Задайте питання юристу

885 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 17 грудня 2024, питання №124198 550₴

Чи варто генерувати е-ВОД якщо живеш за кордоном для отримання закордон паспорта

Я багато років проживаю за кордоном та Прийшов час оновлювати закрдонний паспорт.
В Україні є нерухомість.
Запит на новий паспорт я зробив до того як їх перестали видавати і тепер не можу отримати паспрт. З всіх джерел є багато інформації, що паспорт видадуть з е-ВОД, також я отримав підтвердженя цього факту з ДП документю по емейл.Поточний закордонний паспорт ще має силу 2 роки.

Підлітком я мав івалідність, якої зараз немає, була категорія "інвалід дитинства" тому був штамп в документі, який називається, цитую "посвідчення замість військогового квитка "снят с учета"

Питання:
Я боюсь, що при реєстрації е-ВОД через дію буде надані емейли а також можливо інформація про активність і це викличе нову активність та увагу від держави. Звісно основні ризики - це арешт нерухомості, штрафи та інші репресивні механізмі, що викличуть ще більше проблем ніж відсутність паспорта.

Хотів почути ваші думки, стратегію та чи варто реєструватися в е-вод через дію в такому випадку, ризики і тд.
Завчасно дякую.

Відповіді юристів (6)

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    1.

    Скоріше за все тільи в судовому порядку можливо забрати паспорт, якщо звернення було оформлено до 18.05.2024 року. Якщо після цієї дати - отримати паспорт у Вашому випадку неможливо.

    Відповідно до розділу 1.2. Публічного договору про надання послуг, що розміщений на офіційному веб-сайті (http://pasport.org.ua/) ДП «Документ», підтвердженням повного та безумовного акцептування публічної оферти є оформлення (підписання) Замовником заяви-приєднання до Договору та/або внесення ним плати за замовлені Послуги, що свідчить про прийняття ним публічної оферти.

    Договір вважається укладеним без його подальшого підписання з моменту отримання Виконавцем заяви-приєднання від Замовника та/або оплати Замовником замовлених Послуг чи вчинення інших дій, передбачених Договором, що свідчать про згоду дотримуватися умов Договору, без підписання письмового примірника Сторонами.

    Замовник дає згоду дотримуватися умов Договору та згоду отримати Послуги на встановлених Виконавцем умовах з моменту оформлення (підписання) Виконавцем заяви-приєднання та/або оплати замовлених Послуг.

    Процедура прийняття у громадян України, які перебувають за межами України, документів для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, а також видачі їм оформлених документів розміщеним за межами України відокремленим підрозділом (філією, представництвом) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС та є адміністратором Єдиного державного демографічного реєстру врегульовувалась Порядком реалізації експериментального проекту щодо оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянам України, які перебувають за межами України, оформлення, обміну іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають в Україні, посвідки на постійне проживання під час їх перебування за межами України, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 червня 2022 року за № 678 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

    Згідно п. 11 вищезазначеного Порядку, паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, посвідка оформлюються у строки, встановлені законодавством, та видаються у строк до трьох місяців з дня прийняття відповідного рішення для їх оформлення.

    Відповідно до п. 1 Положення про Державну міграційну службу України (далі - Положення), що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 360 (в редакції від 20.03.2024), Державна міграційна служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.

    Згідно п. 2 Положення, ДМС у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

    Відповідно пп. 10, 12, 34 п. 4 Положення, ДМС відповідно до покладених на неї завдань, зокрема:

    - здійснює оформлення, обмін і видачу громадянам України документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, пересилає, визнає недійсними, вилучає та знищує такі документи в передбачених законодавством випадках

    - виконує функції замовника з виготовлення та постачання бланків документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, і документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, а також товарів, робіт і послуг для забезпечення створення і функціонування Єдиного державного демографічного реєстру

    - вживає у межах своїх повноважень заходів із забезпечення доставки документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, від державного підприємства, що належить до сфери управління Мінекономіки, до територіальних органів та територіальних підрозділів ДМС.

    Згідно п. 7 Положення, ДМС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи та територіальні підрозділи, у тому числі міжрегіональні.

    На утворені територіальні органи та територіальні підрозділи ДМС може покладатися виконання окремих завдань за міжрегіональним принципом.

    Відповідно до п. 1.1. Статуту, ДП «Документ» засноване на державній власності і належить до сфери управління ДМС України.

    Підприємство функціонально включене до системи органів міграційної служби України та оперативно підпорядковане Голові ДМС.

    Згідно п. 2.2. Статуту, одним із основних завдань ДП «Документ» є забезпечення сучасних умов обслуговування громадян України, іноземців і осіб без громадянства, створення та розгортання мережі центрів обслуговування громадян з міграційно-паспортних питань.

    Як зазначалось вище, процедура прийняття у громадян України, які перебувають за межами України, документів для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, а також видачі їм оформлених документів розміщеним за межами України відокремленим підрозділом (філією, представництвом) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, тобто ДП «Документ», та є адміністратором Єдиного державного демографічного реєстру врегульовується Порядком реалізації експериментального проекту щодо оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянам України, які перебувають за межами України, оформлення, обміну іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають в Україні, посвідки на постійне проживання під час їх перебування за межами України, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 червня 2022 року за № 678 (далі - Порядок№ 678).

    Згідно п. 31, 4 Порядку № 678, оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін паспорта громадянина України для виїзду за кордон, подання документів, дії працівників під час прийняття документів, прийняття рішення про оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін або про відмову в оформленні (у тому числі замість втраченого або викраденого), в обміні паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, персоналізація оформлених паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон та організація їх видачі здійснюється відповідно до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 07 травня 2014 року за № 152 «Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон» (далі - Порядок № 152) з урахуванням вимог цього Порядку.

    Виходячи з положень п. 10 Порядку № 152, оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін паспорта для виїзду за кордон територіальними органами/ територіальними підрозділами ДМС здійснюються через Головний обчислювальний центр Єдиного державного демографічного реєстру у взаємодії з Державним центром персоналізації документів державного підприємства «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів».

    Згідно додатку 1 до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1645 від 27.08.2020, Державне підприємство «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» являється підприємством, що належить до сфери управління Мінекономіки.

    Відповідно до п. 69 Порядку № 152, персоналізовані Державним центром персоналізації документів державного підприємства «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» бланки паспортів для виїзду за кордон надсилаються територіальному органу/територіальному підрозділу ДМС або МЗС у порядку, встановленому законодавством.

    Згідно п. 6 Порядку № 678, передача персоналізованих бланків паспортів громадянина України, паспортів громадянина України для виїзду за кордон, посвідок до відокремленого підрозділу, який здійснював приймання документів для їх оформлення, здійснюється державним підприємством, що належить до сфери управління ДМС, згідно з актами приймання-передачі.

    Персоналізовані бланки паспортів громадянина України, паспортів громадянина України для виїзду за кордон, посвідок за письмовою заявою за рахунок коштів особи можуть бути надіслані державним підприємством, що належить до сфери управління ДМС, міжнародним поштовим або експрес-відправленням до відокремленого підрозділу, який здійснював приймання документів.

    Відповідно до п. 782 Порядку № 152, у разі необхідності організації видачі паспорта для виїзду за кордон у розміщеному за межами України відокремленому підрозділі (філії, представництві) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, паспорт для виїзду за кордон разом з копіями заяви, заяви-анкети та актом- приймання передачі (у двох примірниках) передається територіальним органом/ територіальним підрозділом ДМС, який оформив паспорт для виїзду за кордон, до державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, який здійснює доставку таких паспортів до розміщеного за межами України відокремленого підрозділу (філії, представництва) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС. Паспорт для виїзду за кордон за письмовою заявою та за рахунок коштів заявника може бути надісланий державним підприємством, що належить до сфери управління ДМС, міжнародним поштовим відправленням до розміщеного за межами України відокремленого підрозділу (філії, представництва) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС. Після видачі паспорта для виїзду за кордон другий примірник акта приймання-передачі та копія заяви-анкети з датою видачі та підписом заявника про отримання паспорта для виїзду за кордон надсилається до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, який оформив паспорт для виїзду за кордон.

    Згідно п. 11 Порядку № 678, паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, посвідка оформлюються у строки, встановлені законодавством, та видаються у строк до трьох місяців з дня прийняття відповідного рішення для їх оформлення.

    11 квітня 2024 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», який набрав чинності 18 травня 2024 року.

    Так, статтю 20 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» доповнено частиною шостою.

    Відповідно до вимог частини шостої статті 20 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» (у редакції від 18 травня 2024 року), в умовах воєнного стану оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон розміщеним за межами України відокремленим підрозділом (філією, представництвом) державного підприємства, що належить до сфери управління Державної міграційної служби України, громадянам України чоловічої статі віком від 18 до 60 років здійснюється за умови наявності у вказаних осіб військово-облікових документів.

    Дійсність військово-облікових документів перевіряється працівником відокремленого підрозділу (філії, представництва) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    Згідно п. 4 Порядку реалізації експериментального проекту щодо надання адміністративних послуг громадянам України у сфері міграції за межами України, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2024 року № 648, оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянам України чоловічої статі віком від 18 до 60 років здійснюється за умови наявності у зазначених осіб військово-облікових документів.

    Перевірка дійсності військово-облікових документів проводиться відповідно до законодавства.

    Таким чином, частина шоста статті 20 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та Порядок реалізації експериментального проекту щодо надання адміністративних послуг громадянам України у сфері міграції за межами України, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2024 року за № 648 набрали чинності 18 травня 2024 року та 04 червня 2024 року, відповідно.

    Відповідно до приписів статті 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

    Згідно рішення Конституційного Суду від 09.02.1999 у справі № 1-7/99, за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно- правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

    Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

    Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    Судові рішення з цього питання:

    https://court.opendatabot.ua/companies/32735236

    2.

    ОФОРМЛЕННЯ Е-ВОД ВАМ НІЧЬОГО НЕ ДАСТЬ, ТОМУ ЩО ТЕ ЩО БУДЕ ЗГЕНЕРОВАНЕ В "РЕЗЕРВ+" НЕ БУДЕ МАТИ ЗА4ОННОЇ СИЛИ - У ВАС СКОРІШЕ ЗА ВСЕ НЕ БУДЕ СТОЯТИ ВОС ТА ВІЙСЬКОВЕ ЗВАННЯ.

    У разі коли відомості, зазначені у графах 1-5, 13 та 14 електронного військово-облікового документа не відповідають відомостям, що містяться у Реєстрі «Оберіг», він вважається недійсним. Про це йдеться у постанові Кабміну від 16 травня №559, яка набула чинності 18 травня, і якою затверджено нову форму ВОД.

    Про які саме відомості, невідповідність яких з Реєстром «Оберіг», буде означати недійсність військового квитка, йде мова?

    Відповідно до додатку до постанови 559, у графі 1 зазначається належність до військового обов’язку (призовник, військовозобов’язаний, резервіст). У разі коли громадянин України виключений з військового обліку, зазначається категорія військового обліку, з якої він був виключений.

    У графі 2 зазначається номер картки платника податків, у разі його відсутності – серія та номер паспорта.

    У графі 3 для військовозобов’язаних та резервістів зазначається склад відповідно до положень статті 5 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» (рядовий, сержантський і старшинський, офіцерський), для призовників – не заповнюється.

    У графі 4 для військовозобов’язаних та резервістів зазначається військове звання (для громадян, виключених з військового обліку, зазначається військове звання на дату виключення з військового обліку), для призовників – не заповнюється.

    У графі 5 цифрами зазначається військово-облікова спеціальність, визначена громадянину відповідно до переліків, які затверджені Міноборони (для військовозобов’язаних та резервістів СБУ зазначається профіль відповідно до переліку, затвердженого СБУ).

    У графі 13 зазначаються дата взяття на військовий облік, найменування районного, міського ТЦК або його відділу (відповідного органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку. У разі зняття або виключення громадянина з військового обліку зазначаються дата і причина зняття (виключення) з військового обліку відповідно до положень статті 37 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу».

    Графа 14 заповнюється відповідно до положень статті 37 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» у разі: зняття з військового обліку з таких причин, як призов, направлення чи прийняття на військову службу або вступ на навчання у заклади фахової передвищої військової освіти, вищі військові навчальні заклади та військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти; направлення на альтернативну (невійськову) службу; направлення для відбування покарання до установ виконання покарань; виключення з військового обліку з таких причин, як визнання непридатним до військової служби або досягнення граничного віку перебування у запасі.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня!

    Ви можете прикласти Ваше посвідчення до питання?

    Я боюсь, що при реєстрації е-ВОД через дію буде надані емейли а також можливо інформація про активність і це викличе нову активність та увагу від держави. Звісно основні ризики - це арешт нерухомості, штрафи та інші репресивні механізмі, що викличуть ще більше проблем ніж відсутність паспорта.

    Перша проблема, з якою Ви можете зіткнутись при встановленні Резерв+ - це запис "не перебуває на обліку, зверніться до ТЦК задля уточнення даних тощо". Оскільки свого часу Ви були знаті з обліку, то такий перебіг подій цілком імовірний.

    Отже, якщо Ви були зняті з обліку за станом здоров'я, наприклад, як непридатний у мирний час та обмежено придатний у воєнний час (доречи, за яким Наказом МОУ Вас та за якою статтею?), стати на облік дистанційно Ви не зможете й відповідно реєстрація у Резерв + не надасть Вам змоги отримати закордоний паспорт.

    Згідно Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    "81. Взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 15-1 цього Порядку та підпункті 10-1 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 10-1 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений".

    Інша справа, якщо Ви були виключені з обліку. У такому разі можливо направити до ТЦК заяву щодо внесення коректних даних до Єдиного державного реєстру про Ваше виключення з обліку, якщо вони відсутні у реєстрі. Це, в принципі, більш реальна справа, але потрібно розібратись із Вашою підставою для зняття з обліку.

    Згідно Постанови КМУ №559 від 16.05.2024 року «Порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:

    "4. У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

    у паперовій формі — повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;

    в електронній формі — повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

    Зміни вносяться протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви."

    Хотів почути ваші думки, стратегію та чи варто реєструватися в е-вод через дію в такому випадку, ризики і тд.

    Як я і відповів Вам вище, якщо у Резерв+ не буде даних про Ваше перебування на обліку або ж про виключення з останнього, то й паспорт оформити Ви не зможете.

    В деяких випадках, ТЦК автоматично поновлює на обліку раніше знятих, наприклад, за Наказом МОУ №342. В такому варіанті проблем із отриманням паспорту не виникне.

    Якщо ж Ваших даних немає у реєстрі та Ви не перебуваєте на обліку, вирішити це питання дистанційно неможливо, а отже, встановлювати Резерв+ немає сенсу.

    Якщо Ви виключені з обліку й дані також відсутні у Резерв+, то можна ще поборотись за внесення останніх до реєстру шляхом надсилання заяви до ТЦК.

    Щодо ризиків, то встановивши Резерв+ Ви у будь-якому випадку "засвітетесь". Тобто, можна разраховувати на повістку, надіслану поштою за адресою реєстрації в Україні. Станом на зараз навіть ті громадяни України, які при оновлені даних вказали адресу проживання за кордоном, все одно отримують повістки за місцем реєстрації в Україні. Справа втім, що не грає ролі чи отримає чоловік таку повістку, чи ні, оскільки у будь якому разі він вважається належним чином оповіщеним.

    А далі почнуться складнощі із притягненням до адмінистративної відповідальності за неявку по повістці, доведення того, що Ви за кордоном, оскарження постанови керівника ТЦК у судовому порядку, накладання штрафу та арешт рахунків від виконавчої служби тощо.

    Отже, на Вашому місті та, з урахуванням того, що Ваш паспорт дійсний ще два роки, радив би почекати, можливо, відбудуться певні зміни.

    Якщо ж намагатись отримати паспорт без встановлення Резерв+, то це буде можливим тільки у судовому порядку, на жаль, що по-перше, займе багато часу, по-друге - результат звернення до суду невідомий. Станом на зараз є судові рішення про задоволення позову, проте, також подані апеляційні скарги й питання ще остаточно не вирішено.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Я багато років проживаю за кордоном та Прийшов час оновлювати закрдонний паспорт. В Україні є нерухомість.Запит на новий паспорт я зробив до того як їх перестали видавати і тепер не можу отримати паспрт. З всіх джерел є багато інформації, що паспорт видадуть з е-ВОД, також я отримав підтвердженя цього факту з ДП документю по емейл.Поточний закордонний паспорт ще має силу 2 роки.

    На жаль, це дійсно так, і для того щоб отримати закордонний паспорт в ДП "Документ" потрібно пред'явити військово-обліковий документ, адже згідно постанови КМУ 932

    10. Перевірка дійсності військово-облікових документів осіб проводиться шляхом електронної інформаційної взаємодії Єдиного державного демографічного реєстру, відомчої інформаційної системи ДМС та Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта”.

    11. У разі отримання з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про недійсність військово-облікового документа під час електронної інформаційної взаємодії працівник відокремленого підрозділу інформує громадянина України про відмову в оформленні паспорта громадянина України та/або паспорта громадянина України для виїзду за кордон, зокрема наявними засобами електронних комунікацій (телефонний зв’язок, електронна пошта) або поштового зв’язку.

    12. Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які звернулися до відокремленого підрозділу для оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон з 25 квітня 2024 р. до набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”, можуть отримати у такому відокремленому підрозділі оформлені документи у разі пред’явлення військово-облікового документа. У разі отримання з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про недійсність пред’явленого військово-облікового документа отримання такими особами паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон здійснюється у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС. У такому разі пересилання таких паспортів до 5 відокремленого підрозділу або закордонної дипломатичної установи України для організації їх видачі не здійснюється.

    Згідно пункт 11 постанови КМУ 678 паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, посвідка оформлюються у строки, встановлені законодавством, та видаються у строк до трьох місяців з дня прийняття відповідного рішення для їх оформлення.

    У разі необхідності проведення додаткових перевірок для ідентифікації особи, зокрема проведення процедури встановлення особи, строк розгляду такої заяви-анкети продовжується до двох місяців, про що територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС повідомляє відокремленому підрозділу з метою подальшого інформування заявника засобами телефонного, електронного або поштового зв’язку.

    Тобто, якщо Ви оформляли паспорт раніше 11 квітня, то Вам повинні були видати його ще в липні, а постанова КМУ 932 набула чинності в серпні. Тобто, ДП "Докумет" не виконав свої зобов'язань.

    На жаль, якщо в добровільному порядку Вам не видадуть закордонний паспорт без е-ВОД - Вам потрібно буде отримати письмову відмову та звертатись до суду.

    Підлітком я мав івалідність, якої зараз немає, була категорія "інвалід дитинства" тому був штамп в документі, який називається, цитую "посвідчення замість військогового квитка "снят с учета"

    По якій підставі Ви були зняті з військового обліку? Цікавить яка саме стаття ВЛК та запис на штампі про зняття з військового обліку: наприклад: п.3.п.6 ст.37 ЗУ "Про військовий обов'язок та військову службу"?

    Можливо, Вас виключили з військового обліку та Ви є невійськовозобов'язаний.

    Питання:Я боюсь, що при реєстрації е-ВОД через дію буде надані емейли а також можливо інформація про активність і це викличе нову активність та увагу від держави. Звісно основні ризики - це арешт нерухомості, штрафи та інші репресивні механізмі, що викличуть ще більше проблем ніж відсутність паспорта.

    На жаль, дійсно при формуванні електронного військово-облікового документа через Резерв+ або ДІЮ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do... Ви можете привернути зайву увагу ТЦК.

    Якщо Ви становите Резерв+, але там буде статус «Потребує уточнення», то це статус означає, що Ви є в реєстрі Оберіг, проте не числитесь за жодним ТЦК.

    Якщо Ви отримаєте сповіщення «Дані в реєстрі Оберіг не знайдено» - це означає, що дані щодо Вас не оцифровані або ж внесені некоректно. В такому випадку необхідно письмово або через адвоката звернутися до ТЦК, в якому ви стоїте на обліку.

    У вищеперечислених випадках не сформується електронний військово-обліковий документ і Вам відмовлять у видачі паспорта.

    Також є ймовірність, що Вам після встановлення Резерв+ пришлють повістку на зареєстровану адресу проживання та спробують притягнути до адміністративної відповідальності за статтею 210-1 КУпАП (штраф від 17 тис грн). Проте, Ви можете повідомити ТЦК про те, що перебуваєте за кордоном і не маєте можливості прибути до ТЦК по надісланій повістці.

    Якщо Вас все ж таки спробують притягнути до адміністративної відповідальності, то Ви повинні знати, що без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно. А притягнути Вас до адміністративної відповідальності у відповідності до законодавства буде досить складно, адже Ви знаходитесь за кордоном.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо Вас не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить Ваші права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Хотів почути ваші думки, стратегію та чи варто реєструватися в е-вод через дію в такому випадку, ризики і тд.

    Головні ризики у встановленні Резерв+ або ДІЇ:

    1. Е-ВОД не сформується - в такому випадку паспорт не отримаєте, але можете привернути увагу ТЦК.

    2. Е-ВОД сформується, але там буде вказано про порушення правил військового обліку - в такому випадку також можуть відмовити у видачі закордонного паспорта.

    3. Е-ВОД сформується коректно і Ви отримаєте закордонний паспорт, але Вам на зареєстроване місце проживання будуть приходити повістки

    На жаль, важко передбачити яка інформація вказана про Вас в Резерв+ та яка буде поведінка ТЦК після оформлення е-ВОД.

    Якщо термін дії Вашого закордонного паспорта становить ще 2 роки, то самий безпечний варіант - не формувати зараз е-ВОД.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Турчин Ярослав Олександрович

    ВІТАЮ ВАС, шановний клієнте! В будь-якому разі без звернення до суду Вам паспорт без еВОД ніхто не видасть ні в консульстві, ні в ДП "Документ". Он клієнту і з ВОД не видають, бо вони його десь загубили. При цьому в ДІЇ закордонний паспорт готовий ще з 25 квітня 2024 року обліковується. А нешановне ДМСУ в Закарпатській області і ДП Документ в Іспанії розводять руки - нема паспорта, де дівся не знаємо. Ось такі справи і такі так би мовити "органи влади". Думаю якби була реальна процедура виходу з громадянства після такого ставлення державних чиновничків уже пів України б змирились з тим, що така бюрократія і некомпетентність невиліковні.

    Тож без суду єдиний варіант - пробувати формувати еВОД.

    Але в той же час зовсім не факт, що якщо Ви давно-давно живете за кордоном, то Ваша особова справа з"явиться в Резерв+ в електронному вигляді. ЇЇ туди банально могли не внести.

    Спробуйте через ДІЮ сформувати еВОД. Повірте, в ТЦК не загорається лампочка в момент, коли Ви отримуєте еВОД.

    В ДІЇ нічого не підтягне і ніхто Вас шукати не буде, якщо у Вас є український ЕЦП і Ви можете зайти в ДІЮ (саме у браузерну версію (на комп"ютері), а не застосунок).

    ВОД через ДІЮ формується автоматично програмою, нікого не повідомляючи про це з фізичних осіб.

    https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do...

    А от у Резерв+ якщо зареєструєтесь - ніяких гарантій.

    Тож перш ніж йти в Резерв+ я б радив все ж спробувати отримати ВОД через ДІЮ.

    У Вас банально може з"явитися запис, що "Військово-обліковий документ не сформовано". У Реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів даних про перебування на військовому обліку не знайдено. Необхідно звернутися до ТЦК та СП для взяття на військовий облік.

    Таке дуже часто буває. Непродумана державна політика та показний піар призвели до того, що старі працівники ТЦК 2022-2023 років після їх свавільного звільнення Президентом - банально спалили військово-облікові справи у багатьох ТЦК. Тепер нові працівники військово-облікових підрозділів заявляють, що справи такої у них немає і паперові документи на їх думку не дійсні. Тобто замість слідчих, експертиз та суду вони вже автоматом визнають документ з гербовою печаткою України - фальсифікатом. Ось так і живемо.

    Як Вам діяти в такому випадку навіть і не знаю. Без паспорта Ви не зможете свою особу ніде посвідчити. Дозвіл на постійне проживання хоч і має фотокартку, але у всіх країнах не є таким документом. Можливо у країні Вашого перебування є варіант, що посвідчення водія є документом, що посвідчує особу (в США та окремих країнах ЄС таке практикується).

    У Вас є друге громадянство?! - Тоді взагалі можна плюнути і забути до кращих часів, коли держава згадає про свій обов"язок перед громадянами України, а не буде лише розводити на кожному кроці істерику про обов"язки громадян перед державою, а вірніше правлячим класом, який чомусь маючи по 10 паспортів на кожного - не спішать ні самі, ні своїх синочків та інших родичів відправляти на військовий облік та на мобілізацію.

    Звісно, що якщо Вас немає на обліку, можна на нього стати через Посольство. Але не усі це знають посольства та консульства. Доведетьс може їх ще й вчити.

    Поки що українців за кордоном ТЦК не чепають. Принаймні ТЦК великих міст не чіпали клієнтів. Один навіть умудрився виїхати з України в грудні 2023 року не з"явившись за повісткою... і потім повідомив ТЦК, що він за кордоном. Вони взяли документи. Поки що до нього питань не було.

    Генеральне консульство України в Гамбурзі дає наступну інформацію щодо можливого взяття на військовий облік осіб ,які підлягають обліку за кордоном.

    https://hamburg.mfa.gov.ua/vijskovij-oblik

    Військовий облік громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, здійснюється районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, відповідними підрозділами розвідувальних органів на загальних засадах.

    Згідно з Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1487 (далі – Порядок), запроваджено можливість для громадян, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, стати на військовий облік без необхідності прибуття в Україну.

    Це можливо шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до ТЦК, Центрального управління або регіонального органу СБУ або відповідного підрозділу розвідувальних органів, яким такого громадянина України знято з військового обліку, через закордонну дипломатичну установу України (далі - ЗДУ).

    Заява (ПРИКЛАД_ЗАЯВИ_(1)_(1).pdf ( .pdf , 231.10 Кб ) подається громадянином України до ЗДУ:

    - особисто разом із паспортом громадянина України для виїзду за кордон, який, після прийняття заяви, повертається громадянину України;

    - засобами поштового зв’язку разом з копією першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон. ЗДУ надсилає заяву з визначеними документами відповідному ТЦК, Центральному управлінню або регіональному органу СБУ чи відповідному підрозділу розвідувальних органів на їхню адресу електронної пошти, яка розміщена на їхньому офіційному вебсайті, у 7-денний строк.

    Увага! Консульські установи України не займаються військовим обліком і, відповідно, не уповноважені оновлювати військово-облікові дані. Вищеописаний механізм подачі заяви про взяття на військовий облік визначає консульську установу лише як елемент ланцюга передачі згаданої заяви до компетентних органів в Україні. Консульські установи України не несуть відповідальності за забезпечення факту взяття громадянина України на військовий облік.

    Відповідно до Постанови КМУ 1487 від 30.12.2022 (зі змінами, що вносяться до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 №563) пункту 52:

    Закордонні дипломатичні установи України:

    • інформують призовників віком від 18 до 25 років, які перебувають на постійному або тимчасовому консульському обліку;
    • під час особливого періоду інформують військовозобов’язаних та резервістів, які не мають відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, та сприяють їх поверненню в Україну;
    • повідомляють про взяття на постійний або тимчасовий консульський облік або зняття з нього призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, відповідним підрозділам розвідувальних органів за місцем перебування їх на військовому обліку за списком (додаток 15) засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів (до впровадження такої електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів повідомлення здійснюється у семиденний строк з дати взяття на постійний або тимчасовий консульський облік або зняття з нього на офіційну адресу електронної пошти органу ведення військового обліку, яка розміщена на його офіційному веб-сайті).

    Військовий облік громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, здійснюється районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, відповідними підрозділами розвідувальних органів на загальних засадах.

    Громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 стати на військовий облік шляхом особистого прибуття до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів за їхнім вибором.

    Щасти Вам у позитивному вирішенні Вашої ситуації. Стати особою без паспорта та подати заяву про політичний притулок в країні перебування Ви завжди встигнете. Можливо для цього Вам навіть вигідно буде звернутися до суду в Україні і якщо програєте - показати в країні перебування якою ганьбою займаються українські судді, покриваючи Уряд, який вже давно вважає, що може підміняти собою і Конституцію і закон, який може приймати лише Парламент як представник народу.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Я вважаю, що варто.

    Без Е-ВОД Ви жодної консульської послуги не отримаєте.

    Знаходячись за кордоном чим Ви ризикуєте?

    Якби Ви були впевнені що наразі не перебуваєте на військовому обліку - можна було б почекати до того моменту коли виникне необхідність отримання паспорта.

    А так - я вважаю, що варто.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Питання:Я боюсь, що при реєстрації е-ВОД через дію буде надані емейли а також можливо інформація про активність і це викличе нову активність та увагу від держави. Звісно основні ризики - це арешт нерухомості, штрафи та інші репресивні механізмі, що викличуть ще більше проблем ніж відсутність паспорта. Хотів почути ваші думки, стратегію та чи варто реєструватися в е-вод через дію в такому випадку, ризики і тд.Завчасно дякую.

    По-перше, такі речі варто обговорювати з юристом/адвокатом індивідуально, виключно після аналізу (повного) Вашої ситуації. Без е-ВОД Ви точно не зможете отримати новий закордонний паспорт.

    Наполегливо рекомендую спробувати замовити е-ВОД за посиланням: https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do...

    Без результата отримання цієї послуги складно говорити про шось предметно. Ви можете як бути на обліку, так і не бути.

    Постанова КМУ від 16.08.2024 № 932 "Про реалізацію експериментального проекту з автоматичної верифікації та перевірки відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів" визначає, що:

    12. Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які звернулися до відокремленого підрозділу для оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон з 25 квітня 2024 р. до набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”, можуть отримати у такому відокремленому підрозділі оформлені документи у разі пред’явлення військово-облікового документа.

    У разі отримання з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про недійсність пред’явленого військово-облікового документа отримання такими особами паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон здійснюється у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС. У такому разі пересилання таких паспортів до 5 відокремленого підрозділу або закордонної дипломатичної установи України для організації їх видачі не здійснюється.

    16. Отримання паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон особами, зазначеними у пункті 13 цього Порядку, здійснюється за умови пред’явлення військово-облікового документа, дійсність якого перевіряється працівником відокремленого підрозділу відповідно до пункту 10 цього Порядку

    Звертаю увагу на постанову КМУ від 07.06.2024 № 675 "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 і від 16 травня 2024 р. № 560". Вона передбачає, що громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 “Про внесення змін до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів” (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2980) стати на військовий облік одним з таких способів:

    прибуття особисто до територіального центру комплектування та соціальної підтримки;

    шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу СБУ або відповідного підрозділу розвідувальних органів, яким такого громадянина України знято з військового обліку, через закордонну дипломатичну установу України.

    Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.

    Щодо вилучення нерухомості, то звертаю увагу на статтю 47 Закону України "Про виконавче провадження", зокрема частину сьому.

    "7...У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати, звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника..."

    Що це означає?

    1. Якщо сума боргу не перевищує 160 тис грн (на щастя, але мобілізаційне законодавство таких розмірів не передбачає), у Вас не мають права "забрати" єдине житло та земельну ділянку, на якому воно розташоване.

    2. Якщо Ви маєте декілька об'єктів нерухомості, ТЕОРЕТИЧНО одне з них може бути реалізоване в якості боргу. Але довести справу до цього моменту - ще треба вміти.

    НА МІЙ ПОГЛЯД, ТРЕБА ЗАВАНТАЖУВАТИ Е-ВОД ЧЕРЕЗ ДІЮ. ДАЛІ ВИРІШУВАТИ ПОДАЛЬШИЙ АЛГОРИТМ ДІЙ.

    З повагою!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України