Задайте питання юристу

903 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Податкове право, 07 березня 2025, питання №128311

правильність оформлення та відображення в 20 опп

ФОП на власній земельній ділянці має МАФ, документів наявні, як правильно відобразити в 20 опп «Вид права на об'єкт оподаткування»:


1 – право власності;

2 – право володіння;

3 – право користування (сервітут, емфітевзис, суперфіцій);

4 – право господарського відання;

5 – право оперативного управління;

6 – право постійного користування;

7 – право довгострокового користування або оренди;

8 – право короткострокового користування, оренди або найму;

9 – іпотека;

10 – довірче управління майном;

Відповіді юристів (1)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Назаре!

    Мала архітектурна форма (МАФ) – це тимчасова конструкція, яка може використовуватися для торгівлі, надання послуг або інших цілей. МАФи можуть бути встановлені на землях державної або комунальної власності, а також на приватних землях за згодою власника.

    МАФ є тимчасовою конструкцією й на останній не оформляється право власності, як на «об’єкт нерухомості» оформляється.

    При встановленні МАФу існує ризик, що міська влада може зобов’язати власника демонтувати МАФ, якщо він встановлений на землях державної або комунальної власності без належного дозволу, з порушеннями або по завершенні терміну дії договору оренди земельної ділянки.

    Не важливо, чи перебуває земельна ділянка в приватній власності, чи ділянка в оренді або постійному користуванні, для розміщення МАФу і здійснення підприємницької діяльності замовник повинен отримати паспорт прив'язки тимчасової конструкції.

    Для отримання Паспорта прив'язки Замовник подає до виконавчого органу відповідної ради заяви та документи у 2 етапи:

    Етап 1: Заяву про можливість розміщення тимчасової споруди.

    Разом з Заявою подаються наступні документи та інформація:

    • графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1 : 500 кресленнями контурів ТС з прив’язкою до місцевості;
    • реквізити замовника (найменування/прізвище, ім’я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напрям підприємницької діяльності.

    На розгляд Заяви надається 10 днів. Якщо отримана позитивна відповідь, можна переходити до другого етапу.

    Етап 2: Заява щодо оформлення Паспорта прив'язки ТС.

    Заява подається до органу містобудування та архітектури. Разом з нею потрібно надати:

    • схему розміщення ТС та ескізи фасадів. Дану схему та ескізи виготовляє сертифікований архітектор;
    • технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.

    Протягом 10 робочих днів надається Паспорт прив'язки.

    Строк дії паспорта прив’язки ТС встановлюється органом з питань містобудування та архітектури з урахуванням строків реалізації положень містобудівної документації на місцевому рівні. Наприклад, якщо брати містобудівну документацію на місцевому рівні – ДПТ, то він має свій план реалізації – Термін та черговість реалізації. Якщо будівництво передбачено за рахунок бюджетних коштів або донорських, то поки коштів не виділено під це будівництво – на цій ділянці можна встановити ТС.

    За допомогою ф. № 20-ОПП платник повинен повідомляти податковий орган за основним місцем обліку про: об’єкти оподаткування; об’єкти, пов’язані з оподаткуванням; об’єкти, через які ведеться діяльність. Довідник типів об’єктів оподаткування для подання ф. № 20-ОПП розміщений на сайті ДПСУ.

    Враховуючи те, що перелік не містить всі назви об'єктів, а головні правила заповнення мають розмиті формулювання, рекомендується вносити в документ такі активи:

    1. Нерухоме майно. До нього належать земельні ділянки, споруди, будівлі та інші активи, що перебувають у власності або орендуються.
    2. Рухоме майно, яке передається в оренду або використовується у підприємницькій діяльності, для отримання прибутків.
    3. Точки реалізації продукції. Наприклад, магазини, кіоски, кафе, перукарні. Без внесення до звіту не вийде зареєструвати РРО.

    Щодо відповіді на Ваше питання, то для кіосків, наприклад, обирають пункт 6 - право постійного користування.

    https://online.novaposhta.education/blog/zapovnenn...

    ФОП мають право на отримання індивідуальних консультацій від податкової з питань застосування норм податкового законодавства. Для цього ФОПу потрібно подати до своєї податкової запит:
    • у паперовій формі — особисто через канцелярію податкової або поштою листом з описом змісту;
    • в електронній формі — через електронний кабінет платника податків.

    Таке звернення має містити:

    • ПІБ ФОП (або найменування юридичної особи), податкову адресу, а також номер телефону та/або адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
    • РНОКПП (або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від отримання ідентифікаційного номера і мають відмітку у паспорті)для ФОП або ЄДРПОУ для юридичних осіб;
    • тему питання із зазначенням фактичних обставин;
    • власноручний підпис або КЕП (якщо подається в електронному вигляді);
    • дату звернення.

    Текст запиту може бути, наприклад, таким:

    Головне управління ДПС ___ ФОП ПІБ податкова адреса РНОКПП тел.

    ЗАПИТна отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій форміУ відповідності до ст. 191 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до функційконтролюючих органів віднесено надання індивідуальних податкових консультацій. Пунктом52.1 ст. 52 ПКУ встановлено, що за зверненням платників податків контролюючі органинадають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичногозастосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманнямякого покладено на контролюючі органи.Прошу надати індивідуальну податкову консультацію з ситуації, викладеної нижче:___З наведеної практичної ситуації прошу роз’яснити:1) ___2) ___3) ___4) ___5) ___Індивідуальну податкову консультацію в письмовій формі прошу надати увстановлений законом строк на адресу для листування:___ та на електронну адресу: ___.З повагою,ФОП ___

    З повагою, адвокат Айвазян.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA