Задайте питання юристу

885 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Податкове право, 29 червня 2021, питання №44172 700₴

Помогите подобрать ФОП для моего рода занятости

В кратции опишу род деятельности: я покупаю крипто-валюту на бирже Binance, затем продаю ее по выгодному курсу. По моим банковским картам бегает много гривни и у банков появляется много вопросов. Мои средства часто блокируют. Хотелось бы все делать легально, чтобы налоговая не беспокоила и банки разрешили убрать лимиты по картам.

Есть несколько вопросов:
1) Подойдет ли ФОП для этого или юр. лицо?
2) Нужна ли лицензия?
3) Сколько налогов мне нужно будет платить?
4) Можно ли я обложить налогом свою прибыль на сегодняшний момент (до регистрации ФОП / компании)?

Відповіді юристів (10)

    __________ ___________ ______________
    8.6%

    Подойдет ли ФОП для этого или юр. лицо? - Да, подойдёт как ФОП так и Юр. лицо

    Нужна ли лицензия? - на данный момент этот вопрос не определён в законе, потому нет, не нужна.

    Сколько налогов мне нужно будет платить?

    Криптовалюта сьогодні не має визначеного правового статусу в Україні. Відсутні і консолідований підхід до класифікації криптовалюти, і регулювання операцій, які пов’язані з нею.

    Як наслідок, виникає низка ризиків і протирічь. Наприклад, здійснення операцій з криптовалютами за відсутності попередньо отриманої індивідуальної податкової консультації може призвести до податкових донарахувань та застосування штрафних санкцій. Але у зв’язку з тим, що операції з криптовалютою не встановлено нормами податкового законодавства, надання індивідуальної податкової консультації не є можливим.

    Найбільш підходящим КВЕД є 64.19 «Інші види грошового посередництва», який найбільше відображає суть операцій з криптовалютами. Аналогічну позицію висловив Держстат, який в своєму листі від 05.10.2018 р. № 14.4-09/435-18 зазначив: «Питання щодо класифікації діяльності із «майнінгу» криптовалют відповідно до NACE неодноразово порушувалося і було предметом обговорення експертів Робочої групи статистичної організації Європейської Комісії (Євростат) з питань класифікацій. Наразі експерти рекомендують класифікувати діяльність із «майнінгу» та реалізації криптовалют у позиції 64.19 «Інші види грошового посередництва», торгівлі (обміну) криптовалютами — у позиції 66.19 «Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення».

    Личное мнение.

    Советовать Вам применение упрощенной системы считаю рисковым, поскольку налоговая вашу деятельность может расценить как финансовое посредничество, а это вид деятельности, которые запрещён на УСН.

    За таких обставин операції фізичних осіб (за умови реєстрації ФОП) з купівлі-продажу криптовалюти слід оподатковувати за ставкою 18 % — податок на доходи з фізичних осіб та 1,5 % — військовий збір + ЄСВ 22%

    Можно ли я обложить налогом свою прибыль на сегодняшний момент? По Вашему желанию можете подать декларацию и оплатить те же 18% + 1.5 % (без ЄСВ)

    Если желаете, более детально о порядке налогообложения криптовалют, могу рассказать отдельно.

    Спасибо!

    Карпенко Андрій Володимирович
    14.3%

    Добрый день!

    1. Платить налоги, как физическое лицо, выгодно, только если доход от иностранных партнёров маленький и несистематический. В остальных случаях, надо зарегистрировать ФЛП (физическое лицо-предприниматель).

    2. В начале 2019 года налоговики установили (индивидуальная налоговая консультация от 25.01.2019 №282/К/99‑99‑13‑01‑02‑14/ІПК) чем криптовалюты не являются:

    • денежными средствами или денежным суррогатом;
    • валютой или валютными ценностями,
    • электронными деньгами,
    • ценными бумагами.

    Это мнение разделяет и Нацбанк. В этом документе Налоговая Служба призналась, что в Налоговом Кодексе порядок налогообложения операций с криптовалютой не прописан. Поэтому, все что не запрещено - то разрешено.

    Вам надо зарегистрировать ФЛП (физическое лицо-предприниматель).

    В Вашем случае оптимально подходит ФЛП 3-й группы на упрощённой системе налогообложения.

    Особенности:

    • налоговая ставка 5% от суммы дохода;
    • 22% ЕСВ;
    • сдача отчётов и оплата налогов раз в 3 месяца;
    • годовой доход до 5 млн гривен.

    При превышении лимита по доходу надо перейти на общую систему налогообложения.

    Открыть ФЛП можно в Государственной регистрационной службе по месту прописки.

    При превышении лимита по доходу надо перейти на общую систему налогообложения.

    Открыть ФЛП можно в Государственной регистрационной службе по месту прописки.

    В пакет документов входят:

    1. ИНН, паспорт.
    2. Заполненная регистрационная форма №10.
    3. Заявление на применение упрощённой системы налогообложения.
    4. Доверенность на представителя в случае оформления через посредников.

    Для регистрации ФЛП надо выбрать один или несколько КВЭДов (классификаторов внешнеэкономической деятельности), которые соответствуют виду занятости.Под такими операциями прежде всего подразумевают майнинг и куплю-продажу. Отдельных КВЭДов для них нет. Госстат (письмо от 05.10.2018. №14.4‑09/435‑18) и Минфин рекомендуют классифицировать по КВЭД

    64.19 «Другие виды денежного посредничества» майнинг и реализацию криптовалют;

    66.19 «Другая вспомогательная деятельность в сфере финансовых услуг, кроме страхования и пенсионного обеспечения» обмен криптовалюты.

