Задайте питання юристу

934 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Земельне право, 05 липня 2025, питання №139103 350₴

Приватизація землі без власника

Якщо потрібно приватизувати землю біля нерухомості але власник за кордоном в Чехії а земля в Україні!Чи можливо зробити довіреність за кордоном що людина зайнялася цим в Україні !Потрібно повний супровід! Дякую

Відповіді юристів (5)

    Дерій Владислав Олегович
    20%

    Вітаю Вас!

    Так, можливо. Власник будинку за допомогою свого представника по довіреності можете приватизувати землю.

    Якщо потрібно швидко оформити довіреність - тоді її потрібно оформляти в іноземного нотаріуса (при цьому необхідно проставити апостиль та в Україні здійснити нотаріальний переклад на державну мову), якщо Ви маєте достатньо часу - тоді Ви можете звернутись в консульство.

    1. Посвідчення довіреності в консульстві (або посольстві) України за кордоном;

    Якщо власник - чоловік, то при зверненні до консульства він обов'язково повинен мати електронний військово-обліковий документ(е-ВОД), що містить відповідний QR-код. Його можна оформити в Резерв+ або через ДІЮ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do...

    Документи для оформлення довіреності подаються за попереднім записом

    За наявності зразка тексту довіреності потрібно завчасно (мінімум за 2 робочі дні до прийому) надіслати його в електронній формі виключно у форматі WORD (.doc, .docx) на електронну пошту установи із зазначенням імені та прізвища заявника, а також дати прийому.

    ДЛЯ ОФОРМЛЕННЯ ДОВІРЕНОСТІ У ДЕНЬ ПРИЙОМУ НЕОБХІДНО ПОДАТИ ДО УСТАНОВИ ТАКІ ДОКУМЕНТИ:

    1. Заповнена та власноручно підписана заява - на прийомі заява подається вже заповненою.

    2. Діючий паспорт громадянина України для виїзду за кордон заявника (закордонний паспорт) + копія першої сторінки (у випадку відсутності закордонного паспорта можна подати діючий внутрішній паспорт + копії сторінок з відмітками);

    3. Копія РНОКППП заявника;

    4. Копія документів довіреної особи, а саме копії 1-2 сторінки паспорта громадянина України (внутрішній паспорт), копію сторінки з пропискою, а також копію українського ідентифікаційного номера довіреної особи,

    5. Копія технічного паспорта транспортного засобу, в разі посвідчення довіреності на розпорядження автомобілем.

    6. Квитанція про сплату консульського збору. Оплата консульського збору здійснюється виключно банківською карткою за допомогою POS-терміналу в залі прийому громадян.

    Довіреність посвідчується в день подачі всіх необхідних документів та сплати консульського збору.

    2. Посвідчення довіреності в нотаріуса іноземної держави.

    В залежності від країни перебування - власнику потрібно звернутися до іноземного нотаріуса, посвідчити довіреність на іноземній мові та проставити штамп апостиль.

    Потім дану довіреність власник перешле своєму представнику на території України, де він піде до українського нотаріуса та здійснить нотаріальний переклад на українську мову.

    ЩОДО САМОЇ ПРИВАТИЗАЦІЇ, то згідно підпункту 5 пункту 27 Перехідних положень Земельного кодексу:

    Під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється. Положення цього підпункту не поширюються на безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об’єктів нерухомого майна (будівель, споруд), а також на безоплатну передачу у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності цим Кодексом.

    Процедура безоплатної передачі у власність земельних ділянок не змінилась. Вона врегульована ст. 118 Земельного Кодексу України, в якій зазначено, що громадянин, який бажає приватизувати земельну ділянку у межах норм безоплатної приватизації, що перебуває у його користуванні, у тому числі земельної ділянки, на якій розташовані жилий будинок, господарські будівлі, споруди, що перебувають у його власності, подає клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

    Разом з клопотанням подається розроблена відповідно до Закону України “Про землеустрій” технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що замовляється громадянином без надання дозволу на її розроблення. Для розробки технічної документації Вам потрібно звернутися до сертифікованої землевпорядної організації.

    Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Потім Вам потрібно присвоїти земельній ділянці кадастровий номер.

    Поетапно цей процес виглядає так:

    1. Підготовка та подання клопотань / заяв та необхідного пакету документів для подання до відповідного уповноваженого органу (ОМС) з метою отримання дозволу на розробку передбаченої законом технічної документації.

