Задайте питання юристу

965 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 08 грудня 2025, питання №144757

Як правильно подати скаргу до суду на інтернет магазин «apple people”?

Замовили на сайті Apple People телефон за велику суму,обіцяли новий,запакований айфон.Отримали,на пошті обдивились з першого погляду все добре (коробка була запакована,як новий).Закрались сумніви,бо телефон швидко почав розряджаиись.Звернулись до спеціаліста,виявилось,що телефон б/в,171 цикл заряду (тобто пів року користувалися до нас).На камері позаду на верхній,було замінене скло на Китайське.Пропонують повернути телефон,але я переживаю що він поїде і на тому все.Я хочу добитись грошової компенсації,як правильно це зробити?

Відповіді юристів (3)

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Відправляйте телефон накладеним платежем, адже вони зобов'язані повернути кошти. Інший варіант - вимагайте, щоб вони спочатку скинули кошти, а Ви їм у відповідь перешлите телефон.

    До суду потрібно звертатися - якщо продавець не бажає повертати кошти.

    Якщо Вас ввели в оману, то Ви можете вимагати подвійний розмір компенсації.

    Згідно статті 230 Цивільного кодексу України

    1. Якщо одна із сторін правочину навмисно ввела другу сторону в оману щодо обставин, які мають істотне значення (частина перша статті 229 цього Кодексу), такий правочин визнається судом недійсним.

    Обман має місце, якщо сторона заперечує наявність обставин, які можуть перешкодити вчиненню правочину, або якщо вона замовчує їх існування.

    2. Сторона, яка застосувала обман, зобов'язана відшкодувати другій стороні збитки у подвійному розмірі та моральну шкоду, що завдані у зв'язку з вчиненням цього правочину.".

    Якщо Ви хочете повернути кошти за телефон, то Ви повинні виконати наступні кроки:

    1. Зверніться до продавця із письмовою заявою-претензією про розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми. Заяву слід підготувати у двох примірниках та вимагати щоб на другому примірнику (вашому) проставили відмітку про отримання заяви (із зазначенням дати, прізвища і посади особи, яка прийняла заяву, її підписом). До заяви додати копії документів, які підтверджують правомірність вашої вимоги (чек, гарантія, паспорт на товар тощо). У разі відмови у прийнятті заяви суб’єктом господарювання, Вам необхідно скерувати дане звернення рекомендованим листом через Укрпошту.

    В заяві вкажіть, що продавець навмисно ввів Вас в оману і внаслідок цього Ви купили телефон. Вимагайте повернення коштів протягом 5 днів - інакше Ви звернетесь до суду та будете вимагати відшкодування збитків у подвійному розмірі.

    2. Якщо продавець відмовляє у задоволенні заяви (скарги), то необхідно звертатись із письмовою заявою про відновлення прав до Головного управління Держпродспоживслужби у Вашій області.

    Як правильно оформити звернення

    Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:

    • Кому адресується звернення (наприклад: Начальнику Головного управління, ПІБ керівника)
    • Від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, № телефону).
    • Вид звернення (заява, скарга або пропозиція)

    У звернені повинна бути викладена суть порушеного питання або проблеми:

    • підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;
    • вказати обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;
    • мета звернення і очікуваний результат розгляду звернення;
    • перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;
    • письмове звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.
    • для розгляду електронного звернення електронний підпис не вимагається.

    Обов’язково до звернення необхідно додати:

    • копію розрахункового документу (чек, квитанцію, договір), який засвідчує факт придбання товару, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу, найменування суб’єкта господарювання, його місцезнаходження;
    • копію заяви до суб’єкта господарювання з вимогами щодо усунення недоліку в товарі, його заміни або повернення коштів та відповідь від нього.

    Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:

    • письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;
    • звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;
    • повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;

    3. Зверніться до поліції із заявою про шахрайство.

    4. Якщо після даних кроків Вам не повернули кошти, то необхідно звертатись із позовом до суду. Для цього потрібно підготувати належні докази того, що продавець дійсно ввів Вас в оману та продав телефон неналежної якості. Можливо потрібно буде подати клопотання про технічну експертизу телефону. Якщо знайдете інших ошуканих покупців, то можете подати колективну скаргу.

    Проте, судовий порядок вирішення питання не швидкий і в разі Вашого виграшу справи в першій інстанції - продавець може подати апеляцію та касацію. Тому краще питання вирішити в досудовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Владислава!

    Ви хочете добитися грошової компенсації щодо завданої моральної чи матеріальної шкоди? Або ж мова йде просто про повернення коштів за телефон, які Ви сплатили?

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Левченко Ксенія Сергіївна
    Левченко Ксенія Сергіївна година тому

    Юрист, м. Вінниця, 18 років досвіду

    Доброї ночі. Для того, щоб отримати належну компенсацію за невідповідний товар Вам у першу чергу необхідно зафіксувати документально неналежний стан проданого товару. Далі висувати письмову претензію продавцю з вимогою повернення коштів в повному обсязі. Далі вже в залежності від відповіді продавця і потреби в подальшому врегулюванні. Лише так Ви зможете убезпечити себе від неналежних дій з боку продавця. В разі відсутності конструктиву Ви можете надіслати скаргу до держродспоживслужби з детальним описом ситуації і наданням документальних доказів, а також маєте право подати судовий позов та звернутись з заявою до поліції. Для детального вирішення необхідно аналізувати наявні документальні дані.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України