Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
938 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
При експорті товару «інструмент металоріжучий», на митному переході вантаж був зупинений. Проведена експертиза тпп, яка визначила товар, як металобрухт.
Які є варіанти розвитку подій?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Адвокат, м. Запоріжжя, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіЗапорізька ТПП видала?
Ви до них звертались з приводу отримання нового повторного висновку з додаванням додаткових документів?
Висновки ТПП є обов'язковими для прийняття митницею. Якщо надасте висновок іншої організації - митниця не змінить код товару.
Залишається тільки оскаржувати висновок ТПП в суді з призначенням судової товарознавчої експертизи, але ж це час...
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас, Артеме!
Ситуація, коли металоріжучий інструмент при експорті митниця кваліфікує як металобрухт, — доволі серйозна, оскільки вивезення металобрухту з України обмежено і потребує спеціального дозволу. Така класифікація може спричинити затримку або арешт вантажу, відмову в експорті, тощо
Можливі сценарії:
Якщо Ви не згодні з висновком ТПП і вважаєте, що Ви експортували функціональний інструмент, який не втратив споживчу вартість, то можна провести повторну експертизу або подати апеляцію до ТПП, або позов до суду про скасування висновку та дій митниці.
Потрібно обґрунтувати технічний стан товару (можливо, акт діагностики), відсутність зношення понад межу, наявність упаковки, маркування, номенклатури.
Згідно статті 1 ЗУ "Про металобрухт"Металобрухт - непридатні для прямого використання вироби або частини виробів, які за рішенням власника втратили експлуатаційну цінність внаслідок фізичного або морального зносу і містять у собі чорні або кольорові метали чи їх сплави, а також вироби з металу, що мають непоправний брак, залишки чорних і кольорових металів і їх сплавів;
Згідно статті 9 ЗУ "Про металобрухт"
Експорт металобрухту, який утворився у військових частинах, військових установах, військових навчальних закладах Збройних Сил України та інших військових формуваннях, утворених відповідно до законів України, перелік якого затверджується Кабінетом Міністрів України, забороняється. Експорт списаних на металобрухт агрегатів машин, кораблів, плавзасобів, військової техніки, рухомого складу залізничного транспорту в нерозібраному стані забороняється.
Протягом 9 років з дня набрання чинності Законом України "Про ставки вивізного (експортного) мита на брухт легованих чорних металів, брухт кольорових металів та напівфабрикати з їх використанням" експорт (вивезення) товарів, зазначених у статті 1 зазначеного Закону, здійснюється тільки спеціалізованими металургійними переробними підприємствами, на яких виготовлені такі товари, за наявності експортного сертифіката якості.
Крім того, відповідно до постанови КМУ 1481https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1481-2024-%D0%... експорт відходів або брухту дорогоцінних металів чи металів, плакованих дорогоцінними металами; інші відходи або брухт з вмістом дорогоцінних металів чи сполук дорогоцінних металів, використовувані головним чином для добування дорогоцінних металів можливий лише за наявності ліцензії
Якщо митниця оформила протокол про порушення митних правил (ПМП) — можна оскаржити його в суді, доказавши, що мало місце помилки у класифікації товару та просити скасувати вилучення/штраф.
Судові перспективи залежать від наявності технічної документації, підтвердження придатності товару до використання, наявності експертного висновку, який підтверджує Вашу позицію.
На даний час Ви можете вчинити наступні дії:
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Артеме!
Скорше за все, митниця конфіскує товар та складе протокол.
Відповідно до статті 472 Митного кодексу України:
"1. Недекларування товарів (крім тих, що переміщуються через митний кордон України громадянами), транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов’язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, -
тягне за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів з конфіскацією зазначених товарів, транспортних засобів або без такої".
З моменту подання Вами декларації починається митне оформлення, і інспектори зобов’язані перевірити, що всі дані про товари відповідають дійсності.
Крім перевірки документів, однією з форм контролю є митний огляд товарів і транспортних засобів. Рішення про проведення огляду грунтується на системі управління ризиками і може не мати чітко вираженої причини. Тим не менше, необхідно бути максимально обережним вже на цьому етапі, знати порядок проведення огляду і намагатись контролювати ситуацію.
За результатами огляду обов’язково повинен складатись відповідний акт. При цьому огляд не можна проводити після закінчення митного оформлення.
Важливо пам’ятати, що митне оформлення і митний контроль не можуть перевищувати 4 робочі години з моменту пред’явлення товарів і декларацій митниці за виключенням випадків, чітко передбачених законом. В іншому випадку дії митниці можна визнати протиправними.
Причини відмови в митному оформленні повинні бути викладені письмово.
Про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа органу доходів і зборів, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою.
Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.
У разі відмови особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, одержати примірник протоколу, до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою органу доходів і зборів, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого зазначений примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в органах доходів і зборів адресою (місце проживання або фактичного перебування).