    2. Одержання дозволу від уповноваженого органу на розробку (замовлення) технічної землевпорядної документації (або використання права на виготовлення тех. документів за принципом "мовчазної згоди", передбаченого земельним законодавством України)

    3. Замовлення технічної документації у спеціалізованій землевпорядній організації.

    На цьому етапі виникає необхідність у великій кількості "супутніх" дій, таких як: отримання інформації щодо погодження такої документації у відповідних місцевих органах земельних ресурсів, архітектури, отримання витягу з детального плану відповідної території, листування та/або особистий прийом у головного архітектора району, інших спеціалістів.

    4. Погодження розробленої технічної землевпорядної документації у Державному земельному кадастрі (включає у себе підготовку заяв та пакету документів для надання; листування з ДЗК, надання додаткових пояснень, внесення змін до технічної документації за необхідності)

    5. Присвоєння "унікального" кадастрового номеру, що надається визначеній земельній ділянці та вноситься до ДЗК, отримання витягу з ДЗК, що передбачає складання та подачу заяви до центру надання адмін. послуг)

    6. Подання клопотання (встановленої законодавством форми) до відповідного органу з метою отримання від нього рішення про відведення земельної ділянки в особисту приватну власність.

    7. Моніторинг проходження особистої справи по приватизації земельної ділянки у відповідному органі (перевірка чи внесена справа до порядку денного, отримання інформації щодо результатів голосування)

    8. Моніторинг за результатами голосування за прийняття рішення про передачу земельної ділянки у власність.

    9. Фактичне отримання підписаного тексту рішення щодо приватизації ділянки.

    10. Реєстрація права власності на земельну ділянку в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно:

    • підготовка документів для подання;
    • подання заяви та необхідного пакету документів до центру надання адмін. послуг;
    • отримання витягу / виписки з ЄДР речових прав на нерухоме майно.

    Витяг з Єдиного реєстру речових прав на нерухоме майно є документом, який підтверджує право власності на земельну ділянку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович
    20%

    Доброго дня, Олександре!

    Власник військовозобов'язаний? Якщо так, то чи має він електронний військово-обліковий документ, встановлений Резерв+? Якщо ні, то довіреність можливо буде оформити тільки у місцевого нотаріуса в Чехії.

    Відповідно до підп. 5 п. 27 розд. Х Земельного кодексу України під час дії воєнного стану безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

    Виняток:

    • безоплатна передачу земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об’єктів нерухомого майна (будівель, споруд),
    • безоплатна передача у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності цим Кодексом (Земельний кодекс України набрав чинності 01.01.2002 р.)

    Тобто, якщо людина хоче приватизувати землю, на якій споруджене її нерухоме майно або землю, яка була передана їй у користування до 01.01.2002 р. - зробити це можливо навіть під час дії воєнного стану.

    Для отримання дозволу на приватизацію необхідно звернутися до місцевої ради із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою. До заяви додаються документи, що підтверджують право на користування ділянкою, копія паспорта та ідентифікаційного коду. Рішення про надання дозволу приймається на сесії місцевої ради протягом місяця з дня подання заяви.

    Завершальним етапом є реєстрація права власності на земельну ділянку. Для цього необхідно звернутися до державного реєстратора з відповідною заявою та пакетом документів. Після внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно власник отримує витяг з реєстру, який підтверджує його право власності на земельну ділянку.

    Після отримання дозволу необхідно звернутися до сертифікованого землевпорядника для розробки технічної документації. Цей етап включає встановлення меж ділянки, визначення її площі та конфігурації, занесення інформації до Державного земельного кадастру. Вартість робіт залежить від розміру ділянки та складності робіт

    Щодо Вашого питання, то процес приватизації земельної ділянки може здійснюватися через представника за довіреністю. При тому є можливість оформити довіреність за кордоном, яка буде чинною в Україні, одним із таких способів:

    • Оформити у консульській установі.

    Українські консульства мають повноваження посвідчувати довіреності. Величезною перевагою цього варіанту є те, що така довіреність автоматично визнається в Україні, не потребує легалізації чи перекладу, а також може бути використана одразу після оформлення. Консул також реєструє документ у Єдиному реєстрі довіреностей, якщо це передбачено законодавством (наприклад, при оформленні довіреності на розпорядження майном чи передорученні).

    • Оформити у нотаріуса іншої країни.

    Інший спосіб — звернення до місцевого нотаріуса в країні перебування. Така довіреність складається відповідно до норм законодавства відповідної держави, найчастіше іноземною мовою. Щоб вона набула юридичної сили в Україні, необхідно пройти процедуру легалізації або апостилювання, а також забезпечити переклад українською мовою, засвідчений нотаріально.

