Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
916 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Целевое назначение земельных участков, на котором появится ЖК O2 Residence не сильно соответствует намерениям застройщика. Судя по Кадастровой карте, участок с номером 8000000000:90:305:0001 имеет цн «07.01 Для експлуатації та обслуговування бази відпочинку і оздоровлення курсантів», а участок 8000000000:90:305:0001 — «15.02 Для розміщення та постійної діяльності внутрішніх військ МВС для обслуговування та експлуатації бази відпочинку і оздоровлення курсантів».
Зато застройщику удалось получить Разрешение на строительство не «базы отдыха», а «житлово-рекреаційного житлового комплексу». Соответствующий документ зарегистрирован в базе данных ДАБИ за № ІУ 113192210997.
Документы https://o2-residence.com.ua/dokumentatsiya/
ВОПРОС: насколько вероятно, что будут проблемы? Какого рода проблемы могут быть? Опасно ли покупать такое жилье?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (27)
1. Насколько вероятно, что будут проблемы?
2. Какого рода проблемы могут быть?
3. Опасно ли покупать такое жилье?
4. Насколько такие нестыковки в документах вообще типичны для Киева, это нормально? Какой % ЖК имеют такие нестыковки?
Еще по документам информация https://nerukhomi.ua/ukr/n-zhk-o2-residence-kiiv/d...
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДобрый день!
В связи с тем, что юридическое и фактическое использование земельного участка разные, есть основание для отказа в принятии данного комплекса в эксплуатацию.
Главная проблема в рекреационности и в круге лиц для которых эта земля выделена.
Даю определение рекреационности:
"Відпочинок людини у спеціальній літературі називається рекреацією, а її поведінка, направлена на задоволення своїх потреб у відпочинку, лікуванні, компенсації життєвої енергії, — рекреаційною діяльністю.
Рекреаційний комплекс можна розглядати в двох аспектах: з одного боку, як міжгалузевий комплекс у складі сфери послуг, де виникають і набувають розвитку економічні відносини з виробництва, обміну і споживання рекреаційно-туристичного продукту; з другого — як складову соціальної інфраструктури територій різного рівня, що становить комплексну систему (мережу) підприємств і закладів з виробництва, просування і реалізації рекреаційно-туристичних послуг.Рекреаційний комплекс має ознаки самостійного об'єкта:- спеціалізовану матеріально-технічну базу;- специфічні природно-антропогенні ресурси;- унікальність продукування послуг і власної технології обслуговування; формування принципово нової схеми міжгалузевого і територіального управління;- суспільну значимість, в тому числі економічну, соціальну, екологічну і політичну."
Вам необходимо выяснить у застройщика, на каком основании они будут вводить комплекс в эксплуатацию.
Спасибо, уточню
Говорят на основании разрешения на строительство будут сдавать в эксплуатацию, менять назначение земли не буду
Юрист, м. Суми, 6 років досвіду
Доброго дня!
Небезпека для вас полягає у тому , що будинок може бути не прийнятий у експлуатацію, потім буде дуже важко оформити документи власникам квартир.
Вам необхідно в короткі строки визначитись у забудовника направивши запит - на підставі якого дозвільного документу вони планують ввести будинок у експлуатацію , чи змінити цільове призначення землі.
Земельна ділянка передбачає вузьке коло можливостей для використання!
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Спасибо, уточню у них
Говорят на основании разрешения на строительство будут сдавать в эксплуатацию, менять назначение земли не будут
Вот отдел продаж ответил, насколько это все корректно?
Згідно з нормами Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17 прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/461-2011-%D0%B...
Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.
Для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю через центр надання адміністративних послуг чи через електронний кабінет шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або заповнює та надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до центру надання адміністративних послуг заяву про прийняття в експлуатацію об’єкта та видачу сертифіката за формою згідно з додатком 8 до цього Порядку, до якої додається акт готовності об’єкта до експлуатації за формою згідно з додатком 9 до цього Порядку.
Таким чином, для отримання сертифікату подається:
- Заява
- Акт готовності об’єкта до експлуатації
Те саме підтверджується інформацією Єдиного державного порталу адміністративних послуг https://my.gov.ua/info/service/byservicescope-3/39...
Підставою для відмови у видачі сертифіката є:
неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката;
виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, стандартів і правил.
Відповідно до вимог Закону «Про регулювання містобудівної діяльності»
Орган державного архітектурно-будівельного контролю відмовляє у видачі сертифіката з таких підстав:
1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката;
2) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
3) невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі щодо доступності об’єкта для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
4) невиконання вимог, передбачених Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", щодо оснащення будівлі вузлами обліку відповідних комунальних послуг.
