Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Автомобільне право, 22 серпня 2021, питання №47500 100₴

Имели ли право (ТСЦ ) снять десятилетнюю категорию ?

Здравствуйте.Меня зовут Сергей.
Я получил водительское удостоверение в 2010 году.Учился на категории В,С Автоматически открыли мне и С1.
Пару дней назад 18.08.2021 обратился в ТСЦ для открытия категории А1.(Прошёл 20 часов подготовки)
Так как у меня есть машина зарегистрированная на мне больше года, мне нужно было сдать только экзамен по вождению мопеда.
Медицинская справка у меня разрешена на категории А1,А,В1,В,С1,С (выдана в этом году.)
И мне говорят,что вышел закон о снятии категории С1 ,так как она открылась автоматически и я на неё не учился.
ВОПРОС- имели ли они право закрыть мне категорию?Что делать если не имели.
ОГРОМНОЕ СПАСИБО ЗАРАНЕЕ.

Відповіді юристів (5)

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Здравствуйте, Сергей!

    "... мне говорят,что вышел закон о снятии категории С1 ,так как она открылась автоматически и я на неё не учился. ВОПРОС- имели ли они право закрыть мне категорию? Что делать если не имели"?

    - Категорию закрыть не могут.

    Вопрос состоит в замене удостоверения водителя.

    Так, действительными сейчас являются удостоверения: советского образца (до 1993 года), «ламинированные» (1993-2011 годы), пластиковые (с 29 марта 2011 года) и обновленный пластик (с 1 апреля 2021 года). Однако при желании водители могут поменять старое удостоверение на новое.

    Удостоверения, выданные до 29 марта 2011 года, не имеют срока действия, а вот права европейского образца нужно будет менять через определенный период.

    При этом, менять водительское удостоверение нужно будет при необходимости ехать за границу, ведь согласно правилам Венской конвенции о дорожном движении, для водителей из стран Евросоюза вводятся унифицированные удостоверение на право управления транспортным средством.

    Поменять водительское удостоверение на новое не сложно – без экзаменов и в любом сервисном центре МВД.

    В новом удостоверении категории транспортных средств отличаются от тех, что вписаны в старые документы.

    Так, в новых правах категории:

    • А1, А - соответствуют категории А;
    • В1, В - соответствуют категории В;
    • С1, С - соответствуют категории С;
    • D1, D - соответствуют категории D;
    • BЕ - соответствует категориям В и Е;
    • C1E, СЕ - соответствуют категориям C и Е;
    • D1E, DЕ - соответствуют категориям D и Е;
    • Т - соответствует категории трамвай, троллейбус.

    Всего доброго, удачи Вам!

    Адвокат Евгений Александрович
    100%
    Адвокат Евгений Александрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Добрий день, Сергій!

    Додаткова інформація:

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...

    "Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

    Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення".

    Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

    Порядок розгляду звернень громадян

    Право громадян на звернення закріплене в ст. 40 Конституції України: усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про звернення громадян

    від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР

    (Витяг)

    Стаття 1. Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

    Стаття 4.Рішення, дії (бездіяльність), які можуть бути оскаржені

    До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких:

    – порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);

    – створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;

    – незаконно покладено на громадянина які-небудь обов’язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.

    Стаття 5.Вимоги до звернення

    Звернення адресуються органам державної влади до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

    Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне). Звернення може бути усним чи письмовим.

    Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні “гарячі лінії” та записується (реєструється) посадовою особою.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.

    Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання. Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь.

    Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

    Стаття 8. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню

    Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

    Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

    Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

    Стаття 20. Термін розгляду звернень громадян

    Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

    Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

    Стаття 18. Права громадянина при розгляді заяви чи скарги

    Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

    • особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;
    • знайомитися з матеріалами перевірки;
    • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;
    • бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;
    • користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
    • одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.

    Стаття 19. Обов’язки органів державної влади, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг

    Органи державної влади їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов’язані:

    • об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;
    • на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;
    • забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв’язку з заявою чи скаргою рішень;
    • письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;
    • вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об’єднання громадян за місцем проживання громадянина;
    • у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз’яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;
    • не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам;
    • особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

    Починайте з подачі заяви до ТСЦ МВС, для отримання роз'яснення та з вимогою щодо повернення категорії С1, з прикладенням копій підтверджуючих документів.

    Якщо не буде результату, або буде відмова, то подавайте скаргу, спочатку до РЦС МВС, а якщо буде відмова у її задоволенні, то скаргу до ГСЦ МВС.

