Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Моему отцу 81 год и он нуждается в уходе. Мне отказали оформить опекунство, потому что я не пенсионер. Удивительно, почему только родственники пенсионного возраста могут ухаживать за близкими?Как быть в этой ситуации?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (9)
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Добрий вечір, Тамаро!
Відмова була в усній чи письмовій формі?
Якщо в письмовій - прикріпіть її, щоб можна було ознайомитися та надати рекомендації по вашій ситуації.
Якщо в усній - то необхідно вимагати, щоб надали письмову відмову, з роз'ясненнями причин такої відмови, підтверджених посиланнями на норми чинного законодавства України.
Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):
Стаття 60. Встановлення опіки та піклування судом
1. Суд встановлює опіку над фізичною особою у разі визнання її недієздатною і призначає опікуна за поданням органу опіки та піклування.
2. Суд встановлює піклування над фізичною особою у разі обмеження її цивільної дієздатності і призначає піклувальника за поданням органу опіки та піклування.
3. Суд встановлює опіку над малолітньою особою, якщо при розгляді справи буде встановлено, що вона позбавлена батьківського піклування, і призначає опікуна за поданням органу опіки та піклування.
4. Суд встановлює піклування над неповнолітньою особою, якщо при розгляді справи буде встановлено, що вона позбавлена батьківського піклування, і призначає піклувальника за поданням органу опіки та піклування.
Враховуючи зазначене, Ви впевнені, що Вам відмовили саме в оформленні опіки (адже, такі питання вирішуються судом)?
Можливо Ви зверталися за оформленням догляду за людиною похилого віку?
У такому випадку особа, яка хоче доглядати за людиною похилого віку, не повинна бути пенсіонером, однак повинна бути непрацюючою.
ПОРЯДОК призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2004 р. N 558 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/558-2004-%D0%BF#Text):
1. Непрацюючим фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, що обслуговуються соціальними службами), призначається щомісячна компенсаційна виплата (далі - компенсація).
5. Компенсація призначається і виплачується структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної, районної у м. Києві державної адміністрації, виконавчого органу міської ради за місцем проживання, перебування особи, якій надаються соціальні послуги, з дня подання фізичною особою, яка надає соціальні послуги, та особою, яка їх потребує, заяв разом з документами, зазначеними у пункті 6 цього Порядку.
6. Для призначення компенсації подаються такі документи:
1) фізичною особою, яка надає соціальні послуги:
заява про згоду надавати соціальні послуги;
паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
висновок лікарсько-консультаційної комісії про те, що стан її
здоров'я дозволяє постійно надавати соціальні послуги;
копія трудової книжки, а у разі відсутності трудової книжки -
письмове повідомлення особи із зазначенням інформації про
відсутність трудової книжки та про останнє місце роботи чи отримання доходів;
заява про надання згоди на проведення перевірки даних про доходи особи з використанням відомостей Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (з урахуванням вимог Закону України "Про захист персональних даних") ( 2297-17 ).
Постанова від 20 березня 2019 р. № 233 "Деякі питання державної допомоги окремим категоріям громадян" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/233-2019-%D0%BF#Text):
1. Установити, що непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю I групи, а також за особою, яка досягла 80-річного віку, щомісячні компенсаційні виплати, призначені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26 липня 1996 р. № 832 “Про підвищення розмірів державної допомоги окремим категоріям громадян” (ЗП України, 1996 р., № 15, ст. 407), здійснюються до моменту втрати зазначеною особою такого права або до дати призначення їй іншої виплати, встановленої законодавством.
Зазначені щомісячні компенсаційні виплати здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад.
Всього доброго!
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Доброго вечора)
Відповідно до
Правил опіки та піклування, затверджених наказом Державного комітету України у справах сім'ї та молоді, Міністерства охорони здоров'я від 26.05.1999 року1.8. Рішення органів опіки і піклування про призначення чи звільнення опікунів і піклувальників від виконання своїх обов'язків, а також з інших питань опіки і піклування можуть бути оскаржені в установленому законом порядку.
2.3. Над повнолітніми дієздатними особами, які за станом здоров'я не можуть самостійно захищати свої права і виконувати свої обов'язки, піклувальник може бути призначений лише на їх прохання.
Рішення про встановлення опіки (піклування) повинно бути
прийняте не пізніше як у місячний термін з моменту, коли відповідному органові опіки та піклування стане відомо про потребу встановлення опіки чи піклування.
3.1. Для безпосереднього здійснення опіки та піклування
органами опіки та піклування призначається опікун чи піклувальник.
При призначенні опікуна (піклувальника) беруться до уваги його можливості виконувати опікунські обов'язки, стосунки між ним та підопічним. Опікун чи піклувальник призначається лише за його згодою і, як правило, з числа родичів чи близьких підопічному осіб.
3.2. Опікунами (піклувальниками) не можуть бути особи, які:
не досягли 18 років;
визнані в установленому порядку недієздатними або обмежено дієздатними;
перебувають на обліку або лікуються в психоневрологічних та наркологічних закладах;
раніше були опікунами чи піклувальниками та з їх вини опіку чи піклування було припинено;
позбавлені батьківських прав;
інтереси яких суперечать інтересам осіб, що підлягають опіці чи піклуванню;
засуджені за скоєння тяжкого злочину. Відповідно до пункту 9 частини першої статті 11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню, зокрема підлягають:
Відповідно до до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" непрацездатні громадяни - особи, які досягли встановленого статтею 26 цього Закону пенсійного віку, або особи з інвалідністю, у тому числі діти з інвалідністю, а також особи, які право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника відповідно до закону
1. Непрацюючим фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, що обслуговуються соціальними службами), призначається щомісячна компенсаційна виплата (далі - компенсація).
Отже, для того, щоб бути опіком (піклувальником) не обов'язково бути непрацюючим, якщо Ви хочете отримувати саме компенсацію то Ви повинні бути непрацюючою працездатною особою, тобто якщо Ви є пенсіонером Ви не можете претендувати на компенсацію.
Юрист, м. Дніпро, 7 років досвіду
Добрый вечер. Возможно Вы путаете опеку и осуществление ухода за пожилым человеком, нуждающимся в уходе? Если первое - то маловероятно что Вам отказали бы. Если второе, что вероятнее всего, то это связано с тем, что человек который осуществляет уход должен находится постоянно возле этого пожилого, и соответственно работать не может. Более того, за Вас платят ЕСВ, тоесть этому человеку считается стаж. В этом и суть такого ухода.
Но если Вы не работаете официально, то отказа не должно было быть.
В любом случае, как для полной и развернутой консультации, так и для суда, необходимо будет наличие именно письменного отказа. Поэтому требуйте его, и если что - обращайтесь.
Адвокат, м. Київ
Документы, которые тербуются для оформления опекунства над пожилым человеком:
Важный момент: на оформление опекунства над пожилым человеком не могут претендовать лица, чьи интересы противоречат интересам нуждающегося в опеке или попечительстве.
- заявление специальной формы о назначении опекунства;
- судебное решение, если человек признан недееспособным;
- копии паспорта;
- справку о состоянии здоровья того, кто будет осуществлять уход за пожилым человеком и лица, нуждающегося в опеке;
- акт проверки бытовых условий;
- справка с места жительства опекуна.
После оформления соответствующей процедуры сотрудник органа опеки и попечительства заводит личное дело, куда заносятся все документы. Хранится такое дело в течение 75 лет. Если самостоятельно собрать пакет документов представляется трудновыполнимым делом, можно обратиться за консультацией к квалифицированным юристам.Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Здравствуйте, Тамара!
Закон № 2671 - VІІІ "О социальных услугах"
Закон определяет основные организационные и правовые принципы предоставления социальных услуг, направленных на профилактику сложных жизненных обстоятельств, преодоление или минимизацию их негативных последствий, лицам/семьям, находящимся в сложных жизненных обстоятельствах.
Социальные услуги направлены на социальные профилактику, поддержку и обслуживание.
