослав 19 годин тому

      Юрист, м. Харків, 16 років досвіду

      Спілкуватися у чаті

      1) Поставити на облік за кордоном можна без ВЛК. Але змусити консульство та ТЦК це зробити - буде не так вже й легко. У своїй відповіді звернувс на це увагу. На військовий облік ставить не консульство, а ТЦК. Заяву про це має дійсно прийняти Консульство. Якщо до Консульства потрапити неможливо, то таку заяву можна спрямувати поштою на адресу Консульства України в країні перебування.

      2) Як вже зазначав, що за наявності штампа ВПМП або ЗПМП, що за відсутності - Консульство на облік не приймає. Вони лише пересилають заяви про постановку на облік до ТЦК.

      3) Строк давності існує, але ТЦК не дуже виконує закон і строки можна застосувати лише за активної позиції громадянина щодо цього. Без цифрового підпису Ви на жаль навіть до суду звернутися самостійно не зможете. Єдиний варіант - шукати адвоката, який порушить закон і сфальсифікує Ваш підпис під договором про правничу допомогу та буде представляти Ваші інтереси по такому договору. Звісно, що можна надіслати договір поштою, але простіше багатьом адвокатам займатися фальсифікацією, бо суди на це увагу не звертають.

      4) Щодо неможливості застосування штрафу, то це теж доведеться доводити в суді скоріш за все. Бо ТЦК виписують штраф і оскаржувати його має вже громадянин, коли дізнається про штраф на стадії блокування рахунків та арешту майна виконавчою службою.

      5) ТЦК (принаймні у моїх клієнтів було так) не штрафує громадян за кордоном і приймаючи від них документи по інтернету - робить собі відмітку і не чіпляється далі. Один з моїх клієнтів отримав повістку в 2023 році на ВЛК, поки ще була можливість виїхав разом з мамою, що має інвалідність ІІ групи (за тиждень до введення перевірки військово-облікових документів за допомогою QR-коду). Тобто фактично порушив повістку. Написав електронного листа до ТЦК за місцем обліку - що він за кордоном, в Німеччині. Через Viber у нього попросили документи з Німеччини щодо перебування там. Після цього відчепилися і не було ні штрафів, ні інших речей. На жаль не завжди так щастить.

      6) Оновити свої дані через Консульство неможливо. їм не надали такої технічної можливості. Лише Резерв+ або електронна пошта. Дані можна оновити і зараз. Чи буде штраф - питання спірне. Якщо зазначите закордонну адресу - то може й не буде. Громадян за кордоном не було оповіщено належними способами, що держава вигадала їм якісь обов"язки за межами своєї юрисдикції та суверенітету, тобто відповідальність має досить сумнівний характер, адже не можна говорити, що порушення закону відбулося на території України і тоді виникає питання - на якій підставі закони України мають бути застосовані щодо правовідносин за межами України? Жодна країна світу цього ще не робила. Позицію судів України також цікаво було б побачити. Фактично такими діями Україна розповсюдала свій законодавчий суверенітет на територію іноземних держав. Належність до громадянства України такі права не дає державі походження. Якщо спекулювавти поняттям рівності усіх громадян перед законом, то тоді чому громадяни за кордорном не мають рівні права у сфері податків (вигадують статус податковий резидент / не резидент), у сфері доступу до державної служби, права бути обраним та обирати (для громадян за кордоном не доступне право бути обраним на виборні посади, а також ускладнено право голосувати - лише через постановку на консульський облік). Тобто, на моє переконання, не можна вимагати від громадян за кордоном рівного обов"язку, відмовляючи у рівних правах. Це чистої води наруга над Конституцією та здоровим глуздом.

      В ідеалі Вам треба не мати адреси реєстрації в Україні. Чи є змога у власників житла, де Ви зареєстровані, зняти Вас з реєстрації місця проживання? Якщо Ви співвласник житла, то це не вдасться.

    Турчин Ярослав
    Турчин Ярослав 20 годин тому

    Юрист, м. Харків, 16 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    ДОБРОГО ДНЯ! На жаль фахова компетентність працівників консульств залишає бажати кращого. В ідеалі вони трохи володіють іноземною мовою країни перебування. Юридична компетентність та навички ведення діловодства в державних органах у них нульові. Як і свідомість того, що вони державні службовці і мають виконувати не тільки Консульський Статут, а й закони України, в тому числі Закон України "Про звернення громадян".

