Задайте питання юристу

833 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Для бізнесу, 07 травня 2020, питання №18955 150₴

Насколько важна регистрация тм музыкальной группы в шоу бизнесе?

Добрый день. Необходимо ли нам регистрировать наименование музыкальной группы как ТМ, если хотим запустить музыкальный бренд

Відповіді юристів (10)

    Савченко Олександр
    66.7%
    Савченко Олександр 3 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня.

    Відповідно до чинних законів, зареєструвати (запатентувати) назву музичної групи можливо як торгову марку (товарний знак). Те ж саме стосується імені або псевдоніма сольного виконавця – співака чи співачки.

    Володіти юридичними та авторськими правами на таку торговельну марку (назву групи, музичного проекту, виконавця) може будь-яка особа, яке звернеться із заявою про реєстрацію в відповідну державну установу. Це можуть бути одночасно всі учасники групи, або один з них, або кілька (але не всі), або продюсер групи, або юридична особа. Те ж саме стосується імені або псевдоніма співака / співачки.

    Назву групи або виконавця в Україні може бути зареєстровано в якості торгової марки на будь-якій мові: українська, російська, англійська, комбінація мов, букв, цифр та інші.

    Так само в назва групи або виконавця може бути виконано і запатентовано у вигляді логотипу, який містить словесну частину і графічну складову.

    Прикладом таких реєстрацій в Україні можуть бути відомі торгові марки відомих виконавців України. Наведені нижче приклади зареєстрованих торгових марок: О.Е. (Океан Ельзи), Lobodа (Світлана Лобода), «Антитіла», «Бумбокс» відомих виконавців України є загальнодоступною інформацією і будь-яка особа може ознайомиться з цією та іншою інформацією на сайті Державного підприємства «Укрпатент» (https://ukrpatent.org/uk).

    Як видно з наведених прикладів юридична і авторське право на торговельні марки належать, безпосередньо артистам або особам, які мають безпосереднє відношення до музичного проекту.

    Під час реєстрації торгової марки для назви групи або виконавця обов’язково необхідно вказувати перелік товарів і / або послуг для яких буде використовуватися цей логотип.

    Зазвичай, торгову марку для назви групи необхідно зареєструвати (запатентувати) для певних послуг 41 класу Міжнародної класифікації, а саме: «Розваги; проведення культурних заходів; наймання (прокат) аудіоапаратури; наймання (прокат) видовищних декорацій; облаштування дозвілля; послуги оркестрів; послуги студій звукозапису; послуги сценаристів; послуги композиторів; розваги (послуги артистів); створення видовищ; створення відеофільмів; створення фільмів; театральні вистави; телевізійні передачі розважальні; послуги з організації виступів артистів і виконавців».

    Так само, одночасно, може бути здійснена реєстрація торгової марки для додаткових товарів або послуг, для яких, можливо артист або його продюсер будуть використовувати надалі зареєстрований логотип. Такими товарами і послугами можуть бути: косметика, парфумерія, одяг, взуття, реклама, продаж музичних творів (за допомогою Інтернет ресурсів) та інші.

    Чим більше товарів і послуг буде вказано для реєстрації торгової марки, тим вище ціна процедури реєстрації.

    Реєстрація назви групи в якості торгової марки надає її власнику наступні переваги:

    – Виключне право власності на назву групи – торгову марку строком на 10 років з можливістю подальшого продовження;

    – Виключне право забороняти іншим особам (у тому числі й іншим групам, артистам) використовувати зареєстровану, запатентовану (або схожу) назву;

    – Виключне право дозволяти (наприклад, за ліцензійним договором, безкоштовно або за оплату «роялті») іншим особам використовувати назву музичного проекту – торгову марку;

    – Гарантовано захистити назву Вашої групи або імені, псевдоніма від претензій інших осіб.

    Всього доброго. Пишіть, якщо будуть додаткові питання.

    Ковальчук Владимир
    33.3%

    Об’єктами авторського права є твори у галузі науки, літератури і мистецтва, що зазначені у частині першій статті 8 Закону України "Про авторське право і суміжні права". В свою чергу, відповідно до статті 9 Закону України "Про авторське право і суміжні права" частина твору, яка може використовуватися самостійно, у тому числі й оригінальна назва твору, розглядається як твір і охороняється відповідно до цього Закону. Тобто, діюче законодавство у сфері авторського права передбачає правову охорону лише тих назв, які пов’язані з певним твором. Таким чином, назва музичної групи не є об’єктом авторського права, а отже, і не може бути зареєстрованою як твір в Державному департаменті інтелектуальної власності.

    Однак, слід зазначити, що назві музичної групи може надаватись правова охорона відповідно до Закону України "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг" (далі — Закон), якщо вона буде об’єктом Знака (Знак — позначення, за яким товари і послуги одних осіб відрізняються від товарів і послуг інших осіб). Відповідно до частини другої статті 5 зазначеного Закону, об’єктом Знака може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень. Такими позначеннями можуть бути, зокрема, слова, у тому числі власні імена, літери, цифри, зображувальні елементи, кольори та комбінації кольорів, а також будь-яка комбінація таких позначень.