    Но снова таки, КВЭД это статический инструмент, поэтому предприниматели сами могут выбрать нужный вид деятельности для операций с криптой, но уметь объяснить такое использование налоговикам.

    Деятельность в соответствии с КВЭДами 64.19 и 66.19 не считается финансовым посредничеством. Это позволяет ею заниматься предпринимателям-плательщиками единого налога (согласно письму Госстата от 30.12.2011 №14/3‑12/636). Налоговое законодательство не запрещает ФЛП на едином налоге заниматься криптовалютами.

    Офис эффективного регулирования BRDO обратился в Госслужбу спецсвязи и защиты информации за разъяснениями – является ли майнинг лицензированным видом деятельности.

    «Майнинг криптовалют не относится к лицензированным видам услуг и администрацией Госспецсвязи не рассматривался вопрос введения лицензирования в отношении этого вида деятельности», - ответили в ведомстве.

    Если регистрация прошла успешно — встаём на учёт в органах Государственной фискальной службы и подаём заявление на упрощённую систему налогообложения.

    Подача заявки на упрощённую систему налогообложения доступна в течение 10 дней с момента регистрации ФЛП. Если срок прошел, внести изменения можно только в следующем отчётном квартале.

    После официальной регистрации в качестве ФЛП, выбираем банк и подаем документы для открытия счёта.

    Схема работы ФЛП:

    1. Отражаем все платежи на расчётный счёт в книге доходов ( с 01.01.2021 года ее можно вести в электронном виде).
    2. Раз в 3 месяца сдаём декларацию. Считаем общую сумму поступлений в гривнах и оплачиваем единый налог.
    3. Раз в 3 месяца оплачиваем ЕСВ даже если нет дохода.

    В течение 3 лет с момента получения денег надо хранить следующие документы:

    1. Инвойсы, контракты и акты выполненных работ.
    2. Выписки со счёта в банке.
    3. Квитанции об уплате ЕН, ЕСВ.
    4. Книгу учёта доходов.

    3. Відповідно до ч. 3 ст. 11 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон) належна перевірка здійснюється в разі проведення фінансової операції з віртуальними активами на суму, що дорівнює чи перевищує 30 тисяч гривень;

    Відповідно до ч.3 ст.13 Закону, суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний, наскільки це можливо, проводити аналіз та вивчення підстав і цілей усіх фінансових операцій, що відповідають хоча б одній із таких ознак:

    є складними фінансовими операціями;

    є незвично великими фінансовими операціями;

    проведені у незвичний спосіб;

    не мають очевидної економічної чи законної мети.

    Даже если Вы откроете в банке специальный предпринимательский счет нет гарантии, что служба финансового мониторинга банка, пропустив пару платежей, не заблокирует очередную операцию по переводу крупной суммы денег посчитав ее рисковой.

    После блокировки банк может потребовать пояснить не только источники происхождения средств, но и цель и характер деловых отношений, наличие ресурсов и персонала для выполнения работ, оказания услуг, предоставить копии договоров с заказчиками или поставщиками, договора аренды, финансовую и налоговую отчетность и т.д.

    Если Вы собираетесь выводить деньги через криптобиржи или обменники, есть хоть какая-то документация, которая позволит банку не считать их «террористами»? Скорее всего, нет.

    После того как деньги повисят на «транзите», их вернут отправителю или они останутся на счету банка.

    В случае приостановления операции по требованию банка подтвердить доходы необходимо будет позаботиться о документах: просмотреть анкету банка или другого субъекта финмониторинга, обратив внимание на тот доход, который у вас указан; доказать легальность доходов.

    Возможные источники:

    официальная зарплата,

    средства полученные от купли-продажи имущества,

    денежные средства за выполнение работ, оказание услуг гражданско-правовым договорам,

    средства от предпринимательской деятельности,

    подаренные средства, наследство, доходы от аренды и тому подобное.

    Нужно будет предъявить документы, связанные с данной деятельностью и получением этих средств.

    Правила финмониторинга достаточно сложны и неоднозначны. Вы можете попасть под блокировку счета.

    4. При работе с криптовалютой РРО не требуется.

    Если у Вас будет КВЕД по работе с криптовалютой, то у налоговой к Вам вопросов не будет. Вы должны выводить деньги от продажи криптовалюты лично, а не получать оплату от третьих лиц. В этом случае РРО не требуется.

    Движения денег не будет видеть никто, кроме банка и налоговой.

    5. ЕСВ - это консолидированный страховой взнос в Украине, сбор которого осуществляется к системе общеобязательного государственного страхования в обязательном порядке и на регулярной основе.

    Максимальная база начисления ЕСВ составляет 15 размеров минимальной зарплаты, установленной законом, на которую начисляется ЕСВ (п. 4 ч. 1 ст. 1, ч. 3 ст. 7 Закона № 2464).

    Поэтому в 2021 году она составит:

    - с 1 января по 30 ноября - 9000 грн (6000 грн х 15);

    - с 1 по 31 декабря - 97500 грн (6500 грн х 15).