Якщо при складенні протоколу особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не була присутня, до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою органу доходів і зборів, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого один примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в органах доходів і зборів адресою (місце проживання або фактичного перебування).
Протокол вважається врученим у тому числі у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею або наявною в органах доходів і зборів адресою або місце проживання чи фактичного перебування, повідомлене такою особою, є недостовірним.
Якщо протокол все таки складений, варто звернути увагу на дотримання процесуальних вимог, скільки часу пішло на митне оформлення, ким підписаний протокол, якою інформацією та документами підтвержується правопорушення.
За результатами складення протоколу відбувається розгляд справи про порушення митних правил митними органами або судом.
Справи про порушення митних правил, передбачені статтями 468, 469, частинами першою – п’ятою статті 470, статтями 474, 475, 477-480, частинами першою – п’ятою статті 481, статтею 485 цього Кодексу, розглядаються митними органами.
2. Справи про порушення митних правил, передбачені частиною шостою статті 470, статтями 471-473, 476, частиною шостою статті 481, статтями 482-484 цього Кодексу, а також усі справи про порушення митних правил, вчинені особами, які не досягли 18-річного віку, розглядаються районними, районними у місті, міськими чи міськрайонними судами (суддями).
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
Згідно ч.1 ст.483 МК України відповідальність настає за дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕДта його митної вартості.
Відповідно до ст. 257 Митного Кодексу України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації. Згідно з п.п.1,4 ч.1 ст. 266 МК України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; у випадках, визначеним цим кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього кодексу.
Відповідно до Інструкції про порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документу, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 30.05.2012 № 651 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за №1372/21684) декларант зобов`язаний заявити точні відомості про товар у митній декларації. Відповідно до ст. 336 МК України митний контроль здійснюється шляхом проведення митного огляду та перевірки документів і відомостей, які відповідно до статті 335 МК України надаються митним органам під час переміщення товарів через митний кордон України.
Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений митним кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність (ч. 1 ст. 458 МК України).
Статтею 280 КУпАП на орган, який розглядає справу про адміністративне правопорушення, покладено обов`язок з`ясування чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Стаття 472 МК України передбачає адміністративну відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Згідно з ст.472 МК України, за таке правопорушення передбачено накладення адміністративного стягнення в виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів з конфіскацією зазначених товарів, транспортних засобів.
---
Оскільки металобрухт є стратегічною сировиною для металургійної галузі держави, з метою забезпечення вітчизняних підприємств достатнім обсягом сировини, законодавством встановлена ставка вивізного мита на відходи та брухт чорних металів у розмірі 180 євро за 1 тону.
Однак ряд компаній під час експорту металобрухту у митних деклараціях використовує коди та опис товарів «прикриття». Така маніпуляція дозволяє їм експортувати товар без сплати вивізного мита.
Серед найпоширеніших схем – декларування митним органам металобрухту під виглядом металопродукції б/в або первинних форм металу.
Відповідальність за контрабанду металобрухту в Україні регулюється Кримінальним кодексом України (стаття 213) та Законом України "Про металобрухт". Порушення законодавства щодо заготівлі та операцій з металобрухтом, включаючи контрабанду, може тягнути за собою як адміністративну, так і кримінальну відповідальність.
Адміністративна відповідальність:
Кримінальна відповідальність:
Важливо зазначити:
РЕКОМЕНДАЦІЯ: ЗВЕРНУТИСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ДО АДВОКАТА НА МІСЦІ.
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
При експорті товару «інструмент металоріжучий», на митному переході вантаж був зупинений. Проведена експертиза тпп, яка визначила товар, як металобрухт.Які є варіанти розвитку подій?
Якщо товар під час експорту кваліфікують як металобрухт, а не як інструмент металоріжучий, то він підпадає під зовсім інші митні, дозвільні та ліцензійні обмеження. Це може спричинити затримку, заборону експорту або навіть адміністративну відповідальність.
Вивезення брухту потребує спеціальної ліцензії, і без неї експорт буде заблокований. У такій ситуації митниця може застосувати статті 472 або 483 МКУ за неправильне декларування - з ризиком штрафу або навіть конфіскації вантажу.
Варіанти дій: (1) замовити незалежну експертизу, яка доведе, що товар - не брухт, а інструмент; (2) надати митниці технічну документацію, сертифікати, паспорти виробів; (3) оскаржити дії митниці або висновок ТПП у вищих інстанціях чи суді. Якщо оскарження не дасть результату - доведеться отримувати ліцензію на вивезення брухту та переоформлювати експорт. У будь-якому випадку критично важливо діяти швидко й бажано з юридичним супроводом.
Я бачу такі можливі варіанти розвитку подій.
У підсумку, ключ до вирішення ситуації - правильна товарна класифікація та якісне документальне підтвердження. Якщо дійсно маєте справу з інструментом, а не з брухтом, - це потрібно довести експертно та юридично, інакше ризикуєте не лише затримкою експорту, а й серйозними фінансовими наслідками.
З повагою! Щасти Вам!