    Документи, які можуть знадобитися:

    1. Паспорт громадянина України (внутрішній або закордонний).
    2. Реєстраційний номер облікової картки платника податків.
    3. Дані особи, якій надається довіреність (зокрема, копія паспорта).
    4. Інші документи, що підтверджують обставини — наприклад, свідоцтва, правовстановлюючі документи, довідки тощо

    Після складання довіреності за межами України важливо забезпечити її юридичну дійсність для використання на батьківщині. Це здійснюється шляхом легалізації — процедури, яка підтверджує, що документ є офіційним і справжнім.

    Форма легалізації залежить від країни, де було видано довіреність. У ряді країн достатньо поставити спеціальний штамп — апостиль. Це міжнародно визнаний знак, що засвідчує справжність підпису, посади підписанта, а також (за потреби) автентичність печатки на документі.

    Апостиль використовується для спрощення взаємного визнання документів між державами, які є учасницями Гаазької конвенції 1961 року. Таким чином, українцям, які проживають, скажімо, у Франції, Італії, США або Канаді, достатньо апостиля, щоб їхня довіреність була визнана в Україні.

    Однак для країн, які не приєдналися до цієї конвенції, може знадобитися повна консульська легалізація — більш тривалий та формалізований процес.

    Також варто пам’ятати: навіть після легалізації документ зазвичай потребує нотаріально засвідченого перекладу українською мовою для подальшого використання в державних установах України.

    Довіреності оформлені у таких країнах як Польща або Чехія не потребують легалізації, адже Україна має з цими державами двосторонні договори. Угоди дозволяють вільно використовувати документи без будь-якого додаткового засвідчення.

    Тобто, після оформлення довіреності у місцевого нотаріуса в Чехії, останню потрібно буде надіслати в Україну довіреній особі, яка, в свою чергу, зробить переклад на українську мову та завірить його нотаріально (можна звернутись до бюро перекладів, вони зроблять й перше, й друге).

    Зразок довіреності https://pidru4niki.com/68815/pravo/zrazok_dovireno...

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович
    20%

    Вітаю!

    ОФОРМИТИ ЗЕМЕЛЬНУ ДІЛЯНКУ МОЖНА ЧЕРЕЗ УПОВНОВАЖЕНОМУ ОСОБУ.

    ДОВІРЕНІСТЬ МОЖНА ОФОРМИТИ ЗА КОРДОНОМ.

    Якщо людина перебуває за кордоном і хоче оформити нотаріально посвідчену довіреність для використання в Україні, вона може зробити це, посвідчивши довіреність у консульстві або у нотаріуса країни її перебування.

    Довіреністю є письмовий документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами. Довіреність на вчинення правочину представником може бути надана особою, яку представляють (довірителем), безпосередньо третій особі. Про це нагадали у Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції.

    Довіреність дозволяє довіреній особі діяти від імені довірителя: представляти інтереси, укладати правочини, підписувати договори та заяви тощо. Як правило, правочини з нерухомістю, транспортними засобами, корпоративними правами, тощо можуть здійснюватись лише на підставі нотаріально посвідченої довіреності.

    Якщо людина, перебуваючи за кордоном, хоче оформити нотаріально посвідчену довіреність для використання в Україні, то вона може зробити це декількома способами:

    1. Посвідчити довіреність у консульстві;

    2. Посвідчити довіреність у нотаріуса країни її перебування.

    Посвідчення у консульстві

    Головною перевагою саме цього способу оформлення довіреності є те, що довіреність, видана у консульській установі, не потребує подальшої легалізації та перекладу, є чинною на території України з моменту її вчинення і може використовуватися відразу.

    Довіреності (їх дублікати) на право розпорядження майном, у тому числі транспортними засобами, а також довіреності, видані в порядку передоручення, їх скасування або припинення дії, підлягають обов'язковій реєстрації в Єдиному реєстрі довіреностей безпосередньо консулом, що має доступ до Єдиного реєстру довіреностей через інформаційну мережу Міністерства юстиції України або через Міністерство закордонних справ України.

    Довіреність на вчинення правочину, який відповідно до його змісту може бути вчинений лише особисто довірителем, консулом не посвідчується.