    Минимальный страховой взнос определяется как произведение минимального размера зарплаты и размера ЕСВ, установленного законом на месяц, за который начисляется зарплата (доход), и подлежит уплате ежемесячно (п. 5 ч. 1 ст. 1 Закона № 2464).

    В 2021 году составляет:

    - с 1 января по 30 ноября - 1320 грн (6000 грн х 22%);

    - с 1 по 31 декабря - 1430 грн (6500 грн х 22%).

    Выводы:

    1. Легализовать свои доходы не просто имеет смысл, а позволит Вам жить и осуществлять покупки не озираясь на налоговую и финмониторинг банков.

    2. Открывайте ФОП 3-й группы.

    3. Откроете ФОП, будете сдавать отчетность и платить налоги, то никаких вопросов к Вам не будет.

    Савченко Олександр
    12.9%
    Савченко Олександр 3 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    Добрий день!

    У разі продажу криптовалюти фізичними особами, які не зареєстровані як підприємці, операція з продажу крипти оподатковуватиметься ПДФО за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%. При цьому фізичні особи, які не є ФОП на загальній системі оподаткування, не можуть врахувати витрати, понесені на придбання проданої криптовалюти.

    Питання щодо особи, відповідальної за сплату цих податків, залежатиме від покупця криптовалюти. Зокрема, у разі продажу криптовалюти іншій фізичній особі або нерезиденту обов'язок щодо сплати цих податків повинен буде виконати продавець шляхом декларування отриманих доходів та сплати податків за результатами податкового року, в якому були отримані доходи від продажу крипти.

    Якщо криптовалюту продає підприємець на загальній системі оподаткування, теоретично, він матиме право на врахування документально підтверджених витрат, понесених на придбання проданої ним криптовалюти. У такому випадку податки (18% ПДФО та 1,5% військовий збір) сплачуватимуться з прибутку, отриманого таким ФОП за результатами відповідного податкового кварталу (року).

    Відповідно до роз'яснень Держстату, наразі експерти рекомендують класифікувати діяльність з «майнінгу» та реалізації криптовалют у позиції 64.19 «Інші види грошового посередництва», торгівлі (обміну) криптовалютами — у позиції 66.19 «Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, окрім страхування та пенсійного забезпечення» КВЕД.

    Відповідно до Податкового кодексу, не можуть бути платниками єдиного податку І‑ІІІ груп суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність у сфері фінансового посередництва. Водночас вищезазначені коди КВЕД 64.19 та 66.19 не вказані в Листі Держкомстату від 30.12.2011 р. №14/3‑12/636, яким визначені коди КВЕД, що стосуються діяльності у сфері фінансового посередництва. Таким чином, при класифікації крипти як нематеріального активу перебування на спрощеній системі оподаткування у разі здійснення операцій з майнінгу та купівлі-продажу криптовалют не забороняється чинним податковим законодавством.

    ДПС у ІПК від 30.11.2020 р. № 4907/ІПК/99-00-04-04-02-09 роз'яснила деякі питання оподаткування операцій з криптовалютою та їх декларування.

    Платник податків у своєму зверненні зазначив, що займається майнінгом криптовалют, в результаті чого отримав біткоїни в електронному вигляді на свій крипто-гаманець і запитує, як оподатковуються операції з криптовалютою та як їх декларувати.

    ДПС пояснює, що фізичні особи - резиденти, які отримують доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи, є платниками податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

    Базою оподаткування є загальний оподатковуваний дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.

    Законним платіжним засобом, обов'язковим до приймання за номінальною вартістю на всій території України, є грошова одиниця України - гривня. Іноземна валюта може використовуватися в Україні у випадках і в порядку, встановлених законом.

    На сьогодні криптовалюта не має визначеного правового статусу в Україні, зокрема відсутня нормативна база для її класифікації та регулювання операцій з нею. Разом з тим, з метою врегулювання правовідносин щодо обігу, зберігання, володіння, використання та проведення операцій за допомогою криптоактивів в Україні, а також визначення загальних засад функціонування та правового регулювання ринку віртуальних активів в Україні на сьогодні у Верховній Раді України зареєстровано відповідні проекти законів.

    Щодо подання декларації.

    Відповідно до підпунктів 170.11.1 та 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 Кодексу, у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов'язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.

    Податкова декларація подається за звітний період, при цьому чинним законодавством не заборонено подавати до контролюючого органу податкову декларацію за умови відсутності обов'язку щодо такого подання.

    Форма податкової декларації та інструкція щодо її заповнення затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859.

    Слід зазначити, що згідно норм Кодексу та Інструкції № 859 податкова декларація передбачає зазначення доходів платника податків у гривнях з копійками.

    За нормативними документами, що діють на сьогодні, відображення в податковій декларації наявності у платника податків криптовалюти в крипто-гаманці чинним законодавством не передбачено. Водночас при отриманні доходів від операцій з криптовалютою зазначені доходи відображаються у розділі II податкової декларації.

    У іншій ІПК від 02.12.2020 р. № 4928/ІПК/99-00-04-05-03-06 ДПС розглянула звернення щодо оподаткування доходу від продажу криптовалюти, і повідомляє, що дохід, отриманий фізичною особою - резидентом від продажу криптовалюти іншій фізичній особі - резиденту, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як інший дохід з відповідним оподаткуванням.