    У разі не задоволення Ваших вимог, Вы маєте право подати позовну заяву до Черкаську окружного адміністративного суду, в порядку Кодексу адміністративного судочинства України:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

    Всього доброго, успіхів Вам!

    • СЕРГЕЙ Клієнт 2 роки тому

      Ответ получил быстро

      и с понятным разъяснением.

      Рад ,что не перевелись такие люди.

      Благодарен!

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    ВЕ, С1Е, СЕ, D1E, DE — состави транспортних засобів з тягачем категорії В, С1, С, D1 або D, яким водій має право керувати, але який не належить до зазначених категорій составів транспортних засобів;

    Якщо у Вас відкрито зазначені категорії Ви можете керувати зазначеним авто з причепом.

    Порядок допуску до водіння авто , категорії та допустима вага прописані згідно ПОЛОЖЕННЯ"про порядок видачі посвідчень водія та допускугромадян до керування транспортними засобами" ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 1993 р. № 340(в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 ð. ¹ 511) https://www.kmu.gov.ua/npas/218793383

    Ознайомтесь за посиланням там вказано всі допустимі габарити та інші умови водіння авто з причепом, але інші форми заборонені

    відповідно до «Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами», заміна водійських прав проводиться в таких випадках:

    • заміна першого водійського посвідчення, виданого на 2 роки;
    • посвідчення непридатне для використання (зіпсовано, не читаються записи);
    • змінені особисті дані власника (прізвище, ім’я та по батькові);
    • відкриття іншої категорії водійських прав;
    • отримання посвідчення нового зразка;
    • права були втрачені або вкрадені.

    До сервісного центру МВС або Центру надання адміністартивних послуг. Обмін посвідчення водія проводиться незалежно від зареєстрованого місця проживання чи перебування особи.

    Посвідчення водія можна замовити через е-кабінет водія.

    Через е-кабінет водія шляхом подання заяви в електронній формі (її зразок затверджується наказом МВС) можна замовити послугу з обміну посвідчення водія:

    - виданого особі вперше, після закінчення строку його дії (якщо протягом двох років з дня видачі посвідчення водій має не більше двох адмінправопорушень у сфері безпеки дорожнього руху та не вчиняв кримінального правопорушення, передбаченого ст. 286 КК);

    - у разі його непридатності для подальшого користування/зміни персональних даних власника;

    - отримання посвідчення водія замість втраченого або викраденого.

    До заяви необхідно додати електронні копії документа, що підтверджує зміну персональних даних особи (за потреби), та дійсну на дату подання заяви медичну довідку. Оформлення заяви завершується створенням кваліфікованого електронного підпису особи.

    Отримати замовлене через е-кабінет водія посвідчення можна позачергово у територіальному сервісному центрі МВС, зазначеному в електронній заяві. Згідно з п. 23 Положення № 340 посвідчення видається особисто під підпис та після пред’явлення документа, що підтверджує особу. При цьому посвідчення водія, що обмінюється, необхідно здати. Постанова Кабінету Міністрів України від 15.11.19 № 946 набула чинності з 27.11.19 р.

    документи необхідні для заміни посвідчення водія:

    У випадку непридатності посвідчення водія до використання, в тому числі з причини пошкодження або неможливості прочитати написи, проводиться заміна на нове посвідчення. При отриманні нових водійських прав старе посвідчення вилучається та надаються:

    • паспорта громадянина України (у разі надання ID-картки без наявних у безконтактному електронному носії відомостей про реєстрацію місця проживання разом надається довідка про реєстрацію місця проживання особи) або документ, що посвідчує особу та підтверджує її громадянство або спеціальний статус (в якому зазначено відомості про реєстрацію місця проживання);
    • копії довідки про реєстраційний номер облікової картки платника податків ;
    • посвідчення водія;
    • медичної довідки встановленого зразка.

    Існуючу категорію закрити не можна.

    всі письмові рішення центру МВС МОЖЕТЕ ОСКАРЖИТИ У СУДОВОМУ ПОРЯДКУ.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 15 років досвіду

    Добрый день, Сергей!

    Снять категорию не имели право, да и думаю, что вы что-то неверно поняли.

    Возможно сейчас вопрос в смене водительского удостоверения, и у вас не переносят данные по категории?

    Есть ли у вас какой-то конкретный ответ в письменной форме? Почему вы решили, что у вас что-то закрывают?

    Набирайте, через контакты на сайте.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України