Враховуючи вищевикладене, відповідність цільового призначення земельної ділянки намірам забудови не є питанням, що перевіряється на етапі прийняття об’єкту в експлуатацію та не є підставою для відмови у видачі сертифікату відповідно до норм чинного законодавства.
Юрист, 19 років досвіду
Добрый день Андрей!
Исходя из предоставленных Вами документов новострой не является многоквартрным жилым домом, поскольку строится на земельном участке с целевым назначением "07.01 Для експлуатації та обслуговування бази відпочинку і оздоровлення курсантів", на котором жилищное строительство запрещено, поэтому в документах он значиться и в эксплуатацию будет приниматься именно как объект рекреационного назначения. Насколько это для Вас как покупателя принципиально решать Вам. После сдачи объекта в эксплуатацию и регистрации права собственности убедитесь, что квартиру продает собственник этого объкта либо уполномоченное им лицо.
А чем грозит в итоге такой юридический статус? Будет ли проблема с коммуникациями? По каким ценам они будут? Могут ли быть проблемы с продажей потом такого объекта? Можно ли там прописаться?
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрий день, Андрій!
Цільове призначення земельної ділянки – це її використання за призначенням, яке визначене документацією з землеустрою у встановленому законом порядку (ст. 1 Закону “Про землеустрій” від 22.05.2003 р. № 858, а також пп. 14.1.261 ПКУ).
Поняття “цільове призначення” та “цільове використання” в законодавстві використовуються як синоніми.
Категорії цільового призначення земельних ділянок визначені у ст. 19 ЗКУ.
Також ще існує Класифікація видів цільового призначення земель, яка затверджена Наказом Держкомзему від 23.07.2010 р. № 548 (далі – Класифікація № 548).
За цим класифікатором цільове призначення охоплює категорію земельної ділянки та у межах неї – вид цільового призначення земельної ділянки.
Правова суть та види
Визначення цільового призначення земельної ділянки міститься у ст. 1 Закону про землеустрій[1]– ним визнається використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.
Оскільки наведене визначення небагато дає для усвідомлення правової суті аналізованого явища, зайдемо з іншого боку.
Поняття «цільове призначення земельної ділянки» нерозривно пов’язане з поняттям «категорія земель». Так, у ст. 19 ЗКУ[2] передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії.
Отже, категорія– це основне цільове призначення кожної земельної ділянки. Всього на сьогодні існує дев’ять категорій земель:
У межах кожної категорії земель виокремлено декілька видів цільового призначення земель, Класифікація яких наразі затверджена наказом Держкомзему від 23.07.2010 № 548.
В її Загальних положеннях вказано, що Класифікація визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об’єктів.
Згідно із Класифікацією землі сільськогосподарського призначення поділені на чотирнадцять видів (коди 01.01-01.14); житлової забудови – на десять (коди 02.01-02.10), громадської забудови – на сімнадцять (коди 03.01-03.17); природно-заповідного фонду – на одинадцять (коди 04.01-04.11), землі іншого природоохоронного призначення мають один код – 05.00; землі оздоровчого призначення представлені кодами 06.01-06.04; рекреаційного призначення – кодами 07.01-07.05; історико-культурного призначення – 08.01-08.04; лісогосподарського призначення – 09.01-09.03; водного фонду – 10.01-10.12; землі промисловості – 11.01-11.05, транспорту – 12.01-12.11, зв’язку – 13.01-13.05, енергетики – 14.01-14.03, оборони – 15.01-15.10.
У Класифікації цільового призначення земель в окрему секцію (К) виділено Землі запасу, резервного фонду та загального користування, до яких віднесено:
А це означає, що одна й та ж земельна ділянка може відноситись одночасно, наприклад, і до земель сільськогосподарського призначення за кодом 01.05 – для індивідуального садівництва, і до земель запасу за кодом 16.00.
Кожен вказаний вище код (підрозділ) Класифікації і є тим самим видом використання земельної ділянки, про який йдеться у законодавстві (приміром, у ч. 5 ст. 20 ЗКУ), а також у правозастосовчій практиці. Тож можна стверджувати, що поняття «цільове призначення» та «вид використання» вживаються як синоніми.
Зміна цільового призначення: основні положення
Загальні умови зміни цільового призначення земельних ділянок вміщені у ст. 20 ЗКУ. У ч. 1 вказаної статті закріплено правило, згідно із яким віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Наведена норма дала підґрунтя деяким судовимустановамдля висновку, що у разі зміни категорії земель необхідне лише рішення суб’єкта владних повноважень, а за проектами землеустрою та з дотриманням відповідної процедури здійснюється лише зміна цільового призначення земельних ділянок у межах однієї категорії (див. наприклад, постанову Верховного Суду від 29.11.2019 у справі № 263/13201/15-а[3]).
Однак вважаємо, що перше речення ч. 1 ст. 20 ЗКУ стосується випадку первісного «присвоєння» категорії земельній ділянці. При цьому оскільки категорія земель є основним цільовим призначенням земельної ділянки, і в законодавстві не передбачено окремого порядку для зміни категорії земель, то на сьогоднішній день переведення земельної ділянки з однієї категорії до іншої здійснюється за процедурою зміни її цільового призначення.
Більше того, в ч. 5 ст. 20 ЗКУ передбачено, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.
Наведена норма означає, що зміна виду використання земельної ділянки в межах однієї категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) не потребує проходження процедур, які відповідно до земельного законодавства України застосовуються при зміні цільового призначення (розробки проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, його затвердження тощо).
Окрім цього у ст. 33 ЗКУ передбачено, що земельні ділянки, призначені для ведення особистого селянського господарства (ОСГ), можуть передаватися громадянами у користування юридичним особам України і використовуватися ними для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства без зміни цільового призначення цих земельних ділянок.
Тожпроект землеустрою та подальша відповідна процедура необхідні лише у разі:
Така позиція закріплена і постанові Верховного Суду від 31.07.2019 у справі № 806/5308/15[4].
Слід пам’ятати, що алгоритм зміни цільового призначення земельних ділянок державної і комунальної власності відрізняється від процедури зміни цільового призначення земельних ділянок приватної власності (детально про це – далі).
Зміна цільового призначення неприватних земель може бути корисна особам, яким державна/комунальна земельна ділянка належить на іншому речовому праві, аніж право власності (право постійного користування, оренда, емфітевзис, суперфіцій…). Чинне законодавство не забороняє користувачам неприватних земель за необхідності та відповідного обґрунтування звертатись до органів розпорядження землею з ініціативою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки. На таку можливість вказує і Держземагентство у листі від 23.08.2011 № 12868/17/1/11-11.
При цьому така зміна не тягне за собою зміну власника чи користувача земельної ділянки, вона й надалі залишається у власності держави/територіальної громади та на відповідному речовому праві належить користувачеві (на цьому наголошує і Верховний Суд у постанові від 12.12.2019 у справі № 809/821/17[5].
Зміна цільового призначення неприватних земель: алгоритм
Процедуру зміни цільового призначення земель державної та комунальної власності можна поділити на такі етапи:
Такі органи визначені в ст. 122 ЗКУ. Нагадаємо, що згідно із пунктами 3 та 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 5245[6], з 01.01.2013 землями комунальної власності відповідних територіальних громад вважаються:
а) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади; а також які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій;
б) всі інші землі, розташовані в межах відповідних населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок державної власності, про які йтиметься нижче.
Відповідно, у державній власності залишаються:
а) розташовані в межах населених пунктів земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна державної власності; які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, державних галузевих академій наук; які належать до земель оборони;
б) земельні ділянки, що використовуються Чорноморським флотом Російської Федерації на території України на підставі міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;
в) землі зон відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
г) усі інші землі, розташовані за межами населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок комунальної власності, зазначених у підпункті «а» попереднього переліку.
Розробниками проекту землеустрою можуть бути юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою, або ж фізичні особи – підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою (ч. 2 ст. 26 Закону про землеустрій).
Обрати розробника документації із землеустрою можна з переліку, розміщеного на офіційному сайті Держгеокадастру.Розроблення проекту здійснюється на підставі договору між зацікавленою в оренді землі особою та обраним ним розробником. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 № 266. Слід враховувати, що максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору.
Склад проекту землеустрою визначений ст. 50 Закону про землеустрій.
Відповідність проекту землеустрою положенням нормативно-технічних документів, державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою засвідчується:
Погодженняпроекту землеустрою здійснюється органами, переліченими у ч. 6 та 7 ст. 20 ЗКУ, та в порядку, визначеному статтею 1861 ЗКУ.Зокрема, погодження має бути здійснене безоплатно відповідним органом протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою. При цьому такі органи при погодженні проекту не вправі вимагати додаткові матеріали та документи, не включені до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до ст. 50 Закону про землеустрій.Також їм заборонено вимагати проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.
