Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
952 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрий день.
Чоловік в Резерв+ отримав повідомлення:
Вас розшукує ТЦК. Причина: Не пройшли ВЛК.
В додатку бронь є.
Також в додатку з'явився штраф за не пройдене ВЛК.
Чоловік заброньований, бронь дійсна до березня 2026 р, на роботі бронь не знімали.
В ТЦК не звертався, данні не оновлював, ВЛК не проходив.
В даний час на лікарняному, компресійний перелом хребта, лежачий режим.
Як треба діяти в цьому випадку?
Дякую.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (4)
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
ЯКЩО ВАШ ЧОЛОВІК БУВ ВИЗНАНИЙ РАНІШЕ "ОБМЕЖЕНО ПРИДАТНИМ", ТО ВІН ПОВИНЕН БУВ ПРОЙТИ ВЛК ДО 05.06.2025 - В ІНШОМУ ВИПАДКУ ДІЇ ТЦКСП НЕПРАВОМІРНІ.
ОФІЦІЙНЕ РОЗ'ЯСНЕННЯ МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ:
https://mod.gov.ua/news/chi-mozhut-zabronovanih-vi...
Військовозобов’язані з чинною відстрочкою від призову або бронюванням не направляються на проходження медичного огляду військово-лікарською комісією.
Це визначено Порядком проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, який регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560.
Винятками є випадки, коли військовозобов’язані з чинною відстрочкою від призову або бронюванням:
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВівтаю Вас!
Чи були Ви обмежено придатні? Якщо так - порушення правил військового обліку у Вас саме через цю причину. Тому тут треба вирішувати питання з ТЦК та СП. Так чи інакше, ВЛК доведеться пройти, якщо Ви не маєте групи інвалідності, до прикладу. Є, звісно, і дистанційні способи вирішення цього питання, але, враховуючи відсутність ВЛК, так чи інакше медичний огляд доведеться проходити.
Вам будуть корисними мої матеріали на цьому сайті:
https://uristy.ua/ua/blogs/znatta-administrativnog...
https://uristy.ua/ua/blogs/rozsuk-tck-ta-sp-sut-ta...
Якщо чоловік має бронювання, у будь-якому випадку варто вирішити це питання з ТЦК, для чого можливо пройти ВЛК.
Що стосується штрафу в Резерв+, то це не штраф в прямому сенсі цього слова, а лише пропозиція його ініціювати. З цим би точно радив не поспішати.
З повагою! Успіхів Вам.
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Наталія!
Ваш чоловік був визнаний раніше обмежено-придатним та не пройшов ВЛК до 5 червня 2025 року? Якщо ні, то, можливо, йому надходила повістка, за якою він не з'явився? Яка дата подання у розшук?
В додатку з'явився не штраф, а лише пропозиція визнати правопорушення, яка надасть можливість сплатити штраф зі знижкою у 50%.
Для того, аби на чоловіка було накладено реальне стягнення, в ТЦК повинні скласти протокол та винести постанову про притягнення до адміністративної відповідальності. При тому, і перше, і друге, відбувається за присутності військовозобов'язаного в ТЦК.
На роботі і не повинні знімати бронь, оскільки порушення правил військового обліку не є для того підставою, в принципі.
В даному випадку потрібно зніматись з розшуку в ТЦК, оскільки за наявності останнього (не зараз звісно, допоки чоловік на лікарняному) працівники поліції мають право затримати чоловіка та доставити до ТЦК задля складання протоколу, незалежно від оформленої відстрочки. При тому, якщо мова йде про непройдену ВЛК, чоловіку видадуть направлення на проходження медичного огляду.
З розшуку бажано знятися, аби у майбутньому останній не завадив на етапі перебронювання та все ж таки не викликав можливих питань з боку роботодавця.
Варіант перший - визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К.
Проте, оплата штрафу через Резерв+ не завжди спрацьовує з таких причин:
1. Незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного й повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.
2. У більшості чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу з'являється запис вже про інше правопорушення.
3. Вдеяких випадках просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.
Варіант другий не передбачає сплату штрафу на відміну від першого.
Цілком очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).
Можливо, є також питання й щодо строків притягнення до відповідальності - залежить від того, коли саме ТЦК виявив правопорушення.
Відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Отже, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Оскільки провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення військовозобов'язаного до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.
Тож, у цьому варіанті необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані з Реєстру щодо порушення чоловіком правил ВО та відкликання звернення з НПУ.
Якщо ТЦК відмовить, звернутися до адміністративного суду із позовною заявою та зобов’язати ТЦК видалити дані про порушення правил ВО з Реєстру. Станом на зараз вже є позитивна судова практика. Щодо строків розгляду справи у суді, то це мінімум два-три місяці у суді першої інстанції.
Варіант третій також передбачає подання заяви до ТЦК, проте, замість адміністративного суду можна спробувати звернутися зі скаргою до ОТЦК. В деяких випадках такий алгоритм дій працює, як і судовий, та займає менше часу.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас, пані Наталія!
Скажіть, будь ласка, Ваш чоловік раніше був визнаний обмежено придатним чи ні? Яким числом датований розшук?
Чоловіку потрібно спочатку долікуватися, а потім зайнятися зняттям розшуку.
Зняття розшуку та статусу про порушення є можливим в таких випадках:
На жаль, якщо чоловік мав статус обмежено придатного, то він зобов'язаний був самостійно пройти ВЛК до 5 червня і його мали право оголосити в розшук.
Водночас чоловік може нічого не сплачувати (на бронювання це ніяким чином не впливає), а після того як перебуватиме у розшуку ТРИ місяці - може ініціювати закриття справи у зв'зку зі сплином строків давності.
Згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом ТРЬОХ місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Стаття 247 КУпАП передбачає, що
Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:
1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;
7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Проблема лише в тому, що якщо чоловік натрапить на ТЦК та при перевірці військово-облікових документів виявиться, що він перебуває у розшуку, то працівники поліції, які входять в групу оповіщення можуть його затримати та доставити до наближчого ТЦК.
Це буде тривати поки ТЦК не знімуть статус про порушення в Резерв+ та не повідомлять Національну поліцію про відсутність підстав для його адміністративного затримання.
Щоб зробити це дистанційно - потрібно відправити на адресу ТЦК, де чоловік перебуває на військовому обліку, рекомендований лист із проханням виключити помилковий запис про порушення правил військового обліку з Реєстру Оберіг, адже він не отримував повісток та не отримував від поштового оператора сповіщення, що на нього чекає повістка.
На жаль, в реаліях сьогодення зняти розшук в дистанційному режимі досить проблематично, адже чоловік може отримати війдмову у знятті з розшуку або йому у відповідь пришлють нову повістку, тощо. Тому цей процес може затянугтися на тривалий час.
З повагою, юрист Дерій В.О.!