Задайте питання юристу

887 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Права людини, 11 вересня 2021, питання №48687 150₴

Бабушку с больницы не дают забрать

Здравствуйте. Три дня назад
Бабуле стало плохо, дома откачали а потом скорая забрала, в больнице говорят видеться нельзя так как карантин...это в кривом роге на пионере.
На запрос перевести в частную клинику говорят нельзя.
И самое главное при звонке родственников (есть запись телефонных звонков) слышны иногда угрозы и рукоприкладства после того как бабушка просит чтобы ее забрали..
Как ее забрать из больницы???

Відповіді юристів (9)

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Доброї ночі, Артур!

    Конституція України гарантує кожному право на охорону здоров’я. Тобто, кожний громадянин України, так само, як і іноземець або особа без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, мають право на охорону її здоров’я. Охорона здоров’я забезпечується системною діяльністю державних та інших організацій, передбаченою Конституцією України та законом (стаття 283 Цивільного кодексу України).

    Права кожного на охорону здоров’я визначаються статтею 6 Основ законодавства України про охорону здоров’я (далі - Основи).

    Відповідно до вимог статті 10 Основ громадяни України зобов’язані піклуватись про своє здоров’я та здоров’я дітей, не шкодити здоров’ю інших громадян; у передбачених законодавством випадках проходити профілактичні медичні огляди і робити щеплення; подавати невідкладну допомогу іншим громадянам, які знаходяться у загрозливому для життя і здоров’я стані; виконувати інші обов’язки, передбачені законодавством про охорону здоров’я.

    Кожна людина має природне невід’ємне і непорушне право на охорону здоров’я це право є об’єктивним, і лише при зверненні особи до закладу охорони здоров’я це право стає суб’єктивним і таку особу можна називати пацієнтом.

    Таким чином, при взаємодії між пацієнтом та лікарем (закладом охорони здоров’я) крім загальних прав в сфері охорони здоров’я кожної особи, у пацієнтів виникають специфічні права та обов’язки.

    Так, найбільш широкий перелік прав пацієнтів визначається Основами. До таких прав належать, зокрема:

    - право на вільний вибір лікаря, якщо останній може запропонувати свої послуги, та вибір методів лікування відповідно до його рекомендацій;

    - право на отримання достовірної і повної інформації про стан свого здоров’я, у тому числі на ознайомлення з відповідними медичними документами, що стосуються його здоров’я;

    - право на інформовану згоду щодо застосування методів діагностики, профілактики та лікування та право відмовитись від лікування;

    - право на таємницю про стан свого здоров’я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при його медичному обстеженні;

    - право пацієнта, який перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я, на допуск до нього інших медичних працівників, членів сім’ї, опікуна, піклувальника, нотаріуса та адвоката, а також священнослужителя для відправлення богослужіння та релігійного обряду;

    - право направлятися для лікування за кордон у разі необхідності подання того чи іншого виду медичної допомоги хворому та неможливості її подання в закладах охорони здоров’я України;

    - право відшкодування заподіяної здоров’ю шкоди;

    - можливість проведення незалежної медичної експертизи у разі незгоди громадянина з висновками державної медичної експертизи, застосування до нього заходів примусового лікування та в інших випадках, коли діями працівників охорони здоров’я можуть бути ущемлені загальновизнані права людини і громадянина;

    - право на оскарження неправомірних рішень і дій працівників, закладів та органів охорони здоров’я.

    Стаття 38 Основ визначає, що кожний пацієнт, який досяг чотирнадцяти років і який звернувся за наданням йому медичної допомоги, має право на вільний вибір лікаря, якщо останній може запропонувати свої послуги, та вибір методів лікування відповідно до його рекомендацій.

    Кожний пацієнт має право, коли це виправдано його станом, бути прийнятим в будь-якому державному лікувально-профілактичному закладі за своїм вибором, якщо цей заклад має можливість забезпечити відповідне лікування.

    Також, згідно з частиною першою статті 34 Основ лікуючий лікар може обиратися безпосередньо пацієнтом або призначатися керівником закладу охорони здоров’я чи його підрозділу. Обов’язками лікуючого лікаря є своєчасне і кваліфіковане обстеження і лікування пацієнта. Пацієнт вправі вимагати заміни лікаря.

    Зазначене право є важливим для пацієнта, оскільки надає йому можливість лікуватися у спеціаліста, якого обрав та довіряє цей пацієнт або у такому закладі, який має сучасне та ефективне обладнання, методи діагностики та найбільш кваліфікованих медичних працівників.

    Разом з цим, необхідно зазначити, що право на вибір лікаря кореспондується ще з одним правом пацієнта, а саме: правом пацієнта, який перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я, на допуск до нього інших медичних працівників.

    У цьому разі пацієнт отримує змогу розвіяти сумніви щодо правильності обраних методів лікування у закладі охорони здоров’я.

    Право пацієнта на отримання інформації про стан здоров’я регулюється статтею 285 Цивільного кодексу України та статтею 39 Основ.

    Так, пацієнт, який досяг повноліття, має право на отримання достовірної і повної інформації про стан свого здоров’я, у тому числі на ознайомлення з відповідними медичними документами, що стосуються його здоров’я.

    Батьки (усиновлювачі), опікун, піклувальник мають право на отримання інформації про стан здоров’я дитини або підопічного.

    Медичний працівник зобов’язаний надати пацієнтові в доступній формі інформацію про стан його здоров’я, мету проведення запропонованих досліджень і лікувальних заходів, прогноз можливого розвитку захворювання, у тому числі наявність ризику для життя і здоров’я.

    Якщо інформація про хворобу пацієнта може погіршити стан його здоров’я або погіршити стан здоров’я фізичних осіб, визначених частиною другою цієї статті, зашкодити процесові лікування, медичні працівники мають право надати неповну інформацію про стан здоров’я пацієнта, обмежити можливість їх ознайомлення з окремими медичними документами.

    Право на інформацію про стан свого здоров’я є важливою передумовою для отримання пацієнтом медичної допомоги, оскільки саме від об’єктивно отриманої інформації залежить подальше прийняття пацієнтом рішення щодо лікування.

    Таким чином, право на інформацію кореспондується з правом на інформовану згоду щодо застосування методів діагностики, профілактики та лікування та правом відмовитись від лікування.

    Для застосування методів діагностики, профілактики та лікування необхідна інформована згода пацієнта.

    Якщо відсутність згоди може призвести до тяжких для пацієнта наслідків, лікар зобов’язаний йому це пояснити. Якщо і після цього пацієнт відмовляється від лікування, лікар має право взяти від нього письмове підтвердження, а при неможливості його одержання - засвідчити відмову відповідним актом у присутності свідків.

    Пацієнт, який набув повної цивільної дієздатності і усвідомлює значення своїх дій та може керувати ними, має право відмовитися від лікування.

    Інформована згода в контексті чинного законодавства – це усвідомлене пацієнтом рішення щодо методів лікування, прийняте на основі обґрунтованої інформації щодо таких методів, а також їх наслідків, наданої лікарем.

    Вказане свідчить про порушення вимог закону по відношенню до Вашої бабусі, порушення її прав, свобод і законних інтересів.

    В зв'язку з цим, Ви маєте право звернутися зі скаргами:

    - до головного лікаря цього медичного закладу, управління охорони здоров'я місцевої і державної адміністрації та до Міністерства здоров’я України.

    Також, на погрози та застосування насильства, Ви маєте право подати заяву до поліції для проведения перевірки та вжиття заходів реагування.

    Всього доброго, успіхів Вам!

    • Артур Клієнт 3 роки тому

      На реанимационное отделение в палате так же распространяются эти правила?

      • Адвокат  Євген Олександрович
        33.3%
        Адвокат Євген Олександрович 3 роки тому

        Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

        Артур!

        "На реанимационное отделение в палате так же распространяются эти правила" ?

        - Так, розповсюджуються.

        Якщо відсутність згоди може призвести до тяжких для пацієнта наслідків, лікар зобов’язаний йому це пояснити. Якщо і після цього пацієнт відмовляється від лікування, лікар має право взяти від нього письмове підтвердження, а при неможливості його одержання - засвідчити відмову відповідним актом у присутності свідків.

        Пацієнт, який набув повної цивільної дієздатності і усвідомлює значення своїх дій та може керувати ними, має право відмовитися від лікування.

        Інформована згода в контексті чинного законодавства – це усвідомлене пацієнтом рішення щодо методів лікування, прийняте на основі обґрунтованої інформації щодо таких методів, а також їх наслідків, наданої лікарем.

        Вимагацте письмову відмову.