Висновки про погодження проекту землеустрою або про відмову в такому погодженні з обов’язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері, надаються розробнику або надсилаютьсяйому рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
У висновку про відмову погодження проекту землеустрою має бути надано вичерпний перелік його недоліків та розумний строк для їх усунення (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений).
В подальшому орган може бути відмовити у погодженні проекту землеустрою лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою з інших причин чи вказати інші недоліки.
За домовленістю із розробником проекту землеустрою, заходи щодо його погодження може здійснити останній.
Вона обов’язкова у випадку, коли змінюватиметься цільове призначення особливо цінних земель, земель лісогосподарського призначення, а також земель водного фонду, природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення (ст. 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» від 17.06.2004 № 1808-IV).
Здійснюється органами, визначеними ст. 122 ЗКУ, у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому ст. 1861 ЗКУ. Відбувається воно шляхом прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.
Верховний Суд у постанові у постанові від 12.12.2019 у справі № 809/821/17[7] зазначив, що зміна цільового призначення земельної ділянки відбудеться не при наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, а при затвердженні такого проекту.
Для реєстрації таких змін насамперед необхідно звернутися до державного кадастрового реєстратора із заявою про внесення змін до відомостей про земельну ділянку. Реєстрація здійснюється відповідно до ч. 2, ч. 13-19 ст. 21, ст. 26 Закону про ДЗК[8].
Ця послуга надається безкоштовно.
Якщо інше не передбачено договором про розроблення проекту, до державного кадастрового реєстратора має звертатись землевпорядна організація.
До заяви додається розроблений та погоджений уповноваженими органами проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у паперовому вигляді та у формі електронного документу, а у разі, якщо щодо проекту проводилась державна експертиза – також оригінал позитивного висновку цієї експертизи.
Подана заява та додані документи мають бути розглянуті не пізніше 14 робочих днів та у разі, коли подані документи складені вірно, державний кадастровий реєстратор вносить відомості про нове цільове призначення земельної ділянки до ДЗК.
Зміни до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вносяться на підставі ст. 26 Закону про держреєстрацію прав[9].
Це можна зробити, звернувшись до центру надання адміністративних послуг з відповідним пакетом документів. В результаті інформація про реєстрацію права з новим цільовим призначенням земельної ділянки за бажанням заявника надається у паперовій формі.
Приватні землі: спрощена процедура
Вже сім років (починаючи з 01.01.2013) при зміні цільового призначення земельних ділянок приватної власності отримувати жодний дозвіл або будь-яку попередню згоду місцевих органів влади не потрібно.
Розробка проекту землеустрою здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок на їхнє замовлення (ч. 3 ст. 20 ЗКУ).
Виготовлення, погодження та державна експертиза проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення приватних земельних ділянок здійснюється за такими ж правилами і процедурою, що і для державних/комунальних земель (другий та третій етапи вищевикладеного алгоритму).
А от органи, що затверджують проекти землеустрою,не є тотожними для приватних та неприватних земель.
Так, зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться:
Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам:
Зокрема, з 01.01.2013 набрала чинності ч.4 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI, якою передбачено, що зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території, забороняється.
Відмова місцевих органів у зміні цільового призначення земельної ділянки з інших причин або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Після затвердження проекту землеустрою місцевою радою або органом державної влади, власник приватної землі має внести зміни до ДЗК та Держреєстру речових прав (тобто пройти п’ятий етап вищевикладеного алгоритму).
Наслідки порушення процедури зміни цільового призначення ЗД
Насамперед, вони перелічені у ст. 21 ЗКУ. Це:
Водночас, і використання земельної ділянки не за цільовим призначенням також карається. Тобто, відповідальність настає і за нездійснення заходів щодо зміни цільового призначення землі у випадках, коли земельна ділянка використовується з іншою метою, аніж передбачено у землевпорядній документації та правовстановлюючих документах на землю. Так, відповідно до пп. «а» ч. 1 ст. 143 ЗКУ використання земельної ділянки не за цільовим призначенням тягне за собою примусове припинення прав на земельну ділянку (як власності, так і користування) у судовому порядку.
Щодо інших форм відповідальності, то адміністративна може настати за ст. 53 КпАП[10](порушення правил використання земель, що включає, в тому числі, використання земель не за цільовим призначенням), ст. 55 КпАП(порушення правил землеустрою), іншими статтями глави 7 КпАП, якщо порушення порядку використання земель за цільовим призначенням буде поєднане із порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища (зокрема, природних об’єктів – лісів, пасовищ, сіножатей тощо).
Кримінальна відповідальність настає лише при встановленні таких складів злочинів, як забруднення або псування земель речовинами, відходами чи іншими матеріалами, шкідливими для життя, здоров’я людей або довкілля, внаслідок порушення спеціальних правил, якщо це створило небезпеку для життя, здоров’я людей чи довкілля (ст. 239 ККУ[11]), безгосподарське використання земель, якщо це спричинило тривале зниження або втрату їх родючості, виведення земель з сільськогосподарського обороту, змивання гумусного шару, порушення структури ґрунту (ст. 254 ККУ), незаконне проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних чи підводних робіт на об’єкті археологічної спадщини(ст. 298 ККУ) та інших екологічних злочинів (розділ 8 особливої частини ККУ).
У якості висновку зауважимо, що зміна цільового призначення земельної ділянки є досить тривалим та непростим процесом.
Водночас, чинне законодавство зобов’язує власників земельних ділянок проходити цю процедуру лише у разі зміни виду використання земельних ділянок оборони та сільгосппризначення (за поодиноким виключенням).
Для інших земель ця процедура обов’язкова лише в разі переведення земельної ділянки із однієї категорії в іншу.
Так и какой вывод, опасно ли покупать новострой такой?
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Андрей!
"Так и какой вывод, опасно ли покупать новострой такой"?
- Исходя из Вашей информации, не рекомендуется покупать такой новострой, так как имеет место нарушение закона, нет перспективы что он может быть введён в эксплуатацию и при указанных определенных обстоятельствах, может быть привлечение к ответственности.
Всего доброго, удачи Вам!
Вот отдел продаж ответил, насколько это все корректно?
Згідно з нормами Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17 прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/461-2011-%D0%B...
Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.
Для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю через центр надання адміністративних послуг чи через електронний кабінет шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або заповнює та надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до центру надання адміністративних послуг заяву про прийняття в експлуатацію об’єкта та видачу сертифіката за формою згідно з додатком 8 до цього Порядку, до якої додається акт готовності об’єкта до експлуатації за формою згідно з додатком 9 до цього Порядку.
Таким чином, для отримання сертифікату подається:
- Заява
- Акт готовності об’єкта до експлуатації
Те саме підтверджується інформацією Єдиного державного порталу адміністративних послуг https://my.gov.ua/info/service/byservicescope-3/39...
Підставою для відмови у видачі сертифіката є:
неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката;
виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, стандартів і правил.
Відповідно до вимог Закону «Про регулювання містобудівної діяльності»
Орган державного архітектурно-будівельного контролю відмовляє у видачі сертифіката з таких підстав:
1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката;
2) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
3) невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі щодо доступності об’єкта для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
4) невиконання вимог, передбачених Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", щодо оснащення будівлі вузлами обліку відповідних комунальних послуг.
Враховуючи вищевикладене, відповідність цільового призначення земельної ділянки намірам забудови не є питанням, що перевіряється на етапі прийняття об’єкту в експлуатацію та не є підставою для відмови у видачі сертифікату відповідно до норм чинного законодавства.
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрий день, Андрій!
Цільове призначення земельної ділянки повинно співвідноситись з функціональним призначенням територій, це згадка в законодавстві, що свідчить про те, що використання земельної ділянки в межах певної категорії земель мають визначатись з урахуванням містобудівної документації, тобто з урахуванням функціонального призначення територій. І це, насправді, важливо.
Землі житлової забудови можуть використовуватись для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) – код 02.01; для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку - код 02.03; для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об’єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури - код 02.10; для іншої житлової забудови - код 02.07.
Функціональне призначення земельної ділянки – це вид використання земельної ділянки, визначений містобудівною документацією. У документах на земельну ділянку воно не зазначається. Функціональне призначення території повинно встановлюватись планом зонування або детальним планом території. Але оскільки не в усіх населених пунктах такі плани розроблено і затверджено, то часто функціональне призначення земельної ділянки визначається згідно з генеральним планом.
Треба звернутися з інформаційним запитом до місцевої державної адміністрації, обласної державної адміністрації, департаменту архітектури і містобудування та дергеокадастру про отримання публічної інформації - щодо наявності/відсутності плану забудови територій відносно вказаної земельної ділянки при будівництві житлового будинку та чи не перешкоджає цьому цільове призначення земельної ділянки.
Всього доброго, успіхів Вам!
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Доброго вечора!
Для здійснення будь-я кого будівництва першочерговим є відведення земельної ділянки з цією метою. Насамперед, перевірці підлягає наявність прав у замовника будівництва на земельну ділянку та її цільове призначення. Земельна ділянка може перебувати у власності, постійному користуванні чи бути орендованою. Незалежно від права, яке належить замовнику будівництва на земельну ділянку, потрібно перевірити її цільове призначення та вид використання, який повинен відповідати об’єкту будівництва (наприклад, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку). Зокрема, насторожити має відсутність у цільовому призначенні слів «будівництво» чи «реконструкція», а також передача земельної ділянки для будівництва іншого об’єкта (наприклад, офісно-розважального центра, хоча фактично відбувається спорудження багатоквартирного житлового будинку).
Перевірку основних параметрів земельної ділянки (таких як цільове призначення, площа, кадастровий номер, місце розташування, відомості про суб’єктів речових прав на земельну ділянку) можна здійснити за допомогою ресурсу Публічна кадастрова карта України в режимі он-лайн доступу.
Під час проведення поглибленого юридичного аудиту перевірці підлягає вся «історія» формування та відведення земельної ділянки: чи не було вилучено земельну ділянку без згоди поперед нього землекористувача, чи не було незаконно передано ділянку без проведення земельних торгів, чи було розроблено та погоджено проект землеустрою відповідно до чинного законодавства та інші процедурні питання. Наявність порушень законодавства на будь-якому етапі відведення земельної ділянки може призвести до визнання недійсним правовстановлюючого документа, а також до втрати замовником будівництва прав на земельну ділянку, що не дозволить ввести об’єкт в експлуатацію та завершити будівництво або значно його ускладнить.
Об'єкти, побудовані з порушеннями земельного законодавства, здаються в експлуатацію за рішенням суду або за «договором» з інспектором. Але це пов'язано зі збільшенням термінів здачі, блокуванням майданчиків активістами, додатковими корупційними витратами – тобто чинниками, які знижують надійність будкомпанії.
Корисна інформація - https://azuz.org.ua/press/shho-robyty-yakshho-nami...
Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога.
Всього доброго!
Щасти Вам!
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіТак и какой вывод, опасно ли покупать новострой такой?
Ххххххххх
Дать Вам решение на этом сайте Юристы не в состоянии.
То что видно - возведение жилищного комплекса юридически не безупречно.
Это в свою очередь может повлечь те проблемы, которые описали коллеги.
Принимать решение Вам.
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Коллега!
Каждый из юристов дал ответ на вопрос автора, в том числе и Вы.
Что ж Вы такое пишите:
"Дать Вам решение на этом сайте Юристы не в состоянии"?!
хххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіКоллега!
Каждый из юристов дал ответ на вопрос автора, в том числе и Вы.
Что ж Вы такое пишите:
"Дать Вам решение на этом сайте Юристы не в состоянии"?!
Добрый день!
Я имел ввиду, что окончательная оценка рисков и принятие решения за клиентом.
Вот отдел продаж ответил, насколько это все корректно?
Згідно з нормами Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17 прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/461-2011-%D0%B...
Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.
Для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю через центр надання адміністративних послуг чи через електронний кабінет шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або заповнює та надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до центру надання адміністративних послуг заяву про прийняття в експлуатацію об’єкта та видачу сертифіката за формою згідно з додатком 8 до цього Порядку, до якої додається акт готовності об’єкта до експлуатації за формою згідно з додатком 9 до цього Порядку.
Таким чином, для отримання сертифікату подається:
- Заява
- Акт готовності об’єкта до експлуатації
Те саме підтверджується інформацією Єдиного державного порталу адміністративних послуг https://my.gov.ua/info/service/byservicescope-3/39...
Підставою для відмови у видачі сертифіката є:
неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката;
виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, стандартів і правил.
Відповідно до вимог Закону «Про регулювання містобудівної діяльності»
Орган державного архітектурно-будівельного контролю відмовляє у видачі сертифіката з таких підстав:
1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката;
2) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
3) невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі щодо доступності об’єкта для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
4) невиконання вимог, передбачених Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", щодо оснащення будівлі вузлами обліку відповідних комунальних послуг.
Враховуючи вищевикладене, відповідність цільового призначення земельної ділянки намірам забудови не є питанням, що перевіряється на етапі прийняття об’єкту в експлуатацію та не є підставою для відмови у видачі сертифікату відповідно до норм чинного законодавства.
Адвокат, м. Рівне
Доброго Дня
Щодо вашого питання
Законом № 711-IX від 17.06.2020 р. прямо передбачено, що категорія земель та вид цільового призначення земельної ділянки визначатимуться в межах відповідного виду функціонального призначення території, встановленого містобудівною документацією.
Також Закон говорить, що зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були у власності чи користуванні осіб до встановлення нового функціонального призначення територій. Тобто, якщо у власності чи користуванні особи є земельна ділянка, функціональне призначення якої в подальшому було змінено на таке, що не співвідноситься з її цільовим призначенням, то власник (користувач) земельної ділянки все одно цілком законно може використовувати її за встановленим раніше цільовим призначенням.
Будучи власником чи користувачем земельної ділянки, забудовник як користувач земельної ділянки несе відповідальність, насамперед, за дотримання вимог земельного законодавства і використання земельної ділянки за її цільовим призначенням.
Місто (місцева влада) – несе відповідальність за використання і забудову територій населеного пункту з урахуванням містобудівного законодавства і затвердженої містобудівної документації. А те, як прийматиме в експлуатацію об’єкт місцева влада, якщо розташування вказаного об’єкта на відповідній території суперечить містобудівній документації населеного пункту, це питання, насамперед, до місцевої ради і органів містобудування, які відводили земельну ділянку і надавали містобудівні умови та обмеження на її забудову.
Якщо земельна ділянка використовується за переважним або супутнім видом використання, то це не потребує спеціальних дозволів та погоджень. Використання земельної ділянки, в тому числі будівництво на земельній ділянці об’єкта, не за переважним видом використання, а за супутнім, не є порушенням. Саме так вважає Верховний Суд (постанова від 13.05.2020 р. у справі № 809/1882/16).
При відведенні земельної ділянки чи зміні її цільового призначення органи, що погоджують та затверджують проєкт землеустрою, повинні перевіряти, чи співвідноситься нове цільове призначення земельної ділянки із функціональним призначенням території.
Зміна видів використання земельних ділянок і об’єктів будівництва фізичними та юридичними особами здійснюється у відповідності до переліку видів переважного та супутніх видів допустимого використання в межах відповідної територіальної зони (пункт 4.10 ДСТУ).
Якщо нове цільове призначення суперечить і переважному, і супутньому виду використання, то у затвердженні проєкту землеустрою щодо зміни цільового призначення, скоріше за все, буде відмовлено, а якщо таке рішення і буде прийнято – дуже великі шанси, що воно буде скасовано судом (постанова Верховного Суду від 01.09.2020 р.).
Тому із зазначеного вами питання вкажу, що можливі труднощі з введенням в експлуатацію новобудови, а також з подальшими реєстраційними діями на оформлення права власності на нерухоме майно, тому рекомендую зясувати чи узгоджене зазначене питання в письмово із забудовником.
Успіхів
Вот отдел продаж ответил, насколько это все корректно?
Згідно з нормами Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17 прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/461-2011-%D0%B...
Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.
Для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю через центр надання адміністративних послуг чи через електронний кабінет шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або заповнює та надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до центру надання адміністративних послуг заяву про прийняття в експлуатацію об’єкта та видачу сертифіката за формою згідно з додатком 8 до цього Порядку, до якої додається акт готовності об’єкта до експлуатації за формою згідно з додатком 9 до цього Порядку.
Таким чином, для отримання сертифікату подається:
- Заява
- Акт готовності об’єкта до експлуатації
Те саме підтверджується інформацією Єдиного державного порталу адміністративних послуг https://my.gov.ua/info/service/byservicescope-3/39...
Підставою для відмови у видачі сертифіката є:
неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката;
виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, стандартів і правил.
Відповідно до вимог Закону «Про регулювання містобудівної діяльності»
Орган державного архітектурно-будівельного контролю відмовляє у видачі сертифіката з таких підстав:
1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката;
2) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
3) невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі щодо доступності об’єкта для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
4) невиконання вимог, передбачених Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", щодо оснащення будівлі вузлами обліку відповідних комунальних послуг.
Враховуючи вищевикладене, відповідність цільового призначення земельної ділянки намірам забудови не є питанням, що перевіряється на етапі прийняття об’єкту в експлуатацію та не є підставою для відмови у видачі сертифікату відповідно до норм чинного законодавства.
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
- Говорят на основании разрешения на строительство будут сдавать в эксплуатацию, менять назначение земли не буду
- Раджу подати в ДАБІ запит на інформацію, щоб точно дізнатися чи можливо буде ввести в експлатацію житловий об'єкт, збудований на землі з цільовим призначенням 07.01 та 15.02. Адже, згідно пункту 3 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів здійснюється відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю.
Надати відповідь повинні не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання вашого запиту (згідно ст. 20 ЗУ "Про доступ до публічної інформації "Про доступ до публічної інформації").
Контакти ДАБІ - https://dabi.gov.ua/gromadska-pryjmalnya/dostup-do...
Адже, цільове призначення земельної ділянки – це її використання за тим призначенням, яке визначене на підставі відповідної технічної документації із землеустрою та чинного законодавства. Поняття «цільове призначення земельної ділянки» нерозривно пов’язане з поняттям «категорія земель». Так, у ст. 19 Земельного кодексу України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Отже, категорія – це основне цільове призначення кожної земельної ділянки. Всього на сьогодні існує дев’ять категорій земель:
Ознайомтесь - Наказ Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 жовтня 2010 року № 548 "Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель"
Якщо буде потрібна допомога з підготовокою запиту, пишіть на mailmessage@ukr.net
Всього доброго!
Успіхів Вам!
Вот от отдела продаж информация:
Згідно з нормами Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17 прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/461-2011-%D0%B...
Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.
Для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю через центр надання адміністративних послуг чи через електронний кабінет шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або заповнює та надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до центру надання адміністративних послуг заяву про прийняття в експлуатацію об’єкта та видачу сертифіката за формою згідно з додатком 8 до цього Порядку, до якої додається акт готовності об’єкта до експлуатації за формою згідно з додатком 9 до цього Порядку.
Таким чином, для отримання сертифікату подається:
- Заява
- Акт готовності об’єкта до експлуатації
Те саме підтверджується інформацією Єдиного державного порталу адміністративних послуг https://my.gov.ua/info/service/byservicescope-3/39...
Підставою для відмови у видачі сертифіката є:
неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката;
виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, стандартів і правил.
Відповідно до вимог Закону «Про регулювання містобудівної діяльності»
Орган державного архітектурно-будівельного контролю відмовляє у видачі сертифіката з таких підстав:
1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката;
2) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
3) невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі щодо доступності об’єкта для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
4) невиконання вимог, передбачених Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", щодо оснащення будівлі вузлами обліку відповідних комунальних послуг.
Враховуючи вищевикладене, відповідність цільового призначення земельної ділянки намірам забудови не є питанням, що перевіряється на етапі прийняття об’єкту в експлуатацію та не є підставою для відмови у видачі сертифікату відповідно до норм чинного законодавства.
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Доброго дня, Андрій!
У попередній відповіді я радив Вам подати в ДАБІ запит на інформацію, щоб точно дізнатися чи можливо буде ввести в експлатацію житловий об'єкт, збудований на землі з цільовим призначенням 07.01 та 15.02. Пояснюю чому це все-таки краще зробити.
Так, для отримання сертифікату подається:
- Заява
- Акт готовності об’єкта до експлуатації
Однак, у самому Акті зазначаються наступні відомості:
1) ким виданий Дозвіл на виконання будівельних робіт, його дата і номер. Чи є він у вашого забудовника?
Адже, видає його ДАБІ, яка і приймає в експлуатацію закінчений об'єкт будівництва та видає відповідний сертифікат. Такі відомості Ви можете дізнатися безпосередньо у забудовника, а перевірити в ДАБІ.
2) Інформація про документ, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою та кадастровий номер земельної ділянки (за наявності).
Земельна ділянка може перебувати у власності, постійному користуванні чи бути орендованою. Незалежно від права, яке належить замовнику будівництва на земельну ділянку, потрібно перевірити її цільове призначення та вид використання, який повинен відповідати об’єкту будівництва.
У даному випадку це можуть бути лише землі з цільовим призначенням 02 Землі житлової забудови (землі, які використовуються для розміщення житлової забудови (житлові будинки, гуртожитки, господарські будівлі та інше); землі, які використовуються для розміщення гаражного будівництва) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1011-10#Text)
Окрім ДАБІ також раджу звернутися до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради (https://omr.gov.ua/ua/city/departments/uag/).
Оцініть консультацію юриста, яка Вам найбільше допомогла.
Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через контакти в моєму профілі або через Звернутися біля фото.
Всього доброго!
Щасти Вам!
Спасибо, им уже отписал, жду ответ