Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
915 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Мій чоловік виключений з ВО по судимості у 2023 році, є відмітка у тимчасовому посвідченні і ЄВОД, у Резерв+ вказано що дані оновлено вчасно 02.06. 2024, але після того як згенерували розширені дані з Резерв +, виявилось що є помилка, написано ст. 37 п.6 п.5, а повинно бути ст. 37 п.6 п.6, так як тимчасовому посвідченні. Спробували виправити помилку по своїх негласних зв'язках, сказали що це неможливо і він стоїть у картотеці тих хто має поновитись на ВО, його можуть примусово доставити до ТЦК та СП, пройти ВЛК і відправити на фронт так як вже новий закон і нього немає підстав бути виключеним з ВО. Прошу допомоги, незнаю як діяти далі
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (4)
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Юлія!
Так, мова йде про "Картотека: картотека осіб, які зобов’язані стати на військовий облік, Підкартотека: були раніше засуджені до позбавлення волі за скоєння тяжких або особливо тяжких злочинів".
Враховуючи практику, Ви, на жаль, не зможете вирішити це питання у досудовому порядку. Тож, єдиний варінт отримати письмову відповідь від ТЦК щодо причини поновлення чоловіка на військовому обліку та звертатись до адміністративного суду з позовом про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.
1. Частина 6 статті 37 Закону України "Про військовий обов'язок та військову службу" більше не містить відповідної підстави для виключення з 18.05.2024 року.
2.Стаття 37 Закону України "Про військовий обов'язок та військову службу". Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього:
Взяттю на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, у відповідних підрозділах розвідувальних органів України підлягають громадяни України:
2) на військовий облік військовозобов’язаних:
які звільнені з військової служби в запас та не зараховані до військового оперативного резерву;
призовники, які пройшли базову загальновійськову підготовку з додержанням умов, передбачених частиною одинадцятою статті 1 цього Закону;
які припинили альтернативну (невійськову) службу в разі закінчення строку її проходження або достроково відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу" та підлягають взяттю на військовий облік військовозобов’язаних;
військовозобов’язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання;
які набули громадянство України і згідно з цим Законом підлягають взяттю на облік військовозобов’язаних;
зняті з військового обліку Збройних Сил України, Служби безпеки України, розвідувальних органів України відповідно за рішенням Міністерства оборони України, Служби безпеки України, розвідувальних органів України;
які відповідно до статті 18 цього Закону звільнені від направлення для проходження базової військової служби;
які досягли 25-річного віку під час перебування на військовому обліку призовників;
які звільнені із служби у військовому резерві та не досягли граничного віку перебування в запасі;
які прибули після відбування покарання з установ виконання покарань;
3. Відповідно до Постанови КМУ №560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період":
"4. На військову службу під час мобілізації, на особливий період можуть бути призвані:
особи, звільнені з військової служби у зв’язку із застосуванням заборони, передбаченої частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади”. Такі особи, призвані на військову службу під час мобілізації, призначаються на військові посади, крім посад, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади;
особи, яких раніше було засуджено до позбавлення волі, обмеження волі, арешту чи виправних робіт за вчинення кримінального проступку, нетяжкого злочину, у тому числі із звільненням від відбування покарання, тяжкого злочину, крім тих, які були засуджені за вчинення злочинів проти основ національної безпеки України;
особи, яких раніше було засуджено до позбавлення волі за особливо тяжкий злочин, крім тих, які були засуджені за вчинення злочинів проти основ національної безпеки України. Такі особи призиваються на військову службу під час мобілізації за рішенням Генерального штабу Збройних Сил, відповідних підрозділів розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ".
Проте, ані положення Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», ані положення Постанови Кабінету Міністрів України№ 1487 від 30.12.2022 «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» не містять чіткої норми про можливість повторного взяття на військовий облік раніше виключених з нього громадян, які набули статус невійськовозобов’язаної особи.
Закріплення принципу незворотності дії нормативно-правового акта у часі на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта (Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп).
Статтею 58 Конституції України визначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії, за винятком випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи. Це означає, що нові норми застосовуються лише до подій, що відбуваються після їх набрання чинності, якщо закон явно не передбачає зворотній ефект.
Як також поновлення Позивача Відповідачем на військовому обліку військовозобов’язаних суперечить принципу правової визначеності.