        На місці викликайте головного лікаря та працівників поліції по телефону 102.

        На все добре, успіхів Вам!

      • Адвокат  Євген Олександрович
        Адвокат Євген Олександрович 3 роки тому

        Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

        Артур!

        При подаче заявлений и жалоб, также рекомендую кроме указанных нормативно-правовых актов ссылаться на:

        КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

        (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

        https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...

        "Стаття 40. Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк".

        ЗАКОН УКРАЇНИ

        Про звернення громадян

        від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР

        (Витяг)

        Стаття 1. Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

        Стаття 4.Рішення, дії (бездіяльність), які можуть бути оскаржені

        До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких:

        – порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);

        – створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;

        – незаконно покладено на громадянина які-небудь обов’язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.

        Стаття 5.Вимоги до звернення

        Звернення адресуються органам державної влади до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

        Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне). Звернення може бути усним чи письмовим.

        Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні “гарячі лінії” та записується (реєструється) посадовою особою.

        Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.

        Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

        У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання. Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь.

        Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

        Стаття 8. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню

        Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

        Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

        Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

        Стаття 20. Термін розгляду звернень громадян

        Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

        Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

        Стаття 18. Права громадянина при розгляді заяви чи скарги

        Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

        • особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;
        • знайомитися з матеріалами перевірки;
        • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;
        • бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;
        • користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
        • одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.

        Стаття 19. Обов’язки органів державної влади, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг

        Органи державної влади їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов’язані:

        • об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;
        • на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;
        • забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв’язку з заявою чи скаргою рішень;
        • письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;
        • вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об’єднання громадян за місцем проживання громадянина;
        • у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз’яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;
        • не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам;
        • особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

        Всего доброго, удачи Вам!

    Гончаренко Константин
    33.3%
    Гончаренко Константин 3 роки тому

    Юрист, м. Суми, 6 років досвіду

    Доброго дня!

    Ваша бабуся може самостійно відмовитися від лікування запропонованого лікарями лікарні. Підписавши особисто відповідну відмову, або якщо вона не може самостійно це зробити , треба викликати директора закладу та чергових працівників лікарні та скласти акт про відмову і підписати його всім сиоронам з печаткою лікаря, далі необхідно викликати родичів ,аби вони особисто чи спільними зусиллями прийняли рішення про переведення бабусі до бажаного лікувального закладу. Згідно ЗУ "Про Основи охорони здоров'я в Україні кожна особа має право на вільний вибір лікаря і методів її лікування" ,так як права порушено пацієнта:

    В зв'язку з цим, Ви як родичі маєте право звернутися зі скаргами:

    - до директора цього медичного закладу, управління охорони здоров'я місцевої і державної адміністрації та до Міністерства охорони здоров’я України.

    Також, на погрози та застосування насильства, Ви маєте право подати заяву до поліції для проведения перевірки та вжиття заходів реагування.

    Ви маєте право прибути до лікарні, заповнити всі папери та спільно з поліцією забрати бабусю з лікарні, підписавши всі документи у присутності директора.

    Основи законодавства про охорону здоров'я поширюються на всі лікарні України незалежно від форм власності.

    Закон є вищим актом, аніж правила внутрішнього розпорядку лікарні.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 3 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду

    Гражданский кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):

    Стаття 19. Самозахист цивільних прав

    1. Особа має право на самозахист свого цивільного права та права іншої особи від порушень і протиправних посягань.

    Самозахистом є застосування особою засобів протидії, які не заборонені законом та не суперечать моральним засадам суспільства.

    2. Способи самозахисту мають відповідати змісту права, що порушене, характеру дій, якими воно порушене, а також наслідкам, що спричинені цим порушенням.

    Способи самозахисту можуть обиратися самою особою чи встановлюватися договором або актами цивільного законодавства.".

    В порядке самозащиты лицо имеет право не только самостоятельно совершать действия в свою защиту, но прибегать к помощи других лиц. Вы вправе зайти в палату и забрать бабушку - если администрация считает Ваши действия незаконными, пускай вызывает полицию.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Доброго вечора, Тетяно!

    Кожен пацієнт, який набув повної цивільної дієздатності і усвідомлює значення своїх дій та може керувати ними, має право відмовитися від лікування.

    Це передбачено Основами законодавства про охорону здоров'я!

