Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
885 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрый день.
Подскажите, пожалуйста, каким образом возможно восстановить паспорт в Киеве (не по месту жительства) для бездомных?
Есть возможность предоставить им работу и жилье, но без документов никак, а многие прописаны в других городах Украины (Запорожье, Донецк).
Спасибо
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (9)
Адвокат, м. Київ
Так как сейчас не выдают паспорта старого образца надо получать ай ди карты.Для оформления ID-паспорта вам, согласно официальному сайту Государственной миграционной службы Украины, нужны будут следующие документы:
Если идентификационный код украли вместе с паспортом, сначала восстанавливают именно паспорт. Сотрудники паспортного стола рекомендуют взять ИНН. Если и ее нет, вопрос будет решаться индивидуально.
Также вам понадобятся документы, подтверждающие дополнительную изменяемую информацию, которая вносится в ID-карту:
Часть этой информации можно сделать скрытой: она не будет отображаться при сканировании. Однако снять скан-копии сотрудники паспортного стола все равно должны, и только с оригиналов.
Оформляется ID-паспорт на протяжении 10–20 дней. Общая стоимость услуги получения новой пластиковой карты составляет 279 гривен: 87 грн — стоимость административных услуг, 192 грн — стоимость бланка. Смотря какие бездомные.Если им помочь можно все востановить
Адвокат, м. Вінниця, 10 років досвіду
Доброго дня!Андрій, для відновлення паспорта необхідні наступні документти:
Якщо паспорт було викрадено:
необхідно звернутись із заявою до поліції взяти витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. звернутись до відділення Міграційної служби за місцем реєстрації (у разі, якщо втрачено ID-картку, за оформленням нової можна звернутися до будь-якого підрозділу служби).Якщо втрата паспорта відбулася за кодоном потрібно звернутися до найближчої закордонної дипломатичної установи.
До Міграційної служби надати такі документи:
Додаткові документи (за наявності):
Відновлення паспорта триває з дня подання заяви:
У випадках проведення процедури встановлення особи строк оформлення паспорта може тривати до 2 місяців.
У разі обміну втраченого чи пошкодженого паспорта додатково сплачується державне мито - 34 грн (два неоподаткованих мінімуми доходів громадян).
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрий день!
Бездомна особа подає документи до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта за місцем майбутньої реєстрації її місця проживання:
https://dmsu.gov.ua/poslugi/pasport-gromadyanina-u...
Таким чином, бездомним треба звернутися до міграційної служби за місцем їх майбутньої реєстрації місця проживання та м.Києві.
Звертатися треба до Центрального міжрегіонального управління Державної міграційної служби у м.Києві та Київській області:
Адреса: вул. Березняківська, 4-А, м. Київ, 02152
Телефон гарячої лінії: (044) 550-23-88
https://dmsu.gov.ua/pro-dms/struktura-ta-kontakti/...
Бездомна особа подає заяву-анкету та документи до територіального підрозділу ДМС/центру надання адміністративних послуг/державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, або його відокремленого підрозділу за місцем майбутньої реєстрації її місця проживання.
У разі потреби, для зміни реєстрації питання вирішується слідуючи чином: подаються заяви до Центрального міжрегіонального управління Державної міграційної служби у м.Києві та Київській області про одночасне зняття з реєстрації (з того місця, де вони були зареєстроаані) та проведення нової реєстрації за місцем проживання в м.Києві (одночасна процедура).
Успіхів Вам!
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Доброго дня.
Необхідно звернутися до територіального підрозділу ДМС України за зареєстрованим місцем проживання.
У разі, коли особа не має місця проживання, за адресою якої вона може бути зареєстрована, та з певних причин не може або не бажає отримувати статус бездомної особи, або знята з реєстрації місця проживання для здійснення обміну паспорта зразка 1994 року, слід звернутися до територіального підрозділу ДМС України за останнім зареєстрованим місцем проживання або за місцем фактичного проживання.
При цьому:
Особа, місце проживання якої зареєстровано на тимчасово окупованій території України у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, подає заяву та документи до територіального підрозділу ДМС за місцем звернення;
Внутрішньо переміщена особа подає заяву та документи до територіального підрозділу ДМС за місцем проживання, що підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
Бездомна особа подає заяву та документи до територіального підрозділу ДМС за місцем майбутньої реєстрації її місця проживання.