    Ковальчук Владимир

    Торговая марка (в украинском законодательстве она также называется "товарный знак" или "знак для товаров и услуг") может быть зарегистрирована как словесное обозначение в виде слова или слов, собственного имен, букв, цифр; как изобразительный элемент - черно-белый или цветной, а также как любая комбинация словесных и/или изобразительных обозначений, включая трехмерные, голографические и мульмедийные.

    Торговой маркой не может стать общеупотребительное слово, использующееся как обозначение товаров и услуг определенного вида, либо общеупотребительные символы и термины.Цель регистрации торговой марки - защитить ее уникальность и запретить конкурентам незаконно пожинать плоды ваших трудов. Торговая марка охраняется только для тех товаров или услуг, для которых она зарегистрирована.

    1 января 2014 года вступила в действие 11-я редакция Международного классификатора товаров и услуг (МКТУ), которыйсостоит из 45 классов, 1-34 отведен под товары, 35-45 - под услуги.

    Вам нужно выбрать, какой класс или классы товаров или услуг наиболее полно отображают суть хозяйственной деятельности, которую обозначает ваша будущая торговая марка. Параллельно нужно убедиться, выбранный класс не станет причиной возможного отказа в регистрации из-за тождественности или схожести до степени смешения с другими торговыми марками, зарегистрированными или заявленными на регистрацию в Украине другим лицом для однородных товаров или услуг.

    Нахождение товаров или услуг в одном классе МКТУ не является однозначным признаком однородности, и наоборот, разные классы МКТУ не гарантируют отсутствие таковой. Главным критерием для установления однородности считается возникновение у потребителя представления о принадлежности этих товаров или услуг одному лицу, которое их изготавливает или предоставляет. Нельзя зарегистрировать две одинаковые торговые марки для одинаковых или родственных товаров (услуг), но можно зарегистрировать две аналогичные торговые марки для разных товаров (услуг), т.е. в разных классах.

    Савоста   Ірина   Михайлівна

    Добрый день. Если Вы хотите, чтобы Вас узнавали по каким-то определенным брендам и ассоцииривали с Вашей группой , а также в дальнейшем не было оснований для споров, что музыкальный бренд принадлежит имено этой ТМ, т.е Вам, то просто зарегитрируйте название группы как ТМ

    Малик Олександр Володимирович

    Доброго дня! Зареєструйте назву як торгову марку, щоб уникнути неприємностей в майбутньому. Строк реєстрації становить до 36 місяців. Однак, одразу після прийняття від вас документів, вам нададуть відповідне підтвердження про те, що ви бажаєте зареєструвати за собою торгову марку.

    Киншов Дмитрий Сергеевич

    Добрий день.

    Так, це краще зробити, оскільки у випадку розвитку Вашого бренду, інші особи зможуть його використовувати в своїх цілях та отримувати прибуток і Ви з цим нічого не зможете зробити, оскільки свій бренд не зареєстрували.

    Зареєструвати Ви можете як товарний знак / товарну марку. Це ж стосується й найменування співаків.

    Взагалі, процедура реєстрації є доволі довгою. Якщо це загальна процедура - то вона стоновить 1. 5 років.

    Також існує "швидка" процедура - 7-8 місяців.

    Звичайно, вартість буде різною між цими процедурами.

    Спочатку, Ви подаєте заяву до відповідного органу та отримуєте відповідь - чи можливо зареєструвати такий бренд (можливо він вже існує). Якщо можливо - буде відбувати процедура реєстрації.

    Вартість, також може змінювати залежно від: кольоровий/чорний, словецний/або певна картинка бренду.

    Існує багато компаній, які займаються реєстрацією. Або, Ви це можете спробувати зробити самостійно.

    Сподіваюсь надана консультація Вам допомогла та була корисною.

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Мета реєстрації торгової марки – захистити її унікальність і заборонити конкурентам незаконно пожинати плоди вашої праці. Торгова марка охороняється тільки для тих товарів або послуг, для яких вона зареєстрована.

    1 січня 2017 р. вступила у дію 11-я редакція Міжнародного класифікатора товарів та послуг (МКТП) (nice112017.ukrpatent.org) , який складається з 45 класів, де 1-34 відведені під товари, 35-45 – під послуги.

    Паралельно потрібно переконатися, що вибраний клас не стане причиною можливої відмови у реєстрації через тотожність або схожість до ступеня змішування з іншими торговими марками, зареєстрованими або заявленими на реєстрацію в Україні іншою особою для однорідних товарів чи послуг.

    Щоб почати безпосередньо процедуру реєстрації, потрібно скласти Заявку та подати її у ДП «УІПВ». Заявка може бути подана фізичними або юридичними особами, особисто у ДП «УІПВ» або відправлена поштою на адресу вул. Глазунова, 1, м Київ, 01601. Завантажити зразок заявки можна з сайту Державної служби інтелектуальної власності України (http://sdip.gov.ua/t/docman/binary/depart_doc/blanki/tm/tm1_1.doc).

    Пакет документів для подачі заявки на реєстрацію торгової марки повинен включати:

    1. Зображення торговельної марки розміром 8х8 см в електронному та друкованому видах, у 5 примірниках для чорно-білої торгової марки і у 10 – для кольорової.2. Повний перелік товарів і / або послуг, для яких передбачається реєстрація товарного знака.3. Повне найменування заявника українською мовою (назва фірми, її юридична адреса або ПІБ та місце проживання фізичної особи). У разі, якщо реєстрація проводиться за допомогою патентного повіреного або патентної компанії, то мають бути додані додатково:4. Довіреність патентному повіреному на представлення інтересів заявника у відповідних установах.Протягом 2-х місяців з моменту подачі заявки потрібно сплатити державний збір за її подачу. Ця сума не підлягає поверненню у разі відмови у реєстрації.

    У таблиці нижче наведена вартість реєстрації торгової марки в залежності від типу позначення, кількості та кількості обраних класів МКТП.

    Вартість реєстрації торговельної марки в Україні:

    Державний збір за подання заявки в одному класі 1000 додатково за подання заявки в кольорі500 додатково за кожного наступного понад одного власника300додатково за кожний клас товарів/послуг понад одного 1000Видача свідоцтва на торговельну марку 85Публікація про видачу свідоцтва на ТМ за кожен клас товарів/послуг 150додатково за публікацію у кольорі100

    Після оплати за подання заявки Ви отримуєте повідомлення від ДП «УІПС» з присвоєнням дати подання заявки. Одночасно починається формальна експертиза, що перевіряє відповідність заявки формальним вимогам Закону. На цьому етапі ДП «УІПВ» може зажадати внести зміни або запитати додаткові дані по заявці, на відповідні дії у Вас є 2 місяці.

    Після завершення формальної експертизи, далі проводиться кваліфікаційна експертиза, яка визначає відповідність заявленого позначення умовам надання правової охорони, і перевіряється на наявність тотожних і схожих до ступеня змішування вже зареєстрованих або поданих на реєстрацію торгових марок.

    При позитивному рішенні експертизи заявник отримує повідомлення про це і протягом 3-х місяців повинен сплатити державний збір за публікацію відомостей про реєстрацію торгової марки у розмірі 150 грн. (сума вказана для чорно-білого позначення в одному класу МКТП) і державне мито за видачу Свідоцтва на знак для товарів і послуг в розмірі 85 грн. для резидентів України.

    Щоб отримати свідоцтво про реєстрацію торговельної марки, потрібно відправити у ДП «УІПВ» оригінали платіжних доручень про сплату вищевказаних платежів.

    Свідоцтво діє протягом 10 років від дати подання заявки, розмір збору за його продовження на наступні 10 років становить 3000 грн. за один клас МКТП. Звертатися з клопотанням про продовження строку можна за 6 місяців до закінчення цього терміну дії свідоцтва.

    У середньому, термін реєстрації торгової марки становить 12-15 місяців з моменту подачі заявки. Існує можливість прискорити реєстрацію, сплативши додатковий державний збір, розмір якого становить від 4020 грн. Термін реєстрації у даному випадку складе від 4 місяців.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович

    Добрий день!

    Так, для того, щоб музичній групі, займатися в шоу-бізнесос, у тому числі офіційно випускати музичні альбоми, треба зареєструвати торгову марку - знак.

    У даній ситуації, Вам треба керуватися Законом України "Про охорону прав на знаки для товарів в послуг":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3689-1

    Стаття 2. Повноваження Установи у сфері охорони прав на знаки для товарів і послуг.

    1. Установа забезпечує реалізацію державної політики у сфері охорони прав на знаки для товарів і послуг, для чого:

    організовує приймання заявок, проведення їх експертизи, приймає рішення щодо них;

    видає свідоцтва на знаки для товарів і послуг, забезпечує їх державну реєстрацію;

    забезпечує опублікування офіційних відомостей про знаки для товарів і послуг;

    здійснює міжнародне співробітництво у сфері правової охорони інтелектуальної власності і представляє інтереси України з питань охорони прав на знаки для товарів і послуг в міжнародних організаціях відповідно до чинного законодавства;

    організовує інформаційну та видавничу діяльність у сфері правової охорони інтелектуальної власності;

    організовує науково-дослідні роботи з удосконалення законодавства та організації діяльності у сфері правової охорони інтелектуальної власності;

    організовує роботу щодо перепідготовки кадрів державної системи правової охорони інтелектуальної власності;

    доручає закладам, що входять до державної системи правової охорони інтелектуальної власності, відповідно до їх спеціалізації виконувати окремі завдання, визначені цим Законом, Положенням про Установу, іншими нормативно-правовими актами у сфері правової охорони інтелектуальної власності;

    здійснює інші повноваження відповідно до законів.

    2. Фінансування діяльності Установи провадиться за рахунок коштів Державного бюджету України.

    Стаття 5. Умови надання правової охорони.

    1. Правова охорона надається знаку, який не суперечить публічному порядку, принципам гуманності і моралі, вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" та на який не поширюються підстави для відмови в наданні правової охорони, встановлені цим Законом.може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень. Такими позначеннями можуть бути, зокрема, слова, у тому числі власні імена, літери, цифри, зображувальні елементи, кольори та комбінації кольорів, а також будь-яка комбінація таких позначень. Об’єктом знака не можуть бути імена або псевдоніми осіб, які обіймали керівні посади у комуністичній партії (посаду секретаря районного комітету і вище), вищих органах влади та управління СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних або автономних радянських республік (крім випадків, пов’язаних з розвитком української науки та культури), працювали у радянських органах державної безпеки, назви СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних радянських республік та похідні від них, назви, пов’язані з діяльністю комуністичної партії, встановленням радянської влади на території України або в окремих адміністративно-територіальних одиницях, переслідуванням учасників боротьби за незалежність України у XX столітті.Право власності на знак засвідчується свідоцтвом. Строк дії свідоцтва становить 10 років від дати подання заявки до Установи і продовжується Установою за клопотанням власника свідоцтва щоразу на 10 років, за умови сплати збору в порядку, встановленому пунктом 2 статті 18 цього Закону. Порядок продовження строку дії свідоцтва встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності.

    Дія свідоцтва припиняється достроково за умов, викладених у статті 18 цього Закону.

    4. Обсяг правової охорони, що надається, визначається зображенням знака та переліком товарів і послуг, внесеними до Реєстру, і засвідчується свідоцтвом з наведеними у ньому копією внесеного до Реєстру зображення знака та переліком товарів і послуг.

    5. Право на одержання свідоцтва у порядку, встановленому цим Законом, має будь-яка особа, об’єднання осіб або їх правонаступники.

    Стаття 6. Підстави для відмови в наданні правової охорони

    1. Згідно з цим Законом не можуть одержати правову охорону позначення, які зображують або імітують:

    державні герби, прапори та інші державні символи (емблеми);

    офіційні назви держав;

    емблеми, скорочені або повні найменування міжнародних міжурядових організацій;

    офіційні контрольні, гарантійні та пробірні клейма, печатки;

    нагороди та інші відзнаки.

    Такі позначення можуть бути включені до знака як елементи, що не охороняються, якщо на це є згода відповідного компетентного органу або їх власників. Компетентним органом щодо назви держави є колегіальний орган, утворений Установою.

    2. Згідно з цим Законом не можуть одержати правову охорону також позначення, які:

    звичайно не мають розрізняльної здатності та не набули такої внаслідок їх використання;

    складаються лише з позначень, що є загальновживаними як позначення товарів і послуг певного виду;

    складаються лише з позначень чи даних, що є описовими при використанні щодо зазначених у заявці товарів і послуг або у зв’язку з ними, зокрема вказують на вид, якість, склад, кількість, властивості, призначення, цінність товарів і послуг, місце і час виготовлення чи збуту товарів або надання послуг;

    є оманливими або такими, що можуть ввести в оману щодо товару, послуги або особи, яка виробляє товар або надає послугу;

    складаються лише з позначень, що є загальновживаними символами і термінами;

    відображають лише форму, що обумовлена природним станом товару чи необхідністю отримання технічного результату, або яка надає товарові істотної цінності.

    Позначення, вказані в абзацах другому, третьому, четвертому, шостому та сьомому цього пункту, можуть бути внесені до знака як елементи, що не охороняються, якщо вони не займають домінуючого положення в зображенні знака.

    3. Не можуть бути зареєстровані як знаки позначення, які є тотожними або схожими настільки, що їх можна сплутати з:

    знаками, раніше зареєстрованими чи заявленими на реєстрацію в Україні на ім’я іншої особи для таких самих або споріднених з ними товарів і послуг;

    знаками інших осіб, якщо ці знаки охороняються без реєстрації на підставі міжнародних договорів, учасником яких є Україна, зокрема знаками, визнаними добре відомими відповідно до статті 6 bis Паризької конвенції про охорону промислової власності;

    фірмовими найменуваннями, що відомі в Україні і належать іншим особам, які одержали право на них до дати подання до Установи заявки щодо таких же або споріднених з ними товарів і послуг;

    кваліфікованими зазначеннями походження товарів (у тому числі спиртів та алкогольних напоїв), що охороняються відповідно до Закону України "Про охорону прав на зазначення походження товарів". Такі позначення можуть бути лише елементами, що не охороняються, знаків осіб, які мають право користуватися вказаними зазначеннями;

    знаками відповідності (сертифікаційними знаками), зареєстрованими у встановленому порядку.

