Задайте питання юристу

885 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Медичне право, 28 серпня 2021, питання №47822 250₴

Чи зобов'язаний лікар забезпечити мене безкоштовною операцією ?

27 липня мені поставили ВМС. 7 серпня я телефонувала своєму лікарю зі скаргою на нестерпну біль в кишечнику з моменту поставлення спіралі. Лікар порекомендувала звернутись до гастроентеролога, так як біль у кишечнику не може бути пов'язаний з ВМС.
25 серпня при плановому УЗД ВМС не була виявлена у порожнині матки. Лікар відразу оглянула мене і запевнила, що вусики спіралі є.
Ми разом відправилися на повторне УЗД, де узіст повідомила, що бачить якусь тінь поза маткою, але не може ідентифікувати її. Лікар попросила узіста дописати у заключенні "що треба".
Мені Лікар запропонувала зробити гістероскопію для визначення місця спіралі і лапароскопію для її вилучення, також вона запевнила, що це мені не буде абсолютно нічого коштувати, все безкоштовно.
Наступного дня я пішла до іншого гінеколог для додаткової консультації. Вусиків спіралі вона не знайшла, на що для доказу зробила фото ( тобто моя Лікар мене обманула).
Також я зробила додатково УЗД у приватній клініці. Спіраль знайшли у дугласовому просторі.
Зараз моя Лікар вже говорить, що сама операція буде безкоштовна, але додаткові витрати будуть ( анестезії, палата, ліки....). Операція назначено на 1 вересня.
Питання: чи може Лікар взагалі відмовитись від оплати операції так як це було тільки на словах.?
Чи можу я претендувати на повністю безкоштовне лікування?
Якими документами, законами я можу це прикріпити?
Дякую.

Відповіді юристів (7)

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин 3 роки тому

    Юрист, м. Суми, 6 років досвіду

    Доброго дня!

    У Вашому випадку вбачається помилка лікаря, чи професійна халатність, але,

    В українському законодавстві немає поняття "лікарська помилка", однак лікаря можна притягнути до відповідальності за завдання шкоди здоров'ю

    "Виходячи з роз'яснень до нормативно-правовим актів, в тому числі і карно-кримінальних, поняття "лікарська помилка" слід трактувати як похибку в професійній діяльності лікаря за умови, що ним не було допущено свідомої халатності або недбалості. Це поняття слід відрізняти від професійного злочину медичного працівника і нещасного випадку: лікарська помилка передбачає дефект в роботі, який виник незважаючи на сумлінне виконання лікарем своїх обов'язків

    виникнення наслідків, які неможливо було передбачити або попередити. Професійні правопорушення: недбальство, халатність чи свідомі дії, спрямовані на завдання шкоди здоров'ю пацієнта.

    Якщо пацієнт хоче довести, що лікар свідомо лікував неправильно – потрібно перевіряти дотримання лікарем протоколів надання медичної допомоги.

    У розділі Кримінального кодексу України "Злочини проти життя та здоров'я особи" налічується 11 "медичних" статей, за якими може бути притягнутий до відповідальності медичний працівник (ст. 131, 1ф32, 136, 137,139,140,141 – 145). ст. 140 КК України (встановлює кримінальну відповідальність за неналежне виконання медпрацівником професійних обов'язків через несумлінне ставлення до них, якщо таке неналежне виконання спричинило за собою смерть людини або інші тяжкі наслідки) – загрожує 5 років відсторонення від роботи в медицині, виправні роботи до двох років, позбавлення волі до двох років.

    По Вашому питанню Вам необхідно:

    1. звернутися з заявою на ім я директора лікарні проо бездіяльність лікаря

    2. аналогічну заяву потрібно подати з детальним описом обставин та доказами до обласного і міського управлінь охорони здоровья.

    Заяви написати письмово згідно ЗУ Про звернення громадян та просити надіслати письмову відповідь у 15 -ти денний термін.

    ЗВЕРНУТИСЬ ПИСЬМОВО ДО: міського та обласного управління МОЗ, НЕХАЙ ПРИЗНАЧАТЬ ПЕРЕВІРКИ та повідомлять Вас письмово.

