Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 10 червня 2020, питання №21660 200₴

Не повідомили про вартість послуги. Назвали варість лише після виконання послуги

Мені не повідомили про вартість доставки. Я переглядав оформлення заявки на доставку і ніде не було присутнє повідомлення про вартість доставки

Коли ж товар прибув в Україну мене поставили перед фактом что оплата доставки 535$
Доставка тривала більше місяця і як на мене це шахрайство.
Я абсотно ніде не бачив такої вартості доставки і ніде не погоджувався на таку вартість

Чи маю я право відмовитись оплачувати?

Замовлення оформив на даному сайті
https://pokupayko.com/

Додаю скрін замовлення, де відсутня будь яка інформація про доставку. Онлайн мене запитали чи авіа мені підійде. Я сказав так, потім мені оформили дане замовлення і я його оплатив. Через місяць мене говорять що я повинен оплатити додатково 535$

Можливо я повинен був усе уточнювати по декілька раз, але наскільки законно виставляти мені замовлення спочатку з неповною вартістю послуг і потім через місяць вимагати додаткову оплату?

Відповіді юристів (11)

    Сергеев Артем
    Сергеев Артем 3 роки тому

    Юрист, м. Харків, 25 років досвіду

    "Мені не повідомили про вартість доставки. Я переглядав оформлення заявки на доставку і ніде не було присутнє повідомлення про вартість доставки

    Коли ж товар прибув в Україну мене поставили перед фактом что оплата доставки 535$Доставка тривала більше місяця і як на мене це шахрайство.Я абсотно ніде не бачив такої вартості доставки і ніде не погоджувався на таку вартість

    Чи маю я право відмовитись оплачувати?"

    Спочатку треба зрозуміти які, між ким та на підставі чого виникли правовідносини.

    • Верига Микола Клієнт 3 роки тому

      Добавив деталі у запитання

      • Сергеев Артем
        Сергеев Артем 3 роки тому

        Юрист, м. Харків, 25 років досвіду

        Вказаний сайт не відповідає вимогам щодо господарчої діяльності в мережі інтернет (відсутня інформація про юр.особу).

        Але враховуючі, що угода відбувалася в Україні - варто спробувати.

        На сайті є онлайн підтримка - раджу звернутися в якості "нового" клієнта за детальним розясненням щодо купівлі аналогічного товару та можливих варіантів доставки (найдешевшого, найдовшого, найшвидкого...), зясувати хто надає послуги (реквізити, реестраційний номер суб'єкта господарювання) - і фіксувати відповіді (скріншот).

        Потім звернутися письмово "улица Вадима Гетьмана, 27 Киев, Украина" - адреса вказана на сайті, та продублювати звернення за допомогою сервісів сайту, щодо офіційного розяснення нарахування Вам вартості доставки за конкретний Ваш товар.

        Ви читали ? https://pokupayko.com/article/item/usloviya-predos...

        "3.3. В заказе должны быть указаны следующие данные: а) имя и фамилия Покупателя и адрес доставки; б) наименование Товара, артикул, марка, цвет, размер, количество предметов, входящих в комплект приобретаемого Товара, цена Товара; в) рассчитанный Покупателем самостоятельно вес Товара;

        3.8. Покупатель должен дополнительно оплатить стоимость доставки Товара, исходя из веса Товара, рассчитав его самостоятельно при формировании заказа, основываясь на данных о среднем весе Товара, указанном в карточке Товара поставщиком. Если вес Товара поставщиком не указан, Покупатель может воспользоваться справочной информацией по весу Товаров, представленной на Сайте, либо в любых других независимых источниках по собственному усмотрению. В случае, если сумма оплаты за заказ не покрывает стоимость Товара, оплаченную поставщикам и стоимость доставки Товара до Покупателя, то через 60 дней с даты подтверждения отправки заказа поручение считается отмененным Покупателем. В этом случае стоимость Товаров и Услуг Исполнителя Покупателю не возвращается. Исполнитель возвращает Покупателю денежные средства, оплаченные за доставку Товаров за пределами срока 90 дней."

        Треба детально вивчати "Пользовательское Соглашение (Агентское) о предоставлении услуг сервисом pokupayko.com", знаходити прогалини та посилаючись на них вимагати скасування договору.

        Якщо потрібна допомога - звертайтесь.

    Сергеев Артем
    Сергеев Артем 3 роки тому

    Юрист, м. Харків, 25 років досвіду

    Якщо це договір купівлі-продажу через інтернет, то на сайті продавця має бути розміщена інформація щодо умов укладання договору купівлі-продажу товару, в т.ч. й умови доставки товару. Як правило на сторінці товару іноді вказують "Безкоштовна доставка", якщо ж такого немає - мають бути посилання на вартість доставки.

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Добрий день, Микола!

