Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрый день, является ли буквенная вывеска Новая Почта на своём помещении рекламой? Если в этом помещении Новая почта?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (7)
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Доброго дня, Вероніка!
У частині 6 ст. 9 Закону України “Про рекламу” зазначено, що вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою.
Аналогічні положення викладені і в Типових правилах розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 р. № 2067.
Закон України “Про рекламу” чітко регламентує що є рекламою, а що – ні. Зокрема, в ст.1 закону зазначено, що реклама – це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. В той же час, розміщення інформації про виробника товару (чи сам товар) у місцях реалізації не вважається рекламою (ч.8 ст. 8).
З іншої сторони, треба обов’язково врахувати вимоги Закону України “Про захист прав споживачів” (ч.3, ст. 17), який, у свою чергу, вимагає від продавця (виконавця) надати споживачеві достовірну і доступну інформацію про найменування, належність та режим роботи свого підприємства.
Але будьте уважні, адже якщо вивіска містить заклики до придбання товарів (послуг), або назва та профіль діяльності вашого підприємства не співпадають з зареєстрованими – вона є рекламою!
Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото (при зверненні вказуйте свою e-пошту).
Всього доброго!
Щасти Вам!
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Здравствуйте, Вероника!
"...является ли буквенная вывеска Новая Почта на своём помещении рекламой? Если в этом помещении Новая почта"?
- В данной ситуации, данная "вывеска", является вывеской, а не рекламой.
Реклама – сообщение об организации для всех жителей населенного пункта, а также гостей города. Данная информация может размещаться на любых носителях, иметь различную форму, а также распространяться среди населения любым способом. Реклама направлена на привлечение внимания к объекту заказчика, создание имиджа, поддержку интереса к бренду, и, конечно же, продвижение компании на рынке.
Вывеска – визуальный знак, содержащий в себе информацию о:
(Может нести в себе только один или несколько из перечисленных элементов).
Назначение рекламы, прежде всего, в привлечении клиентов (потенциальных покупателей) к осуществлению покупки (сделки).
Назначение вывески — в информировании клиента о нахождении субъекта предпринимательской деятельности по данному адресу или на данном объекте. Следует отметить, что наличие вывески на объекте обязательно согласно пунктов Закона «О защите прав потребителя».
Объединить косвенно рекламу и вывеску может, например, наличие в том и другом случае логотипа компании, который при этом несет как информационную, так и рекламную функцию (в случае известного бренда).
При наличии вопросов обращайтесь.
Всего доброго, удачи Вам!
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДобрый день!
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2067-2003-%D0%...
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА
від 29 грудня 2003 р. № 2067Київ
Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами
2. У цих Правилах терміни вживаються у такому значенні:
вивіска чи табличка - елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім, випадків, коли суб’єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу у таке приміщення, який не є рекламою.
48. Вивіски чи таблички:
повинні розміщуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов’язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються;
не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків;
не повинні розміщуватися на будинках або спорудах - об’єктах незавершеного будівництва;
площа поверхні не повинна перевищувати 3 кв. метрів.
Забороняється вимагати від суб’єктів господарювання будь-які документи для розміщення вивісок чи табличок, не передбачені законодавством.
Вывод:
Если Ваша табличка отвечает вышеперечисленным требован см, то Вам нет необходимости получать на нее разрешение.
Это не реклама, а информационная вывеска.
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіЗаконодательством в сфере защиты прав потребителей на владельца вывески возложена обязанность предоставления потребителям достоверной и доступной информации на ней: часы работы, название и прочее. Подзаконные акты детализируют, что такая информация должна быть донесена путем размещения информационной вывески на фасаде. То есть, исходя из этого, делаем вывод, что размещение информационной вывески — это обязанность. Что касается рекламы, то это исключительное право предпринимателя. К рекламе относится информация, которая распространяется с целью формирования (или поддержания) осведомленности и интереса людей к товару или к лицу, которое этот товар производит. Рекламой не считается вывеска, размещенная внутри здания или на его фасаде, на уровне первого этажа (или на этаже, на котором находится объект) с названием субъекта, информацией о торговых марках, принадлежащих ему, виде деятельности, графике работы. Такой носитель информации является вывеской. Как видим, разграничение понятий реклама и вывеска заключается в их целевом назначении и особенностях размещения.
Относительно названия, важно помнить, что оно должно быть зарегистрированным и значиться в регистрационных документах, иначе вывеска, содержащая название магазина, является рекламой.
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Добрый день.
Согласно ст. 16 Закона Украины "О рекламе", размещение наружной рекламы в населенных пунктах проводится на основании разрешений, предоставляемых исполнительными органами сельских, поселковых, городских советов.
Также действуют типовые правила размещения внешней рекламы утвержденные Постановлением КМУ от від 29.12. 2003 г. № 2067 ( см. по ссылке https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2067-2003-п#Te... )
Согласно указанным (типовым) правилам, вывеска или табличка - элемент на доме, здании или сооружении с информацией о зарегистрированном наименовании лица, знаки для товаров и услуг, относящихся такому лицу, виде его деятельности (если это не следует из зарегистрированного наименования лица), время работы, расположен на внешней поверхности дома, здания или сооружения не выше первого этажа или на этаже, где располагается собственное или предоставленное в пользование лицу помещение (кроме, случаев, когда субъекту хозяйствования принадлежит на праве собственности или пользования все здание или сооружение), у входа в такое помещение , который не является рекламой
По общиму правилу, наружная реклама - реклама, которая размещается на специальных временных и стационарных конструкциях, расположенных на открытой местности, а также на внешних поверхностях домов, сооружений, на элементах уличного оборудования, над проезжей частью улиц и дорог.
