Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
939 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
В квітні місяці 2025 року вийшов на пенсію з лав національної поліціїї. Написав рапорт про виплату грошової компенсації за неотримане речове майно.(з 2015 року).. Через три місяці після повторного звернення отримав відповідь про те, що згідно ст. 20 Закону України "Про Національну поліцію" та наказу МВС № 772-2017 року така компенсація не передбачена. Авжеж ні в законі, ні в наказі про передбаченність чи не передбаченність нічого не сказано. Також існує НАКАЗ від 04.06.2020 № 434 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 червня 2020 р.
за № 568/34851 "Про затвердження норм належності однострою поліцейських" по якому жодних роз'яснень не надано.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (13)
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Сергію!
Так, дійсно, стаття 20 Закону України "Про Національну поліцію" регулює питання носіння однострою та спеціального жетона, і не містить жодних положень, які б виключали можливість грошової компенсації за неотримане речове майно:
"1. Поліцейські мають єдиний однострій. Поліцейський отримує однострій безоплатно.
2. Зразки предметів однострою поліцейських затверджує Кабінет Міністрів України.
3. На однострої поліцейського розміщується спеціальний жетон.
Поліцейському заборонено знімати з однострою чи приховувати спеціальний жетон, а також будь-яким іншим чином перешкоджати прочитанню інформації на ньому або фіксуванню її за допомогою технічних засобів.
Поліцейський, який виконує службові обов’язки в цивільному одязі, зобов’язаний завжди мати при собі спеціальний жетон, крім випадків, коли його наявність перешкоджає проведенню оперативно-розшукових заходів, негласних слідчих (розшукових) дій, виконанню завдань в умовах режиму секретності, або здійсненню заходів із забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві, а також спеціальних заходів із забезпечення безпеки працівників суду і правоохоронних органів та їх близьких родичів, або під час здійснення повноважень поліції під час дії воєнного стану.
У разі виконання поліцейським службових обов’язків із використанням засобів індивідуального захисту на них розмішується ідентифікаційний номер або спеціальний жетон, крім здійснення повноважень поліції під час дії воєнного стану.
4. Правила носіння та норми належності однострою поліцейських затверджує Міністр внутрішніх справ України".
Так, само не містить відповідних положень і Постанова КМУ №772.
Отже, єдиний варіант у Вашому випадку отримати грошове забезпечення - це звернення до адміністративного суду задля оскарження дій НПУ.
Проте, зверніть увагу на дане рішення суду 360/1550/21 https://youcontrol.com.ua/ru/catalog/court-documen...:
"Механізм забезпечення поліцейських одностроєм з нормами належності однострою поліцейських (у мирний час), організацію його використання та обліку визначає Порядок забезпечення поліцейських одностроєм (у мирний час), затверджений наказом Міністерства внутрішніх справ України від 12.09.2017 № 772 (у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 24.12.2019 № 1100), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.10.2017 за № 1224/31092 (далі - Порядок № 772).
Відповідач зазначає, що відповідно до зазначеного Порядку однострій особистого користування надається поліцейському безкоштовно, а відшкодування вартості предметів однострою особистого користування, строк експлуатації яких не закінчився, здійснюється з урахуванням термінів його експлуатації та у випадку втрати, пошкодження та/або звільнення поліцейського зі служби з відповідних підстав. Крім того, норми спеціального законодавства не передбачають компенсаційні виплати у разі звільнення поліцейського вартості неотриманих предметів однострою.
Згідно з довідкою УЛМТЗ від 26.04.2021 у зв`язку зі звільненням ОСОБА_1 набула право власності на предмети однострою особистого користування, строк експлуатації яких не закінчився, на загальну суму 1002,75 грн.
Позовні вимоги ОСОБА_1 обґрунтовані тим, що норми, визначені Порядком № 772, в частині відсутності порядку виплати компенсації поліцейському за неотримані під час служби предмети однострою у відповідності до ст. 2 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», а тому, на думку позивачки, до спірних правовідносин слід застосовувати норми, визначені постановою КМУ від 16.03.2016 № 178 «Про затвердження Порядку виплати військовослужбовцям Збройних Сил, Національної гвардії, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації і Управління державної охорони грошової компенсації вартості за неотримане речове майно.
При цьому, зазначає відповідач, згідно з п. 1 Постанови КМУ від 16.03.2016 № 178 коло осіб, на яких розповсюджуються норми постанови, а саме: військовослужбовці Збройних Сил, Національної гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, Держспецзв`язку і Управління державної охорони, зазначений перелік є вичерпним, працівники поліції до якого не відносяться.