    Посвідчення у нотаріуса

    Громадяни, які проживають за кордоном, також мають право оформити довіреність у місцевого нотаріуса, звернувшись до найближчої нотаріальної контори. Порядок складання та оформлення довіреності регулюється законодавством відповідної іноземної держави. Як правило, довіреність оформлюється іноземною мовою.

    Як оформити довіреність за кордоном для українців: перелік документів

    Для оформлення довіреності необхідно:

    1. Записатись на прийом.

    2. Бажано підготувати в електронному вигляді проєкт довіреності. У тексті довіреності мають бути зазначені місце і дата її складання (підписання), прізвища, імена, по батькові (повне найменування юридичної особи), місце проживання (місцезнаходження юридичної особи) представника й особи, яку представляють, а в необхідних випадках і посаду, яку вони займають. У довіреностях на ім'я адвокатів зазначаються їх статус та членство в адвокатському об'єднанні (якщо адвокат є членом адвокатського об'єднання). Строк довіреності встановлюється у довіреності. Якщо строк довіреності не встановлений, вона зберігає чинність до припинення її дії. У довіреності на укладання договору дарування має бути встановлено ім’я обдаровуваного, інакше така довіреність є нікчемною.

    3. Особисто прибути в консульство або до нотаріуса у прийомний день з такими документами:

    • паспорт громадянина України для виїзду за кордон або внутрішній паспорт громадянина України (оригінал і копія);
    • реєстраційний номер облікової картки платника податків (оригінал і копія);
    • копія паспорта представника по довіреності;
    • інші документи, залежно від змісту довіреності. Наприклад, копії правовстановлюючих документів на нерухоме майно - у разі оформлення довіреності на розпорядження таким майном; копія свідоцтва про смерть, документи, що підтверджують родинні зв'язки, - якщо довіреність стосується оформлення спадщини тощо.

    4. Оплатити консульський збір або нотаріальні послуги. У разі звернення до нотаріуса можливо знадобляться послуги перекладача

    ---

    АЛЕ МАЙТЕ НА УВАЗІ, КОНСУЛЬСКІ ДІЇ МОЖЛИВІ ДЛЯ ВІЙСЬКОВОЗАБОВЯЗАНИХ ПІСЛЯ ПРЕД'ЯВЛЕННЯ ДІЮЧЕГО ВОД В РЕЗЕРВ +.

    З 18 червня 2024 року отримання консульських послуг чоловіками віком від 18 до 60 років здійснюється виключно при пред'явленні електронного військово-облікового документа (е-ВОД), що містить відповідний QR-код.

    Електронний військово-обліковий документ відображається у застосунку Резерв + та містить перевірені дані з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів https://reserveplus.mod.gov.ua/

    Такий документ може бути сформований заявником самостійно після актуалізації (оновлення) власних війського-облікових даних.

    Для отримання консульської послуги електронний військово-обліковий документ має бути достовірним і актуальним, тобто сформованим не раніше, ніж за 3 дні до звернення до консульської установи. Якщо документ старіший за 3 дні, перед зверненням слід заново сформувати його в електронному кабінеті призовника.

    Вказані вимоги стосуються і випадків, коли чоловік призовного віку звертається за отриманням консульської послуги в інтересах своїх неповнолітніх дітей (крім випадків, коли інший з подружжя є іноземцем або особою без громадянства).

    Без пред'явлення електронного військово-облікового документа чоловіки віком від 18 до 60 років можуть оформити лише посвідчення особи на повернення в Україну.

    ---

    Представник зобов'язаний вчиняти правочин за наданими йому повноваженнями особисто. Він може передати свої повноваження частково або в повному обсязі іншій особі в разі, якщо це встановлено договором між особою, яку представляють, і представником або законом, або якщо представник був вимушений до цього з метою охорони інтересів особи, яку він представляє.

    Легалізація довіреності

    Легалізація - це надання документу законності.

    Після оформлення довіреності потрібно буде подбати про її належну легалізацію та переклад на українську мову. Що стосується порядку легалізації, то він залежить від держави, де була оформлена довіреність. До прикладу, довіреності, оформлені у Польщі або Чехії, не потребують легалізації взагалі, оскільки двосторонні міжнародні договори між Україною та цими державами передбачають взаємне визнання документів без додаткових формальностей. Якщо ж говорити про більшість держави Європи, Великобританію, США та Канаду, то достатнім буде проставити на довіреності апостиль.

    Апостиль — це спеціальний штамп, який підтверджує справжність підпису, статус особи, яка підписала документ, та, за необхідності, автентичність печатки або штампа, якими скріплено документ. Ця процедура спрощує легалізацію документів для використання в країнах, які є учасниками Гаазької конвенції від 5 жовтня 1961 року.