Типы социальных услуг:
1) простые - без постоянной или систематической комплексной помощи (информирование, консультирование, посредничество, предоставление убежища, представительство интересов и т.п.);
2) комплексные - предусматривают согласованные действия специалистов по предоставлению постоянной или систематической комплексной помощи (уход, воспитание, общее проживание, социальное сопровождение, кризисное вмешательство, поддержанное проживание, социальная адаптация, социальная интеграция и реинтеграция и т.п.);
3) комплексные - предоставляются определенной категории: ВИЧ-инфицированным лицам, лицам с зависимостью от психотропных веществ, пострадавшим от торговли людьми, беженцам, лицам с психическими расстройствами и другим;
4) вспомогательные - предоставляются в виде натурального пособия (продукты питания, предметы и средства личной гигиены, санитарно-гигиенические средства для уборки, одежда, обувь и другие предметы первой необходимости, организация питания, обеспечение топливом и т.п.) и технических услуг (транспортные услуги, перевод жестовым языком и тому подобное).
Социальные услуги предоставляются:
1) по месту жительства/пребывания (дома);
2) в помещении предоставляющих услуг:
стационарно - в условиях круглосуточного пребывания (проживания) с питанием;
полустационарно - в течение определенного времени суток с условиями для ночного или дневного пребывания;
3) по месту пребывания получателя, в том числе на улице.
Базовые социальные услуги: домашний, дневной уход; поддержанное проживание; социальная адаптация; социальная интеграция и реинтеграция; предоставление убежища; экстренное (кризисное) вмешательство; консультирование; социальное сопровождение; представительство интересов; посредничество (медиация); социальная профилактика; натуральное пособие; с инвалидностью, имеющих нарушение опорно-двигательного аппарата и передвигающихся на креслах колесных, нарушения зрения; перевод жестовым языком; присмотр и воспитание детей в условиях, приближенных к семейным; сопровождение во время инклюзивного обучения; информирование.
Социальные услуги оказываются как государством, предпринимателями, так и физическими лицами. Физические лица могут предоставлять социальные услуги по уходу на непрофессиональной основе без прохождения обучения и соблюдения государственных стандартов членам своей семьи, которые проживают вместе, связаны общим бытом, имеют взаимные права и обязанности и являются:
1) лицом с инвалидностью I группы;
2) детьми с инвалидностью;
3) пожилыми людьми с когнитивными нарушениями;
4) неизлечимо больными, которые из-за нарушений функций организма не могут самостоятельно передвигаться и самообслуживаться;
5) детьми, больными тяжелыми перинатальными поражениями нервной системы, тяжелыми врожденными пороками развития, орфанными заболеваниями, онкологическими, онкогематологическими заболеваниями, детским церебральным параличом, тяжелыми психическими расстройствами, сахарным диабетом I типа (инсулинозависимые), острыми или хроническими заболеваниями почек IV степени, детьми, которые получили тяжелую травму, требуют трансплантации органа, паллиативной помощи. Перечень тяжелых заболеваний утверждает Кабинет Министров.
В таком случае выплачивается компенсация за уход: разница между прожиточным минимумом и среднемесячным совокупным доходом предоставителя социальной услуги за предыдущие 6 месяцев до подачи заявления о согласии оказывать социальные услуги. Среднемесячный совокупный доход вычисляется путем деления среднемесячного совокупного дохода семьи на количество ее членов.
Размер компенсации за уход физическим лицам без осуществления предпринимательской деятельности на профессиональной основе определяется из расчета 70 % минимальной заработной платы в пчасовом размере за один час ухода за одним лицом, но не больше 360 часов на месяц.
Компенсация выплачивается в соответствии с трехсторонним письменным договором о предоставлении социальных услуг по уходу между физлицом, нуждающимся в уходе или его законным представителем и структурным подразделением по вопросам соцзащиты населения.
Существенных условием такого договора является количество часов предоставления социальных услуг по уходу на месяц.
Порядок представления и оформления документов, назначения и выплаты компенсации за уход утверждает Кабинет Министров.
