Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

28 вересня 2021, питання №49618 150₴

Чи можна повернути кошти за онлайн навчання(курси)?

Чи можна повернути кошти за навчання( інтенсивні онлайн курси), який вже почався(відвідав одне заняття), але мені не підійшов. Договір мені ще не відправили для ознайомлення і підписання.

Відповіді юристів (8)

    Адвокат Денисов Олександр Сергійович
    Адвокат Денисов Олександр Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Першотравенськ, 12 років досвіду

    Доброго дня! Для надання повної консультації з приводу того, чи можна повернути кошти за навчання( інтенсивні онлайн курси), який вже почався, але Вам не підійшов, дійсно необхідно ознайомитися із умовами договору.

    Шишкин Алексей Юрьевич
    Шишкин Алексей Юрьевич 2 роки тому

    Юрист, м. Харків, 32 роки досвіду

    Уверен, что вопрос расторжения договора на предоставление обучающей услуги описан в договоре, который оазмещен на сайте исполнителя. Надо изучать условия этого публичного договора. Как правило обычно предусматривается, что если получили хоть одно занятие, то деньги уже не возвращаются. Но не факт, может в вашем случае предусмотрены другие условия. Надо смотреть.

    Адвокат Евгений Александрович
    30%
    Адвокат Евгений Александрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Добрий день, Олександр!

    Враховуючи те, що Вы здійснили оплату, без укладення договору, з яким не ознайомлювалися, не погоджувалися і не підписували, маєте право на повернення коштів, до, чого Вам слід звернутися до адміністрації - організатора курсів.

    Згідно положення частини 1, 3 статті 626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Договір є двостороннім, якщо правам та обов'язками наділені обидві сторони договору.

    Істотними умовами договору є ті умови, без погодження яких договір взагалі не вважається укладеним. Істотні умови договору визначаються в законі, разом з тим ними можуть стати будь-які умови, на погодженні яких наполягає та чи інша сторона. Істотні умови договору відображають природу договору, відсутність будь-якої з них не дає змоги сторонам виконати їх обов'язки, які покладаються на них за договором.

    Споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника (стаття 1 Закону України "Про захист прав споживачів").

    Згідно статті 10 Закону України "Про захист прав споживачів", споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов'язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений строк стає неможливим.

    Якщо під час виконання робіт (надання послуг) стане очевидним, що їх не буде виконано з вини виконавця згідно з умовами договору, споживач має право призначити виконавцю відповідний строк для усунення недоліків, а в разі невиконання цієї вимоги у визначений строк - розірвати договір і вимагати відшкодування збитків або доручити виправлення недоліків третій особі за рахунок виконавця.

    У разі виявлення недоліків вже у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:

    • безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;
    • відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
    • безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;
    • відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;
    • реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.

    Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.

    За наявності у роботі (послузі) істотних недоліків споживач має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків. Ця вимога може бути пред'явлена споживачем протягом строків, передбачених нормативно-правовими актами та нормативними документами, умовами договору, а в разі відсутності таких строків - протягом десяти років.

    Виконавець не несе відповідальності за невиконання, прострочення виконання або інше неналежне виконання зобов'язання та недоліки у виконаних роботах або наданих послугах, якщо доведе, що вони виникли з вини самого споживача чи внаслідок дії непереборної сили.

    Виконавець залежно від характеру і специфіки виконаної роботи (наданої послуги) зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт виконання роботи (надання послуги).

    У разі порушення своїх прав, споживач має право спробувати вирішити спір у досудовому порядку, звернувшись до територіальних органів Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Держпродспоживслужба) (Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві; районних управлінь Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві).Також споживач може підготувати позовну заяву та вирішити спір у суді.

    Головні управління Держпродспоживслужби розглядають скарги, заяви i пропозиції громадян з питань захисту прав споживачів i вживають необхідних заходів для їхнього розв'язання; консультують споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів.

    Звернення до Держпродспоживслужби розглядаються в порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян». Аби звернення було розглянуто, воно повинно відповідати таким вимогам:

    • повинно бути заадресованим (чи органу державної влади, чи посадовій особі);
    • у зверненні має бути зазначено Ваше прізвище, ім ' я, по-батькові, місце проживання , викладено суть питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
    • повинно бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.

    Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так i групою осіб (колективне). На рівні районів і міст обласного значення звернення щодо захисту прав споживачів також приймають відділи по захисту прав споживачів у місцевих державних адмістраціях, виконавчих органах місцевих рад.

    По-перше: негайно після виявлення факту порушення своїх прав, споживачу необхідно звернутися до надавача послуг із письмовою заявою-претензією з вимогою щодо відновлення порушеного права. Претензія складається в двох примірниках в довільній формі і адресується продавцю (керівнику юридичної особи, фізичній особі-підприємцю).

    Важливо отримати на другому примірнику претензії відмітку про її отримання продавцем (із зазначенням дати, прізвища і посади особи, яка прийняла претензію, її підписом, печаткою юридичної особи, фізичної особи-підприємця), або направити її на електронну адресу та поштою на юридичну адресу цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

    Якщо претензія не була прийнята та/або розглянута або на неї не була надана відповідь або відповідь виявилася негативною, необґрунтованою та незаконною, а проведені переговори з виконавчцем послуг не призвели до задоволення ваших законних вимог, споживач має право оскаржити такі дії до Держпродспоживслужби.

    По-друге: у випадку якщо звернення з вимогами про поновлення порушеного права виконавця послуг або скарги до Держпродспоживслужби не дали бажаного результату, споживач має право звернутися до суду.

    Позов про захист прав споживачів подається до суду: за місцем проживання споживача, або за місцем знаходження відповідача, або за місцем заподіяння шкоди, або за місцем виконання договору - на вибір позивача.

    Згідно статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

    Позовна заява має відповідати загальним вимогам щодо форми i змісту позовної заяви, зокрема, містити відомості: про те, яке право споживача порушено; коли i в чому це виявилось; про способи захисту, які належить вжити суду; про розмір сум, щодо яких заявлено вимоги, з відповідними розрахунками i обґрунтуваннями; про докази, що підтверджують позов. До заяви повинні бути додані необхідні документи - залежно від заявлених вимог, обов'язково з квитанцію про здійснення оплати послуг.

    Всього доброго, успіхів Вам!

    Гончаренко Константин
    23.3%
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Добрый день!

    В первую очередь Вам необходимо прочитать условия договора, а именно пунткты о возможности досрочного расторжения договора.

    Ст. 907 Гражданского кодекса Украины предусмотрено, что договор о предоставлении услуг может быть расторгнут, в том числе путем одностороннего отказа от договора, в порядке и на основаниях, установленных Гражданским Кодексом, другим законом или соглашением сторон.

    Обязательство может быть прекращено как по взаимному согласию сторон, так и по требованию одной стороны. В последнем случае речь идет об одностороннем расторжении договора, которое предполагает активные действия сторон. Расторжение договора также может происходить в форме одностороннего отказа, которая может наступить в результате нарушения условий договора по основаниям и в порядке, предусмотренных Гражданским Кодексом Украины, законом или договоренностью сторон. В последнем случае имеется в виду односторонний отказ от договора при необходимости, следствием которой является расторжение договора. Стороны могут воспользоваться предоставленным правом в любое время - как до начала выполнения, так и во время предоставления услуги. Кроме того, такое право на законных основаниях может принадлежать любой из сторон.

    Предоставление сторонам указанного права связано с особенностями услуги и может происходить в трех случаях: когда основания расторжения договора предусмотренные Гражданским Кодексом Украины; когда основания расторжения договора предусмотрены законом; по договоренности сторон. Право на одностороннее расторжение допускается только в случаях, прямо установленных в договоре или в законе.

    В соответствии со ст. 10 Закона Украины «О защите прав потребителей» потребитель вправе отказаться от договора о выполнении работ и оказании услуг, если исполнитель своевременно не приступил к исполнению договора или выполняет работу настолько медленно, что закончить ее в определенный срок становится невозможным.

    Если стороны в договоре предусмотрели право сторон на односторонний отказ от исполнения договора, то они должны согласовать порядок и последствия такого одностороннего отказа. В первую очередь эти вопросы связанные с возмещением понесенных сторонами расходов и убытков.

    Споры, возникающие между сторонами по поводу выполнения условий данного договора, решается в судебном порядке.

    Если договора не было подписано , значит услуг еще не было , вы можете вернуть деньги, а если вам откажут обратитесь в полицию с заявлением о мошенничестве и в Держпродспоживслужбу области относительно некачественных услуг. письменно .

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Добрий день!

    Прочитайте уважно угоду (публічну оферту), напевно там вказані ситуації, в разі яких можливе повернення грошей за навчання. Або прямо вказано, на неможливість повернення, якщо курс вже розпочато. У другому випадку, Ви, на жаль, з грошима розпрощалися назавжди.

    Якщо вже гроші поверненню не підлягають (що швидше за все), то вже постарайтеся цей курс пройти, може чого корисного і навчать.

    Сам порядок повернення грошей такий:

    Насамперед, перед тим, як замовити послуги чи товари в інтернеті, обов'язково потрібно прочитати правила на сайті або в додатку, які стосуються компенсації у разі порушення правил надання послуг.

    Якщо надана послуга не відповідає заявленому опису, можна сміливо заявити про порушення ваших прав як споживача.

    У такому разі слід вимагати компенції, яка проявляється у кількох формах:

    1) безоплатне усунення недоліків у наданій послузі у розумний термін;

    2) відповідне зменшення ціни наданої послуги;

    3) безоплатне повторне надання послуги;

    4) відшкодування завданих збитків з усуненням недоліків наданої послуги.

    Якщо надавач послуг не задовольняє вашу вимогу, потрібно звернутися зі скаргою в Держпродспоживслужбу або до суду за місцем проживання. Судовий збір за позовами про захист прав споживачів не стягується.

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 2 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    Цивільний кодекс України (ЦК; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n3191):

    "Стаття 640. Момент укладення договору

    1. Договір є укладеним з моменту одержання особою, яка направила пропозицію укласти договір, відповіді про прийняття цієї пропозиції.

    2. Якщо відповідно до акта цивільного законодавства для укладення договору необхідні також передання майна або вчинення іншої дії, договір є укладеним з моменту передання відповідного майна або вчинення певної дії..." -

    тобто, відвідування одного зайняття є фактом прийняття пропозиції та укладення договору;

    "Стаття 652. Зміна або розірвання договору у зв'язку з істотною зміною обставин

    1. У разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.

    Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

    2. Якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони за наявності одночасно таких умов:

    1) в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставин не настане;

    2) зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересована сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися;

    3) виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувала при укладенні договору;

    4) із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона.

    3. У разі розірвання договору внаслідок істотної зміни обставин суд, на вимогу будь-якої із сторін, визначає наслідки розірвання договору виходячи з необхідності справедливого розподілу між сторонами витрат, понесених ними у зв'язку з виконанням цього договору..." -

    подайте зам місцем навчання, на ім'я керівника заяву (під реєстрацію його вручення на Вашому екземплярі або рекомендованим листом з повідомленням про вручення, зі складанням свого екземпляру) про розірвання договору у зв'язку з істотною зміною обставин (предмет курсу виявився іншим, ніж очікувався) з посиланням на приведену ст.652 ЦК, з доведенням перелічених у ч.2 статті умов та про поверення коштів за вирахування цього отриманого заняття з повідомленням реквізитів перерахунку коштів (номеру карти або її банківських реквізитів).

    Пуха Наталія ТендерОк
    16.7%

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Звісно необхідний договір, щоб проаналізувати аспекти повернення коштів, прете також не зайвим буде використати свої права, як споживача, а саме загалом організатори гарантують повернення грошей протягом 30 робочих днів, якщо ви не можете брати участь в інтенсивний., та зазначають, щоб ви надіслали лист на емайл (зазначений на сайті) і вказати причину відмови. Зробити це можна тільки в тому випадку, якщо ви пройшли не більше одного уроку (відображається в особистому кабінеті), зазвичай, якщо Ви відкривали більше одного уроку, система сприймає це таким чином, що урок пройдено. В даному випадку повернення неможливе, можливий лише обмін, проте , складнішим буде доводити своє право споживача на відшкодування сплачених коштів, а саме Якщо надана послуга не відповідає заявленому опису, можна сміливо заявити про порушення ваших прав як споживача.