    4. Не реєструються як знаки позначення, які відтворюють:

    промислові зразки, права на які належать в Україні іншим особам;

    назви відомих в Україні творів науки, літератури і мистецтва або цитати і персонажі з них, твори мистецтва та їх фрагменти без згоди власників авторського права або їх правонаступників;

    прізвища, імена, псевдоніми та похідні від них, портрети і факсиміле відомих в Україні осіб без їх згоди.

    5. Не можуть одержати правову охорону та не можуть бути зареєстровані як знаки позначення, що суперечать вимогам частини другої статті 5 цього Закону та вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки"

    Розділ IIIПОРЯДОК ОДЕРЖАННЯ СВІДОЦТВА

    Стаття 7. Заявка

    1. Особа, яка бажає одержати свідоцтво, подає до Установи заявку.

    2. За дорученням заявника заявку може бути подано через представника у справах інтелектуальної власності або іншу довірену особу.

    3. Заявка повинна стосуватися одного знака.

    4. Заявка складається українською мовою і повинна містити:

    заяву про реєстрацію знака;

    зображення позначення, що заявляється;

    перелік товарів і послуг, для яких заявник просить зареєструвати знак, згрупованих за МКТП.

    5. У заяві про реєстрацію знака необхідно вказати заявника (заявників) та його адресу.

    6. Якщо заявник просить охорону кольору чи поєднання кольорів як розрізняльної ознаки свого знака, то він зобов’язаний:

    заявити про це і вказати в заяві колір чи поєднання кольорів, охорону яких він просить;

    подати в заявці кольорові зображення вказаного знака. Кількість примірників таких зображень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності.

    7. Інші вимоги до документів заявки визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності.

    8. За подання заявки сплачується збір, розмір якого встановлюється з урахуванням кількості класів МКТП, якими охоплюються зазначені в заявці товари і послуги. Документ про сплату збору повинен надійти до Установи разом з заявкою або протягом двох місяців від дати подання заявки. Цей строк продовжується, але не більше ніж на шість місяців, якщо до його спливу буде подано відповідне клопотання та сплачено збір за його подання.

    Стаття 9. Пріоритет

    1. Заявник має право на пріоритет попередньої заявки на такий же знак протягом шести місяців від дати подання попередньої заявки до Установи чи до відповідного органу держави - учасниці Паризької конвенції про охорону промислової власності, якщо на попередню заявку не заявлено пріоритет.

    2. Пріоритет знака, використаного в експонаті, показаному на офіційних або офіційно визнаних міжнародних виставках, проведених на території держави - учасниці Паризької конвенції про охорону промислової власності, може бути встановлено за датою відкриття виставки, якщо заявка надійшла до Установи протягом шести місяців від зазначеної дати.

    3. Заявник, який бажає скористатися правом пріоритету, протягом трьох місяців від дати подання заявки до Установи подає заяву про пріоритет з посиланням на дату подання і номер попередньої заявки та її копію з перекладом на українську мову або документ, що підтверджує показ зазначеного знака на виставці, якщо ці заявка чи показ відповідно була подана чи було проведено у державі - учасниці Паризької конвенції про охорону промислової власності. У межах цього строку зазначені матеріали можуть бути змінені. Якщо ці матеріали подано несвоєчасно, то право на пріоритет заявки вважається втраченим, про що заявнику надсилається повідомлення.

    Стаття 10. Експертиза заявки

    1. Експертиза заявки має статус науково-технічної експертизи, складається з формальної експертизи та кваліфікаційної експертизи (експертизи по суті) і проводиться закладом експертизи відповідно до цього Закону та правил, встановлених на його основі центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності.

    2. Заклад експертизи здійснює інформаційну діяльність, необхідну для проведення експертизи заявок, і є центром міжнародного обміну виданнями відповідно до Конвенції про міжнародний обмін виданнями, прийнятої 3 грудня 1958 року Генеральною конференцією Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури.

    3. Кінцеві результати експертизи заявки, що не вважається відкликаною або не відкликана, відображаються в обгрунтованому висновку експертизи за заявкою, що набирає чинності після затвердження його Установою. На підставі такого висновку Установа приймає рішення про реєстрацію знака для всіх зазначених у заявці товарів і послуг або про відмову в реєстрації знака для всіх зазначених у заявці товарів і послуг, або про реєстрацію знака щодо частини зазначених у заявці товарів і послуг та відмову в реєстрації знака для іншої частини зазначених у заявці товарів і послуг. Рішення Установи надсилається заявнику.

    Заявник має право протягом місяця від дати одержання ним рішення Установи затребувати копії матеріалів, що протиставлені заявці. Ці копії надсилаються заявнику протягом місяця.

    4. Заявник має право з власної ініціативи чи на запрошення закладу експертизи особисто або через свого представника брати участь у встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності порядку в розгляді питань, що виникли під час проведення експертизи.

    5. Заявник має право вносити до заявки виправлення помилок та зміни свого імені (найменування) і своєї адреси, адреси для листування, імені та адреси свого представника, а також зміни щодо скорочення переліку товарів і послуг.

