Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
937 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня!
Я випускниця Буковинського державного медичного університету. Зараз перебуваю у Великій Британії та готую документи для отримання повної медичної ліцензії (**Full medical license**) від General Medical Council (**GMC**) і вступу на другий рік **Foundation Programme (FY2)**.
**Суть питання:**
* Я успішно склала всі іспити (**PLAB 1, PLAB 2, IELTS**) і верифікувала диплом через EPIC.
* В Україні медична освіта триває **6 років**, у Великій Британії — **5 років + Foundation Programme (2 роки клінічних ротацій)**. Наш 6 курс із літньою практикою (разом 12 місяців клінічного досвіду під наглядом) відповідає британському **Foundation Year 1 (F1)** і визнається як додипломна інтернатура.
* Для GMC мені потрібні:
1. Лист від декана
2. Форма **Evidence of Internship** (з точними датами ротацій і практики 6 курсу)
3. Довідка про кількість годин онлайн-навчання під час COVID-19.
**Проблема:**
* Я заповнила всі форми, але університет відмовляється їх підписати, пояснюючи, що інтернатура в Україні — лише післядипломна, а розбиратись у вимогах GMC не хочуть.
* Я знаю особисто приклади лікарів з таким самим дипломом і без української інтернатури, які вже отримали повну ліцензію у Великій Британії. Проте університет це ігнорує.
* Я офіційно зверталась до декана, завідувачки практикою та проректора з виховної роботи — безуспішно. Листи надіслано на офіційні імейли, відповіді або немає, одногрупники зверталися особисто оскільки я фізично не в Україні - ситуація не зрушила з місця.
**Прохання:**
Прошу порадити, як домогтись підписання документів — через скаргу до МОН/МОЗ, суд, офіційну претензію чи інший механізм.
Дякую за допомогу!
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (2)
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
ВИ ПОВНІСТЮ НАВЕЛИ ПЕРЕЛІК ДІЙ, ЯКІ ПОТРІБНО ЗРОБИТИ, ЩОБ ОТРИМАТИ ПОТРІБНИЙ ВА РЕЗУЛЬТАТ:
1. ОФІЦІЙНИЙ ЗАПИТ ДО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ.
2. СКАРГА ДО МОН/МОЗ.
3. ЗВЕРНЕННЯ ДО СУДУ.
ЩОБ ОТРИМАТИ ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТ ТА СКАРГУ НЕОБХІДНО ДОТРИМУВАТИСЯ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН " - В ПРОТИЛЕЖНОМУ ВИПАДКУ ВИ ВІДПОВІДІ НЕ ОТРИМАЄТЕ.
В ЗАПИТІ ЧИ СКАРЗІ НЕОБХІДНО ОБОВ'ЯЗКОВО ВКАЗУВАТИ, ЩО ВОНИ СТВОРЕНІ НА ПІДСТАВІ ВИМОГ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН ".
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про звернення громадян
від 2 жовтня 1996 року
(Витяг)
Стаття 5. Вимоги до звернення
Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).
Особливою формою колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування є електронна петиція, яка подається та розглядається в порядку, передбаченому статтею 23-1 цього Закону.
Звернення може бути усним чи письмовим.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв'язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.
Звернення про надання безоплатної правової допомоги розглядаються в порядку, встановленому законом, що регулює надання безоплатної правової допомоги.
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Лілія!
Вам необхідно почати із листа претензії та паралельної скарги до МОН. Якщо відповідні дії не принесуть жодного результату, у такому випадку вже прийдеться звертатись до суду.
Ліцензія на практику видається Генеральною Медичною Радою (GMC) всім лікарям, незалежно від того, чи працюють вони в державному секторі чи приватній клініці, на постійній основі чи тимчасово, на повний чи неповний робочий день тощо.
Українські лікарі, які ніколи не були зареєстровані в GMC, повинні подати заяву на повну реєстрацію з ліцензією на практику (Full registration with a license to practice ) . Слід поділяти поняття реєстрація та ліцензія, оскільки вони не є ідентичними. Реєстрація – це запис персональних даних у загальнонаціональному реєстрі лікарів Великобританії; ліцензія – це дозвіл на медичну діяльність. Іноземні лікарі, зокрема й українські, можуть подавати заяву лише на реєстрацію з ліцензією на практику. Успішна реєстрація в GMC залежатиме від цілого ряду факторів:
Отже, документи, які Ви просите підписати не є проханням щодо визнання додипломної інтернатури, а є лише документами, які підтверджують факт Вашого навчання та практики. Тож, не бачу проблеми з боку декана, завідувачки практикою та проректора з виховної роботи, аби чинити Вам перешкоди й взагалі ігнорувати Ваші звернення.
Тобто, по суті, ВНЗ вважає, що повинен підтвердити навчання на інтернатурі, хоча насправді мова йде тільки про підтвердження року клінічної практики з метою того, що Ви вже пройшли останню в Україні і відсутня потреба проходити її ще раз у Великій Британії.
Мета написання претензії – передати наявну інформацію про ситуацію адресату, чітко поінформувати його про реальні наслідки в разі невиконання висунутих вимог. Листу часто передують попередні усні переговори, які не привели до вирішення ситуації.
Претензійний лист – правильний крок в вирішенні проблеми, тому що з моменту його складання він може стати документом, що має юридичну силу, якщо справа дійде до судового розгляду. Це основна причина, через яку необхідно скласти листа правильно.