Для получения социальной услуги за счет бюджетных средств следует подать в подразделение по вопросам соцзащиты населения районных, районных в городах Киеве и Севастополе госадминистраций, горсоветов по месту жительства или пребывания заявление о предоставлении социальных услуг (может подать законный представитель). Любой гражданин может подать обращение или сообщение в интересах лиц/семей, которые требуют социальных услуг.
Договор о предоставлении социальных услуг заключается в письменной форме между предоставителем и получателем социальных услуг или его законным представителем.
Типовой договор утверждается Минсоцполитики, его существенными условиями являются название социальных услуг, условия их предоставления и стоимость, права, обязанности и ответственность сторон, срок действия. Неотъемлемой частью договора является индивидуальный план предоставления социальных услуг.
В свою очередь: 'Рішенням Уряду встановлено порядок виплати щомісячної державної соціальної допомоги на догляд одиноким пенсіонерам, яким виповнилося 80 та більше років, та які потребують постійного стороннього догляду, у розмірі 40 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (1712 грн х 40%= 685 грн). Допомога призначатиметься та виплачуватиметься з 1 січня 2020 року".
Всего доброго!
Удачи Вам!
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіНеобходимо понимать, что Вы имеете в виду:
1. Опека - необходимо, чтобы Ваш отец был признан недееспособным и тогда над ним устанавливается опека (В судебном порядке).
2. Попечительство (по простому - облегчение жизни) - решение принимают органы опеки.
3. Оказание социальных услуг. (Выше коллега очень подробно все описал).
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
Відповідно до ч.1 ст. 39 Цивільного Кодексу України, фізична особа може бути визнана судом недієздатною, якщо вона внаслідок хронічного, стійкого психічного розладу не здатна усвідомлювати значення своїх дій та (або) керувати ними.
Положеннями ч. 3 ст. 296 Цивільного процесуального кодексу України передбачено, що заяву про визнання фізичної особи недієздатною може бути подано членом її сім’ї, близькими родичами, незалежно від їх спільного проживання, органом опіки та піклування, психіатричним закладом.
Відповідно до ст. 55 Цивільного Кодексу України, опіка та піклування встановлюється з метою забезпечення особистих немайнових та майнових прав та інтересів малолітніх осіб, також повнолітніх осіб, які за станом здоров’я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати обов’язки.
Згідно зі ст. 58 Цивільного Кодексу України, опіка встановлюється над малолітніми особами, які позбавлені батьківського піклування, та фізичними особами, які визнані недієздатними.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 60 Цивільного Кодексу України, суд встановлює опіку над фізичною особою у разі визнання її недієздатною і призначає опікуна за поданням органу опіки та піклування.
Стаття 62 Цивільного Кодексу України визначає, що опіка встановлюється за місцем проживання фізичної особи, яка потребує опіки, або за місцем проживання опікуна.
Згідно зі ст. 63 Цивільного Кодексу України опікуном або піклувальником може бути лише фізична особа з повною цивільною дієздатністю. Фізична особа може бути призначена опікуном або піклувальником лише за її письмовою заявою.
https://www.msp.gov.ua/news/8364.html?PrintVersion -Лист Мінсоцполітики від 10.06.2015 № 8596/0/14-15/19 "Про опіку та піклування над повнолітніми особами"
Відповідно до пп. 1.3, 1.4 Правил опіки та піклування, затверджених наказом Державного комітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці та соціальної політики України від 26.05.99 № 34/166/131/881, органами, які приймають рішення щодо опіки та піклування, є районні, районні в містах Києві та Севастополі державні адміністрації, виконавчі комітети міських, районних у містах, сільських, селищних рад.
потрібно звернутися до суду а потім до управління соціального захисту у вашому регіоні
АБО
оформлення постійного догляду з відповідними соціальними виплатами на догляд за такими категоріями осіб, що потребують догляду: за дітьми-інвалідами віком до 18 років; за інвалідами І групи або особами, які досягли 80-річного віку; за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, які за висновком лікарської комісії медичного закладу потребують постійного стороннього догляду; та за іншими громадянам похилого віку, інвалідами, дітьми-інвалідами та хворими, які за висновком лікарсько-консультаційної комісії потребують постійного стороннього догляду і не здатні до самообслуговування.