    У такому разі слід вимагати компенції, яка проявляється у кількох формах:

    1) безоплатне усунення недоліків у наданій послузі у розумний термін;

    2) відповідне зменшення ціни наданої послуги;

    3) безоплатне повторне надання послуги;

    4) відшкодування завданих збитків з усуненням недоліків наданої послуги.

    Якщо надавач послуг не задовольняє вашу вимогу, потрібно звернутися зі скаргою в Держпродспоживслужбу або до суду за місцем проживання. Судовий збір за позовами про захист прав споживачів не стягується.

    Окрім цього, за кожний день прострочення надання послуги виконавцем повинна сплачуватись пеня у розмірі 3% вартості послуги.

    Великі компанії зазвичай розроблюють сервіси, максимально дружні до користувача, у багатьох з них доступна функція надсилання запиту на повернення коштів прямо у додатку.

    Успіхів

    Савченко Олександр
    30%
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Закон України "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text):

    Стаття 1. Визначення термінів

    У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:

    7) договір - усний чи письмовий правочин між споживачем і продавцем (виконавцем) про якість, терміни, ціну та інші умови, за яких реалізується продукція.

    8) договір, укладений на відстані, - договір, укладений продавцем (виконавцем) із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв'язку;

    11) засоби дистанційного зв'язку - телекомунікаційні мережі, поштовий зв'язок, телебачення, інформаційні мережі, зокрема Інтернет, які можуть використовуватися для укладення договорів на відстані;

    19) продукція - будь-які виріб (товар), робота чи послуга, що виготовляються, виконуються чи надаються для задоволення суспільних потреб;

    Стаття 13. Право споживача у разі укладення договору на відстані

    3. Факт надання інформації відповідно до вимог частини другої цієї статті повинен бути підтверджений письмово або за допомогою електронного повідомлення. Інформація, підтверджена таким чином, не може бути змінена продавцем (виконавцем) в односторонньому порядку.

    Підтвердження інформації не вимагається, якщо послуга надається засобами дистанційного зв'язку і оплачується через оператора телекомунікаційних послуг.

    4. Споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця (виконавця) про це протягом чотирнадцяти днів з моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару чи першої поставки товару.

    Якщо відповідно до абзацу другого частини третьої цієї статті підтвердження інформації не вимагається, споживач може розірвати договір протягом чотирнадцяти днів з моменту його укладення.

    Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15/conv#n3...):

    Стаття 641. Пропозиція укласти договір

    1. Пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору.

    Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття.

    Пропозицією укласти договір є, зокрема, документи (інформація), розміщені у відкритому доступі в мережі Інтернет, які містять істотні умови договору і пропозицію укласти договір на зазначених умовах з кожним, хто звернеться, незалежно від наявності в таких документах (інформації) електронного підпису.

    Стаття 642. Прийняття пропозиції

    1. Відповідь особи, якій адресована пропозиція укласти договір, про її прийняття (акцепт) повинна бути повною і безумовною.

    2. Якщо особа, яка одержала пропозицію укласти договір, у межах строку для відповіді вчинила дію відповідно до вказаних у пропозиції умов договору (відвантажила товари, надала послуги, виконала роботи, сплатила відповідну суму грошей тощо), яка засвідчує її бажання укласти договір, ця дія є прийняттям пропозиції, якщо інше не вказане в пропозиції укласти договір або не встановлено законом.

    3. Особа, яка прийняла пропозицію, може відкликати свою відповідь про її прийняття, повідомивши про це особу, яка зробила пропозицію укласти договір, до моменту або в момент одержання нею відповіді про прийняття пропозиції.

    ВИСНОВОК: у вашому випадку договір був укладений за допомогою засобів дистанційного зв'язку. Укладення договору підтверджує прийняття Вами пропозиції виконавця, оплата курсів та відвідування одного заняття.

    Розірвати цей договір Ви можете протягом чотирнадцяти днів з моменту його укладення (оплати курсів).

    Після розірвання договору виконавець повинен повернути Вам кошти у сумі, що дорівнює вартості ненаданих послуг.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України