Для безперешкодної реалізації прав людини кожен повинен бути впевнений в тому, що гарантовані йому права є непорушними та підлягають належному захисту. Даний принцип закріплений на рівні Основного Закону та є основоположним для правової держави.
Щодо судової практики, то на жаль, станом на зараз вона невтішна, але це єдиний спосіб, у який Ви можете намагатись вирішити дане питання. Ще одним є наявність в Вашого чоловіка підстави для відстрочки відповідно до статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, пані Юлія!
По Резерв+ чоловік вказаний як виключений чи його вже автоматично поновили? Чи має чоловік статус про порушення військового обліку в Резерв+?
1.Чоловіку потрібно знайти підстави для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, які передбачені статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” (начання, працевлаштування, догляд за родичами з інвалдіністю та ін.).
2. Оскаржувати неправомірні дії ТЦК в судовому порядку.
На даний час, частиною 6 статті 37 ЗУ "Про військовий обов'язок та військову службу" передбачено, що виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки підлягають громадяни України, які:
1) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими;
2) припинили громадянство України;
3) визнані непридатними до військової служби;
4) досягли граничного віку перебування в запасі.
Тобто, такої підстави для виключення у зв'язку з тим, що громадяни України були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину вже немає.
Проте, якщо згідно військово-облікового документу чоловік є невійськовозобов'язаним (виключеним з військового обліку), то його не мають права поновити на військовому обліку та направити на ВЛК, адже згідно п.2 ч.1 ст.37 "Про військовий обов'язок і військову службу" взяти на військовий облік можуть громадян, які ЗНЯТІ за наказом МОУ, а поновлення на військовому обліку виключених з нього – не передбачене.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Виняток з цього принципу допускається лише у випадках, коли закони та інші нормативно-правові акти ПОМ'ЯКШУЮТЬ АБО СКАСОВУЮТЬ відповідальність особи .
На жаль, в реаліях сьогодення суди не стають на сторону громадян в таких ситуаціях, зокрема ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД https://reyestr.court.gov.ua/Review/126340214 зробив висновок, що з 18.05.2024 громадяни України, які раніше перебували на військовому обліку призовників та були виключені з військового обліку військовозобов`язаних на підставі частини 6 статті 37 Закону № 2232-ХІІ (у редакції, чинній до 17.05.2024), підлягають взяттю на військовий облік військовозобов`язаних, оскільки відпала підстава, за якою їх було виключено з військового обліку. ПРОТЕ, дане рішення рішення вже оскаржується у апеляційному суді.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіДОБРОГО ДНЯ, пані ЮЛІЯ! На жаль в країні коється повна вакханалія з законодавством і їм крутять як хочуть. Оскільки на мобілізацію йти ніхто не бажає, плани виконуються в ТЦК ось таким шляхом... скасовують виключення і поновлюють на обліку нахабно. Це законом не передбачено, тому такі дії ТЦК якщо мають місце - протиправні.
Вашою помилкою було уточнення даних, адже особа виключена з обліку не мала обов"язку оновлювати дані, так як не є військовозобов"язаною.
Єдиний варіант поки не поновили на обліку - не нагадувати про себе, щоб забули поновити на обліку.
Якщо вже поновили - оскаржувати в суді таке поновлення в межах 6-місячного строку позовної давності.
Відповідно до статті 58 Конституції України, Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Але зазначу, що кожна людина, яка наразі перебуває в Україні і має будь-які документи - теоретично на будь-якому блок-пості може бути бусифікована і відправлена на ВЛК. Є випадки, що навіть погрожують зброєю та вчиняють фізичне насилля в ТЦК, змушуючи підписати згоду бути добровольцем, навіть якщо є відстрочка або бронювання.
Недолуга адміністративна судова система на жаль теж не захищає громадян і стверджує дуже часто, що все законно... а Конституція як відомо у нас "на паузі" разом із знищеним Конституційним Судом.
Хоча є і позитивні судові рішення.
https://opendatabot.ua/court/122745914-b15a2488fc1...
"З огляду на той факт, що позивач на момент призову на військову службу з 18.04.2011 був виключений з військового обліку як такий, що засуджений до позбавлення волі, а чинне законодавство України не передбачає поновлення на військовому обліку виключених, то законних підстав для взяття останнього на військовий облік у відповідача не було." (Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2024 року, справа № 380/14503/24).
