Задайте питання юристу

887 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 30 грудня 2024, питання №124665

Чи має право поліція на підставі розшуку ТЦК затримувати , та примусово доставляти у найблище відділення?

Зустрівся з працівникам ТЦК та поліцією на вулиці.
Відстрочки та броні не мав.
Перевіривши мій військово-електронний документ працівник поліції сказав що я у розшуку та має право мене доставити в ТЦК на підставі нового закону.
В резерві + , де є мій електронний документ пище що порушую правила військового обліку , зверніться в ТЦК.
Їхати я з ними відмовився , тому що наскільки мені відомо , що поліція керується виключно законом про поліцію , де чітко пише що затримання може бути тільки коли особа перебуває в кримінальному розшуку і то за рішенням суду.
Будь- які порушення адміністративні не тянуть за собою затримання, а навідь якщо він мене затримує то повинен скласти протокол затримання.
Тому я запропонував поліцейському скласти протокол де зазначається відповідно підстава на основі чого він мене затримує.
З його слів , згідно нового закону він не зобовязаний його складати , та обмежує мене в русі і в разі не покори надягне на мене кайдани .
Відповідно я дістав камеру і почав їх знімати в якості збору інформації , він почав мені росказувати що я не маю права під час військового стану його знімати , а також працівників ТЦК.
Плюс я наголосив що вважаю їхні дії незаконними та будь яка спроба застосувати проти мене силу змусить відповідно мене по закону оборонятись.
Плюс поліцейський був без нагрудного знаку та камери , камера була тільки у ТЦК.
Чи маю я право відмовити поліцейському у дачі своїх даних за присутності ТЦК ? Не вважається що це треті лиця?
Тому в мене питання:
Чи маю я право їх знімати під час перевірки документів?
Чи має право поліцейський без протоколу на підставі порушень (ігнор повістки , некоректні дані , чи сповіщення в резерві+ що я порушую правила військового обліку) мене силою затримати та доправити в ТЦК?
І чи маю я право відмовити спілкуватись з поліцейським якщо при ньому не має особистої камери та нагрудного знаку?
І куди звертатись/дзвонити ,якщо вони порушують закон?

Якими мені законами апелювати?

Відповіді юристів (2)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Аліна!

    Представник поліції діяв у межах своїх повноважень, а Ви, на жаль, ні.

    Що стосується відсутності в нього спеціального жетону, то, дійсно, це є порушення.

    Згідно з статтею 17 Закону України "Про Національну поліцію" поліцейський має службове посвідчення та спеціальний жетон. Спеціальні жетони видаються особам, які призначаються на службу в поліцію на посади молодшого, середнього, вищого складу Національної поліції України, а також курсантам, слухачам, ад’юнктам, докторантам денної форми навчання та працівникам вищого навчального закладу МВС, які набули статусу поліцейських, відряджених до таких навчальних закладів із залишенням на службі в Національній поліції України, і проходять службу в Національній поліції України відповідно до Закону України "Про Національну поліцію".

    Спеціальні жетони з індивідуальними номерами закріплюються за поліцейськими наказами Національної поліції України, територіальних органів поліції, міжрегіональних територіальних органів Національної поліції України, закладів, установ Національної поліції України та вищих навчальних закладів МВС одночасно з призначенням на службу на посади молодшого, середнього, вищого складу поліції та зберігаються за ними протягом усього періоду їх служби.

    Спеціальний жетон розміщується на однострої поліцейських. Зразки та опис спеціального жетона поліцейського передбачені Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 23 грудня 2015 року № 1614 "Про організацію видачі спеціальних жетонів поліцейським".

    Проте, якщо поліцейський представився і показав Вам своє посвідчення, то принципово таке порушення не впливає на законність його дій.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю!

    1. Обов'язково здійснюйте відеофіксацію, адже представники поліції та ТЦК це не режимний об'єкт, адже коли вони вручають вам повістку або виконують інші дії, – це суб'єкти владних повноважень. Відповідно, на них положення про конфіденційність не поширюються.

    Відповідно до статті 21 ЗУ "Про інформацію" конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежений фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону.

    2. Згідно пункту 54 постанови КМУ 560 Під час перевірки військово-облікового документа:

    • уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком) ;
    • поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку , визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки).

    Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення.

    Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину. Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Отже, тепер за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть затримати громадянина та доставити його до ТЦК.

    Але, згідно статті 261 КУпАП під час затримання повинен бути складений протокол, поліцейські повинні повідомити Ваших родичів та Вашого правозахисника (або центр безоплатної правової допомоги)

    3. Згідно ст. 18 ЗУ "Про нацполіцію" Звертаючись до особи, або у разі звернення особи до поліцейського, поліцейський зобов’язаний назвати своє прізвище, посаду, спеціальне звання та пред’явити на її вимогу службове посвідчення, надавши можливість ознайомитися з викладеною в ньому інформацією, не випускаючи його з рук.

    Згідно ст. 20 ЗУ "Про нацполіцію" Поліцейському заборонено знімати з однострою чи приховувати спеціальний жетон, а також будь-яким іншим чином перешкоджати прочитанню інформації на ньому або фіксуванню її за допомогою технічних засобів.

    У разі виконання поліцейським службових обов’язків із використанням засобів індивідуального захисту на них розмішується ідентифікаційний номер або спеціальний жетон, крім здійснення повноважень поліції під час дії воєнного стану.

    4. У разі вчинення протиправних дій - телефонуйте в Нацполіцію, ДБР, правозахисника. Правохоронцям може загрожувати кримінальна відповідальність за перевищення службових повноважень.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA