Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Нерухомість, 31 серпня 2021, питання №47973 150₴

Куда подать жалобу на застройщика если информация о нем неизвестна

Добрый день! Ситуация следующая. Я являюсь собственником 3х комнатной квартиры на 23 этаже 23-х этажного дома . Все 10 лет 24 этаж был техническим. В этом году началась стройка на 24 этаже. По словам главы осбб это будут квартиры и он говорит , что 24 этаж был коммерческой недвижимостью , а теперь стал жилой. Он тоже ничего не может сделать так как это частная собственность. Говорит, что были какие то суды с застройщиком, но при этом ни одного документа не показал. Кто застройщик не известно. Носят материалы грузчики через наш 23 этаж, т к на 24 лифт не ездит . На все вопросы , что происходит на 24 этаже они отвечают что ничего не знают. Мы мол только носим материалы. Видела план и планируется над моей 3х комнатной сделать 4 однокомнатные . Куда можно написать жалобу и как если я не знаю кто застройщик ? Информация скрывается . И как с этим бороться если все соседи ничего не хотят делать? Живут по принципу моя хата с краю . Заранее благодарна

Відповіді юристів (8)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    26.7%

    Доброго дня!

    Радив би написати декілька скарг і відправити їх до міської ради, Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві.

    У скаргах опишіть всі ті деталі, про які Ви зазначили, і переконаний, ситуація можливо зміниться.

    Мєньков Андрій Васильович
    26.7%

    Доброго дня Наталія!

    Вам необхідно звернутися письмово до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва, адреса: вул. Хрещатик, 32А, м. Київ, 01001 і просити провести перевірку та вжити заходів реагування у разі виявлення порушень містобудівного законодавства, державних будівельних норм та інших нормативних актів. Скаргу подавайте у двох екземплярах, на вашому примірнику мають поставити штамп або відмітку, що прийняли скаргу або направити її цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

    Савченко Олександр
    23.3%
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня, Наталія!

    Якщо Вам по якійсь причині невідома особа забудовника і Вам під різними приводами відмовляють надати необхідну документацію, прямуйте в держоргани, які видали дозвіл на будівництво та містобудівні папери: Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, Департамент містобудування та архітектури, а також в місцеву адміністрацію, де зможете дізнатися плани на забудову даної місцевості.

    Крім того, направляйте запит із проханням надати інформацію про землі, на якій будується багатоповерхівка, і дозволу на ці роботи. На свої звернення Ви обов'язково повинні отримати відповідь (прийде протягом місяця) про те, законно чи будівництво об'єкту нерухомості , чи ні.

    Якщо прийшов лист з документами, що підтверджують законність будівництва, обов'язково звірте, чи відповідають реальні роботи інформації про об'єкти дозвільної документації (наприклад, чи збігається кількість поверхів на папері і на будівництві).

    У тому випадку, якщо на місці зведення багатоповерхового будинку дійсно мають місце порушення норм чинного законодавства, Вам треба звертатися в інспекцію архітектурно-будівельного контролю з повідомленням про незаконне будівництво.

    Якщо комісія підтвердить ці порушення (про що складається відповідний акт), забудовник буде змушений усунути невідповідності або зупинити будівництво.

    Отримавши відмову, Ви можете скаржитися не тільки в зазначені держоргани, але і відразу подавати позов до суду і звертатися в прокуратуру з метою усунення порушень будівельних норм.

    Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Добрый день!

    Вы имеете право подать:

    - жалобу в местную государственную администрацию для создания комиссии и выезда на место для принятия мер реагирования;

    - жалобу в ГАСК, для проведения проверки и принятия мер реагирования.

    На свои обращения Вы обязательно должны получить ответ (придет в течение месяца) о том, законно ли строительство интересующего Вас объекта недвижимости или нет. Если пришло письмо с документами, подтверждающими законность строительства, обязательно сверьте, соответствуют ли реальные работы информации об объекте в разрешительной документации (например, совпадает ли количество этажей на бумаге и на стройке).Но нередки случаи, когда все предпринятые шаги не приносят желаемого результата и многочисленные обращения остаются нерассмотренными. Из такой ситуации выход — обращение в суд.

    Так, по общему правилу право на подачу в суд иска о сносе или перестройке самовольно построенного объекта недвижимости имеют органы государственной власти и органы местного самоуправления. С подобным иском в суд имеют право обратится и граждане в случае, если они докажут нарушение их прав незаконным строительством. Например, ими могут быть нарушены правила пожарной безопасности, повреждение в результате незаконного строительства стен здания, принадлежащего заявителю, нарушение требований по инсоляции и т.д. В таком случае есть значительные шансы наказать недобросовестного застройщика, обязав его прекратить самовольное строительство и вернуть объект недвижимости в исходное состояние. Также возможно добиться и компенсации морального ущерба.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Добрый день!

    По Вашему вопросу сообщаю следующее:

    Согласно постановления КМУ "572 от 08.10.92 г.

    Вы можете зафиксировать все нарушения путем фото, видео фиксации составить акт о нарушениях с представителями ОСББ или ЖЕКа, далее приложив эти доказательства к письменному заявлению и направить в виде жалобы в следующие контролирующие органы:

    - Государственную архитектурно-строительную инспекцию, для проведения проверки архитектурно-строительных норм, правил и принятия мер реагирования;

    - областную администрацию или раенную для комиссионного обследования и выезда рабочей группы для принятия мер реагирования;

    - Государственную службу с чрезвычайных ситуаций, для проведения проверки , противопожарной безопасности и принятия мер реагирования;

    - ОСББ, ЖЭК для принятия мер реагирования. на имя руководителей , согласно ЗУ о Обращениях граждан ст.11 по результатам получить письменный ответ в 15-30 -ти дневной период на указаный Вами адрес.

    В соответствии со ст. 383 Гражданского кодекса Украины собственник квартиры может на свое усмотрение осуществлять ремонт и изменения в квартире при условии, что эти изменения не приведут к нарушениям прав собственников других квартир в многоквартирном жилом доме и не нарушат правил эксплуатации дома и санитарно-технических требований.

    Для определения этапов узаконивания перепланировки необходимо определить характер проведенных изменений:

    1. Капитальный ремонт – комплекс работ, связанных с заменой, ремонтом или восстановлением несущих конструкций, инженерного оборудования без изменения строительных габаритов помещения или его отдельных частей, жилых комнат, кухни, подсобных помещений и т.д.
    2. Перепланировка (переоборудование) – комплекс работ, с изменением размеров помещений, снесениеи или перемещением некапитальных внутренних перегородок, устраиванием прорезов, новых деталей без вмешательства в несущие конструкции. Такие работы должны проводиться в соответствии с проектной документацией. Впоследствии для узаконивания данной перепланировки проводится техническая инвентаризация объекта с изготовлением нового технического паспорта.
    3. Реконструкция (перестройка) – комплекс работ, в результате проведения которых произошло изменение геометрических размеров помещений, их функционального назначения с вмешательством в несущие конструкции, внешние стены, изменением основных технико-экономических показателей. Для проведения подобных перепланировок необходимо пройти следующие этапы:
    • Разработка проектной документации
    • Подача в ГАСК уведомления о начале выполнения строительных работ
    • Проведение технической инвентаризации с изготовлением нового технического паспорта
    • Регистрация в ГАСК декларации о готовности объекта к эксплуатации
    • Регистрация права собственности в Государственной регистрационной службе Украины.

    Только после проходжения всех этих этапов проведенная перепланировка является законной и Вы можете по своему усмотрению распорядиться объектом недвижимости.

    При выполнении работ с несущими стенами необходимо учитывать требования ДАН.

    ЖИТЛОВІ БУДИНКИ. ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ ДБН В.2.2-15-2005

    Перепланировка несущих стен может повлечь нарушение прочностных и эксплуатационных характеристик здания. В связи с этим затрагивать несущие конструкции можно только после получения разрешения ГАСК.

    Несущая стена – это стена, на которую опираются элементы, расположенные на верхних этажах многоквартирного жилого дома. Она берет на себя нагрузку балок, плит, обычных перегородок и балконов, удерживая целостность всей конструкции от крыши до фундамента.

    Основное назначение несущей стены – принимать нагрузки от крыши, перекрытий здания, и передавать их на фундамент. Это своеобразная опора, на которой держится дом. Вмешательство в конструкцию без соблюдения строительных норм и правил чревато ухудшением устойчивости, прочности здания и даже его разрушением. Поэтому при перепланировке несущих стен важно знать, какие манипуляции с ними можно проводить, как это делать, и какие разрешения будут нужны.

    Изменение конфигурации, демонтаж несущих стен или другие вмешательства в конструкции допускаются только при условии сохранения баланса нагрузок. В связи с тем, что большинство действий в отношении несущих стен повлияют на их эксплуатационные качества, вмешиваться в них можно только с учетом определенных требований.

    Можно ли штробить несущие стены – нет. Такой порядок установки спрятанных коммуникаций регламентирован строительными нормами и правилами

    Разрешается делать отверстие в случаях, если нет другого способа прокладки коммуникации и диаметром не более 16 мм, не повреждая арматуры.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Добрий день, Наталія!

    "Куда можно написать жалобу и как если я не знаю кто застройщик ? Информация скрывается . И как с этим бороться если все соседи ничего не хотят делать"?

    Документи повинні бути у забудовника і ОСББ, які повинні володіти всією інформацією, а ОСББ або бездіє, або швидше за все, покриває замовника (власника) і забудовника цієї квартири на 24 поверсі.

    Замовник — особа, яка замовляє виконання робіт, надання послуг або виготовлення продукції, як правило, на оплатній основі. Його основний обов’язок — своєчасний прийом результатів праці з їх оплатою. Замовником може бути фізична або юридична особа, держава, територіально-адміністративна одиниця.

    Забудовник — юридична особа, яка здійснює виконання робіт по зведенню, реконструкції, введення в експлуатацію будівель і споруд на оплатній основі. У його обов’язки входить загальне керівництво процесом, виконання планів, звіт про витрачені кошти.

    Дозвільні документи на будівництво є законною підставою для реалізації будь-якого будівельного або архітектурного проекту.

    Будівельна документація надається замовнику відповідною інстанцією (Державної архітектурно-будівельною інспекцією) з метою контролю над виконанням нормативів, правил, вимог і умов містобудівного законодавства.

    Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

    Відповідно до Законодавства України існує 2 поняття дозволу на будівництво:

    дозвіл на будівництво - сукупність процесів і етапів зведення архітектурного об'єкта в Україні; дозвіл на будівництво (дозвіл або декларація) - офіційний документ, який видає Державна архітектурно-будівельна інспекція (ДАБІ).

    Споруди 4-5 категорії складності (багатоквартирні житлові будинки, нежитлові приміщення, бізнес центри, торгові центри, заправки, магазини - дозвіл на будівництво).

    Споруди 4-5 категорії складності:

    Процедура реєстрації небезпечних об'єктів, розрахованих на постійне перебування в яких великої кількості людей, наступна:

    1. отримання містобудівних умов і обмежень (департамент містобудування та архітектури);
    2. отримання технічних умов;
    3. розробка проектної документації;
    4. проведення експертизи проектної документації;
    5. отримання дозволу на будівництво (ДАБІ).

    Дозвіл на будівництво об'єкта - офіційний документ, що надає право на проведення таких робіт, як: будівництво, реконструкція, капітальний ремонт замовнику об'єкта та його підряднику.

    Пакет документів і заповнений дозвіл в 2 примірниках подається в ДАБІ, працівники якої протягом 5-10 днів перевіряють документацію та надають зареєстроване дозвіл.

    Термін дії документа - 3 роки.

    Рекомендую Вам подати офіційну заяву в ОСББ для отримання офіційної відповіді щодо наявності/відсутності документів, що дозволяють будівництво на 24-му поверсі, та отримання інформації про замовника (власника) і забудовника (Конституція України, Закон України "Про звернення громадян").

    У свою чергу, Вам потрібно подати скарги до ДАБІ, КМДА, районної державної адміністрації, для проведення перевірки та вжити заходів реагування (Конституція України, Закон України "Про звернення громадян").

    Ви можете просити у своїх зверненнях, щоб перевірка проводилася за Вашою учасю.

    Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій (далі – Міністр) і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду в частині надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.

    Держархбудінспекція у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.Поштова адреса: 01133, м.Київ, бульвар Лесі Українки, 26

    Графік роботи: з 09:00 до 18:00 (у п’ятницю – до 16:45)

    Приймальня: (044) 291-69-04; dabi@dabi.gov.ua

    Відділ звернень громадян та доступу до публічної інформації: (044) 291-69-65, e-mail: public@dabi.gov.ua

    Відділ документообігу:

    (044) 291-69-66, (044) 291-69-67, (044) 291-69-69

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...

    "Стаття 40. Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк".

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про звернення громадян

    від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР

    (Витяг)

    Стаття 1. Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

    Стаття 4.Рішення, дії (бездіяльність), які можуть бути оскаржені

    До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких:

    – порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);

    – створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;

    – незаконно покладено на громадянина які-небудь обов’язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.

    Стаття 5.Вимоги до звернення

    Звернення адресуються органам державної влади до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

    Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне). Звернення може бути усним чи письмовим.

    Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні “гарячі лінії” та записується (реєструється) посадовою особою.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.

    Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання. Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь.

    Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

    Стаття 8. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню

    Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

    Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

    Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

    Стаття 20. Термін розгляду звернень громадян

    Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

    Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

    Стаття 18. Права громадянина при розгляді заяви чи скарги

    Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

    • особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;
    • знайомитися з матеріалами перевірки;
    • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;
    • бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;
    • користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
    • одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.

    Стаття 19. Обов’язки органів державної влади, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг

    Органи державної влади їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов’язані:

    • об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;
    • на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;
    • забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв’язку з заявою чи скаргою рішень;
    • письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;
    • вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об’єднання громадян за місцем проживання громадянина;
    • у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз’яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;
    • не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам;
    • особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

    Всього доброго, успіхів Вам!

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 2 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    Закон Украины "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/417-19#Text):

    "Стаття 1. Визначення термінів

    1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:...

    2) допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення);...

    6) спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні),...

    Стаття 5. Спільне майно багатоквартирного будинку

    1. Спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників.

    2. Спільне майно багатоквартирного будинку не може бути поділено між співвласниками, і такі співвласники не мають права на виділення в натурі частки із спільного майна багатоквартирного будинку...

    4. Співвласник має право вільного доступу до технічної документації на багатоквартирний будинок...

    Стаття 6. Права співвласників багатоквартирного будинку

    1. Співвласники мають право:

    1) вільно користуватися спільним майном багатоквартирного будинку з урахуванням умов та обмежень, встановлених законом або рішенням співвласників;

    2) брати участь в управлінні багатоквартирним будинком особисто або через представника;...

    Стаття 10. Прийняття рішень щодо управління багатоквартирним будинком зборами співвласників...

    2. До повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про:

    1) розпорядження спільним майном багатоквартирного будинку, встановлення, зміну та скасування обмежень щодо користування ним;

    2) визначення управителя та його відкликання..."

    Во-первых, ваш 24-й этаж является не коммерческой недвижимостью, а общим имуществом вашего многоквартирного дома, которое является общей совместной собственностью сособственников-участников ОСББ. Во-вторых, этот 24-й этаж является частной, но общей собственностью участников ОСББ, а не какого-то третьего частного лица. Инициируйте созыв и проведение общего собрания ОСББ по поводу незаконного строительства, отчета управителя и, при необходимости, его отзыва и переизбрания.

    Пуха Наталія ТендерОк
    23.3%

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    Відповідно до ст. 30 Закону України « Про регулювання містобудівної діяльності», технічні умови - це комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об’єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам щодо водопостачання (з урахуванням потреб забезпечення пожежогасіння), тепло-, електро- і газопостачання, водовідведення, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод та телекомунікації.

    Фізична чи юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває в її власності або користуванні, має право на одержання технічних умов згідно із поданою нею заявою.

    Технічні умови повинні відповідати законодавству, містити достовірну інформацію та обґрунтовані вимоги до об’єктів будівництва, а також відповідати намірам заявника щодо забудови земельної ділянки.

    У технічних умовах враховується, що місце приєднання інженерних мереж замовника до магістральних чи інших інженерних мереж розташовується на межі земельної ділянки замовника або за його згодою на території такої земельної ділянки.

    Склад, зміст, порядок надання технічних умов та порядок визначення вартості послуг з їх надання визначаються відповідними центральними органами виконавчої влади або державними колегіальними органами.

    Відповідно до, ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»,право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об’єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

    Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви переік діючих дозволів за посиланням https://dabi.gov.ua/declarate/list.php

    Видача дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється з використанням Реєстру будівельної діяльності. У заяві про видачу дозволу на виконання будівельних робіт та у Реєстрі будівельної діяльності зазначається, зокрема, така інформація:

    кадастровий номер земельної ділянки (для земельних ділянок, право власності чи користування на які виникло до 2004 року, а також земель, що використовуються для будівництва об’єктів на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування відповідно до частини четвертої статті 34 цього Закону та частини першої статті 12-1 Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи", - за його наявності);

    реєстраційний номер містобудівних умов та обмежень, технічних умов у Реєстрі будівельної діяльності;

    реєстраційний номер звіту про результати експертизи проектної документації на будівництво об’єкта в Реєстрі будівельної діяльності;

    реєстраційний номер енергетичного сертифіката в Реєстрі будівельної діяльності;

    ідентифікатор об’єкта будівництва (закінченого будівництвом об’єкта) (у заяві про видачу дозволу зазначається для об’єктів, яким присвоєно ідентифікатор об’єкта будівництва (закінченого будівництвом об’єкта) до подання заяви);

    відомості про складові частини об’єкта (квартири, вбудовані чи вбудовано-прибудовані житлові та нежитлові приміщення в будинку, будівлі, споруді, гаражні бокси, машиномісця, інші житлові та нежитлові приміщення, які після прийняття об’єкта в експлуатацію є самостійними об’єктами нерухомого майна).

    У день виготовлення з використанням Реєстру будівельної діяльності дозволу на виконання будівельних робіт програмні засоби електронної системи забезпечують автоматичне направлення до органу з присвоєння адреси повідомлення про необхідність присвоєння адреси об’єкту нового будівництва.

    Щодо звернення

    Згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме статті 31. повноваження у галузі будівництва :

    1. До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

    а) власні (самоврядні) повноваження:

    організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах);

    виконання або делегування на конкурсній основі генеральній будівельній організації (підрядній організації) функцій замовника на будівництво, реконструкцію і ремонт житла, інших об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури комунальної власності;

    розгляд і внесення до відповідних органів виконавчої влади пропозицій до планів і програм будівництва та реконструкції об'єктів на відповідній території;

    залучення на договірних засадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності до участі в розвитку потужностей будівельної індустрії і промисловості будівельних матеріалів, у створенні, розвитку та реконструкції об'єктів інженерного забезпечення і транспортного обслуговування;

    визначення у встановленому законодавством порядку відповідно до рішень ради території, вибір, вилучення (викуп) і надання землі для містобудівних потреб, визначених містобудівною документацією;

    підготовка і подання на затвердження ради відповідних місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації;

    встановлення на відповідній території режиму використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність;

    координація на відповідній території діяльності суб'єктів містобудування щодо комплексної забудови населених пунктів;

    надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок;

    проведення громадського обговорення містобудівної документації;

    організація роботи, пов’язаної із завершенням будівництва багатоквартирних житлових будинків, що споруджувалися із залученням коштів фізичних осіб, у разі неспроможності забудовників продовжувати таке будівництво;

    організація розвитку інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту комунальної власності для розміщення технічних засобів телекомунікацій з метою задоволення потреб населення у телекомунікаційних послугах;

    б) делеговані повноваження:

    надання (отримання, реєстрація) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів у випадках та відповідно до вимог, встановлених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності";

    організація роботи, пов'язаної зі створенням і веденням містобудівного кадастру населених пунктів;

    здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об'єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу;

    здійснення контролю за забезпеченням надійності та безпечності будинків і споруд незалежно від форм власності в районах, що зазнають впливу небезпечних природних і техногенних явищ та процесів;

    організація охорони, реставрації та використання пам'яток історії і культури, архітектури та містобудування, палацово-паркових, паркових і садибних комплексів, природних заповідників;

    вирішення відповідно до законодавства спорів з питань містобудування;

    здійснення державного контролю за дотриманням договірних зобов’язань забудовниками, діяльність яких пов’язана із залученням коштів фізичних осіб у будівництво багатоквартирних житлових будинків.

    Відповідальність

    Адміністративна відповідальність

    Відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення статті 96.,

    Порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил під час будівництва:

    Порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил та затверджених проектних рішень під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єктів чи споруд - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Виконання підготовчих робіт без подання повідомлення про початок виконання зазначених робіт, якщо подання такого повідомлення є обов’язковим, а також наведення недостовірних даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт - тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Виконання будівельних робіт без подання повідомлення про початок виконання зазначених робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні - тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот п’ятдесяти до трьохсот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Виконання будівельних робіт без подання повідомлення про початок виконання зазначених робіт, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні, вчинені щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), крім порушень, передбачених частиною четвертою цієї статті, - тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятисот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Виконання будівельних робіт без дозволу на їх виконання, вчинене щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2), - тягне за собою накладення штрафу від тисячі до тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Діяння, передбачене частиною шостою цієї статті, вчинене щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із значними наслідками (СС3), - тягне за собою накладення штрафу від двох до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Експлуатація об’єктів, не прийнятих в експлуатацію, а також наведення недостовірних даних у декларації про готовність об’єкта до експлуатації, вчинені щодо об’єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, - тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот п’ятдесяти до трьохсот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Експлуатація об’єктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію, а також наведення недостовірних даних у декларації про готовність об’єкта до експлуатації, вчинені щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), крім порушень, передбачених частиною восьмою цієї статті, - тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятисот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Експлуатація об’єктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію, а також наведення недостовірних даних в акті готовності об’єкта до експлуатації, вчинені щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2), - тягнуть за собою накладення штрафу від тисячі до тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Діяння, передбачені частиною десятою цієї статті, вчинені щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із значними наслідками (СС3), - тягнуть за собою накладення штрафу від двох до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Незабезпечення замовником здійснення авторського нагляду, якщо такий нагляд є обов’язковим згідно з вимогами законодавства, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Незабезпечення замовником здійснення технічного нагляду, якщо такий нагляд є обов’язковим згідно з вимогами законодавства, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Неподання чи несвоєчасне подання замовником інформації про передачу права на будівництво об’єкта іншому замовнику, зміну генерального підрядника чи підрядника, осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, відповідальних виконавців робіт, а також про коригування проектної документації, якщо подання такої інформації є обов’язковим, - тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Успіхів


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України