На основі аналізу вказаних положень суд зазначив: “Отже, виключення громадянина України з військового обліку як такого, що раніше був засуджений до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, свідчить про те, що держава в особі компетентного органу (ТЦК та СП) прийняла рішення про визнання особи непридатною до проходження військової служби та на підставі Закону №2232-ХІІ звільнила цю особу від виконання військового обов`язку. Процедурно рішення про виключення громадянина України з військового обліку означає, що ця особа більше не перебуває на військовому обліку та втрачає статус військовозобов`язаного/резервіста, а отже не може бути призваною на військову службу за мобілізацією під час дії правового режиму воєнного стану”.
Суд зазначив, що виключення з військового обліку на підставі засудження за тяжкий або особливо тяжкий злочин не залежить від погашення чи зняття судимості, а визначається лише двома критеріями: фактом засудження та тяжкістю злочину. У зв’язку із тим, що чоловік був виключений з військового обліку, він втратив статус військовозобов’язаного і, відповідно, не може бути призваний на військову службу під час мобілізації.
Враховуючи наведене, суд задовольнив позовні вимоги чоловіка, визнавши протиправними дії щодо взяття на військовий облік та призову на військову службу та зобов’язавши виключити його з військового обліку.
https://youcontrol.com.ua/ru/catalog/court-documen...
ЧИННЕ ЗАКОНОДАВСТВО НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ ТАКОЇ ПІДСТАВИ ДЛЯ ПОНОВЛЕННЯ НА ОБЛІКУ, ЯК ЗМІНА ЗАКОНУ, ЯКИЙ СТАЄ МЕНШ ВИГІДНИМ ДЛЯ ГРОМАДЯН.
Тому поновлення на обліку раніше виключених - незаконне.
Згідно з пунктом 6 частини 6 статті 37 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов`язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України, які були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Формально у разі поновлення особи на обліку, це можна оскаржити в суді. Але треба уважно дотримуватися строків. Бо строк позовної давності 6 місяців з моменту коли особа дізналася або могла дізнатися про порушення своїх прав.
Тобто якщо Ви в оновленому електронному Військово-обліковому документі побачите перебування на обліку, то суд може відраховувати 6 місяців саме з цієї дати.
Що я можу порадити як юрист в країні в якій не існує права і прав людини... Не пересікайтесь з ТЦК. У разі протиправного порушення прав та поновлення на обліку - оскаржувати це до суду.
ПРОТЕ, проблема в тому, що Верховний Суд дозволив ТЦК витворяти все, що завгодно - адже на думку нешановної судової колегії - процес мобілізації є незворотнім.
Тобто якщо людину силою, тортурами, катуванням закинуть у військову частину - то повернути по суду людину вже не можна.
Тож треба відмовлятися від мобілізації і не ставити ніякі підписи ніде. Розумію, що катування змушує багатьох підписати що завгодно.. Саме на це і розрахунок ТЦК наразі...
Але формально, оскільки незаконну мобілізацію оскаржити не можна тепер в адміністративних судах, то єдиний варіант законного захисту - це офіційна відмова від мобілізації, вихід на кримінальну справу по статті 336 Кримінального кодексу України, в рамках розгляду якої Суд має врахувавши факт виключення з обліку - виправдати особу як таку, що не ухилилася від мобілізації так як не мала військового обов"язку.
Якщо людина відмовляється від мобілізації, тоді складається акт (має складатися по закону) про відмову в присутності свідків. Далі цей акт надсилається до поліції, після чого поліція розглядає матеріали на предмет достатньості підстав відкриття кримінального провадження за ст. 336 ККУ.
Інші поради не діють в сучасних реаліях в травні 2025 року, коли негласно наказали тягнути усіх.
Потрапляння в ТЦК на жаль дуже часто рівне потраплянню в незаконне злочинне угрупування. А в банді як відомо закони не діють... А в умовах бандформування ТЦК навіть злочинні поняття не діють, а діє право сильного.
Тому єдина ефективна порада - не потрапляйте в ТЦК.
Інше не допоможе навіть при дуже сильній лояльності до Вас судів, бо особи, яких вже закинули в армію - вийти звідти вже не можуть.
Тут відверто держава демонструє подвійні стандарти.
Якщо на думку Верховного Суду України від лютого 2025 року процес мобілізації є незворотнім, бо закон не передбачає буцімто підстави для звільнення - незаконна мобілізація та її скасвання судом...