    А якщо зазначений дохід виплачується фізичною особою - нерезидентом, то такий дохід вважається іноземним та оподатковується ПДФО і ВЗ на загальних підставах.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Пуха Наталія ТендерОк
    8.6%

    Доброго Дня

    Щодо ваших питань

    Положення ст. 165.1 ПКУ містять інформацію про доходи, які оподаткуванню не підлягають, ст. 165.1 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) не звільняє операції з купівлі-продажу криптовалют від оподаткування, то такі операції підлягають оподаткуванню у випадку отримання від них доходу.

    Операція з купівлі-продажу криптовалют не може розцінюватися як операція з «інвестиційними активами», оскільки положення п. 170.2 ПКУ містять виключний перелік понять, що відносять до «інвестиційних активів» та «інвестиційного прибутку».

    Придбання криптовалюти не підлягає оподаткуванню, оскільки сам факт придбання криптовалюти не підтверджує факту отримання прибутку.

    У разі відкриття ФОП або ЮО, підходящим КВЕД є 64.19 «Інші види грошового посередництва», який найбільше відображає суть операцій з криптовалютами. Аналогічну позицію висловив Держстат, який в своєму листі від 05.10.2018 р. № 14.4-09/435-18 зазначив: «Питання щодо класифікації діяльності із «майнінгу» криптовалют відповідно до NACE неодноразово порушувалося і було предметом обговорення експертів Робочої групи статистичної організації Європейської Комісії (Євростат) з питань класифікацій. Наразі експерти рекомендують класифікувати діяльність із «майнінгу» та реалізації криптовалют у позиції 64.19 «Інші види грошового посередництва», торгівлі (обміну) криптовалютами — у позиції 66.19 «Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення».

    Оподаткування

    Операції фізичних осіб з купівлі-продажу криптовалюти слід оподатковувати за ставкою 18 % — податок на доходи з фізичних осіб та 1,5 % — військовий збір.

    Податкову декларацію необхідно подати за рік, що завершився до 01 травня наступного року, а податок необхідно сплатити до 01 серпня. Тобто декларація за 2021 рік подається до 01 травня 2021 року, а податок сплачується до 01 серпня 2021 року.

    Фізичні особи несуть кримінальну та фінансову відповідальність за ухилення від сплати податків при здійсненні операцій з купівлі-продажу криптовалют. У випадку ухилення від сплати податків у значних, великих, або особливо великих розмірах, - фізична особа може бути притягнута до кримінальної відповідальності за ч. 1, 2 або 3 ст. 212 Кримінального кодексу України (далі - КК України). В рамках кримінального провадження до такої особи може бути застосовано штраф в розмірі від 17 000 до 425 000 гривень в залежності від частини статті 212 КК України, а також може бути застосована конфіскація майна. У випадку непритягнення до кримінальної відповідальності, до фізичної особи може бути застосована фінансова відповідальність, передбачена п. 123.1 ПКУ, а саме штраф в розмірі 25 % від прихованої суми податку, а також пеня.

    Якщо операції з криптовалютою проводять ФОП (Фізична особа-підприємець), що обрали спрощену систему оподаткування (3 група , без ПДВ (5 % від доходу)), чітко визначеного КВЕД, який можна застосувати, не передбачено, тому 64.19 «Інші види грошового посередництва», торгівлі (обміну) криптовалютами — у позиції 66.19 «Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення», цілком прийнятні.

    Також є ризик виключення таких ФОПів з реєстру платників єдиного податку, якщо такі операції стануть систематичними, тому менш ризикованим варіантом буде отримання доходу від продажу криптовалюти як фізична особа. В цьому випадку треба декларувати та сплачувати податки за основними ставками, передбаченими Податковим кодексом України. (ПДФО 18% та ВЗ 1,5%).

    Відповідно до Податкового кодексу, не можуть бути платниками єдиного податку І‑ІІІ груп суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність у сфері фінансового посередництва. Водночас вищезазначені коди КВЕД 64.19 та 66.19 не вказані в Листі Держкомстату від 30.12.2011 р. №14/3‑12/636, яким визначені коди КВЕД, що стосуються діяльності у сфері фінансового посередництва. Таким чином, при класифікації крипти як нематеріального активу перебування на спрощеній системі оподаткування у разі здійснення операцій з майнінгу та купівлі-продажу криптовалют не забороняється чинним податковим законодавством.

    Що стосується оподаткування операцій з продажу криптовалют юридичними особами, то доходи від продажу криптовалюти включатимуться до оподатковуваного доходу для цілей податку на прибуток підприємств. Водночас юридичні особи мають право врахувати документально підтверджені витрати на придбання (майнінг) проданої крипти при розрахунку об'єкту оподаткування.

    Питання щодо оподаткування операцій з продажу криптовалют податком на додану вартість є неоднозначним. Наявна судова практика, в якій суд, посилаючись на рішення Європейського суду справедливості, дійшов висновку щодо відсутності підстав для оподаткування операцій з продажу криптовалют податком на додану вартість. Однак вірогідність, що така судова практика стане сталою, є невисокою.

    У питанні ПДВ важливо визначитися з місцем постачання крипти. Якщо кваліфікуємо крипту як товар у вигляді нематеріального активу, місцем постачання крипти буде місце, в якому знаходиться крипта на момент постачання. Якщо зможемо довести, що це місце знаходиться поза межами України, то ПДВ не повинен виникнути, також раджу враховувати коло осіб, з якими ви будете співпрацювати, загалом, для іноземних партнерів солідним та надійним є співпраця з ЮО у формі ТзОВ, тому рекомендую це врахувати при визначенні з формаю діяльності.

    Успіхів

    Каландирець Артем Віталійович
    7.1%
    Каландирець Артем Віталійович 3 роки тому

    Юрист, м. Черкаси, 6 років досвіду

    Добрый день!

    1) Подойдет ли ФОП для этого или юр. лицо?

    В вашем случае единственный вариант – это ФЛП 3 группы. ФЛП 1 и 2 группы имеют ограниченное количество видов деятельности, кроме того 1 и 2 группы не могут сотрудничать с юридическими лицами, что думаю важно в Вашем случае.

    На 3 группе ФЛП у Вас будет лимит дохода – 7 002 000 грн. Ставка налога 5% от сумы дохода полученных на счет ФЛП. Ставка ЕСВ = 1 320 грн состоянием на 2021 год.

    Юридическое лицо подходит хуже, так как увеличивается налоговая база и нужно соблюдать много нюансов. Например, назначить директора, назначить директору зарплату (с которой нужно будет платить НДФЛ, ВЗ, ЕСВ).

    2) Нужна ли лицензия?

    Нет!

    3) Сколько налогов мне нужно будет платить?

    На ФЛП вы платите 5% от дохода и ЕСВ = 1 320 грн. В случае перелимита (превышения дозволенного дохода) разница будет налогооблагаться по ставке 18% НДФЛ и 1,5% ВЗ.

    4) Можно ли я обложить налогом свою прибыль на сегодняшний момент (до регистрации ФОП / компании)?

    Можно подать декларацию об имущественном состоянии и доходах, указать там сумы полученного дохода и насчитать себе НДФЛ по ставке 18% и 1,5% ВЗ.

    Главный вопрос: зачем? Налоговые органы не видят приход денежных средств на Ваш личный счет. Банки сохраняют банковскую тайну и не передают информацию о поступлениях денежных средств на счет физического лица. Фактически состоянием на сегодня у государства отсутствуют механизмы определения доходов физических лиц.

    Кроме того, на пороге сейчас налоговая амнистия. Если для собственного спокойствия Вы все же хотите осуществить налогообложения ранее полученных средств, то Вы можете дождаться вступления Закона в действие и осуществить налогообложение уже полученного дохода по сниженной ставке 9%.

    Каландирець Артем Віталійович
    8.6%
    Каландирець Артем Віталійович 3 роки тому

    Юрист, м. Черкаси, 6 років досвіду

    Отдельно добавлю, что блокировка денежных средств на счете и операций, которые происходят у Вас сейчас – это вопрос не юридического характера, а финансового. Срабатывает фин. мониторинг банка и операции определяются как рисковые.

    Не знаю, что сейчас у Вас банк запрашивает, но в случае с ФЛП банк будет запрашивать первичные документы: договора, акты и тд и тп. В Вашем случае как я понимаю такие документы будут отсутствовать, а значит критически встает вопрос подтверждения операций. На Вашем месте я бы проконсультировался по этому вопросу с банком и уже исходя из их ответа делал бы выводы о надобности или ненадобности ФЛП.

    П.С. В случае открытия ФЛП вам необходим КВЕД 64.19 «Інші види грошового посередництва».

    Рибінцев Сергій Сергійович
    7.1%
    Рибінцев Сергій Сергійович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду

    Добрый день!

    Ваша деятельность, в том виде котором вы его указали, а именно - торговля на криптобирже, не охватывается законодательством Украины как вид деятельности вообще.

    Чтобы ответить вам, я разделю свой ответ на две части:

    1) Взаимоотношения с банком, как физического лица. Тут абсолютно очевидно, что банк в рамках своих обязанностей, как субъект первичного финмониторинга, блокирует ваши операции и требует пояснений о природе происхождения ваших средств, если они выходят за рамки лимита в 400 тыс грн или фин операция будет соответствовать указанным в типологическом перечне.

    Он довольно объемный, цитировать его смысла нет и я дам ссылку на ресурс где вы сможете прочитать о собранных чиновниками операциях, которые они считают подозрительными https://fiu.gov.ua/pages/dijalnist/tipologi/tipolo...

    Обратите внимание! Банк не работает с связке с налоговой, он не интересуется оплатой вами налогов или подачей деклараций!

    Я абсолютно уверен, что даже при открытии ФОП или юр лица и продолжении ведения именно той деятельности, которую вы указали, ваши проблемы не исчезнут. Снова же, на мой взгляд, создание предпринимательской модели деятельности необходимо для создания правовых рамок под вашу деятельность, не более.

    2) Налоги.

    Тут проще простого. Начиная с 2014 года по инициативе НБУ, в общество юристов, банкиров, налоговиков, финансистов был вброс в виде: "Bitcoin є грошовим сурогатом, який не має забезпечення реальної вартості", а потом в 2018 году это письмо было НБУ отозвано и сейчас ведется разработка правовой базы для легализации биткоина в Украине.

    Ее нет на сегодняшний день! И судебные органы в своих единичных решениях и налоговики не отваживаются признавать биткоин ни товаром, ни деньгами, а торговлю им - пассивным или каким бы то ни было доходом.

    Вот пример одного из таких решений https://opendatabot.ua/court/63548614-231543a57007...

    Потому ответ на ваш вопрос про налоги и лицензий: нет их не будет, но у вас по прежнему будут проблемы с банком и финмоном, для чего я рекомендую создавать рамку используя ФОП или юрлицо.

    В данном же случае, определять оптимальную форму и ее налогообложение необходимо из ряда дополнительных данных, а именно - оборот, количество наемного персонала и т.п.

    Есть дополнительные вопросы? Свяжитесь со мной через сайт Юристы.UA

    Гончаренко Константин
    10%
    Гончаренко Константин 3 роки тому

    Юрист, м. Суми, 6 років досвіду

    Добрый день.

    законодательством не урегулировано определение понятия криптовалют, а такоже порядок их налогообложения и декларирования.

    При этом, доходы от операций с криптовалютами подлежат налогообложению на общих основаниях как любой доход физического лица( в том числе иностранного происхождения), по ставке 18% налога на доходы физических лиц и 1,5% военного сбора.

    Согласно п.п. 162.1.1., 163.1.3. Налогового кодекса, плательщикам налога на доходы физических лиц являются: физическое лицо - резидент, получающее доходы как из источника их происхождения в Украине, так и иностранные доходы;

    Согласно п.п. 170.11.1 и 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 Налогового кодекса, в случае если источник выплат любых налогооблагаемых доходов является иностранным, сумма такого дохода включается в общий годовой налогооблагаемый доход налогоплательщика - получателя, который обязан подать годовую налоговую декларацию об имущественном состоянии и доходах.

    Так, декларация об имущественном состоянии (Декларація про майновий стан фізичних осіб формы F0100211) подается до 01 мая года, следующего за отчетным (т.е. декларацию за 2020 год Вы должны подать до 01.05.2021г.) и оплатить налог со всего годового дохода до 02 августа 2021 года.

    Вместе с тем, хочу обратить Ваше внимание на то, что просто обменные операции с криптовалютой в электронном кошельке не будут считаться получением дохода ( к тому же, налоговая юридически и физически не может проконтролироваь движения средств на электронном кошельке).

    Моментом получения дохода будет считаться дата выведения средств из эл кошелька на расчетный счет в банке. Т.е. движения активов по Вашему банковскому счету будут считаться доходом.

    Так, в Декларации про майновий стан в колонке 10.7. указываются доходы иностранного происхождения в гривне по курсу НБУ, который действовал в день начисления (получения) такого дохода. Т.е. в день поступления средств на р/с в банке.

    Декларацию про майновий стан можно подать в электронном виде ч/з электронный кабинет плательщика налогов, если у Вас есть электронная цифровая подпись.

    Это в случае если принято решение оплачивать налоги как физ лицо.

    ---

    Щодо ФОП: ПРОЦЕСС

    оптимально відкриття ФОП 3 група єдиний податок за себе+ сплата 5 %(АБО 3% без ПДВ) від доходу, що надійде на рахунок ФОПа

    - спеціалізація діяльності по КВЕДам: послуги, консалтинг, маркетинг, діяльність у сфері IТ

    Книгу обліку доходів і витрат треба зареєструвати( за бажанням) в органах ДФС і вносити дані вручну про надходження та витрати ( дата , сума) вести її все одно необхідно, але в зручному для вас форматі.

    Щодо фінансового моніторингу банку на предмет підозрілих операцій повідомляю:

    Відповідно до внесених змін до ст. 15 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" від 14 жовтня 2014 року № 1702-VII (надалі - Закон №1702), фінансова операція підлягає обов’язковому фінансовому моніторингу у разі, якщо сума, на яку вона здійснюється, дорівнює чи перевищує 400 000 гривень на місяць (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 30 000 гривень) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну 400 000 гривень (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 30 000 гривень), та має одну або більше таких ознак: інші суб єкти 5 000 грн на день.

    1) переказ коштів на анонімний (номерний) рахунок за кордон і надходження коштів з анонімного (номерного) рахунка з-за кордону; зарахування або переказ коштів у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі, що віднесена Кабінетом Міністрів України до переліку офшорних зон, а також переказ коштів на рахунок, відкритий у фінансовій установі, зареєстрованій у зазначеній державі;

    2) купівля-продаж за готівку чеків, дорожніх чеків, у тому числі інших платіжних інструментів або платіжних засобів чи засобів платежу;

    3) зарахування або переказ коштів, надання або отримання кредиту (позики), здійснення інших фінансових операцій у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (в тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство такої іноземної держави), або однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому у зазначеній державі (території). Перелік таких держав (територій) визначається відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України, на основі висновків міжнародних, міжурядових організацій, діяльність яких спрямована на протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, і підлягає оприлюдненню;

    4) фінансові операції з готівкою (внесення, переказ, отримання коштів);

    5) здійснення розрахунку за фінансову операцію у готівковій формі;

    6) зарахування коштів на поточний рахунок юридичної або фізичної особи - підприємця чи списання коштів з поточного рахунка юридичної або фізичної особи - підприємця, період діяльності якої не перевищує трьох місяців з дня реєстрації, або зарахування коштів на поточний рахунок чи списання коштів з поточного рахунка юридичної або фізичної особи - підприємця у разі, якщо операції на зазначеному рахунку не здійснювалися з дня його відкриття;

    7) переказ коштів за кордон за зовнішньоекономічними договорами (контрактами), крім переказів коштів за договорами (контрактами), які передбачають фактичне постачання товарів на митну територію України;

