Задайте питання юристу

955 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 16 вересня 2025, питання №142063 340₴

Зняття з розшуку внаслідок завершення сроку давності

Добрий день! Знахожусь в розшуку через неявку по повістці з листопада минулого року. Підскажіть чи підпадаю я під закон 210, 210 - 1, та чи знімуть з мене розшук в звязку з завершенням сроку давності 1 рік?

Відповіді юристів (7)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Процедура накладення штрафу ТЦК передбачає кілька етапів, починаючи з виявлення правопорушення і закінчуючи можливістю оскарження постанови. Штраф накладається не автоматично, а після розгляду справи та винесення постанови керівником ТЦК.

    КУПаП має чіткі строки притягнення до адміністративної відповідальності. У разі спливу відповідного строку, штраф не може бути накладеним.

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    У разі неявки за повісткою, штраф за дане правопорушення на військовозобовʼязаного може бути накладеним не пізніше ніж протягом одного року з дати явки. Якщо ТЦК та СП зафіксувано дане правопорушення, постанова про накладення штрафу складається протягом наступних 3 місяців. Виявленням правопорушення може слугувати подача в адміністративний розшук порушника з метою складення протоколу. З дати розшуку відповідальність може бути накладена протягом 3 місяців.

    У разі вчинення триваючих правопорушень дані строки не застосовуються. Наприклад, якщо військовозобовʼязаний не перебуває на військовому обліку, таке правопорушення є триваючим, а штраф може бути накладеним після виявлення факту порушення.

    Якщо на вас наклали штраф за порушення правил військового обліку з порушенням визначених законом строку, можна звернутись до суду з позовною заявою та закрити провадження по справі.

    • Тарас Клієнт місяць тому

      Цікавить саме, чи знімуть з розшуку по завершенню сроку 1 рік?

      • Богун Сергій Павлович
        13.2%

        Якщо Вас не притягували до адміністративної відповідальності - повинні зняти. Проте Вас знову оголосять в розшук якщо Ви порушуєте правила в/о.

    Айвазян Юрій Климентійович
    22.1%

    Доброго дня, Тарасе!

    Добрий день! Знахожусь в розшуку через неявку по повістці з листопада минулого року. Підскажіть чи підпадаю я під закон 210, 210 - 1, та чи знімуть з мене розшук в звязку з завершенням сроку давності 1 рік?

    Чи маєте Ви оформлену відстрочку?

    Вас повинні були зняти з розшуку ще після спливу трьох місяців з дати, коли ТЦК подав Вас у розшук, тобто, виявив правопорушення.

    Відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Отже, оскільки ТЦК та СП правопорушення відносно Вас було виявлено ще у листопаді 2024 року, то згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Оскільки провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до ТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.

    Згідно із абзацом 17 пункту 79 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого Постановою КМУ №1487 від 30.12.2022 року «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів» (далі - Порядок):

    «Районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки повідомляють Національній поліції про відсутність підстав для адміністративного затримання та доставлення призовників, військовозобов’язаних та резервістів, щодо яких надсилалося звернення відповідно до вимог абзацу третього пункту 56 цього Порядку. Таке повідомлення має містити прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), дату народження, інші дані (за наявності), а також унікальний вихідний номер та кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи».

    Щодо зняття з розшуку дистанційно, то алгоритм дій може бути наступним:

    Варіант перший - визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К - не Ваш варіант, на мою думку, оскільки на Вас вже не може бути накладено стягнення.

    Окрім того, оплата штрафу через Резерв+ не завжди спрацьовує з таких причин:

    1. Незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного й повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.

    2. У більшості чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу з'являється запис вже про інше правопорушення.

    3. Вдеяких випадках просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.

    Варіант другий не передбачає сплату штрафу на відміну від першого.

    Цілком очевидно, що посадовими особами ТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).

    Як також, відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    У цьому варіанті необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані з Реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликання звернення з НПУ.

    Якщо ТЦК відмовить, звернутися до адміністративного суду із позовноюзаявою та зобов’язати ТЦК видалити дані про порушення правил ВО з Реєстру. Станом на зараз вже є позитивна судова практика. Щодо строків розгляду справи у суді, то це мінімум два-три місяці у суді першої інстанції.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    22.1%

    Вітаю Вас.

    Добрий день! Знахожусь в розшуку через неявку по повістці з листопада минулого року. Підскажіть чи підпадаю я під закон 210, 210 - 1, та чи знімуть з мене розшук в звязку з завершенням сроку давності 1 рік?

    Ви підпадаєте під статтю 210-1 КУпАП, адже Ви вчинили порушення законодавства у сфері оборони, мобілізації.

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Водночас чи зникне розшуку в листопаді 2025 року, сказати складно. Він повинен зникнути, але гарантувати таке складно. Чому я на позиції, що він зникне? Аналогічна історія була в липні цього року з неуточненням даних. Після 16 липня 2025 року всі розшуки по даній підставі зникли, мабуть так само буде і тут. Але шось передбачити дуже складно.

    З повагою! Щасти Вам!

    Дерій Владислав Олегович
    26.5%

    Доброго дня!

    Звичайно, підпадаєте, до того ж Вам не потрібно чекати до листопа! Проте, щоб закрили справу - Ви повинні подати до ТЦК відповідне клопотання (особисто або рекомендованим листом), але на жаль, в реаліях сьогодення зняти розшук в дистанційному режимі досить проблематично, адже Ви можете отримати відмову у знятті з розшуку або Вам у відповідь пришлють нову повістку, тощо. Тому цей процес може затянугтися на тривалий час.

    Чи маєте Ви на даний час оформлену відстрочку, щоб в разі чого без зайвого ризику прибути до ТЦК у випадку виклику повісткою?

    Згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення

    адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом ТРЬОХ місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Тобто, якщо Ви в розшуку перебуваєте більше 3 місяців, то Вам вже не можуть виписати штраф, а справу про притягнення до адміністративної відповідальності не можуть відкривати, адже сплили строки притягнення до адміністративної відповідальності. Крім того, якщо Ви взагалі не знали про повістку (наприклад поштар Вас не сповістив про виклик до ТЦК), то справу можна закрити через відсутність складу правопорушення.

    Стаття 247 КУпАП передбачає, що

    Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:

    1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;

    7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Середницький Євгеній Вікторович
    16.2%

    Добрий вечір. Процедура притягнення до адміністративної відповідальності передбачає чітку послідовність дій, визначену Кодексом України про адміністративні правопорушення (КУпАП). Будь-яке стягнення можливе лише після складання протоколу, розгляду справи уповноваженою посадовою особою ТЦК та винесення постанови. Тобто перш ніж накласти штраф, ТЦК має довести сам факт порушення і дотриматися усіх передбачених законом процедур.

    Згідно зі статтями 210 та 210-1 КУпАП, порушеня правил військового обліку, мобілізаційної підготовки або законодавства про оборону може тягнути за собою накладення штрафу на громадян у розмірі від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне порушеннявід п’ятисот до семисот. Якщо такі дії вчинені в особливий період,штраф може сягати від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів. Це досить серйозна відповідальність, але її застосування обмежене строками, які прямо визначені законом.

    Відповідно до ст.. 38 КУпАП, у період дії воєнного стану адміністративне стягнення за порушення, передбачене статтями 210 і 210-1, може бути накладене протягом трьох місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше одного року з дня його вчинення. Якщо ж минув цей строк, справа не може бути розглянута, а штраф накладений. Якщо особу оголосили в адміністративний розшук для складання протоколу, днем виявлення правопорушення вважається дата внесення інформаціі про розшук, і від цього моменту відраховується тримісячний строк. Водночас, якщо людина тривалий час не перебуває на військовому обліку, таке порушення вважається триваючимотже, строки починають обчислюватися не від моменту, коли вона знялася з обліку, а від дати фактичного виявлення цього порушення.

    На мою думку якщо військовозобов’язаний перебуває в розшуку понад три місяці, але протокол чи постанова так і не були складені, ТЦК вже втратив право накладати штраф. У такому разі особа може звернутися з письмовим клопотанням до ТЦК із проханням закрити провадження у зв’язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності або зняти її з розшуку. Якщо ТЦК відмовиться або не надасть відповіді, можна звертатися до судусуд має право скасувати постанову або закрити справу відповідно до статті 247 КУпАП.

    Згідно з пунктами 1 та 7 цієї статті, провадження у справі не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, якщо відсутні подія або склад адміністративного правопорушення, або якщо на момент розгляду сплинули строки, визначені статтею 38 КУпАП. Тобто навіть якщо ТЦК складе протокол із запізненням, така справа підлягає закриттю як незаконна. Якщо особа взагалі не знала про існування повістки, це також є підставою для закриття справи, адже відсутній сам склад правопорушення. У такому разі людина не ухилялася свідомо, тому не може нести відповідальність.

    Отже накладення штрафів ТЦК можливе лише в межах передбачених законом строків і після належного документального оформлення. Якщо ж ці строки сплинули або відсутні докази вини справа має бути закрита, а будь-яке стягнення скасоване.З повагою, Адвокат Євгеній Середницький


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України