тоді виникає питання, а з якого такого дива особу може бути поновлено на обліку, якщо закон також цього не передбачає для осіб, які були раніше виключені з тих чи інших підстав?!
ТАКОЖ на мій погляд тут варто згадати основи права України і таке поняття як АКТ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ДІЇ. Тобто рішення про виключення особи з обліку є 100 % актом індивідуальної дії, який вичерпується фактом свого виконання та настання інших на його підставі правовідносин.
Тобто особа, яка виключена з обліку вже вичерпала дію наказу ТЦК про виключення і такий наказ не може бути переглянутий ні ТЦК, ні іншими органами влади.
Аналогічна ситуація з указами Президента України, якими було скасовано укази про призначення суддів КСУ на посади.
Тут Верховний Суд чітко зазначив, що Позовні вимоги обґрунтовано тим, що, після видання Указу Президента України від 17 вересня 2013 року позивач склав присягу судді Конституційного Суду України, після чого понад 7 років працював суддею цього Суду, а тому позивач вважає, що відповідач позбавлений законодавчої можливості скасовувати власний акт індивідуальної дії про його призначення, який вичерпав свою дію. Скасування акту індивідуальної дії про призначення особи на посаду судді після його реалізації та вичерпання своєї дії порушує стабільність публічно-правових відносин та принцип правової визначеності, на що указано в аналогічних правових позиціях судів касаційної інстанції у справі №5/573 (провадження № К-31177/09) та у справі №9901/286/19.
Скасування Указу Президента про призначення позивача на посаду судді Конституційного Суду України створює ситуацію повної правової невизначеності не тільки щодо визначення його статусу протягом цих семи років, а також щодо наслідків такого акту для легітимності рішень Конституційного Суду України, у складі якого він приймав участь як суддя цього Суду.
За таких обставин Указ Президента України від 27 березня 2021 року №124/2021 «Про деякі питання забезпечення національної безпеки України» в частині скасування Указу Президента України від 17 вересня 2013 року № 513 «Про призначення О.Касмініна суддею Конституційного Суду України» спричинив перешкоджання у здійсненні позивачем повноважень судді Конституційного Суду України, що є втручанням у право позивача на проходження публічної служби (судді Конституційного Суду України) та гарантії незалежності, закріплені Конституцією України та Законом № 2136-VIII.
Верховний Суд неодноразово висловлював позицію щодо скасування акту індивідуальної дії разового застосування, який вичерпав свою дію фактом його виконання, відповідно до якої, такий акт не може бути скасованим після його виконання через порушення гарантій стабільності суспільних відносин та принципу правової визначеності (постанови Великої Палати Верховного Суду від 12 травня 2021 року у справі №9901/286/19, від 08 вересня 2021 року у справі №816/228/17, постанови Верховного Суду від 14 липня 2021 року у справі №9901/96/21, від 27 жовтня 2022 року у справі №П/9901/97/21).
Але наразі ці положення суди України використовують ПРОТИ громадян часто. Вказуючи, що у разі мобілізації - це теж акт індивідуальної дії, який вичерпує свою роль фактом силового закидання людини у військову частину і прийняття на службу.
Ось наприклад рішення апеляції у м. Львові https://www.reyestr.court.gov.ua/Review/127029788
Рішення Вінницького ОАС https://www.reyestr.court.gov.ua/Review/127124971
Рішення Дніпропетровського ОАС https://www.reyestr.court.gov.ua/Review/126746750
ТОБТО єдиний вихід виходить - не потрапляти на службу, не ознайомлюватися з такими актами індивідуальної дії під власноручний підпис, а так само у разі все ж таки викрадання людини і її силового доставлення всупереч волі до військової частини - втеча як особи, яка не має обов"язку перебувати без належної процедури призову у якійсь військовій частині. Далі вже як я казав - процедура спроб ТЦК та поліції притягнути до кримінальної відповідальності і захисту від цього. Тут вже все залежить від суддів. На мій погляд саме ТЦК повинне доводити. що людина була ознайомлена з наказом про мобілізацію і мала підстави бути мобілізованою. Але бандформування під дахом держави "ТЦК" не обмежене у можливостях в тому числі фальсифікувати докази та підробляти підписи під документами. Тому там вже має бути належна робота адвоката, почеркознавчі експертизи тощо.