    Крім того, держава фактично відмовилась від свого позитивного зобов"язання щодо консульського супроводу громадян України які проживають за кордоном (стаття 25 Конституції України - Україна гарантує піклування та захист своїм громадянам, які перебувають за її межами.)

    Про що казати, якщо люди (консульські працівники) не усвідомлюють, що їх листи мають бути датовані, тобто мати ДАТУ підписання листа та вихідний номер. Ні. Шлють що попало і як попало.

    Щоб змусити їх надати письмову відповідь треба послуговуватися направленням листів на їх поштову адресу за кордоном або на електронну поштову адресу. Але й це не гарантія. Можливо доведеться звертатися до Міністерства закордонних справ України чи на гарячу лінію Уряду України, щоб змусили консульських працівників виконати закон.

    Відповідно до статті 1 Закону України “Про звернення громадянˮ громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

    Вимоги до звернення викладено в статті 5 Закону України “Про звернення громадянˮ.

    Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

    Звернення може бути усним чи письмовим.

    Письмове звернення надсилається поштою (на адресу Консульства, в консульському окрузі котрого проживає громадянин за кордоном) через відповідний закордонний поштовий сервіс або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). Підписання звернення ЕЦП чи ДіяПідписом не вимагається. Достатньо графічного відображення підпису.

    13 червня 2024 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07.06.2024 № 675 «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 і від 16 травня 2024 р. № 560» (текст акта на вебсайті Верховної Ради України).

    Унесеними постановою змінами до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1487 (далі – Порядок), запроваджено можливість для громадян, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, стати на військовий облік без необхідності прибуття в Україну.

    Зокрема встановлюється, що вказана категорія громадян зобов’язана у строк до 16.06.2024 стати на військовий облік одним з таких способів:

    - прибуття особисто до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі – ТЦК);

    - шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до ТЦК, Центрального управління або регіонального органу СБУ або відповідного підрозділу розвідувальних органів, яким такого громадянина України знято з військового обліку, через ЗДУ (Закордонні дипломатичні установи).

    Заява, подається громадянином України до ЗДУ:

    - особисто разом із паспортом громадянина України для виїзду за кордон, який, після прийняття заяви, повертається громадянину України;

    - засобами поштового зв’язку разом з копією першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

    Увага! Для громадян, які не зняті із військового обліку та перебувають за кордоном, оновлення військово-облікових даних може бути здійснено шляхом використання мобільного застосунку «Резерв+», створеного Міністерством оборони України. Рекомендуємо ознайомитися з поширеними запитаннями і відповідями щодо мобільного застосунку «Резерв+», наданими Міністерством оборони України.

    https://germany.mfa.gov.ua/news/rozyasnennya-shcho...

    Консульство за експериментальною постановою зобов"язане приймати заяви на уточнення даних і пересилати їх до ТЦК та СП м. Києва, який і буде забезпечувати цей процес. Постанова КМУ № 565 від 17.05.2024 р.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/565-2024-%D0%B...

    Про те, що консульства працюють на дуже низькому рівні і там майже немає професійних юристів - казати не треба. Усі громадяни, які проживають в ЄС, це знають. На жаль нашим дипломатам їх внутрішні інструкції важливіші законів і постанов Уряду України. ТЦК при цьому буде всеодно, що консульство відмовлялося приймати заяви. Штраф за порушення строків постановки на облік - заплатите Ви, а не консул чи якийсь 3 секретар консульства, який свавільно веде прийом звернень громадян та порушує будь-які існуючі вимоги діловодства в державних органах.

    Як варіант в ТЦК скажуть накладаючи штраф, що Ви могли послати заяву по пошті до Консульства.

    ОТЖЕ, підсумовуючи існуючу ситуацію - єдиний варіант вирішити питання зі зміною даних в Резерв+ - окрім приїзду в Україну - це звернення до закордонної дипломатичної установи із заявою про постановку на військовий облік.

    Таку заяву консульство зобов"язане надіслати в Київ до місцевого Територіального центру комплектування (наступник військомата).

    Якщо Вам відмовлять у цьому, то можна звертатися до держави перебування за політичним захистом у зв"язку з відмовою видати паспорт і чинення перешкод у постановці на військовий облік.

    Якщо Ви не віддали паспорт громадянина з відмітками про виїзд за кордон в консульство (як роблять більшість громадян), а зберігаєте його у себе та можете доказати факт того, що Ви не проживаєте в Україні і не можете фізично отримувати повістки, проходити ВЛК, виконувати забаганки ТЦК та СП, то дуже високі шанси в суді оскаржити і постанову ТЦК, і у разі чого - постанови державного виконавця.