З посиланням на положення рішення Конституційного Суду України від 07.07.2004 № 14-рп/2004, частину третю статті 6 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» відповідач вважає твердження позивачки про те, що норми, визначені Порядком № 772, носять дискримінаційний характер відносно ОСОБА_1 та в частині застосування до спірних правовідносин постанови КМУ від 16.03.2016 № 178, є необґрунтованими.
Щодо посилання позивачки, що вона була змушена витрачати своє грошове забезпечення (заробітну плату) на придбання предметів однострою, відповідач зазначає, що позивачкою взагалі не надано будь-яких доказів на підтвердження придбання під час проходження служби предметів однострою.
Щодо позовних вимог в частині стягнення відшкодування моральної шкоди в сумі 12000 грн відповідач вважає, що вказана вимога є похідною від основної та не належить до задоволення. А поданий позивачкою позов є безпідставним та має очевидно штучний характер.
На підставі викладеного відповідач просив відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі (арк. спр. 41-47).
04.06.2021 позивачка подала до суду письмові пояснення, де зазначила, що під час проходження служби в Національній поліції України вона неодноразово для виконання своїх службових обов`язків, за власні кошти купувала різноманітні елементи однострою поліцейського, а саме футболки, штани, фуфайки, взуття тощо, оскільки однострій видавався їй в неналежній кількості.
Чеки щодо придбання зазначеного одягу та взуття вона не зберегла, оскільки не мала в тому потреби.
Позивачка зазначає, що її позовні вимоги не стосуються компенсації витрачених нею коштів на придбання предметів однострою, а стосуються компенсації неотриманих нею предметів однострою, які ГУНП в Луганській області за час проходження служби повинно було видати їй згідно чинного законодавства
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України визначає Закон України від 02.07.2015 № 580-VIII «Про Національну поліцію» (далі Закон № 580-VIII).
Згідно з частиною першою статті 17 Закону № 580-VIII поліцейським є громадянин України, який склав Присягу поліцейського, проходить службу на відповідних посадах у поліції і якому присвоєно спеціальне звання поліції.
Відповідно до частин першої та другої статті 20 Закону № 580-VIII поліцейські мають єдиний однострій. Поліцейський отримує однострій безоплатно. Зразки предметів однострою поліцейських затверджує Кабінет Міністрів України.
Правила носіння та норми належності однострою поліцейських затверджує Міністр внутрішніх справ України (частина четверта статті 20 Закону № 580-VIII).
Служба в поліції є державною службою особливого характеру, яка є професійною діяльністю поліцейських з виконання покладених на поліцію повноважень (частина перша статті 59 Закону № 580-VIII).
Рішення з питань проходження служби оформлюються письмовими наказами по особовому складу на підставі відповідних документів, перелік та форма яких установлюються Міністерством внутрішніх справ України (частина третя статті 59 Закону № 580-VIII).
Опис і зразки предметів однострою поліцейських затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 823 «Про однострій поліцейських».
Механізм забезпечення поліцейських одностроєм згідно з нормами належності однострою поліцейських (у мирний час), організацію його використання та обліку визначає Порядок забезпечення поліцейських одностроєм (у мирний час), затверджений Наказом Міністерства внутрішніх справ України 12 вересня 2017 року № 772 (у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 24 грудня 2019 року № 1100), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03 жовтня 2017 року за № 1224/31092 (далі Порядок № 772).
Відповідно до пункту 2 Розділу І Порядку № 772 однострій - загальна назва форменого одягу поліцейського, що складається з предметів, які видаються в тимчасове користування для виконання службових завдань, тренувань, навчань, занять тощо (інвентарне майно), та предметів особистого користування, які видаються в постійне користування і не використовуються як інвентарне майно; строк носіння (експлуатації) предметів однострою - час, установлений нормами належності, протягом якого предмет має носитися або перебувати в експлуатації.
Згідно з пунктом 3 Розділу І Порядку № 772 одностроєм згідно із цим Порядком забезпечуються поліцейські, зокрема, які проходять службу на відповідних посадах у Національній поліції України.
Використання предметів однострою, які не відповідають описам та зразкам, затвердженим Кабінетом Міністрів України, забороняється. Рішення щодо подальшого обліку, використання або списання таких предметів однострою приймається керівником відповідного органу поліції, ЗВО, інших державних органів, установ та організацій у встановленому законодавством порядку (пункт 4 Розділу І Порядку № 772).
Забезпечення одностроєм у поліції здійснюється централізовано структурним підрозділом центрального органу управління поліцією з питань матеріально-технічного та ресурсного забезпечення (пункт 1 Розділу ІІІ Порядку № 772).
Отримання предметів однострою здійснюється на підставі відповідного рішення керівництва поліції (пункт 4 Розділу ІІІ Порядку № 772).
Строк носіння (експлуатації) предметів однострою починає обчислюватися з дня фактичної видачі їх у користування (експлуатацію). Час зберігання предметів однострою на складі не зараховується до строку їх носіння (експлуатації). На кожного поліцейського для здійснення контролю за станом використання ним предметів однострою згідно з нормами належності та за строками їх носіння (експлуатації) оформлюється арматурна картка. Облік предметів однострою в арматурній картці ведеться з дати призначення поліцейського на відповідну посаду або зарахування на навчання до ЗВО згідно з наказом по особовому складу (пункти 1, 2, 3 Розділу IV Порядку № 772).
Предмети однострою особистого користування передаються поліцейським безоплатно. Предметами однострою особистого користування забезпечуються поліцейські, визначені в пункті 3 розділу I цього Порядку, із дня призначення на посаду або зарахування на навчання до ЗВО. Предмети однострою особистого користування видаються поліцейським на майбутній термін служби або з урахуванням навчання у ЗВО та на строк, що передбачений нормами належності. Чергова видача поліцейським однострою особистого користування проводиться після закінчення строків його експлуатації (носіння). Дострокова видача предметів однострою дозволяється тільки у випадках, передбачених цим Порядком. Предмети однострою, що належать до видачі поліцейським за декількома нормами, видаються за тією, строк носіння (експлуатації) за якою менший (пункти 1, 2, 3, 4 Розділу V Порядку № 772).
Однострій, що знаходиться в органах (закладах, установах) поліції, ЗВО, підлягає обов`язковому обліку. Облік здійснюється шляхом оформлення відповідних документів, правильного та своєчасного занесення записів до книг, карток та інших облікових документів усіх операцій з руху та змін якісного стану предметів однострою (абзац перший пункту 2 Розділу VII Порядку № 772).
Книги та інші документи з обліку однострою оформлюються та ведуться згідно з вимогами цього Порядку і зберігаються згідно з вимогами законодавства. Упровадження облікових документів невстановленої форми заборонено (пункт 3 Розділу VII Порядку № 772).
Підставою для оформлення арматурної картки є наказ про призначення на посаду (зарахування на навчання) в орган (заклад, установу) поліції, ЗВО, а на поліцейського, якого переведено з іншого органу (закладу, установи), ЗВО, крім наказу,- атестат на предмети однострою (абзац перший пункту 11 Розділу VII Порядку № 772).
Арматурні картки обліковуються в реєстрі арматурних карток. Реєстр арматурних карток нумерується, прошнуровується, скріплюється печаткою, підписується керівником підрозділу забезпечення та реєструється згідно з вимогами діловодства (пункт 13 Розділу VII Порядку № 772) .
Для видачі однострою поліцейським на підставі облікових даних арматурних карток оформлюється в одному примірнику роздавальна відомість на предмети однострою (додаток 12). З метою уникнення безпідставної видачі предметів однострою зазначений у роздавальній відомості на предмети однострою список поліцейських перевіряється посадовою особою підрозділу кадрового забезпечення. Роздавальна відомість на предмети однострою вважається виконаною, якщо згідно з нею здійснено видачу предметів однострою вказаним у ній поліцейським, повністю або частково відповідно до зазначеної кількості, її підписано всіма передбаченими посадовими особами, а дані про видачу внесено до арматурних карток поліцейських, яким було видано предмети однострою. Виконана роздавальна відомість на предмети однострою має бути передана до бухгалтерської служби органу (закладу, установи) поліції, ЗВО у строк не більше 30 днів з моменту здійснення в ній первинного запису про видачу предметів однострою поліцейським, але не пізніше останнього дня звітного місяця. Роздавальна відомість на предмети однострою, оформлена під час видачі поліцейським предметів однострою особистого користування, є підставою для складання акта списання встановленої форми та відображення інформації про проведену господарську операцію в бухгалтерському обліку відповідного органу (закладу, установи) поліції, ЗВО. Після видачі предметів однострою особистого користування забезпечується їх управлінський облік. Виконана роздавальна відомість на предмети однострою є підставою для складання акта введення в експлуатацію предметів однострою, що використовуються як інвентарне майно. В акті за потреби зазначається зведена інформація з однієї або декількох роздавальних відомостей на предмети однострою з посиланням на тотожну інформацію, що відображена в роздавальній(их) відомості(ях) на предмети однострою (пункт 16 Розділу VII Порядку № 772).