    Скажіть своїй бабусі по телефону, аби вона написала заяву про відмову від лікування.

    Якщо цю заяву адміністрація не задовольнить, можна навіть звертатися до поліції!

    Пуха Наталія ТендерОк
    33.3%

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    Конституція України гарантує кожному право на охорону здоров’я. Тобто, кожний громадянин України, так само, як і іноземець або особа без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, мають право на охорону її здоров’я. Охорона здоров’я забезпечується системною діяльністю державних та інших організацій, передбаченою Конституцією України та законом (стаття 283 Цивільного кодексу України).

    Права кожного на охорону здоров’я визначаються статтею 6 Основ законодавства України про охорону здоров’я .

    Ці права включають, зокрема, життєвий рівень, включаючи їжу, одяг, житло, медичний догляд та соціальне обслуговування і забезпечення, який є необхідним для підтримання здоров’я людини; безпечне для життя і здоров’я навколишнє природне середовище; санітарно-епідемічне благополуччя території і населеного пункту, де він проживає; безпечні і здорові умови праці, навчання, побуту та відпочинку.

    Так, відповідно до вимог статті 10 Основ громадяни України зобов’язані піклуватись про своє здоров’я та здоров’я дітей, не шкодити здоров’ю інших громадян; у передбачених законодавством випадках проходити профілактичні медичні огляди і робити щеплення; подавати невідкладну допомогу іншим громадянам, які знаходяться у загрозливому для життя і здоров’я стані; виконувати інші обов’язки, передбачені законодавством про охорону здоров’я.

    Так, найбільш широкий перелік прав пацієнтів визначається Основами. До таких прав належать, зокрема:

    - право на вільний вибір лікаря, якщо останній може запропонувати свої послуги, та вибір методів лікування відповідно до його рекомендацій;

    - право на отримання достовірної і повної інформації про стан свого здоров’я, у тому числі на ознайомлення з відповідними медичними документами, що стосуються його здоров’я;

    - право на інформовану згоду щодо застосування методів діагностики, профілактики та лікування та право відмовитись від лікування;

    - право на таємницю про стан свого здоров’я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при його медичному обстеженні;

    - право пацієнта, який перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я, на допуск до нього інших медичних працівників, членів сім’ї, опікуна, піклувальника, нотаріуса та адвоката, а також священнослужителя для відправлення богослужіння та релігійного обряду;

    - право направлятися для лікування за кордон у разі необхідності подання того чи іншого виду медичної допомоги хворому та неможливості її подання в закладах охорони здоров’я України;

    - право відшкодування заподіяної здоров’ю шкоди;

    - можливість проведення незалежної медичної експертизи у разі незгоди громадянина з висновками державної медичної експертизи, застосування до нього заходів примусового лікування та в інших випадках, коли діями працівників охорони здоров’я можуть бути ущемлені загальновизнані права людини і громадянина;

    - право на оскарження неправомірних рішень і дій працівників, закладів та органів охорони здоров’я.

    При цьому, обов’язки у пацієнтів прямо не визначаються, а випливають з прав лікаря.

    Так, відповідно до статті 34 Основ лікар має право відмовитися від подальшого ведення пацієнта, якщо останній не виконує медичних приписів або правил внутрішнього розпорядку закладу охорони здоров’я, за умови, що це не загрожуватиме життю хворого і здоров’ю населення.

    Лікар не несе відповідальності за здоров’я хворого у разі відмови останнього від медичних приписів або порушення пацієнтом встановленого для нього режиму.

    Таким чином, до обов’язків пацієнтів можна віднести:

    - обов’язок виконання медичних приписів лікаря;

    - обов’язок виконання правил внутрішнього розпорядку закладу охорони здоров’я.

    Вважаю за доцільне проаналізувати найбільш із застосованих прав пацієнтів.

    Право на вільний вибір лікаря та вибір методів лікування

    Стаття 38 Основ визначає, що кожний пацієнт, який досяг чотирнадцяти років і який звернувся за наданням йому медичної допомоги, має право на вільний вибір лікаря, якщо останній може запропонувати свої послуги, та вибір методів лікування відповідно до його рекомендацій.

    Кожний пацієнт має право, коли це виправдано його станом, бути прийнятим в будь-якому державному лікувально-профілактичному закладі за своїм вибором, якщо цей заклад має можливість забезпечити відповідне лікування.