    В іншому - питання не врегульоване. Бо проведення військового обліку на території іноземної держави - це юридичний нонсенс і посягання на державний суверенітет країни перебування українських громадян. Скільки б Україна не приймала законів, підзаконних актів і не вимагала на рівні дипломатів та інших функціонерів від ЄС - видати громадян України, цього не буде. Бо в ЄС діє принцип верховенства права і міжнародних угод, а не екстериторіальності законів України на весь світ. Навіть США собі не дозволяє настільки нахабно застосовувати своє законодавство щодо іноземних держав, територій та громадян. Он Фірташа не видають на запит США у Австрії вже 11 років. Звісно що і простих громадян, які знаходяться під захистом ЄС, ніхто видавати не буде ніколи.

    ПОРЯДОК організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    затверджено постановою КМУ від 30 грудня 2022 р. № 1487 (в редакції від 11.07.2024 р.)

    Військовий облік громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, здійснюється районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, відповідними підрозділами розвідувальних органів на загальних засадах.

    Порядок взяття на військовий облік працівників системи органів дипломатичної служби України визначається Генеральним штабом Збройних Сил за погодженням із МЗС.

    {Пункт 52 в редакції Постанови КМ № 563 від 16.05.2024}

    ТОБТО, ФОРМАЛЬНО У ВАС МАЮТЬ ПРИЙНЯТИ ЗАЯВУ, ЯКЩО НЕ ПЕРЕБУВАЄТЕ НА ОБЛІКУ.

    Після цього, дані про Вас мають з"явитися в Резерв+ з яким Ви в теорії можете подати заяву на отримання паспорта.

    Однак, за наявності Резерв+ це швидше і простіше зробити через закордонну філію ДП "ДОКУМЕНТ".

    https://pasport.org.ua/centers

    ЯК БАЧИТЕ У РІЗНИХ КОНСУЛЬСТВ НАВІТЬ ПІДХІД РІЗНИЙ ДО СИТУАЦІЇ. ОДНІ ДІЯЛЬНІСНІ, ІНШИМ ТАКОЇ Б РОБОТИ, ЩОБ ПО МЕНШЕ РОБОТИ.

    Пробуйте подати довільну заяву як роз"яснює Посольство України в Німеччині. Свавілля щодо Вас як з боку закордонної дипломатичної установи, так і ТЦК та СП - може бути оскаржена в судовому порядку - до Київського окружного адміністративного суду (який розглядає справи роками, бо перевантажений десятками тисяч позовів з різних питань свавілля державних органів).

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    • Олександр Клієнт 4 години тому

      Добрий день Ярослав Турчин,

      Дякую за відповідь.Мені потрібна подстава/доказ того, що я зробив усе можливе, щоб продовжити свій паспорт.Після подачі довільної заяви як получити відповідь?

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Спробуйте оформити електронний військово-обліковий документ через ДІЮ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do.... Якщо Вам не прийде е-ВОД в PDF форматі, значить про Вас взагалі немає даних в Реєстрі "Оберіг"

    - Якщо не мав ВОД то його не можливо зробити онлайн. Має буте медкомісія та інші звязані с ВОД процедури.

    На жаль, стати на військовий облік дистанційно майже нереально.

    Згідно правил військового обліку призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    • перебувати на військовому обліку за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов’язані розвідувальних органів - у відповідному підрозділі розвідувального органу). Крім того, призовники, військовозобов’язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад;
    • особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік;
    Згідно пункту 81 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    Взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх ОСОБИСТОЇ присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 15-1 цього Порядку та підпункті 10-1 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 10-1 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.

    - Якщо немае оформленного виїзду на ПМП та штампу у паспорті то консульство не зможе поставити на військовий облік.

    Військовий облік громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, здійснюється районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, відповідними підрозділами розвідувальних органів на загальних засадах.

    Громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 “Про внесення змін до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів” (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2980) стати на військовий облік одним з таких способів:

    • прибуття особисто до територіального центру комплектування та соціальної підтримки;
    • шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу СБУ або відповідного підрозділу розвідувальних органів, яким такого громадянина України знято з військового обліку, через закордонну дипломатичну установу України.

    Заява подається громадянином України закордонній дипломатичній установі України особисто разом із паспортом громадянина України для виїзду за кордон, який після прийняття заяви повертається громадянину України, або засобами поштового зв’язку разом з копією першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

    ОТЖЕ, якщо Ви не були зняті з військового обліку у зв'язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, то через консульство Вам не вдасться стати на військовий облік.