    Виходячи з Вашого запитання:

    "Мені не повідомили про вартість доставки. Я переглядав оформлення заявки на доставку і ніде не було присутнє повідомлення про вартість доставки.

    Коли ж товар прибув в Україну мене поставили перед фактом что оплата доставки 535$. Доставка тривала більше місяця і як на мене це шахрайство. Я абсотно ніде не бачив такої вартості доставки і ніде не погоджувався на таку вартість.Чи маю я право відмовитись оплачувати?

    - Якщо Вас не було проінформовано про вартість, про це відсутні будь-які документи та у свою чергу, Ви не погодилися та не підписали про це документи щодо замовлення товару, його прийняття та оплату цього товару (заявка, договір, акт тощо), то Ви маєте повне право як покупець, споживач, відмовитися від такого товару, без здійснення оплати за нього.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Адвокат Евгений Александрович
    100%
    Адвокат Евгений Александрович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Микола!

    З приводу доповнення до запитання:

    "Можливо я повинен був усе уточнювати по декілька раз, але наскільки законно виставляти мені замовлення спочатку з неповною вартістю послуг і потім через місяць вимагати додаткову оплату"?

    - Звісно, що це незаконно.

    При цьому, якщо Вас спочатку не було проінформовано про вартість, або вартість була однією, аипотвм змінилася, а Вас про це не повідомили та про це відсутні будь-які документи, а Ви не погодилися та не підписали про це документи щодо погодження пропозиції на зміну вартості товару та оплату цього товару (заявка, договір, акт тощо), то Ви маєте повне право як покупець, споживач, відмовитися від такого товару, без здійснення оплати за нього.

    Закон України "Про захист прав споживачів":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12

    Частиною 1 статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон) передбачено право споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію, в тому числі, повинна містити дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції. Частина 3 цієї ж статті встановлює вимоги до цінника. Так, продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов'язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції. Написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння. Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та неподаткові обов'язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції.

    Також слід пам’ятати, що відповідно до частини 8 статті 18 Закону України «Про захист прав споживачів» нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Сергеев Артем
    Сергеев Артем 3 роки тому

    Юрист, м. Харків, 25 років досвіду

    Іноді у магазинів прямої доставки немає, в такому разі магазин звертається в одну з форвардингових компаній, які займаються доставкою покупок з-за кордону, в наслідок чого може винкнути змова щодо зловживання - вантаж оформлюють найдорожчим тарифом.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 3 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Вимоги Закону «Про захист прав споживачів” щодо надання достовірної інформації споживачам поширюються на всіх суб’єктів господарювання, в тому числі і на суб’єктів підприємницької діяльності, які є фізичними особами. Зважаючи на те, що деякі суб’єкти підприємницької діяльності, які є фізичними особами, надають свої послуги, не маючи постійного місця розташування і даючи в рекламних оголошеннях лише свої контактні телефони та назву “фірми”, необхідно бути особливо уважним при виборі товару (послуги). У подальшому, при необхідності звернення до таких суб’єктів господарювання для врегулювання спірних питань, споживач повинен знати куди звертатися, оскільки телефони та/або оголошення з часом можуть бути змінені чи видалені.

    У першу чергу споживачу необхідно перевірити наявність у таких суб’єктів документа про державну реєстрацію та необхідних дозволів (ліцензій) на здійснення певного виду діяльності. Крім того, не зайвим буде, якщо споживач отримає інформацію про його місце реєстрації, ідентифікаційний код, іншу інформацію, пов’язану з підприємницькою діяльністю. Суб’єкт підприємницької діяльності повинен надати споживачу всю необхідну інформацію про товар (роботу, послугу).

    Основним підтверджуючим документом відносин між споживачем і виконавцем (продавцем) є договір. Договором є усна або письмова угода між споживачем і продавцем (виконавцем) про якість, терміни, ціну та інші умови, за якими здійснюються купівля-продаж, роботи та послуги. Письмова угода може оформлятися квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, путівкою, талоном або іншими документами.

    Під час продажу товару продавець зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу. Наявність у споживача підтверджуючого документа про придбання товару (послуги) є підставою для врегулювання спірних питань з продавцем (виконавцем) у правових рамках. Разом з тим відсутність документального підтвердження про придбання споживачем товару (послуги) завжди ускладнює врегулювання спірних питань.

    Законом «Про захист прав споживачів” передбачено, що вимоги споживача розглядаються після пред’явлення ним розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлені гарантійні терміни, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    Якщо споживачеві не було надано документ (електронний документ), який засвідчує факт здійснення правочину поза торговельними або офісними приміщеннями, такий правочин не є підставою для виникнення обов'язків для споживача.

    Відповідно до статті 12 Закону України “Про захист прав споживачів”у разі ненадання документа (електронного документа) або підтвердження інформації споживач повідомляє продавця (виконавця) про недійсність договору. Продавець (виконавець) протягом тридцяти днів з моменту одержання такого повідомлення повинен повернути споживачеві одержані кошти та відшкодувати витрати, понесені споживачем у зв'язку з поверненням продукції.

    Для здійснення права на розірвання договору споживач повинен зберігати одержану продукцію у незміненому стані.

    Знищення, пошкодження або псування продукції, що сталося не з вини споживача, не позбавляє споживача права на розірвання договору. Зменшення вартості продукції внаслідок відкриття упаковки, огляду чи перевірки продукції не позбавляє права споживача на розірвання договору.

    Якщо всупереч вимогам цієї статті протягом установлених строків продавець (виконавець) не здійснює повернення сплаченої суми грошей за продукцію у разі розірвання договору, споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості продукції за кожний день затримки повернення грошей.

    У разі придбання споживачем товарів неналежної якості та виявленні споживачем недоліків чи фальсифікації товару протягом гарантійного терміну він має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника таке:

    а) безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат на їх виправлення споживачем чи третьою особою;

    б) заміни на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості;

    в) відповідного зменшення його купівельної ціни;

    г) заміни на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) з відповідним перерахуванням купівельної ціни;

    д) розірвання договору та відшкодування збитків, яких він зазнав.

    Звертаю увагу на те, що Закон визначає поняття недолік як окрему невідповідність товару (роботи, послуги) вимогам нормативних документів, умовам договорів або вимогам, що пред’являються до нього, а також інформації про товар (роботу, послугу), яка надана виробником (виконавцем, продавцем).

    Вимоги пред’являються за вибором споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробнику або підприємству, що виконує їх функції за місцезнаходженням споживача.

    Прошу звернути увагу, що ст.9 Закону обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Спроба комплектації придбаного товару може бути розцінена контролюючим органом саме як «використання» товару, то ж повернути його як товар належної якості впродовж 14 днів з дня придбання може не вийти.

    Відповідно до ст..17 Закону у разі коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції (що і було впринципі зроблено продавцем). Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

    Чинним законодавством передбачено, що у разі порушення прав споживачів суб’єкти господарської діяльності сфери торгівлі, громадського харчування і послуг несуть відповідальність. Зокрема, у разі надання недоступної, недостовірної, неповної або несвоєчасної інформації про товар (роботу, послугу) та про виробника (виконавця, продавця), що спричинило:

    • придбання товару (роботи, послуги), який не має потрібних споживачеві властивостей, - споживач має право розірвати договір і вимагати відшкодування завданих йому збитків;
    • неможливість використання придбаного товару (роботи, послуги) за призначенням - споживач має право вимагати надання у розумно короткий, але не більше місяця, термін належної інформації. Якщо інформацію в обумовлений термін не буде надано, споживач має право розірвати договір і вимагати відшкодування збитків.

    Якщо права споживача порушено, а господарюючий суб’єкт відмовляється задовольнити висунуті вимоги, то він може звернутися до спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи, які здійснюють державний контроль за дотриманням законодавства України про захист прав споживачів у центральних і місцевих органах виконавчої влади та суб’єктами господарської діяльності, забезпечують державну політику щодо захисту прав споживачів (Управління захисту прав споживачів).

    Туди можна звернутися із відповідною скаргою безпосередньо або направити її поштою, виклавши суть справи та додавши копії підтверджуючих документів про придбання товару (послуги) або гарантійні зобов’язання суб’єкта господарської діяльності.

    Після розгляду скарги споживача органом у сфері захисту прав споживачів проводиться перевірка обставин справи і, у разі їх підтвердження, порушники притягуються до відповідальності.

    Крім того, свої права споживачі можуть захистити і в судовому порядку. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди. У цьому випадку споживачі за своїм вибором подають позови до суду за місцем свого проживання або за місцезнаходження відповідача чи за місцем виконання договору. При розгляді спірних питань у судовому споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.

    Отже, підсумовуючи викладене:

    1) Вам необхідно звернутися до продавця товару для отримання розрахункового документу, принаймні спробувати це зробити;

    2) У Вас є право на оскарження результатів експертизи (висновку сервісного центру) у судовому порядку, проте для цього варто буде провести незалежну експертизу якості товару за свій кошт (у випадку виграшу справи кошти будуть стягнуті з продавця);

    3) звернутися письмово до Управління захисту прав споживачів Вашого регіону із скаргою на продавця, зазначивши всі обставини справи та надати всю наявну інформацію про продавця (номери телефонів, сайт, оголошення, листування, висновки СЦ, накладні з Нової пошти тощо);

    4) у випадку незадоволення скарги чи невирішення проблеми Управлінням захисту прав споживачів Ви маєте право звернутися до суду із позовом до продавця про відшкодування матеріальніх та моральних збитків.