    Апостиль зазвичай проставляється системою міністерства юстиції країни, де посвідчується довіреність.

    Тому, звертаючись до нотаріуса краще відразу уточнити, чи не може він самостійно замовити проставлення апостилю, або дізнатися про процедуру такого завірення самим довірителем.

    Вже на території України слід перекласти довіреність та апостиль на українську мову, засвідчивши переклад нотаріально. Після вчинення цих дій довіреність можна використовувати в Україні.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ОФОРМИТИ ЗЕМЕЛЬНУ ДІЛЯНКУ МОЖНА ЧЕРЕЗ УПОВНОВАЖЕНОМУ ОСОБУ.

    ДОВІРЕНІСТЬ МОЖНА ОФОРМИТИ ЗА КОРДОНОМ.

    Якщо людина перебуває за кордоном і хоче оформити нотаріально посвідчену довіреність для використання в Україні, вона може зробити це, посвідчивши довіреність у консульстві або у нотаріуса країни її перебування.

    Довіреністю є письмовий документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами. Довіреність на вчинення правочину представником може бути надана особою, яку представляють (довірителем), безпосередньо третій особі. Про це нагадали у Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції.

    Довіреність дозволяє довіреній особі діяти від імені довірителя: представляти інтереси, укладати правочини, підписувати договори та заяви тощо. Як правило, правочини з нерухомістю, транспортними засобами, корпоративними правами, тощо можуть здійснюватись лише на підставі нотаріально посвідченої довіреності.

    Якщо людина, перебуваючи за кордоном, хоче оформити нотаріально посвідчену довіреність для використання в Україні, то вона може зробити це декількома способами:

    1. Посвідчити довіреність у консульстві;

    2. Посвідчити довіреність у нотаріуса країни її перебування.

    Посвідчення у консульстві

    Головною перевагою саме цього способу оформлення довіреності є те, що довіреність, видана у консульській установі, не потребує подальшої легалізації та перекладу, є чинною на території України з моменту її вчинення і може використовуватися відразу.

    Довіреності (їх дублікати) на право розпорядження майном, у тому числі транспортними засобами, а також довіреності, видані в порядку передоручення, їх скасування або припинення дії, підлягають обов'язковій реєстрації в Єдиному реєстрі довіреностей безпосередньо консулом, що має доступ до Єдиного реєстру довіреностей через інформаційну мережу Міністерства юстиції України або через Міністерство закордонних справ України.

    Довіреність на вчинення правочину, який відповідно до його змісту може бути вчинений лише особисто довірителем, консулом не посвідчується.

    Посвідчення у нотаріуса

    Громадяни, які проживають за кордоном, також мають право оформити довіреність у місцевого нотаріуса, звернувшись до найближчої нотаріальної контори. Порядок складання та оформлення довіреності регулюється законодавством відповідної іноземної держави. Як правило, довіреність оформлюється іноземною мовою.

    Як оформити довіреність за кордоном для українців: перелік документів

    Для оформлення довіреності необхідно:

    1. Записатись на прийом.

    2. Бажано підготувати в електронному вигляді проєкт довіреності. У тексті довіреності мають бути зазначені місце і дата її складання (підписання), прізвища, імена, по батькові (повне найменування юридичної особи), місце проживання (місцезнаходження юридичної особи) представника й особи, яку представляють, а в необхідних випадках і посаду, яку вони займають. У довіреностях на ім'я адвокатів зазначаються їх статус та членство в адвокатському об'єднанні (якщо адвокат є членом адвокатського об'єднання). Строк довіреності встановлюється у довіреності. Якщо строк довіреності не встановлений, вона зберігає чинність до припинення її дії. У довіреності на укладання договору дарування має бути встановлено ім’я обдаровуваного, інакше така довіреність є нікчемною.

    3. Особисто прибути в консульство або до нотаріуса у прийомний день з такими документами:

    • паспорт громадянина України для виїзду за кордон або внутрішній паспорт громадянина України (оригінал і копія);
    • реєстраційний номер облікової картки платника податків (оригінал і копія);
    • копія паспорта представника по довіреності;
    • інші документи, залежно від змісту довіреності. Наприклад, копії правовстановлюючих документів на нерухоме майно - у разі оформлення довіреності на розпорядження таким майном; копія свідоцтва про смерть, документи, що підтверджують родинні зв'язки, - якщо довіреність стосується оформлення спадщини тощо.

