Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Адміністративне право, 31 березня 2021, питання №40460 150₴

Порушення законодавства у сфері закупівель

Доброго дня. Організація проводила тендер на будівництво майданчика, у тендерній документації було прописано що учасник торгів повинен підписати свою пропозицію електронно-цифровим підписом. Був обран переможець у якого пропозиція не була підписана ЕЦП. Після того як усі роботи були виконані, Держаудит службою був проведен моніторинг закупівлі. Зараз викликають до суду кожного з тендерного комітету і кажуть що будут штрафовать по 26000 грн кожного.
Підкажіть є якась можливість уникнути штрафу або зменшити сумму штрафу?

Прикрепив скан листа від держаудит служби.

Відповіді юристів (8)

    Кирюшин Артем Андреевич
    23.3%

    Добрый день.

    В вашем случае следовало бы после получения заключения мониторинга подавать исковое заявление об отмене данного заключения.

    В принципе, его можно подать и сейчас.

    После подачи данного искового следует просить суд, который рассматривает материал об админправонарушении отложить рассмотрение дела до получения решения по иску об отмене заключения мониторинга.

    Еще, что очень важно, хорошо бы изучить протокол об админправонарушении на предмет его соответствия нормам законодательства об админправонарушениях, а после этого уже избирать стратегию и тактику защиты..

    Мєньков Андрій Васильович
    20%

    Добрый день Сергей!

    Без информации которую требует Госаудитслужба они не могут составить протокол об административном правонарушении по ст. 164-14 Кодекса об админ. правонарушениях. При этом нарушение уже выявлено. Если с момента выявления пройдет 6 мес., привлечь к админ. ответствености Вас не смогут (ст. 38, 247 КоАП) о чем необходимо будет заявить в суде.

    __________ ___________ ______________
    20%

    Добрый день!

    По вашей ситуации, сверьте сроки когда было данное "нарушение". Есть возможность закрыть производство по срокам давности.

    ст. 38 КУПАП

    Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті.

    Адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, передбаченого частинами третьою - шостою статті 164-14 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

    К примеру, очень часто закрываю производства по нарушению бух/налогового учёта из-за сроков давности.

    Спасибо!

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин 3 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Вам необхідно звірити строки можливості притягнення особи до адмін відповідальності, адже до моменту одержання інформаціі ,яку просить аудит служба ,Вас не могли притягнути до адмін відповідальності, а також не мали права складати проткол.

    Тож якщо минає 6-ть місяців провадження підлягає закриттю зі спливом строків давності.

    Конкретизуючи вказану норму законодавцем визначено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю зокрема у зв’язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу (п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП).

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго дня

    Щодо вашого питання

    Про порушення

    Рекомендую детально ознайомитись з вимогами, що ставились у ТД та порядком обрання переможця по даній закупівлі а також детально ознайомитись з Призов зараз йде з квітня до червня, призивають осіб віком від 18 до 27 років вимогами що зазначені були у ТД щодо підпису (наявності, порядку накладення тощо), так як на дату проведення закупівлі зазначена вимога на майданчику не була обов'язкова.

    Щодо штрафної санкції:

    Стаття 164-14. Порушення законодавства про закупівлі (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#n1567)

    Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції -

    тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, -

    тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації -

    тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною третьою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, -

    тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, -

    тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом, -

    тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Тобто тендерний комітет, або УО можуть бути оштрафовані до ста неоподаткованих мінімумів

    Щодо уникнення покарання

    У ст. 22 КупАП визначено, що при малозначності вчиненого адміністративного правопорушння орган (посадова особа) , уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адмінстративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

    Ст. 247 КупАП наведено перелік обставин, при наявності яких провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю. До зазначених обставин належить, закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 КупАП, і відсутність події та складу адміністративного правопорушення.

    Тобто недотримання визначених ст. 38 КупАП строків або недоведення наявності складу правопорушення призводить до того, що суди закривають провадження у справі.

    Щодо практики то дійсно позиції держаудит служби зазвичай більш формалізовані, та наявні підстави для відсутності задоволення їх вимог про це неодноразова висловлювався і АМКУ і суди.

    Доволі часто закриття проваджень відбувається за відсутності складу адмін правопорушень, про що свідчить і статистика справ про адміністративне правопорушення за ст. 164-14 КупАП, тому раджу обґрунтувати позицію ТК, або просити суд обмежитись попередженням.

    Успіхів

    Пользователь не активен
    Пользователь не активен 3 роки тому

    Юрист, м. Київ

    Доброго дня! Для можливості надання відповіді на ваше питання скажіть будь ласка, а як (поштою, чи наручною) ви отримали такий лист - з печаткою (для документів), але без підпису особи. Чи є взагалІ підтвердження - що вам його вручили?

    Савченко Олександр
    16.7%
    Савченко Олександр 3 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня, Сергію!