    Усі заяви, скарги тощо раджу писати в двох екземплярах та відправляти рекомендованими листами із зворотніми повідомленнями, або вручати отримувачам із проставленням відповідної відмітки про отримання на другому екземплярі, який Ви залишаєте собі. Це в подальшому дуже полегшить ведення справи та сформує у Вас відповідну доказову базу.

    Окрім того, наполеглево раджу негайно звертатися за відповідною очною консультацією із складанням відповідних документів — заяв, скарги, запитів чи позовної заяви до відповідного фахівця — юриста чи адвоката, оскільки в таких справах час, на жаль, працює проти покупця неякісного товару. Послуги, сплачені за надану правову допомогу у випадку задоволення Ваших вимог судом, можна стягнути з продавців товару.

    Якщо товар Вам не підходить Ви маєте право відмовитись від його прийнняття , склавши акт про відмову в якому вказати істотні порушення та повернути посилку відправнику(копію акту залишаєте у себе)

    В подальшому раджу (особливо при придбанні коштовного товару через мережу інтернет) не приймати його на пошті, якщо до товару не додано розрахункового документу та гарантійних зобов'язань.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Костромина Виктория
    Костромина Виктория 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 19 років досвіду

    на этом сайте указывают стоимость доставки под стоимостью товара

    кроме того даже в вашем скрине указана стоимость доставки по китаю 4.41 долл

    зайдите еще раз на этот товар и посмотрите что указывается на сайте и в вашем заказе - но как то - оплата доставки 535$ дороговато при стоимости товара почти 300 долл

    но если Вас не проинформировали о стоимости, об этом отсутствуют какие-либо документы и в свою очередь, Вы не согласились и не подписали об этом документы о заказе товара - Вы можете, отказаться от такого товара, без осуществления оплаты за него.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 3 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Ознайомившись з додатковою інформацією можу сказати, що Вам варто на пошті скласти акт - претензію про відмову від прийнняття товару та направлення його продавцю , надалі написати продавцю , про бажання повернути кошти та прикріпити акт про відмову від прийнняття та повернення відправнику.

    Це міжнародна юрисдикція , а тому единим виходом є повне повернення коштів на Ваш рахунок у зв язку з невідповідністю товару.

    Звісно ніяких оплат за доставку робити не потрібно!

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 3 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    Цивільний кодекс України (ЦК; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15):

    "Стаття 691. Ціна товару

    1. Покупець зобов'язаний оплатити товар за ціною, встановленою у договорі купівлі-продажу, або, якщо вона не встановлена у договорі і не може бути визначена виходячи з його умов, - за ціною, що визначається відповідно до статті 632 цього Кодексу, а також вчинити за свій рахунок дії, які відповідно до договору, актів цивільного законодавства або вимог, що звичайно ставляться, необхідні для здійснення платежу...";

    "Стаття 632. Ціна

    1. Ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін.

    У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

    2. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

    3. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.

    4. Якщо ціна у договорі не встановлена і не може бути визначена виходячи з його умов, вона визначається виходячи із звичайних цін, що склалися на аналогічні товари, роботи або послуги на момент укладення договору.";

    "Стаття 909. Договір перевезення вантажу

    1. За договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

    2. Договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі."

    "Стаття 638. Укладення договору

    1. Договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.

    Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.".

    Пост. Пленуму ВСУ "Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0009700-09):

    "8... Вимога про визнання правочину (договору) неукладеним не відповідає можливим способам захисту цивільних прав та інтересів, передбачених законом. Суди мають відмовляти в позові з такою вимогою. У цьому разі можуть заявлятися лише вимоги, передбачені главою 83 книги п'ятої ЦК ( 435-15 ).".

    ЦК України, книга п'ята, гл.83 "НАБУТТЯ, ЗБЕРЕЖЕННЯ МАЙНА БЕЗ ДОСТАТНЬОЇ ПРАВОВОЇ ПІДСТАВИ":

    "Стаття 1212. Загальні положення про зобов'язання у зв'язку з набуттям, збереженням майна без достатньої правової підстави

    1. Особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерпілому це майно.".

    Оскільки за договором перевезення ст.909 ЦК передбачено "встановлену плату", тобто попередньо зазначену плату, то дана умова є істотною умовою договору купівлі-продажу, тобто у договорі відсутня істотна умова, наслідком чого відповідно до ст.638 ЦК такий договір є неукладеним, не має юридичної сили і не створює для сторін повновжень (прав та обов'язків). Відповідно до наведеної пост. Пленуму ВСУ визнання такого договору неукладеним розгляду у суді не підлягає, а зацікавлена сторона має право вимагати лише безпідставно набутого майна другою стороною. Іншими словами, Ви маєте право не сплачувати заявлену вартість, відмовитись від отримання товару.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України