Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 09 січня 2022, питання №54175 250₴

Является ли момент перехода на промышленный тариф по оплате электроэнергии обязанностью абонента ?

Ситуация такова. Потребление в частном доме возрасло в 5-6 раз с момента построения дополнительной недвижимости. Количество потребляемой электроэнергии попадало под размеры которые классифицируются как промышленный тариф. Но абонент платил 10 лет по тарифу для физических лиц потрибителей электроэнергии. Вопрос. Есть ли нормативно правовые акты которые регулируют ответственность абонента по самостоятельной оплате промышленного тарифа в зависимости от объемов потребленной электроэнергии или же напротив Поставщик облэнерго должно было уведомить абонента соответствующим предписанием об изменении тарифа.
Во втором случае какая ответсвенность предусмотренна для абонента действующим законодательством и какими конкретно нормотивно правовыми актами.
Благодарю

Відповіді юристів (5)

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Повідомляю наступне:

    Споживач має право на зміну електропостачальника шляхом укладення нового договору про постачання електричної енергії споживачу (постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг) з новим електропостачальником (Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312)

    Процес зміни споживачем електропостачальника забезпечується суб’єктами (учасниками) ринку електричної енергії та учасниками роздрібного ринку електричної енергії, які задіяні у процесі зміни електропостачальника та забезпечують зміну та інформаційний обмін під час такої зміни на безоплатній основі.

    Зміна електропостачальника за ініціативою споживача має бути завершена протягом періоду, що починається з дня повідомлення споживачем нового електропостачальника про наміри змінити попереднього електропостачальника, але у строк, що не перевищує 21 календарний день з дня вказаного повідомлення.

    Днем повідомлення споживачем про намір змінити електропостачальника вважається дата зафіксованого звернення споживача до нового електропостачальника щодо наміру укласти з ним договір про постачання електричної енергії споживачу.

    Якщо споживач має чинний договір про постачання електричної енергії споживачу з фіксованим терміном (строком) дії, з метою уникнення штрафних санкцій за дострокове розірвання договору з боку попереднього електропостачальника споживач повинен повідомити нового електропостачальника про намір укласти з ним договір про постачання електричної енергії споживачу за 21 календарний день до дати закінчення терміну (строку) дії чинного договору.

    У межах однієї процедури зміни електропостачальника споживачем відповідно до визначеного цим розділом порядку можлива зміна лише одного електропостачальника. При цьому споживач може ініціювати декілька процедур зміни електропостачальника одночасно.

    Повідомлення про намір укласти новий договір з новим електропостачальником надається у вигляді заяви-приєднання до договору про постачання електричної енергії споживачу на умовах оприлюдненої комерційної пропозиції електропостачальника, а якщо сторони дійшли взаємної згоди укласти договір на умовах, які оприлюднені комерційні пропозиції електропостачальника не містять, у повідомленні про намір укласти новий договір з новим електропостачальником споживач має надати новому електропостачальнику таку інформацію:

    1) персональні дані (прізвище, ім’я, по батькові) споживача або уповноваженої особи або найменування компанії (для юридичної особи), а також для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: витяг з ЄДР, роздрукований з мережі Інтернет, або копію довідки, або копію виписки з ЄДР; для фізичних осіб: копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або реєстраційного номера картки платника податків або номер та серія паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера, офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади і мають відмітку у паспорті);

    2) контактні дані (номер телефону, електронна пошта, поштова адреса для листування тощо);

    3) ЕІС-код(и) точки обліку електроенергії за об’єктом (об’єктами) споживача;

    4) найменування чинного електропостачальника;

    5) інші дані, передбачені заявою-приєднанням до договору про постачання електричної енергії споживачу відповідно до цих Правил (якщо споживач обрав визначену комерційну пропозицію нового електропостачальника), інші документи, які можуть бути потрібні відповідно до обраної комерційної пропозиції;

    6) згоду на обробку персональних даних та використання їх для отримання інформації щодо споживача від адміністратора комерційного обліку.

    Датою початку процедури зміни електропостачальника вважається дата отримання всіх необхідних даних, передбачених пунктом 6.1.5 цієї глави.

    У разі отримання неповних даних електропостачальник повинен повідомити про це споживача. Після отримання всіх необхідних даних електропостачальник протягом дня повинен надати споживачу підтвердження щодо початку процедури зміни електропостачальника та укладення з ним договору про постачання електричної енергії споживачу.

    Новий електропостачальник має протягом трьох робочих днів надіслати запит до адміністратора комерційного обліку щодо зміни електропостачальника, який повинен містити:

    1) інформацію про споживача, зазначену в пункті 6.1.5 цієї глави;

    2) заплановану дату початку постачання електричної енергії новим електропостачальником;

    3) ЕІС-код електропостачальника.

    Після отримання та перевірки запиту на зміну електропостачальника адміністратор комерційного обліку протягом наступного дня має надіслати постачальнику послуг комерційного обліку споживача запит на контрольне зняття даних, який повинен містити:

    1) ЕІС-код точки обліку за об’єктом (площадкою вимірювання);

    2) заплановану дату початку постачання електричної енергії новим електропостачальником.

    Адміністратор комерційного обліку не пізніше ніж на наступний день з дня отримання запиту на зміну електропостачальника має сформувати прогнозні обсяги споживання за точкою обліку на заплановану дату зміни електропостачальника та:

    1) перевірити інформацію про споживача та його об’єкт (об’єкти);

    2) повідомити нового електропостачальника про можливість (відсутність можливості) здійснення зміни електропостачальника;

    3) повідомити попереднього електропостачальника споживача про отримання запиту на зміну електропостачальника, дату запланованої зміни електропостачальника та прогнозні обсяги споживання на цю дату.

    Постачальник послуг комерційного обліку впродовж 5 календарних днів після отримання запиту від адміністратора комерційного обліку повинен:

    1) сформувати прогнозні дані про покази засобу (засобів) вимірювальної техніки (засобів комерційного обліку) на дату зміни електропостачальника та повідомити їх учасникам роздрібного ринку, задіяним у зміні електропостачальника;

    2) запланувати зняття фактичних показів засобу (засобів) вимірювальної техніки (засобів комерційного обліку) на дату зміни електропостачальника.

    У разі підтвердження можливості зміни електропостачальника повідомлення адміністратора комерційного обліку повинні містити:

    1) до нового електропостачальника:

    - підтвердження дати зміни електропостачальника;

    - інформацію про історію споживання електричної енергії споживачем за минулі періоди;

    2) до попереднього електропостачальника:

    - повідомлення про зміну електропостачальника та дату такої зміни;

    3) до оператора системи:

    - повідомлення про зміну електропостачальника та дату такої зміни;

    - прогнозні обсяги споживання електричної енергії за точкою обліку на заплановану дату зміни та прогноз обсягу розподілу електричної енергії на наступний розрахунковий період.

    У разі відсутності можливості зміни електропостачальника адміністратор комерційного обліку повідомляє про це нового електропостачальника із зазначенням причини відмови у забезпеченні зміни електропостачальника, що є підставою для зупинки (анулювання) процедури зміни електропостачальника.

    Адміністратор комерційного обліку може відмовити у забезпеченні зміни електропостачальника у таких випадках:

    1) відсутності технічної можливості (невідповідність засобу комерційного обліку електричної енергії, режимів роботи, категорії надійності, обсягів споживання електричної енергії обраній комерційній пропозиції електропостачальника);

    2) відсутності у споживача чинного договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з відповідним оператором системи;

    3) припинення електроживлення об’єкта (об’єктів) споживача за зверненням чинного електропостачальника або наявності на дату ініціювання споживачем процедури зміни електропостачальника такого звернення, надісланого в установленому порядку.

    У випадку отримання повідомлення від адміністратора комерційного обліку про відсутність можливості зміни електропостачальника новий електропостачальник повинен повідомити про це споживача протягом робочого дня після отримання такого повідомлення з наданням відповідного обґрунтування та рекомендацій споживачу.