Щоб відновити паспорт, до відповідної служби потрібно принести цілий перелік різних документів:
Всього доброго.
Юрист, м. Харків, 25 років досвіду
Добрий день.
ІІ. Оформлення паспорта замість втраченого або викраденого.
Як отримати послугуУ разі, коли особа не має місця проживання, за адресою якої вона може бути зареєстрована, та з певних причин не може або не бажає отримувати статус бездомної особи, або знята з реєстрації місця проживання, слід звернутися до територіального підрозділу ДМС України, центру надання адміністративних послуг, центру обслуговування «Паспортний сервіс» ДП «Документ» за останнім зареєстрованим місцем проживання або за фактичним місцем проживання.
Бездомна особа подає документи до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта за місцем майбутньої реєстрації її місця проживання.
Якщо втрачено/викрадено паспорт у формі картки або він підлягає обміну звернутися можливо до будь-якого територіального органу/підрозділу ДМС України, або до відповідного центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), центру обслуговування «Паспортний сервіс» ДП «Документ».
Вартість послугиЗагальна вартість адміністративного збору у разі оформлення протягом 20 робочих днів становить 345 грн., у тому числі:
Загальна вартість адміністративного збору у разі термінового (протягом 10 робочих днів) оформлення становить 471 грн., у тому числі:
* у разі обміну замість втраченого чи пошкодженого паспорта сплачується держмито у розмірі 34 грн. (два неоподаткованих мінімуми доходів громадян).
Подача заявиДокументи для оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта подаються особою або її законним представником/уповноваженою особою до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта за зареєстрованим місцем проживання особи.
Заява-анкета заповнюється працівником ДМС або адміністратором ЦНАП. (https://dmsu.gov.ua/services/online.html)
Для оформлення паспорта замість втраченого або викраденого заявник подає такі документи:
заяву встановленого МВС зразка про втрату або викрадення паспорта зразка 1994 року (далі - заява про втрату паспорта);витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта на території України);посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);рішення суду про встановлення особи (для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи);документ, що посвідчує особу законного представника/ уповноваженої особи, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника/уповноваженої особи;документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати. Оригінал документа про звільнення від сплати адміністративного збору повертається заявнику, а до заяви-анкети додається його копія, засвідчена працівником територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта шляхом проставлення відмітки “Згідно з оригіналом” та підпису із зазначенням його посади, прізвища, ініціалів та дати;документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт (за наявності таких документів):про місце проживання - довідку органу реєстрації встановленого зразка;про народження дітей - свідоцтва про народження дітей;про шлюб і розірвання шлюбу - свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;про зміну імені - свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття;одну фотокартку розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру - для оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, оформленим в установленому порядку, або особі, яка відбуває покарання в установах виконання покарань або перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу (в разі потреби). Фотокартка повинна відповідати вимогам рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації (IКAO) Doc 9303.Адвокат, м. Харків, 7 років досвіду
Добрий ранок.
Питання регулюється Порядком оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України.
Відповідно до п. 46 - для оформлення паспорта замість втраченого або викраденого подає такі документи:
1) заяву встановленого МВС зразка про втрату або викрадення паспорта зразка 1994 року (далі - заява про втрату паспорта);
2) витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта на території України);
3) посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);
4) довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);
5) рішення суду про встановлення особи (для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи);
6) документ, що посвідчує особу законного представника/ уповноваженої особи, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника/уповноваженої особи;
7) документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати. Оригінал документа про звільнення від сплати адміністративного збору повертається заявнику, а до заяви-анкети додається його копія, засвідчена працівником територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта шляхом проставлення відмітки “Згідно з оригіналом” та підпису із зазначенням його посади, прізвища, ініціалів та дати;
8) документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт (за наявності таких документів):
про місце проживання - довідку органу реєстрації встановленого зразка;
про народження дітей - свідоцтва про народження дітей;
про шлюб і розірвання шлюбу - свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;
про зміну імені - свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;
довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття;
9) одну фотокартку розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру - для оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, оформленим в установленому порядку, або особі, яка відбуває покарання в установах виконання покарань або перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу (в разі потреби). Фотокартка повинна відповідати вимогам рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації (IКAO) Doc 9303.
Куди звертатися?