К специальным конструкциям относятся - временные и стационарные рекламные средства (световые и несветовые, наземные и неназемные (воздушные), плоские и объемные стенды, щиты, панно, транспаранты, тролли, таблички, короба, механические, динамические, электронные табло, экраны, панели, тумбы, сложные пространственные конструкции, аэростаты, воздушные шары и т.д.), которые используются для размещения рекламы.
Наружная реклама размещается на основании разрешений и в порядке, установленном исполнительными органами сельских, поселковых, городских советов в соответствии с настоящими Правилами. Выдача (отказ в выдаче, переоформлении, выдача дубликата, аннулирования) разрешения на размещение внешней рекламы осуществляется в соответствии с Законом Украины "О разрешительной системе в сфере хозяйственной деятельности.
Т.е. реклама Вашего кафе в виде вивески на входе здания (помещения) кафе, а также мимоходы возле кафе (как наземная рекламная конструкция) , размещение рекламы на конструкции (на клумбе) возле кафе, являются внешней рекламой и на такое размещение необходимо получить разрешение в управлении рекламы мэрии.
Внутрення реклама согласно ст. 1 ЗУ "О рекламе", - реклама, размещаемая внутри зданий, сооружений, в том числе в кинотеатрах и театрах во время, до и после демонстрации кинофильмов и спектаклей, концертов, а также во время спортивных соревнований, проходящих в закрытых помещениях, кроме мест торговли (в том числе буфетов, киосков, лотков), где может размещаться информация о товарах, непосредственно в этих местах продаются.
В случае с новой почтой это просто логотип з назвою компании на ее офисном помещении - это не реклама.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду
Добрый день, является ли буквенная вывеска Новая Почта на своём помещении рекламой? Если в этом помещении Новая почта?
нет - это не реклама ,а вывеска (название учреждения)
ххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх
Адвокат, м. Рівне
Доброго Дня
Щодо Вашого питання
Закон України «Про благоустрій населених пунктів» визначає поняття вивіски до малих архітектурних форм, які у свою чергу є одним з елементів благоустрою.
Пункт 6 статті 9 Закону України «Про рекламу» та пункт 48 Типових правила розміщення зовнішньої реклами надає нам інформацію про ознаки вивіски чи таблички як малої архітектурної форми, а саме:
Мати інформацію про зареєстроване найменування особи;
Мати інформацію про знаки для товарів і послуг, що належать цій особі;
Мати інформацію про вид діяльності особи (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи);
Мати інформацію про час роботи;
Розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення;
Розміщена на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху;
Розміщена на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення;
Без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов`язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються;
Не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків;
Не повинні розміщуватися на будинках або спорудах - об'єктах незавершеного будівництва;
Площа поверхні не повинна перевищувати 3 кв. м.
Саме вказані вище ознаки відрізняють вивіску чи табличку від реклами. Треба також пам'ятати про вимоги щодо інклюзивності інформації та табличок.
Власники і користувачі об'єктів архітектури (їх частин, приміщень) зобов'язані не допускати самочинне встановлення вивісок, елементів оформлення фасадів, рекламоносіїв, елементів охоронної сигналізації, відеокамер тощо.
Визначення поняття "самочинне" є у Порядку виявлення, демонтажу, обліку, зберігання спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, розміщених на території міста з порушенням законодавства про рекламу та благоустрій населених пунктів, подальшого розпорядження ними. Самовільно розміщені спеціальні конструкцій - конструкції, які розміщенні без отримання у встановленому законодавством порядку дозволу, без згоди власника місця або особи, уповноваженої на надання цього місця у користування. І, хоча, вказаний Порядок не відносить вивіски до спеціальних конструкцій, самовільність, або самочинність тут визначено як вчинення дії без отримання дозволу.
Встановлення повноважень та компетенції міської ради
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та Законами України.
Закон України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» 19 травня 2011 року № 3392-VI наводить вичерпний перелік документів дозвільного характеру у значенні, наведеному у Законі України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та забороняє вимагати від суб'єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, які не внесені до Переліку, затвердженого цим Законом.
Відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів» розміщення малих архітектурних форм, до яких належать і вивіски, здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об'єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, норм і правил. Правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким встановлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Правила не можуть передбачати обов'язок фізичних і юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також повноважень органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ, організацій, утворених такими органами, видавати зазначені документи.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року № 2067 затверджено Типові правила розміщення зовнішньої реклами, пунктом 48 яких забороняється вимагати від суб'єктів господарювання будь-які документи для розміщення вивісок чи табличок, не передбачені законодавством.
Поняття "законодавство" відповідно до Рішенні Конституційного суду України, треба розуміти так, що ним охоплюються закони України, чинні міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також постанови Верховної Ради України, укази Президента України, декрети і постанови Кабінету Міністрів України, прийняті в межах їх повноважень та відповідно до Конституції України і законів України.
Таким чином, місцеві нормативно-правові акти не відносяться до поняття законодавства та не можуть встановлювати вимоги до будь-яких документів для розміщення вивісок чи табличок.
Законом України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» заборонено вимагати від суб'єктів господарської діяльності отримання документів дозвільного характеру, не зазначеного у цьому Переліку. Дозвільні документи на вивіску у Переліку відсутні.
Встановлення вивісок, табличок з інформацією як малої архітектурної форми з вказаними вище ознаками не вимагає дозволів або погоджень, а отже, не може бути самочинними. Вимоги до погоджень їх встановлення не відповідає чинному законодавству та здійснюється поза межами повноважень контролюючого органу.
Успіхів