    Попередній електропостачальник після отримання від адміністратора комерційного обліку повідомлення про зміну електропостачальника повинен здійснити всі необхідні заходи щодо припинення дії договору про постачання електричної енергії споживачу зі споживачем на заплановану дату зміни електропостачальника.

    До припинення дії договору про постачання електричної енергії споживачу попередній електропостачальник зобов’язаний забезпечувати постачання електричної енергії на умовах чинного договору.

    Попередній електропостачальник не пізніше ніж за 5 календарних днів до закінчення строку дії договору про постачання електричної енергії споживачу має виставити споживачу рахунок за електричну енергію, сформований на підставі прогнозних даних комерційного обліку, наданих адміністратором комерційного обліку.

    Відсутність оплати споживачем виставлених рахунків на дату зміни електропостачальника та/або наявність спору між споживачем та попереднім електропостачальником не є підставою зупинки (анулювання) процедури зміни електропостачальника.

    За 5 робочих днів до дати зміни електропостачальника адміністратор комерційного обліку забезпечує повідомлення адміністратора розрахунків щодо необхідності зміни записів у реєстрі точок комерційного обліку електропостачальника щодо нового та попереднього електропостачальників у порядку, визначеному цими Правилами.

    У визначену дату зміни електропостачальника постачальник послуг комерційного обліку в присутності споживача та/або оператора системи повинен зняти фактичні покази засобу (засобів) вимірювальної техніки або забезпечити їх зчитування автоматизованою системою комерційного обліку.

    Постачальник послуг комерційного обліку має передати адміністратору комерційного обліку фактичні дані комерційного обліку на момент зміни електропостачальника. Упродовж одного робочого дня після зміни електропостачальника адміністратор комерційного обліку надсилає отримані фактичні дані попередньому та новому електропостачальникам.

    Зазначені дані є підставою для коригуючих взаєморозрахунків між споживачем та попереднім електропостачальником та початковими даними для розрахунків споживача з новим електропостачальником.

    Якщо фактичні дані комерційного обліку перевищують прогнозні, споживач повинен протягом 5 робочих днів з дати отримання остаточного рахунку здійснити платежі на користь попереднього електропостачальника.

    Якщо споживачем здійснена переплата за прогнозними даними споживання, попередній електропостачальник повинен протягом 5 робочих днів повернути споживачу надлишок коштів.

    Зазначені платежі мають бути здійснені сторонами протягом 10 робочих днів після зміни електропостачальника.

    Якщо не пізніше ніж за 3 календарні дні до дати зміни електропостачальника споживач та/або новий електропостачальник (крім випадків укладення договору шляхом приєднання споживача до публічної комерційної пропозиції) виявили бажання зупинити процес зміни електропостачальника, новий електропостачальник повинен невідкладно повідомити про це адміністратора комерційного обліку. Таке звернення є підставою відмови адміністратора комерційного обліку у забезпеченні зміни електропостачальника.

    Новий електропостачальник на запит споживача повинен повідомляти його про етапи виконання процедури зміни електропостачальника. Датою зміни електропостачальника вважається дата зміни записів у реєстрах груп споживачів електропостачальників.

    Споживач має право протягом 14 календарних днів після зміни електропостачальника ініціювати процедуру переходу до іншого електропостачальника без оплати штрафних санкцій за передчасне розірвання договору.

    Анулювання процедури зміни електропостачальника забезпечує оператор системи шляхом повідомлення адміністратору розрахунків про необхідність зміни записів у реєстрі точок комерційного обліку електропостачальника у порядку, визначеному Правилами ринку.

    Суб’єкти (учасники) ринку електричної енергії та учасники роздрібного ринку, які задіяні у процесі зміни електропостачальника, несуть відповідальність за завдані збитки іншим суб’єктам та споживачу в установленому порядку.

    Порядок зміни електропостачальника на постачальника «останньої надії»

    Споживачу здійснюється постачання електричної енергії постачальником «останньої надії» у випадках, визначених у розділі ІІІ цих Правил.

    У разі банкрутства, ліквідації, завершення строку дії або анулювання ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії попереднього електропостачальника, а також у разі припинення його участі на ринку електричної енергії електропостачальник повинен невідкладно повідомити про це споживача (споживачів), відповідного (відповідних) оператора (операторів) системи та постачальника «останньої надії», на території діяльності якого знаходиться такий споживач (такі споживачі), із зазначенням дати, з якої такий електропостачальник припинить здійснювати постачання електричної енергії споживачу (споживачам).

    Переведення споживачів такого електропостачальника та споживачів електропостачальника, який неспроможний здійснювати купівлю електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на організованих сегментах ринку, до постачальника «останньої надії» здійснюється адміністратором розрахунків шляхом внесення в одноденний строк записів до реєстру точок комерційного обліку електропостачальника щодо постачальника «останньої надії» та відповідних споживачів, яким він почав здійснювати постачання електричної енергії, у порядку, визначеному Правилами ринку, та одночасного повідомлення операторів системи.

    У разі необрання споживачем електропостачальника після розірвання договору з попереднім електропостачальником або незабезпечення власного споживання шляхом купівлі електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на організованих сегментах ринку адміністратор розрахунків в одноденний термін переводить такого споживача на постачання електричної енергії постачальником «останньої надії» шляхом зміни записів у реєстрі точок комерційного обліку електропостачальника щодо постачальника «останньої надії» у порядку, визначеному Правилами ринку, з одночасним повідомленням операторів системи.

    Початком постачання електричної енергії постачальником «останньої надії» вважається дата припинення постачання електричної енергії споживачу попереднім електропостачальником. Адміністратор розрахунків повідомляє дату переведення споживача (споживачів) на постачання електричної енергії постачальником «останньої надії» постачальнику (постачальникам) послуг комерційного обліку.

    Постачальник послуг комерційного обліку визначає на дату початку постачання електричної енергії постачальником «останньої надії» покази розрахункових засобів вимірювання шляхом зняття фактичних показів (за даними автоматизованої системи комерційного обліку) або шляхом регламентованих процедур та повідомляє ці дані постачальнику «останньої надії» та учасникам ринку відповідно до Кодексу комерційного обліку.

    Постачальник «останньої надії» повинен протягом 5 робочих днів повідомити споживача про початок постачання ним електричної енергії та забезпечити укладення договору в порядку, визначеному розділом ІІІ цих Правил. Якщо споживач не укладе договір з постачальником «останньої надії», електроживлення його об’єкта (об’єктів) має бути припинено оператором системи за зверненням постачальника «останньої надії».

    Якщо споживач протягом 90 днів не укладе відповідний договір про постачання з іншим електропостачальником або договір купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії, електроживлення його об’єкта (об’єктів) має бути припинено оператором системи за зверненням постачальника «останньої надії».

    Якщо споживач обирає нового електропостачальника до закінчення терміну постачання електроенергії йому постачальником «останньої надії», суб’єкти ринку та учасники роздрібного ринку застосовують порядок зміни електропостачальника, передбачений главою 6.1 Правил роздрібного ринку електричної енергії.

    енергетична компаныя маэ направити письмове повідомлення про зміну обсягу споживання та зміну тарифу , або споживач може подати заяву на перерахунок до компанії.

    Якщо ви подавали показання згідно лічильників то компанія знає ваші обсяги споживання і має розраховувати вартість згідно поданих показників лічильника.

    якщо так чи інакше абонента не влаштовують послуги він має право подати ПИСЬМОВУ приетензію згідно ст. 7 ЗУ Про ЖКП. НА АДРЕСУ НАДАВАЧА ПОСЛУГ.

    З повагою

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    20%
    Адвокат Евгений Александрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Здравствуйте, Андрей!

    Тарифы на электроэнергию для не бытовых потребителей (промышленных предприятий) отличаются от тарифов на электроэнергию для населения.

    При этом тарифы на распределение электроэнергии, приведенные здесь, у различных поставщиков (энерго­распределительных компаний — облэнерго), будут различными.

    Кроме того, величина тарифа зависит от класса напряжения (1-й или 2-й класс).

    Тарифы на распределение электроэнергии для всех облэнерго устанавливает Национальная комиссия по регулированию энергетики и коммунальных услуг (НКРЭКУ).

    Нормативные документы:

    • Постановление НКРЭКУ № 2454 от 01.12.2021

    На Вас не могут распространятся тарифы для не бытовых потребителей (промышленных предприятий), а только тарифы для населения:

    Постановою Кабінету Міністрів України № 859 від 11.08.2021 р. встановлені нові тарифи на електроенергію для населення в залежності від місячних обсягів споживання, які діятимуть з 01.10.2021 р. по 30.04.2022 р. включно. Окремий тариф встановлено для колективних побутових споживачів та гуртожитків.

    Тарифи на електричну енергію для приватних клієнтів з 01.10.2021 р. по 30.04.2022 р. включно становлять від 1,44 до 1,68 грн/кВт·год з ПДВ в залежності від місячних обсягів споживання.

    Продовжують діяти тарифні коефіцієнти (двозонні, тризонні) для клієнтів, у яких встановлені багатозонні прилади обліку.

    "НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

    У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

    ПОСТАНОВА

    17.12.2021 № 2603

    Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» із застосуванням стимулюючого регулювання

    Відповідно до законів України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про ринок електричної енергії», Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 27 грудня 2017 року № 1470, Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 05 жовтня 2018 року № 1175, постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 23 липня 2013 року № 1009 «Про встановлення параметрів регулювання, що мають довгостроковий строк дії, для цілей стимулюючого регулювання», зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 26 липня 2013 року за № 1266/23798, постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 26 липня 2013 року № 1029 «Про застосування стимулюючого регулювання при провадженні господарської діяльності з розподілу електричної енергії», зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 серпня 2013 року за № 1294/23826, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:

    1. Установити АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ»:

    1) тарифи на послуги з розподілу електричної енергії із застосуванням стимулюючого регулювання на рівні:

    для 1 класу напруги – 168,47 грн/МВт·год (без урахування податку на додану вартість);

    для 2 класу напруги – 1 026,95 грн/МВт·год (без урахування податку на додану вартість);

    2) структуру тарифів на послуги з розподілу електричної енергії із застосуванням стимулюючого регулювання згідно з додатком.

    2. Максимальний розмір заробітної плати, яка фінансується за рахунок тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, не може перевищувати десятикратний розмір середньої заробітної плати, урахованої у структурі тарифів на послуги з розподілу електричної енергії.

    3. Визнати такою, що втратила чинність, постанову НКРЕКП від від 09 грудня 2020 року № 2374 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» із застосуванням стимулюючого регулювання».

    4. Ця постанова набирає чинності з 01 січня 2022 року, але не раніше дня, наступного за днем її оприлюднення на офіційному вебсайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

    Голова НКРЕКП В.Тарасюк"

    "Вопрос. Есть ли нормативно правовые акты которые регулируют ответственность абонента по самостоятельной оплате промышленного тарифа в зависимости от объемов потребленной электроэнергии или же напротив Поставщик облэнерго должно было уведомить абонента соответствующим предписанием об изменении тарифа"?

    - Инициатором является потребитель.

    Но оплачивать Вам нужно не тарифы на электроэнергию для не бытовых потребителей (промышленных предприятий), а для населения.

    "Во втором случае какая ответственность предусмотрена для абонента действующим законодательством и какими конкретно нормативно-правовыми актами"?

    Ответственности в Ваших действиях не должно быть, если Вы оплачиваете в срок тарифы для населения.

    Возможно следует изменить класс напряжения:

    для 1 класу напруги – 168,47 грн/МВт·год (без урахування податку на додану вартість);

    для 2 класу напруги – 1 026,95 грн/МВт·год (без урахування податку на додану вартість).

    Рекомендую для уточнения ситуации, Вам обратиться официально с заявлением в АО «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ».

    Всего доброго!

    Пуха Наталія ТендерОк
    20%

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання то ваш тариф залежить від ряду факторів та технічних можливостей - ринок електроенергії це конкурентний ринок, тому рекомендую замінити постачальника електричної енергії, так як теперішній постачальник диктує вам умови, які скоріше за все ви не погоджували у договорі. Також рекомендую ознайомитися з обов'язками постачальника визначеними у вашому договорі.

    Порядок зміни електропостачальника за ініціативою споживача

    Споживач має право на зміну електропостачальника шляхом укладення нового договору про постачання електричної енергії споживачу (постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг) з новим електропостачальником (Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312).

    Процес зміни споживачем електропостачальника забезпечується суб'єктами (учасниками) ринку електричної енергії та учасниками роздрібного ринку електричної енергії, які задіяні у процесі зміни електропостачальника та забезпечують зміну та інформаційний обмін під час такої зміни на безоплатній основі.

    Зміна електропостачальника за ініціативою споживача має бути завершена протягом періоду, що починається з дня повідомлення споживачем нового електропостачальника про наміри змінити попереднього електропостачальника, але у строк, що не перевищує 21 календарний день з дня вказаного повідомлення.

    Днем повідомлення споживачем про намір змінити електропостачальника вважається дата зафіксованого звернення споживача до нового електропостачальника щодо наміру укласти з ним договір про постачання електричної енергії споживачу.

    Якщо споживач має чинний договір про постачання електричної енергії споживачу з фіксованим терміном (строком) дії, з метою уникнення штрафних санкцій за дострокове розірвання договору з боку попереднього електропостачальника споживач повинен повідомити нового електропостачальника про намір укласти з ним договір про постачання електричної енергії споживачу за 21 календарний день до дати закінчення терміну (строку) дії чинного договору.

    У межах однієї процедури зміни електропостачальника споживачем відповідно до визначеного цим розділом порядку можлива зміна лише одного електропостачальника. При цьому споживач може ініціювати декілька процедур зміни електропостачальника одночасно.

    Повідомлення про намір укласти новий договір з новим електропостачальником надається у вигляді заяви-приєднання до договору про постачання електричної енергії споживачу на умовах оприлюдненої комерційної пропозиції електропостачальника, а якщо сторони дійшли взаємної згоди укласти договір на умовах, які оприлюднені комерційні пропозиції електропостачальника не містять, у повідомленні про намір укласти новий договір з новим електропостачальником споживач має надати новому електропостачальнику таку інформацію:

    1) персональні дані (прізвище, ім'я, по батькові) споживача або уповноваженої особи або найменування компанії (для юридичної особи), а також для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців: витяг з ЄДР, роздрукований з мережі Інтернет, або копію довідки, або копію виписки з ЄДР; для фізичних осіб: копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або реєстраційного номера картки платника податків або номер та серія паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера, офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади і мають відмітку у паспорті);

    2) контактні дані (номер телефону, електронна пошта, поштова адреса для листування тощо);

    3) ЕІС-код(и) точки обліку електроенергії за об'єктом (об'єктами) споживача;

    4) найменування чинного електропостачальника;

    5) інші дані, передбачені заявою-приєднанням до договору про постачання електричної енергії споживачу відповідно до цих Правил (якщо споживач обрав визначену комерційну пропозицію нового електропостачальника), інші документи, які можуть бути потрібні відповідно до обраної комерційної пропозиції;

    6) згоду на обробку персональних даних та використання їх для отримання інформації щодо споживача від адміністратора комерційного обліку.

    Датою початку процедури зміни електропостачальника вважається дата отримання всіх необхідних даних.

    У разі отримання неповних даних електропостачальник повинен повідомити про це споживача. Після отримання всіх необхідних даних електропостачальник протягом дня повинен надати споживачу підтвердження щодо початку процедури зміни електропостачальника та укладення з ним договору про постачання електричної енергії споживачу.

    Новий електропостачальник має протягом трьох робочих днів надіслати запит до адміністратора комерційного обліку щодо зміни електропостачальника.

    Після отримання та перевірки запиту на зміну електропостачальника адміністратор комерційного обліку протягом наступного дня має надіслати постачальнику послуг комерційного обліку споживача запит на контрольне зняття даних.

    Адміністратор комерційного обліку не пізніше ніж на наступний день з дня отримання запиту на зміну електропостачальника має сформувати прогнозні обсяги споживання за точкою обліку на заплановану дату зміни електропостачальника.

    У разі відсутності можливості зміни електропостачальника адміністратор комерційного обліку повідомляє про це нового електропостачальника із зазначенням причини відмови у забезпеченні зміни електропостачальника, що є підставою для зупинки (анулювання) процедури зміни електропостачальника.

    Адміністратор комерційного обліку може відмовити у забезпеченні зміни електропостачальника у таких випадках:

    1) відсутності технічної можливості (невідповідність засобу комерційного обліку електричної енергії, режимів роботи, категорії надійності, обсягів споживання електричної енергії обраній комерційній пропозиції електропостачальника);

    2) відсутності у споживача чинного договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з відповідним оператором системи;

    3) припинення електроживлення об'єкта (об'єктів) споживача за зверненням чинного електропостачальника або наявності на дату ініціювання споживачем процедури зміни електропостачальника такого звернення, надісланого в установленому порядку.

    У випадку отримання повідомлення від адміністратора комерційного обліку про відсутність можливості зміни електропостачальника новий електропостачальник повинен повідомити про це споживача протягом робочого дня після отримання такого повідомлення з наданням відповідного обґрунтування та рекомендацій споживачу.

    Попередній електропостачальник після отримання від адміністратора комерційного обліку повідомлення про зміну електропостачальника повинен здійснити всі необхідні заходи у зв’язку з припиненням дії договору про постачання електричної енергії споживачу зі споживачем на заплановану дату зміни електропостачальника.

    До припинення дії договору про постачання електричної енергії споживачу попередній електропостачальник зобов'язаний забезпечувати постачання електричної енергії на умовах чинного договору.

    Попередній електропостачальник не пізніше ніж за 5 календарних днів до закінчення строку дії договору про постачання електричної енергії споживачу має виставити споживачу рахунок за електричну енергію, сформований на підставі прогнозних даних комерційного обліку, наданих адміністратором комерційного обліку.

    Постачальник послуг комерційного обліку має передати адміністратору комерційного обліку фактичні дані комерційного обліку на момент зміни електропостачальника. Упродовж одного робочого дня після зміни електропостачальника адміністратор комерційного обліку надсилає отримані фактичні дані попередньому та новому електропостачальникам.

    Успіхів

    Мєньков Андрій Васильович
    20%

    Добрый день Андрей!

    Поскольку речь идет о частном доме Вы являетесь бытовым потребителем либо малым небытовым. Об этом указано в абзаце тридцатом пункта 1.1.2 главы 1.1 раздела I Правил розничного рынка электроенергии (постановление НКРЭКП от 14.03.2018 № 312), а именно: малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. Предлагаю Вам письменно обратиться к поставщику услуг и провести сверку по предоставленным услугам и их оплате. Ответственность предусмотрена для потребителя в случае самовольного подключения. "Самовільне підключення - несанкціоноване (непогоджене) оператором системи підключення (у тому числі після відключення) електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі, що є підставою для оформлення акта про порушення та визначення обсягу необлікованої електричної енергії внаслідок такого підключення (Абзац шістдесят перший пункту 1.1.2 глави 1.1 розділу I). Если самовольного подключения с вашей стороны нет Вам не о чем беспокоится. В противном случае рано или поздно поставщик составит акт когда узнает о самовольном подключении. Тогда уже нужно будет разбираться исходя из составленых документов о нарушениях.

    Савченко Олександр
    20%
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Права та обов'язки постачальників/споживачів визначені Законом України "Про ринок електричної енергії" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2019-19/conv#n...):

    Стаття 1. Визначення термінів

    1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

    62) побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність);

    Стаття 56. Постачання електричної енергії споживачам

    1. Постачання електричної енергії споживачам здійснюється електропостачальниками, які отримали відповідну ліцензію, за договором постачання електричної енергії споживачу.

    7. Умови постачання електричної енергії, права та обов’язки електропостачальника і споживача визначаються договором постачання електричної енергії споживачу. У договорі постачання електричної енергії споживачу визначаються:

    1) найменування та місцезнаходження електропостачальника;2) перелік послуг, що надаються електропостачальником;

    3) ціна електричної енергії та послуг, що надаються;

    4) показники якості електропостачання, зокрема якості електричної енергії;5) види послуг з технічного обслуговування, які пропонуються електропостачальником;6) умови та порядок відшкодування (компенсації), що застосовується у разі недотримання електропостачальником показників якості послуг, визначених договором, зокрема у разі виставлення невірного рахунка та/або несвоєчасного виставлення рахунка;7) порядок та засоби повідомлення актуальної інформації щодо чинних тарифів, вартості послуг з технічного обслуговування, очікуваних змін цін та умов постачання електричної енергії;8) порядок організації комерційного обліку електричної енергії та надання даних комерційного обліку електричної енергії;9) порядок подання звернень, претензій, скарг споживачем та порядок їх розгляду електропостачальником, методи ініціювання процедур вирішення спорів;10) строк дії договору, умови припинення, пролонгації та розірвання договору, зокрема в односторонньому порядку споживачем у разі зміни електропостачальника, а також умови дострокового розірвання договору із зазначенням наявності чи відсутності санкції (штрафу) за дострокове розірвання договору;11) зобов’язання електропостачальника щодо надання споживачу інформації про захист прав споживачів, зокрема у розрахункових документах (рахунках);12) права та обов’язки електропостачальника і споживача у разі неможливості виконання своїх зобов’язань та у разі тимчасового зупинення постачання;13) інші положення залежно від специфіки та виду послуг, що надаються електропостачальником.

    Стаття 57. Права та обов’язки електропостачальників

    1. Електропостачальники мають право:

    3) на своєчасне та в повному обсязі отримання коштів за продану електричну енергію та послуги з постачання електричної енергії відповідно до укладених договорів;

    3. Електропостачальник має у чіткий та прозорий спосіб інформувати своїх споживачів:

    1) про вартість та умови надання послуг;

    2) про методи оплати, які не повинні допускати дискримінації між споживачами. Системи попередньої оплати мають бути справедливими та адекватно відображати прогнозне споживання;

    3) про право споживачів безоплатно обирати і змінювати електропостачальника;

    4) про зміну будь-яких умов договору постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до їх застосування з урахуванням інформації про право споживача розірвати договір. Електропостачальники зобов’язані повідомляти споживачів в порядку, встановленому законом, про будь-яке збільшення ціни і про їхнє право припинити дію договору, якщо вони не приймають нові умови.

    Стаття 58. Права та обов’язки споживача

    3. Споживач зобов’язаний:

    1) сплачувати за електричну енергію та надані йому послуги відповідно до укладених договорів;

    2) надавати постачальникам послуг комерційного обліку, з якими він уклав договір, доступ до своїх електроустановок для здійснення монтажу, технічного обслуговування та зняття показників з приладів обліку споживання електричної енергії;

    3) дотримуватися правил технічної експлуатації, правил безпеки під час експлуатації власних електроустановок, нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та умов укладених договорів;

    4) врегулювати у порядку, визначеному кодексом систем розподілу, відносини щодо технічного забезпечення розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу.

    Інформація щодо цін (тарифів) на електричну енергію та соціальної підтримки побутових споживачів (оновлено 05.10.2021) - https://www.nerc.gov.ua/news/informatsiya-shchodo-...

    Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото (при зверненні вказуйте свою e-пошту).

    Всього доброго!

    Щасти Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України