    1. Як получити письмову відмову у консульстві? Як вона має виглядати. Якшо у консульстві відкажуть в ії видачі, які в мене є подставі шоб змусити консульство видати відказ.

    1. Згідно пункту 24 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон. Працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС, закордонної дипломатичної установи, уповноваженого суб’єкта під час приймання документів від заявника перевіряє повноту поданих заявником документів, зазначених у пунктах 35 і 52 цього Порядку, відповідність їх оформлення вимогам законодавства.

    У разі виявлення факту подання документів не в повному обсязі або подання документів, оформлення яких не відповідає вимогам законодавства, територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС, закордонна дипломатична установа, уповноважений суб’єкт інформують заявника про відмову в прийнятті документів із повідомленням підстав такої відмови. За бажанням заявника відмова надається в письмовому вигляді.

    Заявник має право повторно звернутися до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, закордонної дипломатичної установи, уповноваженого суб’єкта в разі зміни або усунення обставин, у зв’язку з якими йому було відмовлено в прийнятті документів.

    Якщо під час прийому документів заявник надав документ, що посвідчує особу та підтверджує належність до громадянства України, який, за даними відомчої інформаційної системи, визнано недійсним відповідно до підпунктів 5-8 пункту 89 цього Порядку, працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС, закордонної дипломатичної установи, уповноваженого суб’єкта здійснює його вилучення відповідно до пункту 88 цього Порядку.

    ОТЖЕ, щоб отримати письмову відмову Вам потрібно повідомити про це працівника закордонної служби. Бажано зробити це письмово.

    2. В консульстві або в ДП "Документ" Вам буде складно отримати новий закордонний паспорт, адже згідно пункту 11 постанови КМУ 678 отримання паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянином України чоловічої статі віком від 18 до 60 років здійснюється у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС. Пересилання таких паспортів до відокремленого підрозділу або закордонної дипломатичної установи України для організації їх видачі не здійснюється.

    Вимоги абзацу четвертого цього пункту не застосовуються до громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, на яких поширюються положення пунктів 2-1-2-3, 2-7 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 (ЗП України, 1995 р., № 4, ст. 92; Офіційний вісник України, 2010 р., № 65, ст. 2239).

    Обставини, зазначені в абзаці п’ятому цього пункту, підтверджуються документами, оформленими в установленому законодавством порядку.

    Відокремлений підрозділ інформує заявника засобами телефонного, електронного або поштового зв’язку про оформлений на його ім’я паспорт громадянина України/паспорт громадянина України для виїзду за кордон і необхідність прибуття до територіального органу/територіального підрозділу ДМС на території України для його/їх отримання.

    Тобто, якщо Ви виїхали за кордон супроводжуючи родича або на підставі пунктів 2-1-2-3, 2-7 Правил, то Вам можуть оформити закордонний паспорт в консульстві або ДП "Документ", в протилежному випадку - Вам повідомлять, що отримати закордонний паспорт можете лише в територіальному органі ДМС на території України.

    2. З 18 червня 2024 року отримання консульських послуг чоловіками віком від 18 до 60 років здійснюється виключно при пред'явленні військово-облікового документа ( або е-ВОД), що містить відповідний QR-код.

    Електронний військово-обліковий документ відображається у застосунку Резерв + та містить перевірені дані з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (https://reserveplus.mod.gov.ua/).

    Такий документ може бути сформований заявником самостійно після актуалізації (оновлення) власних війського-облікових даних.

    Для отримання консульської послуги електронний військово-обліковий документ має бути достовірним і актуальним, тобто сформованим не раніше, ніж за 3 дні до звернення до консульської установи. Якщо документ старіший за 3 дні, перед зверненням слід заново сформувати його в електронному кабінеті призовника.

    Згідно постанови КМУ 932

    9. Під час подання громадянами України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які перебувають за межами України, документів до відокремленого підрозділу для оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон працівником відокремленого підрозділу проводиться перевірка дійсності військово-облікового документа.

    10. Перевірка дійсності військово-облікових документів осіб проводиться шляхом електронної інформаційної взаємодії Єдиного державного демографічного реєстру, відомчої інформаційної системи ДМС та Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта”.

    11. У разі отримання з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про недійсність військово-облікового документа під час електронної інформаційної взаємодії працівник відокремленого підрозділу інформує громадянина України про відмову в оформленні паспорта громадянина України та/або паспорта громадянина України для виїзду за кордон, зокрема наявними засобами електронних комунікацій (телефонний зв’язок, електронна пошта) або поштового зв’язку.