    Підкажіть є якась можливість уникнути штрафу або зменшити сумму штрафу? - так є можливість уникнути штрафу та взагалі обійтись усним зауваженням. Відповідно вимог ст.ст.23, 33 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, поваги до правил співжиття, в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим порушником, так і іншими особами. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини що пом`якшують і обтяжують відповідальність. Відповідно до ст.22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності й обмежитись усним зауваженням.

    Так, Пленум Верховного Суду України в п. 17 постанови від 3 червня 2005 р. N 8 роз`яснив, що, вирішуючи питання про можливість звільнення особи від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення на підставі ст. 22 КУпАП, суди повинні враховувати як вартість, так і кількість предметів правопорушення, а також мету, мотив і спосіб його вчинення.

    Якщо будо встановлено, що негативних наслідків від вчинення адміністративного правопорушення не настало, шкоди будь-чиїм інтересам не завдано, правопорушення має більш формальних характер, обставин, що обтяжують відповідальність не встановлено, раніше до адміністративної відповідальності Ви не притягувалися, то суд визначить дане правопорушення малозначним та застосує до Вас положення ст.22 КУпАП, звільнивши від адміністративної відповідальності за вчинене адміністративне правопорушення, передбачене ч.3 ст.164-14 КУпАП, на підставі ст.22 КУпАП, обмежившись усним зауваженням.

    Враховуючи формальний характер правопорушення (був обран переможець у якого пропозиція не була підписана ЕЦП), вартість пропозиції учасника-переможця (на 138 тис. грн менша від вартості іншого учасника) та факт завершення будівельних робіт і готовності об'єкта до експлуатації - упевнений, що саме таке рішення буде прийнято у вашій ситуації.

    Ось зразок судового рішенння по подібному випадку - https://reyestr.court.gov.ua/Review/94545103

    Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 3 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    "ТИПОВА ІНСТРУКЦІЯ з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/55-2018-%D0%BF):

    "15. Документ повинен містити обов’язкові для його певного виду реквізити, що розміщуються в установленому порядку, а саме: найменування установи - автора документа, назву виду документа (крім листів), дату, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту, текст, підпис....

    Дата документа

    32. Датою документа є дата його реєстрації. Дата зазначається арабськими цифрами в один рядок у такій послідовності: число, місяць, рік. Дата оформлюється цифровим або словесно-цифровим способом. У разі оформлення дати цифровим способом число і місяць проставляються двома парами цифр, розділеними крапкою; рік - чотирма цифрами, крапка наприкінці не ставиться. Наприклад: 02.12.2017.

    У текстах нормативно-правових актів та посиланнях на них і документах, що містять відомості фінансового характеру, застосовується словесно-цифровий спосіб зазначення дат з проставлянням нуля в позначенні дня місяця, якщо він містить одну цифру, наприклад: 02 грудня 2017 року. Дозволяється вживати слово “рік” у скороченому варіанті “р.”, наприклад: 03 грудня 2017 р.

    Якщо документ складено не на бланку, дата зазначається нижче підпису ліворуч. Дата документа проставляється посадовою особою, яка його підписує або затверджує.

    Обов’язковому датуванню і підписанню підлягають усі службові відмітки на документах, пов’язані з їх проходженням та виконанням (резолюції, погодження, візи, відмітки про виконання документа і направлення його до справи).

    На документі, виданому двома або більше установами, зазначається одна дата, яка відповідає даті останнього підпису.

    Реєстраційний індекс документів

    33. Індексація документів полягає у присвоєнні їм умовних позначень - індексів, які надаються документам під час їх реєстрації.

    Присвоєння реєстраційного індексу здійснюється в автоматичному або автоматизованому режимі за допомогою програмно-технічних засобів.

    Реєстраційний індекс складається з порядкового номера документа у межах групи документів, що реєструються, який доповнюється індексами, що застосовуються в установі, зокрема індексами за номенклатурою справ, структурного підрозділу, кореспондентів, посадових осіб, які розглядають або підписують документ, виконавців, питань діяльності яких стосується документ.

    Складові частини реєстраційного індексу відокремлюються одна від одної правобічною похилою рискою. Послідовність написання складових частин реєстраційного індексу може змінюватися залежно від того, який документ реєструється, - вхідний чи такий, що створений в установі, наприклад: 845/01-10, де 845 - порядковий номер, 01-10 - індекс справи за номенклатурою.

    Місце розташування реєстраційного індексу визначається формою бланка.

    Для нанесення реєстраційного індексу застосовується штрих-код та/або QR-код у порядку, передбаченому Інструкцією з діловодства в електронній формі...

    Відбиток печатки

    67. На документах, що засвідчують права громадян і юридичних осіб, на яких фіксується факт витрачання коштів і проведення операцій з матеріальними цінностями, підпис посадової (відповідальної) особи скріплюється гербовою печаткою установи.