    8) обмін банкнот на банкноти іншого номіналу;

    9) здійснення фінансових операцій з цінними паперами на пред’явника, які не депоновані в депозитарних установах;

    10) здійснення операцій з векселями (крім фінансових казначейських векселів), ордерними цінними паперами;

    11) перерахування або отримання коштів неприбутковою організацією;

    12) здійснення фінансових операцій за правочинами, форма розрахунків за якими не визначена;

    13) одержання (сплата, переказ) страхового чи перестрахового платежу (страхового чи перестрахового внеску, страхової чи перестрахової премії), крім сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

    14) проведення страхової чи перестрахової виплати або страхового чи перестрахового відшкодування або виплати викупної суми, крім зарахування чи списання коштів на/з рахунки (рахунків) державних позабюджетних фондів;

    15) виплата (передача) особі виграшу в лотерею, придбання фішок, жетонів, внесення особою в інший спосіб плати за право участі в азартній грі, виплата (передача) виграшу суб’єктом господарювання, який проводить азартні ігри;

    16) надання кредитних коштів особі, яка є членом небанківської кредитної установи, в один і той самий день два рази і більше за умови, що загальна сума фінансових операцій дорівнює чи перевищує суму, визначену частиною першою цієї статті;

    17) фінансові операції осіб, щодо яких встановлено високий ризик.

    Інформація про фінансові операції відповідно до пунктів 5, 12 і 16 частини першої цієї статті подається спеціально уповноваженому органу всіма суб’єктами первинного фінансового моніторингу, крім банків.

    Страхові (перестрахові) брокери здійснюють обов’язковий фінансовий моніторинг у разі, якщо вони задіяні у проведенні розрахунків та отримують страхові чи перестрахові премії у сумі, зазначеній у частині першій цієї статті.

    Відповідно до ст. 16 Закону №1702, фінансова операція підлягає внутрішньому фінансовому моніторингу, якщо у суб’єкта первинного фінансового моніторингу виникають підозри, які ґрунтуються, зокрема, на:

    критеріях ризиків, визначених самостійно суб’єктом первинного фінансового моніторингу з урахуванням критеріїв ризиків, встановлених центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;

    встановленні за результатами проведеного аналізу факту (фактів) невідповідності фінансової (фінансових) операції (операцій) фінансовому стану та/або змісту діяльності клієнта;

    типологічних дослідженнях у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, підготовлених та оприлюднених спеціально уповноваженим органом.

    Відповідно до ст. 17 Закону №1702, суб’єкт первинного фінансового моніторингу має право зупинити здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), яка (які) містить (містять) ознаки, передбачені статтями 15 та/або 16 цього Закону, та/або фінансові операції із зарахування чи списання коштів, що відбувається в результаті дій, які містять ознаки вчинення злочину, визначеного Кримінальним кодексом України, та зобов’язаний зупинити здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), якщо її учасником або вигодоодержувачем за ними є особа, яку включено до переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції (якщо види та умови застосування санкцій передбачають зупинення або заборону фінансових операцій), і в день зупинення повідомити спеціально уповноваженому органу в установленому законодавством порядку про таку (такі) фінансову (фінансові) операцію (операції), її (їх) учасників та про залишок коштів на рахунку (рахунках) клієнта, відкритому (відкритих) суб’єктом первинного фінансового моніторингу, який зупинив здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), та у разі зарахування коштів на транзитні рахунки суб’єкта первинного фінансового моніторингу - про залишок коштів на таких рахунках в межах зарахованих сум. Таке зупинення фінансових операцій здійснюється на два робочих дні з дня зупинення (включно).

    Спеціально уповноважений орган може прийняти рішення про подальше зупинення фінансової (фінансових) операції (операцій), здійснене відповідно до частини першої цієї статті, на строк до п’яти робочих днів, про що зобов’язаний негайно повідомити суб’єкту первинного фінансового моніторингу, а також правоохоронним органам, уповноваженим приймати рішення відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

    Порядок його здійснення регулюється Положенням про здійснення фінансового моніторингу суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 999/5.

    Щодо способів виведення коштів.

    Спочатку необхідно їх вивести на електронні кошильки, які працюють в Україні, а потім із них уже перевести на рахунки в банку, в призначенні платежу можна зазначити безповоротна фінансова допомога.

    Відповідно до пп. 14.1.257 п 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, фінансова допомога - фінансова допомога, надана на безповоротній або поворотній основі.

    Безповоротна фінансова допомога - це:

    сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів;

    сума безнадійної заборгованості, відшкодована кредитору позичальником після списання такої безнадійної заборгованості;

    сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності;

    основна сума кредиту або депозиту, що надані платнику податків без встановлення строків повернення такої основної суми, за винятком кредитів, наданих під безстрокові облігації, та депозитів до запитання у банківських установах, а також сума процентів, нарахованих на таку основну суму, але не сплачених (списаних).

    Поворотна фінансова допомога - сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов'язковою до повернення.

    Головне не перевищувати встановлені ліміти банку до прикладу , робити перекази малими сумами не більше 5 тисяч грн в день та до 400 тисяч в місяць тоді проблем не виникне.

    Щодо суми штрафу повідомляю:

    Кваліфікація зазначеного правопорушення підпадає під норми ст. 164 Кодексу про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 р № 8073-X.