    ОТЖЕ, на даний час у Вас можуть бути складнощі в оформленні закордонного паспорту, адже:

    1. Закордонний паспорт для чоловіків 18-60 років, які виїхали за кордон не з підстав пунктів 2-1-2-3, 2-7 Правил перетинання державного кордону не пересилаються в консульство або ДП "Документ".

    2. Без військово-облікового документа з QR-кодом Вам не нададуть консульські послуги.

    3. Щоб актуалізувати дані Ви можете звернутися до команди Резерв+ та надіслати опис проблеми на електронну пошту — cabinet-support@mil.ua або скористатися чатботом.

    4. Якщо вони не допоможуть, то оновити дані Ви можете спробувати зателефонувавши до ТЦК або відправивши їм відомості про себе поштою. Проте, скоріш за все Вам повідомлять про особисту явку до ТЦК.

    2. Чи ще діє можливість тимчасовою альтернативною опція постановки на тимчасовий консульський облік для отримання консульської послуги ? Якщо так, чи буде Резерв+ зі статусом "не на обліку, Інформація в реєстрі Оберіг неповна" або іньшим (ще не знаю який там в мене статус) подставою до отримання тимчасового консульського обліку?

    Якщо Вам вдасться сформувати е-ВОД в Резерв+ або ДІЇ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do... з QR-кодом, то Вам повинні надати консульські послуги, адже згідно пункту 8-1 постанови КМУ 559 QR-код військово-облікового документа містить відомості про військово-обліковий документ в електронній формі, які за допомогою відповідних технічних засобів можна відтворити у формі, придатній для зчитування, зокрема у візуальній. QR-код військово-облікового документа містить відомості, зазначені у підпунктах 1-5, 7, 8, 11-13, 17 пункту 8 цього Порядку.

    Військово-обліковий документ в електронній формі є дійсним лише за наявності QR-коду та не може використовуватися без нього.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Олександр Клієнт 4 години тому

      Добрий день, Владиславе Олеговичу.

      Дякую за відповідь.Дія не працює бо неможливо зробити електронний підпис.Чи є інші варіанти отримати доказ що я зробив усе можливе, щоб продовжити свій паспорт?

      • Дерій Владислав Олегович

        Доброго дня, пане Олександр!

        Дія не працює бо неможливо зробити електронний підпис.

        Ви можете оформити е-ВОД в ДІЇ через систему Ваnk ID НБУ , яку використовує Монобанк.

        Чи є інші варіанти отримати доказ що я зробив усе можливе, щоб продовжити свій паспорт?

        Як я повідомляв у своїй попередній відповіді, у разі виявлення факту подання документів не в повному обсязі або подання документів, оформлення яких не відповідає вимогам законодавства закордонна дипломатична установа повинна відразу проінформувати Вас про відмову в прийнятті документів із повідомленням підстав такої відмови. За бажанням заявника відмова надається в письмовому вигляді.

        Отже, Вам потрібно подати документи в консульство або ДП "Документ" та відразу вимагати у них письмову відмову в прийнятті документів (якщо документи відмовляться приймати) і дану відмову оскаржувати у судовому порядку.

        Намагайтесь не віддавати свій закордонний паспорт, а попросити щоб видали Вам ще один, адже законодавством передбачена можливість мати два закордонні паспорти.

        Обмін паспорта громадянина України для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм https://guide.diia.gov.ua/view/oformlennia-i-vydac...

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Олександре!

    1. Як получити письмову відмову у консульстві? Як вона має вігладати. Якшо у консульстві відкажуть в ії видачі, які в мене є подставі шоб змусити консульство видати відказ.

    Для того, аби отримати письмову відмову від будь якого органу, потрібно подати до останнього письмову заяву, яку відповідний орган повинен розглянути упродовж 30 днів та надати Вам письмову відповідь.

    Відповідно до Закону України "Про звернення громадян":

    "Стаття 7. Заборона відмови в прийнятті та розгляді звернення.

    • Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.
    • Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
    • Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями.
    • Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.

    Стаття 15. Розгляд заяв (клопотань).

    • Органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).
    • Заяви (клопотання) Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни розглядаються першими керівниками державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій особисто.
    • Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки.
    • Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення".

    2. Чи ще діє можливість тимчасовою альтернативною опція постановки на тимчасовий консульський облік для отримання консульської послуги ?

    Відповідно до статті 20 Закону України "Про правовий режим воєнного стану":

    5. Вчинення консульських дій у закордонних дипломатичних установах України в умовах воєнного стану за заявами громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які не оновили персональні дані у строки, визначені цим Законом, здійснюється за умови одночасного їх оновлення.

    Дійсність військово-облікових документів перевіряється консульською посадовою особою закордонної дипломатичної установи України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    Положення абзацу першого цієї частини не застосовується у разі:

    • оформлення посвідчення особи на повернення в Україну;
    • вчинення консульських дій щодо дітей громадянина України, другий з батьків яких є іноземцем або особою без громадянства;
    • вчинення дій за заявами громадян України, які перебувають під арештом, затримані чи позбавлені волі за кордоном.

    6. В умовах воєнного стану оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон розміщеним за межами України відокремленим підрозділом (філією, представництвом) державного підприємства, що належить до сфери управління Державної міграційної служби України, громадянам України чоловічої статі віком від 18 до 60 років здійснюється за умови наявності у вказаних осіб військово-облікових документів".

    Дійсність військово-облікових документів перевіряється працівником відокремленого підрозділу (філії, представництва) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України".

    З 18 травня чоловіки віком 18-60 років, які тимчасово перебувають за кордоном, мають можливість подати заяви на отримання консульських послуг.

    Згідно з новим законодавством, поряд із документами, які необхідні для отримання обраної консульської послуги, такі заявники мають також подати свій військово-обліковий документ у паперовому (ВОД) або електронному вигляді (е-ВОД).

    При цьому слід звернути увагу, що паперовий документ можна буде подавати лише до початку роботи електронного кабінету призовника, в якому кожен зможе самостійно сформувати електронний документ.

    https://mfa.gov.ua/consul/forua/rozyasnennya-mzs-s...

    Якщо не мав ВОД то його не можливо зробити онлайн. Має буте медкомісія та інші звязані с ВОД процедури. - Якщо немае оформленного виїзду на ПМП та штампу у паспорті то консульство не зможе поставити на військовий облік.

    Так, Ви все вірно зрозуміли.

    Згідно Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    81. Взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 15-1 цього Порядку та підпункті 10-1 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 10-1 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.

    Відповідно до вищезазначеної Постанови КМУ №1487:

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    "10-1) Громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 “Про внесення змін до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів” (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2980) стати на військовий облік одним з таких способів:

    • прибуття особисто до територіального центру комплектування та соціальної підтримки;
    • шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу СБУ або відповідного підрозділу розвідувальних органів, яким такого громадянина України знято з військового обліку, через закордонну дипломатичну установу України.

    Заява подається громадянином України закордонній дипломатичній установі України особисто разом із паспортом громадянина України для виїзду за кордон, який після прийняття заяви повертається громадянину України, або засобами поштового зв’язку разом з копією першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

    Закордонна дипломатична установа України надсилає заяву з визначеними документами відповідному територіальному центру комплектування та соціальної підтримки, Центральному управлінню або регіональному органу СБУ або відповідному підрозділу розвідувальних органів на їх адресу електронної пошти, яка розміщена на їх офіційному веб-сайті, у семиденний строк".

    Додаток 4 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів містить наступні дані:

    1. Прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) ___

    ___

    2. Реєстраційний номер облікового запису Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів ___

    3. Військово-обліковий документ: серія ___ № ___, виданий ___ ___ ___ р.

    4. Номер військово-облікової спеціальності ___

    5. Військове звання ___

    6. Дата народження ___

    7. Зміна облікових даних ___

    ___

    8. Підстава для зміни облікових даних ___

    ___

    (найменування документа, номер та дата видачі)

    9. Перебування на військовому обліку ___

    (найменування районного (міського)

    ___

    територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ,

    відповідного підрозділу розвідувального органу)

    10. Адреса місця проживання ___

    ___
    Існує строк давності щодо притягнення до адмінистративної відповідальності.- Я був повиннен з 17 років стояти на військовому обліку призовників, а з 25 років на військовому обліку військовозобов'язаних. - Штрафу за неуточнення даних не буде так як не був на військовому обліку.

    Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.

    Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Дані повинні були вточнити громадяни, які перебувають на обліку в ТЦК. Проте, у Вашому випадку можливий штраф за статтею 210 КУпАП про порушення правил військового обліку.

    - Штраф не застосовується у разі можливості отримання даних через державні органи.

    Так, відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.

    - Якщо сума боргу не перевищує 160 тис грн то не мають права на стягнення житла.

