Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
965 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрий день
Якщо хочеш подати заяву в ТЦК про закінчення термінів притягнення до відповідальності, а саме: пройшло вже більше року як став ВПО, а не став в ТЦК за місцем проживання що варто вказати в заяві щось типу зобов’язуюсь стати на обліку де ВПО і не проти цього зробити, але не хочу оплачувати штраф. Десь було написано що цей штраф і розшук не мають термінів давності чи це так? І чи варто вказувати причину чому не став на облік? Наприклад ВПО але вимушений по роботі був їздити по країні у відрядження
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (6)
Адвокат, м. Харків, 19 років досвіду
ВІТАЮ ВАС, АННА! Ні, це не правда. Терміни давності є, але ТЦК часто дозволяє собі зловживати правом і не виконувати закон, а вірніше перейняти на себе повноваження судової влади по офіційному тлумаченню законодавства на свій розсуд. Тож буває дуже складно в чомусь ТЦК переконати без звернення до суду.
Скоріш за все буде відповідь на Ваше звернення (незалежно від змісту) - приходьте ОСОБИСТО в ТЦК і будемо все вирішувати.
Ви ж розумієте які цілі переслідуються небажанням певних держслужбовців надавати адміністративні послуги дистанційно. Хабарі поки що ж не додумалися вимагати під час онлайн-прийому... Ще не дай Боже НАБУ зафіксує. Ну і фізично чи психологічно не потиснеш. Дистанційний тиск практикують в наш час (на щастя) лише телефонні шахраї. Маю надію, що правоохоронні структури цей досвід не запозичать з плином часу.
Якщо будете подавати в Києві заяву на закриття, не рекомендую посилати по пошті. Вони листи Ваші просто у смітник викидають прямо після отримання в Украпошті... По електронній пошті набагато більше ефективності комунікації і доказово, що посилали щось.
Формулювання в заяві про закриття бажано щоб відповідали Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також, що не менш важливо - Інструкції зі складання територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки протоколів та оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженій наказом Міністерства оборони України від 01.01.2024 № 3 (в чинній редакції від 15.08.2025 р.)
У більшості фахівців, які практикують військове право є свої напрацювання таких заяв. Можливо є сенс узгодити заяву та процедуру її подання з фахівцем, щоб не витрачати час потім на повторне подання заяв чи на пошук відповіді, чому ТЦК проігнорувало.
Щасти Вам у досягненні бажаного результату!
просто у цьому випадку на обліку в Щасті і саме після подачі через цнап на відстрочку виліз розшук. Доцільно ж писати в той тцк де на обліку, а не в той який треба стати?
Адвокат, м. Харків, 19 років досвіду
Так. Порушення вішає "безземельне" ТЦК з тимчасово окупованої території, яке тимчасово переїхало в тилові регіони. Як правило це м. Київ зараз щодо Луганщини. Вони не можуть мобілізувати людей та створювати патрулі оповіщення на території м. Києва, адже це не їх територіальна юрисдикція, тому сконцентровані саме на вишукуванні таких ситуацій як у Вас, щоб виправдовувати свою потрібність, виносячи розшуки та штрафи, перевіряючи громадян через Реєстр внутрішньо переміщених осіб, доступ до якого було надано ТЦК та СП в цьому році.
Мені здається, що такі ТЦК мали бути ліквідовані з передачею їх юрисдикції за прикладом судів - іншим ТЦК або щоб централізовано усіх перевели на облік до нормально діючих ТЦК чи зробили якусь спрощену процедуру через Резерв+.
Але це не зроблено і зрозуміло чому. У вікно між постановкою на облік та внесенням данних в реєстр ОБЕРІГ та реалізацією Вами права на відстрочку - можна намагатися мобілізувати. Цим часто користуються. Особливо з 01.11.2025 р., коли ТЦК більше самостійно не може приймати заяву на відстрочку, а це робить ЦНАП або онлайн сам військовозобов"язаний через Резерв+. Тобто треба вийти з ТЦК після ВЛК та постановки на облік і реалізувати своє право на відстрочку.
Якщо не випускають, треба по ситуації намагатися при врученні бойової повістки - писати там де ознайомлений, що повідомляв про право на відстрочку.
Але з відстрочкою все не так печально, як з бронюванням. Бо розшук і штарф не є перешкодою у наданні / продовженні відстрочки, а от у продовженні чи оформленні бронювання через ДІЮ - є.
Знову-таки, не у всіх ТЦК думка така сама. Я спираюсь на позицію судів України. А ТЦК часто вимагало - спочатку штраф сплатіть, а потім відстрочки. Запровадження Резерв+ значно полегшило цю проблему для частини громадян. Власне скоріш за все і діяльність ЦНАП спростить іншим, хто через Резерв+ не може відстрочку оформити.
В будь-якому разі краще такі питання довіряти спеціалістам, бо звісно що зі сторони воно виглядає таким простим, що і сам впораєшся. Але це не так. Плавати зі сторони теж легко, але багато хто потрапляє у воду та тоне.
Тобто в тцк коли прийдеш ставати на облік і потім підеш на влк в цей період не можна оформити відстрочку? Тільки вже після влк як буде ступінь придатності?
Адвокат, м. Харків, 19 років досвіду
Дивіться. В системі Оберіг та Резерв+ все дуже криво з точки зору програмування та узгодженості між думками програмістів і вимогами закону.
Жоден закон чи підзаконний акт не передбачає, що у разі зміни місця обліку - відстрочка достроково припиняє свою дію і що її треба оформлювати знову.
Перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період здійснюється протягом п’яти днів у разі:
Це передбачає пункт 60 Порядку затвердженого постановою КМУ № 560.
Як бачимо такої підстави для перевірки і зняття відстрочки, як зняття з обліку - немає.
Чомусь штрафи автоматично не знімаються за фактом зняття з обліку... А з відстрочкою буває всяке.
А по факту як воно у них там все технічно реалізовано - інформація з грифом секретно та для службового користування.
Можу лише послатися на конкретні випадки, коли у людей була відстрочка, а потім їх намагалися при постановці на новий облік мобілізувати.
В будь-якому разі рекомендую замовити електронний ВОД в ДІЇ, щоб хоч якісь кінці залишились, що колись була оформлена відстрочка.
https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do...
Бо в Резерв+ при формування нового ВОД (в тому числі примусово після оновлення даних ТЦК в реєстрі "ОБЕРІГ", коли Резерв+ сам формує новий еВОД), попередні версії еВОД у хронометражі вже неможливо відмотати. А збережений на телефоні папірець - це лише папірець..
В ДІЇ ж (браузерна, а не мобільна версія) такий документ зберігається в системі особистого кабінету назавжди, ще й на електронну пошту висилається з офіційної поштової адреси noreply@diia.gov.ua
Це вже хоч якийсь доказ, що відстрочка БУЛА. Принаймні були випадки, коли в судах це допомогло довести, що ТЦК каже не правду і відстрочка була.
Ось наприклад з продовженням відстрочки. З 01.01.2025 р. продовжувати окремі види відстрочок шляхом подання заяв на продовження - не було потрібно. Що не заважило Солом"янському РТЦК та СП Києва зняти з громадянина відстрочку, не повідомивши про потребу надати якісь нові документи на наступні 3 місяці. Це було передбачено якимсь законодавством?! - Звісно ні. Просто по принципу МАЄМО ТЕХНІЧНУ МОЖЛИВІСТь - РОБИМО ЩО ХОЧЕМО. Потім довелося оскаржувати дії РТЦК до ТЦК м. Києва... звісно вони все виправили, але нерви людині попсували за час очікування. Вже не кажу про витрачені гроші на адвокатські запити адвокатів, які орендують дорогі офіси в Бізнес-центрі "ПАРУС" (м. Київ) і вважають, що їм увесь світ винен з цього приводу, бо вони на статусі... А ТЦК київські беруть і всі ці статусні запити викидають у смітник. А нам на електронку відповіли. І так буває. Не кажу, що існують 100 % рецепти. Я можу лише розказати про власний досвід роботи з клієнтами.
Тобто тут гарантій ніяких. Технічна можливість видаляти відстрочки у ТЦК, на жаль, є. А як вже будуть нею користуватися у конкретному випадку - одному Богу відомо. І супровід адвоката не панацея. Оскільки іноді навпаки в ТЦК враження, що у людини якісь проблеми з правом на відстрочку, які хочуть перетиснути присутністю адвоката.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Якщо Ви плануєте ставати на військовий облік за місцем реєстрації ВПО і пройшло більше року як Ви оформили ВПО, то можете не відправляти ніякі заяви, а відразу йти до місцевого ТЦК.
Вони повинні взяти Вас на облік, розглянути справу про адмінправопорушення та закрити її через сплин строків давності.
Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210 і 210-1 КУпАП можуть розглядатися за місцем перебування на військовому обліку особи або за місцем їх виявлення.
Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:
1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;
7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом ТРЬОХ місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
З повагою, юрист Дерій В.О.!