    Зазначена стаття передбачає накладання штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто в сумі від 17000 грн. До 34000 грн.) З конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, або без такої у разі провадження господарської діяльності без:

    • державної реєстрації як суб’єкта господарювання;
    • отримання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, яка підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування;
    • отримання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди).

    У той же час такі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме правопорушення, або пов’язані з отриманням доходу у великих розмірах, тягнуть за собою накладення штрафу від двох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (т. е. в сумі від 34000 грн. до 85000 грн.) з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення. Під отриманням доходу у великих розмірах для цілей зазначеної статті розуміється отримання доходу в сумі від однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    При цьому, випадки притягнення до відповідальності особи – зовсім не рідкість. До відповідальності можуть залучити і перукаря, який веде діяльність без реєстрації, і незаконного торговця, і перевізника, який везе чужий вантаж на своєму автомобілі. При цьому, в ряді випадків, фактичні обставини, які супроводжували виявлення такої діяльності не дозволяють довести відсутність в ній систематичності і підприємницького характеру.

    Головне , щоб у Вас було правильно оформлено КВЕДи за якими Ви проводите підприємницьку діяльність - якщо Вони будуть вказані то органи ДФС будуть знати , про те, що Ви проводите діяльність у правовому полі. Вказуйте у призначенні " надходження за надані інформаційні послуги.

    Квитанція з приват24 -буде достатнім документом.( з призначенням платежу за надані інформ , послуги)

    КВЕД 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у., 63.12 Веб-портали, 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язана з ними діяльність (ОСНОВНИЙ)

    Якщо все буде оформлено -питань не буде.

    Граничний дохід в рік до 7 млн грн

    Раз на квартал треба подавати звітність і платити єдиний податок (5% або 3% без ПДВ від доходу).

    Якщо немає доходу — єдиний податок не платите, звітність подаєте, нульову.

    Ви можете зареєструвати одразу всі коди (КВЕД) або тільки той, за яким плануєте працювати: 58.29, 58.21, 62.01, 62.02, 62.03, 62.09,63.11.

    Використовувати РРО вам не треба, якщо працюєте виключно з безготівковими розрахунками.

    Вам необхідно відкрити підприємницький рахунок, на який Ви будете виводити кошти.

    Єдиний податок - раз на квартал, після того, як задекларували доходи - протягом 10 днів після останнього дня подання декларації з ЄП.

    Коли останній день сплати - вихідний або святковий, він переноситься на попередній йому робочий день.

    Раз на квартал обов'язково треба сплачувати єдиний соціальний внесок - 1 320 ГРН (він нараховується щомісячно за ставкою 22%).

    за I квартал 2020 року - 20 квітня;

    за II квартал - 20 липня;

    за III квартал - 19 жовтень;

    за IV квартал - 19 січня 2021 року.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Марусяк Андрій Романович
    14.3%
    Марусяк Андрій Романович 3 роки тому

    Адвокат, м. Харків, 7 років досвіду

    Доброго дня!

    1) Подойдет ли ФОП для этого или юр. лицо?

    ні, не підійде. ФОП зобов'язаний вести бухгалтерію, банк також перевіряє ФОПів, це не захистить вас від перевірок походження коштів, КВЕДУ для крипти немає, вам грозять штрафи за зайняття діяльністю поза кведами.

    2) Нужна ли лицензия?

    ні, не потрібно, криптовалюта немає визначеного статусу в Україні, тому не потрібно.

    3) Сколько налогов мне нужно будет платить?

    за 2021 рік треба платити у 2022 році 18% ПДФО і 1.5%. Декларацію подавайте онлайн. Рекомендую замовити індивідуальну податкову консультацію. Маю позитивну практику у цьому питанні, звертайтесь;

    4) Можно ли я обложить налогом свою прибыль на сегодняшний момент (до регистрации ФОП / компании)?

    в теорії так. На практиці не можна у жодному разі, оскільки всі кошти у вас почали рухатись із лютого-березня 2021 року. Обов'язок сплатити податок ще не виник.

    Висновок: Р

    1) Рекомендую замовити індивідуальну податкову консультацію. Маю позитивну практику у цьому питанні, звертайтесь через сайт;

    2) Рекомендую дізнатись, як працюють алгоритми банку і що з цим робити. Маю позитивну практику у цьому питанні, звертайтесь через сайт;

    3) читайте мої статті на Майнінг Клаб, наприклад тут https://miningclub.info/threads/juridicheskie-novo.... Регулярно пишу, маю практичний досвід. З лютого 2021 року активно працюю по даному напрямку.

    Щасти вам!

    Костромина Виктория
    8.6%
    Костромина Виктория 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду

    изначально скажу что законодательства про биткоины пока на Украине - НЕТ и соответственно - понятие получения дохода от продажи биткоина - так же

    1) Подойдет ли ФОП для этого или юр. лицо? вообще для такой деятельности - продажа криптовалют - да

    2) Нужна ли лицензия? нет

    3) Сколько налогов мне нужно будет платить? зависит от того что Вы выберете ФЛП или ООО - минимум 19.5

    4) Можно ли я обложить налогом свою прибыль на сегодняшний момент (до регистрации ФОП / компании)? можете подать самостоятельно декларацию

    и Вы должны понимать - финмониторинг банка и подтверждения происхождение средств - это одно

    а оплата налогов - это другое


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України