А потім в Україні до півмільйона СЗЧ (самовільне залишення військових частин). А тому що людей силою заштовхали з порушенням усього чого тільки можна в армію... не дали жодного інструменту ефективного для оскарження злочинної діяльності ТЦК в судах, а потім дивуються, чому люди спираються на Конституцію і рятують своє життя і здоров"я усіма доступними засобами.
Щасти Вам та Вашому чоловіку не бути мобілізованим!
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Мій чоловік виключений з ВО по судимості у 2023 році, є відмітка у тимчасовому посвідченні і ЄВОД, у Резерв+ вказано що дані оновлено вчасно 02.06. 2024, але після того як згенерували розширені дані з Резерв +, виявилось що є помилка, написано ст. 37 п.6 п.5, а повинно бути ст. 37 п.6 п.6, так як тимчасовому посвідченні. Спробували виправити помилку по своїх негласних зв'язках, сказали що це неможливо і він стоїть у картотеці тих хто має поновитись на ВО, його можуть примусово доставити до ТЦК та СП, пройти ВЛК і відправити на фронт так як вже новий закон і нього немає підстав бути виключеним з ВО. Прошу допомоги, незнаю як діяти далі
На жаль, але це дійсно так... Але юридично чоловік був виключений з військового обліку, і законодавство не передбачає повторну постановку на облік особи, яка раніше була виключена (стаття 58 Конституції України). Але якщо ТЦК іншої думки, справа точно завершиться в суді, на інакше.
То наразі він невійськовозобов'язаний?
З 18 травня частина шоста статті 37 Закону України "Про ВОіВС" виглядає наступним чином:
"...6. Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України – у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів розвідувальних органів України – у відповідному підрозділі розвідувальних органів України) підлягають громадяни України, які:
1) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими;
2) припинили громадянство України;
3) визнані непридатними до військової служби;
4) досягли граничного віку перебування в запасі..."
Про що це свідчить?
Влада дає чіткий сигнал, що виключення з військового обліку за наявністю засудження за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину більше не здійснюватиметься. Відповідно - очевидним є курс на мобілізацію, хоч і поступову, таких осіб.
Зокрема, постанова КМУ від 16.05.2024 № 560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період" передбачає:
"...4. На військову службу під час мобілізації, на особливий період можуть бути призвані:
особи, звільнені з військової служби у зв’язку із застосуванням заборони, передбаченої частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади”. Такі особи, призвані на військову службу під час мобілізації, призначаються на військові посади, крім посад, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади;
особи, яких раніше було засуджено до позбавлення волі, обмеження волі, арешту чи виправних робіт за вчинення кримінального проступку, нетяжкого злочину, у тому числі із звільненням від відбування покарання, тяжкого злочину, крім тих, які були засуджені за вчинення злочинів проти основ національної безпеки України;
особи, яких раніше було засуджено до позбавлення волі за особливо тяжкий злочин, крім тих, які були засуджені за вчинення злочинів проти основ національної безпеки України. Такі особи призиваються на військову службу під час мобілізації за рішенням Генерального штабу Збройних Сил, відповідних підрозділів розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ;
засуджені особи, які звільнені від відбування покарання з випробуванням, крім тих, які засуджені за вчинення злочинів проти основ національної безпеки України. Такі особи проходять військову службу виключно у відповідних спеціалізованих підрозділах військових частин..."
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про військовий обов'язок і військову службу
Стаття 39. Призов на військову службу під час мобілізації. Демобілізація
...
4. На військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період можуть бути призвані засуджені особи, які звільнені від відбування покарання з випробуванням, крім тих, які засуджені за вчинення злочинів проти основ національної безпеки України, засуджені за вчинення умисного вбивства двох або більше осіб, або вчиненого з особливою жорстокістю, або поєднаного із зґвалтуванням або сексуальним насильством, або особливо тяжких корупційних кримінальних правопорушень чи засуджені за вчинення кримінальних правопорушень, передбачених статтями 152-156-1, 258-258-6, частиною четвертою статті 286-1, статтею 348 Кримінального кодексу України, а також засуджені службові особи, які згідно з підпунктом 1 пункту 3 примітки до статті 368 Кримінального кодексу України займали особливо відповідальне становище.
Такі особи проходять військову службу виключно у відповідних спеціалізованих підрозділах військових частин.
З повагою!