    Заявник може вносити до заявки зміни, пов’язані зі зміною особи заявника, за умови згоди зазначених у заявці інших заявників. Такі зміни може за згодою всіх заявників вносити також особа, яка бажає стати заявником.

    Ці виправлення та зміни враховуються, якщо вони одержані закладом експертизи не пізніше одержання ним документа про сплату державного мита за видачу свідоцтва.

    За подання заяви про виправлення помилки або про внесення будь-якої із зазначених змін сплачується збір, за умови, що помилка не є очевидною чи технічною, а зміна виникла через залежні від подавця заяви обставини.

    6. Заклад експертизи може вимагати від заявника надання додаткових матеріалів, якщо без них проведення експертизи неможливе, або у разі виникнення обгрунтованих сумнівів у достовірності будь-яких відомостей чи елементів, що містяться в матеріалах заявки.

    Заявник має право протягом місяця від дати одержання ним повідомлення чи висновку закладу експертизи із вимогою про надання додаткових матеріалів затребувати від нього копії матеріалів, що протиставлені заявці.

    Додаткові матеріали мають бути подані заявником протягом двох місяців від дати одержання ним повідомлення чи висновку закладу експертизи або копій матеріалів, що протиставлені заявці. Строк подання додаткових матеріалів продовжується, але не більше ніж на шість місяців, якщо до його спливу буде подано відповідне клопотання та сплачено збір за його подання. Цей строк, пропущений з поважних причин, поновлюється, якщо протягом шести місяців від його спливу буде подано відповідне клопотання та сплачено збір за його подання. Якщо заявник не подасть додаткові матеріали у встановлений строк, то заявка вважається відкликаною, про що йому надсилається повідомлення.

    7. Якщо заявником подано додаткові матеріали, то в процесі експертизи з’ясовується, чи не виходять вони за межі розкритої у поданій заявці суті позначення та переліку зазначених у заявці товарів і послуг.

    Додаткові матеріали виходять за межі розкритої у поданій заявці суті позначення, якщо вони містять ознаки, які слід включити до позначення, що заявляється як знак.

    Додаткові матеріали в частині, що виходить за межі розкритої у поданій заявці суті позначення або доповнює перелік зазначених у заявці товарів і послуг, не беруться до уваги під час експертизи заявки і можуть бути, після одержання відповідного повідомлення закладу експертизи, оформлені заявником як самостійна заявка.

    8. Будь-яка особа може подати до закладу експертизи мотивоване заперечення проти заявки щодо невідповідності наведеного в ній позначення умовам надання правової охорони, встановленим цим Законом.

    За подання заперечення сплачується збір.

    Заперечення розглядається, якщо воно одержане закладом експертизи не пізніше ніж за 5 днів до дати прийняття Установою рішення за заявкою.

    Заклад експертизи надсилає копію заперечення заявнику.

    Заявник вправі повідомити заклад експертизи про своє ставлення до заперечення протягом двох місяців від дати його одержання. Він може спростувати заперечення і залишити заявку без змін, внести до заявки зміни або відкликати її.

    Результати розгляду заперечення відображаються в рішенні Установи за заявкою. Копія цього рішення надсилається подавцю заперечення.

    9. Під час проведення формальної експертизи:

    встановлюється дата подання заявки на підставі статті 8 цього Закону;

    заявка перевіряється на відповідність формальним вимогам статті 7 цього Закону та правилам, встановленим на його основі центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності;

    документ про сплату збору за подання заявки перевіряється на відповідність встановленим вимогам.

    10. За відповідності матеріалів заявки вимогам статті 8 цього Закону та наявності документа про сплату збору за подання заявки заявнику надсилається повідомлення про встановлену дату подання заявки.

    11. У разі невідповідності матеріалів заявки вимогам статті 8 цього Закону заявнику негайно надсилається про це повідомлення. Якщо невідповідність буде усунута протягом двох місяців від дати одержання заявником повідомлення, то датою подання заявки вважається дата одержання закладом експертизи виправлених матеріалів. В іншому разі заявка вважається неподаною, про що заявнику надсилається повідомлення.

    12. За відповідності заявки вимогам статті 7 цього Закону та документа про сплату збору за подання заявки встановленим вимогам заявнику надсилається про це повідомлення.

    13. У разі порушення вимог пункту 8 статті 7 цього Закону заявка вважається відкликаною, про що заявнику надсилається повідомлення.

    14. У разі невідповідності заявки формальним вимогам статті 7 цього Закону та правилам, встановленим на його основі центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності, чи документа про сплату збору за подання заявки встановленим вимогам заявнику надсилається повідомлення із пропозиціями щодо усунення недоліків.

    Якщо недоліки стосуються групування товарів і послуг, то в повідомленні наводиться перелік товарів і послуг, згрупованих закладом експертизи, та, за необхідності, зазначається сума збору за подання заявки, яку належить доплатити. У випадку, коли товар або послуга викладено у заявці як термін, що не дає можливості віднести його до певного класу МКТП, заявнику пропонується замінити цей термін або виключити його. Якщо заявник не виконає цю вимогу, то зазначений термін не включається до переліку товарів і послуг, згрупованих закладом експертизи.

    Усунення зазначених у повідомленні недоліків проводиться у строк, встановлений пунктом 6 цієї статті для додаткових матеріалів.

    15. Під час кваліфікаційної експертизи перевіряється відповідність заявленого позначення умовам надання правової охорони, визначеним цим Законом. При цьому використовуються інформаційна база закладу експертизи, в тому числі матеріали заявки, а також довідково-пошуковий апарат та відповідні офіційні видання.

    16. Якщо є підстави вважати, що заявлене позначення не відповідає умовам надання правової охорони повністю або частково, то заклад експертизи надсилає заявнику про це обгрунтований попередній висновок з пропозицією надати мотивовану відповідь на користь реєстрації знака.

    Відповідь заявника надається у строк, встановлений пунктом 6 цієї статті для додаткових матеріалів, та береться до уваги під час підготовки висновку експертизи за заявкою.

    Стаття 14. Видача свідоцтва

    1. Видача свідоцтва здійснюється Установою у місячний строк після державної реєстрації знака. Свідоцтво видається особі, яка має право на його одержання. Якщо право на одержання свідоцтва мають кілька осіб, їм видається одне свідоцтво.

    2. Форма свідоцтва і зміст зазначених у ньому відомостей визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності.

    3. До виданого свідоцтва на вимогу його власника Установа вносить виправлення очевидних помилок з наступним повідомленням про це в офіційному бюлетені.

    4. У випадку втрати чи зіпсування свідоцтва його власнику видається дублікат свідоцтва у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності. За видачу дубліката свідоцтва сплачується збір.

    Розділ IVПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ, ЩО ВИПЛИВАЮТЬ ІЗ СВІДОЦТВА

    Стаття 16. Права, що випливають із свідоцтва

    1. Права, що випливають із свідоцтва, діють від дати подання заявки. Строк дії свідоцтва продовжується за умови сплати відповідного збору.

    2. Свідоцтво надає його власнику право використовувати знак та інші права, визначені цим Законом.

    3. Взаємовідносини при використанні знака, свідоцтво на який належить кільком особам, визначаються угодою між ними. У разі відсутності такої угоди кожний власник свідоцтва може використовувати знак на свій розсуд, але жоден з них не має права давати дозвіл (видавати ліцензію) на використання знака та передавати право власності на знак іншій особі без згоди решти власників свідоцтва.

    4. Використанням знака визнається:

    нанесення його на будь-який товар, для якого знак зареєстровано, упаковку, в якій міститься такий товар, вивіску, пов’язану з ним, етикетку, нашивку, бирку чи інший прикріплений до товару предмет, зберігання такого товару із зазначеним нанесенням знака з метою пропонування для продажу, пропонування його для продажу, продаж, імпорт (ввезення) та експорт (вивезення);

    застосування його під час пропонування та надання будь-якої послуги, для якої знак зареєстровано;

    застосування його в діловій документації чи в рекламі та в мережі Інтернет.

    Знак визнається використаним, якщо його застосовано у формі зареєстрованого знака, а також у формі, що відрізняється від зареєстрованого знака лише окремими елементами, якщо це не змінює в цілому відмітності знака.

    5. Свідоцтво надає його власнику виключне право забороняти іншим особам використовувати без його згоди, якщо інше не передбачено цим Законом:

    зареєстрований знак стосовно наведених у свідоцтві товарів і послуг;

    зареєстрований знак стосовно товарів і послуг, споріднених з наведеними у свідоцтві, якщо внаслідок такого використання можна ввести в оману щодо особи, яка виробляє товари чи надає послуги;

    позначення, схоже із зареєстрованим знаком, стосовно наведених у свідоцтві товарів і послуг, якщо внаслідок такого використання ці позначення і знак можна сплутати;

    позначення, схоже із зареєстрованим знаком, стосовно товарів і послуг, споріднених з наведеними у свідоцтві, якщо внаслідок такого використання можна ввести в оману щодо особи, яка виробляє товари чи надає послуги, або ці позначення і знак можна сплутати.

    6. Виключне право власника свідоцтва забороняти іншим особам використовувати без його згоди зареєстрований знак не поширюється на:

    здійснення будь-якого права, що виникло до дати подання заявки або, якщо було заявлено пріоритет, до дати пріоритету заявки;

    використання знака для товару, введеного під цим знаком в цивільний оборот власником свідоцтва чи за його згодою, за умови, що власник свідоцтва не має вагомих підстав забороняти таке використання у зв’язку з подальшим продажем товару, зокрема у разі зміни або погіршення стану товару після введення його в цивільний оборот;

    некомерційне використання знака;

    усі форми повідомлення новин і коментарів новин;

    добросовісне застосування ними своїх імен чи адрес;

    використання знака у порівняльній рекламі, що здійснюється відповідно до законодавства про рекламу, про захист від недобросовісної конкуренції та не відноситься до нечесної підприємницької практики.