Відповідно до пункту 10 Розділу V Порядку № 772 Відшкодування вартості предметів однострою особистого користування, строк експлуатації яких не закінчився, здійснюється з урахуванням термінів його експлуатації та у випадку втрати, пошкодження та/або звільнення поліцейського зі служби з таких підстав: у зв`язку з реалізацією дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби, накладеного відповідно до Дисциплінарного статуту Національної поліції України; за власним бажанням; у разі набрання законної сили рішенням суду щодо притягнення до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, або кримінального правопорушення; у зв`язку з набуттям громадянства або підданства іншої держави; через службову невідповідність.
Керівник відповідного органу поліції не пізніше ніж за 5 робочих днів до звільнення поліцейського зі служби видає наказ про відшкодування особою вартості предметів однострою особистого користування, строк експлуатації яких не закінчився.
Поліцейському видається під розписку належно завірена копія наказу про відшкодування вартості предметів однострою особистого користування.
Відрахування з грошового забезпечення поліцейського здійснюються виключно за його письмової згоди або в судовому порядку.
За таких обставин позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо невиплати позивачці грошової компенсації за неотримане речове майно та зобов`язання відповідача здійснити перерахунок та виплату такої компенсації не належать до задоволення.
Щодо позовної вимоги про стягнення з відповідача відшкодування моральної шкоди в сумі 12000 грн, вказана вимога є похідною від основної, тому також не належить до задоволення".
З повагою, адвокат Айвазян.
ДУЖЕ ДЯКУЮ ЗА КОНСУЛЬТАЦІЮ !
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіПрошу, Сергію! Був радий допомогти, чим зміг, хоча, звичайно, перспективи у судовому порядку не дуже...
ЗРОЗУМІЛО.ДЯКУЮ!
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
НАЖАЛЬ, НЕ ІСНУЄ ЖОДНОГО НОРМАТИВНОГО АКТА, КОТРИЙ БИ ВИЗАЧАВ ОБОВ'ЯЗОК ТА ПОРЯДОК ВІДШКОДУВАННЯ ПОЛІЦЕЙСЬКИМ ПЕВНИХ СУМ ЗА НЕВИКОРИСТАННЯ ОДНОСТРОЙ.
РІШЕННЯМ ПРО НЕОБХІДНІСТЬ ОТРИМАННЯ ПРЕДМЕТІВ ОДНОСТРОЮ ПРИЙМАЄ КЕРІВНИК ПОЛІЦІЇ.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх справ України
12 вересня 2017 року N 772
(у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України
від 24 грудня 2019 року N 1100)
ПОРЯДОК
забезпечення поліцейських одностроєм
https://ips.ligazakon.net/document/RE31092?an=20
II. Особливості забезпечення одностроєм у поліції4. Отримання предметів однострою здійснюється на підставі відповідного рішення керівництва поліції.
ОЗНАЙОМТИСЯ:
https://verdictum.ligazakon.net/document/98637395
ОТЖЕ, ВАМ НЕ ПОВИННІ ВИПЛАЧУВАТИ КОМПЕНСАЦІЮ, А ЗВЕРНЕННЯ ДО СУДУ БЕЗПЕРСПЕКТИВНЕ.
ДУЖЕ ДЯКУЮ ЗА КОНСУЛЬТАЦІЮ !
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
В наказі МВС № 772 вказано, що поліцейські забезпечуються одностроєм.
Постановою КМУ від 16.03.2016 № 178 закріплено право на отримання грошової компенсації вартості за неотримане речове майно лише для військовослужбовців Збройних Сил, Національної гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, Держспецзв’язку і Управління державної охорони.
Тобто, коло осіб, на яких розповсюджуються норми постанови є вичерпним і працівники поліції до нього не відносяться.
Водночас згідно статті 164 КЗпП Роботодавець повинен компенсувати працівникові витрати на придбання спецодягу та інших засобів індивідуального захисту, якщо встановлений нормами строк видачі цих засобів порушено і працівник був змушений придбати їх за власні кошти. У разі дострокового зносу цих засобів не з вини працівника роботодавець зобов'язаний замінити їх за свій рахунок.
Звичайно, Ви можете спробувати отримати компенсацію в судовому порядку, але на жаль, вже є рішення суду, де суд не задовольнив позов громадянина, а став на сторону Національної поліції https://reyestr.court.gov.ua/Review/98637395
З повагою юрист Дерій В.О.!
ДУЖЕ ДЯКУЮ ЗА КОНСУЛЬТАЦІЮ !
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіБудь ласка! Завжди радий допомогти!
Юрист, м. Нікополь, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Сергію!
Порядок виплати грошової компенсації за неотримане речове майно працівникам поліції регламентується Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку виплати військовослужбовцям Збройних Сил, Національної гвардії, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації і Управління державної охорони грошової компенсації вартості за неотримане речове майно" від 16 березня 2016 р. № 178.
Згідно статті 5 вищевказаної постанови довідка про вартість речового майна, що належить до видачі, видається речовою службою військової частини виходячи із закупівельної вартості такого майна, розрахованої Міноборони, МВС, Головним управлінням Національної гвардії, СБУ, Службою зовнішньої розвідки, Адміністрацією Держприкордонслужби, Адміністрацією Держспецтрансслужби, Адміністрацією Держспецзв’язку, Головним управлінням розвідки Міноборони та Управлінням державної охорони станом на 1 січня поточного року, та оформляється згідно з додатком.
При цьому враховуються строки носіння однострою згідно наказу МВС України від 04.06.2020 № 434 "Про затвердження норм належності однострою поліцейських".
Згідно статті 7 Постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2016 р. № 178 виплата грошової компенсації здійснюється в межах бюджетних призначень на закупівлю речового майна, передбачених Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, Адміністрації Держприкордонслужби, Адміністрації Держспецзв’язку, Головному управлінню розвідки Міноборони та Управлінню державної охорони на відповідний рік.
Міністерству оборони, Міністерству внутрішніх справ та Міністерству інфраструктури дано вказівку привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.
Згідно статті 104 Закону України "Про національну поліцію" для захисту своїх прав та законних інтересів працівники поліції можуть утворювати професійні об’єднання та професійні спілки відповідно до Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності".
Професійні спілки поліції здійснюють свої повноваження із урахуванням обмежень, що накладаються на працівників поліції цим Законом. Професійним спілкам працівників поліції та їх членам заборонено організовувати страйки або брати в них участь.
У разі створення в Центральному органі управління поліції Колегії до її персонального складу має бути включений представник всеукраїнського об’єднання профспілок працівників поліції, обраний зазначеним об’єднанням.
Одним з пріоритетних напрямів діяльності Всеукраїнської профспілки Національної поліції України є захист трудових, соціально-економічних прав і законних інтересів членів профспілки, забезпечення укладення в кожному територіальному органі та міжрегіональному територіальному органі поліції колективних договорів за ініціативою первинної профспілкової організації. Сайт Спілки:
https://www.vpnpu.com.ua/prohrama-diy-vseukrainsko...
Враховуючи вищезазначене, порядок нарахування,оформлення та виплати грошової компенсації за не отриманий працівником поліції однострій може визначатися колективним договором.
Поряд з цим, якщо Міністерство внутрішніх справ не привело власні нормативно-правові акти у відповідність із вищевказаною постановою та порядок виплати грошової компенсації поліцейському не регламентовано колективним договором, слід звернутися до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про визнання протиправною бездіяльності суб'єкта владних повноважень та стягнути невиплачені кошти в судовому порядку. Однак для цього слід мати довідку про вартість речового майна, що належить до видачі.
ДУЖЕ ДЯКУЮ ЗА КОНСУЛЬТАЦІЮ !
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
У ситуації, коли колишній поліцейський не отримав речового майна протягом тривалого часу служби, а після звільнення подав рапорт на грошову компенсацію, цілком логічним є очікування на відшкодування вартості невиданого. Водночас посилання посадових осіб на статтю 20 Закону України «Про Національну поліцію» та наказ МВС №772 є юридично слабким аргументом, оскільки жоден із цих нормативних актів прямо не забороняє виплату компенсації. Навпаки, існують чинні норми належності (наказ №434), які підтверджують обов’язок забезпечення поліцейського форменим одягом.
На жаль, якщо наразі відсутня можливість домагатися своїх прав через скаргу чи звернення до суду, то правова ситуація залишається фактично завислою. У таких випадках залишається хіба що фіксувати відмову письмово, зберігати документи, що підтверджують звернення, і чекати на зміну нормативного регулювання або появу нових механізмів компенсацій. Це приклад ситуації, коли формальна відсутність процедури використовується як підстава для відмови, попри наявність обґрунтованого права.
З повагою! Щасти Вам!
ДУЖЕ ДЯКУЮ ЗА КОНСУЛЬТАЦІЮ !