    Також, згідно з частиною першою статті 34 Основ лікуючий лікар може обиратися безпосередньо пацієнтом або призначатися керівником закладу охорони здоров’я чи його підрозділу. Обов’язками лікуючого лікаря є своєчасне і кваліфіковане обстеження і лікування пацієнта. Пацієнт вправі вимагати заміни лікаря.

    Зазначене право є важливим для пацієнта, оскільки надає йому можливість лікуватися у спеціаліста, якого обрав та довіряє цей пацієнт або у такому закладі, який має сучасне та ефективне обладнання, методи діагностики та найбільш кваліфікованих медичних працівників.

    Так, навіть стаття 35 Основ передбачає, що первинна лікувально-профілактична допомога подається переважно за територіальною ознакою сімейними лікарями або іншими лікарями загальної практики. Тобто, на первинному рівні йде "прив’язка" до місця проживання особи та закріплення за дільничним лікарем.

    Разом з цим, необхідно зазначити, що право на вибір лікаря кореспондується ще з одним правом пацієнта, а саме: правом пацієнта, який перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я, на допуск до нього інших медичних працівників.

    Право пацієнта на отримання інформації про стан здоров’я регулюється статтею 285 Цивільного кодексу України та статтею 39 Основ.

    Так, пацієнт, який досяг повноліття, має право на отримання достовірної і повної інформації про стан свого здоров’я, у тому числі на ознайомлення з відповідними медичними документами, що стосуються його здоров’я.

    Батьки (усиновлювачі), опікун, піклувальник мають право на отримання інформації про стан здоров’я дитини або підопічного.

    Медичний працівник зобов’язаний надати пацієнтові в доступній формі інформацію про стан його здоров’я, мету проведення запропонованих досліджень і лікувальних заходів, прогноз можливого розвитку захворювання, у тому числі наявність ризику для життя і здоров’я.

    Якщо інформація про хворобу пацієнта може погіршити стан його здоров’я або погіршити стан здоров’я фізичних осіб, визначених частиною другою цієї статті, зашкодити процесові лікування, медичні працівники мають право надати неповну інформацію про стан здоров’я пацієнта, обмежити можливість їх ознайомлення з окремими медичними документами.

    У разі смерті пацієнта члени його сім’ї або інші уповноважені ними фізичні особи мають право бути присутніми при дослідженні причин його смерті та ознайомитися з висновками щодо причин смерті, а також право на оскарження цих висновків до суду.

    Для застосування методів діагностики, профілактики та лікування необхідна інформована згода пацієнта.

    У невідкладних випадках, коли реальна загроза життю хворого є наявною, згода хворого або його законних представників на медичне втручання не потрібна.

    Якщо відсутність згоди може призвести до тяжких для пацієнта наслідків, лікар зобов’язаний йому це пояснити. Якщо і після цього пацієнт відмовляється від лікування, лікар має право взяти від нього письмове підтвердження, а при неможливості його одержання - засвідчити відмову відповідним актом у присутності свідків.

    Пацієнт, який набув повної цивільної дієздатності і усвідомлює значення своїх дій та може керувати ними, має право відмовитися від лікування.

    Інформована згода в контексті чинного законодавства – це усвідомлене пацієнтом рішення щодо методів лікування, прийняте на основі обґрунтованої інформації щодо таких методів, а також їх наслідків, наданої лікарем.

    Право на таємницю про стан свого здоров’я

    Згідно зі статтею 286 Цивільного кодексу України та статті 391 Основ фізична особа (пацієнт) має право на таємницю про стан свого здоров’я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при її медичному обстеженні.

    Забороняється вимагати та подавати за місцем роботи або навчання інформацію про діагноз та методи лікування фізичної особи.

    Фізична особа зобов’язана утримуватися від поширення інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, яка стала їй відома у зв’язку з виконанням службових обов’язків або з інших джерел.

    Таємниця про стан здоров’я відноситься до персональних даних (інформація про особу), які охороняються Законом (згідно зі статтею 23 Закону України "Про інформацію").

    Успіхів

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду

    Добрый день, Артур!

    Удержания без соответствующего решения суда или же согласия родственников, незаконно однозначно.

    И если это незаконные действия, тогда жалоба в Глав. врачу и районному управлению МОЗ.

    Если и это реакцию не даст - тогда в суд.

    Набирайте, если остались вопросы.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA