Задайте питання юристу

884 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Громадянство, 30 листопада 2024, питання №123496 350₴

Бронювання в РТЦК та СП

Доброго вечора! В Організацію надійшло Розпорядження від РТЦК та СП з метою звірення облікових даних на дату 06.12.2024, вказане конкретне прізвище.
У сина є бронь до 29.10.2024, яка відображалась в Резерв+.
По пост КМУ 516 , яка автоматично продовжувала бронювання на 3 міс, ТЦК не внесли дату в Резерв+, тепер не відображається бронювання.
Питання: 1. Чи потрібно сину йти ТЦК для звірення даних, чи можна написати Заяву з усіма документами та направити ремендованим листом? Цього буде достатньо?
2. Чи потрібно організації йти в ТЦК, щоб було продовжене бронювання, або достатньо від них лист з нагадуванням про пост 516?
3. Якщо не йти до ТКЦ, а лише направити рекомендований лист, чи буде штраф?
Дякую за відповідь!

Відповіді юристів (5)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    1. Чи потрібно сину йти ТЦК для звірення даних, чи можна написати Заяву з усіма документами та направити ремендованим листом? Цього буде достатньо?

    Якщо Вашого сина ознайомили з розпорядженням під його особистий підпис, то явка обов'язкова. Рекомендовано листа буде недостатньо.

    За неявку без поважної причини до ТЦК, на сина чекатиме адміністративна відповідальність згідно статті 210-1 КУпАП (штраф від 17 тис грн).

    Якщо син відкриє лікарняний та повідоме ТЦК про це, то вважатиметься, що він має поважні причини для неявки до ТЦК. Проте, після закриття лікарняного обов'язок явитися до ТЦК, на жаль, залишається.

    Згідно частини 3 статті 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"

    Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:

    • перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;
    • смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізнішеТРЬОХ діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки АБО В БУДЬ-ЯКИЙ ІНШИЙ СПОСІБ з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує СІМ календарних днів.

    2. Чи потрібно організації йти в ТЦК, щоб було продовжене бронювання, або достатньо від них лист з нагадуванням про пост 516?

    Бажано, щоб підприємство звернулося до ТЦК з вимогою внести відомості про продовження бронювання до Реєстру Оберіг.

    Процес бронювання повністю покладений на підприємство і саме вони повинні добиватись оформлення відстрочки.

    Згідно пункту 58 постанови КМУ 560 Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації зобов’язані оформити відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язаним працівникам (державним службовцям), які заброньовані у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, а також посадовим (службовим) особам, зазначеним у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5, у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, на території відповідальності якого вони розміщуються. До відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки подаються документи, зазначені у ПЕРЕЛІКУ згідно з додатком 5.

    Згідно пункту 34 постанови КМУ 1487 З метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють:

    • оповіщення на вимогу районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів призовників, військовозобов’язаних та резервістів про їх виклик до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів і забезпечення їх своєчасного прибуття;
    • оформлення документів, необхідних для бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час.
    3. Якщо не йти до ТКЦ, а лише направити рекомендований лист, чи буде штраф?

    Так, можуть виписати штраф.

    Проте, Ви повинні знати, що без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Зінаїда!

    Такі проблеми є у багатьох військовозобов'язаних. ТЦК не вносить дані до Єдиного державного реєстру про продовження бронювання згідно Постанови КМУ №516.

    1. Чи потрібно сину йти ТЦК для звірення даних, чи можна написати Заяву з усіма документами та направити ремендованим листом? Цього буде достатньо?

    Ні, на жаль, заяви буде недостатньо. Явка до ТЦК у даному випадку є обов'язковою, звичайно за умови, що Вас син ознайомлений під пидпис з розпорядженням.

    Відповідно до Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    34. З метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють:

    оповіщення на вимогу районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів призовників, військовозобов’язаних та резервістів про їх виклик до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів і забезпечення їх своєчасного прибуття.

    Згідно Постанови КМУ №560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період":

    13. Керівники підприємств, установ, організацій з отриманням розпорядження відповідного голови (начальника) районної, міської держадміністрації (військової адміністрації) або відповідного керівника районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки про проведення заходів мобілізації чи виклик резервістів та військовозобов’язаних районного (міського) територіального центру комплектування:

    • видають наказ керівника підприємства (установи, організації) про проведення оповіщення резервістів та військовозобов’язаних, у якому зазначаються підстава та мета видання, перелік осіб, які підлягають оповіщенню, дата, час та місце їх прибуття, способи доставки до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, який надіслав розпорядження, відповідальні особи за здійснення оповіщення, порядок здійснення контролю за оповіщенням та прибуттям військовозобов’язаних, інші питання;
    • організовують через відповідальних осіб здійснення оповіщення у робочий час працівників підприємства (установи, організації) шляхом вручення повісток під їх особистий підпис;
    • здійснюють на підприємстві (в установі, організації) інформаційне забезпечення призову резервістів та військовозобов’язаних на військову службу під час мобілізації;
    • повідомляють письмово у триденний строк районному (міському) територіальному центру комплектування та соціальної підтримки про результати оповіщення та виконання резервістами та військовозобов’язаними вимог законодавства;
    • забезпечують прибуття резервістів та військовозобов’язаних шляхом їх перевезення від підприємства (установи, організації) до пунктів збору районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки або військових частин чи звільнення їх від виконання обов’язків з урахуванням часу, необхідного для прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, та у разі потреби часу на зворотній шлях.

    2. Чи потрібно організації йти в ТЦК, щоб було продовжене бронювання, або достатньо від них лист з нагадуванням про пост 516?

    Відповідно до Постанови КМУ №516 "Про продовження строків дії відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації":

    "Установити, що строки дії відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації, наданих військовозобов’язаним відповідними рішеннями Міністерства економіки згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76 “Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 15, ст. 940), які не закінчилися на день прийняття цієї постанови, продовжуються автоматично на три місяці".

    Взагалі організації не потрібно вчиняти будь яких додаткових дій з цього приводу.

    Постановою №516 не передбачено вилучення роботодавцем у працівників витягів з наказу Мінекономіки про бронювання, видачу їм нових витягів та надсилання до ТЦК та СП повідомлення про бронювання військовозобов'язаного. Про це йдеться у листі Мінекономіки від 04.06.2024 р. № 2704-20/47886-09.

    Проте, якщо підприємство має таку можливіть, зайвим надсилання відповідного повідомлення до ТЦК точно не буде.

    3. Якщо не йти до ТКЦ, а лише направити рекомендований лист, чи буде штраф?

    Так, штраф цілком можливий, оскільки неявку без поважної причини за розпорядженням від ТЦК можна прирівняти до неявки за повісткою, а отже за це передбачений штраф у сумі від 17000 грн. до 25500 грн.

    Відповідно до Постанови КМУ №560 від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    23. Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    24. У разі неприбуття у строк, визначений у повістці, громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше ніж протягом трьох днів від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ), повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ) або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олександрович

    ДОБРОГО ВЕЧОРА, пані ЗІНАЇДА! Ніякі звіряння даних фізичних осіб, а не організацій не передбачені Правилами військового обліку. Оскільки ТЦК "круте законом як циган сонцем", то можуть легко мобілізувати за таких умов. І є вже практичні випадки коли людину з відміткою про виключення з обліку - з мотивів відсутності таких даних в Реєстрі - крутять та вже на ранок наступного дня людина в учбовому центрі готується їхати в окопи.

    В організацію надійшла повістка для вручення ? Чи лише писулька начальника ТЦК на адресу організації? Якщо повістки немає - то військовозобов"язаний не має обов"язку виконувати розпорядження, адресовані не йому.

    За цей час бажано дійсно надіслати листа, щоб ТЦК вніс дані в Реєстр. Хоча дивна ситуація. При бронюванні через ДІЮ такі відомості в базі з"являються автоматично. Організація впевнена, що з них не зняли бронь?! Можливо бронь була знята з ряду підприємств за вказівкою Президента, який місяць тому зявив, що сильно багато заброньованих і з усіх бронь треба зняти.

    Щоб мобілізувати людей - ТЦК починає вигадувати чергове уточнення - переуточнення уточнених даних. На жаль в законодавстві немає жодних запобіжників для цього, оскільки кількість таких викликів не обмежена як і не визначено чіткі підстави таких викликів.

    В будь-якому разі без повістки відповідальність громадянин за неявку не несе.

    Хоча в умовах коли цинічно порушують закон, краще відповідальність - ніж бути як мішок картоплі скрученим та відвезеним на полігон для імітації "навчання військовій майстерності".

    Відповідно до ч. 10 ст. 1 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу":

    Громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, зобов’язані:

    • уточнити протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки;
    • прибувати за викликом районного (об’єднаного районного), міського (районного у місті, об’єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу розвідувальних органів України для оформлення військово-облікових документів, взяття на військовий облік, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов’язаних та резервістів;
    • проходити медичний огляд згідно з рішеннями комісії з питань взяття на військовий облік, комісії з питань направлення для проходження базової військової служби або військово-лікарської комісії відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров’я Служби безпеки України, а у Службі зовнішньої розвідки України, розвідувальному органі Міністерства оборони України чи розвідувальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України, розвідувального органу Міністерства оборони України чи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, відповідно;
    • проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов’язок у запасі;
    • виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.

    Частиною 8 статті 2 Закону перебачено, що Виконання військового обов’язку в запасі полягає в дотриманні військовозобов’язаними порядку і правил військового обліку, проходженні зборів для збереження та вдосконалення знань, навичок і умінь, необхідних для виконання обов’язків військової служби в особливий період.

    Відповідно до ч. 11 ст. 38 Закону, Призовники, військовозобов’язані, резервісти в разі зміни їх сімейного стану, стану здоров’я, адреси місця проживання (перебування), номерів засобів зв’язку та адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти), освіти, місця роботи, посади зобов’язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідні органи, де вони перебувають на військовому обліку, у тому числі у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-телекомунікаційні системи.

    {Частина одинадцята статті 38 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3633-IX від 11.04.2024}

    У п. 45 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 №1487, (далі – Порядок №1487) вказано:

    звіряння облікових даних списків персонального військового обліку з їх військово-обліковими документами здійснюється відповідно до графіка звіряння, затвердженого керівниками відповідних державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій. Під час звіряння перевіряються наявність та стан військово-облікових документів призовників, військовозобов'язаних та резервістів.

    Звіряння даних на підприємстві здійснюється за графіком, що затверджує керівник.

    Підприємства (установи, організації) повинні не рідше одного разу на рік проводити звіряння даних Списків з обліковими документами відповідних ТЦК та СП, в яких вони перебувають на військовому обліку (п. 34 Порядку №1487).Під час звіряння безпосередньо в ТЦК та СП слід мати копії військово-облікових документів працівників.У разі необхідності надання для звіряння оригіналів військово-облікових документів особа, яка відповідає за військовий облік на підприємстві, може отримати від працівника військово-обліковий документ під розписку (п. 34 Порядку №1487).

    ОТЖЕ, ТЦК має звіряти дані з підприємством, а не тягти в ТЦК працівників та потім вчиняти як в Одесі, де закрили водіїв швидких та катували поки не підпишуть згоду на мобілізацію.

    Без повістки можна в ТЦК не йти. ЗА цей час бажано виявити чому в Резерв+ немає даних про бронювання.

    Бронювати має підприємство. На відміну від відстрочки, громадянин позбавлений можливості сам себе бронювати.

    (Див. абзац 2 пункту 58 Порядку мобілізації, затвердженого постановою КМУ № 560 від 16.05.2024 р.).

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    1. ЯКЩО РОБОТОДАВЕЦЬ НАЛЕЖНИМ ЧИНОМ (ПІД ПІДПИС) ПОВІДОМИВ ВАШОГО СИНА ПРО НЕОБХІДНІСТЬ ЯВКИ ДО ТЦКСП, ТО ВАШ СИН ОБОВ'ЯЗКОВО ПОВИНЕН З'ЯВИТИСЯ ДО ТЦКСП.

    В ПРОТИЛЕЖНОМУ ВИПАДКУ ЙОГО МОЖУТЬ ПРИТЯГНУТИ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТА ОГОЛОСИТИ В РОЗШУК - В ЦЬОМУ РАЗІ БРОНЮВАННЯ НЕ БУДЕ ПРОДОВЖЕНЕ.

    ЛИСТА ПРО ВОСТАНОВУ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ 516 БУДЕ НЕДОСТАТНЬО.

    2. ЛИСТ ВІД РОБОТОДАВЦЯ ПРО ПОСТАНОВУ КМУ 516 НЕ ЗВІЛЬНЯЄ ВАШОГО СИНА ВІД ОБОВ'ЯЗКУ З'ЯВИТИСЯ ДО ТЦКСП.

    3. ЗА ІГНОРУВАННЯ ПОВІСТКИ (ПОВІДОМЛЕННЯ ВІД РОБОТОДАВЦЯ) ВАШОГО СИНА ПРИТЯГНУТЬ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТА ОГОЛОСЯТЬ В РОЗШУК - В ЦЬОМУ РАЗІ БРОНЮВАННЯ НЕ БУДЕ ПРОДОВЖЕНЕ.

    Якщо військовозобов’язаний перебуває у розшуку, він не зможе розраховувати на бронювання. Відповідні уточнюючі зміни виклав уряд у новій редакції Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів від 22 листопада 2024 р. №1332.

    Бронювання військовозобов’язаних здійснюється засобами Порталу Дія за списками, які формуються керівником державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або уповноваженою ним особою.

    Водночас уряд передбачив для підприємств з діючою критичністю можливість бронювати нових працівників (або у разі завершення бронювання - діючих працівників) до 28 лютого 2025 року. Тобто, до кінця строку, відведеного на оновлення критичності. Після отримання нової критичності можна бронювати працівників на строк до 12 місяців.

    Ключові дати:

    • З 1 грудня 2024 року бронювання стане доступним через портал «Дія».
    • Критично важливі підприємства повинні оновити свою критичність до 28 лютого 2025 року.
    • Критично важливі підприємства, які поки не оновили критичність — зможуть бронювати працівників. Бронювання буде діючим до 28 лютого 2025 року.
    • Критично важливі підприємства, які оновили критичність — зможуть бронювати працівників на довший строк до 12 місяців.

    ---

    Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», громадяни України під час мобілізації зобов’язані з’являтися за викликом до ТЦК та СП для уточнення їх облікових даних та визначення їх призначення на особливий період. Тож повістку може отримати будь-який чоловік віком від 18 до 60 років.

    Згідно зі ст. 210 Кодексу про адміністративні правопорушення України, за нез’явлення за викликом до ТЦК для визначення призначення у воєнний час встановлена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 17000 грн до 25500 грн.

    Перелік повноважень ТЦК та СП було затверджено постановою Кабінету міністрів №154 від 23 лютого 2022 року "Про затвердження Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки".

    Деякі повноваження передбачені також:

    Адміністративні заходи ТЦКПС. Йдеться, зокрема, про звернення ТЦК до органів поліції для:

    Важливо, що адміністративне затримання таких осіб здійснюється незалежно від їхнього місця перебування на військовому обліку (в такому разі особа доставляється до найближчого ТЦК та СП).

    Крім того, ТЦК можуть (за необхідності) виписувати постанову про притягнення військовозобов'язаного до адміністративної відповідальності без складання протоколу про адміністративне правопорушення:

    • за статтею 210 КУпАП - "Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку"
    • за статтею 210-1 КУпАП - "Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію"
    • за статтею 211 КУпАП - "Зіпсуття військово-облікових документів чи втрата їх з необережності"

    У разі порушення вимог щодо військового обліку, ТЦК мають право ініціювати адміністративну відповідальність. За певні порушення військового законодавства, такі як уникнення від мобілізації, військовозобов'язані можуть притягуватися до адміністративної відповідальності без складання протоколу.

    ТЦК дійсно може просити поліцію затримати особу, яка не зʼявилася за повісткою. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.

    ПІСЛЯ ЗВЕРНЕННЯ ТЦКСП ДО ПОЛІЦІЇ, ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВАС ВНОСЯТЬ ДО БАЗА "АРМОР ".

    Поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    В Україні створені і працюють бази МВС АРМОР, "Оберіг" і "Гарпун", де зібрані певні дані про українців.

    АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.

    Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт. Тобто, з приводу ТЦК. Але, по суті, це і є так звана база ухилянтів, в яку ТЦК подають в поліцію про розшук.

    В базу АРМОР може потрапити кожна людина, якщо вона спричинить якесь адміністративне порушення, або це буде постанови поліцейських патрульних, або це буде рішення через суд. Звичайні люди зайти і перевірити себе в базі АРМОР не можуть. Тому що це поліцейська база. Якщо у вас є адміністративні правопорушення, треба перевіряти судовий реєстр, або робити запит в поліцію, наприклад. Можна це зробити за допомогою адвоката. Робиться АДВОКАТСЬКИЙ ЗАПИТ.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Доброго вечора! В Організацію надійшло Розпорядження від РТЦК та СП з метою звірення облікових даних на дату 06.12.2024, вказане конкретне прізвище.У сина є бронь до 29.10.2024, яка відображалась в Резерв+.По пост КМУ 516 , яка автоматично продовжувала бронювання на 3 міс, ТЦК не внесли дату в Резерв+, тепер не відображається бронювання.Питання: 1. Чи потрібно сину йти ТЦК для звірення даних, чи можна написати Заяву з усіма документами та направити ремендованим листом? Цього буде достатньо?

    Якщо є розпорядження, Ви повинні з'явитися.

    Моя особиста порада - все ж не відкладатися особистий похід до ТЦК, адже таким чином Ви уберігаєте себе від адміністративного стягнення розміром 17-25,5 тис грн, а також від подання Вас до адміністративного розшуку.

    За неявку по розпорядженню проти Вас може бути розглянута справа про адміністративне правопорушення в ТЦК, на яку Вас зобов'язані викликати. Найперше, що може відбуватися - оголошення Вас у адміністративний розшук.

    Як вона показує практика від моменту порушення правил військового обліку, мобілізаційного законодавства (наприклад, неявка по повістці) тощо проходить різний період часу - від 1 тижня до декількох місяців. Все залежить від ТЦК, їх завантаженості тощо. Але те, що саме вони (ТЦК та СП) є ініціаторами - це точно.

    До прикладу, поділюся одним із останніх моїх кейсів. Клієнт не з'явився по повістці через Укрпошту за браком часу, але пішов до ТЦК по електронній черзі добровільно через 3-4 дні після дати, вказаної у повістці. Вже у приміщенні ТЦК йому повідомили, що аби він не з'явився сьогодні або найбллижчими днями, його було б подано в розшку. Тому у конкретно даному кейсі, цей строк становив +- 1 тиждень.

    А відбувається це доволі просто - ТЦК після виявлення порушення особою мобілізаційного законодавства, інколи не чекаючи складення на особу адміністративних матеріалів, інколи після складення адміністративних матеріалів, готує повідомлення до МВС (Національної поліції) про порушення особою законодавства та оголошення його в адміністративний розшук як "Ухилянта" з проханням здійснити доставку до ТЦК.

    Цікавий момент, до речі, саме щодо складення адміністративних матеріалів. Аби законно особу притягти до відповідальності - спочатку її мають викликати на розгляд справи до ТЦК.

    Стаття 248. Розгляд справи про адміністративне правопорушення на засадах рівності громадян

    Розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу, всіх громадян незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови та інших обставин.

    Стаття 249. Відкритий розгляд справи про адміністративне правопорушення

    Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованих за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу та, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), та випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної таємниці.

    З метою підвищення виховної і запобіжної ролі провадження в справах про адміністративні правопорушення такі справи можуть розглядатися безпосередньо в трудових колективах, за місцем навчання або проживання порушника.

    Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.

    Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.

    І тільки після інформування особи, у випадку неявки її на розгляд справи, ТЦК може здійснити фіксацію правопорушення без присутності особи.

    Стаття 258. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається

    ...

    Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.

    Сервіси, по яким можливо відстежувати наявність відкритого проти Вас виконавчого провадження:

    https://erb.minjust.gov.ua/

    https://opendatabot.ua/open/tck-fines

    2. Чи потрібно організації йти в ТЦК, щоб було продовжене бронювання, або достатньо від них лист з нагадуванням про пост 516?

    Рекомендую подати офіційного листа до ТЦК (перед походом працівника) про наявність постанови КМУ від 07.05.2025 № 516 "Про продовження строків дії відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації".

    Все ж це ТЦК, а тому рекомендував би це зробити. Якщо є можливість, взагалі відповідальні за військовий облік можуть відвідати ТЦК та спробувати врегулювати це питання.

    3. Якщо не йти до ТКЦ, а лише направити рекомендований лист, чи буде штраф?

    Так, на жаль, але штраф можливий.

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    З повагою!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України