    Зібравши документи ПРО ПОРУШЕННЯ ЛІКАРЕМ НОРМ І ПРОТОКОЛІВ ЛІКУВАННЯ звертаєтеся до суду з позовом про компенсацію збитків, додавши всі документи, АБО Ж ВИМАГАТИ ПРОВЕДЕННЯ ОПЕРАЦІЙНОГО ЛІКУВАННЯ ЯК КОМПЕНСАЦІЮ ЗА РАХУНОК УСТАНОВИ.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Карпенко Андрій Володимирович
    20%

    Добрый день!

    1. Сегодня права пациентов регулируются Основами законодательства Украины о здравоохранении и Законом «О защите прав потребителей».

    Врач обязан разъяснить пациенту план диагностики и лечения, ориентировочную длительность лечения, возможные усложнения и неблагоприятные последствия (ст. 39 Основ законодательства Украины об здравоохранении).

    Медицинская организация обязана вернуть денежные средства физическому лицу за не оказанные медицинские услуги в случае отказа пациента от договора.

    Если Ваши отношения с врачом или лечебным учреждением носят договорно-расчетный характер, то Вас дополнительно защищает Закон Украины «О защите прав потребителей», который предусматривает право на:

    • Получение качественных и безопасных услуг;
    • Полную и достоверную информацию об услуге и ее исполнителе;
    • Предоставление услуги в установленный срок;
    • Взыскании неустойки за просрочку предоставления услуги;
    • Возмещение убытков, причиненных ненадлежащим исполнением услуги;
    • Возмещение морального вреда;
    • Судебная защита нарушенных прав.

    2. Требования к договору о предоставлении медецинских услуг.

    Права заказчика (клиента, пациента) в случае специфических медицинских вмешательств совпадают с общими правами пациента, которые не зависят от сферы медицинской деятельности, но имеют особенности.

    Общими являются права пациента медицинского учреждения на:

    выбор медицинского учреждения и врача полную и достоверную информацию о состоянии здоровья и содержания предлагаемых услуг получение согласия относительно всех услуг и медицинских методов врачебную тайну о состоянии здоровья Эти общие права пациента следует точнее раскрыть в договоре оказания медицинских услуг. Они должны воплощаться в жизнь на всех этапах формирования и реализации правоотношений по предоставлению услуг в сфере медицины и, соответственно, найти свое адекватное отражение во всех документах, сопровождающих подписание соглашения.

    Право на выбор медучреждения и врача, проведение медицинского вмешательства реализуется при обращении пациента в конкретное заведение, в котором оказывают востребованные услуги, и к конкретному специалисту, который способен/согласен предоставить соответствующие услуги. Пациент выбирает врача лично или из числа предлагаемых заведением специалистов. Лечащий врач — третья сторона в договоре между заказчиком и исполнителем.

    Медицина относится к видам деятельности, которым присуща повышенная степень риска недостижения цели обязательства, что обусловлено ограниченностью медицинских технологий и спецификой человеческого организма. По этой причине договор о предоставлении медицинских услуг в цивилистической доктрине принадлежит к аномалиям гражданского права. В частности, его рассматривают как вид обязательств профессионального риска. На практике это означает, что такой договор по своей природе предусматривает оплату за фактически оказанные услуги при условии гипотетических результатов лечения.

    3. В случае нарушения Ваших прав и законных инте­ресов Вы имеете право обращения в органы государст­венной власти, местного самоуправления, объединения граждан, учреждения, предприятия, независимо от форм собственности, средства массовой информации, к должностным лицам в соответствии с их функцио­нальными обязанностями с жалобами, предло­жениями, замечаниями или ходатайствами. Такое обращение может быть устным или письменным, посланным почтой или переданным лично, а так­же через уполномоченного Вами лица, и в соответствии с законодатель­ством не может быть не принято.

    Орган или лицо, к которому Вы обратились обя­заны рассмотреть жало­бу (заявление, предложение, замечание, ходатайство), проверить фак­ты, изложенные в ней, принять решение в соответствии с Законом, обеспечить его выполнение и уведомить об этом Вас. Обращаться следу­ет в порядке подчиненности к выше­стоящему органу или должностному лицу, а если таких нет, то непосредственно в суд.