    Так.

    - Закордонні дипломатичні установи України інформують військовозобов’язаних та резервістів, які не мають відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, та сприяють їх поверненню в Україну.

    Так. Згідно Постанови КМУ №1487:

    52. Закордонні дипломатичні установи України:

    • інформують призовників віком від 18 до 25 років, які перебувають на постійному або тимчасовому консульському обліку;
    • під час особливого періоду інформують військовозобов’язаних та резервістів, які не мають відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, та сприяють їх поверненню в Україну;
    • повідомляють про взяття на постійний або тимчасовий консульський облік або зняття з нього призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, відповідним підрозділам розвідувальних органів за місцем перебування їх на військовому обліку за списком (додаток 15) засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів (до впровадження такої електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів повідомлення здійснюється у семиденний строк з дати взяття на постійний або тимчасовий консульський облік або зняття з нього на офіційну адресу електронної пошти органу ведення військового обліку, яка розміщена на його офіційному веб-сайті).

    Військовий облік громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, здійснюється районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, відповідними підрозділами розвідувальних органів на загальних засадах.

    Порядок взяття на військовий облік працівників системи органів дипломатичної служби України визначається Генеральним штабом Збройних Сил за погодженням із МЗС.

    - Що громадянин України може скористатися тимчасовою альтернативною опцією: стати на тимчасовий консульський облік чи оновити свої дані консульського обліку, і тоді подати заяву на отримання консульської послуги, не маючи електронного чи паперового військово-облікового документа.

    З метою обліку громадян України, які тимчасово перебувають за межами України необхідно зареєструвати інформацію про їх місце перебування. Для взяття на тимчасовий консульський облік громадяни України подають до закордонної дипломатичної установи України за місцем проживання заяву та необхідні документи. Про перебування на консульському обліку закордонними дипломатичними установами України видаються довідки.

    Документи, що необхідно надати для отримання послуги:

    • Заява особи, яка досягла 16-річного віку
    • Одна фотокартка розміром 10 × 15 см. (зображення обличчя - 70% загальної площі фото, білий фон)
    • Паспорт громадянина України для виїзду за кордон, виданий на ім’я особи, яка приймається на консульський облік, а також копія сторінки даних паспорта громадянина України для виїзду за кордон
    • Копія документа, виданого компетентними органами іноземної держави, що підтверджує адресу місця проживання або перебування громадянина України на території іноземної держави, яка належить до консульського округу закордонної дипломатичної установи України, до якої подається заява про взяття на консульський облік
    • Копія виданого компетентними органами іноземної держави дозволу, що дає право на проживання в такій іноземній державі (у разі наявності)
    • Копія довідки про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання або паспорта громадянина України у формі книжечки (за наявності таких документів)
    • Копія документа, до якого внесена інформація про місце народження особи (паспорта громадянина України, свідоцтва про народження, витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини)
    • Копія сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою, що підтверджує факт оформлення в установленому законодавством порядку документів для виїзду за кордон на постійне проживання або документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово.
    • Оригінал документа про сплату консульського збору
    • Оригінал та копія паспортного документа законного представника (паспортного документа іноземця, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, службового паспорта України, дипломатичного паспорта України) та документів, що підтверджують повноваження законного представника особи, яка приймається на облік (подаються у разі взяття на облік особи яка не досягла 16-річного віку, або особи, яка визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною)
    • Копія рішення органу опіки та піклування про надання дитині статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування
    • Витяг з електронної обліково-статистичної картки дитини (якщо рішення про надання дитині статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, не приймалось)

    https://guide.diia.gov.ua/view/vziattia-na-tymchas...

    - Термін 60 днів для оновлення даних вже сплив тому не може бути притягнутиме до відповідальності.

    Строки притягнення до відповідальності визначені статтею 38 КУпАП, яку я наводив вище.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Олександр Клієнт 4 години тому

      Добрий день, Юрію Климентійовичу.

      Дякую за відповідь.

      Додаток 4 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів містить наступні дані:

      У мене нема п.2 - п.5

      Чи є інші варіанти отримати доказ що я зробив усе можливе, щоб продовжити свій паспорт?

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Доброго дня, Олександре!

        Так, я знаю, що в Вас немає відповідних даних, оскільки Ви не ставали на облік в ТЦК.