    Перелік інших документів, підписи на яких необхідно скріплювати гербовою печаткою, визначається установою на підставі нормативно-правових актів та примірного переліку документів, підписи на яких скріплюються гербовою печаткою (додаток 3).

    68. Відбиток печатки, на якій зазначено найменування установи або її структурного підрозділу (без зображення герба) у разі потреби ставиться на копіях документів та на розмножених примірниках розпорядчих документів.

    Відбиток печатки ставиться таким чином, щоб він охоплював останні кілька літер найменування посади особи, яка підписала документ, але не підпис посадової особи, або на окремо виділеному для цього місці з відміткою “МП”.

    69. Наказом (розпорядженням) керівника установи визначається порядок використання, місце зберігання гербової печатки і посадова особа, відповідальна за її зберігання, а також перелік осіб, підписи яких скріплюються гербовою печаткою...

    Підпис

    48. Посадові особи підписують документи в межах своїх повноважень, визначених актами законодавства, іншими нормативно-правовими актами відповідно до Інструкції з діловодства в електронній формі та інструкції з діловодства установи. Порядок підписання документів іншими особами у разі відсутності керівника установи та посадових осіб, які уповноважені їх підписувати, визначається наказом (розпорядженням) керівника установи.

    49. Підпис складається з найменування посади особи, яка підписує документ (повного - у разі, коли документ надрукований не на бланку, скороченого - у разі, коли документ надрукований на бланку), особистого підпису, власного імені і прізвища,...

    54. Факсимільне відтворення підпису посадової особи на документах не допускається.

    55. У разі створення установою документа у паперовій формі за наявності для цього обґрунтованих підстав для їх подальшого надсилання установам службою діловодства створюється в установленому порядку електронна копія паперового оригіналу відповідного документа, яка надсилається адресатам через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади...".

    Додаток 3до Типової інструкції з діловодства вміністерствах, інших центральних тамісцевих органах виконавчої влади(пункт 67)

    ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІКдокументів, підписи на яких скріплюються гербовою печаткою у разі їх створення у паперовій формі або засвідчуються кваліфікованою електронною печаткою установи у разі їх створення в електронній формі

    1. Акти (виконання робіт, списання, експертизи, фінансових перевірок; вилучення справ для знищення; передачі справ тощо).

    2. Висновки і відгуки установ на дисертації та автореферати, що надсилаються до Вищої атестаційної комісії України.

    3. Довідки (лімітні; про виплату страхових сум; використання бюджетних асигнувань на зарплату; про нараховану зарплату тощо).

    4. Договори (про матеріальну відповідальність, науково-технічне співробітництво, підряди, оренду приміщень; про виконання робіт тощо).

    5. Документи (довідки, посвідчення тощо), що засвідчують права громадян і юридичних осіб.

    6. Доручення на одержання товарно-матеріальних цінностей, бюджетні, банківські, пенсійні, платіжні.

    7. Завдання (на проектування об’єктів, технічних споруд, капітальне будівництво; технічні тощо).

    8. Заяви (на акредитив; про відмову від акцепту тощо).

    9. Заявки (на обладнання, винаходи тощо).

    10. Зразки відбитків печаток і підписів працівників, які мають право здійснювати фінансово-господарські операції.

    11. Кошторис витрат (на утримання апарату управління; на підготовку та освоєння виробництва нових виробів; на калькуляцію за договором; на капітальне будівництво тощо).

    12. Листи гарантійні (на виконання робіт, надання послуг тощо).

    13. Подання і клопотання (про нагородження орденами і медалями; про преміювання).

    14. Протоколи (погодження планів поставок).

    15. Реєстри (чеків, бюджетних доручень).

    16. Специфікації (виробів, продукції тощо).

    17. Спільні документи, підготовлені від імені двох і більше установ.

    18. Статути установ.

    19. Титульні списки.

    20. Трудові книжки.

    21. Аркуші погодження проектів нормативно-правових актів...".

    Якщо у листі Держаудитслужби застосовано штрих-код (на першій сторінці) та (нижче) зазначено реєстраційний індекс та дата документа, то у цій частині вимоги наведеної мною вище Типової інструкції з діловодства можна вважати дотриманими. Разом з тим документ не містить підпису зазначеної в документі особи, а також скріплений печаткою структурного підрозділу Служби, а не Гербовою печаткою Служби, як того вимагає п.67 (у виділеній мною частині) - тобто лист Служби не відповідає вимогам Типової інструкції з діловодства, є неналежним, незаконним і виконанню не підлягає.

    Конституція України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...):

    "Стаття 19...Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України." -

    відповідно до спеціального дозвільного принципу для осіб публічного права (якою є в даному випадку Держаудитслужба): "Заборонено все, що прямо не дозволено законом".


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України