    Следует знать, что гражданин, подавший жалобу, имеет право: лично из­ложить аргументы лицу, прове­ряющему жалобу; лично брать участие в проверке; представлять дополнительные материалы или настаи­вать на их запросе; присутствовать при рассмотрении; пользоваться услугами ад­воката или представителя трудового коллектива, а также организации, которая осуществляет правозащитную функцию; получить пись­менный от­вет о результатах рассмотрения; высказывать устные или письменные требования по поводу соблю­дения тайны рассмотрения; требовать возме­щения ущерба, если он стал результатом нарушения установ­ленного по­рядка обращения; заявить обоснованное письменное требование о сокра­щении срока проверки.

    Обратите внимание, что срок проверки обращения не может превышать одного месяца, а при сложности ее — 45 дней.

    Запомните, что орган или лицо, к которому Вы об­ратились, в границах своих полномочий обязано:

    — объективно, всесторонне и своевременно про­верить заявление или жалобу;

    — по Вашей просьбе пригласить Вас на заседание соответствующего органа, рассматривающего жалобу или заявление;

    — изменить или отменить решение, если оно не отвечает закону;

    — немедленно принять меры к прекращению не­правомерных действий;

    — обеспечить восстановление нарушенных прав и реальное выполнение при­нятых в связи с этим реше­ний;

    — принять меры к возмещению материального ущерба;

    — решить вопрос об ответственности лица, по вине которого допущено на­рушение;

    — по просьбе заявителя довести решение до ор­гана местного самоуправле­ния, трудового коллектива или объединения граждан;

    —в случае признания заявления или жалобы не­обоснованной, разъяснить по­рядок обжалования приня­того по ним решения.

    Если ответ от непосредственных нарушителей Ваших прав Вас не удовлетворяет, не стоит тратить силы на переписку с более высоким медицинским начальством - ответ, скорее всего, будет однотипным (одно же ведомство). В данном случае обращение в суд - наиболее реальный путь защиты гражданских прав в медицине, как и в любой другой сфере общественной жизни.

    Итак, следующим этапом будет:

    • составление искового заявления в суд. В этой связи надо сказать, что судебное разбирательство довольно сложный процесс, требующий много времени и денежных затрат. Правда, в случае принятия решения в Вашу пользу судебные расходы взыскиваются с виновной стороны и возвращаются Вам. Кроме этого, иски по данным основаниям освобождаются от госпошлины.

    При всех сложностях и порой довольно длительном разбирательстве суды являются самой серьезной и наиболее реальной мерой защиты граждан при осуществлении ими своих прав.

    Исходя из сказанного, прежде чем идти в суд надо быть уверенным в том, что ваши исковые требования достаточно обоснованны, Ваше заявление процессуально грамотно оформлено, и Ваше дело имеет определенные шансы на успех. Следует непременно обратиться за консультацией к специалистам, компетентным в области медицинского права.

    Савченко Олександр
    20%
    Савченко Олександр 3 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    Доброго дня!

    На жаль, Ви не вказали форму власності медзакладу: державна/комунальна чи приватна. Відповідно до статті 49 Конституції України у державних і комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена.

    Згідно з Рішенням Конституційного Суду України за конституційним поданням 53 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положення частини третьої статті 49 Конституції України "у державних і комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога надається безоплатно" (справа про безоплатну медичну допомогу) від 29.05.2002р. № 10-рп/2002 встановлено, що положення частини третьої статті 49 Конституції України "у державних і комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога надається безоплатно" треба розуміти так, що у державних та комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога надається всім громадянам незалежно від її обсягу та без попереднього, поточного або наступного їх розрахунку за надання такої допомоги.

    По вашим питанням:

    1) Питання: чи може Лікар взагалі відмовитись від оплати операції так як це було тільки на словах.? - якщо це державний/комунальний заклад охорони здоров'я, то операція має бути безкоштовною. Ознайомтесь зі Специфікацією надання медичних послуг за напрямом ХІРУРГІЧНІ ОПЕРАЦІЇ ДОРОСЛИМ ТА ДІТЯМ У СТАЦІОНАРНИХ УМОВАХ https://nszu.gov.ua/vimogi-pmg-2021. Саме в специфікації зазначено весь перелік послуг, які Ви маєте право безкоштовно отримати, а медзаклад зобов'язаний їх Вам надати відповідно до умов договору з НСЗУ.

    2) Чи можу я претендувати на повністю безкоштовне лікування? - в межах пакету медичних послуг за напрямом ХІРУРГІЧНІ ОПЕРАЦІЇ ДОРОСЛИМ ТА ДІТЯМ У СТАЦІОНАРНИХ УМОВАХ.

    3) Крім того, пацієнт може отримати безоплатну медичну допомогу у всіх медичних закладах, а також у лікарів — фізичних осіб — підприємців (ФОП), які уклали договір з НСЗУ за певним пакетом послуг

    Зокрема, українці мають право укладати декларації з сімейним лікарем у приватному закладі та лікарем-ФОП та розраховувати на весь перелік послуг, які входять до пакету первинної медичної допомоги. Також у деяких приватних клініках можна отримати і безоплатну спеціалізовану медичну допомогу, наприклад, інструментальні дослідження для ранньої діагностики онкопатології — мамографію, гістероскопію, гастроскопію, колоноскопію, цистоскопію та бронхоскопію. Приватний центр мусить надати повний обсяг безоплатних медичних послуг згідно з договором з НСЗУ.

    Як дізнатися, який приватний центр працює за договором з НСЗУ та які безоплатні послуги там можна отримати?

    Заклади-партнери мають відповідні наліпки «Договір з НСЗУ». Також знайти необхідну лікарню можна на дашборді НСЗУ «Укладені договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій». Найближчим часом цей дашборд буде оновлено відповідно до укладених договорів з 1 квітня 2021 р.

    Допоможе з’ясувати усю необхідну інформацію оператор контакт-центру НСЗУ. Для цього слід зателефонувати за номером 16-77. Дзвінки — безкоштовні.

    Що потрібно для того, щоб отримати спеціалізовану допомогу у приватній клініці безоплатно?

    Щоб отримати спеціалізовану допомогу у приватному закладі, потрібно мати е-направлення лікаря, з яким укладена декларація, або електронне направлення лікуючого лікаря.

    Далі слід обрати ту лікарню, яка надає необхідні послуги саме за контрактом з НСЗУ. Наприклад, якщо мова про консультацію вузького спеціаліста, то це пакет послуг під назвою «Профілактика, діагностика, спостереження, лікування та реабілітація пацієнтів в амбулаторних умовах». Якщо мова про діагностику для раннього виявлення раку, то потрібно шукати приватний центр, який має договір з НСЗУ на надання послуг, наприклад, мамографії чи колоноскопії.

    Після цього потрібно зателефонувати до обраного закладу та записатися на прийом

    Який перелік послуг гарантовано пацієнту, який уклав декларацію з лікарем-ФОП або лікарем приватного центру

    Цей перелік послуг чітко визначений як для комунальних, так і приватних закладів та лікарів-ФОП. Отже, передбачений Програмою медичних гарантій обсяг послуг первинної допомоги включає:

    • динамічне спостереження за станом здоров’я пацієнтів, в тому числі із діагностованими хронічними захворюваннями;
    • діагностику та лікування найбільш поширених інфекційних та неінфекційних хвороб, травм, отруєнь, патологічних і фізіологічних станів;
    • вакцинацію дітей і дорослих за Національним календарем щеплень;
    • аналізи та швидкі тести, в тому числі швидкий тест на COVID-19;
    • довідки, листки непрацездатності, оформлення направлень для проходження медико-соціальної експертизи та лікарських свідоцтв про смерть та інші.

    Нагадуємо, що лікарі-ФОП також можуть виписувати лікарське свідоцтво про смерть. Таке право вони набули з липня 2020 р.

    Також підкреслюємо, що жодного ліміту на безоплатну кількість візитів до лікаря, з яким укладено декларацію у приватному центрі, немає. Це також стосується і аналізів, і електронних направлень до інших спеціалістів. Але доцільність будь-яких обстежень визначає лікар.

    Чи можна звернутися у комунальну лікарню, якщо електронне направлення пацієнту виписав сімейний лікар-ФОП?

    Так. Пацієнт, який уклав декларацію з лікарем приватного центру або лікарем-ФОП, вільно обирає заклад, в який планує звернутися, наприклад, на консультацію чи на обстеження. Головні умови при цьому:

    • наявність електронного направлення;
    • заклад працює за договором з НСЗУ, і в межах договору надає ті медичні послуги, які пацієнт планує отримати.

    До речі, це правило працює і навпаки. З електронним направленням сімейного лікаря, який працює в комунальному центрі первинної допомоги, пацієнт може звернутися до законтрактованої приватної клініки за спеціалізованою медичною допомогою.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Жупинский Николай Андреевич
    18%
    Жупинский Николай Андреевич 3 роки тому

    Адвокат, м. Харків, 25 років досвіду

    Питання: чи може Лікар взагалі відмовитись від оплати операції так як це було тільки на словах.?Чи можу я претендувати на повністю безкоштовне лікування?Якими документами, законами я можу це прикріпити?

    Я б Вам в першу чергу радив би думати про своє здоров''я (не кажучи вже про життя), а вже потім про відшкодування завданих збитків. Зробіть операцію, якщо буде потрібно то оплатіть її, тільки офіційно, через касу чи банківський рахунок, а вже потім можна буде зайнятись і лікаркою, з вини якої все це трапилось (якщо її вина є та доказується).

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 3 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    ДОДАТКОВО:

    Закон України "Основи законодавства України про охорону здоров'я" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2801-12/conv#n...):

    Стаття 6. Право на охорону здоров'я

    Кожний громадянин України має право на охорону здоров'я, що передбачає:

    д) кваліфіковану медичну та реабілітаційну допомогу, включаючи вільний вибір лікаря та фахівця з реабілітації, вибір методів лікування та реабілітації відповідно до рекомендацій лікаря та фахівця з реабілітації, вибір закладу охорони здоров’я;

    е) достовірну та своєчасну інформацію про стан свого здоров'я ...

    Стаття 7. Гарантії права на охорону здоров'я

    Держава згідно з Конституцією України гарантує всім громадянам реалізацію їх прав у сфері охорони здоров'я шляхом:

    в) фінансування надання всім громадянам та іншим визначеним законом особам гарантованого обсягу медичних і реабілітаційних послуг та лікарських засобів у порядку, встановленому законом;

    Стаття 8. Державний захист права на охорону здоров'я

    Держава визнає право кожного громадянина України на охорону здоров'я і забезпечує його захист.

    Кожен громадянин має право на безоплатне отримання у державних та комунальних закладах охорони здоров'я медичної допомоги, до якої належать:

    екстрена медична допомога;

    первинна медична допомога;

    вторинна (спеціалізована) медична допомога, що надається за медичними показаннями у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я;

    третинна (високоспеціалізована) медична допомога, що надається за медичними показаннями у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я;

    паліативна допомога, що надається за медичними показаннями у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я.

    Держава гарантує безоплатне надання медичної допомоги у державних та комунальних закладах охорони здоров’я за епідемічними показаннями. Держава також гарантує безоплатне проведення медико-соціальної експертизи, судово-медичної та судово-психіатричної експертизи, патологоанатомічних розтинів та пов’язаних з ними досліджень у порядку, встановленому законодавством.

    Держава гарантує громадянам України та іншим визначеним законом особам надання необхідних медичних послуг та лікарських засобів за рахунок коштів Державного бюджету України на умовах та в порядку, встановлених законодавством.

    У разі порушення законних прав і інтересів громадян у сфері охорони здоров'я відповідні державні, громадські або інші органи, підприємства, установи та організації, їх посадові особи і громадяни зобов'язані вжити заходів щодо поновлення порушених прав, захисту законних інтересів та відшкодування заподіяної шкоди.

    Судовий захист права на охорону здоров'я здійснюється у порядку, встановленому законодавством.

    Розроблення галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я, проведення державної оцінки медичних технологій здійснюються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    Стаття 18. Фінансове забезпечення охорони здоров’я

    Фінансове забезпечення державних та комунальних закладів охорони здоров’я - бюджетних установ здійснюється відповідно до бюджетного законодавства.

    Медична допомога надається безоплатно за рахунок бюджетних коштів у закладах охорони здоров’я та фізичними особами - підприємцями, які зареєстровані та одержали в установленому законом порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, з якими головними розпорядниками бюджетних коштів укладені договори про медичне обслуговування населення.

    Реабілітаційна допомога у сфері охорони здоров’я надається за рахунок бюджетних коштів у реабілітаційних закладах, закладах охорони здоров’я з реабілітаційним відділенням чи підрозділом, інших суб’єктах господарювання, які мають право на надання реабілітаційної допомоги згідно із законодавством та з якими головні розпорядники бюджетних коштів уклали договори про медичне обслуговування населення.

    Договори про медичне обслуговування укладаються у межах бюджетних коштів, передбачених на охорону здоров’я на відповідний бюджетний період, на підставі вартості та обсягу послуг з медичного обслуговування, замовником яких є держава або органи місцевого самоврядування. Вартість послуги з медичного обслуговування розраховується з урахуванням структури витрат, необхідних для надання такої послуги відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. Методика розрахунку вартості послуги з медичного обслуговування, перелік платних послуг з медичного обслуговування затверджуються Кабінетом Міністрів України.

    Заклади охорони здоров’я можуть використовувати для підвищення рівня якості медичного обслуговування населення кошти, отримані від юридичних та фізичних осіб, якщо інше не встановлено законом. Заклади охорони здоров’я встановлюють плату за послуги з медичного обслуговування, що надаються поза договорами про медичне обслуговування населення, укладеними з головними розпорядниками бюджетних коштів, у порядку, встановленому законом.

    Порядок укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій та порядок визначення тарифів для оплати медичних послуг і лікарських засобів встановлюються Законом України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення".

    Закон України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2168-19/conv#n...):

    Стаття 6. Права та обов’язки пацієнтів у сфері державних фінансових гарантій

    1. Пацієнти мають право на:

    1) отримання необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів належної якості за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених на реалізацію програми медичних гарантій, у надавачів медичних послуг;

    2) безоплатне отримання інформації від Уповноваженого органу або надавачів медичних послуг про програму медичних гарантій та надавачів медичних послуг за цією програмою, які можуть надати необхідну пацієнту медичну послугу;

    3) можливість вибору лікаря та фахівця з реабілітації у порядку, встановленому законодавством;

    4) надання лікарям, третім особам права доступу до персональних даних та іншої інформації, що міститься в електронній системі охорони здоров’я, у тому числі до інформації про стан свого здоров’я, діагноз, про відомості, одержані під час медичного обстеження, за умови дотримання такими особами вимог Закону України "Про захист персональних даних";

    5) отримання від Уповноваженого органу інформації про осіб, які подавали запити щодо надання інформації, що міститься в електронній системі охорони здоров’я, про такого пацієнта;

    6) оскарження рішень, дій чи бездіяльності надавачів медичних послуг або Уповноваженого органу та його територіальних органів в установленому законом порядку;

    7) судовий захист своїх прав;

    8) звернення до Ради громадського контролю щодо дій чи бездіяльності Уповноваженого органу;

    9) інші права, передбачені законодавством.

    Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через контакти в моєму профілі або через Звернутися біля фото.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Адвокат  Євген Олександрович
    22%
    Адвокат Євген Олександрович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Добрий день, Марія!

    Пацієнти, які насправді потребують медичної допомоги, повинні її отримати. У невідкладних випадках, коли є реальна загроза життю людини, медики можуть і мають надавати таку допомогу без згоди пацієнта чи його законного представника.

    Лікар не може відмовити у наданні медичної допомоги пацієнту, якщо знає:

    1. що така відмова може призвести до тяжких наслідків для пацієнта (порушення карається штрафом до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або громадськими роботами на строк до 200 годин, або виправними роботами на строк до двох років);
    2. що така відмова може призвести до смерті пацієнта чи інші тяжкі наслідки (карається обмеженням волі на строк до чотирьох років або позбавленням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого).

    Так само карається неналежне виконання професійних обов'язків медичним або фармацевтичним працівником (Кримінальний кодекс України, статті 139, 140).

    Лікар має право відмовитися від ведення пацієнта, якщо:

    1. Пацієнт не виконує медичних приписів і при цьому нічого не загрожує життю пацієнта чи здоров’ю людей, які його оточують

    Усі порушення мають бути зафіксовані і задокументовані, а задовільний стан здоров’я пацієнта підтверджений.

    Наприклад, якщо пацієнт порушує призначений режим, лікар має обов’язково фіксувати у карті, листку непрацездатності, іншій медичній документації вид порушення - несвоєчасна явка на прийом, алкогольне, наркотичне, токсичне сп'яніння під час лікування, вихід на роботу без дозволу лікаря, “втеча” зі стаціонарного лікування тощо. Так, у листку непрацездатності у графі «Відмітки про порушення режиму» зазначається дата порушення і підпис лікаря, а у графі «Примітка» перераховуються види порушень. Обов’язково зробити запис про це у медичній карті амбулаторного чи стаціонарного хворого.

    З підтвердженими фактами порушень і відповідною заявою лікар має звернутись до керівника медзакладу.

    2. Пацієнт порушує правила внутрішнього розпорядку закладу охорони здоров’я і при цьому нічого не загрожує життю пацієнта чи здоров’ю людей, які його оточують

    Так само, як і в попередньому випадку, усі порушення мають бути зафіксовані і задокументовані, а задовільний стан здоров’я пацієнта підтверджений. З підтвердженими фактами порушень і відповідною заявою лікар має звернутись до керівника медзакладу.

    Правила внутрішнього розпорядку є локальними актами закладів охорони здоров’я. Їх затверджує головний лікар. Ці правила визначають права та обов’язки пацієнта під час звернення за медичною допомогою та перебування у лікарні. Найчастіше правила включають такі прості речі як заборона куріння у медзакладі, дотримання режиму тиші тощо.

    Правила мають бути у вільному доступі - найчастіше їх розміщують на дошках оголошень у медзакладах.

    Важливо: лікар не несе відповідальності за здоров’я пацієнта, якщо той відмовляється від медичних приписів або порушує встановлений для нього режим.

    Крім того, якщо лікар чи медзаклад не може забезпечити відповідне лікування (немає потрібного обладнання, відділення, профіль лікарів не відповідає захворюванню), лікарі мають рекомендувати пацієнту звернутись до медзакладу, де він отримає необхідну медичну допомогу, або направити у такий медзаклад.

    Для того, щоби скористатися безкоштовними послугами у пацієнта повинна бути підписана декларація з сімейним лікарем. Отримати послуги можна тільки за направленням в установі, у якої є контракт з Нацслужбою здоров'я. Направлення не потрібне в разі звернення до гінеколога, психіатра, нарколога, стоматолога, фтизіатра, педіатра.

    Крім того, безкоштовно, без направлення і декларації з лікарем надають екстрену медичну допомогу.

    Всього доброго!

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду

    Доброго дня, Марія!

    Ви не згадали у своєму описі на яких підставах Ви наразі співпрацювали з вашим лікарем. Це був договір або ж благодійний внесок? Що свідчить про укладенну у вас відносин по об'єму послуг? Та їх якості?

    В будь-якому випадку, якщо операція потрібна- її повинні зробити без вимоги будь-яких витрат з боку пацієнта. І все інще -маніпуляції - про відсутність фінансування.

    Але в той же час і в мене є зостереження. Чи готові ви лігти під операцію лікаря, який вже сказав вам не правду?

    Звертайтесь, якщо залишились питання


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України