        Вашим доказом того, що Ви зробили все, що можливо, для того, аби отримати паспорт, знаходячись за кордоном та не перебуваючи на тимчасовому консульському обліку і буде Ваше звернення до консульства із проханням поставити Вас на військовий облік. У відповідь Ви отримаєте відмову, оскільки свого часу не отримували дозвіл від ДМСУ, не знімались з обліку в ТЦК та не виїзджали за кордон на ПМП.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    На жаль, але патова ситуація. Я так розумію, що Ви маєте намір оформити новий закордонний паспорт, але не маєте актуального паперового ВОД. Вам конче потрібно мати або паперовий ВОД, або інформацію з Резерв +.

    Постанова КМУ від 16.08.2024 № 932 "Про реалізацію експериментального проекту з автоматичної верифікації та перевірки відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів" визначає, що:

    12. Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які звернулися до відокремленого підрозділу для оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон з 25 квітня 2024 р. до набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”, можуть отримати у такому відокремленому підрозділі оформлені документи у разі пред’явлення військово-облікового документа.

    У разі отримання з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про недійсність пред’явленого військово-облікового документа отримання такими особами паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон здійснюється у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС. У такому разі пересилання таких паспортів до 5 відокремленого підрозділу або закордонної дипломатичної установи України для організації їх видачі не здійснюється.

    16. Отримання паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон особами, зазначеними у пункті 13 цього Порядку, здійснюється за умови пред’явлення військово-облікового документа, дійсність якого перевіряється працівником відокремленого підрозділу відповідно до пункту 10 цього Порядку.

    У даній ситуації можете спробувати звернутися до ТЦК та СП листом на електронну пошту, що ми вже і робили для декількох клієнтів. Не скажу, що отримали успіх, але іншого варіанту не залишається, Вам потрібно мати або паперовий, або електронний ВОД.

    Якщо Ваше питання ніяк не пов'язане із закордонним паспортом, тим не менше, отримати внесення змін до Резерв + без особистого відвідування ТЦК та СП буде доволі складно.

    Відповідно до пункту 4 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559, у разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

    у паперовій формі – повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;

    в електронній формі – повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

    У даній ситуації, чинне законодавство, на жаль, є фактично безвихідним. Або Ви маєте повертатися до України і таким чином оновлювати свої дані, або іншого варіанту немає. До речі, посадові особи держави України саме на цьому варіанті наголошують.

    Звертаю увагу на постанову КМУ від 07.06.2024 № 675 "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 і від 16 травня 2024 р. № 560". Вона передбачає, що громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 “Про внесення змін до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів” (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2980) стати на військовий облік одним з таких способів:

    прибуття особисто до територіального центру комплектування та соціальної підтримки;

    шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу СБУ або відповідного підрозділу розвідувальних органів, яким такого громадянина України знято з військового обліку, через закордонну дипломатичну установу України.

    Інший варіант, власне те, що ми і пробуємо з моїми клієнтами - направляти до ТЦК листа електронною та звичайною поштою щодо внесення відповідної інформації. Якщо буде відмова або просто ігнорування, подавати до суду позов про зобов'язання ТЦК внести відповідну інформацію. Очевидно, що це їх зобов'язання, а тому треба пробувати діяти.

    Згідно з частинами восьмою та дев’ятою статті 5 Закону органами ведення Реєстру є районні (об’єднані районні), міські (районні у місті, об’єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, Центральне управління Служби безпеки України та регіональні органи Служби безпеки України, відповідні підрозділи Служби зовнішньої розвідки України тощо. Органи ведення Реєстру забезпечують ведення Реєстру та актуалізацію його бази даних.

    Актуалізація бази даних Реєстру здійснюється на підставі відомостей, що вносяться органами ведення Реєстру, а також шляхом електронної інформаційної взаємодії (обміну відомостями) між Реєстром та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, передбачені цією частиною (частина третя статті 14 Закону).

    Відповідно до пункту 17-1 частини першої статті 7 Закону відомості про результати медичних оглядів, що проводяться з метою визначення придатності до виконання військового обов’язку, належать до персональних даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    Згідно зі статтею 6 Закону до Реєстру вносяться, обробляються та зберігаються в базі даних Реєстру такі відомості:

    1) персональні дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів;

    2) службові дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Особам, які працюють з базами даних Реєстру, заборонено вимагати, обробляти та використовувати будь-яку інформацію, не передбачену законодавством.

    Відповідно до статті 58 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

    Звертаю увагу, що згідно зі статтею 15 Закону особи, винні у порушенні вимог цього Закону, несуть відповідальність згідно із законом.

    Сподіваюся, моя відповідь була Вам корисною.

    З повагою!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України