Звернутис до МСЕК в потім до до управління соціального захисту
ЗАЯВА ПРО ВИДАЧУ висновКУ лікарсько-консультаційної комісії про необхідність постійного стороннього догляду та нездатність особи до самообслуговування ... копії довідки МСЕК або довідки ЛКК про те, що престарілий ІНВАЛІД , потребує стороннього догляду.
МОЖЕ БУТИ відстрочка вд армії та допомога по догляду
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду
вы скопировали мой ответ буква в букву с сайта В2В -https://b2bconsult.ua/consultation/13203 - даже не поленились удались фразу что то для освобождения с армии - МОЖЕ БУТИ відстрочка вд армії та допомога по догляду
ЗАЯВА ПРО ВИДАЧУ висновКУ - и буквы заглавные оставили
Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду
Відповідно до ч.1 ст. 39 Цивільного Кодексу України, фізична особа може бути визнана судом недієздатною, якщо вона внаслідок хронічного, стійкого психічного розладу не здатна усвідомлювати значення своїх дій та (або) керувати ними.
Положеннями ч. 3 ст. 296 Цивільного процесуального кодексу України передбачено, що заяву про визнання фізичної особи недієздатною може бути подано членом її сім’ї, близькими родичами, незалежно від їх спільного проживання, органом опіки та піклування, психіатричним закладом.
Відповідно до ст. 55 Цивільного Кодексу України, опіка та піклування встановлюється з метою забезпечення особистих немайнових та майнових прав та інтересів малолітніх осіб, також повнолітніх осіб, які за станом здоров’я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати обов’язки.
Згідно зі ст. 58 Цивільного Кодексу України, опіка встановлюється над малолітніми особами, які позбавлені батьківського піклування, та фізичними особами, які визнані недієздатними.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 60 Цивільного Кодексу України, суд встановлює опіку над фізичною особою у разі визнання її недієздатною і призначає опікуна за поданням органу опіки та піклування.
Стаття 62 Цивільного Кодексу України визначає, що опіка встановлюється за місцем проживання фізичної особи, яка потребує опіки, або за місцем проживання опікуна.
Згідно зі ст. 63 Цивільного Кодексу України опікуном або піклувальником може бути лише фізична особа з повною цивільною дієздатністю. Фізична особа може бути призначена опікуном або піклувальником лише за її письмовою заявою.
https://www.msp.gov.ua/news/8364.html?PrintVersion -Лист Мінсоцполітики від 10.06.2015 № 8596/0/14-15/19 "Про опіку та піклування над повнолітніми особами"
Відповідно до пп. 1.3, 1.4 Правил опіки та піклування, затверджених наказом Державного комітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці та соціальної політики України від 26.05.99 № 34/166/131/881, органами, які приймають рішення щодо опіки та піклування, є районні, районні в містах Києві та Севастополі державні адміністрації, виконавчі комітети міських, районних у містах, сільських, селищних рад.
потрібно звернутися до суду а потім до Собесу
АБО
оформлення постійного догляду з відповідними соціальними виплатами на догляд за такими категоріями осіб, що потребують догляду: за дітьми-інвалідами віком до 18 років; за інвалідами І групи або особами, які досягли 80-річного віку; за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, які за висновком лікарської комісії медичного закладу потребують постійного стороннього догляду; та за іншими громадянам похилого віку, інвалідами, дітьми-інвалідами та хворими, які за висновком лікарсько-консультаційної комісії потребують постійного стороннього догляду і не здатні до самообслуговування.
Звернутис до МСЕК в потім до СОБЕСУ
ЗАЯВА ПРО ВИДАЧУ · висновКУ лікарсько-консультаційної комісії про необхідність постійного стороннього догляду та нездатність особи до самообслуговування ... · копії справки МСЕК або довідки ЛКК про те, що престарілий ІНВАЛІД , потребує стороннього догляду.