Лист-претензія немає типового уніфікованого шаблону, регламентованого законодавством. Він складається в довільній формі або за формою, розробленою установою, і може бути написаний від імені організації або фізичної особи. Але все ж при написанні листа-претензії дотримуються правил складання офіційних листів.
В обов’язковому порядку зазначаються реквізити отримувача: прізвище, ініціали та посада адресата; назва і поштова адреса організації. У реквізитах своєї установи вказують найменування і код підприємства, адресу і поштовий індекс, контактні телефони, e-mail.
Далі, з нового рядка посередині, вказується заголовок документа – претензія про … (наприклад, зрив термінів, невиконання умов, погашення заборгованості, постачання неякісного товару і т.д.).
Потім слідує пояснювальна частина, в якій вказується причина звернення з претензією. Пред’явіть вимоги, які зобов’язаний буде задовольнити декан та вкажіть терміни виконання. Перерахуйте заходи, які будуть прийняті при незадоволенні прохання.
В кінці лист візується підписом відправника з розшифровкою (ПІБ, посада), дата складання та реєстраційний номер за внутрішнім журналом вихідної документації. При необхідності лист завіряється печаткою.
Лист-претензію можна відправляти будь-яким доступним способом – електронною поштою, факсом, кур’єром, але краще відіслати рекомендований лист з повідомленням звичайною поштою країни.
Громадяни можуть подавати до Міністерства освіти і науки України звернення в електронній формі на адресу: ez@mon.gov.ua або шляхом заповнення та надсилання електронної форми, що розміщується на сторінках офіційного вебпорталу МОН.
Відповідно до частини шостої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). Отже, електронне звернення є різновидом письмового звернення.
Водночас звертаємо вашу увагу на те, що згідно з частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати*. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надісланні електронного звернення не вимагається.
* відповідно до визначення, наведеного в Юридичній енциклопедії, підпис визначається як «графіч. начерк, який означає особу його виконавця і здійснюється нею з метою посвідчення документа або підтвердження відомостей, що містяться у док-ті й свідчать про певне відношення до них того, хто розписується» (Юридична енциклопедія; В 6 т./ Редкол.: Ю70 Ю.С. Шемшученко (голова редкол.) та ін. – К.: «Укр. енцикл.», 1998. ISBN 966-7492-00-1), а згідно з Великим тлумачним словником української мови підпис – це «прізвище або ініціали, написані власноручно під текстом, малюнком, картиною і т. ін., як свідчення авторства або потвердження чого-небудь» (7-е видання: Великий тлумачний словник української мови (з Дод., допов. На CD)/Уклад. і голов. Ред. В.Т. Бусел – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009 – 1736 с.: іл. – ISBN 966-569-013-2).
З урахуванням викладеного підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим тощо. Звичайно опрацьовуються електронні звернення громадян, підписані з застосуванням кваліфікованого електронного підпису.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, відповідно до частини восьмої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» вимог повертаються заявнику із відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.
Датою подання електронного звернення є дата його реєстрації в автоматизованій системі документообігу МОН. Якщо електронне звернення надійшло на визначену електронну адресу в неробочий день та час, то датою подання такого звернення вважається наступний після нього робочий день.
Судовий процес, як правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства, починається зі звернення до суду.
Формою такого звернення є позовна заява. Позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб. У позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування (ч. 1, 2 ст. 160 КАС України).
За змістом ч.1 ст. 5 КАС України кожна особа, а так само в інтересах інших осіб органи та особи, яким законом надано таке право, має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень;
6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Відповідно до ч. 2 ст. 5 КАС України захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до КАС України, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень (ч. 2 ст. 9 КАС України).
Статтями 160, 161 КАС України визначені вимоги, з додержанням яких повинна подаватись позовна заява. Недодержання цих вимог має наслідком залишення позовної заяви без руху (ст. 169 КАС України).
Відповідно до статті 160 КАС України встановлено наступні вимоги до змісту позовної заяви.
1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;
2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв’язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
3) зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб’єкта владних повноважень;
4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;
5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;
6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;
7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;
8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;
9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб’єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;
10) у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб’єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;
11) власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Згідно із ч.ч.7 – 11 ст.44 КАС України документи (в тому числі процесуальні документи, письмові та електронні докази тощо) можуть подаватися до суду, а процесуальні дії вчинятися учасниками справи в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
Процесуальні документи в електронній формі мають подаватися учасниками справи до суду з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом заповнення форм процесуальних документів відповідно до Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.
Учасник справи звільняється від обов'язку надсилати іншим учасникам справи або подавати до суду копії документів відповідно до кількості учасників справи, якщо він подає документи до суду в електронній формі. У такому разі копії відповідних документів іншим учасникам справи направляє суд. Якщо обсяг документів є надмірним, суд направляє учасникам справи тільки копії процесуальних документів та повідомлення про можливість ознайомитися з іншими матеріалами в приміщенні суду або через Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.
Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в електронній формі, такі документи скріплюються електронним цифровим підписом учасника справи (його представника). Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в паперовій формі, такі документи скріплюються власноручним підписом учасника справи (його представника).
Якщо позов, апеляційна, касаційна скарга подані до суду в електронній формі, позивач, особа, яка подала скаргу мають подавати до суду заяви по суті справи, клопотання та письмові докази виключно в електронній формі, крім випадків, коли судом буде надано дозвіл на їх подання в паперовій формі.
З повагою, адвокат Айвазян.