Отримавши статус бездомної особи, така особа подає документи до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта за місцем майбутньої реєстрації її місця проживання.
Скільки триватиме відновлення паспорта?
Термін розгляду заяви cкладає до 20 робочих днів з дня подання заяви, або ж до 10 робочих днів для його термінового отримання.
У випадках проведення під час оформлення процедури встановлення особи строк оформлення паспорта може тривати до 2 місяців.
Скільки коштуватиме новий паспорт?
Загальна вартість адміністративного збору при оформленні документа протягом 20 робочих днів, складе 279 грн. З них вартість адміністративних послуг за оформлення та видачу ID-картки - 87 грн, вартість бланку - 192 гривні. За прискорення процедури необхідно буде заплатити 366 грн (до 174 грн зросте вартість адмінпослуг). У разі обміну втраченого чи пошкодженого паспорта додатково сплачується державне мито - 34 грн.
Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду
https://dmsu.gov.ua/poslugi/pasport-gromadyanina-u...
ІІ. Оформлення паспорта замість втраченого або викраденого.
Заява-анкета заповнюється працівником ДМС або адміністратором ЦНАП.
Для обміну паспорта заявник подає такі документи:
паспорт, що підлягає обміну;документи, що підтверджують обставини, у зв’язку з якими паспорт підлягає обміну (крім випадків, передбачених підпунктами 4 і 6 пункту 6 Порядку);посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);документ, що посвідчує особу законного представника/уповноваженої особи, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника/уповноваженої особи;документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати. Оригінал документа про звільнення від сплати адміністративного збору повертається заявнику, а до заяви-анкети додається його копія, засвідчена працівником територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта шляхом проставлення відмітки “Згідно з оригіналом” та підпису із зазначенням його посади, прізвища, ініціалів та дати;документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт (за наявності таких документів): про місце проживання - довідку органу реєстрації встановленого зразка (крім випадків, коли здійснюється обмін паспорта зразка 1994 року); про народження дітей - свідоцтва про народження дітей; про шлюб і розірвання шлюбу - свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт; про зміну імені - свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт; довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття.одну фотокартку розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру - для оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, оформленим в установленому порядку, або особі, яка відбуває покарання в установах виконання покарань або перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу (в разі потреби). Фотокартка повинна відповідати вимогам рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації (IКAO) Doc 9303.Для оформлення паспорта замість втраченого або викраденого заявник подає такі документи:
заяву встановленого МВС зразка про втрату або викрадення паспорта зразка 1994 року (далі - заява про втрату паспорта);витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта на території України);посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);рішення суду про встановлення особи (для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи);документ, що посвідчує особу законного представника/ уповноваженої особи, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника/уповноваженої особи;документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати. Оригінал документа про звільнення від сплати адміністративного збору повертається заявнику, а до заяви-анкети додається його копія, засвідчена працівником територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта шляхом проставлення відмітки “Згідно з оригіналом” та підпису із зазначенням його посади, прізвища, ініціалів та дати;документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт (за наявності таких документів): про місце проживання - довідку органу реєстрації встановленого зразка; про народження дітей - свідоцтва про народження дітей; про шлюб і розірвання шлюбу - свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт; про зміну імені - свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт; довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття;одну фотокартку розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру - для оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, оформленим в установленому порядку, або особі, яка відбуває покарання в установах виконання покарань або перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу (в разі потреби). Фотокартка повинна відповідати вимогам рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації (IКAO) Doc 9303.Адвокат, м. Харків, 25 років досвіду
Перед тим, як звертатись до органу ДМС за отриманням паспорту бездомна особа має звернутись до Центру обліку бездомних громадян м. Києва (03067, м. Київ, вул. Гарматна, 16/85.) для оформлення посвідчення про взяття на облік бездомної особи.
ЦЕНТР ОБЛІКУ БЕЗДОМНИХ ОСІБ
Окрема установа "Центр обліку бездомних громадян ", розташований у Солом’янському районі м. Києва за адресою:
03067, м. Київ, вул. Гарматна, 16/85.
Директор - Лисенко Сергій Олексійович,
контактний телефон: (044) 458-08-91, (044) 4458-08-99.
"Філія Центру обліку бездомних громадян", адреса: вул. Рогозівська, 4/16 тел. 568-60-81
Центр обліку є закладом соціального захисту, що веде облік бездомних громадян, відновлення документів та проводить реєстрацію переважного місця знаходження. Установа розташована в парковій зоні. Штатна чисельність персоналу – 17 осіб. Підопічні Центру обліку бездомних громадян отримують соціальну та юридичну допомогу.
Процедура отримання паспорта громадянина України та проведення реєстрації місця проживання для осіб без визначеного місця проживанняВідповідно до пункту 1.2 Порядку оформлення і видачі паспорта громадянина України, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 13 квітня 2012 року № 320, бездомним громадянам паспорти видаються також за місцем проживання або місцем перебування.
Згідно пункту 1.3 Порядку оформлення і видачі паспорта громадянина України, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 13 квітня 2012 року № 320, для оформлення паспорта громадянина України такі особи мають подати, серед інших документів, посвідчення про взяття на облік бездомних осіб, видане відповідним центром обліку бездомних осіб.
До (03067, м. Київ, вул. Гарматна, 16/85.) для оформлення посвідчення про взяття на облік бездомної особи та паспорта громадянина України необхідно подати:
1) 8 фото 3,5*4,5 (глянцеві);
2) Ф-А (картка прописки) за останнім місцем реєстрації;
3) листочки вибуття з останнього місця реєстраці;
4) свідоцтво про народження; одруження; розлучення (за наявності);
5) довідку про наявність відсутність судимості;
6) довідку з довідково-адресного бюро м. Києва.
Документи подаються в трьох копіях разом з квитанцією про сплату державного мита. Особи, звільнені від відбування покарання, обов’язково подають довідку про звільнення.
Відповідно, після отримання посвідчення про взяття на облік бездомних осіб такі особи звертаються до органів ДМС України для оформлення паспорта громадянина України.
Юрист, м. Суми, 6 років досвіду
Добрый день!
По Вашему вопросу сообщаю следующее:
Согласно Закону «Об основах социальной защиты бездомных лиц и бездомных детей». Люди, оказавшиеся в сложных жизненных обстоятельствах, в том числе и без постоянного места проживания, могут обратиться за помощью: в дома ночного пребывания, центры реинтеграции бездомных лиц, или центры учета.
Получить услуги в этих заведениях человек со сложными жизненными обстоятельствами может на основании письменного или даже устного обращения в конкретное заведение. Экстренную помощь такие люди могут получить в домах ночного пребывания. Там бездомный не только получит койко-место и коммунально-бытовые услуги, но и мягкий инвентарь, одежду (по возможности), обувь и питание.
В Киеве функционирует несколько заведений, чей профиль — оказание помощи людям, оказавшимся в сложных жизненных обстоятельствах. Ниже представлен список этих объектов, их адреса и номера телефонов:
Вышеуказанный Закон №2623 регулирует и процедуру восстановления паспорта, если у вас нет документов. Для этого необходимо обратиться в орган регистрации, который расположен либо там, где был зарегистрирован человек, либо в тот орган регистрации, который отвечает за конкретное заведение, предоставившее временный приют.
Для востановления документов бездомному необходимо лично обратиться в Территориальное Управление ДМС по последнему месту регистрации(если оно неизвестно по фактическому месту проживания или новому месту регистрации), также есть возможность обратиться в ЦНАП или воспользоваться сервисом востановления паспортных документов в Государственном органе ДП "Документ"
Подать документы:
1. Заявление об утрате/ краже паспорта
2.удостоверение о постановке на учет бездомных лиц (выдается центром реинтеграции)
3. справка из ЕРДР о принятии заявления и открытии криминального производства( в случае кражи)
4. справку о последнем месте регистрации(выдается государственным регистратором ЦНАПа)
5. справки (о возможном браке , свидетельства рождения детей.)
6. справки о судимости ( наличии , отсуттвии)
7. справки из адресного бюро
8. фото 3х4 (4-8 шт.)
9. Квитанции об оплате админ. сбора.
Более того, если вы уже обратились за помощью в один из перечисленных выше центров помощи, вам помогут с получением паспорта. Их сотрудники помогут вам оформить или восстановить документы, а также поспособствуют регистрации нового места жительства. Также человек, оказавшийся в сложных жизненных обстоятельствах, сможет обратиться за разъяснениями и помощью в структурное подразделение соцзащиты, расположенное в соответствующем районе Киева.
С уважением,
Константин Гончаренко