Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
952 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Як припинити дзвінки та смс близькому оточенню від МФО з приводу боргу по займу, якщо не вони брали кошти.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (6)
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Вам потрібно подати скаргу на МФО до НБУ
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіНБУ є регулятором мікрофінансових організацій. Якщо МФО порушує закон (дзвінки й смс третім особам, які не брали кредит), НБУ може застосувати заходи впливу:
- штрафи,
- приписи усунути порушення,
- навіть позбавлення ліцензії при системних порушеннях.
Ваша скарга створює офіційний запис про неправомірні дії компанії. Якщо таких скарг багато, НБУ реагує жорсткіше. Після звернення до НБУ МФО зобов’язана надати пояснення регулятору, і часто після цього компанія припиняє тиск на «третіх осіб», щоб не отримати санкцій.Добре, дякую вам
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіБудь ласка! Успіхів!
Юрист, м. Суми, 6 років досвіду
Доброго дня!
З 14 липня 2021 року в повній мірі введено в дію Закон України від 19 березня 2021 року № 1349-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості» (далі – Закон), з ухваленням якого вперше з’явилося чітке законодавче регулювання роботи колекторських компаній.
Заборона працювати поза реєстром колекторських компаній
Колекторська компанія – юридична особа (у тому числі небанківська фінансова установа, яка відповідно до закону має право надавати кошти у позику, в тому числі на умовах фінансового кредиту, та/або послуги з факторингу), включена до реєстру колекторських компаній, яка в інтересах кредитодавця (первісного кредитора) та/або нового кредитора (у разі заміни первісного кредитора) відповідно до договору з таким кредитодавцем та/або новим кредитором має право здійснювати врегулювання простроченої заборгованості.
Увага! Обов’язковою умовою здійснення колекторської діяльності є включення до реєстру колекторських компаній (далі – Реєстр), який ведеться Національним банком України.
З дня введення в дію Закону колекторські компанії зобов’язані протягом місяця (тобто до 14 серпня 2021 року) подати до Національного банку України відомості для включення до Реєстру, інакше з 14 жовтня 2021 року банк або фінансова установа (кредитодавці) змушені будуть розірвати з такою колекторською компанією раніше укладені договори. Відповідно до вимог Закону Національний банк України має забезпечити вільний цілодобовий безоплатний доступ до інформації з Реєстру.
Способи взаємодії зі споживачем
Національний банк України здійснюватиме нагляд за додержанням колекторами законодавства щодо захисту прав споживачів фінансових послуг, встановлюватиме додаткові вимоги до взаємодії зі споживачами, розглядатиме звернення громадян, захищатиме їхні права у разі порушень.
Так, наприклад, взаємодія кредитодавця/колекторської компанії зі споживачем при врегулюванні простроченої заборгованості може відбуватись виключно шляхом:
Під час першого контакту зі споживачем колектор зобов’язаний повідомити власне ім’я, назву компанії, яку представляє, контакти для зв’язку, правову підставу взаємодії, розмір боргу та неустойки за прострочення.
Встановлюються правила етичної поведінки колекторів
Закон встановлює виключний перелік способів дозволеної взаємодії колектора зі споживачем фінансових послуг.
Зокрема, колекторським компаніям забороняється:
Крім того, колекторській компанії заборонено обробляти персональні дані третіх осіб, які не надали згоду на їх обробку, у тому числі близьких осіб споживача (боржника), а також наступні персональні дані споживача та інших осіб:
Нагляд та контроль за діяльністю колекторських компаній при врегулюванні простроченої заборгованості
Банки та фінансові компанії зобов’язані до підписання договору зі споживачем інформувати його про можливі наслідки невиконання зобов’язань, зокрема, повідомити про право залучати колектора. Ця інформація повинна бути передбачена у договорі про споживчий кредит та у паспорті споживчого кредиту.
Кредитодавець буде зобов’язаний:
Норми, які стосуються вимог до етичної поведінки колекторів, запрацювали відразу з набранням чинності Законом.
Відповідальність за порушення вимог щодо етичної поведінки
У разі порушення законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, Національний банк України має право застосувати заходи впливу, до яких належать:
---
В залежності від дій колекторів можна вчинити наступні дії:
1.Якщо ви маєте не виконані підтверджені належними доказами зобов'язання перед колекторами і від вас вимагають їх виконання (з погрозами насильства або заподіяння шкоди здоровою або майну) то звертаєтесь до поліцї з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення передбаченого ст. 355 КК України примушування до виконання цивільно-правових зобов'язань.
2.Якщо у вас вимагають погашення боргу без достатніх на те підстав то знову звертаємось в поліцію з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення передбаченого ст. 189 КК України Вимагання.
Простий шлях , блокування номерів їх представників чи зміна номерів родичами.
З повагою,
Костянтин Гончаренко