    4. Оплатити консульський збір або нотаріальні послуги. У разі звернення до нотаріуса можливо знадобляться послуги перекладача

    ---

    АЛЕ МАЙТЕ НА УВАЗІ, КОНСУЛЬСКІ ДІЇ МОЖЛИВІ ДЛЯ ВІЙСЬКОВОЗАБОВЯЗАНИХ ПІСЛЯ ПРЕД'ЯВЛЕННЯ ДІЮЧЕГО ВОД В РЕЗЕРВ +.

    З 18 червня 2024 року отримання консульських послуг чоловіками віком від 18 до 60 років здійснюється виключно при пред'явленні електронного військово-облікового документа (е-ВОД), що містить відповідний QR-код.

    Електронний військово-обліковий документ відображається у застосунку Резерв + та містить перевірені дані з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів https://reserveplus.mod.gov.ua/

    Такий документ може бути сформований заявником самостійно після актуалізації (оновлення) власних війського-облікових даних.

    Для отримання консульської послуги електронний військово-обліковий документ має бути достовірним і актуальним, тобто сформованим не раніше, ніж за 3 дні до звернення до консульської установи. Якщо документ старіший за 3 дні, перед зверненням слід заново сформувати його в електронному кабінеті призовника.

    Вказані вимоги стосуються і випадків, коли чоловік призовного віку звертається за отриманням консульської послуги в інтересах своїх неповнолітніх дітей (крім випадків, коли інший з подружжя є іноземцем або особою без громадянства).

    Без пред'явлення електронного військово-облікового документа чоловіки віком від 18 до 60 років можуть оформити лише посвідчення особи на повернення в Україну.

    ---

    Представник зобов'язаний вчиняти правочин за наданими йому повноваженнями особисто. Він може передати свої повноваження частково або в повному обсязі іншій особі в разі, якщо це встановлено договором між особою, яку представляють, і представником або законом, або якщо представник був вимушений до цього з метою охорони інтересів особи, яку він представляє.

    Легалізація довіреності

    Легалізація - це надання документу законності.

    Після оформлення довіреності потрібно буде подбати про її належну легалізацію та переклад на українську мову. Що стосується порядку легалізації, то він залежить від держави, де була оформлена довіреність. До прикладу, довіреності, оформлені у Польщі або Чехії, не потребують легалізації взагалі, оскільки двосторонні міжнародні договори між Україною та цими державами передбачають взаємне визнання документів без додаткових формальностей. Якщо ж говорити про більшість держави Європи, Великобританію, США та Канаду, то достатнім буде проставити на довіреності апостиль.

    Апостиль — це спеціальний штамп, який підтверджує справжність підпису, статус особи, яка підписала документ, та, за необхідності, автентичність печатки або штампа, якими скріплено документ. Ця процедура спрощує легалізацію документів для використання в країнах, які є учасниками Гаазької конвенції від 5 жовтня 1961 року.

    Апостиль зазвичай проставляється системою міністерства юстиції країни, де посвідчується довіреність.

    Тому, звертаючись до нотаріуса краще відразу уточнити, чи не може він самостійно замовити проставлення апостилю, або дізнатися про процедуру такого завірення самим довірителем.

    Вже на території України слід перекласти довіреність та апостиль на українську мову, засвідчивши переклад нотаріально. Після вчинення цих дій довіреність можна використовувати в Україні.

    Братченко Віра Юріївна
    40%

    Доброго дня!

    З процедурою оформлення довіреності Ви можете ознайомитися на сайті Посольства України в Чеській Республіці за посиланням: https://czechia.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/3668-notarialyni-diji

    Прийом здійснюється за попереднім онлайн-записом: https://go.mfa.gov.ua/.

    • Посвідчення довіреності

    Документи та бланки заяв необхідно обов’язково заповнити до прийому громадян та забезпечити наявність усіх необхідних копій.

    Для посвідчення довіреності громадянин України подає: 1. Заповнена заява; 2. Проєкт довіреності, яку необхідно посвідчити (проєкт має бути повністю заповненим та готовим до посвідчення) надіслати в електронному вигляді на адресу електронної пошти - формат doc, з можливістю редагування тексту); Проєкт довіреності (формат doc) необхідно надіслати перед візитом (за тиждень) на електронну адресу consul_cz@mfa.gov.ua ; 3. Закордонний паспорт заявника - оригінал та копія першої сторінки; 4. Внутрішній паспорт заявника (копії всіх сторінок з відмітками); 5. Копію довідки з реєстраційним номером облікової картки платника податків заявника (ідентифікаційний код); 7. Внутрішній паспорт представника (копії всіх сторінок з відмітками); 8. Копію довідки з реєстраційним номером облікової картки платника податків представника (ідентифікаційний код); 9. Документ, який підтверджує родинний зв'язок з представником - у разі наявності (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб).

    Проєкт довіреності (формат doc, ) необхідно надіслати перед візитом (за тиждень) на електронну адресу consul_cz@mfa.gov.ua

    Дипломатичні та консульські установи України за кордоном вчиняють нотаріальні дії, передбачені законодавством України. Порядок вчинення нотаріальних дій консулом визначається статтею 38 Закону про Нотаріат України, статтею 44 Консульського Статуту України, Положенням про порядок учинення нотаріальних дій в дипломатичних представництвах та консульських установах України та іншими актами законодавства України. Нотаріальне діловодство в дипломатичних та консульських установах України за кордоном ведеться виключно українською мовою.

    Нотаріальне посвідчення документів проводиться в приміщенні консульського відділу на загальних підставах у години прийому відвідувачів.

    Відповідно до статті 38 Закону України «Про нотаріат» консульський відділ вчиняє, зокрема такі нотаріальні дії:

    Нотаріальна дія

    1.

    посвідчує угоди (договори, заповіти, доручення та ін.), крім договорів про відчуження та заставу жилих будинків, квартир, дач, садових будинків, гаражів, земельних ділянок, іншого нерухомого майна, що знаходиться в Україні;

    2.

    вживає заходів до охорони спадкового майна;

    3.

    видає свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя;

    4.

    засвідчує вірність копій документів і виписок з них;

    5.

    засвідчує справжність підпису на документах;

    6.

    засвідчує вірність перекладу документів з однієї мови на іншу;

    7.

    засвідчує факт, що громадянин є живим;

    8.

    засвідчує факт знаходження громадянина в певному місці;

    9.

    засвідчує тотожність громадянина з особою, зображеною на фотокартці;

    10.

    засвідчує час пред'явлення документів;

    11.

    вчиняє виконавчі написи;

    12.

    вчиняє морські протести.

    Нотаріальні дії вчинюються в день пред'явлення всіх необхідних для цього документів: особистої заяви щодо вчинення нотаріальної дії, паспорта громадянина України для виїзду за кордон та сплати консульського збору.

    Вчинення нотаріальних дій може бути відкладене при необхідності витребування додаткових відомостей чи документів або направлення документів на експертизу, а також на інших підставах, передбачених законодавством України.

    Нотаріально посвідчувані угоди, а також доручення, заяви та інші документи підписуються заявником особисто в присутності консульської посадової особи (консула), яка вчинює нотаріальні дії. Якщо угоду, доручення, заяву чи інший документ підписано за відсутності консула, то особа, яка підписала такий документ, повинна особисто підтвердити, що документ підписаний нею.

    Якщо вчинення нотаріальної дії суперечить законодавству України, консул відмовляє у вчиненні такої дії. Консул не приймає для вчинення нотаріальних дій документи, якщо вони не відповідають вимогам законодавства України, або можуть за своїм змістом завдати шкоди інтересам України, або містять відомості, що порочать честь і гідність громадян.

    Не приймаються для вчинення нотаріальних дій документи, що мають підчистки або дописки, закреслені слова чи інші незастережені виправлення, а також документи, написані олівцем.

    Консул засвідчує доручення, заяви тощо від імені однієї або кількох осіб на ім'я однієї або двох осіб (за умови їхнього проживання за однією адресою).

    Під час звернення необхідно пред’явити такі документи:

    — паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

    — примірник документу, який необхідно посвідчити або засвідчити;

    — довідку про присвоєння ідентифікаційного номеру платника податків;

    — квитанцію про сплату тарифу (залежно від консульської дії видається консульською посадовою особою після прийняття документів);

    — інші документи, необхідні для вчинення нотаріальної дії (свідоцтво про право власності на нерухоме майно, свідоцтво про народження дитини, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про смерть тощо).

    При посвідченні договорів майнового характеру до консульського відділу додатково треба подати відомості:

    — для юридичних осіб-резидентів – відомості про найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України;

    — для юридичних осіб-нерезидентів – найменування, місцезнаходження та державу;

    — для громадян України – прізвище, ім’я, по-батькові, адреса постійного місця проживання та ідентифікаційний номер згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків та інших обов’язкових платежів;

    — для іноземців та осіб без громадянства – прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), громадянство, адресу місця проживання.

    Ненадання відомостей або документів на вимогу консула є підставою для відкладення, зупинення нотаріальної дії або відмови в її вчиненні.

    При вчиненні нотаріальних дій консул встановлює особу громадянина України, його представника або представника підприємства, установи, організації, що звернулися за вчиненням нотаріальних дій. Встановлення особи громадянина України здійснюється за паспортом. Вчинення нотаріальних дій може бути відкладено у разі рішення консула України витребувати додаткові відомості чи документи або направити документи на експертизу, а також на інших підставах, передбачених законодавством України.

    Правоздатність юридичної особи (установа, підприємство, організація) установлюється на основі установчих документів (статуту, установчого договору, для некомерційних організацій - загального положення), документів про реєстрацію. Консул також перевіряє повноваження представника юридичної особи на основі:

    — Наявності в нього службового посвідчення з фотокарткою, яке містить вказівку на те, що він є представником юридичної особи;

    — Нотаріально засвідчених виписок із протоколів про призначення посадових осіб, що мають повноваження підписувати документ від імені даної юридичної особи;

    — Доручення на здійснення відповідної юридичної дії.

    Нотаріально посвідчувані правочини, заяви та інші документи підписуються у присутності консула, який вчинює нотаріальні дії.

    Право на безоплатне отримання земельної ділянки у власність (приватизація) під час дії воєнного стану мають тільки громадяни України, яким на праві приватної власності належать об’єкти нерухомого майна, у тому числі індивідуальні житлові будинки, гаражі, садові будинки та інші будівлі, право власності на які оформлено згідно діючого законодавства.

    Щодо майна, розташованого на тимчасово окупованій території України:

    Статтею 15 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" врегульовано приватизацію об’єктів державної та комунальної власності, розташованих на тимчасово окупованій території, та іпотечні кредити.

    1. На період тимчасової окупації приватизація об’єктів державної та комунальної власності, розташованих на тимчасово окупованій території, забороняється, крім випадків приватизації жилих приміщень, що знаходяться на тимчасово окупованій території, військовослужбовцями військових формувань та правоохоронних органів України.

    2. Військовослужбовці військових формувань, утворених відповідно до законів України, та правоохоронних органів України, які проходили службу на території України, що була визнана відповідно до цього Закону тимчасово окупованою територією, до початку тимчасової окупації, та члени їх сімей мають право на приватизацію жилих приміщень для постійного проживання, відомчих жилих приміщень, службових жилих приміщень та жилих приміщень у гуртожитках, отриманих ними в установленому порядку, в яких вони проживали до початку окупації відповідної території.

    Положення абзацу першого цієї частини поширюється на військовослужбовців військових формувань та правоохоронних органів України, які продовжують проходження військової служби в інших регіонах України або звільнені до початку окупації відповідної території з військової служби відповідно до частини першої статті 14 цього Закону.

    3. Приватизація займаних військовослужбовцями військових формувань та правоохоронних органів України та членами їх сімей жилих приміщень, зазначених у частині першій цієї статті, здійснюється безоплатно незалежно від розміру загальної площі жилих приміщень, що приватизуються, а також незалежно від реалізації ними в установленому законом порядку права на приватизацію житла до набрання чинності цим Законом.

    4. Порядок приватизації жилих приміщень, зазначених у частині другій цієї статті, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

    5. Набуття права приватної власності на жилі приміщення, зазначені у частині другій цієї статті, що знаходяться на тимчасово окупованій території, військовослужбовцями військових формувань та правоохоронних органів України та членами їх сімей не позбавляє їх права на приватизацію житла, що знаходиться на іншій території України, відповідно до Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду".

    6. Упродовж строку тимчасової окупації особи, які проживають на тимчасово окупованій території або перемістилися з неї, звільняються від обов’язку погашення основної суми іпотечного кредиту та нарахованих відсотків за ним, якщо об’єктом іпотеки є майно, розташоване (зареєстроване) на території, що після укладення такого іпотечного договору була тимчасово окупована. Національний банк України приймає рішення про зміну класифікації таких іпотечних кредитів або інші рішення з метою недопущення погіршення ліквідності (фінансового стану) кредитора.

    Положення цього пункту не поширюються на об’єкти житлової нерухомості, загальна площа якого перевищує показники, встановлені статтею 266 Податкового кодексу України.

    З повагою, юрист Віра Братченко!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України