    7. Власник свідоцтва може передавати будь-якій особі право власності на знак повністю або відносно частини зазначених у свідоцтві товарів і послуг, на підставі договору.

    Передача права власності на знак не допускається, якщо вона може стати причиною введення в оману споживача щодо товару і послуги або щодо особи, яка виготовляє товар чи надає послугу.

    8. Власник свідоцтва має право дати будь-якій особі дозвіл (видати ліцензію) на використання знака на підставі ліцензійного договору.

    Ліцензійний договір повинен містити умову про те, що якість товарів і послуг, виготовлених чи наданих за ліцензійним договором, не буде нижчою від якості товарів і послуг власника свідоцтва і що останній здійснюватиме контроль за виконанням цієї умови.

    9. Договір про передачу права власності на знак і ліцензійний договір вважаються дійсними, якщо вони укладені у письмовій формі і підписані сторонами.

    Сторона договору має право на інформування невизначеного кола осіб про передачу права власності на знак або видачу ліцензії на використання знака. Таке інформування здійснюється шляхом публікації в офіційному бюлетені відомостей в обсязі та порядку, встановлених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері інтелектуальної власності, з одночасним внесенням їх до Реєстру.

    За опублікування відомостей про передачу права власності на знак повністю і видачу ліцензії на використання знака, а також запропонованих стороною договору змін до відомостей про видачу ліцензії сплачуються збори.

    У разі опублікування відомостей про передачу права власності на знак стосовно частини зазначених у свідоцтві товарів і послуг Установа видає нове свідоцтво на ім’я особи, якій передане це право, за наявності документа про сплату державного мита за видачу свідоцтва.

    10. Власник свідоцтва має право проставляти поряд із знаком попереджувальне маркування, яке вказує на те, що цей знак зареєстровано в Україні.

    11. Власник свідоцтва, який здійснює посередницьку діяльність, має право на основі договору з виробником товарів або особою, що надає послуги, використовувати свій знак поряд із знаком зазначених осіб, а також замість їх знака.

    Стаття 17. Обов’язки, що випливають із свідоцтва

    Власник свідоцтва повинен добросовісно користуватися правами, що випливають із свідоцтва.

    Стаття 20. Порушення прав власника свідоцтва

    1. Будь-яке посягання на права власника свідоцтва, передбачені статтею 16 цього Закону, в тому числі вчинення без згоди власника свідоцтва дій, що потребують його згоди, та готування до вчинення таких дій, вважається порушенням прав власника свідоцтва, що тягне за собою відповідальність згідно з чинним законодавством України.

    Порушенням прав власника свідоцтва вважається також використання без його згоди в доменних іменах знаків та позначень, вказаних у пункті 5 статті 16 цього Закону.

    2. На вимогу власника свідоцтва таке порушення повинно бути припинено, а порушник зобов’язаний відшкодувати власнику свідоцтва заподіяні збитки.

    Власник свідоцтва може також вимагати усунення з товару, його упаковки незаконно використаного знака або позначення, схожого з ним настільки, що їх можна сплутати, або знищення виготовлених зображень знака або позначення, схожого з ним настільки, що їх можна сплутати.

    Вимагати поновлення порушених прав власника свідоцтва може за його згодою також особа, яка придбала ліцензію.

    Таким чином, для того, щоб музичній групі, займатися в шоу-бізнесос, у тому числі офіційно випускати музичні альбоми, треба зареєструвати торгову марку - знак, згідно до вказаного порядку, передбаченого законом.Усп

    Успіхів Вам!

    Прохоров-Лукін Григорій  Вікторович

    Добрый день. Безусловно, регистрация ТМ для музыкальной группы крайне желательна, поскольку ТМ - это средство продвижения товаров (услуг) на рынке. Другой вопрос: можно ли зарегистрировать как ТМ название вашей группы? С этим нужно разбираться отдельно, поскольку возможность получения свидетельства на знак зависит от ряда условий. Хотел бы уточнить, регистрация ТМ занимает не 36 месяцев, а коло 18 месяцев, причем возможно ускорение процедуры. Думаю, что изучать вопросы законодательства вам ни к чему. Нужно просто обратиться к патентному поверенному.

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго дня

    Погоджуюсь з колегами, що реєстрація важлива - самостійно зареєструвати вам буде досить складно тому рекомендую звернутися за допомогою до патентного повіреного, але висловлю особисту думку та вкажу, на даному етапі не раджу вам витрачати кошти і час на реєстрацію ТМ і раджу зосередитись на творчості, ви можете передумати з назвою в майбутньому ...

    На етапі створення муз групи раджу вам подбати про більш важливі питання, а саме скористайтесь пошуком та поцікавтесь чи не використовує ТМ яка вас цікавить зарез хтось, якщо використовує то де і хто,

    Подбайте про оподаткування і реєстрацію доходів муз групи,

    Подбайте про регламент та розподіл доходів тощо..

    Творчих успіхів


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України